Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2151

Postad 28 december 2020 - 15:25

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Konstigt att det ens står Series X öht på vänstra fodralet?

Hade alla speltillverkarna anammat ”smart delivery” fullt ut så hade det inte funnits ett problem öht. När däremot Activision och 2K (är osäker på EA och FIFA 21?) ska ta extra betalt för Series-versionerna jämfört med gamla One så blir det såna här problem.

#2152

Postad 28 december 2020 - 15:49

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Konstigt att det ens står Series X öht på vänstra fodralet?

Det är ju för att den är framåtkompatibel.

 

Såg detta nu när jag kollade lite närmare på omslagen.

Vänstra står det Xbox One högst upp och högra bara Xbox.

Vänstra Xbox One - Xbox Series X högra omvänd ordning.



#2153

Postad 28 december 2020 - 15:54

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Att inte stödja snart delivery kan väl inte ge särskilt mycket goodwill? Och det måste ändå vara rätt få som köper båda annat än av misstag.

#2154

Postad 28 december 2020 - 20:25

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Det är ju för att den är framåtkompatibel.

Såg detta nu när jag kollade lite närmare på omslagen.
Vänstra står det Xbox One högst upp och högra bara Xbox.
Vänstra Xbox One - Xbox Series X högra omvänd ordning.


Fattar ändå inte hur dom tänkt? Så vänstra är One-versionen, framåtkompatibel med just Series X men man får inte S/X optimiseringen med den? Och varför inte Series S?
Tur att jag inte köper fysiska spel längre men det borde fan vara större press på utgivarna att ha smart delivery.

#2155

Postad 28 december 2020 - 21:53

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Tänkte ge lite input efter några veckor med series s. Kan inleda med att jag känner mig nöjd med mitt köp. Men detta beror nog mycket på mina givna förutsättningar. Med andra förutsättningar kan jag misstänka att det finns risk för viss besvikelse.

Jag bytte från en 7 år gammal xbox one, jag har redan en extern hdd att ansluta till series s, har inte spelat mycket alls på flera år, jag har ingen 4k tv i nuläget och jag har barn som kommer att behöva ny konsoll snart så om jag inte hade blivit nöjd så hade köpet ändå varit befogat.

Dessa förutsättningar har gjort att jag har känt ett stort lyft gällande både upplösning och bilduppdatering i många spel, vilket höjer spelupplevelsen. Om man som jag inte spelat mycket på senare år så är gamepass en guldgruva att plöja igenom på series s, vilket är riktigt kul.

Förutom grafiska lyft är snabbheten i menyer och det faktum att konsollen är helt knäpptyst (omöjligt att höra den om man inte sätter örat inom 50 cm) det som jag uppskattar mest. Dessutom är storleken helt otroligt kompakt. Även om sistnämnda inte borde spela in då en spelkonsolls främsta uppgift är att leverea bra spelupplevelser, så leder den lilla formfaktorn på något sätt till att jag tycker om den mer. Även om man (såklart) sett bilder på series s innan köp så blev jag direkt chockad av hur liten den är när jag öppnade lådan!

För min del har köpet varit klockrent i nuläget då jag haft många äldre spel att spela, men jag känner mig inte lika trygg framledes. Känslan är att series s antingen kommer att behöva köra 30 fps eller med mycket låg upplösning i kommande nextgenspel. Frågan är om jag kommer vara lika nöjd då? Fast å andra sidan då låter jag bara barnen ta över den lilla svart/vita saken.

Jag skulle nästan kunna säga att min series s fungerar som ett test för att se om mitt spelintresse fortfarande lever. Tanken är väl att köpa mig en series x om ett år eller så och samtidigt uppgradera tv. Men vem vet, jag kanske kommer fram till att jag är nöjd som det är.

Det negativa jag hittat hittills är föga förvånande lagringsutrymmet, men det visste jag på förhand och det fungerar förhållandevis bra att bolla spel fram och tillbaka mellan ssd och extern hdd. Det andra negativa jag hittat förvånade mig desto mer, kontrollen. Jag gillar verkligen inte den nya kontrollen. Den är lite mindre och jag hade hellre sett att den blev lite större. Det knottriga greppet på undersidan gillar jag inte heller, hade föredragit gummerat likt elitekontrollerna.

Föregående detaljer är visserligen inte några dealbrakers men min tredje och sista anmärkning är faktiskt det, nämligen styrspakarna. Jag vet inte om dom har blivit lägre men de har definitivt blivit trögare. Körde lite Halo 5 mp och det gick fruktansvärt dåligt men då jag byter till ANTINGEN min elitekontroll eller en xbox one kontroll så fungerar siktet igen. Jag får helt enkelt inte till precitionen med den nya kontrollen, men det kanske bara är jag? Kanske får köpa en ny xbox one kontroll att ha i reserv, märker ingen skillnad i input lag ändå.

Hoppas mitt svammel kan hjälpa någon! Kan tillägga att jag inte spelat varken Valhalla, WD Legions eller Cyberpunk på min lilla box, utan endast äldre spel, vilket måhända kan bidragit till att mina intryck än så länge mestadels varit positiva.

Redigerat av Mininema, 28 december 2020 - 22:33.


#2156

Postad 29 december 2020 - 08:53

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

För min del har köpet varit klockrent i nuläget då jag haft många äldre spel att spela, men jag känner mig inte lika trygg framledes. Känslan är att series s antingen kommer att behöva köra 30 fps eller med mycket låg upplösning i kommande nextgenspel. Frågan är om jag kommer vara lika nöjd då? Fast å andra sidan då låter jag bara barnen ta över den lilla svart/vita saken.

 

Tyvärr så är vi redan där! Ta t ex Assassin´s s Creed Valhalla och Yakuza: Like a Dragon där upplösningen på båda går ner till 720p på Series S. Här snackar vi alltså om releasespel till Xbox. Vi kan ju sia med ganska stor säkerhet att det bara kommer att bli värre framöver för Series S. Jag är övertygad om att Series S kommer att bli en bromskloss i framtiden som Xbox One är i nuläget. Det finns exempel redan idag på när Xbox One bromsar Series X. Borderlands 3 till Series X bromsas av Xbox One som därmed får sämre skuggor och kargare vegetation jämfört med PS5 utgåvan. Jag köpte själv Series X och har absolut inte ångrat det. Rent personligt så hoppades jag in i det sista att Series S inte skulle bli verklighet då jag inte ville riskera att kommande nextgenspel på både Series X och PS5 skulle påverkas negativt.


Redigerat av Agaton, 29 december 2020 - 08:55.


#2157

Postad 29 december 2020 - 10:31

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Just Valhalla går ju ner till 1188p på Series X så att S då går ner till 720p känns rätt rimligt.

Tanken är att spel i 4k på X ska köras i 1080/1440 på S med ungefär samma kvalité/prestanda i övrigt. Då är ju 1188 vs 720 bättre än det.

#2158

Postad 29 december 2020 - 10:49

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

Tyvärr så är vi redan där! Ta t ex Assassin´s s Creed Valhalla och Yakuza: Like a Dragon där upplösningen på båda går ner till 720p på Series S. Här snackar vi alltså om releasespel till Xbox. Vi kan ju sia med ganska stor säkerhet att det bara kommer att bli värre framöver för Series S. Jag är övertygad om att Series S kommer att bli en bromskloss i framtiden som Xbox One är i nuläget. Det finns exempel redan idag på när Xbox One bromsar Series X. Borderlands 3 till Series X bromsas av Xbox One som därmed får sämre skuggor och kargare vegetation jämfört med PS5 utgåvan. Jag köpte själv Series X och har absolut inte ångrat det. Rent personligt så hoppades jag in i det sista att Series S inte skulle bli verklighet då jag inte ville riskera att kommande nextgenspel på både Series X och PS5 skulle påverkas negativt.

Både Xbox One och PS4 kommer att stödjas i 1 - 2 år till enligt vad jag läst av officiella uttalanden. Dessa konsoller är de rejäla bromsklossarna i och med den åldrade arkitekturen. Det råder en stor oenighet rörande huruvida series s kommer att hålla tillbaka series x eller ej. Jag tror inte att det kommer att bli ett betydande problem. Om något så tror jag helt enkelt att det är series s som kommer att drabbas genom att vara tvungen att köra 30 fps med sub 1080p upplösning (och ingen ray tracing), medan series x kommer att köra 60 fps med högre dynamisk upplösning. Då konsollerna delar samma arkitektur borde mycket vara skalbart mellan de olika boxarna. Visserligen har Microsoft ibland tagit en del märkliga beslut (hejdå kinect) men visst borde väl ingenjörerna hos microsoft utformat hårdvaran i båda konsollerna att kunna existera i harmoni? Eller tänker du på ett exklusivt spel från microsofts egna studios som skulle pressat series x till 1080p och 30 fps? Det kanske hade varit svårt att kunna köras på series s, men det är väl inte meningen att toppkonsollerna den här generationen skall spela i 30 fps så jag tror inte ett sådant scenario kommer att bli aktuellt. 

 

Nu spekulerar jag lite, men om man tänker på det så fungerar nästan series s som en garant på att alla spel på series x kommer att kunna köras i 60 fps, eller tänker jag fel? Som jag var inne på i mitt föregående inlägg så är jag mer osäker på hur länge series s ägare kommer att vara nöjda med hur konsollen presterar snarare än att series x ägare känner att de hålls tillbaka, men den som lever får se. Jag var också osäker på series s existens på förhand varför det nästan är komiskt att jag köpte en. Men jag blir i nuläget mer och mer säker på att den har en plats i den här generationen även på sikt, särskilt som andrakonsoll eller en xbox till barnen. Men som sagt hur länge jag kommer att vara nöjd med att spela på series s får framtiden utvisa. När jag spelat igenom alla äldre spel av intresse på gamepass så kanske det inte känns lika kul om jag ska köpa ett fullprisspel som jag vet presterar mycket bättre på series x....



#2159

Postad 29 december 2020 - 11:24

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 1

Tyvärr så är vi redan där! Ta t ex Assassin´s s Creed Valhalla och Yakuza: Like a Dragon där upplösningen på båda går ner till 720p på Series S. Här snackar vi alltså om releasespel till Xbox. Vi kan ju sia med ganska stor säkerhet att det bara kommer att bli värre framöver för Series S. Jag är övertygad om att Series S kommer att bli en bromskloss i framtiden som Xbox One är i nuläget. Det finns exempel redan idag på när Xbox One bromsar Series X. Borderlands 3 till Series X bromsas av Xbox One som därmed får sämre skuggor och kargare vegetation jämfört med PS5 utgåvan. Jag köpte själv Series X och har absolut inte ångrat det. Rent personligt så hoppades jag in i det sista att Series S inte skulle bli verklighet då jag inte ville riskera att kommande nextgenspel på både Series X och PS5 skulle påverkas negativt.


Tror du drar lite väl långa slutsatser på spel som inte ens verkar optimerade på de nya konsolerna. Två cross gen-titlar och ett bakåtkompatibelt? Borderlands 3 låter ju som ren lathet från utvecklaren att inte ens det fanns en bättre One X-version innan vad det verkar?

#2160

Postad 30 december 2020 - 22:33

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Nu ikväll stängdes plötsligt konsolen av, efter att ha spelat i ca en timme. Den stängdes av precis när jag avslutat spelet och befann mig i huvudmenyn.

Visst var den varm men jag har spelat längre än så här förut och då har det fungerat. Nu har jag konsolen liggandes i en relativ trång tv bänk. Så ventilationen är väl inte superbra. Funderar på att istället ställa den vertikalt på golvet istället.

Hur har ni placerat?

#2161

Postad 30 december 2020 - 22:49

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 1
Min står upp enligt frugans direktiv.

#2162

Postad 30 december 2020 - 22:55

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Har den också ståendes.



#2163

Postad 31 december 2020 - 00:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Vertikalt på skrivbordet, bredvid skärmen.

#2164

Postad 31 december 2020 - 00:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
@agaton varför det ibland/ofta är lite bättre foiliage t.ex på ps jämfört med xbox är för att last gen versionen hade det, och dom bumpar upplösning ochvi detta fallet fps. men dom (hittils) låtit själva grafik inställningarna vara, trotts att SX borde kunna orka samma eller bättre än ps5 versionen.
Series S får ofta/alltid One versionen och SX utgår ifrån X versioen om en sådan finnes. (där av stor skillnad också, till SS nackdel, då den orkar mer)

kika några Digital Foundry videos om liknade next gen updates så nämner dom det i flera titlar vad jag drar mig till minnes.

#2165

Postad 31 december 2020 - 01:40

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Nu ikväll stängdes plötsligt konsolen av, efter att ha spelat i ca en timme. Den stängdes av precis när jag avslutat spelet och befann mig i huvudmenyn.

Visst var den varm men jag har spelat längre än så här förut och då har det fungerat. Nu har jag konsolen liggandes i en relativ trång tv bänk. Så ventilationen är väl inte superbra. Funderar på att istället ställa den vertikalt på golvet istället.

Hur har ni placerat?


Ståendes brevid skärmen helt öppet. Det rekommenderas att ha runt 10-15 cm luft runt om.

#2166

Postad 31 december 2020 - 02:07

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Måste säga att Fenyx Rising var roligare än jag trodde det skulle vara. Rätt lättsamt äventyrsspel som man lätt blir sittande med i timmar. Mycket att utforska, uppgradera och hålla på. Verkar riktigt stort också, har suttit i 18 timmar och det är mycket kvar att låsa upp på kartan.
Vet inte om det fortfarande är rea men 40% rabatt var ändå riktigt bra för ett sånt nytt spel.

#2167

Postad 31 december 2020 - 06:50

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Jag och pojken sitter med Fenyx också. Vi har svårt att sluta spela när vi väl börjat. Men mkt har dom kopierat rakt av från Zelda Botw.



#2168

Postad 31 december 2020 - 07:24

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Ståendes brevid skärmen helt öppet. Det rekommenderas att ha runt 10-15 cm luft runt om.

Har inte de avstånden just nu. Får trångt i tv bänken. Enda möjligheten blir för att ställa den vertikalt på golvet bredvid. Inte så snyggt. Synd att den är svart eftersom allt annat i närheten är vitt. Funderar på att beställa ett skin till den.

#2169

Postad 31 december 2020 - 08:56

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Har inte de avstånden just nu. Får trångt i tv bänken. Enda möjligheten blir för att ställa den vertikalt på golvet bredvid. Inte så snyggt. Synd att den är svart eftersom allt annat i närheten är vitt. Funderar på att beställa ett skin till den.

Och jag köpte en SX före PS5 eftersom den just är svart som allt annat i min mediabänk.

 

Ska nog invänta en svart PS5 eller om det kommer en slim variant framöver.



#2170

Postad 31 december 2020 - 10:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Jag och pojken sitter med Fenyx också. Vi har svårt att sluta spela när vi väl börjat. Men mkt har dom kopierat rakt av från Zelda Botw.


Har ingen Switch eller spelat Botw så jag har bara läst om likheterna.

Har inte de avstånden just nu. Får trångt i tv bänken. Enda möjligheten blir för att ställa den vertikalt på golvet bredvid. Inte så snyggt. Synd att den är svart eftersom allt annat i närheten är vitt. Funderar på att beställa ett skin till den.


Då får du nog räkna med att den överhettar helt enkelt. Kanske inte är jättebra i längden.

#2171

Postad 31 december 2020 - 11:28

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Har ingen Switch eller spelat Botw så jag har bara läst om likheterna.


Då får du nog räkna med att den överhettar helt enkelt. Kanske inte är jättebra i längden.

Har nu flyttat ut den och står nu vertikalt på golvet. 



#2172

Postad 31 december 2020 - 12:21

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Har nu flyttat ut den och står nu vertikalt på golvet. 

Jag är orolig för att damm skall sugas upp igenom maskinen när den står på golvet, jag har klämt

in den mellan tv`n & väggen!



#2173

Postad 31 december 2020 - 12:41

stock
  • stock
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Jag är orolig för att damm skall sugas upp igenom maskinen när den står på golvet, jag har klämt
in den mellan tv`n & väggen!


Samma här, står bakom tv'n. Metervis med plats åt höger, vänster och uppåt, ca 10cm till vägg och tv.

#2174

Postad 31 december 2020 - 13:00

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 1
Min ligger sådär i tv-bänken och aldrig haft problem. När jag spelar är luckan öppen.

Dock ser jag att börjar bli dags att damma av bänken. Hahah

Bifogad fil  20201231_125710.jpg   73,29K   4 Antal nerladdningar

#2175

Postad 31 december 2020 - 13:09

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Min ligger sådär i tv-bänken och aldrig haft problem. När jag spelar är luckan öppen.

Dock ser jag att börjar bli dags att damma av bänken. Hahah

20201231_125710.jpg

Har en sån lucka men jag gillar inte att behöva öppna för att spela. Varför tror det kommer in mer damm från golvet än om den står i skåpet? Dammet finns ju överallt.

#2176

Postad 31 december 2020 - 13:33

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Har en sån lucka men jag gillar inte att behöva öppna för att spela. Varför tror det kommer in mer damm från golvet än om den står i skåpet? Dammet finns ju överallt.


Gillade inte heller öppna ocv stänga men hade utan lucka helt och hållet först men det såg tajkon ut så köpte en lucka till denna oxå. Men spelar inte så ofta så i mitt fall funkar det ha det så. Dosan där just föratt man inte ska glömma att öppna luckan när man ska spela. 😀😀😀

Dammet syftade jag bara på att det börjar bli dags att städa igen. Hahha

#2177

Postad 31 december 2020 - 14:39

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Har en sån lucka men jag gillar inte att behöva öppna för att spela. Varför tror det kommer in mer damm från golvet än om den står i skåpet? Dammet finns ju överallt.

På tv-bänken springer det inga råttor som det kan göra på golvet mellan varven!  ;)



#2178

Postad 31 december 2020 - 17:13

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

På tv-bänken springer det inga råttor som det kan göra på golvet mellan varven! ;)

Sant :) Beror lite på hur ofta man dammsuger.

#2179

Postad 31 december 2020 - 19:37

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Robotdammsugare är räddningen. Schemalägg den så är det alltid dammfritt 😃

#2180

Postad 31 december 2020 - 20:11

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Har för mycket kablar för dammsugarrobot och nivåskillnader.
Fungerade bra när man bodde i lägenhet.

#2181

Postad 31 december 2020 - 22:03

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Robotdammsugare är räddningen. Schemalägg den så är det alltid dammfritt

Roboten kör mån, ons & fre!  :) Den kommer tyvärr inte åt allt pga. möbleringen men det är ju mitt fel! :rolleyes:



#2182

Postad 03 januari 2021 - 17:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Tjo!

Har fått för mig att 360 spel automagiskt sks rendera i högre upplösning på t.ex SX. Men jag upplever inte att det är så. Har jag fattat fel, eller är det endast utvalda titlar?

 

Update: Det gäller endast OG Xbox titlar. inte 360 titlar, jag som blandat ihop det. :(


Redigerat av SKIBBE, 04 januari 2021 - 18:13.


#2183

Postad 09 januari 2021 - 13:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Fel del av forumet att fråga kanske men hittar ingen närverksdel här inne.
Någon som vet vad problemet är om plötsligt routern (som jag förstår det) stryper hastigheten?
Har 250/100, gjorde ett hastighetstest inne i nätverksmenyn på Series X’n, fick drygt 240/95 vilket jag var nöjd med.
Gör ett nytt test idag då jag tyckte Apex Legends tankade långsamt, får runt 95/95.
Startar om routern och testar igen, 240/90’ish igen.
Jag verkligen hatar nätverk då jag inte förstår ens hur och vart man börjar felsöka? Är routern kass? (Ganska ny f.ö Asus AC2900).
Har en stadsnätsdosa på väggen men tänker att den är ju inte kass iom att starta om routern räckte?

#2184

Postad 09 januari 2021 - 14:03

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Får du samma "strypning" på andra enheter i hemmet? Men 95/95 borde inte påverka spelandet alls? Förutom download då. en annan har ju bara 100/100 😋

#2185

Postad 09 januari 2021 - 14:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Det är ganska vanligt att hemmaprodukter börjar sakta ned lite efter de vart igång länge och en reboot hjälper. Det märks på windows 10 också på klientsidan. Riktigt irriterande, om man visste exakt vad som orsakade det så skulle man ju kunna scripta en flush av det som gör det trögt.



#2186

Postad 09 januari 2021 - 16:08

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Något annat som laddar i bakgrunden kanske om du tex har datorn igång samtidigt, har hänt mig ett par gånger.

#2187

Postad 09 januari 2021 - 16:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Nope, har ingenting som ligger och drar uppkoppling vad jag vet. Ingen Apple TV var ingång, ingen dator var igång. Enda var väl mobilen men den använde jag inte.
Väldigt märkligt iaf. 100/100 räcker absolut till att spela med men jag har ju just uppgraderat till 250/100 just pga att få snabbare nedladdning av spel osv. Sen har jag ju märkt att det inte verkar spela ngn roll när man laddar ner vissa spel men ibland så maxas linan vilket gör en rätt stor skillnad när man ska ha ner 50gb.

Det skulle väl vara om någon granne lyckats ta sig in på mitt nätverk men det är långsökt. Om det nu inte finns något sätt att dölja sig på listan av inkopplade klienter då.

Redigerat av La Cucaracha, 09 januari 2021 - 17:03.


#2188

Postad 09 januari 2021 - 19:18

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Testa på en annan testsite, speedtest eller liknande istället för konsolens innbydggda, dom är ökända för att vara lite sisodär.



#2189

Postad 09 januari 2021 - 19:22

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Nedladdningen kan vara slö på MS servrar framförallt på helger.

#2190

Postad 10 januari 2021 - 00:47

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Kan ju vara så enkelt att en nätverkskabel är dålig. Hade själv det problemet förut att länkningen gick från 1000 Mbit till 100 Mbit. En omstart löste problemet i ett litet tag. Kunde vara någon timme, ibland flera dagar innan hastigheten dök efter omstarten. Provade att byta kabel och detta löste problemet.

#2191

Postad 10 januari 2021 - 12:39

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Sen är det väl "upp till 250mbit" Så kan väl gå ner om det är belastning på nätet.

#2192

Postad 10 januari 2021 - 12:53

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Bytte precis ut kabeln så den är bara ett par veckor gammal. Dragit den runt ett par hörn försiktigt. Märkligt om den skulle vara problemet.
Absolut så räknar jag inte med maxad fart jämt osv men jag fick ju ut mer fart efter omstarten 5 min senare så.
Man får ju känslan av att det är routern som får någon störning men svårt att veta vart man ska leta efter fel.
Jag uppdaterade programvaran i den nu iaf så får man väl se. Tycker dock överlag att jag fått starta om den här routern extremt mycket oftare pga svajig signal osv än dom jag haft tidigare.
Hade antagligen behållt min gamla om inte den hade så svag trådlös signal, har betongväggar överallt hemma så i vissa rum dog signalen helt. Denna har ju fula antenner som verkar fungera lite bättre på den punkten.

#2193

Postad 13 januari 2021 - 12:54

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Hur tycker SX fungerar när det Bluray UHD-skivor? Anser att min låter läsare låter alldeles för mycket, låter som den går på högvarv hela tiden. Hade hoppats slippa köpa en separat spelare utan använda SX istället. Händer rätt ofta att den hänger sig vid start av Bluray UHD-skiva, ibland hjälper det med att stänga ner Bluray-appen helt och starta om appen men ibland så får jag starta om hela konsolen. Har inte haft det problemet med hängningar när det gäller spel-skivor, däremot låter det mycket även med dom fast där låter det inte hela tiden så det stör inte på samma sätt.

Väldigt synd då den är så tyst i övrigt.

 



#2194

Postad 13 januari 2021 - 14:33

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Hur tycker SX fungerar när det Bluray UHD-skivor? Anser att min låter läsare låter alldeles för mycket, låter som den går på högvarv hela tiden. Hade hoppats slippa köpa en separat spelare utan använda SX istället. Händer rätt ofta att den hänger sig vid start av Bluray UHD-skiva, ibland hjälper det med att stänga ner Bluray-appen helt och starta om appen men ibland så får jag starta om hela konsolen. Har inte haft det problemet med hängningar när det gäller spel-skivor, däremot låter det mycket även med dom fast där låter det inte hela tiden så det stör inte på samma sätt.

Väldigt synd då den är så tyst i övrigt.

Är det skillnad mellan BD UHD och BD gällande ljudnivå? Har enbart provat vanliga BD-skivor men de är iaf tysta vid uppspelning.



#2195

Postad 13 januari 2021 - 15:15

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 2

Hur tycker SX fungerar när det Bluray UHD-skivor? Anser att min låter läsare låter alldeles för mycket, låter som den går på högvarv hela tiden. Hade hoppats slippa köpa en separat spelare utan använda SX istället. Händer rätt ofta att den hänger sig vid start av Bluray UHD-skiva, ibland hjälper det med att stänga ner Bluray-appen helt och starta om appen men ibland så får jag starta om hela konsolen. Har inte haft det problemet med hängningar när det gäller spel-skivor, däremot låter det mycket även med dom fast där låter det inte hela tiden så det stör inte på samma sätt.

Väldigt synd då den är så tyst i övrigt.

BD UHD låter för mycket enligt mig. Jag hade också hoppats på att köra med den inbyggda men gav upp och beställde en "riktig" spelare (Panasonic UB820).



#2196

Postad 13 januari 2021 - 19:39

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Är det skillnad mellan BD UHD och BD gällande ljudnivå? Har enbart provat vanliga BD-skivor men de är iaf tysta vid uppspelning.

Ja

 

BD UHD låter för mycket enligt mig. Jag hade också hoppats på att köra med den inbyggda men gav upp och beställde en "riktig" spelare (Panasonic UB820).

Ok, har nu läst om fler som klagar på ljudnivån, trist.



#2197

Postad 14 januari 2021 - 13:00

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 1

Ja, helt klart högre ljudnivå med uhd bluray. Min mycket haffsiga mätning med Buller appen gav:

Idle: ~32dB 

DVD: ~38-40dB

UHD BD: ~45-47dB

 

Detta med mobilens mic kanske 5 cm ifrån framsidan på Xboxen. 

 

Som tur är inget som stör när man sitter i soffan så länge jag lyfter ner Xboxen på golvet. Står den där jag brukar ha den på en Ikea Bestå så blir det någon slags resonanseffekt just när den ska spela UHD BD så att hela tv-bänken mullrar. 



#2198

Postad 14 januari 2021 - 17:34

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Uppspelning UHD BD är enda minuset, annars är jag jättenöjd med SX.

För mig som kommer från xbox360 och knappt spelat på den eller pc de senaste 6-7 åren så ger SX fantastiskt mycket spelvärde, nästan för mycket.  :)

Game pass och att det finns massa bra lite äldre spel för nästan ingenting i pengar gör att jag inte lider av att det inte finns så mycket next generation-spel än.

Har en enorm backlog..  :D

 



#2199

Postad 14 januari 2021 - 18:51

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Har inte ens provat skivläsaren på min x,kanske dag att göra det, haft den sen realisen 😀

#2200

Postad 14 januari 2021 - 18:52

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Är bara synd det inte är fler spel som utnyttjar hårdvara ännu, men utvecklarna har väl fullt upp med nya spel.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.