Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nintendo 3DS *

427 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo 3DS (Bärbara spelkonsoler) 6 8,7 (22) Inga priser
Nintendo 3DS XL (Bärbara spelkonsoler) 8 8,14 (13) Inga priser
Nintendo 2DS (Bärbara spelkonsoler) 9 7,5 (3) Inga priser
2 relaterade trådar

#151

Postad 07 augusti 2011 - 19:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Ah, okej tror nog att tre Castlevania spel till DS räcker. Hur många speltimmar ligger Castlevania spelen på mån tro?

Beror helt på hur mycket tid du vill lägga ned.

Dawn of Sorrow tex, tar ingen jättetid att varva, men vill man ha 100% souls som jag så tar det längre tid. Går att spela om också med andra karaktärer.

#152

Postad 07 augusti 2011 - 22:32

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Ah tackar. Kommer inte att klara 100% då jag aldrig har gjort det på något spel utan jag nöjer mig med att klara ut dem en gång och försöka hitta så mycket som möjligt på egen hand längs vägen. Sedan då jag har klarat slutbossen och efter sluttexterna så slutar jag att spela spelen.

Finns mycket få jag har försökt mig på att ta klara allt och en utav dem är Super Meat Boy och det var ingen lätt match det.

Redigerat av Juhan, 07 augusti 2011 - 23:30.


#153

Postad 08 augusti 2011 - 12:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Ah tackar. Kommer inte att klara 100% då jag aldrig har gjort det på något spel utan jag nöjer mig med att klara ut dem en gång och försöka hitta så mycket som möjligt på egen hand längs vägen. Sedan då jag har klarat slutbossen och efter sluttexterna så slutar jag att spela spelen.

Samma här, brukar aldrig ge mig på 100 %. DoS är ett av de få jag gjort det i. Men det är för att det är så kul. 100 % souls betyder att du samlar alla souls från fiender. Souls ger dig specialvapen/specialförmågor och du får dem baserat på en procentsats. Så du kanske bara behöver döda 10 zombies för att få en Zombiesoul medan det kan ta jättelång tid att få tag i soulen för Iron Golem.

#154

Postad 09 augusti 2011 - 18:21

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Samma här, brukar aldrig ge mig på 100 %. DoS är ett av de få jag gjort det i. Men det är för att det är så kul. 100 % souls betyder att du samlar alla souls från fiender. Souls ger dig specialvapen/specialförmågor och du får dem baserat på en procentsats. Så du kanske bara behöver döda 10 zombies för att få en Zombiesoul medan det kan ta jättelång tid att få tag i soulen för Iron Golem.

Det låter bra det :) Ser fram emot att spela dem tre Castlevania spelen i gammal hederlig retro 2D i rgp stuk där man får nya vapen och utrustningar och där det är speciella sparrum och många rum att utforska på slottet och inte bara en väg att gå och dör man är det bara att börja om från sparpunkten. Tyvärr släpps det inte allt för ofta såna spel idag :) Minns bara hur otroligt roligt Symphony of the night var till PSX.

#155

Postad 13 augusti 2011 - 00:48

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Prissänkningen innebar att maskinen landade på runt 1700:- Right? Vad låg den på innan ca? Tycker fortfarande att det är lite i överkant.

Redigerat av wictor, 13 augusti 2011 - 00:48.


#156

Postad 13 augusti 2011 - 09:54

Naslo
  • Naslo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Den 12de skulle dom sänka priset på 3DS och priset skulle ligga runt 169,99 $, det stämmer i USA, men i Europa så kostar den inte 1 171,30 SEK vilket motsvarar 169,99, den kostar runt 1620 kr i Sverige, tycker det är svagt att den ska kosta 500 kr mer i EU, jag sålde min 3DS för 1 månad sen och blev glad av prissänkningen, men kommer inte köpa den innan den kostar åtminstone 1200 kr.

#157

Postad 13 augusti 2011 - 10:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Den 12de skulle dom sänka priset på 3DS och priset skulle ligga runt 169,99 $, det stämmer i USA, men i Europa så kostar den inte 1 171,30 SEK vilket motsvarar 169,99, den kostar runt 1620 kr i Sverige, tycker det är svagt att den ska kosta 500 kr mer i EU, jag sålde min 3DS för 1 månad sen och blev glad av prissänkningen, men kommer inte köpa den innan den kostar åtminstone 1200 kr.


Priserna i USA är ALLTID exklusive skatt. Lägger du på vår moms samt tull så blir det ca 1700.

#158

Postad 13 augusti 2011 - 11:24

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
http://www.zavvi.com/10300671.html

1400kr med frakt.

#159

Postad 13 augusti 2011 - 14:29

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0

http://www.zavvi.com/10300671.html

1400kr med frakt.


"Please note this item cannot be shipped outside the UK"

#160

Postad 13 augusti 2011 - 23:36

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

"Please note this item cannot be shipped outside the UK"

;)

#161

Postad 13 augusti 2011 - 23:45

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Amazon skickar fraktfritt (på många varor) till Sverige sen några dagar tillbaka.
3Ds är en av dom så där kan man köpa en för runt 1400:-, http://www.amazon.co...o...5174&sr=8-1

#162

Postad 14 augusti 2011 - 11:27

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Skumt, min kompis köpte sin 3DS där vid release och då var det inga problem.

#163

Postad 14 augusti 2011 - 14:04

Alex81
  • Alex81
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Hör flera som har beställt varor från zavvi där det stått så men dom skickat ändå.

#164

Postad 14 augusti 2011 - 18:13

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Hur är det med garantin när man beställer därifrån? Det är väl inte samma garanti som när man beställer från en Svensk butik delvis två år och tre års reklamationsrätt.

Tror jag nog beställer från en Svensk butik ifall det blir nått krångel med konsolen så är det tryggt med en Svensk butik där det är Svenska lagar som gäller.

Edit: Yes, nu har man beställt en 3DS bundle med Zelda ;)

Beställde också några DS spel då jag ändå var igång, New Super Mario Bros och så två Zelda spel, Phantom Hourglass och Spirit Tracks plus att jag redan har tre Castlevania spel till DS men jag har aldrig haft någon DS.

Detta skall bli kul nu mitt i speltorkan :P

Redigerat av Juhan, 14 augusti 2011 - 19:29.


#165

Postad 14 augusti 2011 - 20:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Detta skall bli kul nu mitt i speltorkan ;)

Det ironiska är ju att speltorkan är över om 12 dagar =P. Då kommer Deus Ex, sen är vi inne i höstmånaderna, proppfullt med spääl.

#166

Postad 14 augusti 2011 - 20:57

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Detta skall bli kul nu mitt i speltorkan ;)


Vart beställde du ifrån?

Redigerat av wictor, 14 augusti 2011 - 20:58.


#167

Postad 14 augusti 2011 - 21:15

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Det ironiska är ju att speltorkan är över om 12 dagar =P. Då kommer Deus Ex, sen är vi inne i höstmånaderna, proppfullt med spääl.

Jo, jag vet men jag har nu under en tid känt mig sugen på att lira retro Castlevania så jag kunde inte hålla mig.

Är det bara jag som stör mig på fördelningen av spelsläpp under ett år? Det är alltid samma sak, varje år. Våren så släpps det nått spel lite då och då och under sommaren något enstaka om ens det, riktig speltorka med andra ord för att sedan bombarderas under hösten.

Kan dem inte släppa spelen lite jämnare fördelat under året så man slipper detta fenomen.

Vart beställde du ifrån?

Webhallen. Det var nio stycken i lager då jag beställde och nu är det sex stycken så dem går åt.


Edit: Är det någon här som har haft problem med att det blir repor på den stora skärmen på 3DS? Har läst att detta är vanligt och så glömde jag att beställa ett skärmskydd.

Redigerat av Juhan, 14 augusti 2011 - 21:20.


#168

Postad 14 augusti 2011 - 22:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Är det bara jag som stör mig på fördelningen av spelsläpp under ett år? Det är alltid samma sak, varje år. Våren så släpps det nått spel lite då och då och under sommaren något enstaka om ens det, riktig speltorka med andra ord för att sedan bombarderas under hösten.

Problemet är att folk köper mindre på sommaren så de kan typ inte släppa då om de vill sälja maximalt. Det är vi som köper för dumt helt enkelt.

#169

Postad 15 augusti 2011 - 14:10

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
pfft. GTA IV kom i juni om jag inte minns fel. Sålde som smör på smörgårdsbordet.

#170

Postad 15 augusti 2011 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Det kom i April.

#171

Postad 15 augusti 2011 - 22:55

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Har läst att man kan koppla DS till tvn via Wiin till tvn. Då borde det gå med 3DS också, är det någon här som vet någonting mer om detta? Det skulle verkligen underlätta då jag inte är så förstjust att sitta med den lilla skärmen.

Det skulle uppskattas om någon vet något mer.

Problemet är att folk köper mindre på sommaren så de kan typ inte släppa då om de vill sälja maximalt. Det är vi som köper för dumt helt enkelt.

Hade mina aningar att det var något sådan men att folk köper med spel då är väl inte så konstigt eftersom alla bra spel släpps under hösten, om det inte släpps några bra spel under sommaren då är det inte så konstigt att det säljs mindre spel.

Redigerat av Juhan, 15 augusti 2011 - 23:02.


#172

Postad 15 augusti 2011 - 23:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Hade mina aningar att det var något sådan men att folk köper med spel då är väl inte så konstigt eftersom alla bra spel släpps under hösten, om det inte släpps några bra spel under sommaren då är det inte så konstigt att det säljs mindre spel.

Vad kom först, hönan eller ägget? Orsak, verkan etc :)

Ja.. det är ju frågan om de skulle tjäna på att släppa under sommaren. För även om det köps mindre då rent generellt så slipper man ju konkurrens. Skulle inte BF sålt bättre om det släpptes på sommaren istället för att konkurrera med CoD (eller tvärtom). Vem vet, men å andra sidan, gör man på det sättet så kanske man säljer mycket på sommaren men man överlåter hela tronen till det andra spelet under vintern då det faktiskt köps mer (och därmed ger man bättre förutsättningar till konkurrenten). Det handlar väl om att ha den bästa möjliga platsen - all or nothing.

Många som släpper nu under sommaren, även om vissa av spelen är bra, går ju käpprätt åt h-vete. Det är risky helt enkelt, måste ju finnas en uttänkt och logisk anledning varför alla väljer att släppa allt bra när det inte är sommar. Vädret kan ju spela in.

#173

Postad 16 augusti 2011 - 11:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Antagligen är det så enkelt som att folk lägger pengar på semester på sommaren och inte på elektronik.

#174

Postad 16 augusti 2011 - 18:22

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Ni har förmodligen rätt.

Men jag tycker fördelningen borde se lite jämnare ut under året. Tycker att nästan alla spel släpps under hösten. Dem kan väl fördela det lite jämnare och släppa fler titlar Jan-Maj istället för allt som en jättebomb under hösten. Tycker det bara verka korkat att släppa BF3 och Call of Duty MW3 samtidigt, de konkurrerar om samma kunder så jag ser ingen poäng att släppa det samtidigt.

#175

Postad 18 augusti 2011 - 21:47

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Sådär idag har jag lirat på min 3DS för första gången, fick den igår men då hade jag sovit lite och var trött plus att jag hade tvättstugan.

3D effekten är precis som 3D med glasögon fast man inte har några glasögon, dock så blev det fruktansvärt ansträngande för ögonen efter någon timma. Hade svårt att tyda skärpan på saker och det var allmänt jobbigt för ögonen. Plus att man var tvungen att hålla 3DS i exakt rätt vinkel för maximal skärpa och för bästa 3D effekten. Men man kunde stänga av 3D effekten som tur är, det var ju inte därför jag köpte den :)

Har spelat 3D Ocarina of Time, New Super Mario Bros och Dawn of Sorrow och Down of Sorrow verkar mycket lovande, kände igen spelkänslan från Symphony of the Night :lol: Men har bara spelat en liten stund.

Redigerat av Juhan, 18 augusti 2011 - 21:48.


#176

Postad 18 augusti 2011 - 22:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Det är ju lite lustigt att 3D som skulle vara dess stora sellingpoint inte slått igenom alls på den, snarare stänger väl de flesta av den som det verkar. Känner också att det säkert skulle vara jobbigt för ögonen plus att man väl inte vet direkt vilka långtidseffekter det kan ha.

Känns ändå (dvs trots att VITA missar julen) som att det kan bli mycket tufft mot VITA som är så mycket kraftfullare och säkerligen har bättre stöd från tredjepart.

Såg en video på Mario Kart 3DS idag från Gamescom, totalt ointressant för mig. Serien verkar inte ha utvecklats sedan SNES, bara åt det sämre hållet. Verkar vara samma gamla Mario Kart, fast nu kan man glida och åka under vattnet.

Iofs, du får ju köpa det nya Resident Evil som kommer sedan, ser mycket bra ut, även grafiskt (bättre än de flesta Wii-spel).

#177

Postad 19 augusti 2011 - 20:03

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Har läst också att många stänger av 3D funktionen för det blir för ansträngde efter ett tag. Det känns som att ögonen spänner sig och får arbeta mycket mer när man använder 3D och precis som du säger så vet man inte long term side effects av det.

Tror inte lika mycket på VITA som på 3DS då Nintendo alltid har haft ett övertag på den bärbara marknaden med mängder med bra spel till skillnad mot min PSP som alltid står och dammar och jag har fem spel sedan jag köpte den 2007. Men vem vet det kan ändras, kanske blir att jag skaffar en sån också.

Själv så skaffade jag 3DS just för stödjer för gamla DS spel mest för Castlevania spelen :)

Mario Kart har som aldrig intresserad mig då det bara är samma hela tiden men då är jag inte särskilt mycket för bilspel heller.

Resident Evil borde jag kolla in, inte svårt att bräcka Wii spel när det gäller grafiskt för det är inte många spel som ser bra ut på Wiin förutom Nintendos egna spel.

Men nya Super Mario 3D Land verkar mycket intressant ;)

#178

Postad 19 augusti 2011 - 21:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Tror inte lika mycket på VITA som på 3DS då Nintendo alltid har haft ett övertag på den bärbara marknaden med mängder med bra spel till skillnad mot min PSP som alltid står och dammar och jag har fem spel sedan jag köpte den 2007. Men vem vet det kan ändras, kanske blir att jag skaffar en sån också.

Klart de alltid haft ett övertag mot Sony, PSP var ju Sonys första =P och innan dess har det inte varit mycket motstånd att tala om. Det är som xbox hade ingen chans mot PS2 men klarade sig bättre nästa generation. Det är andra förutsättningar nu, touch var "nytt" precis som rörelsegrejer var fräscht när Wii kom. Men argumentet nu är ju 3D och när inte det lyckas så är ju VITA en bärbar med en generation mer avancerad grafik och faktiskt fler funktioner, säkerligen bättre på att spela upp film och musik likaså. Dessutom inget farligt pris. Synd de klantade sig med launchen.

Vad gäller spelen lär Nintendos spel som vanligt vara bra men det känns återigen som att tredjepartsstödet kan bli bristfälligt. Om man tänker på spel som FIFA, CoD och andra portar sedan, vill man spela dem med GC-grafik + 3D eller PS3-grafik =P?

Men jag kan ju ha fel, vi får se vad som händer med launchen för VITA.

Resident Evil borde jag kolla in, inte svårt att bräcka Wii spel när det gäller grafiskt för det är inte många spel som ser bra ut på Wiin förutom Nintendos egna spel.

Mja, men du får ha i åtanke att 3DS inte är lika stark som Wii. Så sett är det bra. Mellansekvenserna såg bättre ut än det mesta på Wii och då är RE ändå ett spel från första generationen.

#179

Postad 19 augusti 2011 - 23:26

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Klart de alltid haft ett övertag mot Sony, PSP var ju Sonys första =P och innan dess har det inte varit mycket motstånd att tala om. Det är som xbox hade ingen chans mot PS2 men klarade sig bättre nästa generation. Det är andra förutsättningar nu, touch var "nytt" precis som rörelsegrejer var fräscht när Wii kom. Men argumentet nu är ju 3D och när inte det lyckas så är ju VITA en bärbar med en generation mer avancerad grafik och faktiskt fler funktioner, säkerligen bättre på att spela upp film och musik likaså. Dessutom inget farligt pris. Synd de klantade sig med launchen.

Vad gäller spelen lär Nintendos spel som vanligt vara bra men det känns återigen som att tredjepartsstödet kan bli bristfälligt. Om man tänker på spel som FIFA, CoD och andra portar sedan, vill man spela dem med GC-grafik + 3D eller PS3-grafik =P?

Men jag kan ju ha fel, vi får se vad som händer med launchen för VITA.


Mja, men du får ha i åtanke att 3DS inte är lika stark som Wii. Så sett är det bra. Mellansekvenserna såg bättre ut än det mesta på Wii och då är RE ändå ett spel från första generationen.

Så kan det nog vara att det är andra förutsättningar nu jämfört med förut. Men jag är som inte intresserad av att spela upp film och massa andra saker, jag köpte min 3DS bara för spelen, mest för att jag aldrig köpte någon DS. Grafiken betyder inte allt för mig iallafall och jag är som inte intresserad av att spela exakt samma spel som på PS3an fast i bärbart format utan jag köpte ju också 3DS just för att få spela dem där retro spelen som inte görs till stationära konsoler längre som Castlevania. Jag är som inte intresserad av ytterligare fler Call of Duty, Battlefield och alla dessa spel som är så otroligt populära som man redan kan spela på stationära konsolerna. Bärbart då vill jag ha den där nischen som inte finns till stationära plattformar. Men det är ju jag det, vad den stora massan tycker är en helt annan femma.

Om inte 3DS är lika stark som Wii då måste ju alla utvecklare har misslyckats kolossalt med att optimera till Wiin för de snygga spelen är få där. Men det snyggaste spelet jag har sett till Wii är Silent Hill Shattered Memories som var ruskigt snyggt för att vara ett Wii spel.

#180

Postad 20 augusti 2011 - 01:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Så kan det nog vara att det är andra förutsättningar nu jämfört med förut. Men jag är som inte intresserad av att spela upp film och massa andra saker, jag köpte min 3DS bara för spelen, mest för att jag aldrig köpte någon DS. Grafiken betyder inte allt för mig iallafall och jag är som inte intresserad av att spela exakt samma spel som på PS3an fast i bärbart format utan jag köpte ju också 3DS just för att få spela dem där retro spelen som inte görs till stationära konsoler längre som Castlevania. Jag är som inte intresserad av ytterligare fler Call of Duty, Battlefield och alla dessa spel som är så otroligt populära som man redan kan spela på stationära konsolerna. Bärbart då vill jag ha den där nischen som inte finns till stationära plattformar. Men det är ju jag det, vad den stora massan tycker är en helt annan femma.

Jo jag pratar ju om totalförsäljningen :) . Men CoD, FIFA och det där var bara exempel, tror på rätt bra unika titlar också, redan sett några coola till launchen. Det är ju inte som med PSPn som i stort sett var en bärbar PS2, VITA har ju massa tekniskt krimskrams som gör den annorlunda. Tror det kommer komma flera typ XBLA/PSN-liknande spel.

Tänk om nästa Castlevania (bärbara) kommer till VITA? Det är ju inte Nintendo som äger det, utan Konami ;)

Om inte 3DS är lika stark som Wii då måste ju alla utvecklare har misslyckats kolossalt med att optimera till Wiin

Njae, den är ju inte så värst mycket starkare än en Gamecube (Wii alltså), och i och med att de flesta sitter på HDTVs nu så blir det inte så imponerande. Men nä, Galaxy är som en generation före det mesta som släpptes till Wii.

Men det är lite lättare för 3DS också som inte behöver fylla ut en hel TV-bild, bara en liten skärm.

#181

Postad 20 augusti 2011 - 20:08

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Jo jag pratar ju om totalförsäljningen :o . Men CoD, FIFA och det där var bara exempel, tror på rätt bra unika titlar också, redan sett några coola till launchen. Det är ju inte som med PSPn som i stort sett var en bärbar PS2, VITA har ju massa tekniskt krimskrams som gör den annorlunda. Tror det kommer komma flera typ XBLA/PSN-liknande spel.

Tänk om nästa Castlevania (bärbara) kommer till VITA? Det är ju inte Nintendo som äger det, utan Konami :)


Njae, den är ju inte så värst mycket starkare än en Gamecube (Wii alltså), och i och med att de flesta sitter på HDTVs nu så blir det inte så imponerande. Men nä, Galaxy är som en generation före det mesta som släpptes till Wii.

Men det är lite lättare för 3DS också som inte behöver fylla ut en hel TV-bild, bara en liten skärm.

Ja just ja, touch plattan på undersidan och touch skärmen plus motionteknik men det har väl 3DS också? (motionteknik alltså).

Jag har Castlevania The Dracula Chronicles till PSP men jag tycker inte alls det är speciellt bra. Det är bara så man klarar banor på klassiskt vis och inget level eller sparsystem och man har ett x antal liv på sig annars är det gamover och det är svårt så in i ****. Om det kommer något Castlevania spel till PSPVita så tror jag det Castlevania blir i 3D och jag tycker inte alls att 3D Castlevania är i närheten så bra som 2D i Symphony of the Night stuk som det är till DS. Det första som släpptes till PS2 var inte alls lika bra, samma med uppföljaren som släpptes till PS2 och Xbox. Men Castlevania till 360 och PS3 var riktigt bra men dock inte lika bra som de i Symphony of the Night stuk.

Där sa du nått, 3DS har bra mycket mindre upplösning än Wii och plus den lilla skärmen så det är inte så konstigt om man tänker efter att det ser så pass snyggt ut för ett spel från i början av generationen.

#182

Postad 08 september 2011 - 14:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Nintendo announces 3DS Control Expansion Pack.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=443839

Det är värre än man trodde, en addon för att kunna köra dualanalogt. Det här skulle varit med från början. Sannolikt kommer en omdesign likt DS Lite där detta är inbyggt i maskinen.

#183

Postad 13 september 2011 - 07:42

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
http://kotaku.com/58...riced-and-dated

Extra analoga add-onnet kommer att kosta 1500 Yen eller 19 Dollar.

Nintendo kommer med andra ord att släppa en ny version av 3DS inom en snar framtid med 2 analoga.
Inte helt ovanligt att Nintendo gör såhär. Tycker lite synd om de som redan har köpt ett 3DS.

#184

Postad 10 oktober 2011 - 18:49

MultiHacker02
  • MultiHacker02
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Till alla som tycker: njaa, kort batteritid, köp Nyko 3DS Game Booster här.
Kostar ungefär 89:- + frakt!
Ger ungefär 1-2 timmar extra batteritid!

#185

Postad 09 november 2011 - 14:05

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0
3DS Zelda Edition: http://gematsu.com/2...-set-for-europe

Redigerat av Freezard, 09 november 2011 - 14:05.


#186

Postad 10 november 2011 - 05:23

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0
Super Mario 3D Land 9.5 IGN http://ds.ign.com/ar.../1211974p1.html

Nä Zelda: OoT och detta Mario, får bli ett köp av 3DS snart.

#187

Postad 21 november 2011 - 00:03

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

3DS Zelda Edition: http://gematsu.com/2...-set-for-europe


Får bli ett köp av den där och Super Mario 3D land på fredag.

#188

Postad 21 november 2011 - 00:19

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Köpte Super Mario 3D Land idag och testade lite. Körde igenom första av 8 världar...
Bra spel och 3D-effekterna är riktigt bra gjorda. Inte så oskarpt och halvdant som på en del andra spel.

#189

Postad 21 november 2011 - 16:58

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Det blir roligare banor sen när du "klarat" spelet.

#190

Postad 21 november 2011 - 18:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Sugen på den med Zelda på men jag kan inte med gott samvete köpa en när spelen är så svinigt dyra.

#191

Postad 21 november 2011 - 18:20

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Billigaste stället jag hittat Zelda edition är på http://www.electrowo...ocarina-of-time

#192

Postad 21 november 2011 - 19:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
problemet är att spelen är dyrare än pc-spel. störtlöjligt. hade de kostat 200 spänn så hade jag köpt en direkt

#193

Postad 21 november 2011 - 20:13

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
ca 1800kr där http://www.zavvi.com/10573280.html

#194

Postad 01 december 2011 - 22:46

fidde78
  • fidde78
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Står i valet och kvalet ang vilken Konsoll jag ska köpa, antingen en XL el en 3ds, vad rekommenderas? Kommer att spelas på till 95% av en 6åring och förmodligen mest ds spel men självklart skulle några 3ds spel vara intressanta oxå.
Fördelar, nackdelar med konsollerna?
Vad hade ni valt till era barn?

Redigerat av fidde78, 01 december 2011 - 22:47.


#195

Postad 03 december 2011 - 12:44

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
En XL alla dagar. DS-spel på 3DS fungerar inte alls särskilt bra, med mindre skräm (de skalar inte), laddningstider och jobbigare att hålla i den.
3DS har idag bara ett spel - Super Mario 3D Land som den är värd att köpa för.

#196

Postad 04 december 2011 - 17:07

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0

En XL alla dagar. DS-spel på 3DS fungerar inte alls särskilt bra, med mindre skräm (de skalar inte), laddningstider och jobbigare att hålla i den.
3DS har idag bara ett spel - Super Mario 3D Land som den är värd att köpa för.


Vad menar du med skalar inte? Körs DS-spel i originalformatet på 3DS så att det blir svarta borders? Låter märkligt. Men med XL borde det ju också bli suddigare.

1800:- för Zelda 3DS är ett bra pris, med tanke på att 3DS + Zelda kostar 1400 + 400. Ingen förlust. Dock kan man ju fråga sig om 3DS är värt 1400 spänn i första taget när den ändå är utdaterad så fort den andra analoga spaken kommer.

#197

Postad 04 december 2011 - 17:18

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
kommer dom släppa nån ny enhet med den andra spaken då? har inte hört nåt om det.
fast det skulle ju inte förvåna :P

#198

Postad 04 december 2011 - 19:24

fidde78
  • fidde78
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Har köpt ett XL till henne, 1180 kosta det. Får hoppas hon blir nöjd med det.
Några tips på bra barnspel förutom Mario?

#199

Postad 05 december 2011 - 10:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

kommer dom släppa nån ny enhet med den andra spaken då? har inte hört nåt om det.
fast det skulle ju inte förvåna :P


Blir väl en add-on först men det skulle frövåna mig mycket om de inte släpper en ny DS med det inbakat. Helt idiotiskt att släppa en utan. Stor miss från deras sida,

#200

Postad 20 december 2011 - 11:38

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0
Tänkte precis åka iväg och köpa 2st N3DS så läser jag denna tråd och börjar tveka, är det någon som sett datum eller liknande på en variant med dubbla analoga spakar eller är det bara ett rykte?

Tacksam för snabba svar :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.