Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2201

Postad 13 oktober 2019 - 11:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

I går kväll kom "Hårddisken måste formateras" tillbaka efter att jag sluppit se eländet en tid. Och NU är den riktigt påstridig. Tidigare gånger har jag bara kunnat trycka på "avbryt" och sedan har allt funkat igen. Nu återkommer uppmaningen många gånger i timmen!

 

NÄR kommer en FS-lagnings APP Niklas, det är inte seriöst att enda fixen för ett sönderfallande FS ska vara att fimpa alla inspelningar man sparat och formatera om disken från början....

 

Vad säger Tyskland? Klarar de att göra en sådan? och man bara väntar på pengar från CD?

Hej

Kör boxen i lätt standby tills jag har mer information Nisken, har ingen ny information att komma med.

Diveblaster du kan gärna kontrollera om din box är inställd på djup eller lätt standby och i så fall testa köra den på lätt standby.

Meny / Inställningar / Skärmsläckare / Energisparalternativ / Lätt

 

Mvh

Niklas
 



#2202

Postad 13 oktober 2019 - 11:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Godt spørsmål,, det var noe dem skulle ordne men nå har jeg tatt opp Veep , episode. Oslo. 5-6 ganger. Sletter dem etter hvert, mulig det er derfor den blir spilt inn på nytt, dette hjelder de andre episodene og, men lett og huske det episode navnet. Så en begynner og se på mange episoder og pluttselig ser en att dette har jeg sett før, så er det til og slette igjen.

Hej

Spelar boxen in repriser eller ligger repriser programmerade? Du får gärna ta ett foto hur det ser ut under inspelningar där båda avsnitten är inspelade så jag kan undersöka saken. Det blir ofta missförstånd att boxen har spelar in repriser fast den bara programmerat in en inspelning av repriserna, som inte kommer att spelas in.

Mvh

Niklas



#2203

Postad 13 oktober 2019 - 11:40

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Hej

Kör boxen i lätt standby tills jag har mer information Nisken, har ingen ny information att komma med.

Diveblaster du kan gärna kontrollera om din box är inställd på djup eller lätt standby och i så fall testa köra den på lätt standby.

Meny / Inställningar / Skärmsläckare / Energisparalternativ / Lätt

 

Mvh

Niklas
 

Det står min box i redan..det andra läget tar för lång tid.

mvh

Dive


Hej

Spelar boxen in repriser eller ligger repriser programmerade? Du får gärna ta ett foto hur det ser ut under inspelningar där båda avsnitten är inspelade så jag kan undersöka saken. Det blir ofta missförstånd att boxen har spelar in repriser fast den bara programmerat in en inspelning av repriserna, som inte kommer att spelas in.

Mvh

Niklas

Detta bekymmer upplevde vi även med Smartboxen. Det började bli ett bekymmer efter en större uppgradering för några år sedan. Innan dess fungerade det klockrent. Det verkar iaf inte vara en isolerad händelse knuten till just OnePlace om det kan ge ngt till utvecklarna.

mvh

Dive



#2204

Postad 13 oktober 2019 - 13:30

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Senaste tiden händer det att uppspelning av inspelade program börjar hacka, en omstart gör att det blir ok igen ett tag. Idag testade jag då det började hacka att avbryta uppspelningen och kolla på SVT1, svart bild med ljud, bytte till SVT2 men samma sak, testade trean och igen svart bild med ljud.

Omstart och bilden var tillbaka.

Känns som att den senaste uppdateringen ställt till det mer än den löste.



#2205

Postad 13 oktober 2019 - 13:55

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Kör boxen i lätt standby tills jag har mer information Nisken, har ingen ny information att komma med.

Diveblaster du kan gärna kontrollera om din box är inställd på djup eller lätt standby och i så fall testa köra den på lätt standby.

Meny / Inställningar / Skärmsläckare / Energisparalternativ / Lätt

 

Mvh

Niklas
 

 

Varför tror du att ett till synes trasigt FS, eller borttappat Internetanslutning via Wifi, skulle bli bättre av det Niklas?

 

VAD skiljer egentligen djup/lätt standby? Är det någon som helst skillnad, annat än att djup standby har färre/inga processer igång när man trycker start? (Några måste det ju vara, annar skulle CD ju inte kunna pusha ut uppdateringar och hämta loggar) Vore rimligt att man som användare vet det? Kan du klarlägga detaljerat tack.

 

mvh

Christian


Redigerat av Nisken, 13 oktober 2019 - 20:05.


#2206

Postad 13 oktober 2019 - 17:21

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
Spelar boxen in repriser eller ligger repriser programmerade? Du får gärna ta ett foto hur det ser ut under inspelningar där båda avsnitten är inspelade så jag kan undersöka saken. Det blir ofta missförstånd att boxen har spelar in repriser fast den bara programmerat in en inspelning av repriserna, som inte kommer att spelas in.

Mvh
Niklas


Mulig jeg gjør noe feil. Jeg trykker bare på tv-guide. Finner ett program jeg vil ta opp,får spørmål om episode - sesong - serie, trykker som regel på serie. Det er alt jeg gjør.

#2207

Postad 13 oktober 2019 - 20:51

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Är jag den enda som inte har problem med HDD:n? Aldrig fått upp nån varning eller dylikt. Kan det vara att jag tog disken från smart boxen och kopplade in ifall det är andra diskar än vad som skickas till OP?

#2208

Postad 13 oktober 2019 - 21:12

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Är jag den enda som inte har problem med HDD:n? Aldrig fått upp nån varning eller dylikt. Kan det vara att jag tog disken från smart boxen och kopplade in ifall det är andra diskar än vad som skickas till OP?

 

jag har inte haft diskproblem ännu, ingen CD-disk heller utan en överbliven laptopdisk i mitt fall.



#2209

Postad 14 oktober 2019 - 16:07

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 1

Är jag den enda som inte har problem med HDD:n? Aldrig fått upp nån varning eller dylikt. Kan det vara att jag tog disken från smart boxen och kopplade in ifall det är andra diskar än vad som skickas till OP?

Det är ju bara att gratulera :) Skicka in boxen så de kan kopiera exemplaret och skicka nya till oss.


Redigerat av Unregistered0add459c, 14 oktober 2019 - 16:22.


#2210

Postad 14 oktober 2019 - 18:38

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Det är ju bara att gratulera :) Skicka in boxen så de kan kopiera exemplaret och skicka nya till oss.


Ja men eller hur. :)

Nä men, ni som har problem med diskarna, har ni köpt disken till OP tillsammans med boxen så att säga?

#2211

Postad 14 oktober 2019 - 19:05

sjonsson69
  • sjonsson69
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Är jag den enda som inte har problem med HDD:n? Aldrig fått upp nån varning eller dylikt. Kan det vara att jag tog disken från smart boxen och kopplade in ifall det är andra diskar än vad som skickas till OP?

 

Nej, jag har heller inte några problem. Spelar i och för sig inte in jättemycket men några program i veckan i alla fall.

Disken är inköpt från CD när jag beställde OP



#2212

Postad 14 oktober 2019 - 21:24

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Nej, jag har heller inte några problem. Spelar i och för sig inte in jättemycket men några program i veckan i alla fall.
Disken är inköpt från CD när jag beställde OP

Har du slettet programmer i den tiden du har hatt den,problemet er att den ikke greier og slette hele innholdet i opptaket og derfor kan du sitte med en harddissk som er full og likevell 0 programm innspilt, da er det bare formatering som funker, vist du ikke har trengt og slette noe så fungerer det nesten perfekt, noen misslykkede opptak har det blitt, men my mindere med misslykkede opptak nå enn for ett år siden.

#2213

Postad 14 oktober 2019 - 21:46

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Låt oss köra en enkät om problem med HDD´n?

 

https://sv.surveymonkey.com/r/8H22YC8

 

Enkäten är egentligen gjord för att kopplas till FB, så meddela gärna här i ett svar om den funkar även här?


Redigerat av Nisken, 14 oktober 2019 - 21:47.


#2214

Postad 14 oktober 2019 - 22:06

sjonsson69
  • sjonsson69
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Har du slettet programmer i den tiden du har hatt den,problemet er att den ikke greier og slette hele innholdet i opptaket og derfor kan du sitte med en harddissk som er full og likevell 0 programm innspilt, da er det bare formatering som funker, vist du ikke har trengt og slette noe så fungerer det nesten perfekt, noen misslykkede opptak har det blitt, men my mindere med misslykkede opptak nå enn for ett år siden.

Jo, jag har raderat en hel del också.

Barnen spelade in alla Big bang theory. Hela serien och det blir en hel del efter ett tag. Den är numera avstängd.

Har 54 olika inspelningar sparade på disken och den säger 69% ledigt utrymme av 879Gb.



#2215

Postad 14 oktober 2019 - 23:57

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Jo, jag har raderat en hel del också.
Barnen spelade in alla Big bang theory. Hela serien och det blir en hel del efter ett tag. Den är numera avstängd.
Har 54 olika inspelningar sparade på disken och den säger 69% ledigt utrymme av 879Gb.

Det er jo litt merkelig att tunere med harddisk oppfører seg forskjellig, den Norske CD suport mente att det var noen som fungerte riktig og noen som var feil, men dem kunne ikke si hvorfor det var slik, så nå får jeg håpe Niklas og kompani får dette ordnet for oss uheldige før jul, litt kjedelig og måtte formatere harddisken en gang i måneden.

#2216

Postad 15 oktober 2019 - 08:24

rogersjö
  • rogersjö
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Det här är mitt första inlägg i forumet. Jag har följt forumet sedan länge och därmed lärt mig en hel del om boxen av er. Jag har haft OP inkopplad sedan 23 mars 2018 och har haft många av dom felen som ni rapporterat om. Jag köpte min hårddisk tillsammans med boxen och den har fungerat utan problem hela tiden. Inga felmeddelanden alls. Däremot så har den spelat in allt, om jag begärt inspelning av en serie, inklusive repriser. Vet ej om det är åtgärdat med senaste uppgraderingarna, då jag den senaste tiden inte har spelat några serier. Senaste felet var när jag varmstartade boxen fick jag bara ljud och ingen bild. Efter flera försök fick jag kallstarta boxen och då fungerade den OK. Däremot har jag haft problem med 5.1 ljudet på vissa kanaler, bl a SVT´s kanaler. Har inte lagt ner så mycket krut på att lösa det, men nu ska ta tag i det och får väl kontakta CD.



#2217

Postad 15 oktober 2019 - 10:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Det står min box i redan..det andra läget tar för lång tid.

mvh

Dive


Detta bekymmer upplevde vi även med Smartboxen. Det började bli ett bekymmer efter en större uppgradering för några år sedan. Innan dess fungerade det klockrent. Det verkar iaf inte vara en isolerad händelse knuten till just OnePlace om det kan ge ngt till utvecklarna.

mvh

Dive

Hej

Vi hade ett problem tidigare där repriser spelades in på tex HD-Box Smart men det problemet är löst och har inget med detta att göra. Nu är det oftast missförstånd om att boxen spelar in repriser, jag har varit i kontakt med några kunder just för att försöka förstå det här problemet och då har det varit missförstånd från kundens sida, 

Så om någon har problem med att boxen spelar in repriser så behöver ni skicka information till mig, helst en bild på hur det ser ut under inspelningar där man ser att samma avsnitt är inspelat två gånger.

Mvh

Niklas



#2218

Postad 15 oktober 2019 - 10:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

 

Förtydligande gällande inspelning av repriser

 

Här är vad respektive inspelningsalternativ betyder

Säsong = Spelar in den säsongen av serien man programmerar inspelningen på

Serie = Spelar in alla avsnitt från alla säsonger (en gång) 

 

Om jag tex programmerar en säsongsinspelning/serieinspelning Simpsons S01E01 och det finns tre repriser av samma avsnitt så kommer boxen att programmera totalt fyra inspelningar vilket kan upplevas som att boxen spelar in repriser. Men när boxen har spelat in första avsnittet så kommer boxen automatiskt att hoppa över inspelningen av övriga avsnitt. Skulle inspelningen misslyckas av olika anledningar så kommer boxen spela in nästa repris vilket är en väldigt bra funktion enligt mig.

Om boxen har spelat in två avsnitt Simpsons S01E01 så behöver jag få information om detta så jag kan följa upp om det är fel i datan på EPG´n eller om det är något annat som det är problem med. Om tex serien är 60min, är då båda avsnitten av inspelningen 60 min? Om ett avsnitt tex är 30 min så har boxen spelat in reprisen för att första inspelningen inte blev korrekt inspelad.

Om jag har en serieinspelning på en pågående säsong och det även sänds avsnitt från tidigare tidigare säsonger så kommer boxen även spela in dessa avsnitt. Vill man inte att boxen ska spela in avsnitt från tidigare säsonger så behöver man i stället programmera en säsongsinspelning.

Vi kommer se över hur inspelningar av repriser presenteras i boxen eftersom det har blivit en del missförstånd.

Hoppas den här informationen hjälper några av er.

 

Mvh

Niklas



#2219

Postad 15 oktober 2019 - 11:37

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej

Förtydligande gällande inspelning av repriser

Här är vad respektive inspelningsalternativ betyderSäsong = Spelar in den säsongen av serien man programmerar inspelningen på
Serie = Spelar in alla avsnitt från alla säsonger (en gång)

Om jag tex programmerar en säsongsinspelning/serieinspelning Simpsons S01E01 och det finns tre repriser av samma avsnitt så kommer boxen att programmera totalt fyra inspelningar vilket kan upplevas som att boxen spelar in repriser. Men när boxen har spelat in första avsnittet så kommer boxen automatiskt att hoppa över inspelningen av övriga avsnitt. Skulle inspelningen misslyckas av olika anledningar så kommer boxen spela in nästa repris vilket är en väldigt bra funktion enligt mig.
Om boxen har spelat in två avsnitt Simpsons S01E01 så behöver jag få information om detta så jag kan följa upp om det är fel i datan på EPG´n eller om det är något annat som det är problem med. Om tex serien är 60min, är då båda avsnitten av inspelningen 60 min? Om ett avsnitt tex är 30 min så har boxen spelat in reprisen för att första inspelningen inte blev korrekt inspelad.

Om jag har en serieinspelning på en pågående säsong och det även sänds avsnitt från tidigare tidigare säsonger så kommer boxen även spela in dessa avsnitt. Vill man inte att boxen ska spela in avsnitt från tidigare säsonger så behöver man i stället programmera en säsongsinspelning.
Vi kommer se över hur inspelningar av repriser presenteras i boxen eftersom det har blivit en del missförstånd.
Hoppas den här informationen hjälper några av er.

Mvh
Niklas

Jeg tok utgangspunkt i weep serien som går på en av filmkanalene til CD, den tar jeg opp i serie modus, siden den har en episode kalt Oslo som for oss nordmenn er lett og huske, den har jeg tatt opp og slettet 4-6 ganger, gjelder og andre Weeps episoder og eppisoder fra andre serier, har konsekvent brukt serie modus. Eksempel på andre serier med dette problemet er ncsi los angeles- car s.o.s- how its mad- MacGyver- Nasistenes byggverk - The tonight show j fallon- weeler dealer - Ncis - fast N' Loud - med flere. Nå vet dere hva jeg bruker tv til.
Siden min Oneplace desverre ikke greier od slette programmene skikkelig så blir dette ett stort problem når en eppisode blir spilt inn og forsøkt slettet 4-6 ganger, og intervallene mellom formatering derfor blir veldig korte.

En serie som jeg muligvis bare har tatt opp eppisodene bare en gang er Complications. om det er fordi den bare er vist en gang av vær eppisode kan være en årsak. Treffende tittel vist det er den eneste serien som blir spilt inn etter planen.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 15 oktober 2019 - 11:59.


#2220

Postad 15 oktober 2019 - 11:59

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Angående inspelningar saknar jag verkligen möjligheten att själv välja längd på inspelningen och även möjligheten att klippa bort början och slutet. Spelade in en fotbollsmatch via EPG och resultatet var inte så lyckat. Trodde att EPG skulle spela in program men icke då. Det som spelades i var det som visades på kanalen under inspelningsperioden. En eftersändning av en match spelades in i 30 minuter tills min match skulle spelas in. Givetvis saknades det 30 minuter av min match. Med att själv kunna lägga in inspelning utan EPG slipper man klantarna som i detta fall C more och deras misstag som sker lite för ofta. 



#2221

Postad 15 oktober 2019 - 12:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Angående inspelningar saknar jag verkligen möjligheten att själv välja längd på inspelningen och även möjligheten att klippa bort början och slutet. Spelade in en fotbollsmatch via EPG och resultatet var inte så lyckat. Trodde att EPG skulle spela in program men icke då. Det som spelades i var det som visades på kanalen under inspelningsperioden. En eftersändning av en match spelades in i 30 minuter tills min match skulle spelas in. Givetvis saknades det 30 minuter av min match. Med att själv kunna lägga in inspelning utan EPG slipper man klantarna som i detta fall C more och deras misstag som sker lite för ofta. 

Hej 

Jag håller helt med dig om att det är en bra funktion av flera olika anledningar. Vet jag lyft detta tidigare så ska ta det vidare en gång till.

Mvh

Niklas



#2222

Postad 15 oktober 2019 - 13:41

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Ja redigere ned ett opptak hadde vært topp, men så lenge di basale funksjonene ikke fungerer så våger jeg ikke mere enn og håpe på att en slik funksjon hadde vært mulig, hender jo att det er ett kutt på 5 min som en gjerne ville spare på og hadde vært greit og redigert bort resten av programmet, akkurat nå er ikke det noen problemstilling for meg siden jeg må formatere såpass ofte og da forsvinner alt som er lagret, men når eller om dette blir fikset så er redigering høyt oppe på ønskelisten min.

#2223

Postad 15 oktober 2019 - 15:06

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

Hej

 

Förtydligande gällande inspelning av repriser

 

Här är vad respektive inspelningsalternativ betyder

Säsong = Spelar in den säsongen av serien man programmerar inspelningen på

Serie = Spelar in alla avsnitt från alla säsonger (en gång) 

 

Om jag tex programmerar en säsongsinspelning/serieinspelning Simpsons S01E01 och det finns tre repriser av samma avsnitt så kommer boxen att programmera totalt fyra inspelningar vilket kan upplevas som att boxen spelar in repriser. Men när boxen har spelat in första avsnittet så kommer boxen automatiskt att hoppa över inspelningen av övriga avsnitt. Skulle inspelningen misslyckas av olika anledningar så kommer boxen spela in nästa repris vilket är en väldigt bra funktion enligt mig.

Om boxen har spelat in två avsnitt Simpsons S01E01 så behöver jag få information om detta så jag kan följa upp om det är fel i datan på EPG´n eller om det är något annat som det är problem med. Om tex serien är 60min, är då båda avsnitten av inspelningen 60 min? Om ett avsnitt tex är 30 min så har boxen spelat in reprisen för att första inspelningen inte blev korrekt inspelad.

Om jag har en serieinspelning på en pågående säsong och det även sänds avsnitt från tidigare tidigare säsonger så kommer boxen även spela in dessa avsnitt. Vill man inte att boxen ska spela in avsnitt från tidigare säsonger så behöver man i stället programmera en säsongsinspelning.

Vi kommer se över hur inspelningar av repriser presenteras i boxen eftersom det har blivit en del missförstånd.

Hoppas den här informationen hjälper några av er.

 

Mvh

Niklas

Hej Niklas!

Upplever fel om man spelar in en serie under vecka, raderar avsnittet som man sett. Kommer det då en repris till helgen så spelas den in.

ex Alla mot alla på kanal 5, spelar in alla 4 repriserna på söndag kväll. Kan dock gå in och ta bort nästa planerade inspelning blir 4 gånger innan den ställer sig på måndagens avsnitt. Är lite omständigt och absolut fel. Då det avsnitten som går på söndag är märkta som repriser.

 

Vidare hur går det med att få ex HBO i boxen, dvs senare version av Andriod. Boxen är ju hjälplöst efter versionsmässigt,

 

Tror fortfarande att det kan bli bra :)



#2224

Postad 20 oktober 2019 - 19:03

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 1

 

 

Vidare hur går det med att få ex HBO i boxen, dvs senare version av Andriod. Boxen är ju hjälplöst efter versionsmässigt,

 

Tror fortfarande att det kan bli bra :)

 

HBO är på gång snart enligt ett mail utskick 

Men på vilket sätt det dyker upp i boxen framgår inte....

Kan bli spännande att se hur boxen kommer att klara 8.0, om de väljer den vägen  :blink:



#2225

Postad 21 oktober 2019 - 04:35

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

HBO är på gång snart enligt ett mail utskick 

Men på vilket sätt det dyker upp i boxen framgår inte....

Kan bli spännande att se hur boxen kommer att klara 8.0, om de väljer den vägen  :blink:

Inte troligt att de uppgraderar OS-version innan de fått ordning på sin egen mjukvara. Med alla nya spännande problem DET skulle medföra!? Tyvärr har de lång väg kvar innan dess.



#2226

Postad 21 oktober 2019 - 05:59

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Vill gärna ha en D more app i boxen. 



#2227

Postad 21 oktober 2019 - 07:41

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Inte troligt att de uppgraderar OS-version innan de fått ordning på sin egen mjukvara. Med alla nya spännande problem DET skulle medföra!? Tyvärr har de lång väg kvar innan dess.

 

Har inte sett något mailutskick angående HBO :(


Redigerat av lepelepe, 21 oktober 2019 - 07:42.


#2228

Postad 21 oktober 2019 - 07:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har inte sett något mailutskick angående det angående HBO :(

Hej

HBO innehållet kommer finnas i våran playtjänst på samma sätt som tex C More. Gäller samtliga boxar med våran playtjänst, iOS och android.

Mvh

Niklas



#2229

Postad 21 oktober 2019 - 07:48

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej

HBO innehållet kommer finnas i våran playtjänst på samma sätt som tex C More. Gäller samtliga boxar med våran playtjänst, iOS och android.

Mvh

Niklas

 

Ok, lite missuppfattning då. Inte HBO appen med eget abonnemang, som Netflix.


Redigerat av lepelepe, 21 oktober 2019 - 07:49.


#2230

Postad 21 oktober 2019 - 20:33

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Enligt Oneplace klocka och EPG är klockan 1930 när den i själva verket är 2130. Aktuellt på SVT började t ex 1900, nyheterna på fyran börjar 2000. Hur....

En lustig sak är att datum och tid under inställningar visar 2132. Suck.

Redigerat av jonasbratt, 21 oktober 2019 - 20:35.


#2231

Postad 22 oktober 2019 - 04:46

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

En lustig sak är att datum och tid under inställningar visar 2132. Suck.

Jag har INTE sett detta problem. Något som enkelt skulle kunna felsökas om man hade ett tydligt frivilligt register med vilka särdrag en viss installation har, inställningar, internetanslutning, andra appar etc....



#2232

Postad 22 oktober 2019 - 07:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

En lustig sak är att datum och tid under inställningar visar 2132. Suck.

Hej

Kan du testa starta om boxen via Meny / Inställningar / OM / Starta om och se om klockan fungerar korrekt efter en omstart. Jag vet att det där har varit ett problem tidigare men var längesen jag hörde något om det. Ska rapportera saken vidare.

Mvh

Niklas



#2233

Postad 22 oktober 2019 - 09:00

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej

HBO innehållet kommer finnas i våran playtjänst på samma sätt som tex C More. Gäller samtliga boxar med våran playtjänst, iOS och android.

Mvh

Niklas

 

Hej

 

Såg att det verkar vara hela HBO Nordic, det var ju bra.

 

Vet ni när det släpps?

Pris, det blir väl inte högre än HBO Nordic abbonemanget hos HBO. Det vore ju helt fel, förhoppningsvis lite lägre.

 

Då kan man snart eventuellt säga upp det hos HBO och få in det i Oneplace.


Redigerat av lepelepe, 22 oktober 2019 - 09:00.


#2234

Postad 22 oktober 2019 - 09:36

Unregistered7f83bae3
  • Unregistered7f83bae3
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

HBO är på gång snart enligt ett mail utskick

HBO Nordic kommer 30. Oktober

Redigerat av Unregistered7f83bae3, 22 oktober 2019 - 09:36.


#2235

Postad 22 oktober 2019 - 20:45

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Hej

Kan du testa starta om boxen via Meny / Inställningar / OM / Starta om och se om klockan fungerar korrekt efter en omstart. Jag vet att det där har varit ett problem tidigare men var längesen jag hörde något om det. Ska rapportera saken vidare.

Mvh
Niklas

Idag hade felet läkt sig själv.

#2236

Postad 23 oktober 2019 - 09:05

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Ny pigga fel! De senaste dagarna har jag fått en mängd inspelningar som beställts i förväg för senare inspelning "misslyckade", alla med felkoden A034 och ALLA stämplade med inspelningstiden 05:29 - en tid som inte i något fall stämmer med den beställda inspelningstiden!

 

VAD är detta? Och varför just nu? Ett fel jag aldrig sett tidigare? Är det kanske programinfodatabasen som fått spel och försöker starta inspelning 05:29 av ett program som ju sänds vid en helt annan tidpunkt.

 

Var är den utlovade listan av samtliga felkoder Niklas?

 

Lätt standby används.

 

Bifogad fil  20191023_082013.jpg   66,57K   1 Antal nerladdningar


Redigerat av Nisken, 23 oktober 2019 - 09:54.


#2237

Postad 23 oktober 2019 - 21:07

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 1
Det är uppenbart att en serieindelning där du spelar in en del som du tittar på och/eller tar bort spelas in på nytt vid repristillfället. Det borde ni på CD inte ha så svårt att reproducera t ex på History, Discovery etc där samma program repriseras flera gånger varje vecka...

#2238

Postad 24 oktober 2019 - 08:30

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Hur gör man för att slippa text på C mores svenska filmer och behålla textning på de övriga? Man skall väl inte bläddra i inställningar varje gång man vill välja textning eller ej hoppas jag.



#2239

Postad 24 oktober 2019 - 11:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Ny pigga fel! De senaste dagarna har jag fått en mängd inspelningar som beställts i förväg för senare inspelning "misslyckade", alla med felkoden A034 och ALLA stämplade med inspelningstiden 05:29 - en tid som inte i något fall stämmer med den beställda inspelningstiden!

 

VAD är detta? Och varför just nu? Ett fel jag aldrig sett tidigare? Är det kanske programinfodatabasen som fått spel och försöker starta inspelning 05:29 av ett program som ju sänds vid en helt annan tidpunkt.

 

Var är den utlovade listan av samtliga felkoder Niklas?

 

Lätt standby används.

 

attachicon.gif20191023_082013.jpg

Hej

 

Vi håller på att undersöka problemet med A034 så jag behöver återkomma så fort jag får ett svar. 

Lista på felkoder kommer så fort jag har möjlighet att sammanställa en lista. 

 

Mvh

Niklas


Det är uppenbart att en serieindelning där du spelar in en del som du tittar på och/eller tar bort spelas in på nytt vid repristillfället. Det borde ni på CD inte ha så svårt att reproducera t ex på History, Discovery etc där samma program repriseras flera gånger varje vecka...

Hej 

Det stämmer att boxen spelar in avsnittet igen efter man tagit bort ett avsnitt från en aktivt säsong/serieinspelning. Detta är något som vi jobbar på att lösa.

 

Mvh

Niklas



#2240

Postad 24 oktober 2019 - 11:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hur gör man för att slippa text på C mores svenska filmer och behålla textning på de övriga? Man skall väl inte bläddra i inställningar varje gång man vill välja textning eller ej hoppas jag.

Hej

Jag har testat på min box och det går tyvärr inte att lösa så texten alltid är avaktiverad på en specifik kanal. Stänger jag av textningen och byter kanal och sedan går tillbaka till kanalen så är texten tillbaka.

MVh

Niklas



#2241

Postad 24 oktober 2019 - 12:21

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej

 

Har någon info om HBO, skall man teckna abonnemanget via Canal Digital eller kan man använda det existerade HBO kontot?

 

Har inte sett någon info än hur det skall gå till. Bara en liten reklamgrej på FB.



#2242

Postad 24 oktober 2019 - 12:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Hej

 

Har någon info om HBO, skall man teckna abonnemanget via Canal Digital eller kan man använda det existerade HBO kontot?

 

Har inte sett någon info än hur det skall gå till. Bara en liten reklamgrej på FB.

Hej

 

Du behöver teckna HBO via Canal Digital för att få tillgång till HBO´s innehåll i våran playtjänst i boxen, Apple-tv, Samsung-tv, Webb & Telefon/surfplatta.

 

Pris för HBO
49:- om man har familjepaketet

99:- på övriga paket

 

När du har HBO via Canal Digital så kan du inte logga in i HBO´s egna appar.

 

Mvh

Niklas
 


Redigerat av Allente Sverige, 24 oktober 2019 - 12:35.


#2243

Postad 24 oktober 2019 - 13:38

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

Hej

 

Du behöver teckna HBO via Canal Digital för att få tillgång till HBO´s innehåll i våran playtjänst i boxen, Apple-tv, Samsung-tv, Webb & Telefon/surfplatta.

 

Pris för HBO
49:- om man har familjepaketet

99:- på övriga paket

 

När du har HBO via Canal Digital så kan du inte logga in i HBO´s egna appar.

 

Mvh

Niklas
 

 

Tackar då säger jag upp mitt HBO-abonnemang !


Redigerat av lepelepe, 24 oktober 2019 - 13:39.


#2244

Postad 24 oktober 2019 - 13:52

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hej

 

Du behöver teckna HBO via Canal Digital för att få tillgång till HBO´s innehåll i våran playtjänst i boxen, Apple-tv, Samsung-tv, Webb & Telefon/surfplatta.

 

Pris för HBO
49:- om man har familjepaketet

99:- på övriga paket

 

När du har HBO via Canal Digital så kan du inte logga in i HBO´s egna appar.

 

Mvh

Niklas
 

 

När går det beställa? 



#2245

Postad 24 oktober 2019 - 13:55

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Är HBO i appletv appen lika ruttet usel som deras egen?



#2246

Postad 24 oktober 2019 - 14:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

När går det beställa? 

Hej

Om allt går enligt plan ska vi kunna börja ta emot beställningar på måndag. 

Mvh

Niklas



#2247

Postad 24 oktober 2019 - 14:08

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej

Om allt går enligt plan ska vi kunna börja ta emot beställningar på måndag. 

Mvh

Niklas

 

Kanon :)



#2248

Postad 24 oktober 2019 - 15:07

Unregistered7f83bae3
  • Unregistered7f83bae3
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1
I canal digital Norge har vi fått beskjed om 30. oktober på HBO

1 måneden er gratis

99 kr vist du har norgespakken. 49 kr måneden vist du har +underholdning

#2249

Postad 24 oktober 2019 - 20:34

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Hej

 

Du behöver teckna HBO via Canal Digital för att få tillgång till HBO´s innehåll i våran playtjänst i boxen, Apple-tv, Samsung-tv, Webb & Telefon/surfplatta.

 

Pris för HBO
49:- om man har familjepaketet

99:- på övriga paket

 

När du har HBO via Canal Digital så kan du inte logga in i HBO´s egna appar.

 

Mvh

Niklas
 

Hos Telia ingår HBO i det stora paketet utan kostnad, detta paket kostar 399kr 

Familjepaketet kostar 389kr så CD har förhandlat dåligt eller vill tjäna mer pengar... 



#2250

Postad 25 oktober 2019 - 12:36

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hej

Om allt går enligt plan ska vi kunna börja ta emot beställningar på måndag. 

Mvh

Niklas

Kan man välja att pausa det under sommaren? Kollar knappt på TV då





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.