Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8,59 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 6,22 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 7,9 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,49 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,57 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,16 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) 499:-
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,99 (411) 679:-
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 5 mån sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 6 mån sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3172 inlägg) 9 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (2004 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 12 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 12 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 12 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 12 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 12 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 12 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 12 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 12 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 13 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 13 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 13 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 13 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (77 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 13 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 13 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 13 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 13 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 15 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 15 år sedan

#201

Postad 02 augusti 2009 - 20:13

tedin
  • tedin
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Jag skulle valt en HTC Hero, varför ska man köpa en sämre lur för samma peng?

Bättre kamera,
3,5 mm jack
Byggkvalitén utklassar Magic totalt, de flesta andra lurar på marknaden också.
UI:t Sense, som gör det till en fröjd att använda telefonen. (Går att stänga av, för att få den liten snabbare men tråkigare menyer)
"Snabbare processor" Den är nedklockad i Magic, krävs att man rootar telefonen för att få upp den i samma hastighet som Hero. Vilket medför att garantin försvinner..

Där är ett par punkter som bör avgöra ert val.

#202

Postad 02 augusti 2009 - 20:27

antonnoob
  • antonnoob
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag sitter i preciiiiss samma sits som du gör! Jag kommer nog köpa HTC Hero för att den är som en uppdaterad HTC magic. HTC Hero har även FLASH, så du kan i stort sätt göra allt på den som du kan göra på internet. Du kan streama filmer från nätet och så! Kameran är ju på 5 mpixel, men kameran är inget jag bryr mig om. Jag är mer ute efter själva android systemet. För jag tror att de systemet kommer utklassa alla andra system, för deras "market" och "open sorce code" är precis vad som behövs, och HTC hero har även 3.5mm plug för hörlurar, vilket är grymt bra. för addapter till "mini USB" ogillar jag starkt. Så min poäng: jag kommer nog köpa HTC Hero iallafall! haha!

Det ända med HTC hero som gör mig osäker är formen på den, hur bekväm är den att ha i sina stuprörsjeans liksom? HTC magic ser bekvämare ut i formerna.


Precis så var det jag tänkte. Jag älskar verkligen att Hero har flash inbyggt, och kameran bryr jag mig inte så mycket om, utan det är ju telefonen som är viktigast. Frågan är hur stor egentligen "market" är för Hero, med tanke på att det är en så ny telefon. Den kommer med säkerhet att växa med tiden, men den är redan så stor för magic. 3.5 mm plugen är ju också ett plus :).


Jag skulle valt en HTC Hero, varför ska man köpa en sämre lur för samma peng?

Bättre kamera,
3,5 mm jack
Byggkvalitén utklassar Magic totalt, de flesta andra lurar på marknaden också.
UI:t Sense, som gör det till en fröjd att använda telefonen. (Går att stänga av, för att få den liten snabbare men tråkigare menyer)
"Snabbare processor" Den är nedklockad i Magic, krävs att man rootar telefonen för att få upp den i samma hastighet som Hero. Vilket medför att garantin försvinner..

Där är ett par punkter som bör avgöra ert val.


Tack för svaren. Detta gör verkligen valet mycket enklare ;) .

#203

Postad 02 augusti 2009 - 21:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tyvärr så funkar inte flash överallt...Iaf inte på de filmer jag sett..
Ett framsteg helt klart men de är inte perfekt

#204

Postad 03 augusti 2009 - 15:05

johanstrom
  • johanstrom
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag försöker hålla mig uppdaterad vad gäller nya releases av telefoner och det du eftersträvar verkar inte komma. I så fall har jag missat de helt. Pixon 12 och SE Satio är båda peksskärmslurar eller touchscreen som du säger. Så Vill du ha riktig blixt och grym kamera (för att vara en mobil) så bör du gå och prova SE c905 och se hur du tycker att den är. De skulle vara mitt val iaf.


ok, jag är lite skeptisk till c905 pga många dåliga användarrecensioner, en kompis har en n82 och är supernöjd så den är helt klart ett alternativ för mig. Jag funderar på Nokia 6600i Slide https://www.prisjakt...kt.php?p=441780
någon som vet om den tar lika bra bilder och är lika bra överlag som Nokia n82?

#205

Postad 03 augusti 2009 - 20:42

n0ob
  • n0ob
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Min käraste ägodel är borta, min iPhone 2G är sporlöst försvunnen efter en resa till Barcelona.

Jag är, och har alltid varit, mkt intresserad i mobiltelefoner, och har de senaste 10 åren haft för (o)vana att byta telefon varje halvår. Först var det Nokia som gällde (Nostalgi-varning: började med 1610, sedan hela serien upp till 8210 (WOW, byta skal!! ^_^ )

Sedan tog SE över, hela vägen från GH388 upp till W960i.

Så kom iPhone för ungefär 2 år sedan, och sedan dess har jag varit MKT monogam. Har inte ens tittat på andra telefoner, och har aldrig haft mera kul med en telefon.

Dock, nu är den borta, och jag ska köpa en ny telefon, och behöver tips eftersom jag varit "off-the-market" rätt länge...

Vad behöver jag?
- Telefon, SMS, MMS (ja, har saknat detta), WiFi, BT (Helst A2DP)
- Lagra (MINST 8GB) och spela musik (bra och enkel musikspelare.) Helst med 3,5 mm jack.
- Möjlighet att lägga in roliga program/widgets utan att sitta med hjärtat i halsgropen i undran om telefonen sedan kommer dö eller vakna till liv igen.
- GPS är helt klart ett stort plus
- DVB-H är absolut inget minus...

- Absolut ingen bindningstid är möjligt. Jag köper mina saker kontant och binder inte mig till någon. (Borde flera göra så kanske vi slipper bli fängslade av giriga bolag)

Dessa är egna kandidater som jag hittat, och har ni råd eller tips tar jag gärna emot. Andra telefoner jag missat?

Nokia N97
Nokia N96
iPhone 3G S (Köper den i Norge och bryter abbonemanget)
HTC Hero

Onia faller tyvärr bort (otroligt löjlig orsak (jag vet!), men vägrar köpa Samsung då de sponsrar Chelsea...)

Bitte, HILFE!

#206

Postad 04 augusti 2009 - 14:11

cooljbo
  • cooljbo
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Jag har suttit och kollat upp olika telefoner som jag är sugen på att äga, problemet är jag inte kan välja villen telefon jag skall välja.

Jag är fruktansvärt sugen på Iphone 3Gs men vet egentligen inte varför den intresserar mig.

Idags läget har jag en SE P1 som jag tyker ha fungerat bra, men det är dags att uppgradera.

Vilka telefoner på marknaden är likvärdiga med Iphone??

Och vilket operativ är att föredra med tanke på appz som finns, tänkte att det kan vara roligt med nått annat os än symbian, som jag har haft i SE och min fru har i sin Nokia N85, dok olika versioner.

Kan någon hjälpa mig att välja en ny telefon, ta upp för- och nackdelar.

/J

#207

Postad 04 augusti 2009 - 14:17

Lärkan
  • Lärkan
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Du kanske borde titta närmare på HTC Hero?

#208

Postad 04 augusti 2009 - 14:27

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Du kanske borde titta närmare på HTC Hero?


Frågan var ju att hitta likvärdiga lurar till iPhone, då är ju inte HTC ett alternativ :P

Nej, allvarligt talat...känn på så många Smartphones du kan så kan du utvärdera sedan. Att bara läsa specs leder ingenvart.

#209

Postad 04 augusti 2009 - 20:23

FeBBe33
  • FeBBe33
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Tjenare! Jag skulle behöva hjälp med att hitta en bra mobil med ett pris runt 1000kr. Jag har hittat två telefoner som jag är intresserad av men vet inte vilken som är bäst. Jag är även öppen för andra förslag. Dessa är de jag har hittat Sony Ericsson G502 och Sony Ericsson W302 och skulle vilja veta vad ni tycker om dom.


MVH/FeBBe33

#210

Postad 05 augusti 2009 - 12:32

Murer
  • Murer
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Godag!

Söker en telefon som främst ska användas för musiklyssnande. Det jag prioriterar är batteritid, hyggligt ljud och ett pris under 2000-2500kr. Egentligen vill ja ha en smartphone, men de ExpressMusic-telefoner med S60 jag funnit verkar alla ha kvalitésproblem. Har också kollat på 6220 Classic, det hade verkligen vart en perfekt telefon för mig, men batteritiden är ju tydligen under all kritik.

Någon S60-telefon jag missat? Smartphone är inte ett måste, men för min del hade telefonen hållt mycket längre då jag uppskattar friheten och programutbudet som detta medför.

Har också kollat på Nokia 5220, 5130 och 5310. Men då jag inte ser någon större skillnad på dessa föruom utseendet så kan jag inte riktigt bestämma mig. Priset är också väldigt lika för alla tre. Då de alla är S40-telefoner så spelar ju det egentligen ingen större roll då de inte skiljer funktionsmässigt, eller? Den enda telefon jag har färskt i minnet av att ha pillat på är 5130, och jag var inte speciellt imponerad av kvalitén (dock kan det ju berott på att det var en sunkig plastklon som 1000 pers pillat på innan mig).

Alltså, pris runt 2000-2500kr, bra batteritid och hyffsade mediafunktioner (kan hoppas om vi ser till S60-telefoner som tillåter dig installera vad du vill).

Och nej, det behöver absolut inte vara Nokia, är dock trött på walkman (min w810i tycker jag för övrigt är mycket bättre än många nyare walkman) så gärna inte SE om det inte är en supertelefon. :blink:

Tack!

EDIT: Fann nu Nokia 6720 som verkar vara precis det jag söker. GSM-arena skriver följande "Nokia 6720 classic ventures to send the 6220 classic into retirement." (http://www.gsmarena....-review-381.php) och får även ett bra betyg. Någon som har erfarenhet utav denna telefon?

Redigerat av Murer, 05 augusti 2009 - 15:50.


#211

Postad 05 augusti 2009 - 14:06

johanstrom
  • johanstrom
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
apropå batteritid, är det verkligen så stor skillnad mellan tex en SE c905 (passningstid 390h, taltid 9h) och en Nokia n82 (passningstid 225h taltid 4h) som siffrorna säger? isf är det ju knäppt

#212

Postad 05 augusti 2009 - 15:44

Murer
  • Murer
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

apropå batteritid, är det verkligen så stor skillnad mellan tex en SE c905 (passningstid 390h, taltid 9h) och en Nokia n82 (passningstid 225h taltid 4h) som siffrorna säger? isf är det ju knäppt


Då N82 använder sig utav ett mycket mer avancerat OS (Symbian S60) så är det nog sämre, men att ta siffrorna som tillverkarna uppger är inte bra. Kolla efter reviews som täcker detta istället.

#213

Postad 06 augusti 2009 - 19:03

johsperling
  • johsperling
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej tänkte be om lite råd inför ett stundande köp. väljer mellan SonyEricsson W715, Nokia 6600i (slide) och Samsung SGH-U900.
Jag letar efter en mobil med metallkänsla i skalet och som är slide. Det jag skall använda mobilen till är i huvudsak att lyssna på musik, förutom de självklara telefonifunktionerna. Dessa tre uppfyller vad jag förstår samtliga kriterier.

Men till valet. Jag har haft en K850i nu i två år och med alla dess kvalitetsbrister är jag tveksam till en ny sonyericsson, nokian verkar vad jag sett på bilder vara väldigt liten, något som jag med mina ganska stora händer blir lite fundersam över. Samsungen är nog den utseendemässigt snyggaste men jag drar mig lita för deras krångliga operativssystem, dessutom är den begränsad till att bara kunna lagra 500 sms. När jag tittade på den i affären såg jag att det är ett rejält hålrum när man fäller ut telefonen känns lite ostabilt. En liten skvätt vatten och telefonen är död?

Är det någon som har erfarenheter av någon av dessa och som kan tipsa om vilken som är bäst, eller någon helt annan som jag missat!? Det jag letar efter är som sagt en slidemobil, med bra musikfunktioner och metallkänsla i skalet!

#214

Postad 08 augusti 2009 - 14:06

Frixos
  • Frixos
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Nu så har min mobil dött och jag behöver en ny mobil. Min förra var en Sony Ericsson W660i.
Det jag är ute efter är en mobil jag kan
smsa med, (utan att knapparna pajjar efter några månader)
ringa med (med såpass bra ljud att man kan prata i ett gammalt SL tåg utan att höra 1 ord per mening)
en "hyffsad" kamera. Min förra var ju på 2 mpx, så är ju inte så jättekräsen.
Kunna lyssna på musik i headset (kontakten på w660i glappade efter några månader, så den funktionen dog ganska fort)
Kvalité. Jag fick lämna in W660i 3 gånger på ett år. Först brusade det när man pratade efter några månader, högtalaren hade pajjat, glappet (återkom sedan igen efter lagning) och att det startade om sig själv. Vill gärna den skall kännas snabb, och inte seg när man bläddrar osv, hatar sånt.
En bonus vore om den var kompatibel med Mac, då jag har en Macbook. Även bra batteritid, sånt gillar jag.

Förslag på mobiler? Vore uppskattat i olika prisgränser. T.ex: 1000-1500, 1500-2000, osv...

#215

Postad 09 augusti 2009 - 10:28

isso
  • isso
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag blir tokig. Ska jag köpa en Samsung Galaxy eller en Samsung Jet?

Är galaxyn verkligen värt väntetiden och priset bara för att den har Android? Och varför har den inte FM-radio?

#216

Postad 09 augusti 2009 - 19:25

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Tja, tjejen ska köpa en ny mobil(ta på abonnemang), hon ringer för ca 100kr i månaden just nu. Hon använder telefonen endast för att ringa och smsa, lite kort tar hon också.
Så tänkte hon skulle få ta Sony Ericsson T707 på tre, riktigt bra pris där tycker jag.

Men någon som vet hur denna telefon är som?

tack...

#217

Postad 11 augusti 2009 - 19:10

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Jag ska fixa en ny jobb mobil och får välja precis vilken jag vill. hade förut en HTC P3600 med GPS (tomtom). gillade tomtom men var värdelös att ringa på, stört omöjligt att slå ett nummer med en hand. nu använder jag word/anteckningar och kalendern väldigt mycket, vill även ha en bra kamera men lyssnar aldrig på musik på mobilen. jag har funderat lite på HTC Touach Pro 2, Samsung Omnia och Nokia N97, men är inte övertygad. vad hade ni andra valt om ni fick välja ?

Redigerat av Unregisteredfec72d49, 11 augusti 2009 - 19:58.


#218

Postad 18 augusti 2009 - 18:31

V1p3r
  • V1p3r
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Jag blir tokig. Ska jag köpa en Samsung Galaxy eller en Samsung Jet?

Är galaxyn verkligen värt väntetiden och priset bara för att den har Android? Och varför har den inte FM-radio?


Av de telefonerna skulle jag garanterat valt Galaxyn. Samsung Jet använder samsungs egna OS och jag är ganska säker på att det varken är eller framförallt kommer vara i närheten av android när det gäller programutbud.

Varför Galaxyn inte har FM-radio har jag ingen aning om.

#219

Postad 19 augusti 2009 - 20:49

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Av de telefonerna skulle jag garanterat valt Galaxyn. Samsung Jet använder samsungs egna OS och jag är ganska säker på att det varken är eller framförallt kommer vara i närheten av android när det gäller programutbud.

Varför Galaxyn inte har FM-radio har jag ingen aning om.


i min jakt på den bästa nallen har jag fått fram att samsungs mobiler är ena sega rackare, speciellt dom med samsungs egna os. köp en mobil med ett större flexiblare os där det finns mer och bättre 3:e hands program. Android är inte fel om du inte vill ha en pocket pc.

#220

Postad 20 augusti 2009 - 19:11

Unregistered1428
  • Unregistered1428
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Hallå

skulle behöva er hjälp med att välja en ny telefon, väljer mellan dessa:


Nokia N82 - Nokia 6700 - Nokia 6720


Vad säger ni? Argumentera för/mot.


Mvh

#221

Postad 26 augusti 2009 - 22:09

KniveN
  • KniveN
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Styvmorsan ska köpa en ny jobbmobil där mail är det viktigaste så hon vill ha qwerty tangentbord. Kollar på N97 och Experia, men kan verkligen Xperia mäta sig med N97? hittar inte mycket som verkar bättre med den.
Hur är skillnaden att skriva på dom? vilket operativsystem är mest lättanvänt?

#222

Postad 27 augusti 2009 - 01:08

Dawe
  • Dawe
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Styvmorsan ska köpa en ny jobbmobil där mail är det viktigaste så hon vill ha qwerty tangentbord. Kollar på N97 och Experia, men kan verkligen Xperia mäta sig med N97? hittar inte mycket som verkar bättre med den.
Hur är skillnaden att skriva på dom? vilket operativsystem är mest lättanvänt?


Jag skulle lätt gå på N97':an

den är så mycket bättre på allt jämfört med xperian tycker jag iaf. jag testade xperian för väldigt länge sedan och gillade den inte alls, tyckte det inte vara nån bra kvalitetskänsla och den är omöjlig att använda utan pekpennan typ.

har klämmt på ett par nokia n97 i butik och jag väntar på en som förhoppningsvis droppar in på posten om några dar ^_^

den har mycket bättre kvalite, är enklare att använda operativssytemet och man kan faktiskt använda pekskärmen mycket eller så kan man använda t-bordet ist. joysticken eller vad man vill kalla den för som sitter i vänster hörn är oxå klockren som fungerar mycket bra. vad jag har hört så är tangentbordet lite hårt till en början att skriva på men blir mycket bättre me tiden, ju mer man använder det och dem jag använt i butikerna har känts mycket bra

#223

Postad 31 augusti 2009 - 07:26

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Varför inte byta ut X1an mot en Touch Pro 2?

Då har man N97ans formfaktor men klart kraftfullare program för Office m.m samt HTCs TF3D2-gränsnitt som standard. Personligen är jag inte imponerad av N97, den är en klen modell med begränsad utveckling jämfört med E90.

Ytterligare ett alternativ är Nokias nya N900 med Maemo/Hildon. Också en klart kraftfullare modell än N97 och som är mycket lovande då det är ett Linuxbaserat OS i den.

Men HTC TP2 bör övervägas. X1 är inte helt fel heller - men då får man göra en egen uppgradering (via XDA) för att få TF3D m.m och ökad fingervänlighet. Att använda penna av och till är dock mycket bra för stationärt bruk (det är inte alltid man rör på sig och vill ha T9 eller stora ikoner).

#224

Postad 03 september 2009 - 16:54

Unregistereda8e804ca
  • Unregistereda8e804ca
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Söker även jag en ny mobil. Den ska ha:
- Bra batteritid, kommer att användas som musikspelare.
- Bra kamera
- Bryr mig inte om internet
- Klassisk utformning, alltså inte flip eller slide luckor.
- Pris runt 2000-7000:-

Redigerat av Unregistereda8e804ca, 05 september 2009 - 10:44.


#225

Postad 03 september 2009 - 23:21

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Även jag står i valet o kvalet när det gäller ny mobil. Är lite inne på Sony Ericssons nya som är på gång, Aino eller Satio.

Finns det några andra märken som är intressanta?

#226

Postad 05 september 2009 - 17:35

Unregistereda8e804ca
  • Unregistereda8e804ca
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Det fick bli en
. Inte testat den än, men hoppas den duger.

#227

Postad 05 september 2009 - 17:42

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Det fick bli en

. Inte testat den än, men hoppas den duger.


Tänkte köpa en sådan också. Fast väntar in de nya som förhoppningsvis dyker upp i oktober.

#228

Postad 07 september 2009 - 22:38

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej. Har varit utanför mobilmarknaden ett bra tag nu men nu är det dags att uppgradera från samsung d900, tyvärr ser jag att marknaden har sprungit ifrån mina kunskaper så jag skulle uppskatta lite hjälp.

Har kollat runt lite och fastnat framförallt för Nokia n900, som visserligen inte har kommit än men info finns det ju runt den, men har även sett ut lite alternativ som ni gärna får hjälpa mig att sortera mellan och ange vad jag bör tänka på då jag inte riktigt vet vad jag ska kolla efter. Eller om ni har några andra förslag så får ni gärna ange dom. Aktuella mobiler är:









Skulle nog helst vilja ha en med tgb. Gillar att os:et är så pass fritt på N900, något jag inte gillar med t.ex Jet:en. En videoinspelning i 720x480 pixlar talar ju för N900. Iphone vill jag inte ha då den dels är väldigt vanlig(gillar saker som inte är helt vanliga) plus att det känns som lite för mkt "leksak". Fördelar med de olika skärmtyperna lcd/tft kontra oled? Hur är det kapacitiv kontra induktiv, har mest bara läst om det men har ingen direkt verklighetskoppling? Hertz säger ju inte så mkt egentligen i mina ögon, eller säger den mkt om hur snabb mobilen är? Jag vill verkligen inte ha en mobil som är slö i menyerna. Vad tror ni om priset på n900, kommer det sjunka relativt snabbt i början?

Tack på förhand.

Redigerat av Unregistered291b33b4, 07 september 2009 - 22:42.


#229

Postad 08 september 2009 - 06:16

Unregistered917a2e56
  • Unregistered917a2e56
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Herregud alltså!

Jag har ju alltid tänkt att jag vill ha en iPhone men att den är för dyr, och så har ju Telia bara haft sina mupp-abonnemag (iMaxi och allt vad de heter) som inte alls stämmer överens med mina behov.

MEN, nu ser jag att jag kan köpa iPhone även med Telia till vänner, och dessutom välja 12 månaders bindningstid. Nu vet jag inte alls om jag är sugen längre, konstigt nog! Är den inte för stor, för konstig, för ömtålig? Vill jag ha en iPhone eller var det bara som jag trodde?

Sneglar också åt Sony Ericsson W995 och Samsung Jét. Köpet ligger en dryg månad fram i tiden så jag har möjlighet att ångra mig flera gånger om. Hur ska jag tänka, vilken ska jag välja?

Jag SMS:ar lite, pratar en hel del, MMS:ar i princip aldrig. På en telefon med bra möjligheter skulle jag surfa dagligen, fotografera en del, lyssna på musik/radio på väg till och från jobbet, se på film på tågresor. Navigering verkar kul men är inget jag saknar. Att hålla på och tweaka och modda lär jag inte sätta mig in i, men däremot vore det ju trevligt om det gick att ladda ner program. Jag är på det klara med att passningstider på en vecka hör till det förgångna, och inställd på att vänja mig vid att ladda varje kväll (suck).

Råd? Tack!

Redigerat av Unregistered917a2e56, 08 september 2009 - 06:21.


#230

Postad 08 september 2009 - 18:00

Chavezzito
  • Chavezzito
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hoppas nån vänlig själ kan/har lust att hjälpa mig.

Sugen på en ny nalle men jag vill ha en smal gärna med S60 gps och en "bra" kamera...vad kan jag välja mellan då?
Har kollat på Nokia E52 men där är tydligen kameran inte av det bättre laget, hade en kort stund en Nokia 6720 classic som jag älskade men kunde inte använda den eftersom den inte är vän med Telias 3G kort (sjukt men så är det), köpte en Nokia 6700 Chrome som var helt ok förutom att det var S40 i den + att min sambo snodde den av mig.

Sitter nu med en HTC Diamond Touch men f*n vad svårt med WM och allt man ska sätta sig in i för att göra den "snygg".

Hoppas jag får lite förslag...det viktigaste är att den är smail...vill inte ha en tjock kompis i fickan.

Redigerat av Chavezzito, 08 september 2009 - 18:02.


#231

Postad 09 september 2009 - 00:01

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Sneglar också åt Sony Ericsson W995 och Samsung Jét. Köpet ligger en dryg månad fram i tiden så jag har möjlighet att ångra mig flera gånger om. Hur ska jag tänka, vilken ska jag välja?


Skulle jag vara som du skulle jag vänta in SE:s nya lurar som dyker upp i oktober. Väntar själv, då jag är sugen på antingen SE Aino eller SE Satio.
Annars så har polaren en W995 som han är väldigt nöjd med.

#232

Postad 09 september 2009 - 02:45

Unregistered917a2e56
  • Unregistered917a2e56
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Skulle jag vara som du skulle jag vänta in SE:s nya lurar som dyker upp i oktober. Väntar själv, då jag är sugen på antingen SE Aino eller SE Satio.
Annars så har polaren en W995 som han är väldigt nöjd med.



Tack för svaret.

Jo, den tanken har slagit mig också, har särskilt kollat in Aino som verkar riktigt bra även om jag inte är så förtjust i utseendet. Om priset stämmer (4200 eller däromkring) så kan Aino vara en het kandidat, faktiskt!

#233

Postad 10 september 2009 - 17:16

Skuggvarg
  • Skuggvarg
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har en K610 som jag är väldigt nöjd med, bortsett från att kamerabilderna har för dålig kvalitet.

Har stirrat mig blind på så gott som alla telefoner som finns tillgängliga och alla nya mobiler verkar vara gruvligt sega i menysystemen, vilket brukar driva mig till vansinne, därför funderar jag istället på att köpa en K770, då den dels är betydligt snabbare i menyerna och dessutom gillar jag designen på den och tycker också att den lila versionen är väldigt snygg.

De tveksamheter som uppstår är dels att jag tidigare testat mobilen och då upplevde att det knakade väldigt mycket i skalet när man tryckte på knapparna, och dels har jag läst i diverse omdömen från användare att kameran i K770 är seg, dvs att det tar lång tid att ta bilder.

Ni som testat den, har ni också upplevt att skalet knakar? Är mobilen seg att fota med?

Redigerat av Skuggvarg, 10 september 2009 - 17:17.


#234

Postad 13 september 2009 - 19:20

Unregisterede99abc9e
  • Unregisterede99abc9e
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Det står säkert här nånstans i tråden men orkar inte leta
Jag ska köpa en ny mobil
Valet står mellan Iphone 3gs och N97 vilken bör man välja ?

Jag kommer att surfa en hel del skicka mms,sms samt spela nått enstaka kort blir det väl

Så snälla nån guru hjälp mig vilken ska jag välja och vad är fördelarna med just den du tycker att jag ska ta

// Blivande Prylbög

#235

Postad 14 september 2009 - 14:29

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Hej

jag får pengar från försäkringsbolaget (2500 kr) för att ersätta en SE C902

Jag står i valet och kvalet mellan dessa telefoner som jag har hittat mellan 2500 och 3000 kr

C901 Svart
+Bra kamera
+xenonblixt
+videobelysning
+rödaögonreducering
-ingen videosamtalskamera
-tråkig design

C903 Svart
+Bra kamera
+Slide är ganska trevligt
?blixt
-ingen videosamtalskamera
-tråkig design, men inte lika tråkig som c901

W715 Silver
+8 GB minneskort
+Videosamtalskamera
+Snygg!
-Kameran end 3,2 MPix
-Ej autofokus

Videosamtal är egentilgen ingen musthave, eftersom jag inte använt det under 1 år med min c902

Vad skulle ni ha köpt och varför?

Och Nokia blir jag inte klok på deras menysystem längre...så det är nog inget alternativ Gillar SE ;)
Har haft C902, W810, K700, T630 privat
Har haft HTC Touch Pro(använder nu), P990, T630, T39, R380 som arbetstelefon

#236

Postad 14 september 2009 - 14:54

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Om du vill ha WiFi, välj W715
Om du vill ha GPS, välj C903.

Sen är det nog mycket designen som skulle avgöra för vilken jag skulle valt.

#237

Postad 14 september 2009 - 15:26

Grotesco
  • Grotesco
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
...elller en 1 månad gammal W995 på blocket ;)

#238

Postad 26 september 2009 - 12:00

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Vad föredrar ni? Ska köpa ny mobil och väljer mellan dom 2 olika. Har haft en Nokia 5800 och gillar skärmen skarpt gillar responsen man får när man trycker på skärmen. Har testat en polares Samsung 8000 jet mobil och tycker inte man får samma respons och att det är mer svår "träffat". Och nu är jag intresserad av Nokia n900 och Samsung omnia Pro B7610. Och dom har ju dom 2 olika "systemen" på skärmen.

så vilka för och nackdelar finns det? Förstår att i och med jag bara testat lite på samsungen så är det kanske en vanesak, men testat lite på iphonen med och jag kan ju inte träffa rätt på tangenterna när man ska skriva helt värdelöst medans på min Nokia 5800 är det hur lätt som helst! Då med fingrarna inte med pennan såklart.

Redigerat av Gurra101, 26 september 2009 - 12:02.


#239

Postad 26 september 2009 - 15:09

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
För mig är det som natt och dag. Kapacitiv är framtiden och alla tillverkar kommer ha det snart. Uppföljaren till 5800, x6 kommer att ha det liksom alla mobiler med windows mobile 7 antagligen. Känner inte igen mig i det du säger, tycker iphonen är överlägsen 5800 vad gäller respons. Alla UI börjar köra med svepande rörelser för att ändra saker t.ex. och där är kapacitiv mycket bättre. Att använda penna känns som 90talet :( Multitouch kan också bara användas på en kapacitiv skärm.

Som du ser är jag inte så objektiv, hoppas det kommer nån som kan försvara resistiva skärmar då jag inte ser nåt positivt med dem! :)

edit. btw så är JET en skitmobil så häng inte upp dig för mkt på den

Redigerat av thorstenn, 26 september 2009 - 15:10.


#240

Postad 26 september 2009 - 15:18

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Är det så på samsung mobiler eller bara jet:en? enligt dig då :)

#241

Postad 26 september 2009 - 15:26

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag har aldrig förstått hysterin mot pennor. Pennor har använts ända sedan 60-talet för inmatning (då för t.ex CAD-ritning). Penna för en handdator är t.ex nödvändigt för handskrift, skisser m.m.

Kapacitiv skärm har sina fördelar - men då krävs även en kapacitiv penna för att tillåta t.ex handskriftsigenkänning, skisser, effektiva gränsnitt etc.

För min del är gränsnitt som strikt utformats efter enhandsnavigering på pekskärm mycket klumpiga. Detta eftersom det som tidigare skötts med knappar och styrkors nu måste skötas på skärmen. Det gör att skärmens informationsfunktion störs av kontrollfunktionen och att menyelement etc måste förstoras för att fingrarna enkelt skall kunna kontrollera dem.

Följden blir att man har en stor skärm men använder utrymmet till att visa menyer och knappar istället för information + mindre menyer/knappar avsedda för styrkors, tangentkommandon och/eller penna.

Det är felaktigt att klanka på pennor och gränsnitt utformade för sådan inmatning. Däremot är det i framtiden nödvändigt med enheter som har två gränsnitt. Det handlar då om en qwertyslider där man har ett fingervänligt UI med stora menyer och ikoner i stängt läge - i öppet läge skalas gränsnittet om för penna och stödjer tangentkommandon.

På så vis får man god enhandskomfort på språng och effektiv stationär (sittande) användning i en och samma enhet. Specifika funktioner såsom fingerrörelser för zoom och scrollning är naturligtvis tillgängliga även i pennläget.

Jag föredrar utan tvekan kombinationsgränsnitt och pennmöjlighet. Ett UI som till 100% är utformat för fingrar och därmed måste använda skärmen för att visa stora menyer och knappar och därmed dölja arbetsytan går helt bort hos mig. I.s.f föredrar jag utan tvekan ett UI utan pekskärm som använder T9-knappar och styrkors för navigering och där skärmen i högre grad visar information.

Ytterligare en lösning är t.ex en enhet i Nintendo DS-stil med två skärmar, en huvudskärm (kapacitiv) och en resistiv kontrollskärm. Till den sistnämnda kan penna användas, textfält och menyer visas på den då enheten är öppen. Den kapacitiva huvudskärmen visar då bara information. I stängt läge används huvudskärmen även till menyer.

På så vis kan t.ex handskrift, skissering, menyhantering etc skötas på kontrollskärmen och huvudskärmen blir effektivt utnyttjad. Ev kan även kontrollskärmen vara kapacitiv - med kapacitiv penna.

Kontrollskärmen kan även användas för att t.ex visa ett tangentbord, ett styrkors o.dyl beroende på inmatning. Exempelvis visas ett styrkors (på kontrollskärmen) för att styra spelet som visas på huvudskärmen.

Jag har alltså inget emot fingernavigering i sig, däremot anser jag det vara ineffektivt om enheten är till 100% utformad för det. Saknas andra kontrollmetoder än fingrarna är man i mina ögon nere på samma nivå som klassiskt telefonformat med T9 fast med pekskärm istället för knappar. Det gör användningen frustrerande i längden.

Förövrigt är motstånd mot pennor ihop med pekskärmar lika dumt som motstånd mot mus till datorer. En dator med fingernavigation hade dock haft ett effektivare UI än en pekskärmslur eftersom skärmen är större. Men skärmutrymmet hade fortfarande slösats bort och en stor skärm hade "krympt" i visningsmöjlighet.

#242

Postad 26 september 2009 - 17:15

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Är det så på samsung mobiler eller bara jet:en? enligt dig då :)


Min polare har den och varken han eller jag gillar den :D är dock inte så mkt touchscreenens fel, även om den är sämre än iphone. Mer känslan i telefonen, dumma lösningar, menyers utseende m.m. Tycker inte iphone e bäst på allt, men min iphone är bättre än JETen iaf, e som en kinesisk kopia...

Kan bara tala för jet, bara den som jag provat under en lite längre tid :( hah säger som M3, samsung JET, NJET!

Apropå din nästa mobil så tycker jag också att n900 ser grym ut! skulle lätt stå ut med resistiv skärm på den! Dock så blir det nog android för mig, gillar att det är likt iphone men inte lika kontrollerat. SE racheal med 4 tums KAPACITIV skärm oooh yea :P

#243

Postad 27 september 2009 - 12:10

sefors
  • sefors
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tekniken bakom är mindre viktig. Det är mjukvaran och OSet som gör tekniken användbar.

Ett lysande exempel på det är Stantums multitouch resistiva skärmar.
http://www.youtube.c...h?v=Bv3X5y-ajtc

http://www.youtube.c...h?v=n1GCI5B5ntk

#244

Postad 29 september 2009 - 17:30

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Börjar leta smått efter en ny mobil och snubblade över denna delen utav forumet som jag inte visste fanns :lol:
Har ej varit och tittat på mobiler i butik, det är väl egentligen första steget man ska ta, men jag kör tvärtom helt enkelt!

Typen jag fastnat för sådär spontant är Iphone 3G (kanske även 3Gs, den verkar ju vara mycket snabbare på allt enligt reklaerna)

De "krav" jag har är följande:
"Snygg" design, gillar det enkla utseendet på t.ex Iphone! Gärna "matt" färg...
Snabb i menyer ska den va, min nuvarande W610i har jag klagat på från start!
Väldigt bra ljud när man lyssnar på musik!
Skarp skärm med bra upplösning, det händer att jag för bilder TILL mobilen från datorn då och då!
Batteritiden och sådant ska vara hyffsad, det ska definitivt inte vara någon mobil som folk klagat på speciellt för dålig batteritid!

Antar att det kanske blir en Iphone 3Gs, men förlag på om det finns liknande uppskattas alltid! :)

EDIT
En sak jag inte bryr mig särskilt om:
Overninethousand megapixlar, överskattat med mer än 2-3 i mobilen!

Redigerat av Ponisch, 29 september 2009 - 17:32.


#245

Postad 29 september 2009 - 22:31

jannelindberg
  • jannelindberg
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Hej,


Gillar inte telefoner där man skjuter tangentbordet upp och ner som på SE 955.
Så jag valde en Samsung S8000 jet (kostade 4900:-). Har ännu inte packat upp den, men har kikat lite på tester på Youtube. Utifrån det så är jag osäker på om jag verkligen kommer gilla den.

Så min fråga: Vilken är den bästa telefon man kan välja för 4500-5000?
Jag fotar lagom mycket, jag lyssnar på musik lagom mycket och jag är inte mycket på nätet i luren.
Jag har ännu inte velat öppna kartongen för att testa telefonen själv pga att jag kanske ska gå tillbaka och byta den.
Vet bara inte till vad.

mvh
//Janne

Redigerat av jannelindberg, 20 juli 2010 - 22:39.


#246

Postad 30 september 2009 - 05:11

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
iPhone eller HTC Hero för att det finns så oerhört många applikationer som gör telefonerna mer kompletta.

#247

Postad 30 september 2009 - 19:41

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
Jag har problem med att hitta en billigare mobil till min systerdotter. Jag har bara koll på high end telefoner, men ingen som helst koll på mellansegmentet.

Har letat efter en passande telefon ett tag, men det går inget vidare.

Hon vill gärna ha en mobil med okay kamera. Det skulle gärna vara slide också, men jag kan nog övertala henne att skippa detta ifall jag kan hitta en snygg ersättare :)

Priset då? Gärna inte över 2000kr, har en känsla av att ett barn inte ska flasha runt med en grymt dyr telefon. Så den får gärna vara billigare.

Övriga grejer är bara plus.

/M

edit: har letat vidare och kollat på 3 st mobiler iaf. Hur är dessa?




Redigerat av Mahti, 30 september 2009 - 20:39.


#248

Postad 30 september 2009 - 20:45

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Jag har en Nokia N85 till salu, telefonen är använd men nyskick. Haft plast på skärmen från dag 1 och finns kanske små repor på baksidan. Den har kvitto, kartong och alla tillbehör. Köptes från Kashing.


Jag köpte en Nokia Music Express till min systerdotter som är 15 år. Hon är väldigt nöjd med den.

Redigerat av Lias08, 30 september 2009 - 20:50.


#249

Postad 30 september 2009 - 21:03

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Skulle nog rekommendera den här. Snygg, ganska bra kamera och bra musikspelare.


#250

Postad 30 september 2009 - 21:51

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Skulle nog rekommendera den här. Snygg, ganska bra kamera och bra musikspelare.

Bra kamera var nog att ta i :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.