Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer KRP-500A/M och KRP-600A/M

1242 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 06 februari 2009 - 19:41

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Fick min Krp500A idag,har dock inte satt upp den än ;) Funderar på att byta väggfäste,fick med ett men jag tror den står ut mycket tyvärr.... Nån som vet var man kan få tag på kalibreringsskivan Dve,tror den hette så? Är det nån som vet hur hög inputlag Krp modellerna har? Borde väl vara högre än 5090 eftersom man först kopplar kabel in i mediaboxen o sen en sladd till teven,eller tänker jag fel?

#102

Postad 06 februari 2009 - 19:44

Enator
  • Enator
  • Guru

  • 4 026 inlägg
  • 0
ehhe det är över med Kuro ;)


Pioneer Corp. (6773.TO) will pull the plug on its loss-ridden television business and shift its DVD player operations to a new venture with Sharp Corp. (6753.TO) in a sweeping overhaul, The Nikkei reported in its Thursday morning edition.

The company had been planning to end in-house production of plasma panels by the end of March and outfit its TVs with Panasonic Corp. (6752.TO) panels instead. Faced with worsening profit margins, however, it has decided to end TV development and production altogether.

Pioneer will idle its lone domestic TV factory in Shizuoka Prefecture sometime this year. Factories in the U.S. and Europe are already slated for closure.

Sales of Pioneer TVs will continue for the time being. The company has not yet decided what to do when inventories run out.

Meanwhile, Pioneer will spin off its DVD player operations, which are equally steeped in losses, to a new company to be set up with Sharp as early as this spring.

The company plans to eliminate several thousand of its roughly 40,000 groupwide jobs in the year ending March 2010. Pioneer is likely to post a consolidated net loss of more than Y100 billion for the year ending this March, wider than the Y78 billion loss it forecast earlier.


#103

Postad 06 februari 2009 - 20:41

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Jag beställde en krp-500m idag, kommer i början av nästa vecka återkommer med en recension då! :-)

Jag ser fram emot det!!!

#104

Postad 07 februari 2009 - 02:32

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Jag har lagt en bild i mitt galleri där KRP-600 a:ns Separate Media Receiver ligger i min skiffer stereobänk.

#105

Postad 07 februari 2009 - 11:05

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Funderar mer o mer om jag köpte rätt teve ;) Det räcker ju med att läsa instruktionsboken så blir man rädd,står ju 3 sidor om vad man bör tänka på tack vare att det är plasma,inbränningar osv..... Ingen som testat inputlag?

#106

Postad 07 februari 2009 - 11:13

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Då gör man som jag, skiter i att läsa dom där sidorna så behöver man inte oroa sig ;)

#107

Postad 07 februari 2009 - 11:22

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Att jag nte tänkte på det ;) Vet du om den krp har hög inputlag?

#108

Postad 07 februari 2009 - 11:23

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Ingen anning, kör en 5090 hemma hos mig ;)

#109

Postad 07 februari 2009 - 11:46

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Har M modellen en DVI ingång? Är det någon som testat om den pixelmappar 1920x1080 60hz från en PC?

VGA ingången klarar väl inte det, eller?

#110

Postad 07 februari 2009 - 17:33

virre
  • virre
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Att jag nte tänkte på det ;) Vet du om den krp har hög inputlag?


Jag har lirat lite WipEout HD och GT Prolouge, har inte mäkt av någon inputlag, fnns det nått annat sätt att testa detta på?

#111

Postad 07 februari 2009 - 18:53

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Ska väl finnas nåt program,kommer dock inte ihåg vad det heter ;) Du har inte fått inbränningar på din än? Vet inte hur känsligt det är,men enligt instruktionsboken så ska du kolla på rörliga bilder 3 ggr så lång tid som du spelat tex,låter ju sjukt!

#112

Postad 07 februari 2009 - 19:32

virre
  • virre
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Ska väl finnas nåt program,kommer dock inte ihåg vad det heter ;) Du har inte fått inbränningar på din än? Vet inte hur känsligt det är,men enligt instruktionsboken så ska du kolla på rörliga bilder 3 ggr så lång tid som du spelat tex,låter ju sjukt!


Inga spår av inbränning, inte ens på min gamla 427XD fick jag några inbränningar, och den hade jag ändå i två år.

Så känsligt är det inte som jag tror du har fått för dig, det krävs nog rätt mycket oaktsamhet för att få inbrännngar på dagens plasma.

#113

Postad 07 februari 2009 - 22:24

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Det var instruktionsboken som fick mig riktigt orolig ;) Men nu känner jag mig lite lugnare Tack!! :P

#114

Postad 09 februari 2009 - 09:35

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Funderar mer o mer om jag köpte rätt teve ;) Det räcker ju med att läsa instruktionsboken så blir man rädd,står ju 3 sidor om vad man bör tänka på tack vare att det är plasma,inbränningar osv..... Ingen som testat inputlag?

Står säkert också där att man ska kopplar bort tv:n ifall det är oväder ute, att du kommer dö om du kopplar den till ojordad uttag, etc. Det med inbränningar är bara trams skriven av några Amerikanska advokater. Jag har haft en plasma i 10 år. Jag har kommit hem för att se att barnen har lämnat den på med stillbild under en hel dag otalig många gånger. Jag har aldrig haft någon problem med inbränningar. Jag har gått från att vara livrädd för inbränningar till att ignorera problemet totalt.

#115

Postad 09 februari 2009 - 09:47

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Har M modellen en DVI ingång? Är det någon som testat om den pixelmappar 1920x1080 60hz från en PC?

VGA ingången klarar väl inte det, eller?

M-modellen har 1st DVI ingång och 2st HDMI. Den kan självklart pixelmappa via HDMI. Jag antar att den kan via DVI, också, men jag vet inte.

#116

Postad 09 februari 2009 - 12:42

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

;) Vet du om den krp har hög inputlag?


Vad gäller imputlag. Om Du väljer SPEL-läget och under TV:ns meny under Inställningar/Alternativ aktiverar spelläget så skall Du välja 0ms i spelens "calibrate lag" menyer. Valet Spelläge (sid två i Alternativ) finns bara tillgängligt när just SPEL är valt som visningssläge.

I t ex Guitar Hero III och WT med en PS3 kommer en kalibrering att resultera i ca 42ms lag även i spelläget. Problemet är bara att det inte går att spela med den inställningen i spelet. Sätter man iput lag till 0ms så är allting både klockrent och "on beat".

Så i spelläget (med spelläget i Inställningar/Alternativ på) är det ingen input lag.

Om någon vet med sig att även de övriga alternativen typ Standar/Användare/Optimial/Dynamic också har 0ms input lag vid själva spelandet får Ni gärna dela den infon med oss. Men vad gäller Guitar Hero kör jag på Spelläget. Andra spel märks inte en liten lag av för mig på samma sätt som det skulle göra i GH.

Timing is everything när det gäller att vara tight i musik ;-)

Sålde min 5090H till polaren och köpte en KRP-500A förra tisdagen och ovan gäller för båda.

Redigerat av Kind of Blue, 09 februari 2009 - 12:47.


#117

Postad 09 februari 2009 - 17:11

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Så man ska alltså aktivera Spelläge,sen på sid 2 under alternativ ska man ställa den på 0ms,då har alla spel ingen inputlag? Måste man ändra nånting om man ska kolla på film? Jag tar bort Spelläge?Oj nu blev det snurrigt,är lite trög efter nattskift :)

#118

Postad 09 februari 2009 - 17:25

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Å andra sidan är ju inte 42ms mycket,går ju inte ens att uppfatta väl :)

#119

Postad 09 februari 2009 - 19:21

Riddim
  • Riddim
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Å andra sidan är ju inte 42ms mycket,går ju inte ens att uppfatta väl :)


Det är lätt att tro det om man inte testat, men 42 ms är väldigt lätt att uppfatta och skulle bli extremt störande. Jag spelar in musik via midi ibland och den 20 ms fördröjning jag hade på mitt förra ljudkort gjorde det nästintill omöjligt.

#120

Postad 09 februari 2009 - 20:31

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Vad gäller imputlag. Om Du väljer SPEL-läget och under TV:ns meny under Inställningar/Alternativ aktiverar spelläget så skall Du välja 0ms i spelens "calibrate lag" menyer. Valet Spelläge (sid två i Alternativ) finns bara tillgängligt när just SPEL är valt som visningssläge.

I t ex Guitar Hero III och WT med en PS3 kommer en kalibrering att resultera i ca 42ms lag även i spelläget. Problemet är bara att det inte går att spela med den inställningen i spelet. Sätter man iput lag till 0ms så är allting både klockrent och "on beat".

Så i spelläget (med spelläget i Inställningar/Alternativ på) är det ingen input lag.

Om någon vet med sig att även de övriga alternativen typ Standar/Användare/Optimial/Dynamic också har 0ms input lag vid själva spelandet får Ni gärna dela den infon med oss. Men vad gäller Guitar Hero kör jag på Spelläget. Andra spel märks inte en liten lag av för mig på samma sätt som det skulle göra i GH.

Timing is everything när det gäller att vara tight i musik ;-)

Sålde min 5090H till polaren och köpte en KRP-500A förra tisdagen och ovan gäller för båda.


Detta var väldigt bra nyheter, då jag funderar på att byta ut min gamla pdp-506xde till en krp-600a och jag kommer spela väldigt mycket fps på den.

Hade inte tänkt byta förräns om många år till en supertunn och fin pioneer 60", men nu är det väl bara att köpa innan det är försent.

#121

Postad 09 februari 2009 - 23:00

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Så kort sagt finns det ingen inputlag? :)

#122

Postad 10 februari 2009 - 19:44

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Så kort sagt finns det ingen inputlag?


Om detta stämmer så kommer cod4 flyta på underbart utan störande lag :)

#123

Postad 11 februari 2009 - 09:52

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Jag kikade på 5090H och den har även den en infälld logga. Vad menade du?

Jag kollade på en KRP-500A och en 5090 igår, och KRP-500A:s Pioneer loggan är helt inglassad i ramen, medan 5090:s logga sitter ovanpå ramen. KRP-500A har en liten blå ljusdiod, medan 5090 har en stor. Menar du att 5090H:s Pioneer logga är som KRP-500As logga, helt inglasad? Om så, har 5090H en liten blå ljusdiod eller en stor?

#124

Postad 11 februari 2009 - 11:29

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

det gör det, pioneers egna. har köpt det till min 5090 och det bygger bara nånstans mellan 1,5-2,0cm. jag fick köpa vinklade hdmi kontakter till mina suprakablar för att de ska kunna få plats bakom väggen. dock har jag inte satt upp det än, flyttar om en dryg vecka...


Sorry for offtopic men funkar detta väggfäste som du pratar om till Pio 8:gen också? , och har du artikelnummret på fästet?

Edit: Är det KRP-WM02 du menar?

Redigerat av DmD, 11 februari 2009 - 11:32.


#125

Postad 11 februari 2009 - 12:54

ellerström
  • ellerström
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Sorry for offtopic men funkar detta väggfäste som du pratar om till Pio 8:gen också? , och har du artikelnummret på fästet?

Edit: Är det KRP-WM02 du menar?


det ser så ut (fick inte kartongen med). grabbarna på hificenter i malmö sa att det skulle fungera fint om man har vinklade kontakter till hdmi kablarna...

har inte satt upp min än, ska flytta till helgen.

#126

Postad 12 februari 2009 - 13:10

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Jag kollade på en KRP-500A och en 5090 igår, och KRP-500A:s Pioneer loggan är helt inglassad i ramen, medan 5090:s logga sitter ovanpå ramen. KRP-500A har en liten blå ljusdiod, medan 5090 har en stor. Menar du att 5090H:s Pioneer logga är som KRP-500As logga, helt inglasad? Om så, har 5090H en liten blå ljusdiod eller en stor?


Kan bara svara för mina Pio apparater; 5090H Metall-logga på ytan, större lysdiod, KRP-500A Logga under lacken på ramen, liten lysdiod.

#127

Postad 12 februari 2009 - 13:14

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Det är lätt att tro det om man inte testat, men 42 ms är väldigt lätt att uppfatta och skulle bli extremt störande. Jag spelar in musik via midi ibland och den 20 ms fördröjning jag hade på mitt förra ljudkort gjorde det nästintill omöjligt.


100% riktigt. I musiksammanhang är det väldigt mycket.

Som sagt, sätter jag input lagg till 42ms går det knappt att träffa en ton "on beat". Med 0ms är det tight "on beat". Eventuellt en millimeters tidigt anslag, men generellt är träffen i "sweetspot" helt på takten.

#128

Postad 12 februari 2009 - 13:19

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Kan bara svara för mina Pio apparater; 5090H Metall-logga på ytan, större lysdiod, KRP-500A Logga under lacken på ramen, liten lysdiod.

Har du båda två, eller uppgraderade du från den ena till den andra? Vad tycker du om KRP-500A kontra 5090H? Jag försöker välja...

#129

Postad 12 februari 2009 - 13:24

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Så man ska alltså aktivera Spelläge,sen på sid 2 under alternativ ska man ställa den på 0ms,då har alla spel ingen inputlag? Måste man ändra nånting om man ska kolla på film? Jag tar bort Spelläge?Oj nu blev det snurrigt,är lite trög efter nattskift :P


Spelinställningen under "Alternativ menyn" är bara synligt när visningsläget SPEL är valt. Om Du tittar på film väljer Du antingen FILM-läget, Standard, användare, Optimal eller Dynamisk - efter tycke och smak. Spel alternativet, sid 2 under Alternativ är inte i ms utan på/av som alternativ. 0ms ställer Du i så fall in under spelets inställningsmeny /options ( calibrate lag eller liknande). I de flesta fall är väl det satt till 0ms från början tror jag.

Ser Du på vanlig digitaltv kan Standard eller mjuk funka fint under PureCinema.

Ser Du på BD kanske Du vill använda 24Hz (frames) läget som filmen har på skiva. Då kan Du prova med Advanced under PureCinema. Jag tycker nog att vissa sidleds panoreringar blir lite mjukare om jag med BD 24Hz material har mjuk framför Advanced. Men jag är själv rätt förvirrad av alla inställningar.

En FAQ för inställningarna och med vilket material som vad skall användas med någon?

#130

Postad 12 februari 2009 - 13:28

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Har du båda två, eller uppgraderade du från den ena till den andra? Vad tycker du om KRP-500A kontra 5090H? Jag försöker välja...


Lite, lite mjukare rörelse i bilden, har PURE visningsläget i stället för SPORT. Pure läget känns lite som FILM-läget med all bildförbättringar av.

Skillnaden är mycket liten, 5090H ä'r underbar, speciellt för priset, men om det inte är det viktigaste...

Jag sålde min 5090H till polaren till förmån för KRP-500A. Mycket för att jag ville ha den lite mjukare rörelsen i bilden och att den är smalare, med separat mediabox.

Den har också en delvist bakupplyst fjärr.

Kolla lite här;

http://www.avforums....14-post329.html

Redigerat av Kind of Blue, 12 februari 2009 - 14:45.


#131

Postad 12 februari 2009 - 13:35

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
KoB - vad kör du för högtalare till din KRP-500A? Pios egna, eller externa? Jag har redan en stor hemmabio med projektor och high-end högtalare, Pion är till sovrummet. Ljudmässigt nöjer mig med Pios egna, men jag kämpar lite med frågan vad som är synggast. Halva poängen med KRP:n är att tv:n ska vara snyggt, och det är klart snyggare utan högtalare. Tyvärr så är väggen väldigt gammal och tunn, så det blir svårt att bygga ett par högtalare in i väggen.

#132

Postad 12 februari 2009 - 13:37

ellerström
  • ellerström
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

En FAQ för inställningarna och med vilket material som vad skall användas med någon?


guiden på länken nedan är ett bra tips!

http://www.avforums....-post10077.html

#133

Postad 12 februari 2009 - 14:13

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Vilka spel kann man ställa in inputlag pa? Har jag da aldrig sett.. Sen ställde jag pa spelläget PA o gick in i Alternativ o sen spelläge PA,nu funkar det perfekt i tex Cod4.. Jäkla skillnad mot min förra Samsung teve :P Enda som jag stör mig grymt mycket pa är Buzzing ibland :) Men det är en annan historia....

#134

Postad 12 februari 2009 - 14:20

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

KoB - vad kör du för högtalare till din KRP-500A? Pios egna, eller externa? Jag har redan en stor hemmabio med projektor och high-end högtalare, Pion är till sovrummet. Ljudmässigt nöjer mig med Pios egna, men jag kämpar lite med frågan vad som är synggast. Halva poängen med KRP:n är att tv:n ska vara snyggt, och det är klart snyggare utan högtalare. Tyvärr så är väggen väldigt gammal och tunn, så det blir svårt att bygga ett par högtalare in i väggen.


I väntan på att skaffa nytt och koppla in surround (har en Onkyo 702 stärkare idag, utan HDMI) kör jag med ett par rätt usla Eltax ;-) högtalare direkt från TV:n. Men givet förutsättningarna fungerar det faktiskt över förväntan.

Har Du kollat in Dali's platta högtalare? Vet att Warfdale också har ett par platta som Du kan sätta valfri bild (eller tapet) framför. De är ju bra tillverkare som även om de inte går djupt borde väl övriga registret vara bra med dessa. Ett par sateliter i varja takhörn kanske? Fast då med sub då.

Redigerat av Kind of Blue, 12 februari 2009 - 14:21.


#135

Postad 12 februari 2009 - 14:25

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Vilka spel kann man ställa in inputlag pa? Har jag da aldrig sett.. Sen ställde jag pa spelläget PA o gick in i Alternativ o sen spelläge PA,nu funkar det perfekt i tex Cod4.. Jäkla skillnad mot min förra Samsung teve :P Enda som jag stör mig grymt mycket pa är Buzzing ibland :) Men det är en annan historia....



Guitar Hero III, Aerosmith och World Tour samt Singstar har lagkalibrering t ex.

Jag har också buzzing hade det m 5090H också, men inte så högt att jag stör mig på det, det varierar ju väldigt beroende på vad som visas på skärmen.

Men en märklig sak är att jag inte riktigt kunde höra det när jag installerat min 5090H hos polaren... Han har jordat i hela lägenhetan, jag bara i köket så 500:an är inte jordat ansluten om det nu kan vara en anledning. Skall dra en sladd från köket till A/V elektroniken i vardagsrummet tror jag.

#136

Postad 12 februari 2009 - 14:36

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

guiden på länken nedan är ett bra tips!

http://www.avforums....-post10077.html


Se där, tackar!

#137

Postad 12 februari 2009 - 14:48

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Kolla pa G9 Buzzing traden,beskriver lite mer där,det här är ju fel trad

Redigerat av The 4 Rings, 12 februari 2009 - 14:49.


#138

Postad 12 februari 2009 - 14:52

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Men en märklig sak är att jag inte riktigt kunde höra det när jag installerat min 5090H hos polaren... Han har jordat i hela lägenhetan, jag bara i köket så 500:an är inte jordat ansluten om det nu kan vara en anledning. Skall dra en sladd från köket till A/V elektroniken i vardagsrummet tror jag.

Jag är väldig ljudkänslig, har idag en Samsung plasma, och har aldrig haft problem med buzzning. Tyckte det var lite underligt, men när du skriver det, jag har jordat i hela lägenheten, också. När min KRP kommer så provar jag med och utan jord (man kan bara lägger in en liten plugg emellan för att tar bort kontakt med jorden). Blir intressant...

#139

Postad 12 februari 2009 - 14:55

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Kolla pa G9 Buzzing traden,beskriver lite mer där,det här är ju fel trad

Oops - tack för tipset.

Ni som har en KRP och har haft en 5090H. Är det skillnad i menyarna? Jag hörde att 5090H har väldigt långsamma menyer. Är KRP snabbare?

#140

Postad 12 februari 2009 - 15:43

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Har aldrig provat 5090 modellen,men jag upplever min Krp som lagom inte supersnabb men heller inte slö,man far ju oxa med ferrit som man sätter pa kabeln,är det jordning? Om det är sa har jag Buzzing

#141

Postad 12 februari 2009 - 16:14

virre
  • virre
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Har märkt en konstig sak på min TV. Vet inte om det ska vara så, men jag hade det iaf inte på min gamla 427XD.

När tvn växlar mellan olika bilder, tex när man trycker på stillbildsknappen och tillbaka, eller går från huvudmenyn till picture inställningar och tillbaka, så "blinkar" bilden till snabbt 3 gånger.
Med blinkar menar jag inte att hela bilden släcks och tänds, det som händer är att själva ljuset/brightness blinkar till. Lite svårt att förklara.

Detta händer inte när jag växlar mellan kanaler.

Det är ungefär som när den ska återge ljus till panalen mellan växlingarna så ger den det i 3 steg.
Anledningen till varför jag tror detta är för att när jag har min PS3 idle så går skärmsläckaren igång i form av att den dimmar ner bilden kraftigt, bara så man kan se XMB. När jag sen skulle börja använda PS3an så ljusnade bilden till, men då också med 3 snabba stegande ljusökning.

Ja, ni förstår säkert :P
Är det någon annan som lagt märke till detta? Kan någon vänlig själ med en KRP-500A testa detta kanske?

EDIT: Märkte att det även händer när jag går från Home Menu tillbaka till kanalen.

EDIT2: Detta händer inte hela tiden, men för det mesta.

Redigerat av virre, 12 februari 2009 - 21:31.


#142

Postad 12 februari 2009 - 17:12

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
O hur jordar man?

#143

Postad 13 februari 2009 - 00:45

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Jag försöker välja...


@ hyslopc: Istället för en edit på mitt tidigare svar, det var liksom recensioner som den här som fick mig att bestämma mig för att byta ut 5090H mot KRP-500A. Men vad jag förstått är skillnaderna mycket fina och mest uppenbara vid en sida vid sida jämförelse, eller som i recensionen vid mätning.

http://www.avforums....sma-Review.html

Ber om ursäkt om länk redan finns i tråden.

Redigerat av Kind of Blue, 13 februari 2009 - 00:45.


#144

Postad 13 februari 2009 - 08:53

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Ber om ursäkt om länk redan finns i tråden.

Sida 1, post 2 :D. Det finns tyvärr inte så många andra recensioner, men de som finns ger den mellan 9.5 och 10 av 10. Men jag undrar hur stor skillnad det finns mellan LX5090 och KRP:n.

O hur jordar man?

Genom att använder en 3-pin elkabel och en jordad elkontakt.

Redigerat av hyslopc, 13 februari 2009 - 08:52.


#145

Postad 13 februari 2009 - 14:39

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

När min KRP kommer så provar jag med och utan jord (man kan bara lägger in en liten plugg emellan för att tar bort kontakt med jorden). Blir intressant...

När jag testade och jämförde jordat och ojordat eluttag gjorde det ingen skillnad på buzzningen.

#146

Postad 13 februari 2009 - 15:53

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Misstänkte det för panelen jobbar ju lika mycket för det,till skillnad mot ES2 da det blir tyst

Redigerat av The 4 Rings, 13 februari 2009 - 15:54.


#147

Postad 13 februari 2009 - 18:56

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en pioneer krp-600a och ett original väggfäste ifrån pioneer, läntar som fan tills jag får hem den :)

Min gamla trotjänare pdp-506xde ska jag ge till syrran.....

Ska lägga ut lite bilder när skönheten kommer hem.... tänkte passa på att lägga in nytt golv när man ändå är i farten och byter tv :)

Var ju tvungen och beställa nu innan det är försent, denna tv tänker jag ha i många år...

Redigerat av Zero, 14 februari 2009 - 00:48.


#148

Postad 14 februari 2009 - 01:53

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
-

Redigerat av belzebubb, 14 februari 2009 - 01:55.


#149

Postad 14 februari 2009 - 19:53

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Ni som har KRP med matchande Pio högtalare - är ni nöjda med ljudet och utseendet?

#150

Postad 14 februari 2009 - 22:32

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Tänkte även kanske komplettera min ny tv med en ny dvd, en pioneer dv-lx50.

Men bör jag låta den sköta uppskalningen till 1080p eller låta min pioneer krp-600a göra skalningen själv. Borde ju vara bättre scaler i skärmen tycker man, men jag har hört mycket bra om scalern i dv-lx50.

Redigerat av Zero, 15 februari 2009 - 10:38.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.