Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rambo 5

83 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 augusti 2009 - 20:40

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Ja då verkar det onekligen som att herr Stallone gör ytterligare en film om John Rambo.... iaf om man får tro Aftonbladet..! Inte mig emot för 4:an var i mina ögon riktigt riktigt bra...

#2

Postad 01 september 2009 - 00:23

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
jepp det är väl bekräftat tror jag.. hoppas han gör den snabbt bara, han blir ju inte yngre.. 4:an var helt ok och skönt blodig så gör han mer av detsamma så är jag nöjd

#3

Postad 01 september 2009 - 00:53

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Kalas. Det är en bra nyhet.

#4

Postad 01 september 2009 - 03:46

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Men kom igen? En till film med massor av våld för småkillar som inte växt upp trots att de fyllt trettio. Inte fan var fyran bra - det var massor av folk som gick åt och man visade så mycket som möjligt av grymheterna - men det var inte en bra film. En bra film har en story som går ut på mer än "Rambo-blir-beskjuten-och-skjuter-tillbaka-och-dödar-alla". Historien i "Rambo" hade räckt till snutten innan förtexterna i en riktig film.

Att det blir en femma förklaras väl enklast med att även skådisar behöver mer pengar.

#5

Postad 01 september 2009 - 12:05

Unregisteredf692bf63
  • Unregisteredf692bf63
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Kalas, hoppas den är mer blodig dock, och innehåller mer automateld.. :)

#6

Postad 01 september 2009 - 12:17

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Kalas, hoppas den är mer blodig dock, och innehåller mer automateld.. :)


Automateld is the shit.

#7

Postad 01 september 2009 - 12:20

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Bespara oss eländet och bespara Stallone den förödmjukelsen att smeta ut Rambo en gång till.

:)

#8

Postad 01 september 2009 - 12:27

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Håller med dig Tiny Turtle, gillade heller inte 4:e Rambo filmen. Det blev alldeles för mycket av skjutande & dödande och det kändes bara jobbigt att kolla på till slut.

Hoppas på en bättre 5:e med en ordentlig story.

#9

Postad 01 september 2009 - 12:32

Fujitsu
  • Fujitsu
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Perfekt!! Det finns få ikoner inom krigsgenren som Rambo och fjärde filmen var faktiskt inte helt rutten som man skullle kunna trott av en fyra.
Det finns faktiskt bara en film som fått mej att bli trött på allt dödande och det var sista sagan om ringen filmen :) så ska jag tillägga att jag samlar på just krigsfilmer och har nog sett dom flesta utan att bli speciellt trött på våldet förrutom sista ringen filmen då ;) vilket var väldigt förvånande

Redigerat av Fujitsu, 01 september 2009 - 12:33.


#10

Postad 01 september 2009 - 12:58

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Underbart mera Rambo och slaktade mexikanska människosmugglare i fina miljöer kan det bli bättre :)

#11

Postad 01 september 2009 - 13:58

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Oh Nooooooo!

#12

Postad 01 september 2009 - 14:33

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Härligt med en till film. :) Kan aldrig få nog av krig/action filmer.
Based on Interviews by Stallone Himself , the story will be based on 1 of the 2 scripts he wrote for Rambo 4 before he settled for the Burma Plot.

Redigerat av jonasprivate, 01 september 2009 - 14:36.


#13

Postad 01 september 2009 - 14:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Helt suveränt. Bättre än Rambo blir det inte. Tycker man inte det är bra har man nog ett för litet system, för få filmer kan få systemet att jobba så IN I HEEEELVETE som Rambo !! :)

#14

Postad 01 september 2009 - 15:03

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Jag ser hellre en Hajen 5 :)

#15

Postad 01 september 2009 - 15:21

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Du får sitta och invänta en Hajen 5 då medans vi som vill se mer Rambo inväntar film numero 5....!! :D

#16

Postad 01 september 2009 - 16:50

Unregistered9b73fbb5
  • Unregistered9b73fbb5
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
rambo 5 kan bli röjj jag gillar verkligen nr 4,synd att den är lite kort bara,antar att de börjar med där 4:an slutade då att han var påväg hem till sin farsa.

#17

Postad 01 september 2009 - 18:01

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

  • 2 286 inlägg
  • 0
Hoppas den kan bli lika bra som 4:an. Jag längtar!

#18

Postad 03 september 2009 - 18:12

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
GULD!
Herr Stallone plockar pluspoäng i min bok då hans stoiska karaktär håller långt bättre än många andra "actionhjältar" - jag köper "blir äldre men är fortfarande full-pung" hos honom för John Rambo har aldrig varit snackig och en som fäller one-liners för att verka hård. Tvärtom har karaktären ett "djup" och är plågad av inre demoner.
Jag blir fortfarande märkligt berörd av hans monolog i slutet av första filmen.

Hatar dock 2:an och 3:an, där sålde han ut.

#19

Postad 04 september 2009 - 01:35

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Men kom igen? En till film med massor av våld för småkillar som inte växt upp trots att de fyllt trettio. Inte fan var fyran bra - det var massor av folk som gick åt och man visade så mycket som möjligt av grymheterna - men det var inte en bra film. En bra film har en story som går ut på mer än "Rambo-blir-beskjuten-och-skjuter-tillbaka-och-dödar-alla". Historien i "Rambo" hade räckt till snutten innan förtexterna i en riktig film.

Att det blir en femma förklaras väl enklast med att även skådisar behöver mer pengar.



Du gillade inte Die Hard 4 antar jag? Hade det handlat en sån film hade jag hållt med dig om allting, men när det gäller Rambo så är det precis det här jag vill ha.. En massa "mindless action", en blodig 18 årsgräns film helt enkelt. Alla filmer måste inte ha djup handling och karaktärsutveckling, och det är inte precis det jag förknippar Rambo med.

Sen att det blir en femma beror nog mer på att 4:an var en succe och drog in en hel del pengar, annars skulle ingen studio röra 5:an.

#20

Postad 04 september 2009 - 09:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Många klagade på våldet i Rambo 4 (kärringar), men EN av anledningarna till att Rambo 4 tog sig igenom helt oklippt av den amerikanska censuren (MPAA) är att våldet i filmen faktiskt är realistiskt.

Blir man träffad av kulor från de vapen som är i filmen så trasas man verkligen sönder och förlorar kroppsdelar.
Om ni inte tror mig så ska ni se ÄKTA krigsbilder runt om på nätet där man får se vad som finns kvar av en människo kropp efter en eldskur.

Om man tror att det är som i alla andra filmer där det blir ett par små hål i kroppen så... ;)

Krig är brutalt och skitigt och det var precis det Stallone visade i Rambo 4, plus att han vågade visa hur jävligt det är/var i Burma.

Nu ser vi fram emot Rambo 5 :)

Skönt att det finns nån kvar i filmindustrin i Hollywood som gör redig action istället för CGI trams med fjolliga superhjältar i trikåer och... Ben Affleck ;)

Redigerat av Svante Skoog, 04 september 2009 - 09:48.


#21

Postad 04 september 2009 - 09:50

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Ohhh, härliga nyheter! :)

#22

Postad 04 september 2009 - 09:52

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Men kom igen? En till film med massor av våld för småkillar som inte växt upp trots att de fyllt trettio.


Usch va tråkigt det måste vara att behöva vara så ordentlig och Svensson vuxen bara för att man passerat 30? :)

#23

Postad 04 september 2009 - 09:55

Unregistered9b73fbb5
  • Unregistered9b73fbb5
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
jag är 35 bast och jag älskar rambo de e fasen nostalgi inom action. men växte man inte upp på 70-80 talet uppskattar man kanske inte rambo på samma sätt.

Redigerat av Unregistered9b73fbb5, 04 september 2009 - 09:56.


#24

Postad 04 september 2009 - 09:56

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Gillar Stallone skarpt, skönt att han fortfarande vågar göra actionfilmer även vid 63(!) års ålder, ser även fram emot The Expendables som skulle komma 2010 tror jag. :)

#25

Postad 04 september 2009 - 09:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

jag är 35 bast och jag älskar rambo de e fasen nostalgi inom action. men växte man inte upp på 70-80 talet uppskattar man kanske inte rambo på samma sätt.


Morsan och Farsan är i 60 års åldern men ser fortfarande filmer med Chuck Norris, Stallone m.m. ;)

Då har vi TVÅ suveräna våldsfilmer att se fram emot, först denna och The Expendables :)

Redigerat av Svante Skoog, 04 september 2009 - 09:59.


#26

Postad 04 september 2009 - 09:57

Unregistered9b73fbb5
  • Unregistered9b73fbb5
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
expendables var ingen kass casing list massa kändisar ska vara med i den..den måste man spana in.

#27

Postad 04 september 2009 - 10:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Jepp, ska bli gött att se Dolphan i en storfilm igen :)

#28

Postad 04 september 2009 - 10:01

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Tiny Turtle får hålla sig till att hitta special editions av "Devil Wears Prada" och "Sex and the City".

#29

Postad 04 september 2009 - 11:01

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Rambo 5 ser man fram emot, och upplägget låter helt klar intressant.
undrar om denna blir lika våldsam som del4 :)

#30

Postad 05 september 2009 - 09:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Stallone har nu avslöjat handlingen i Rambo 5.
Verkar bli lite Predator/Universal Soldier då han ska jaga rätt på soldater som militären gjort experiment på för att skapa den perfekt soldaten. Självklart går allt åt **** och Rambo kallas in för att spöa skiten ur dom :)

http://www.aintitcool.com/node/42256

Vill se!! Studsar som en liten snorunge på julafton :) hehe

#31

Postad 05 september 2009 - 10:43

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Absolut..!! Och när man läser följande "What has me excited about this story is the idea that Rambo is now the man chasing instead of being chased. The idea of John Rambo tracking a killer in the woods of the Pacific Northwest is just very cool sounding." så blir man ju ännu mer exalterad....

Bifogad fil  RamboV.jpg   282,8K   0 Antal nerladdningar

#32

Postad 05 september 2009 - 10:56

F.A
  • F.A
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Yes, John Rambo rules.
Jag ska leta reda på min survival knife som jag köpte på Hobbex när jag hade sett First blood.
Vässa slipaslipa vässa i väntan...


Ojdå, jag har visst glömta ta min medicin.

#33

Postad 05 september 2009 - 11:28

bobby tex
  • bobby tex
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Rambo 5 ser man fram emot, och upplägget låter helt klar intressant.
undrar om denna blir lika våldsam som del4 :)

på imdb forumet snackas det en del om att han skall ha sagt att fyran var medvetet extremt våldsam pga att han vill skildra situationen i Burma och att femman skall vara mer "normalt" våldsam.

#34

Postad 05 september 2009 - 12:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Yes, John Rambo rules.
Jag ska leta reda på min survival knife som jag köpte på Hobbex när jag hade sett First blood.
Vässa slipaslipa vässa i väntan...


Ojdå, jag har visst glömta ta min medicin.


Hahahaah! :)
Jag lånade tyvärr ut min till en polare och fick aldrig tillbaka den :)
Dags att köpa en ny lagomt till biopremiären för femman :)

#35

Postad 05 september 2009 - 12:40

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Verkar bli lite Predator/Universal Soldier då han ska jaga rätt på soldater som militären gjort experiment på för att skapa den perfekt soldaten.


:) :) :)

#36

Postad 05 september 2009 - 21:36

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Trevligt med en till Rambo! Stallone börjar ju bli en aningen gammal och han ser ju rätt sliten ut, men om han så skulle springa omkring med en rollator i 5:e Rambo-filmen, så är han ändå bäst.
Mer Rambo! Mer våld! Mer blod! :)

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 05 september 2009 - 21:36.


#37

Postad 06 september 2009 - 20:16

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

  • 2 286 inlägg
  • 0

Mer Rambo! Mer våld! Mer blod! :P


Word. :lol:

#38

Postad 07 september 2009 - 12:41

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Det blev alldeles för mycket av skjutande & dödande och det kändes bara jobbigt att kolla på till slut.

Jag förstår inte vad du menar..? :lol:

Är femman hälften så bra som fyran är det en pärla! Älskar det härliga våldet i fyran. Dessutom är han ju hårdare än någonsin. Påminner om en mindre intelligent neandertalare, men ack så hård.

Älskar Rambo-filmerna (med lite undantag för nummer 3 i ordningen)!

#39

Postad 07 september 2009 - 13:34

Fibostop
  • Fibostop
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Hoppas det blir ännu mer slakt i nya filmen.

#40

Postad 07 september 2009 - 16:30

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker affischen ser skitdålig ut? :)

#41

Postad 07 september 2009 - 17:20

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Jag tror inte det är nån officiell poster av något slag... hittade den via länken på förra sidan och tittar du noga så är ju själva Rambo tagen från 4:an så det är nog inget att haka upp sig på....

#42

Postad 08 september 2009 - 06:37

Lurefox
  • Lurefox
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Om man är less på blodiga filmer och tycker rambo har för tunn story, då borde man nog inte kolla på någon fler rambo och låta oss som "inte växt upp" och älskar blodig action recensera. stallone gör en till film för att folk vill fortfarande se hjälten rambo, även fast den aldrig blir lika bra som ettan kommer jag ändå vara på premiären.

#43

Postad 10 september 2009 - 04:30

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0

Många klagade på våldet i Rambo 4 (kärringar), men EN av anledningarna till att Rambo 4 tog sig igenom helt oklippt av den amerikanska censuren (MPAA) är att våldet i filmen faktiskt är realistiskt.

Blir man träffad av kulor från de vapen som är i filmen så trasas man verkligen sönder och förlorar kroppsdelar.
Om ni inte tror mig så ska ni se ÄKTA krigsbilder runt om på nätet där man får se vad som finns kvar av en människokropp efter en eldskur.

Om man tror att det är som i alla andra filmer där det blir ett par små hål i kroppen så... ;)

Krig är brutalt och skitigt och det var precis det Stallone visade i Rambo 4, plus att han vågade visa hur jävligt det är/var i Burma.

Nu ser vi fram emot Rambo 5 ;)

Skönt att det finns nån kvar i filmindustrin i Hollywood som gör redig action istället för CGI trams med fjolliga superhjältar i trikåer och... Ben Affleck :P

Varför skulle man vilja se söndertrasade riktiga människor? Vill du se en realistisk film om barnporr också? Jag har bara lite svårt att se underhållningsvärdet liksom.

Vad Stallone visade i R4 var inte att krig är brutalt och skitigt - han visade att en riktig amerikan minsann är mycket hårdare och tuffare än alla elaka Burmeser tillsammans.

Usch va tråkigt det måste vara att behöva vara så ordentlig och Svensson vuxen bara för att man passerat 30? :D

Fortsätt intala dig att så är fallet så känns det säkert mycket bättre. Jag fortsätter att intala mig att du är mer i nivå med Beavis & Butthead under tiden.

Tiny Turtle får hålla sig till att hitta special editions av "Devil Wears Prada" och "Sex and the City".

Moget. I mitt tycke får en film gärna vara våldsam och extremt gärna vara realistisk - men det måste vara en bra historia också. Att bara se folk skjutas sönder och samman ger mig inget även om folk här gärna verkar sitta och garva och tycker det är skitballt.

#44

Postad 10 september 2009 - 08:46

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Så ja... nu tar vi det lugnt pöjkar...!

#45

Postad 10 september 2009 - 14:25

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Varför skulle man vilja se söndertrasade riktiga människor? Vill du se en realistisk film om barnporr också? Jag har bara lite svårt att se underhållningsvärdet liksom.

Vad Stallone visade i R4 var inte att krig är brutalt och skitigt - han visade att en riktig amerikan minsann är mycket hårdare och tuffare än alla elaka Burmeser tillsammans.

Fortsätt intala dig att så är fallet så känns det säkert mycket bättre. Jag fortsätter att intala mig att du är mer i nivå med Beavis & Butthead under tiden.

Moget. I mitt tycke får en film gärna vara våldsam och extremt gärna vara realistisk - men det måste vara en bra historia också. Att bara se folk skjutas sönder och samman ger mig inget även om folk här gärna verkar sitta och garva och tycker det är skitballt.

Sorry att jag blandar mig i; men var har någon sagt att de vill se söndertrasade riktiga människor? Och vitsen att dra paralleller med barnporr och t.ex. filmer som Faces of death är för mig helt absurt. Eller vad menar du med "en realistiskt film om barnporr"? Menar du en riktig barnporrfilm, eller t.ex. en film i stil med The Woodsman (det handlar förvisso bara om en pedofil, men du fattar poängen hoppas jag?)? Om du menar det sistnämna är det väl ett såpass allvarligt ämne som man gärna vill ska vara så realistiskt som möjligt... eller? Sedan kan jag hålla med dig om att R4 inte är den bästa och den mest realistiska krigsskildringen men visst berör den betydligt mer än de tre förgångarna?

Lite hjärndöd action kan vara nog så underhållande tycker jag, och jag ser gladeligen fram emot femman i serien om våldsverkaren John Rambo. ;)

#46

Postad 10 september 2009 - 16:29

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Ja detta kan ju inte bli dåligt! ;)
hoppas på ännu mera våld ;)

#47

Postad 10 september 2009 - 17:48

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
RAMBO.

Bifogad fil(er)



#48

Postad 10 september 2009 - 19:53

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0

Varför skulle man vilja se söndertrasade riktiga människor? Vill du se en realistisk film om barnporr också? Jag har bara lite svårt att se underhållningsvärdet liksom.


Men snälla nån.. är du helt.. ... ... ... Vem fasen har pratat om barnporr? Är du helt .. .... .. sjuk? Varför drar du ner diskussionen på ett sånt plan överhuvudtaget? Låter som nån ###### förespråkare för FRA för fan.. kamma dig. Detta är ett forum om film, du vet.. sånt där som sker på din bilduppspelare=inte verkligheten. Låt bli idiotparalleller som till barnporr osv och jag gnäller inte men där gick du över gränsen totalt.

Vad Stallone visade i R4 var inte att krig är brutalt och skitigt - han visade att en riktig amerikan minsann är mycket hårdare och tuffare än alla elaka Burmeser tillsammans.


Nej, jag tror snarare att rätt många som upplever krig som nåt häftigt och ballt fick sig en rejäl väckarklocka när dom ser hur en browning beter sig när människor är i vägen. Just våldet är otroligt välgjort och ärligt talat, jag hade då inte en endaste tanke på USA när jag såg filmen. Det är inte fokuserat alls på USA om man jämför med filmer som t.ex Clintans alster som ju har rosats både här och där så vad exakt är det du reagear på? I mina ögon ser det snarare ut som att du söker ursäkter att dissa folk, som inte ens finns där. Jag kan lätt räkna upp en mängd kritikerrosade krigsfilmer där filmen verkligen i kör sjunger "UUUUUUUUUUUUSAAAAAAAAAAAAAAAAA".. i 100ggr högre grad än vad Rambo 4 gör. Jag tycker kortfattat att: Du svamlar och greppar efter halmstrån.

Fortsätt intala dig att så är fallet så känns det säkert mycket bättre. Jag fortsätter att intala mig att du är mer i nivå med Beavis & Butthead under tiden.


Moget...? Var inte du 30+? :lol:

Moget. I mitt tycke får en film gärna vara våldsam och extremt gärna vara realistisk - men det måste vara en bra historia också. Att bara se folk skjutas sönder och samman ger mig inget även om folk här gärna verkar sitta och garva och tycker det är skitballt.


Måste? Varför inte bara se en film för vad det är istället? På så vis får man ut så mkt mer av det hela, tro mig.


---------

Tiny.. Coola ner med mogenattityden, du är inte ett dugg bättre än någon annan. Jag förstår absolut ditt synsätt och dina synpunkter men sättet du lägger fram det hela på säger bara en sak och det är att:

Hej, här är jag på mina höga hästar, ni... därnere.. Ni kan ju ta och dra nåt gammalt över er för er åsikt är inget värd för jag är minsann för förnäm för att ens föreställa mig vad ni kan tänkas tycka är bra med detta.

Empati, är något man kommer rätt långt här i världen med, även om man är 30+.

Var mer konstruktiv och undvik inblandning av mognad och personlighet så kommer du bra mkt längre i en sån här diskussion, det är rätt svårt att ta en snubbe på allvar som kliver in och hasplar ur sig:

Men kom igen? En till film med massor av våld för småkillar som inte växt upp trots att de fyllt trettio. Inte fan var fyran bra - det var massor av folk som gick åt och man visade så mycket som möjligt av grymheterna - men det var inte en bra film. En bra film har en story som går ut på mer än "Rambo-blir-beskjuten-och-skjuter-tillbaka-och-dödar-alla". Historien i "Rambo" hade räckt till snutten innan förtexterna i en riktig film.

Att det blir en femma förklaras väl enklast med att även skådisar behöver mer pengar.


Jag menar.. Vem tror du att du är? Du dissar alla som gillar rambo 4 som är över 30... bara.. sådär. Rakt av. Punkt, du är allsmäktig och vi andra är maskar? Jag är glad jag inte är du för jag gillar i princip alla människor :)

Det är en sak att delge sin åsikt. Det är en annan sak att pracka på folk sin åsikt. Lär dig skilja mellan de två.

/Alex med nåt glas vin i kroppen så jag är antagligen en gnutta mer otrevlig än vad jag borde vara, tar du illa upp och tycker jag har sårat dina känslor eller ego så ber jag på förhand om min djupaste ursäkt, det är inte min avsikt att såra eller förnärma dig, jag vill blott att du finner frid nog inom dig själv nog för att inse att vi andra runt dig också är människor och kanske inte alltid tycker som du tycker, även om vi är 30+. ;)

Redigerat av Unregistered1017, 10 september 2009 - 19:55.


#49

Postad 11 september 2009 - 00:07

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Hur kan en tråd om Rambo 5 spåra ur i raljerande om våld? Hans namn är ju för höge farao synonymt med våld!
Rambo är och har alltid varit en rejäl urladdning, ungefär som en präktig rallarfylla - du vet vad du får och kan inte skylla på någon :)

Måste fråga TT, har du sett de tre första Rambo-filmerna?
Tyckte du våldet var mer realistiskt eller bättre porträtterat i någon av de filmerna?

Om du inte gillar den här typen av action-krigsskildring (vilket är fullt legitimt) så förstår jag inte varför du väljer att se Rambo 5 när marknaden har så många andra filmer att erbjuda.
Tillåt mig att lista några av mina absoluta favoriter:
Das Boot
84 Charlie MoPic
Letters from Iwo Jima
samt Sam Peckinpahs mästerverk från 1977 - ett opus som man inte bara hyr utan naturligtvis äger:
Cross of Iron

Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 11 september 2009 - 00:29.


#50

Postad 11 september 2009 - 00:30

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

  • 664 inlägg
  • 0

Hur kan en tråd om Rambo 5 spåra ur i raljerande om våld? Hans namn är ju för höge farao synonymt med våld!
Rambo är och har alltid varit en rejäl urladdning, ungefär som en präktig rallarfylla.


Mjo man tycker som det men.. jaja..

Rambo V.. spännande :lol: ska bli intressant att se vad han har hittat på denna gång :) Hoppas verkligen dom håller tonen från 4'an.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.