Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED55B6V / 65B6V

6347 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG OLED55B6V 55" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) Rapporterad 9 8,98 (51) Inga priser
LG OLED65B6V 65" 4K Ultra HD (3840x2160) (TV) 8 8,8 (24) Inga priser
38 relaterade trådar
OLED-tv (4912 inlägg) 4 mån sedan
LG G6, E6, C6 och B6 UHD HDR OLED 2016 (1744 inlägg) 7 mån sedan
Besviken om byte LG OLED55B6V mot SONY KE-75XH9096 ? (2 inlägg) 2 år sedan
Allt om Dolby Vision (101 inlägg) 4 år sedan
LG OLED65B6V - problem med missfärg - garanti ärende (0 inlägg) 5 år sedan
Hjälp med setup (4 inlägg) 5 år sedan
LG OLED65B6V Ljudproblem via HDMI ARC Och Optisk (11 inlägg) 5 år sedan
Sony 55XE8505 eller LG 55SJ810V (16 inlägg) 6 år sedan
Hjälp vid val av ny TV. (7 inlägg) 6 år sedan
LG Oled65b6v IntelNUC "Ogiltig Format" Hjälp !!!!&# (12 inlägg) 6 år sedan
OLED55B6V Bytesråd (6 inlägg) 6 år sedan
LG OLED65B6V LG OLED65B7V Skillnad ? (2 inlägg) 6 år sedan
Suddig bild LG OLED 65B6V (14 inlägg) 6 år sedan
Köp av 65" hjälp (15 inlägg) 6 år sedan
Vilse i hembiodjungeln, vad ska jag välja??? (6 inlägg) 6 år sedan
65" för PC - Mediakonsumption och sport sändingar? (10 inlägg) 6 år sedan
Väggmontera Tv på gipsvägg 60 cm CC reglar (9 inlägg) 6 år sedan
Philips 55POS901F eller LG OLED55B6V (7 inlägg) 6 år sedan
Byta ut gammal Panasonic plasma. Har tydligen hänt en del.... (8 inlägg) 6 år sedan
Ny Tv 55-60" (2 inlägg) 6 år sedan
Sommarrea eller Black Friday? 55" OLED (5 inlägg) 6 år sedan
Ljusstark prisvärd 60-65 tums TV? (1 inlägg) 6 år sedan
LG OLED65B6V Ljust Sträck Över Hela Skärmen !!! Behöver hjälp (5 inlägg) 6 år sedan
LG OLED55B6V vs Samsung UE60KS7005 vs LG 65UH664v (vs Philips 65PUS7101) (2 inlägg) 6 år sedan
Välja 55” OLED istället för 65” LED? (36 inlägg) 6 år sedan
Samsung UE65KS9505 eller LG OLED65B6V (17 inlägg) 6 år sedan
OLED 4K 65" med HDR eller Led 4K 75" utan HDR? (62 inlägg) 7 år sedan
TV att köpa idag (11 inlägg) 7 år sedan
55" vs 65" OLED vs LCD | 15tusen - PS4 / Netflix (9 inlägg) 7 år sedan
LG 65B6V för 24790kr eller 65E6V för 29990kr? (10 inlägg) 7 år sedan
köpa LG OLED55B6V nu eller vänta till höst? (6 inlägg) 7 år sedan
Samsung UE65KS9005 eller LG OLED65B6V (2 inlägg) 7 år sedan
LG OLED65B6V eller LG OLED55E6V eller... (6 inlägg) 7 år sedan
LG oled55B6V " Instabilt nätverk" (5 inlägg) 7 år sedan
LG OLED eller Sony LCD? (5 inlägg) 7 år sedan
Ny tv??? (13 inlägg) 7 år sedan
Panna VT30 sönder. Vilken tv är bra nog att ersätta? (37 inlägg) 7 år sedan
Ska köpa en OLED, vilken ska jag välja? (8 inlägg) 7 år sedan

#6201

Postad 29 januari 2020 - 09:56

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Du kan ju inte reklamera utan att de är fel. Har du fått panelen utbytt för någon dag sen har jag svårt att se att du hinner få problem på 6 månader. Men visst, misshandla med tv4 så.

Det var tänkt som ett skämt ;) jag är inte helt korkad!



#6202

Postad 02 februari 2020 - 18:32

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Hmm, kollade just när jag beställde min, och det var i Augusti 2017 så jag har drygt ett halvår på mig att försöka få min panel utbytt. Men vetefan var jag har kvittot någonstans. Fast mina inbränningar är inte lika illa som i exemplen ovan men jag kan se nyhetsmorgonsolen i det röda och gröna samt att jag har vertikala fält som är lite ljusare som syns ibland.



#6203

Postad 02 februari 2020 - 20:46

Azper
  • Azper
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 1

Hmm, kollade just när jag beställde min, och det var i Augusti 2017 så jag har drygt ett halvår på mig att försöka få min panel utbytt. Men vetefan var jag har kvittot någonstans. Fast mina inbränningar är inte lika illa som i exemplen ovan men jag kan se nyhetsmorgonsolen i det röda och gröna samt att jag har vertikala fält som är lite ljusare som syns ibland.

 

Betalade du tvn med kort/avbetalning? isf borde du kunna få ut kvittot från affären där du köpte den. Så läge du inte betalade med kontanter. 



#6204

Postad 03 februari 2020 - 06:09

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Betalade du tvn med kort/avbetalning? isf borde du kunna få ut kvittot från affären där du köpte den. Så läge du inte betalade med kontanter. 

 

 Det gjorde jag, men jag tror inte att LG bryr sig om kvitton utan om serienummer och när den enheten först dök upp i deras system.



#6205

Postad 03 februari 2020 - 17:36

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

 Det gjorde jag, men jag tror inte att LG bryr sig om kvitton utan om serienummer och när den enheten först dök upp i deras system.

Service tekniker har frågat efter kvitto samt tagit foto på plats vid två tillfällen så jag tror det krävs.



#6206

Postad 04 februari 2020 - 17:21

deezel
  • deezel
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Jag hade fotat mitt kvitto, det var ok. Hittade det riktiga först senare ^^



#6207

Postad 04 februari 2020 - 18:40

Azper
  • Azper
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Dom kollade på mitt kvitto också båda gångerna, så kvitto lär du nog behöva ha! 



#6208

Postad 25 mars 2020 - 14:10

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Vad heter amerikanska motsvarigheten till B6? Försöker klura ut om Disney+ appen släpptes till den tvn i USA, och om den kan tänkas komma hit. Apple+ har jag fått till vår sovrumstv som är nyare än min B6, men den verkar inte komma till min OLED.



#6209

Postad 25 mars 2020 - 21:01

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Vad heter amerikanska motsvarigheten till B6? Försöker klura ut om Disney+ appen släpptes till den tvn i USA, och om den kan tänkas komma hit. Apple+ har jag fått till vår sovrumstv som är nyare än min B6, men den verkar inte komma till min OLED.


B6P

#6210

Postad 26 mars 2020 - 10:29

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

B6P

 

Tack. Då ska Disney+ appen komma till B6 här med, såvitt jag förstår.



#6211

Postad 26 mars 2020 - 21:05

Newman87
  • Newman87
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Tack. Då ska Disney+ appen komma till B6 här med, såvitt jag förstår.

 

Jag fick appen till min E6! då borde du ju fått till B6?



#6212

Postad 27 mars 2020 - 09:00

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Jag fick appen till min E6! då borde du ju fått till B6?

 

Menar du att appen redan finns att ladda ner i Sverige, även fast Disney+ inte är tillgängligt här än?



#6213

Postad 06 maj 2020 - 20:57

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Jag har precis flyttat och har nu TV från Telia med deras VIP4302-box, men det är inte optimalt med hur fjärrkontrollerna fungerar. Jag har just nu enbart kopplat ihop box och TV och har ännu inget externt ljudsystem. Jag kan stänga av och på båda enheterna med TV-fjärren (men inte med EN knapptryckning) och jag kan ändra volymen på TV:n med Telias fjärr, men jag kan inte göra något annat som LG:s "Magic Remote" kan.

1. Någon som vet om det finns en lösning på detta?
2. Finns det multifjärrar numera som kan ersätta Magic Remote? (Så man kan öppna appar, etc).

Tanken är att köpa en Sonos Beam längre fram, men jag antar att problemet i stort blir detsamma även efter det.

Edit: Jag hittade en inställning i TV:n, så nu kan jag styra Teliaboxen med LG-fjärren. Har inte riktigt fattat hur kompetent den är. :)

Fråga 2 ovan kvarstår, dock  och jag kan fortfarande inte stänga av både box och TV med EN knapptryckning.


Redigerat av Sveos, 06 maj 2020 - 21:09.


#6214

Postad 06 maj 2020 - 22:49

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Jag har precis flyttat och har nu TV från Telia med deras VIP4302-box, men det är inte optimalt med hur fjärrkontrollerna fungerar. Jag har just nu enbart kopplat ihop box och TV och har ännu inget externt ljudsystem. Jag kan stänga av och på båda enheterna med TV-fjärren (men inte med EN knapptryckning) och jag kan ändra volymen på TV:n med Telias fjärr, men jag kan inte göra något annat som LG:s "Magic Remote" kan.

1. Någon som vet om det finns en lösning på detta?
2. Finns det multifjärrar numera som kan ersätta Magic Remote? (Så man kan öppna appar, etc).

Tanken är att köpa en Sonos Beam längre fram, men jag antar att problemet i stort blir detsamma även efter det.

Edit: Jag hittade en inställning i TV:n, så nu kan jag styra Teliaboxen med LG-fjärren. Har inte riktigt fattat hur kompetent den är. :)

Fråga 2 ovan kvarstår, dock  och jag kan fortfarande inte stänga av både box och TV med EN knapptryckning.

Jag kan rekommendera Logitech Harmony elite. Ett knapptryck och den slår på eller av min tv, soundbar och teliabox. Jag kan göra allt med den som jag kan göra med original kontrollerna. Öppnar appar , inställningar. Styra min Apple TV osv 


Redigerat av bigbandit, 06 maj 2020 - 22:50.


#6215

Postad 06 maj 2020 - 23:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Jag kan rekommendera Logitech Harmony elite. Ett knapptryck och den slår på eller av min tv, soundbar och teliabox. Jag kan göra allt med den som jag kan göra med original kontrollerna. Öppnar appar , inställningar. Styra min Apple TV osv 

Har en gammal harmony one och den kan med stänga av och på tv,onkyo,atv,cd smartbox,boxeebox,och öppna stänga bläddra i apparna. Lite pet att konfigurera fjärren och knapparnas funktioner tills man är nöjd. Man kommer på att,aha,så vill jag ha det så då får man gå in i harmonyappen på datorn och justera knapparna och ev.sekvenser lite tills man är nöjd. Sen trycka på pair och hålla fjärren nära atv i appletv kommandot på fjärren Men som sagt lite pill och många svordomar blir det . Men dom kostar en slant. Till åtminstånde harmony one finns utbytbara batterpack på 24.se. Kostar en hundring nåt och håller c:3 år. One klarar inte playstation vad jag vet. Frågan är dock om harmony one och one+ tilverkas längre. Kolla tradera eller blocket annars. Laddstatinen måste finnas med,usbuttaget är enkom för programmering av fjärren. Den laddar inte!

https://www.blocket....e__m_m/89238825.

här finns en harmony one för tvåhundrafemtio daler +frakt. Kanonpris!(om laddaren är med och knapparna inte fastnar)


Redigerat av Askungen, 06 maj 2020 - 23:39.


#6216

Postad 07 maj 2020 - 06:10

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Tack. Då fungerar säkert min gamla Harmony 650 också. Jag har bara inte använt den så mycket senaste åren pga att Viasats UHD-box som inte kunde ledas genom min receiver och då flippade alla kommandon ur. (Svårt att förklara). :)

Jag har bara aldrig testat att styra TV:n utan att ha "röda pricken" att flytta runt, men det går alltså utan problem?

Man ska förresten kunna använda Magic Remote som universalfjärr också, insåg jag.



#6217

Postad 07 maj 2020 - 08:32

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Jag har bara aldrig testat att styra TV:n utan att ha "röda pricken" att flytta runt, men det går alltså utan problem?
 

 

Ja det kan du ju även göra med den vanliga fjärren om du vill. Testa så får du se.



#6218

Postad 07 maj 2020 - 08:45

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Ja det kan du ju även göra med den vanliga fjärren om du vill. Testa så får du se.

Det vet jag ju, när jag tänker efter. :)
Jag var trött när jag skrev.
 



#6219

Postad 23 maj 2020 - 11:26

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Nån mer som det blinkar till svart i rutan återkommande med några minuters mellan rum för när ni kollar på Dolby Vision på inbyggda netflix appen? Ser bara det på inbyggda appen med DV inte på apple tv 4k. Kan börja 10 minuter in.

Tänker att det är en bug i netflix appen alternativt en bug i senaste fw 05.30.85

Bara jag som har det här?

#6220

Postad 23 maj 2020 - 14:00

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Nån mer som det blinkar till svart i rutan återkommande med några minuters mellan rum för när ni kollar på Dolby Vision på inbyggda netflix appen? Ser bara det på inbyggda appen med DV inte på apple tv 4k. Kan börja 10 minuter in.

Tänker att det är en bug i netflix appen alternativt en bug i senaste fw 05.30.85

Bara jag som har det här?

Nej, inget jag har märkt.



#6221

Postad 23 maj 2020 - 15:01

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Hmmm.Får testa den klassiska och installera om appen.

Edit: det funka inte. Såg att det var så på SDR HD också på netflix appen. Inget sånt på digitalboxen och atv 4k dock.

Kanske har nåt med att göra att jag fick panelen utbytt.

Redigerat av axion84, 24 maj 2020 - 08:58.


#6222

Postad 25 maj 2020 - 13:23

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Finns Disney + till B6 Sverige?

#6223

Postad 26 maj 2020 - 08:01

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Finns Disney + till B6 Sverige?

 

Appen finns inte att ladda ner, men jag hoppas den dyker upp när Disney+ väl kommer i september.



#6224

Postad 06 juli 2020 - 11:30

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Jag har anslutit ett par Sennheiser RS 175 till min TV och jag får ut ljudet med optisk kabel, men kan inte styra volymen med fjärrkontrollen utan är hänvisad till knapparna på lurarna. Är det för att mina lurar inte är LG eller är det något annat?

Har inte testat med analog kabel än, kanske är det annorlunda då? Är det mycket sämre att använda analog anslutning?



#6225

Postad 06 juli 2020 - 11:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag har anslutit ett par Sennheiser RS 175 till min TV och jag får ut ljudet med optisk kabel, men kan inte styra volymen med fjärrkontrollen utan är hänvisad till knapparna på lurarna. Är det för att mina lurar inte är LG eller är det något annat?

Har inte testat med analog kabel än, kanske är det annorlunda då? Är det mycket sämre att använda analog anslutning?


Optisk kan du ej justera volym på tv utan det landar på enheten som i detta fallet är dina lurar.

Analogt kommer gå justera via din tv.

#6226

Postad 06 juli 2020 - 11:56

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

@Skibbe OK, tack för svar!



#6227

Postad 07 juli 2020 - 15:42

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Hmm någon som fått ny panel pga inbränningar och märkt av att de fått det igen?

Jag bytte panel gick väldigt smidigt och LG skötte detta bra!

Jag hade då tv4 solen (klassiker) samt något emblem ifrån en barnkanal.

Problemet den gången var att det inte hade varit omänskligt mycket med tv-tittande.
Visst, det har varit ganska många timmar när grabben legat sjuk eller så men inte mer än vad tex flertal plasma jag har haft.....

Detta förvånande mig men som sagt jag reklamerade och den byttes ut nu har jag fått barnkanalens Nickelodeon logga.... Va i h*#vete....

Denna gången har det varit mindre tv-tittande garanterat! Men ändå har jag fått denna inbränning!
Denna gång också varit noggrant med inställningarna som skall förhindra detta av inrådan utav tekniker som var här och bytte panel.

Jag är tyvärr oerhört skeptisk till att köpa en OLED som nästa tv men älskar ju svärtan.

Eller är detta ett mindre problem på nyare modeller?

Mvh
Thomas

Redigerat av Releaser, 07 juli 2020 - 15:43.


#6228

Postad 07 juli 2020 - 17:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Vad kör du i oled ljus t.ex? Är väl en stark bidragande faktor hur ljusstark man kör sin panel? (Rätta mig om jag har fel)

Jag kör 60 för att nöjja damen hemma, men själv kan jag dra ner den till 0 på kvällen/natten då det är behagligare för ögonen när man kör ett helt mörkt rum.

Redigerat av SKIBBE, 07 juli 2020 - 17:23.


#6229

Postad 07 juli 2020 - 17:45

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Vad kör du i oled ljus t.ex? Är väl en stark bidragande faktor hur ljusstark man kör sin panel? (Rätta mig om jag har fel)

Jag kör 60 för att nöjja damen hemma, men själv kan jag dra ner den till 0 på kvällen/natten då det är behagligare för ögonen när man kör ett helt mörkt rum.


Förstår hur du tänker....

Ärligt talat så har tv'n gått på "standard" läge sedan bytet av panelen alltså 80.

Men att den inte skulle klara ett läge som är "out of the box" är ju isåfall i mitt tycke skrämmande!

#6230

Postad 08 juli 2020 - 09:46

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Nyare modeller är mycket bättre när det kommer till inbränningar.

Bildinställningar borde inte ha allt för stor inverkan (om den inte är väldigt "felinställd") men skulle rekommendera att välja mer korrekta inställningar för att få bäst möjliga bild: ISF Expert dag/natt beroende på ljusförhållandet i rummet, mer specifika inställningar här: https://www.rtings.c...6-oled/settings

 

Att du fått inbränning så fort med en ny panel verkar ovanligt och kan bero på flera faktorer. En kan vara att du kanske inte hunnit "köra in" den och att mycket tittande varit just på den kanalen. TV:n mår bäst av att visa varierat material.

Har du skärmsläckare aktiverat på TV:n och kanske ännu viktigare har du skärmsläckare på din digital-box borde den aktiveras också. Ifall man pausar eller lämnar menyn uppe under lång tid. Automatisk avstängning efter 2-4 timmar hjälper om man glömmer TV:n på, brukar kunna aktiveras på digital-box också.

Inbränning efter så kort tid borde kunna rensas med pixel refresh.



#6231

Postad 08 juli 2020 - 10:18

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

 

Inbränning efter så kort tid borde kunna rensas med pixel refresh.

Om jag fattat det rätt så är det en elektrisk återställning av pixlarna, typ korrigera spänningen över dom.

Inbränningen på B6 är mer en degradering av panelen som bara blir värre med tiden med fler inbränningar och ojämnheter. Typ att det organiska "bleks" ojämnt med tiden den används. Körde mängder med "refresh" på min utan att det märktes nån förbättring.

Man får hoppas att LG löst det på nyare paneler. :rolleyes:



#6232

Postad 08 juli 2020 - 16:04

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Nyare modeller är mycket bättre när det kommer till inbränningar.
Bildinställningar borde inte ha allt för stor inverkan (om den inte är väldigt "felinställd") men skulle rekommendera att välja mer korrekta inställningar för att få bäst möjliga bild: ISF Expert dag/natt beroende på ljusförhållandet i rummet, mer specifika inställningar här: https://www.rtings.c...6-oled/settings

Att du fått inbränning så fort med en ny panel verkar ovanligt och kan bero på flera faktorer. En kan vara att du kanske inte hunnit "köra in" den och att mycket tittande varit just på den kanalen. TV:n mår bäst av att visa varierat material.
Har du skärmsläckare aktiverat på TV:n och kanske ännu viktigare har du skärmsläckare på din digital-box borde den aktiveras också. Ifall man pausar eller lämnar menyn uppe under lång tid. Automatisk avstängning efter 2-4 timmar hjälper om man glömmer TV:n på, brukar kunna aktiveras på digital-box också.
Inbränning efter så kort tid borde kunna rensas med pixel refresh.


Mjae men det är ju det som är problemet det har varit tv-tittande men varierat det har inte varit i närheten av så mycket tittande på just Nickelodeon som det var första gången och inte ens då var det ok tyckte jag.

Som jag sa innan plasma vad jag förstod det som skulle ju vara känsligare för inbränningar än vad OLED är?
Och jag har aldrig haft inbränningar på ngn plasma!

Så jag är riktigt besviken.... Tyvärr!

Håller på med lite "panel tvättar" men har hjälpt föga :(

Redigerat av Releaser, 08 juli 2020 - 16:05.


#6233

Postad 08 juli 2020 - 18:01

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Jag har fått min B6 panel bytt 2 gng, senast sa service killen att det var en ny mer tålig panel.

Han var också inne i service meny och aktiverade setting för skärmtvätt om TV varit på mer än 4timmar.

Senaste bytet gjordes för drygt 6 månader sedan och kollade just men jag har inga som helst inbränning.

Tyvärr tror jag det krävs en speciell service-fjärr för att komma in i dess menyer.



#6234

Postad 09 juli 2020 - 07:06

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Jag har fått min B6 panel bytt 2 gng, senast sa service killen att det var en ny mer tålig panel.
Han var också inne i service meny och aktiverade setting för skärmtvätt om TV varit på mer än 4timmar.
Senaste bytet gjordes för drygt 6 månader sedan och kollade just men jag har inga som helst inbränning.
Tyvärr tror jag det krävs en speciell service-fjärr för att komma in i dess menyer.


Hur gammal är din tv?
Efter sista bytet du fick hur gammal var tv'n då?

#6235

Postad 09 juli 2020 - 09:39

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Hur gammal är din tv?
Efter sista bytet du fick hur gammal var tv'n då?

Garantin hade gått ut men nyttjade min reklamationsrätt.

inköpsdatum: 2017-07-01

reklamations datum: 2020-01-20

Panelen bytt ca 1 vecka senare.

 

Reklamationsrätten påverkas inte av eventuell garanti. En produkt kan ha en garanti på ett år, men konsumenten har fortfarande rätt att reklamera produkten i tre år. Konsumenten ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar konsumenten inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.


Redigerat av ljudnisse, 09 juli 2020 - 09:41.


#6236

Postad 09 juli 2020 - 09:44

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Jag undrar om man kan ha otur med panelerna, för jag har inga inbränningar alls på min B6.



#6237

Postad 09 juli 2020 - 09:52

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Jag undrar om man kan ha otur med panelerna, för jag har inga inbränningar alls på min B6.

Inte jag heller. En del personer verkar å andra sidan ha på TV:n dygnets alla vakna timmar... :)



#6238

Postad 09 juli 2020 - 11:25

Releaser
  • Releaser
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Inte jag heller. En del personer verkar å andra sidan ha på TV:n dygnets alla vakna timmar... :)


Men det är just detta jag syftar på....
Vid första reklamationen jag gjorde så visst hade varit tv-tittande men inte 24/7 3 år på raken.

Utan allround användning tv & tvspel men inte mer än vad jag tittade på och använde plasma apparater jag har haft.

Så min uppfattning och erfarenhet säger att just den modellen utav OLED jag har är oerhört känslig för just detta.

Och ett tips är om ni skall kolla efter inbränningar är att pausa i marvels intro bild den röda med marvels logga.
Just röd bakgrund där ser man det tydligt om man har några.

#6239

Postad 09 juli 2020 - 12:13

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Men det är just detta jag syftar på....
Vid första reklamationen jag gjorde så visst hade varit tv-tittande men inte 24/7 3 år på raken.

Utan allround användning tv & tvspel men inte mer än vad jag tittade på och använde plasma apparater jag har haft.

Så min uppfattning och erfarenhet säger att just den modellen utav OLED jag har är oerhört känslig för just detta.

Och ett tips är om ni skall kolla efter inbränningar är att pausa i marvels intro bild den röda med marvels logga.
Just röd bakgrund där ser man det tydligt om man har några.

Eller öppna YouTube å sök på "LG burn in test", eller låt bli så slipper ni få dagen förstörd ;)


Redigerat av ljudnisse, 09 juli 2020 - 12:14.


#6240

Postad 23 juli 2020 - 08:34

deezel
  • deezel
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Verkar som LG haft problem med överhettning på en hel drös OLED modeller i Sydkorea."Tyvärr" så denna modell inte med men i stort sett alla andra mellan 2016 och 2019. Undra om B6:an inte är med för att den inte har LGs processor som sitter i övriga?

 

https://www.google.c...verheating oled


Redigerat av deezel, 23 juli 2020 - 08:34.


#6241

Postad 23 juli 2020 - 18:33

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Verkar som LG haft problem med överhettning på en hel drös OLED modeller i Sydkorea."Tyvärr" så denna modell inte med men i stort sett alla andra mellan 2016 och 2019. Undra om B6:an inte är med för att den inte har LGs processor som sitter i övriga?

 

https://www.google.c...verheating oled

 

Såg det idag också. Drabbade endast TV sålda i just Korea, vad jag läste. Tror det stod att det var pga. att de använde speciella komponenter i strömförsörjningsdelen av TV-apparaterna som skulle vara mer ljuddämpande men som tydligen fortare föråldrades, vilket orsakade högre strömförsörjning och överhättningar.

Orkade dock inte läsa hela artikeln så kan ha missat något.


Redigerat av p1er, 23 juli 2020 - 18:34.


#6242

Postad 05 augusti 2020 - 12:53

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Tvn håller på med uppdatering. Står dock inget om detta på LGs hemsida. Kan detta vara tro?

Har nu 05.31.00

Redigerat av FettAnka, 05 augusti 2020 - 12:57.


#6243

Postad 05 augusti 2020 - 13:53

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Tvn håller på med uppdatering. Står dock inget om detta på LGs hemsida. Kan detta vara tro?

Har nu 05.31.00

 

05.31.00 före eller efter uppdateringen?



#6244

Postad 05 augusti 2020 - 16:20

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Tvn håller på med uppdatering. Står dock inget om detta på LGs hemsida. Kan detta vara tro?

Har nu 05.31.00

 

Står på LG Korea...

 

https://www.lgservic...ateCode=D002795

 

Hello?
 
We share the final S/W of Ultra HD TV released in 2016.
 
 
 
1. Applicable model
 
     -XXUH79xx
     -XXUH87xx
 
     -OLEDXXB6K
 
 
 
2. Final Ver
   -05.31.00
 
 
 
3. Change contents
   Ⓐ Fixed bugs related to the previous season (magnifying glass)
 
   Ⓑ April MR implementation Ver
 
   Ⓒ Video related bug fix (Dolby HDR popup problem/Youtube video nothing)
 
   Ⓓ Corrected the problem of not entering the white pattern
 
   Ⓔ HDR playback and SW update (Volume position correction / voice cutoff improvement)
 
   Ⓕ Improved response to Lip Sync problem when watching RF
 
   Ⓖ Remedy to improve the problem of Bluetooth initialization message appearing
 
   Ⓗ Improved voice disconnection when connected to sound bar
 
   Ⓘ Improve response to the problem of intermittent no signal when changing TV CH
 
   Ⓙ SONY PS4-pro HDCP2.2 Fail (no signal)
   Ⓚ 70UH8730/8750 Correction related to facial color abnormality
 
   Ⓛ Color misalignment when playing SDR video on T7 HDR store equipment for Korea
 
   Fixed the problem of voice noise from ⓜ speaker (recognized for OLED B6K model)
 
   Ⓝ HDR input rack (HDR game mode compatible)
 
   Ⓞ Pop-up guidance function applied when the service of the app is terminated (05.30.03)
 
   Ⓟ No signal screen background picture change (05.30.03)
 
   Ⓠ Amazon HDR mode change (05.30.03)
 
   Ⓡ Bluetooth headset volume complaint response (05.30.15)
 
   Ⓢ bug fix (05.30.25)
 
   Ⓣ Pooq response due to contract expiration with Channel Plus EveryOn (05.30.45)
 
   Ⓤ Response to HDMI contour noise issues (05.30.50)
 
   Ⓥ Security Update(05.30.60)
 
   Ⓦ Respond to video no issue when Power On in IP channel (Channel +) (05.30.70)
 
   Ⓧ Watcha Play Game of Thrones actual subtitle and video/audio time do not match improvement (05.30.75)
 
   Ⓨ HEVC Logo added to User Guide (05.30.85)
 
   Ⓩ Improvement of unable to access certain sites through browser (05.31.00)


#6245

Postad 05 augusti 2020 - 20:32

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

05.31.00 före eller efter uppdateringen?


Efter

#6246

Postad 05 augusti 2020 - 21:35

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Efter

 

Yepp, jag fick min uppdaterad också under kvällen.



#6247

Postad 17 augusti 2020 - 08:34

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Disney+ app?

Enligt Disney+ hemsida så ska det finnas Disney+ app till LG TV's från 2016 och senare, med WebOS 3 eller nyare.

Detta borde då gälla min OLED65B6V.

Jag hittar dock ingen Disney+ app i content store. Är det nån som lyckats få till detta?

 

 



#6248

Postad 17 augusti 2020 - 11:12

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Disney+ har inte släppts på svenska marknaden än, gissar att det är därför den inte finns att ladda ned.

#6249

Postad 08 september 2020 - 18:13

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Är det någon som bet om man kan höja volymen på HBO appen i TVn? Jag får höja volymen till 50 ungefär om jag skall kolla på en film via HBO appen men har ca 20 på de andra apparna, typ netflix osv.
Inte ett dödligt problem men börjar bli lite irriterande. Speciellt om man sitter och letar efter ågot bra och hoppar fram och tillbaka mellan apparna.

#6250

Postad 09 september 2020 - 10:07

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Är det någon som bet om man kan höja volymen på HBO appen i TVn? Jag får höja volymen till 50 ungefär om jag skall kolla på en film via HBO appen men har ca 20 på de andra apparna, typ netflix osv.
Inte ett dödligt problem men börjar bli lite irriterande. Speciellt om man sitter och letar efter ågot bra och hoppar fram och tillbaka mellan apparna.

Tror inte det är möjligt. Det är samma problem på mina 2 tv-apparater med denna appen dock, så det är inget specifikt fel för B6.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.