Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3006 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 23 juli 2015 - 16:56

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Erbjudandet gäller bara i USA (såg jag någonstans) - fungerar möjligtvis om du har ett amerikanskt Google Play konto.

 

 Jag kör enbart via NAS, fungerar perfekt.

 

--------------------------------------------------------------------

 

Den stabila versionen av Kodi 15.0 (Isengard) som släpptes idag laddas hem och uppdateras automatiskt till Shield och fungerar fint :)

 

I nyheten hos exempelvis Engadget nämner de att versionen är opimerad för Shield :)

 

Koden för erbjudanden gäller endast om du är USA medborgare men du kan skriva till Amazon och fråga om få en kod som du kan lösa in du kommer få en kod till email min Google Play Gift Card $30 sålde jag på Ebay för $29 tog pengar istället sålde också Google Play Music koden till U.S folk på Ebay 

 

koden för spelet sparar jag dock då den inte kan lösa in ännu så kan inte testa den. 

 

Jag bytte min interna 500GB till 1TB då interna funkar bättre när de gäller appar och liknade men ska du bara ha media på den så funkar ju externa diskar minst lika bra.

 

Men jag gillar fett med lagrings utrymme hatar och behöva kolla hur mycket utrymme man har kvar.  

 

Amazon har just återbetalt på fjärrkontrollen får man problem med gamepad också så är de göttans börja kännas som Amazon ger bort alla ordrar till mig någon annan här som har fått feta refunds totalt? 

 

 

 

Order Summary

Item(s) Subtotal:
$49.99
Shipping & Handling:
$28.73
 
Total before tax:
$78.72
Estimated tax to be collected:
$0.00
Import Fees Deposit
$19.68
Gift Card Amount:
-$34.13
 
Grand Total:
$64.27
Refund Total:
$118.08
 
Fick $118.08 dollar tillbaka men betalade bara 98,88 i början detta då UPS har slaravad med leverans igen
 
 

Redigerat av umj, 23 juli 2015 - 20:51.


#102

Postad 23 juli 2015 - 21:47

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Jag bytte min interna 500GB till 1TB då interna funkar bättre när de gäller appar och liknade men ska du bara ha media på den så funkar ju externa diskar minst lika bra.

 

Men jag gillar fett med lagrings utrymme hatar och behöva kolla hur mycket utrymme man har kvar.  

Hur gjorde du med bytet av disk? Har läst att det är stora problem med att byta disken till en egen disk. Själv skulle jag vilja ha en SSD istället för en hybriddisk..
Har läst folk som provat att byta men inte lyckats kopiera allt som behövs för att få den att boota på rätt sätt igen.

Köper jag den kommer jag i huvudsak använda den för media men då det följer med en handkontroll och det verkar fungera väldigt bra med diverse spel så är det ju lockande att vara lite framtidssäkrad. 

Det går att installera appar direkt till SD-kort om man har 16GB-versionen men om appar behöver ladda ner mer information efter installation så kommer detta att sparas på interna minnet (om man inte köpt en pro med inbyggd disk från början). Dock så verkar det vara något Nvidia kanske kommer fixa senare..

Jag behöver inte mycket för appar och spel då det inte är min huvudsakliga orsak till att jag köper den, så 64/128GB hade räckt för mig.


Redigerat av testsmurf, 23 juli 2015 - 21:47.


#103

Postad 23 juli 2015 - 22:37

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Hur gjorde du med bytet av disk? Har läst att det är stora problem med att byta disken till en egen disk. Själv skulle jag vilja ha en SSD istället för en hybriddisk..
Har läst folk som provat att byta men inte lyckats kopiera allt som behövs för att få den att boota på rätt sätt igen.

Köper jag den kommer jag i huvudsak använda den för media men då det följer med en handkontroll och det verkar fungera väldigt bra med diverse spel så är det ju lockande att vara lite framtidssäkrad. 

Det går att installera appar direkt till SD-kort om man har 16GB-versionen men om appar behöver ladda ner mer information efter installation så kommer detta att sparas på interna minnet (om man inte köpt en pro med inbyggd disk från början). Dock så verkar det vara något Nvidia kanske kommer fixa senare..

Jag behöver inte mycket för appar och spel då det inte är min huvudsakliga orsak till att jag köper den, så 64/128GB hade räckt för mig.

Du måste ha SSHD 2.5 tum 

 

http://www.inet.se/p...laptop-sshd-8gb

 

Sedan måste du gå på nvidia deplovers och ladda ner firewaren 1.3 till Shield 500GB 

 

https://developer.nv...oad#?tx=$target,mobile

 

ladda ner den som heter NVIDIA SHIELD ANDROID TV Pro Recovery OS Image  Upgrade 1.3 2015/07/07

 

Sedan installera OS på SSHD sedan får du helt enkelt montera in disken sedan får du gå helt klart in som mobilen i facotry reset och börja flasha om den. Du kan också bara lägga in OS filen på disken och flasha den från filen med 

 

fastboot kommandon, och flasha om den hela på disken. 

 

De är rätt simpel om du har flashad mobiler tidigare så ska de inte vara någon större problem och byta disken kan vara bra och lära sig när disken lägger av i framtiden att du vet hur man kan byta disk själv. 

 

Bor du i Närheten av Nordmaling eller Härnösand så är de bara och dra iväg ett mail till [email protected]

 

Så jag fixa den på ett kaffe eller liknade om du inte vill byta själv. :P

 

 

Jag tycker inte 16GB modellen är någon framtidssäker maskin om du frågar mig därför gick jag på Pro som har hårddisk. Spelen idag är redan upp mot 8GB stora och de lär nog bara blir större och större när telefoner och Android TV börja få större lagrings utrymme 

 

Vissa spel är typ 2-4GB redan från play store sedan patcher insidan som är 4GB+

 

De är typ 62 Spel om de är 8GB stora och ska man köra media så räcker inte ens 500GB 

 

Gjorde kopior på mina DVD/Blu-Ray filmer som man har köpt och serier tog nästan 12TB 

 

Komma med 500GB för mig är inget att snacka om, fundera på köpa kabinat som klarar 1 Terraflopp alltså 1024TB de är fan de minsta man behöver speciellt när shield inte har någon blu-ray spelare inbyggt. 

 

 

Först hade jag tänkt ladda upp alla filmer på Youtube och göra samtliga privata så de inte raderas från Youtube. 

Men dra upp för många lång filmer så lär man bli bannad från Google tjänster skulle jag förmoda, och Google Drive stöder ju inte fullt ut på Nvidia Shield TV så man kan skaffa lagrings utrymme och lagra i molnet. 


Redigerat av umj, 23 juli 2015 - 22:47.


#104

Postad 23 juli 2015 - 22:43

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Nice! Men varför surrar "alla" om att det inte ens går att byta disk då? 

 

Jag har aldrig flashat en androidmobil då jag har fastnat i ios-miljön men jag har jobbat som tekniker på en it-avdelning i 12 år så jag borde nog inte ha några stora problem att leta mig fram till flashningsinfo :)

Men jag bor i Övik så skulle det krisa sig i framtiden så hör jag väl kanske av mig :D


By the way, 16GB-versionen har ingen connector för intern hårddisk förmodar jag? Så det går inte att köpa den och sätta in en disk i efterhand?



#105

Postad 23 juli 2015 - 22:50

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Nice! Men varför surrar "alla" om att det inte ens går att byta disk då? 

 

Jag har aldrig flashat en androidmobil då jag har fastnat i ios-miljön men jag har jobbat som tekniker på en it-avdelning i 12 år så jag borde nog inte ha några stora problem att leta mig fram till flashningsinfo :)

Men jag bor i Övik så skulle det krisa sig i framtiden så hör jag väl kanske av mig :D


By the way, 16GB-versionen har ingen connector för intern hårddisk förmodar jag? Så det går inte att köpa den och sätta in en disk i efterhand?

Du kan inte montera hårddisk i 16GB endast i 500GB.

 

16GB har bara ett internt flash minne som ett SD kort. medans Pro versionen har en SSHD 2.5" disk.  

 

De stämmer fint 16GB har ingen plats för hårddisk de är därför den är 100 dollar billigare. 

 

ett exempel med kommandon för fastboot för mobiler och datorer du behöver ADB installerade kommandon i CMD men du har också appar du kan flasha du kan ladda en app ifrån fastboot också för ta hand om img filer. 

 

Jag har jobbad inom IT sedan 2006 som företagare fram tills man fick opereras sig 2012 varit sjukskriven, så jag kan se mig in i din sitts attde inte bör vara för svårt hitta svaren. TWRP är nog de bästa hand ha img filer från insidan. de gör du med hjälp av fastboot flash recovery twrp.img När du har TWRP.img på disken. 

 

glöm inte och ha fastboot oem unlock först innan du försöker flasha. 

 

fastboot flash bootloader C:/upload/bootloader.img
fastboot reboot-bootloader
fastboot flash radio C:/upload/radio.img
fastboot reboot-bootloader
fastboot flash system C:/upload/system.img
fastboot flash userdata C:/upload/userdata.img
(Note: this command will wipe your device (including /sdcard), EVEN if your bootloader is already unlocked.)
 
fastboot flash boot C:/upload/boot.img
fastboot flash recovery C:/upload/recovery.img
fastboot erase cache
 
jag kommer från nordmaling men bara farsan som bor här, bor i Härnösand nu, de är bara höra av dig så kan jag svänga förbi någon när jag ska in på paradisbadet :)
 
 
Slutpris för Pro + Stativ + Fjärrkontroll och Spelkontroller betalt totalt 2 776,96 efter alla återbetalningar på 2061,79 ännu om man inte får mer återbetalt innan de sista inkommande leveranserna. 
Grand Total:  $533,89   4 838,75 SEK
Refund Total: $227,49   2 061,79 SEK
Total:        $306,40   2 776,96 SEK

Redigerat av umj, 24 juli 2015 - 10:43.


#106

Postad 25 juli 2015 - 07:48

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Hej

 

 

Du kan inte montera hårddisk i 16GB endast i 500GB.

 

16GB har bara ett internt flash minne som ett SD kort. medans Pro versionen har en SSHD 2.5" disk.  

 

De stämmer fint 16GB har ingen plats för hårddisk de är därför den är 100 dollar billigare. 

 

ett exempel med kommandon för fastboot för mobiler och datorer du behöver ADB installerade kommandon i CMD men du har också appar du kan flasha du kan ladda en app ifrån fastboot också för ta hand om img filer. 

 

Jag har jobbad inom IT sedan 2006 som företagare fram tills man fick opereras sig 2012 varit sjukskriven, så jag kan se mig in i din sitts attde inte bör vara för svårt hitta svaren. TWRP är nog de bästa hand ha img filer från insidan. de gör du med hjälp av fastboot flash recovery twrp.img När du har TWRP.img på disken. 

 

glöm inte och ha fastboot oem unlock först innan du försöker flasha. 

 

fastboot flash bootloader C:/upload/bootloader.img
fastboot reboot-bootloader
fastboot flash radio C:/upload/radio.img
fastboot reboot-bootloader
fastboot flash system C:/upload/system.img
fastboot flash userdata C:/upload/userdata.img
(Note: this command will wipe your device (including /sdcard), EVEN if your bootloader is already unlocked.)
 
fastboot flash boot C:/upload/boot.img
fastboot flash recovery C:/upload/recovery.img
fastboot erase cache
 
jag kommer från nordmaling men bara farsan som bor här, bor i Härnösand nu, de är bara höra av dig så kan jag svänga förbi någon när jag ska in på paradisbadet :)
 
 
Slutpris för Pro + Stativ + Fjärrkontroll och Spelkontroller betalt totalt 2 776,96 efter alla återbetalningar på 2061,79 ännu om man inte får mer återbetalt innan de sista inkommande leveranserna. 
Grand Total:  $533,89   4 838,75 SEK
Refund Total: $227,49   2 061,79 SEK
Total:        $306,40   2 776,96 SEK

 

 

Hej Om man nu skulle köpa sig en 500Gb och vill byta Hdd skulle man kunna skicka upp disken till dig och få hjälp med att fixa till den ? 



#107

Postad 25 juli 2015 - 16:21

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Hej

 

 

Hej Om man nu skulle köpa sig en 500Gb och vill byta Hdd skulle man kunna skicka upp disken till dig och få hjälp med att fixa till den ? 

Köper du en större disk så kan du skicka den till mig så kan jag installera den, men då får du montera in disken i Shield själv, så kan jag installera disken. Du får också stå för retur frakten när man returnera disken tillbaka till dig. 

 

Skulle nog inte vara några större problem. du kan ju prova köpa en 2.5" HDD kabinat och koppla den och prova installera och bota upp från 2.5 disken se om den fungerar som den ska innan du monterar in den i shield. 

 

Så gjorde jag i alle fall och när allt funkade som de skulle så tog jag ut disken från kabinatet och satt den i Shield. 

 

La beställning igår på en till gamepad just för se hur amazon fungera 

 

See amazon har refunda mig alla mina cash även på produkter jag fått min Shield $299.99 återbetalt också fast man har hemma. 

 

Fått nu av Amazon 1 remote 1 stavit Shield Pro + 5 handkontroller för $0 beloppen som, inte ens återbetalades tidigare blev återbetalt idag. Detta då UPS har förlorat 1 paket så återbetala dem alla mina ordrar looool på amazon. 

 

Mitt Amazon Konto måste vara gjort av guld. :) Guld Konto :)

Någon som vill köpa av mig den 5 handkontrollen kan max ha 4 st om jag tar bort fjärrkontrollen, annars är de 3 + fjärrkontrollen. Eftersom jag fått allt gratis, så kan jag sälja en gamepad för bättre pris än på Prisjakt :)

 

Order Summary

Item(s) Subtotal:
$59.99
Shipping & Handling:
$16.48
 
Total before tax:
$76.47
Estimated tax to be collected:
$0.00
Import Fees Deposit
$19.12
Gift Card Amount:
-$34.13
 
Grand Total:
$61.46
Refund Total:
$95.59

Redigerat av umj, 25 juli 2015 - 21:13.


#108

Postad 26 juli 2015 - 13:45

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Någon som har o köpt Fjärrkontrollen tänkte nämligen köpa upp ett par st tänkte köpa upp 50 st eftersom de har lovad återbetala fraktkostnaden åtminstone så tar jag express 2-4 dagar. Eftersom Amazon är bra på återbetala refund till mitt konto på något vänster så tänkte jag köpa upp ett par st. 

 

Tänkte försöka kränga dem sedan för runt $55-$60 så folket skulle spara runt $20 till $40 beroende på vilket frakt sätt ni importerar. 

Produkterna kommer så klart vara i oöppnad förpackningar. 

 

Eller lägga ut ett par st på Tradera/Blocket i efterhand 


Redigerat av umj, 26 juli 2015 - 13:50.


#109

Postad 26 juli 2015 - 18:25

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Ni som har beställt, vilket fraktbolag kör Amazon med (express) ? 

J..igt sugen på att beställa men är inte hemma förens fre eftermiddag då jag är på semester.

Så min fråga är om man måste vara hemma när leveransen kommer ? 

Tänkte det kunde vara kul o ha den till helgen.



#110

Postad 26 juli 2015 - 19:11

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Ni som har beställt, vilket fraktbolag kör Amazon med (express) ? 

J..igt sugen på att beställa men är inte hemma förens fre eftermiddag då jag är på semester.

Så min fråga är om man måste vara hemma när leveransen kommer ? 

Tänkte det kunde vara kul o ha den till helgen.

We currently use IMEX, DPGM / DHL Global Mail, I-Parcel, Aramex, MSI, and DPGM_TNT for international Standard or Expedited shipments. For Priority international shipments we use UPS International or DHL International Priority. 

 

De beror lite på vart du bor, de väljer alltid de frakt bolag som är billigast på frakta till dig, express för mig är DHL normalt, Express hos min far så blir de UPS som slarvar bort paket som man ska fan polisanmäla för bedrägeri :/

 

Får du UPS bör du beställa 1 år innan beräknad leveransdatum. 

 

Tog express när jag var hos farsan för var uppe i någon vecka skulle ta 1-3 dagar skulle ha den 20:e och den har inte kommit ännu, fick lov ringa till UPS och fråga vart paketet var kort därefter så uppdatera de tracking med att de har lämnad meddelande. De skulle leta efter mitt paket någon nästa vecka. 

 

När jag tog express när jag var hemma så har DHL alltid sagt 1-3 dagar men har alltid haft alla express på 2a dagen. Och då ringer de och fråga om man är hemma, är man inte hemma så kan man begära de och köra ut paketet enligt överenskommande dag. 

 

 

 

Planerad leverans: Information om planerad leverans är inte tillgänglig för närvarande. Vänligen återkom vid ett senare tillfälle Senaste plats: Jarfalla, Sweden, fredag, 24.07.2015  
 
   
Sändningshändelser
Plats Datum Lokal tid Aktivitet Jarfalla, Sweden 24.07.2015 17:24 Vi har lämnat ett meddelande om paketet. Jarfalla, Sweden 23.07.2015 4:57 Destinationsskanning Jarfalla, Sweden 22.07.2015 12:26 Paketet kommer att vidarebefordras till ett UPS-kontor på destinationsorten.   22.07.2015 12:21 Paketet kommer att vidarebefordras till ett UPS-kontor på destinationsorten.   22.07.2015 7:18 Destinationsskanning   22.07.2015 7:18 Importskanning   22.07.2015 6:45 Destinationsskanning   22.07.2015 6:45 Ankomstskanning Stockholm-Arlanda, Sweden 22.07.2015 6:10 Avgångsskanning   22.07.2015 5:26 Ankomstskanning Koeln, Germany 22.07.2015 3:42 Avgångsskanning   20.07.2015 5:13 Ditt paket väntar på granskning från tullagenten. / Paketet släpptes av tullkontoret.   20.07.2015 3:27 Ditt paket väntar på frisläppning från klareringsagent. / Paketet släpptes av tullkontoret. Koeln, Germany 19.07.2015 16:59 Ankomstskanning Louisville, KY, United States 19.07.2015 2:55 Avgångsskanning Louisville, KY, United States 18.07.2015 4:30 Avgångsskanning   18.07.2015 3:31 Exportskanning   18.07.2015 1:52 Ankomstskanning   18.07.2015 7:13 Ditt paket väntar på frisläppning från klareringsagent. DFW Airport, TX, United States 17.07.2015 22:27 Avgångsskanning Fort Worth, TX, United States 17.07.2015 18:21 Ursprungsskanning United States 17.07.2015 19:24 Order behandlad: Redo för UPS

Redigerat av umj, 26 juli 2015 - 21:47.


#111

Postad 26 juli 2015 - 23:47

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Har suttit en stund och skrivit lite om hur man byter disk på kortast möjliga sätt och vilka problem ni kan stöta på, sätter ni in disken även när ni har flasha facotry images till den nya disken och ändå inte fungera så har ni inte återställt APX till ursprungsläge. 

 

1. Lås upp booloader / Eftersom enheten är delvis på engelska så tar jag de lite snabbt här. 
* Settings -> About and click one build number 7 times. De vill aktivera Android's Deplovers läge. 
* Deplovers läge och aktivera USB felsökning
* Installera ADB/Fastboot drivers and unities de kan du hämta här
* (Detta om du vill roota enheten också så kan du läsa mer om de här) Detta är ej nödvändigt.
 
* Kör / fastboot devices
+ Kör / fastboot oem unlock 
++++ Kör alltid senaste TWRP ett exempel starta den är med kommandot fastboot boot twrp-2.8.6.0-shieldtv-unofficial.img tänk på att jag laddar ner en iket officel TWRP när jag kör den och finns ej på TWRP direkt ännu så man får leta på XDA. 
 
 
2. Sätt in din hårddisk boota upp den i fastboot 
 
3. flash factory images för din pro version 
+ Denna fil kan du hämta här.
 
Du kommer mest troligen ändra APX moden på din hårddisk detta är ett sätt för Nvidia och kolla om du har ändrad och garantin ska upphöra. 
Var inte orolig APX NVFlash kan du återställa tillbaka till 0 precis som när du rootar en Android telefon 
 
Alla operatörer av mobiler och Android TV har sina sätt som flagor, eller Nexus sina fastboot device-info 
 
 
NVFlash kan du ladda ner här.
 
APX Moden kan du läsa mer om här.
 
Om du flashar fel så hela produkten slutar fungera helt så har du endast NVFlash som kan återställa alla typer av fel du kan stöta på läs mer om NVFlash här
 
 
Detta är Nvidia egen NVFlash information du kan läsa om här.
 
Ska givet viss försöka göra en video lite senare när jag har tid hur man gör de steg för steg, förhoppningsvis sker detta innan en ny SSHD storlek har kommit ut :)
 
Om du ska hämta och ladda ner APK från enheten så finns de nice program för de här.
 
 
För er som är intresserad av resultat i prestanda på enheten så kan ni ta en titt på mitt fotoalbum då jag gjort skärmdumpningar på mitt 3D Mark test, du kan se de hela här

Redigerat av umj, 27 juli 2015 - 21:44.


#112

Postad 28 juli 2015 - 21:58

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Igår så beställde jag mig en 16Gb modell och kommer att få den redan under morgondagen. Jag har redan lyckats få 89,96$ tillbaka då dom missade att skicka med värdekoden.
Frågan är om man kan få mer tillbaka?
Får man betala momsen när DHL levererar produkten eller kommer det senare, har inte riktigt koll på det?

#113

Postad 29 juli 2015 - 13:29

Unregistered21cb9e3e
  • Unregistered21cb9e3e
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Igår så beställde jag mig en 16Gb modell och kommer att få den redan under morgondagen. Jag har redan lyckats få 89,96$ tillbaka då dom missade att skicka med värdekoden.
Frågan är om man kan få mer tillbaka?
Får man betala momsen när DHL levererar produkten eller kommer det senare, har inte riktigt koll på det?


Har också beställt en från Amazon. Har inte fått värdekoden heller. Hur gjorde du för att få tillbaka 89,96?

#114

Postad 29 juli 2015 - 22:06

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Har också beställt en från Amazon. Har inte fått värdekoden heller. Hur gjorde du för att få tillbaka 89,96?


Mailade o sa att jag inte fått någon värdekod som jag skulle ha fått, dom svarade o ursäkta sig med att ge mig 89,96$

#115

Postad 30 juli 2015 - 21:39

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Igår så beställde jag mig en 16Gb modell och kommer att få den redan under morgondagen. Jag har redan lyckats få 89,96$ tillbaka då dom missade att skicka med värdekoden.
Frågan är om man kan få mer tillbaka?
Får man betala momsen när DHL levererar produkten eller kommer det senare, har inte riktigt koll på det?

Du är egentligen inte berättig till värdigkoden, men du kan fårga amazon kundtjänst via email så får du en kod du kan lösa in i efterhand, varför du får tillbaka är nog tullavgiften eftersom de är en Spel konsol i Tullens ögon och tullavgiften är 0% på spel konsoler. 

 

http://www.tullverke...2cc8000927.html

 

TV-spel (konsoll) 0 % 25 % 9504 50 00 00

 

Tull 0% och 25% moms men amazon tar inte ut moms så fraktbolaget fakturerar amazon 25% på varuvärdet. 

 

Som du ser TV-Spel (Konsoll) = 0% du betalar endast 25% tull moms istället, men eftersom amazon bjuder på Moms alltid så slipper du moms fakturan också. 

 

om tullvärdet hade varit säg 25% + 25% i moms så betalar du 50% till tullen på varuvärdet, men eftersom Amazon skickar alla sina paket med DTP 

 

duty tax pay de innebär att fraktbolaget fakturerar Amazon för tullavgifterna istället än dig, och om tullvaran värde är under 1400 SEK så har du ingen tullvärde, och är varan under 500 SEK med frakt så betalar du varken tull eller moms. 

 

Men Amazon betalar åt dig, vilket inte alla företag i USA gör. 


Redigerat av umj, 30 juli 2015 - 21:57.


#116

Postad 31 juli 2015 - 11:01

Unregistered699cc5a6
  • Unregistered699cc5a6
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

umj,

 

Är lite grön vad det gäller regler med tull och moms. Menar du att jag skulle kunna få tillbaka lite pengar?

Total Before Tax:
Import Fees Deposit:

Shipment Total:

 

$246.69
$61.67

$308.36

Detta är det jag betalade för 16gb med expressfrakt, endast consolen.



#117

Postad 31 juli 2015 - 15:10

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Light eftersom Amazon bjuder alltid på momsen åt europiorna så länge man köper från amazon.com amazon.de och fr och de tar ut moms då de är ett europiskt företag. 

 

Så de kan inte undgå ta ut moms ifrån oss, men på amazon.com så kan de välja själv om de vill ta in moms eller inte, eftersom de skickar DTP så betalar fraktbolaget moms, och tullavgiften tillbaka till Amazon. 

 

Så vi tjänar alltid 25% hur än du vrider och vänder på saken från amazon.com 

 

Sedan tullen betalas ju tillbaka till dig om tullvärdet på varan är under 1400 SEK, eller att varan är tullbefriad under Europisk lag, Sverige äger inte tullen utan de är Europa som äger tullarna i hela Europa som har samma tull lagar och regler. bara 4 områden i Europa som inte följer standard Europisk tull regler. 

 

Så ja Nvidia Shield TV, om tullen klassar din paket som en TV-Konsol så är tullvärdet 0% + 25% moms, men tullen kan också tolka de som en Media Center som har en 12% + 25% 

 

Tullen tog min Pro maskin som en TV Konsol och fick soldes tillbaka tullavgiften jag betalade till amazon. 

 

Men en Nvidia Shield TV 16GB behöver däremot inte räknas som en TV konsol utan som en media center, detta då maskinen har hårddisk vs utan hårddisk. 

 

Så då kan tullen klassa den helt plötsligt som något annat. 

 

Men alla som köper Nvidia Shield TV Pro bör normalt sätt få tillbaka fulla tullavgiften från amazon efter den har tullas och raporterad tullvärdet tillbaka till amazon. 

 

En shield i slutändan ska kosta $299.99 + frakten på 15-30 dollar beror på fraktsätt. 

 

Har du tur får du tillbaka $299.99 + frakten och tullen som jag fick :)

 

 

Jag fick 

Nvidia Shield TV Pro + 1 gamepad + 1 remote helt gratis när jag säger + 1 gamepad så är de 1 gamepad utöver den som följer med konsolen. Som du ser idag är de den 31:e juli och gamepad beräknas komma in den 6 Augusti och har redan fått tillbaka pengarna för gamepad även utan några som helst problem med ordern. 

 

Allt jag beställer från Amazon.com de senaste 2.5 månaderna har slutat med gratis produkter. vet inte om de är för jag kör med Amazon Prime, och är en lycklig vinnare av $10.000 att man får varor för värdet 1 från varje land skulle få de. 

 

PÅ något sätt så återbetalar de allt som jag handlar på senare tid vet inte riktigt varför. 

 

Däremot har jag inte fått full återbetalning på 50 st Nvidia Shield TV remote som jag beställde för ska sälja de på blocket och tradera när jag får in den. Bara fått tillbaka en del av den ordern. 

 

1.jpg

2.jpg

 

Och så vidare. 


Redigerat av umj, 31 juli 2015 - 15:20.


#118

Postad 01 augusti 2015 - 07:37

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har problem med vissa spel, Typ GTA och Modern combat fungerar inte med controllern.

Man måste ha typ mus och tangentbord för att det ska fungera. 



#119

Postad 01 augusti 2015 - 09:01

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Och det är från Shield affären du tagit hem dom ?

Har inte testat dessa själv men poängen med Shield affären är ju att alla spel därifrån ska fungera med controllern.

Är det inte bara en inställning i någon meny i spelet som måste ställas in ?

#120

Postad 01 augusti 2015 - 10:10

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Och det är från Shield affären du tagit hem dom ?

Har inte testat dessa själv men poängen med Shield affären är ju att alla spel därifrån ska fungera med controllern.

Är det inte bara en inställning i någon meny i spelet som måste ställas in ?

 

Ja det är från affären, o jag har inte en aning hur man gör sånt (ställer in)



#121

Postad 01 augusti 2015 - 17:11

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har problem med vissa spel, Typ GTA och Modern combat fungerar inte med controllern.
Man måste ha typ mus och tangentbord för att det ska fungera.

GTA San Andreass, GTA Vice City i Play Store funkar fint med handkontrollerna. 
 
 
För er som importerar enheten och har 2.4 och 5 Ghz band Wi-Fi router, och kör via Wi-Fi istället än kabel så bör ni ställa in routern på 2.4 att endast hantera banden 1-11 om ni inte har banden 1-11 i er router ställ den på 20. 
 
Och på 5 Ghz banden ska ni ha 36, 40, 44, 48, 149, 153, 157, 161, 165 och har ni bara 40 av dessa så ställer ni in på 5 Ghz routern att köra endast på 40 och inte på 20/40/80 
Detta är för att Shield ska använda de band med minst störningar.

Redigerat av frollic, 03 augusti 2015 - 11:57.
finns ett annons-del på minhembio


#122

Postad 02 augusti 2015 - 00:01

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Shield Gride service blivit förlängt med gratis till september i år, de har skjutit upp tiden gång på gång på gång tror ni att den kommer skjutas upp igen efter september jag gissar de gör de för ingen skulle betala månadspris för typ 50 spel. 



#123

Postad 02 augusti 2015 - 16:03

Unregistereda2d8f3b8
  • Unregistereda2d8f3b8
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

känner att jag är mer ute efter en ren mediaspelare för mina filmer och behöver inte alla dessa extra finesser,spel mm, i övrigt en grym konsol!


Redigerat av Unregistereda2d8f3b8, 03 augusti 2015 - 12:02.
finns ett annons-del på minhembio


#124

Postad 02 augusti 2015 - 22:39

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

känner att jag är mer ute efter en ren mediaspelare för mina filmer och behöver inte alla dessa extra finesser,spel mm, i övrigt en grym konsol!

Du behöver ju ingen spel, och voice sökningen av appar som Plex, Kodi etc gör de ju bara skit lätt och hitta de filer du har delad inom nätverket. 

Finns så klart ingen bättre media spelare för hantera sina bilder, musik, filmer än just Nvidia Shield de är ju den starka sidan av hela konsolen ingen annan konsol slår Nvidia när de kommer till Media hantering. 
 
Däremot när de kommer till Spel så slår ju både PS4, Xbox One, även Wii från Nitendo slår den ju. 
 
När de kommer till extremt kraftfulla spel, Nvidia är ju i princip byggt på en mobil processor bara steget över, visst den är vassare än alla mobiler på marknaden, och kan bli en spel konsol dödare längre fram i tiden som kan direkt slåss mot PS4, XBOX One etc. 
 
Men när de kommer till media hantering så är ju Nvidia utan problem den bästa konsolen på marknaden. 

Har du fett med filmer på datorn och Plex hit bara sök knappen och du hittar filmerna på Android TV med en enkel sök med rösten :)
 
Nvidia är i första hand en konsol för media :)
 
Bara för att Xbox One inte klarar av spela upp spelen eller media i 4K och dessutom i 60FPS så gör ju inte Nvidia den till den ultimata spel konsolen. 

Ska inte ens tro den kommer spela 2016 Doom 4 Nvidia åtminstone denna års modell vilket Xbox, PS4 lär kunna klara av utan problem, de finns ju en anledning till varför shield är just lite tjockare än en vanlig surfplatta.

Redigerat av frollic, 03 augusti 2015 - 11:59.


#125

Postad 03 augusti 2015 - 09:30

pege36
  • pege36
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Hur gör ni för att få Amazon att skicka till Svedala, jag får bara "Currently, item can be shipped only within the U.S".



#126

Postad 03 augusti 2015 - 10:49

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Hur gör ni för att få Amazon att skicka till Svedala, jag får bara "Currently, item can be shipped only within the U.S".


Så står det för mig om jag försöker beställa exempelvis Amazon FireTV eller en del Kindle modeller, men med Nvidia Shield gick det bra.

De har ju lite olika policy på olika produkter och vissa saker måste man beställa "international version" för att de ska kunna skicka till Sverige (ex. Kindle)

Har de möjligtvis ändrat policy på Nvidia Shield ? Kanske from 1 Aug ?

Om så är fallet kan man ju komma runt det genom att använda företag som Borderlinx eller Shipito - men det blir samtidigt lite krångligare.

Kan man möjligtvis beställa från Amazon.co.uk eller Amazon.de istället ?

#127

Postad 03 augusti 2015 - 12:00

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

trådar dolda och redigerade, sälj era grejjer någon annanstans än i forumet (tex annonsdelen)



#128

Postad 04 augusti 2015 - 16:34

Unregistered699cc5a6
  • Unregistered699cc5a6
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Tycker shielden är grym, sjukt rapp i alla menyer. Använder primärt för media och spel är bara ett plus för mig. Kodi, plex, netflix fungerar utmärkt enligt mig. Valde denna framför att bygga ny htpc som då skulle kosta runt 5k för att vara tillräckligt snabb och tyst. Stort plus för 4k möjligheten, blir nog en 4k tv snart. Nvidia Grid har jag optimala förhållanden enligt test 0% bildtapp 45ms. Ska prova mer spel har endast provat 3 titlar alla utan lagg, det tar dock lite tid att starta spelen men det har jag full förståelse för.

#129

Postad 06 augusti 2015 - 04:29

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Så står det för mig om jag försöker beställa exempelvis Amazon FireTV eller en del Kindle modeller, men med Nvidia Shield gick det bra.

De har ju lite olika policy på olika produkter och vissa saker måste man beställa "international version" för att de ska kunna skicka till Sverige (ex. Kindle)

Har de möjligtvis ändrat policy på Nvidia Shield ? Kanske from 1 Aug ?

Om så är fallet kan man ju komma runt det genom att använda företag som Borderlinx eller Shipito - men det blir samtidigt lite krångligare.

Kan man möjligtvis beställa från Amazon.co.uk eller Amazon.de istället ?

 

Nä Shield är fortfarande öppen för Sverige, men om du vill beställa grejer som Amazon blockerar från Sverige så kan du använda dig av vidarebefordringar grejer. https://www.borderlinx.com/ är väl de bland av de populäraste tjänsterna där ute för erhålla en USA adress för skicka till som sedan skickas vidare från dem till oss, men då lär de nog inte bli DTP att tull och de ingår. 

 

Ja kodi stöder 4K så de är ju perfekt, Shield är helt klart den bästa media spelarn man kan få tag på marknaden. Den är tyst, den är snygg och stil ren så de ser inte ut som en skit fläck, och dessutom lätt och gömma undan också. 

 

Sedan finns de ju VLC, KODI, Plex och många andra grejer att den inte ens lever om gör de hela så mycket bättre man vill ju inte sitta lyssna på en dammsugare när man sitter och kollar på film. 


Redigerat av umj, 06 augusti 2015 - 04:31.


#130

Postad 06 augusti 2015 - 07:10

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0

Nä Shield är fortfarande öppen för Sverige, men om du vill beställa grejer som Amazon blockerar från Sverige så kan du använda dig av vidarebefordringar grejer. https://www.borderlinx.com/ är väl de bland av de populäraste tjänsterna där ute för erhålla en USA adress för skicka till som sedan skickas vidare från dem till oss, men då lär de nog inte bli DTP att tull och de ingår. 
 
Ja kodi stöder 4K så de är ju perfekt, Shield är helt klart den bästa media spelarn man kan få tag på marknaden. Den är tyst, den är snygg och stil ren så de ser inte ut som en skit fläck, och dessutom lätt och gömma undan också. 
 
Sedan finns de ju VLC, KODI, Plex och många andra grejer att den inte ens lever om gör de hela så mycket bättre man vill ju inte sitta lyssna på en dammsugare när man sitter och kollar på film.


Stöder den HD ljud nu ?

#131

Postad 07 augusti 2015 - 05:39

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Stöder den HD ljud nu ?


Inte ännu, men firmware version 2.0 är tydligen påväg och där kan den funktionen vara med.

#132

Postad 07 augusti 2015 - 15:05

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

De är exakt som Pulver skriver, den stöder inte HD ljud ännu men de är lovad att de ska komma eftersom Android 5.1 fick stöd för HD ljud så kan de inte vara så långt borta innan Nvidia inkluderar den i shield. 

 

Dock tycker jag produkten ännu känns som en beta produkt tappar ibland kontakten med anslutna enheter som gamepad remote så man får länka om dem igen, och vissa saker inte funkar som de ska ibland. 

 

Men jag tvivlar inte med tiden att produkten kommer bli riktigt kanon vid fler uppdateringar. 



#133

Postad 07 augusti 2015 - 20:35

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Låter toppen! Blir till att införskaffa en sådan något tag framöver! :)

 

"Version 15 (codenamed Isengard) now supports Android 5-specific features like 4K and variable refresh rates on certain Android TV devices, like NVIDIA's Shield"

 

Den funktionen tackar vi för!

 

 

Adaptive seeking är ju ok om man letar efter en speciell scen eller liknande och vill spola fram lite snabbare till den.  :P

"variable refresh rates" - betyder det att kodi kommer spela upp 24p material korrekt då Shield får Android 5?



#134

Postad 08 augusti 2015 - 01:11

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Idag släpper Amazon och Nvidia ett erbjudade på $25 spara på Fjärrkontrollen. Så om man köper shield med fjärrkontroll så sparar man $25 just nu... 

Ska fråga amazon om man kan få $25 av priset för man redan nyss köpt skiten :)

 

http://www.amazon.co...8810409&sr=1-10



#135

Postad 09 augusti 2015 - 06:46

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

"variable refresh rates" - betyder det att kodi kommer spela upp 24p material korrekt då Shield får Android 5?


Shield har redan Android 5 - Android TV är bara ett grafiskt gränssnitt som ingår i Android 5.x

Variable refresh rate fungerar i Kodi och växlar exempelvis från 60 till 24 (så man slipper judder)

Tydligen (enligt Kodi-forumet) så fungerar dock inte 23.976 korrekt - det måste tydligen fixas från Nvidia.

Detta är dock ingenting jag märkt eller stört mig på själv.

#136

Postad 13 augusti 2015 - 09:19

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Shield har redan Android 5 - Android TV är bara ett grafiskt gränssnitt som ingår i Android 5.x

Variable refresh rate fungerar i Kodi och växlar exempelvis från 60 till 24 (så man slipper judder)

Tydligen (enligt Kodi-forumet) så fungerar dock inte 23.976 korrekt - det måste tydligen fixas från Nvidia.

Detta är dock ingenting jag märkt eller stört mig på själv.

Om jag inte mins rätt så har Plex fått stöd nu för 4K och 23.976, dock saknar ju shield stödet, men nu när de finns appar som stöder 23 976 så kan vi ju inte mer än hoppas på att de finns på Shield vid nästa system uppdatering. 



#137

Postad 17 augusti 2015 - 03:00

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Skulle vara kul veta varför både Telia Play+, Com Hem, Viaplay och alla som säljer Live kanaler med hjälp av appar att de fortfarande inte har infört stöd förö Live Channels 

https://developer.an.../tif/index.html

De gör de hela mer pinsamt, svenska företag verkar då inte anställa folk som är mest lämplig och har hög kompetens att de har tagit flera månader bygga stöd för sina Android TV skämmer ju ut svenska utvecklare i omvärlden. 

Sverige måste sluta anställa folk för jämställdhet, eller vart ifrån de kommer de måste börja anställa de som är mest lämplig för jobben :)

Denna plattform kommer ta evigheter växa i Sverige när man själv inför stöd för Android TV i mina egna appar på bara par dagar till funka prima, sedan kommer stora feta bolag och inte ens knappt har stöd för skit Chromecast, ännu mindre stöd för Android TV. 

Hoppas ni klagar hos era TV bolag att de bör inkludera https://developer.an.../tif/index.html eller så säger ni upp era TV kanaler ;)



#138

Postad 17 augusti 2015 - 23:13

geko53
  • geko53
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 1

Gents, 

Hur e dt med stabiliteten på maskinen ni som har haft den ett par månader.

Hängningar ?.. Pixelering..? Omstarter ? m.m

Läste lite på Nvidias Forum om att flera upplevt strul med ström adapter ? 

 

All input är välkommen.. e redo att trycka på knappen för beställning närsom.. ;)



#139

Postad 18 augusti 2015 - 07:40

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Funkar bra här, dom gånger den har hängt sig för mig är när jag har kört emulatorer o då kan det va jag som ha gjort fel.



#140

Postad 20 augusti 2015 - 13:04

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Min Pro har aldrig hängt sig, däremot kan jag tappa pair ned kontrollerna med enheten, och har haft lite andra problem men de ska lösa sig i uppkommande OTA som ska komma om ett par veckor. 

I övrigt så funkar den prima, hänger ofta på Nvidia Shield TV forumet hos Nvidia och de flesta problem är direkt knippad med Pro versionen. 
Men dock tycker jag hårddisk utrymme är ett måste 16GB är totalt förlite, påtanke av att Android och MicroSD har aldrig funkat bra ihop någonstans. 



#141

Postad 21 augusti 2015 - 06:37

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Min Pro har aldrig hängt sig, däremot kan jag tappa pair ned kontrollerna med enheten, och har haft lite andra problem men de ska lösa sig i uppkommande OTA som ska komma om ett par veckor. 

I övrigt så funkar den prima, hänger ofta på Nvidia Shield TV forumet hos Nvidia och de flesta problem är direkt knippad med Pro versionen. 
Men dock tycker jag hårddisk utrymme är ett måste 16GB är totalt förlite, påtanke av att Android och MicroSD har aldrig funkat bra ihop någonstans. 

För mig så fungerar det klockrent med sd kort, har ett på 64Gb.



#142

Postad 21 augusti 2015 - 09:00

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

För mig så fungerar det klockrent med sd kort, har ett på 64Gb.

Testa då med Doom 3 

https://play.google....com.id.doom3bfg

Som är 8GB stort, så får du se att de kommer fucka upp. 



#143

Postad 22 augusti 2015 - 22:26

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Testa då med Doom 3 

https://play.google....com.id.doom3bfg

Som är 8GB stort, så får du se att de kommer fucka upp. 

 

Mycket möjligt, men som jag skrev så funkar det perfekt för MIG.


Redigerat av Göktytan, 22 augusti 2015 - 22:27.


#144

Postad 23 augusti 2015 - 07:07

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Mycket möjligt, men som jag skrev så funkar det perfekt för MIG.

De är för små appar kan funka, men när de kräver uppdateringar insidan av appar utöver så kommer filerna och splitas och därmed sluta funka. 

Små appar som räcker med APK filen endast kan funka då du flyttar mer eller mindre bara cace filerna så funkar de, men en APK får max vara 4GB, stor och är de ännu större än 4GB så krävs de att du håller i innehåll på sin egen server, vilket då blir en APK för grunden, sedan får de ladda ner mer innehåll från din egen server och där börja SD hanteringen funka riktigt dåligt i Android. 



#145

Postad 23 augusti 2015 - 09:56

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Jag tvivlar inte på att vad du säger stämmer umj - men jag kör just Doom3 från ett micro-sd kort på Shield och det fungerar fint hos mig :)

#146

Postad 23 augusti 2015 - 10:51

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Jag tvivlar inte på att vad du säger stämmer umj - men jag kör just Doom3 från ett micro-sd kort på Shield och det fungerar fint hos mig :)

Funkade dock inte hos mig när jag testade på SD kortet på min Pro, kanske har blivit fixad sedan uppdateringarna. 
De är ju även folk som klagar på hantering av SD kort på nVidia Forum. 



#147

Postad 04 september 2015 - 17:35

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Version 1.4 har tydligen kommit till Shield:

http://www.androidpo...eld-android-tv/

Men version 2.0 med nya funktioner (som de tydligen inte kan avslöja ännu) är fortfarande på gång:

https://forums.gefor...657802/#4657802

#148

Postad 04 september 2015 - 17:40

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0
1.4 ska vara tillbakadragen pga att många har brickat sina shield tv's vid uppgraderingen..

#149

Postad 04 september 2015 - 22:56

umj
  • umj
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

testsmurf nej den blev tillbaka dragen för att man kunde inte stänga av kontrollen genom hålla ner shild märket i 6 sekunder allt annat funkade. 

Som jag har fattad de så är de bara för Pro versionen den har återkallas inte för 16GB modellen. 


Redigerat av umj, 04 september 2015 - 22:57.


#150

Postad 04 september 2015 - 23:01

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

testsmurf nej den blev tillbaka dragen för att man kunde inte stänga av kontrollen genom hålla ner shild märket i 6 sekunder allt annat funkade. 

Som jag har fattad de så är de bara för Pro versionen den har återkallas inte för 16GB modellen.


We are going to stop the update for now until we figure out why it is causing some users to get stuck on Fastboot menu. For users who ran into this issue, can you please confirm which SHIELD Android TV you have? The 16GB or the Pro 500GB? So far it seems to be affecting the Pro version only. Also please let us know if you have any USB devices connected to your SHIELD Pro while applying the OTA 1.4 update.

Visst att det kanske bara påverkar Pro men det är ju många i tråden som fått sina Pro att fastna i bootläge efter uppgradering, inget som har något att göra med kontrollen.


Redigerat av testsmurf, 04 september 2015 - 23:02.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.