Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skillnad på strömkablar och strömkablar?

303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 23 augusti 2012 - 19:11

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0
Postad bild

#152

Postad 24 augusti 2012 - 09:12

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Kan inte låta bli att undra varför utseendet på en apparatkabel spelar någon roll.

De sitter ju på baksidan och syns för det mesta inte alls... :P

#153

Postad 24 augusti 2012 - 10:01

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 2
Exakt. Ser man kablarna har man misslyckats med installationen imo.
Men smaken är ju olika...

#154

Postad 24 augusti 2012 - 12:00

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Kabelkramarna kanske spenderar mest tid BAKOM sina grejor, eller har dem uppställda på fel håll... :D

#155

Postad 24 augusti 2012 - 12:01

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Kan inte låta bli att undra varför utseendet på en apparatkabel spelar någon roll.

De sitter ju på baksidan och syns för det mesta inte alls... :P

Exakt. Ser man kablarna har man misslyckats med installationen imo.
Men smaken är ju olika...



Kablar som inte syns ska absolut inte bytas och ibland så kan "installationen" vara så att det är oundvikligt så att kabeln syns speciellt när man har apparater som ska synas.

#156

Postad 24 augusti 2012 - 14:29

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Kablar som inte syns ska absolut inte bytas och ibland så kan "installationen" vara så att det är oundvikligt så att kabeln syns speciellt när man har apparater som ska synas.


Låter betydligt trevligare att "bygga in" kablarna då mha ränna eller något trevligt rör- eller buntmaterial. Att köpa dyra apparatkablar för hundratals eller tusentals kronor är absolut koko, oavsett hur snygga de än må vara...

#157

Postad 24 augusti 2012 - 14:41

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Kablar som inte syns ska absolut inte bytas och ibland så kan "installationen" vara så att det är oundvikligt så att kabeln syns speciellt när man har apparater som ska synas.

Kan det här vara nåt? Finns fler varianter.

#158

Postad 24 augusti 2012 - 15:00

Viggan
  • Viggan
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 1

Låter betydligt trevligare att "bygga in" kablarna då mha ränna eller något trevligt rör- eller buntmaterial. Att köpa dyra apparatkablar för hundratals eller tusentals kronor är absolut koko, oavsett hur snygga de än må vara...

Det är ju så klart din syn på det hela. Ser inget fel i att bygga bort och gömma kablar, har själv gjort detta så gott jag kunnat. Men jag kan ändå tycka att har man fin elektronik som står framme så kan det se häftigt ut enligt mig om man kan ta en titt bakom och det är snyggt och prydligt ordnat med snygga kablar.

Finns ju även de som har anläggningen uppställd en bit från väggen. Då är det oundvikligt att kablarna syns.

Då betalar man för något annat än ljudet. Vet man vad man lägger pengarna på så kan det ju omöjligt ses som att man blir lurad. Lite som att köpa fälgar till en bil. Bilen kommer troligtvis inte gå fortare men det ser bättre ut.

#159

Postad 24 augusti 2012 - 15:07

mathias85
  • mathias85
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 2

Det är ju så klart din syn på det hela. Ser inget fel i att bygga bort och gömma kablar, har själv gjort detta så gott jag kunnat. Men jag kan ändå tycka att har man fin elektronik som står framme så kan det se häftigt ut enligt mig om man kan ta en titt bakom och det är snyggt och prydligt ordnat med snygga kablar.

Finns ju även de som har anläggningen uppställd en bit från väggen. Då är det oundvikligt att kablarna syns.

Då betalar man för något annat än ljudet. Vet man vad man lägger pengarna på så kan det ju omöjligt ses som att man blir lurad. Lite som att köpa fälgar till en bil. Bilen kommer troligtvis inte gå fortare men det ser bättre ut.

+1
Är det ett medvetet val att lägga en peng eller två på kablage så är det ju just det. Medvetet.

#160

Postad 25 augusti 2012 - 08:30

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 1

Låter betydligt trevligare att "bygga in" kablarna då mha ränna eller något trevligt rör- eller buntmaterial. Att köpa dyra apparatkablar för hundratals eller tusentals kronor är absolut koko, oavsett hur snygga de än må vara...

Har du inget som är ens det minsta designat i ditt hem? Är allt från Överskottsbolaget anno 1991?

#161

Postad 25 augusti 2012 - 10:54

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Det är ju så klart din syn på det hela...
...jag kan ändå tycka att har man fin elektronik som står framme så kan det se häftigt ut enligt mig om man kan ta en titt bakom och det är snyggt och prydligt ordnat med snygga kablar.

Är det ett medvetet val att lägga en peng eller två på kablage så är det ju just det. Medvetet.

Har du inget som är ens det minsta designat i ditt hem? Är allt från Överskottsbolaget anno 1991?


Det är givetvis trevligt att ha snyggt och prydligt hemma, men "snygga kablar" har faktiskt inte ett jämrans dugg med ljud att göra och därför passar ämnet bättre under rubriken "heminredning" e likn.

Skall vi fylla alla ljudtrådar med helt oväsentlgt snack om färg och mönster på kablar, gardiner osv??? :P

#162

Postad 25 augusti 2012 - 11:05

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0
Trodde detta låg under Hemma/Tillbehör/Kablar och inte under Ljuddelen av forumet?

Redigerat av Unregistered95265801, 25 augusti 2012 - 11:11.


#163

Postad 25 augusti 2012 - 11:35

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Trodde detta låg under Hemma/Tillbehör/Kablar och inte under Ljuddelen av forumet?


Fast tråden är säkert skapad under ljuddelen där det finns en kabelrubrik under varje huvudavdelning. Av någon anledning länkas de sen till "hemma". Dessutom tolkar jag helt klart TS fråga som att han undrar över eventuella ljudskillnader (non existing of course) och itne skillnad i utseende.

#164

Postad 25 augusti 2012 - 11:56

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0

Fast tråden är säkert skapad under ljuddelen där det finns en kabelrubrik under varje huvudavdelning. Av någon anledning länkas de sen till "hemma". Dessutom tolkar jag helt klart TS fråga som att han undrar över eventuella ljudskillnader (non existing of course) och itne skillnad i utseende.


Alla kabellänkar i övriga delar av forumet är, som du skriver, länkade hit = skapade här. Det är iofs en parentes och helt oväsentligt.
Håller med dig i din tolkning av vad TS förmodligen frågar efter. Sakfrågan som sådan (ljudskillnad eller för den delen utseende) bryr jag mig inte det minsta om då dessa frågor mest går ut på att "överbevisa de troende eller otroende om vem som vet mest och bäst" endera medels fysiska formler eller med känslor/uppfattade intryck. Blir mest patetiskt att läsa.

#165

Postad 26 augusti 2012 - 18:07

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

...Sakfrågan som sådan (ljudskillnad eller för den delen utseende) bryr jag mig inte det minsta om då dessa frågor mest går ut på att "överbevisa de troende eller otroende om vem som vet mest och bäst" endera medels fysiska formler eller med känslor/uppfattade intryck. Blir mest patetiskt att läsa.


En något mer nyanserad beskrivning är att högre kabelkvalitet I VISSA FALL spelar roll och i andra fall inte alls.

Tyvärr är många inte ett dugg intresserade av att försöka förstå hur eller varför, och av den anledningen går vågorna ofta höga.

#166

Postad 26 augusti 2012 - 18:30

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0

En något mer nyanserad beskrivning är att högre kabelkvalitet I VISSA FALL spelar roll och i andra fall inte alls.

Tyvärr är många inte ett dugg intresserade av att försöka förstå hur eller varför, och av den anledningen går vågorna ofta höga.


Jag håller helt med dig och man skall inte överdriva effekter eller icke-effekter av prylar av detta slag (då de i förhållande till annat gör liten/om någon verkan). Att upplysa/diskutera kring sakerfrågor är bara bra, sen kan man inte påtvinga andra att lyssna/ta åt sig (om de inte vill) och man behöver då inte "se ner på" dem ändå (nu menar jag inte att du uttryckt dig så utan mer generellt - för det förekommer relativt ofta i vågorna).

#167

Postad 07 september 2012 - 12:09

Unregisteredad54f153
  • Unregisteredad54f153
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Finns 2 saker jag skulle kunna tänka mig en nätkabel skulle kunna på verka ljudet med. det första är nätstörningar som kan avhjälpas med ett nät filter (kanske inte nätkabeln men finns ju nätkablar med inbyggda nätfilter) och det andra är störning till kringliggande kablage.

Har några stumpar ölflex 110CY 3g2,5 så tänkte köpa hem lite snygga iec kontakter från ebay och pilla ihop 2st nätkablar :) har inte än märkt några skillnader vid byte av signalkablar och högtalarkablar (har Cerwin vega så kan ha en bidragande faktor) så skulle förvåna mig mycket om jag får en markant skillnad med dessa men ser ju bra ut när man väl är bakom elektroniken o kikar ;)

#168

Postad 07 september 2012 - 12:14

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Finns 2 saker jag skulle kunna tänka mig en nätkabel skulle kunna på verka ljudet med. det första är nätstörningar som kan avhjälpas med ett nät filter (kanske inte nätkabeln men finns ju nätkablar med inbyggda nätfilter) och det andra är störning till kringliggande kablage.


Det finns ju inget ljud i nätkabeln så det är omöjligt att det skulle kunna påverka.

#169

Postad 07 september 2012 - 12:20

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Det finns ju inget ljud i nätkabeln så det är omöjligt att det skulle kunna påverka.

Måste tyvärr säga att du har fel om du med nätkabel menar att den bara är en förlängning
av uttaget.

Men det finns faktiskt ljud i den strömmen du får in i din bostad och dessa ljud kan höras mer
eller mindre beroende på var du bor. Det är alla de störningar som är på elnätet som hörs.

Så ett nätfilter kan göra underverk för den som är drabbad. Är du inte drabbad så behöver du inget filter

Redigerat av MalcomX, 07 september 2012 - 12:21.


#170

Postad 07 september 2012 - 12:21

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Det finns ju inget ljud i nätkabeln så det är omöjligt att det skulle kunna påverka.


Det kan man ju iofs säga, men det har faktiskt hänt att nätdelar varit så uselt konstruerade (eller defekta) att högfrekventa störningar letat sig vidare in i apparaten och gett upphov till konstigheter.

Funkar burken behövs absolut inga externa filter, och det är givetvis knäppt att byta nätkabel om apparaten är kass.

Reklamation är det som gäller!

#171

Postad 07 september 2012 - 16:45

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Det kan man ju iofs säga, men det har faktiskt hänt att nätdelar varit så uselt konstruerade (eller defekta) att högfrekventa störningar letat sig vidare in i apparaten och gett upphov till konstigheter.

Funkar burken behövs absolut inga externa filter, och det är givetvis knäppt att byta nätkabel om apparaten är kass.

Reklamation är det som gäller!


Jo det har jag varit med om, aktiva högtalare levt rövare när inget spelas, men en förstärkare ska väl hantera detta?

#172

Postad 08 september 2012 - 08:38

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Jo det har jag varit med om, aktiva högtalare levt rövare när inget spelas, men en förstärkare ska väl hantera detta?


Ja, "billiga" aktiva datorhögtalare, klockradio osv är nog värst drabbade, men "riktiga" förstärkare (även billigare) bör inte ha några problem med sånt här...

#173

Postad 08 september 2012 - 10:38

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Ja, "billiga" aktiva datorhögtalare, klockradio osv är nog värst drabbade, men "riktiga" förstärkare (även billigare) bör inte ha några problem med sånt här...


Scandyna Micropod, ska nog inte anses som "billiga" men tyvärr hade dom problem.

#174

Postad 08 september 2012 - 16:26

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Scandyna Micropod, ska nog inte anses som "billiga" men tyvärr hade dom problem.


Ja, "billig konstruktion" kan det ju vara ibland trots att det inte syns på prislappen. :)

#175

Postad 08 december 2012 - 21:16

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 1
hej ....

det är skillnad på ström kablar .

#176

Postad 08 december 2012 - 22:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ja, det är skillnad på ström i olika länder och kan vara skillnad på olika kablar. Vad vill du mena med det du skriver?

#177

Postad 08 december 2012 - 23:06

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

hej ....

det är skillnad på ström kablar .

Hej själv. Men ja, visst är det skillnad. De kan vara olika långa, en del har vinklade kontakter och andra har raka. Vissa är svarta, andra är grå. Exakt vilken skillnad var det du tänkte på?

#178

Postad 10 december 2012 - 11:26

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

hej ....

det är skillnad på ström kablar .

Låter din DVD30 mycket bättre nu med Audioquest-strömkabeln? Bättre bild också kanske?

#179

Postad 10 december 2012 - 12:54

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

hej ....

det är skillnad på ström kablar .


jo jag vet att de ser olika ut en snygg kabel behöver inte låt bra en ström kabel är minst lika viktig som nån annan kabel i en anläggning alla kablar som man ska ha i en anläggning måste lyssnas på

varning alla där ute låna inte hem grejer för mer än du har råd me .
:D

#180

Postad 10 december 2012 - 12:58

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Låter din DVD30 mycket bättre nu med Audioquest-strömkabeln? Bättre bild också kanske?


jo men inte för bilden de gorde ixos rgb i stället

#181

Postad 10 december 2012 - 13:03

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Scandyna Micropod, ska nog inte anses som "billiga" men tyvärr hade dom problem.


aktiva högtalare är bara skräp om man inte har high-end .... :ph34r: :P

#182

Postad 10 december 2012 - 13:23

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

jo men inte för bilden de gorde ixos rgb i stället

Skumt att strömkabeln valde att bara göra ljudet bättre, och inte bilden.

#183

Postad 10 december 2012 - 13:28

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Skumt att strömkabeln valde att bara göra ljudet bättre, och inte bilden.

de kan man tycka

#184

Postad 10 december 2012 - 14:06

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 3
Då har ett nytt troll gjort sitt inträde på forumet..... :)

#185

Postad 10 december 2012 - 14:32

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 2
Det är inte Leif som blivit schizofren bara? :)

#186

Postad 10 december 2012 - 14:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Det är inte Leif som blivit schizofren bara? :)


Oavsett så klingar retoriken bekant....;)

#187

Postad 10 december 2012 - 14:54

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

jo men inte för bilden de gorde ixos rgb i stället


Scart? Ett tips; prova med HDMI så ska du få se på grejer!

#188

Postad 10 december 2012 - 16:03

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Scart? Ett tips; prova med HDMI så ska du få se på grejer!



kommer tv programen att bli bättre då eller :P

Det är inte Leif som blivit schizofren bara? :)




hahahahahahah sattt kaffet i fel strupe *"¤#"%&& :ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r:

#189

Postad 10 december 2012 - 16:06

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 1

Då har ett nytt troll gjort sitt inträde på forumet..... :)



B)
tycker de är synd att inte alla får upp leva hifi-rus vs . gåshud: :blink:

#190

Postad 10 december 2012 - 16:16

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Måste tyvärr säga att du har fel om du med nätkabel menar att den bara är en förlängning
av uttaget.

Men det finns faktiskt ljud i den strömmen du får in i din bostad och dessa ljud kan höras mer
eller mindre beroende på var du bor. Det är alla de störningar som är på elnätet som hörs.

Så ett nätfilter kan göra underverk för den som är drabbad. Är du inte drabbad så behöver du inget filter

alla har nytta av ett filter dock inte ett 99:- filter :P

#191

Postad 10 december 2012 - 16:21

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

alla har nytta av ett filter dock inte ett 99:- filter :P


Fast alla har inte riktigt nytta av ett filter för antingen 99:- eller 10000:- om du bor ute på vischan och inte delar samma disitrubitionsnät som man gör i bostadsområden/storstäder. Fast fast har du bombat din bostad med lågenergilampor och ledtillbehör, visst får du skit i nätet, dock om de märks...Nja. (:))

#192

Postad 10 december 2012 - 16:43

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 1

Fast alla har inte riktigt nytta av ett filter för antingen 99:- eller 10000:- om du bor ute på vischan och inte delar samma disitrubitionsnät som man gör i bostadsområden/storstäder. Fast fast har du bombat din bostad med lågenergilampor och ledtillbehör, visst får du skit i nätet, dock om de märks...Nja. ( :))


har du ens prova B)

#193

Postad 10 december 2012 - 17:05

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Kan man ens höra röster ur en sub?

skulle inte tro de :ph34r:

#194

Postad 10 december 2012 - 17:12

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

har du ens prova B)


Nej jag har nog faktiskt inte gjort de men min chef skulle mest troligt börja ifrågasätta mina elkunskaper om jag skulle börja handla strömfilter för 10000kr och sen upptäcka att det inte gjorde någon skillnad. Det är bara min ellära och erfarenhet som säger att det inte gör någon skillnad i ett sådant här fall så kan ha fel men nej inte provat.

#195

Postad 10 december 2012 - 17:26

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 1

Nej jag har nog faktiskt inte gjort de men min chef skulle mest troligt börja ifrågasätta mina elkunskaper om jag skulle börja handla strömfilter för 10000kr och sen upptäcka att det inte gjorde någon skillnad. Det är bara min ellära och erfarenhet som säger att det inte gör någon skillnad i ett sådant här fall så kan ha fel men nej inte provat.

låna hem ett å prova då slipper du grubbla :o

#196

Postad 10 december 2012 - 17:40

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Min fråga nedan borde ha hamnat här egentligen, så jag kopierar in två citat från annan tråd:

Gör ditt nätfilter någon nytta över huvud taget när det är kopplat till ett ojordat uttag?

ja räddat min anläggning fler tal mot åska å stöm av brått det bryter srömen 10 mili sek före allt annat i lägen heten och håller ständit 220 volt från dosan annars så skulle jag inte ha ett

Transienter/spikar i nätet avleds mot jord i nätfilter, så jag har svårt att se hur det skulle fungera på ett ojordat uttag. Hur räddar den en anläggning mot strömavbrott? Du har ju ingen inbyggd UPS i den. Och således regenererar den väl inte 230V? Det är skillnad på att filtrera transienter och hålla leverera en konstant spänning.

Så, gör den verkligen någon nytta?

#197

Postad 10 december 2012 - 18:03

_marantz_
  • _marantz_
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 1

Min fråga nedan borde ha hamnat här egentligen, så jag kopierar in två citat från annan tråd:


Transienter/spikar i nätet avleds mot jord i nätfilter, så jag har svårt att se hur det skulle fungera på ett ojordat uttag. Hur räddar den en anläggning mot strömavbrott? Du har ju ingen inbyggd UPS i den. Och således regenererar den väl inte 230V? Det är skillnad på att filtrera transienter och hålla leverera en konstant spänning.

Så, gör den verkligen någon nytta?


enligt monster ska den funka både på jordat och o jordat detta hävdar även säljaren

#198

Postad 10 december 2012 - 18:04

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Näe jag grubblar inte, jag finner bara egentligen inga belägg till varför jag skulle märka någon skillnad. Varför är det farligt för en apparat att utsättas för strömavbrott? Om det bara blir ett spänningsfall till noll är det inte farligt. Tror inte ditt strömfilter håller din nätspänning om vi drar bort din säkring, alltså som ovanstånde skriver du har ingen UPS. Åskskydd är ju bara ett överströmsskydd på flera tusen Ampere (Som det står de ska tåla, yeah right.) och Joule som en säkring men utsätts du verkligen för en blixt nära din bostad så att saker kan gå sönder då går inte bara din "säkring" sönder i ditt "strömfilter" utan hela boxen brinner i stort sett upp för de finns inte så tjocka ledare i den som kan tåla den snabba strömrusningen och sen utan att dela med sig till resten av din elektronikkedja. Sen att den fungerar i form av jordfelsbrytare/personskyddsautomat behöver du ju inte betala några 10000 för.

#199

Postad 10 december 2012 - 18:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Ännu en sväng i samma tråd där det förvandlas till rent trollmatateri.... <_<

Maten går säkert också till samma mun som matats under annat namn förut.

Redigerat av masse70, 10 december 2012 - 18:17.


#200

Postad 10 december 2012 - 18:18

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Jag är på din sida _marantz_ som säger att ett nätfilter/strömfilter hjälper mot exempelvis det snärtar till eller låter när du sätter igång din tv och har din förstärkare på samma uttag eller att man kan få bort ett svagt porlande sus när du har på alla dina prylar genom högtalarna och inte lyssnar på något. Dock ska du ha väldigt många som delar på ditt elnät i din omgivning exempelvis.

Däremot har jag väldigt svårt att tro att du får ut några 10dB extra ur dina högtalare eller 17 extra watt.

Men nu slutar jag, tack och bock.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.