Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza Horizon 4 [PC/XB1]

194 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Forza Horizon 4 (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 9 8,33 (5) 199:-
Forza Horizon 4 (PC) (PC-spel) 9 6,5 (1) 649:-
Forza Horizon 4 - Ultimate Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 6 (0) 613:-
Forza Horizon 4 - Ultimate Edition (PC) (PC-spel) 1 (0) 899:-

#51

Postad 02 oktober 2018 - 22:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Överlag ser djuren hiskeligt bra ut men varför då 2D hönsen?

 

Suck ja man måste verkligen manuellt aktivera all DLC om man vill ha poäng för dem. Önskar jag haft timer tyckte de var mysko jag bara hade en drift bil så aktivera de andra 6 plus 7 av 10 bond bilar. Sen fanns de ett par gratis. Råkade förvisso köpa ett till ex av en bil också. Höll nog på närmare 40 minuter allra minst skulle jag tro kanske mer med evigt klickande. Försökte spendera mindre än 5 sek på att välja livery för varje bil också.

 

Belöning? Några spins och uppe i 86 bilar nu. Har köpt max en handfull av dem i själva spelet.



#52

Postad 03 oktober 2018 - 02:10

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Jag vet inte varför hönorna ser ut att vara 2D, är det kanske vingarna som ger det intrycket när de flaxar runt, eftersom vingarna är platta, dubbelsidiga polygoner?

Om de är 2D när man kommer i närheten är det något som inte stämmer med vilken LOD som väljs. Kan mycket väl tänka mig att de har några 2D-sprites för långt håll. Vad spelar du på för hårdvara?

Jag har studerat hönorna lite närmare och gissar att de har kanske 100-200 polygoner styck i den högsta LOD:en. Så de är tack och lov inte bara animerade sprites. :)

Bifogad fil  13757a0e-ca5a-470b-bdec-30cb4001f7f7.jpeg   76,85K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Zacabeb, 03 oktober 2018 - 02:36.


#53

Postad 03 oktober 2018 - 04:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
X 1080 ti och kör allt på max. Har bara sett dem springa över vägen flaxandes :)

#54

Postad 03 oktober 2018 - 07:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 1

Var inte säker på om jag skulle köpa spelet, men om hönorna är 3D på nära håll blir det kanske ett köp.



#55

Postad 03 oktober 2018 - 07:59

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 1

Var inte säker på om jag skulle köpa spelet, men om hönorna är 3D på nära håll blir det kanske ett köp.

Japp - slog till igår kväll enbart på grund av hönorna. Kunde inte riskera att de kanske var 2D i de simplare versionerna så gick all in på ultimate edition...



#56

Postad 03 oktober 2018 - 08:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 1

Japp - slog till igår kväll enbart på grund av hönorna. Kunde inte riskera att de kanske var 2D i de simplare versionerna så gick all in på ultimate edition...


Hehe förbered dig på refund :P

#57

Postad 03 oktober 2018 - 12:44

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 1
Lv 70 nu spelet är otroligt man kan knappt inte ta sig loss från det. Och jobbet det gjort med bilarna är fantastiska. Och Gud vad man kan trimma bilar nu. Många mega bilar nu😄👍

#58

Postad 03 oktober 2018 - 14:19

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Har inte sett någon recension som är sämre än 4 av 5 (eller 80%).

Metecritic visar samma sak:

https://www.metacrit.../critic-reviews 



#59

Postad 03 oktober 2018 - 16:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Hmm, jag kom precis något annat än etta för första gången i det här spelet (näst sist, valde fel bil) och jag fick ungefär lika mycket pengar och exp som om jag hade vunnit. Tävlingen markerades som klar med gyllene färger precis som de jag redan vunnit, oskiljbart.

 

Läsvärd artikel: http://www.kotaku.co...forza-horizon-4

 

Det är samma som FH3 med andra ord, ingen utmaning, bara köra tillräckligt många race för att låsa upp allt. Trist att de har ett så bra bilspel och värld och fuckar upp progressionssystemet återigen.



#60

Postad 03 oktober 2018 - 16:55

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Möjligtvis har det att göra med hur fokuserat spelet är nu på årstider, PvP och Forzathon.

Det verkar som att det är i det sistnämnda som de riktiga utmaningarna kommer att ligga. Här påminner upplägget lite om Metropolis Street Racer och Project Gotham Racing; ju högre svårighetsgrad och bättre prestation desto fler och större priser och mer poäng att låsa upp tidsbegränsade priser för. Men inte på långt när lika stor skillnad.

Dessutom kommer ju Route Creator släppas om några veckor och låta en skapa egna banor och utmaningar, utöver Blueprint. Det kommer inte ta slut på utmaningar direkt.

Sedan tycker jag att de skulle kunnat ha delat upp det sättet utmaningarna markeras i två; deltaget i och vunnet. Det är ju roligare att komma trea mot svårare motståndare än etta med hundra meters försprång och slippa köra om ett lopp gång på gång tills man kommer etta, men man vill ju ha en slags markering vart man har presterat fullt ut.

En annan anledning är att de kanske har kapitulerat för det faktum att folk lägger ned olika mycket tid på spelet och att det ska vara förlåtande mot de som inte har tid att spela det så mycket.

Men där är det lite märkligt med ett intro som tar mellan fem och åtta timmar att ta sig igenom innan man låser upp det "riktiga" spelet och sedan bombarderas med krediter och bilar. Det blir på gränsen till stressigt.

En speciell eloge dock till hönornas AI. De flyttar sig ur vägen, till skillnad från Drivatarerna. ;)

Redigerat av Zacabeb, 03 oktober 2018 - 16:57.


#61

Postad 03 oktober 2018 - 18:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Anledningen till höga betyg är kanske för att det bara belönar? Alla vinner och känner sig duktiga. För en som kör racinglir som går ut på att bestraffa en konstant kan jag se lockelsen :P

Men jag kan inte se mig lägga 1000h på fh 4 som jag gjort på rfactor 2

#62

Postad 04 oktober 2018 - 11:33

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Anledningen till höga betyg är kanske för att det bara belönar? Alla vinner och känner sig duktiga. För en som kör racinglir som går ut på att bestraffa en konstant kan jag se lockelsen :P

Men jag kan inte se mig lägga 1000h på fh 4 som jag gjort på rfactor 2


Höga betyg har det för att spelet har så mycket att erbjuda. Kommer ju kunna bli så många timmar mer här än i 3an. Där finns mycket mer att göra. Har inte haft så här skoj på ett bilspel på många år. Bästa spelet i serien. Bilarna är bättre än de någonsin varit i serien med både ljud och uppgraderingar till prestandan.
Vad tester säger är inte alltid helt rätt.

#63

Postad 04 oktober 2018 - 11:58

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Höga betyg har det för att spelet har så mycket att erbjuda. Kommer ju kunna bli så många timmar mer här än i 3an. Där finns mycket mer att göra. Har inte haft så här skoj på ett bilspel på många år. Bästa spelet i serien. Bilarna är bättre än de någonsin varit i serien med både ljud och uppgraderingar till prestandan.
Vad tester säger är inte alltid helt rätt.

Har bara kört några timmar men jag skulle instämma i allt det där och lite till. Grymt imponerad och det är lite surt att behöva erkänna att detta tilltalar mig mycket mer än Forza 7. Bytet från grafik till prestandaläge gjorde för övrigt verkligen natt och dag för körkänslan. 



#64

Postad 04 oktober 2018 - 12:05

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Hmm, jag kom precis något annat än etta för första gången i det här spelet (näst sist, valde fel bil) och jag fick ungefär lika mycket pengar och exp som om jag hade vunnit. Tävlingen markerades som klar med gyllene färger precis som de jag redan vunnit, oskiljbart.

 

Läsvärd artikel: http://www.kotaku.co...forza-horizon-4

 

Det är samma som FH3 med andra ord, ingen utmaning, bara köra tillräckligt många race för att låsa upp allt. Trist att de har ett så bra bilspel och värld och fuckar upp progressionssystemet återigen.

För egen del är jag såpass tävlingsinriktad att jag vill vinna alla race på så hög svårighetsgrad som möjligt oavsett så om någon som kommer 5:a får praktiskt taget samma belöning kvittar lite. Hade man fått mindre belöning för att vinna än att komma sist (typ som i NHLs draftsystem) så hade jag ändå fåfäng nog för att gå för seger. Så för mig gör det inget att någon som är sämre (eller kör på fel svårighetsnivå) och förlorar hela tiden låser upp bilen i nästintill samma tempo. 



#65

Postad 04 oktober 2018 - 12:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Så för mig gör det inget att någon som är sämre (eller kör på fel svårighetsnivå) och förlorar hela tiden låser upp bilen i nästintill samma tempo. 

 

Det är inte det som är problemet, jag bryr mig inte om vad andra gör. Men jag är funtad som sådan att saker man får utan att jobba för det är inte så givande. Om jag ska nå nästa nivå i en tävling ska det vara för att jag har vunnit (eller typ topp tre), inte för att jag kom sist. Kommer sist och ändå får jag massa följare som jublar och tycker jag är grym. Tyckte han sa att man bara behöver köra om eventsen för att få ännu mer influence, så inte särskilt svårt att nå lvl 10 i dem i så fall.

 

Det och att det innebär att man måste fixa racen direkt om man nu vill vinna alla, för man ser ju inte vilken placering man kom på i efterhand och kartan fylls med "en del" ikoner till slut.

 

Det görs bättre i t.ex. "Story"-lägena, där man får 2 500, 5 000 och 7 500 influence beroende på om man får en, två eller tre stjärnor och där ser man också hur det gått för en så man kan gå tillbaka och förbättra banor man spelat.

 

Sen att spelet får höga betyg beror förstås på att det är bra. Vilket annat arkadbilspel kommer ens i närheten? Forza Horizon har blivit arkadbilspelens FIFA sett till popularitet.



#66

Postad 04 oktober 2018 - 17:18

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

En speciell eloge dock till hönornas AI. De flyttar sig ur vägen, till skillnad från Drivatarerna. ;)

Tack för infon! När jag hörde om 2D-hönorna fanns det inte på kartan att jag skulle kirra spelet. Sedan när det upptäcktes att hönorna faktiskt är i 3D med 100 polygoner styck började jag så smått fundera på det. Men nu i och med att jag vet att hönorna dessutom har en intelligens som motsvarar, eller kanske till och med överträffar den i verkligheten så är nu spelet på nedladdning.



#67

Postad 04 oktober 2018 - 17:33

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Är det nån som tillåter sig att komma annat än första plats? Jag lirar 2:an nu (klarat 1:an tidigare) och jag startar om de få lopp jag inte vinner.
Samma som att man resetta konsolen på den tiden man lira nhl och dylikt så att det inte sparades om man var påväg att förlora 😉

#68

Postad 04 oktober 2018 - 17:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Är det nån som tillåter sig att komma annat än första plats? Jag lirar 2:an nu (klarat 1:an tidigare) och jag startar om de få lopp jag inte vinner.

 

Självklart. Det är som i Life is Strange, jag gör inte om mina val. Det första valet eller loppet är canon  :P



#69

Postad 04 oktober 2018 - 18:30

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Jag accepterar att komma på vilken plats som helst, förutom nu i Forzathon där man behöver komma först med svårighetsgraden expert för att vinna full pott.

Annars känns det som att det inte är någon utmaning. Att starta två tredjedelar bak och komma först i varje lopp blir tråkigt. Bättre då att försvara sin position. Det som kan bli ett problem är att det inte finns någon struktur kvar när man har betat av alla lopp.

#70

Postad 05 oktober 2018 - 08:12

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Du behöver inte vinna vanliga race. Men seasonal championchips får du bonus om du kommer 1a på en vis svårighetsgrad som tex
Superwheelspins. Själv kör jag alltid på pro eller unbeatable mycket roligare att ha lite motstånd. Och jag behöver absolut inte komma etta. Så vidare inte det ger extra för det forzathon live är kul. Pointsen är ett bra sätt att köpa sig wheelspins, superwheelspins. Forza edition bilar. Och exklusiva bilar. Forza edition bilarna är bättre än i tidigare spel har en Peugeot 205 t16 Forza edition kan trimmas duktigt mycket mer än den vanliga Peugeot 205 t16. Lamborghini aventador Forza edition är den kraftfullaste och populäraste Forza edition bilen. Säljer som smör i action house, har inte lyckats köpa någon än. Den är ju omringad av folk på action house. Inte så konstigt heller när det är en 1800+hp beast

Redigerat av Andreas3200, 05 oktober 2018 - 08:13.


#71

Postad 05 oktober 2018 - 11:15

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Car pass ägare glöm inte den nya 2002 Mazda rx7 spirit type a.
Den blir tillgänglig idag. Äntligen mycket bättre än 1997 versionen var på tiden vi får in den till Forza

#72

Postad 05 oktober 2018 - 12:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vad menar du med glöm inte? Är det tidsexklusivt?



#73

Postad 05 oktober 2018 - 13:14

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Vad menar du med glöm inte? Är det tidsexklusivt?


Nej du kan ta den när du vill. Ferrari 812 superfast och Peugeot 205 t16 Forza edition är tidbegränsad. Peugeot 205 t16 Forza edition är riktigt grym så jag rekommenderar att inte missa ta den

Redigerat av Andreas3200, 05 oktober 2018 - 13:50.


#74

Postad 05 oktober 2018 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nej du kan ta den när du vill. Ferrari 812 superfast och Peugeot 205 t16 Forza edition är tidbegränsad. Peugeot 205 t16 Forza edition är riktigt grym så jag rekommenderar att inte missa ta den

 

Aha, okej.

 

Synd att de inte har originalmusiken från spelen i LaRacer, hade vart grymt!



#75

Postad 05 oktober 2018 - 20:50

perperub
  • perperub
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

De DLC-bilar man får, för att få dem till garaget så att man kan köra i dem så måste man gå till butiken, hitta dem, välja livery, och hoppa in i dem? Fast man redan egentligen har dem? Finns inget enkare sätt att "samla" dem?

Tack, jag hittade dem tackvare detta. Jag fick gå in och ladda hem en och en tyvärr. Segt som fasen och konstigt att de inte fanns i garaget från början. Lär ju vara många som missar dem pga detta.



#76

Postad 06 oktober 2018 - 01:14

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Testade att uppgradera Peel P50 med större motor, AWD och sport- eller raceuppgraderingar för allt. Den blev helt sjövild; stegrar på bakhjulet och går knappt att bromsa in. Kör man in i något fortsätter hjulen snurra i flera sekunder. :D

Dessutom kan den knappt välta eftersom den blir så tung nedtill, så den reser sig nästan alltid upprätt igen (förutom när jag välte i en nedförsbacke). Helt vansinnigt underhållande.

#77

Postad 06 oktober 2018 - 11:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Ännu en dag i lättja.

 

vinna tre race i nsx 92 var lite svårare än man trott. Ingen toppfart och de flesta banorna är superenkla med betydligt mer rakor än kurvor. Går som ett spjut i kurvorna men de är för få överlag. För hotlapping hade den fungerat bättre men man blir för ägd på rakorna. Försökte med rocket bunny body kittet. Uppgradera även motorn allt vad de gick så jag hamna på s1 890ish men hade ändå ingen kräm på rakorna. Att ta bort vingen verkade inte göra stor skillnad mot att köra lägst ving bak.

 

Sen försökte jag få stock nsx nedgraderad till B men de gick inte få till. Blir rätt kul race där man ofta släntrar bak men får man ett kurvigt parti mot slutet kan man chocka hela fältet. highly skilled var fortfarande en utmaning att vinna race men där hade man tätkänning oftast iaf.

 

Sen trodde man var klar men nähä 10 air skills ska grindas. Vad kommer sen? Jag får inte mina 100 poäng om jag inte gör allt?

 

Såg även att Ultra inte alls är max de finns extreme också. Nu blev de väldigt snyggt :)



#78

Postad 06 oktober 2018 - 14:48

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Ännu en dag i lättja.

vinna tre race i nsx 92 var lite svårare än man trott. Ingen toppfart och de flesta banorna är superenkla med betydligt mer rakor än kurvor. Går som ett spjut i kurvorna men de är för få överlag. För hotlapping hade den fungerat bättre men man blir för ägd på rakorna. Försökte med rocket bunny body kittet. Uppgradera även motorn allt vad de gick så jag hamna på s1 890ish men hade ändå ingen kräm på rakorna. Att ta bort vingen verkade inte göra stor skillnad mot att köra lägst ving bak.

Sen försökte jag få stock nsx nedgraderad till B men de gick inte få till. Blir rätt kul race där man ofta släntrar bak men får man ett kurvigt parti mot slutet kan man chocka hela fältet. highly skilled var fortfarande en utmaning att vinna race men där hade man tätkänning oftast iaf.

Sen trodde man var klar men nähä 10 air skills ska grindas. Vad kommer sen? Jag får inte mina 100 poäng om jag inte gör allt?

Såg även att Ultra inte alls är max de finns extreme också. Nu blev de väldigt snyggt :)


Att nsxr 1992 inte har någon toppfart stämmer inte. Du kan lätt toppa 360 km/h om du uppgraderar orginal motorn till Max. Och gör en bra tune till den. Den går fortare än många av sina bilar med samma hästkrafter. Den klarar över 280 km/h redan original och det är med under 300 hk.

#79

Postad 06 oktober 2018 - 15:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Har du någon tune du kan skicka då? Att uppgradera motorn max bara gav ingen toppfart alls i jämförelse med de drivatarer jag möter :)



#80

Postad 06 oktober 2018 - 16:33

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Har du någon tune du kan skicka då? Att uppgradera motorn max bara gav ingen toppfart alls i jämförelse med de drivatarer jag möter :)

Ändra din gear tuning. Gör längre växlar den visar vilken toppfart bilen kan uppnå. Bara tänk på detta att om du kör på
En hög svårighetsgrad så drar drivatars alltid i princip ifrån Dig på raksträkorna. Det har jag märkt Oavsett vilken bil du använder.
Ett tips är att uppgradera manuellt. Inte Quick upgrade. Får då kan du basera bilen mer på vad du är ute efter.

Redigerat av Andreas3200, 06 oktober 2018 - 16:35.


#81

Postad 06 oktober 2018 - 19:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

MHB:s recension



#82

Postad 07 oktober 2018 - 21:58

perperub
  • perperub
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Ännu en dag i lättja.

 

vinna tre race i nsx 92 var lite svårare än man trott. Ingen toppfart och de flesta banorna är superenkla med betydligt mer rakor än kurvor. Går som ett spjut i kurvorna men de är för få överlag. För hotlapping hade den fungerat bättre men man blir för ägd på rakorna. Försökte med rocket bunny body kittet. Uppgradera även motorn allt vad de gick så jag hamna på s1 890ish men hade ändå ingen kräm på rakorna. Att ta bort vingen verkade inte göra stor skillnad mot att köra lägst ving bak.

 

Sen försökte jag få stock nsx nedgraderad till B men de gick inte få till. Blir rätt kul race där man ofta släntrar bak men får man ett kurvigt parti mot slutet kan man chocka hela fältet. highly skilled var fortfarande en utmaning att vinna race men där hade man tätkänning oftast iaf.

 

Sen trodde man var klar men nähä 10 air skills ska grindas. Vad kommer sen? Jag får inte mina 100 poäng om jag inte gör allt?

 

Såg även att Ultra inte alls är max de finns extreme också. Nu blev de väldigt snyggt :)

Jag hade lite problem med denna, specifikt "kapitel 3" då man skulle vinna tre tävlingar. Så läste jag en tråd på forzamotorsport.net där hen skrev: "No, there's no point in upgrading in Horizon. You spend more money to gain nothing. I've said that for years.". Jag tog orden till mig och uppgraderade litegrann bara, drivlina till AWD (föredrar det före extra grepp) och några andra saker, men den behöll fortfarande "klass A". Tidigare brukade jag alltid maxuppgradera alla fordon vilket leder till en raket jag har svårt att kontrollera så fort det börjar svänga. Med det nya tankesättet får jag en mer "verklighetstrogen" bil med "bara" 3-400 hk som är kul att köra med bra grepp. Funkar kanon för mig!



#83

Postad 08 oktober 2018 - 05:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
:D värst vad man känner sig gammal när man tycker menysystemet är oerhört invecklat och ”mycket”. Har inte kört något tidigare Horizon så det kan ju ha något med det att göra också. Hittade liksom inte ens att man kunde avsluta spelet?
Nåja, även för en icke normalt bilspelande person så är det rätt underhållande. Vissa laddningstider kan jag tycka känns lite segt och mellansekvenserna kanske kunde gjorts snyggare eller nåt? Man står ju bara där och ser dum ut och dessutom stum jämt.
Lyckan också när man får en superspin och får en jacka, balett-emote och en tuta i samma dragning. Går det att få en sämre dragning? Var nästan så jag ville grina :P

#84

Postad 08 oktober 2018 - 07:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Menyn blir kluttrigare för varje version. Verkade ha något strul med servrarna igår. Fick något felmeddelande och val att endast köra solo. Körde worlds fastest rental och de pausa spelet med "low streaming bandwidth detected" eller dylikt. Men de kanske alltid blir så när man drar runt i 320 för länge?

#85

Postad 08 oktober 2018 - 07:23

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Håller faktiskt inte med. Där finns mycket poäng med att uppgradera och så dyrt är det inte. Det handlar mer om nöjet att kunna få ut en snabbare bil. Spelet skulle inte vara detsamma utan prestanda uppgraderingar. Det har alltid varit den största delen med Forza ända sen starten. Visst trimmar du vinner inte du lättare för det, du möter tuffare motstånd också. Men det handlar också om att ha roligt i de högre klasserna. För att ta en skyline r33 från b till s1 är ganska skoj

Redigerat av Andreas3200, 08 oktober 2018 - 07:25.


#86

Postad 08 oktober 2018 - 12:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

 Går det att få en sämre dragning?

 

Sämsta man kan få imo är de som ger 2 000 spänn, helt meningslöst. Jackorna etc är iaf unika saker.



#87

Postad 08 oktober 2018 - 12:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Sämsta man kan få imo är de som ger 2 000 spänn, helt meningslöst. Jackorna etc är iaf unika saker.


Med min fantastiska tur så räknar jag med att få 3x2000 senare

#88

Postad 08 oktober 2018 - 12:31

perperub
  • perperub
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Håller faktiskt inte med. Där finns mycket poäng med att uppgradera och så dyrt är det inte. Det handlar mer om nöjet att kunna få ut en snabbare bil. Spelet skulle inte vara detsamma utan prestanda uppgraderingar. Det har alltid varit den största delen med Forza ända sen starten. Visst trimmar du vinner inte du lättare för det, du möter tuffare motstånd också. Men det handlar också om att ha roligt i de högre klasserna. För att ta en skyline r33 från b till s1 är ganska skoj

Ja det är klart att det blir skillnad. Det jag missade att skriva är att eftersom att motståndet anpassas efter din egen bil bör man fundera på hur mycket man bör uppgradera. Jag trodde för att max uppgradera = automatiskt vinna, men så är ju inte fallet. Personligen är jag numera inne på måttligt istället för uppgradera allt max på slentrian. Stock är dock sällan kul.

#89

Postad 08 oktober 2018 - 12:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Jag kör 95 % stock.

#90

Postad 08 oktober 2018 - 13:26

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Ja det är klart att det blir skillnad. Det jag missade att skriva är att eftersom att motståndet anpassas efter din egen bil bör man fundera på hur mycket man bör uppgradera. Jag trodde för att max uppgradera = automatiskt vinna, men så är ju inte fallet. Personligen är jag numera inne på måttligt istället för uppgradera allt max på slentrian. Stock är dock sällan kul.


Japp man behöver inte maxa allt utan hitta en balans i den klassen man ska köra i och det skiljer sig också från bil till bil vissa bilar är starkare i sin klass än andra. Klassiska Muskelbilar kan det vara en fördel att uppgradera däck och fjädring i tex klass b. För att öka kraften blir inte bättre så länge man inte har uppgraderat däck och bromsar. På en bil som Nissan skyline r33 som ligger på b633 för att få den upp till 700 kan man ju öka kraften då den inte har extremt mycket till att börja med. Den har ju ändå ok bromsar och däck redan stock i den klassen. Det kan vara kul att maxa någon bil. Och se hur dom går. Då får man dock ha fler bilar av samma modell. Trimningen är bättre än något annat horizon någonsin. Till och med klassiska bilar som mclaren F1 kan skrämmas upp till 1450 hk vilket är rätt sjukt. Och där finns massa med bilar som man kan få massor av kraft i nu som man knappt inte kunde trimma mycket i tidagare spel. Det gillas skarpt

Redigerat av Andreas3200, 08 oktober 2018 - 13:28.


#91

Postad 09 oktober 2018 - 12:14

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Dom här pengar glitchen är överallt tycker jag. Nu har playground games fullt upp

#92

Postad 09 oktober 2018 - 12:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Kan ju låta den va för de som inte vill grinda. Undrar om samma trick fungerar på PC också.

#93

Postad 09 oktober 2018 - 13:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spelade lite igår och hade på klassiska radion när jag hörde spegelrumsmusiken från The Evil Within 2. Kul  :D



#94

Postad 09 oktober 2018 - 15:52

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Kan ju låta den va för de som inte vill grinda. Undrar om samma trick fungerar på PC också.


Japp det gör det. Den ena metoden funkar till Xbox och någon liknande variant till pc. Till Xbox så finns där en superwheelspin glitch, men kräver vip. Du får 5 superwheelspins varje gång. Det kan dock orsaka att du blir bannad om du gör det för mycket men ett par gånger bör vara lungt. Finns en annat metod där du ska köra pvp och en av spelarna ska köra precis över start linjen. Och sen lämna racet. Du får då alla rewards some racet skulle ha givit dig om du slutfört det så som 5-50 varv. Har gjort superwheelspin glitchen ett par gånger för jag var så besviken på priserna hatar kläderna och tutorna mer än allt annat. Nu blir det dock att grinda resten. Lite får man ju kämpa

Redigerat av Andreas3200, 09 oktober 2018 - 15:54.


#95

Postad 09 oktober 2018 - 15:56

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Spelade lite igår och hade på klassiska radion när jag hörde spegelrumsmusiken från The Evil Within 2. Kul :D


Japp hörde det. Även något från evil within 1 där du hänger i början på spelet. Rätt coolt, inget jag förvänta mig skulle finnas i spelet

#96

Postad 10 oktober 2018 - 08:22

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Alltså spelet slutar inte förvåna mig du kan ju trimma bilar till helt galna nivåer. Ferrari f12 tdf kan få ändå upp till 1500 hk jämfört med endast 1200 hk i tidagare spel, kan. Mycket väl vara den kraftigaste Ferrarin i spelet. Den är nu i samma klass som
Lamborghini aventador som du också kan plocka ut 1500 hk.F12 tdf kan nu plockas ner ytterligare i vikt jämfört med tidigare spel
Utmärkt rival till aventador lp700 Båda går i HyperCar klassen. F12an gick i super gt förrut. Och båda bilarna slår många av de andra hyperbilarna på fingrarna med sin enorma kraft

Redigerat av Andreas3200, 10 oktober 2018 - 08:23.


#97

Postad 11 oktober 2018 - 20:53

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Vintern har kommit.

#98

Postad 12 oktober 2018 - 08:16

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Japp inte min favoritårstid men det skapar varation i spelet. Det roliga med varje årstid är att du har nya daily och en weakly challenge. Nya forzathon bilar en exklusiv bil varje säsong samt en forzathon bil. Säsongbytet sker torsdagar runt 16. När vi kommer till sommar säsongen nästa gång den 25 kommer en stor uppdatering. Som vi alla väntat på. Med route creator mer horizon story. 8 nya bilar för car pass. Nya exklusiva forzathon bilar. Det sämsta är ju att det kommer nya tutor och kläder, den biten hade jag kunnat vara utan. Tycker det sabbar spinsen i spelet

#99

Postad 12 oktober 2018 - 10:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Vad är horizon story. Jag åker bara runt jagar likes. Mer story blir jag fundersam till det finns ju ingen story eller har jag gjort som i morrowind tappat bort caius package :D

Menas mer race events?

Ska se om de går få igång ts-pcn efter senaste patchen igår

#100

Postad 12 oktober 2018 - 11:13

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Vad är horizon story. Jag åker bara runt jagar likes. Mer story blir jag fundersam till det finns ju ingen story eller har jag gjort som i morrowind tappat bort caius package :D

Menas mer race events?

Ska se om de går få igång ts-pcn efter senaste patchen igår


Horizon story är dom här gula events. Som stunt driver, drift club, och fastest rentals. Och där kommer en ny den 25 oktober tillsammans med route creator. Route creator är nog det absolut bästa som vi får till spelet



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.