Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#201

Postad 30 mars 2011 - 09:34

febrig
  • febrig
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har Boxer släppt den här boxen ännu? Har någon köpt den via Boxer eller har ni köpt den externt?

#202

Postad 30 mars 2011 - 09:34

n.carlsson
  • n.carlsson
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Jaha, kul grej, men vad är då 'comskip' för något?


Sök på google så hittar du vad det är.

#203

Postad 30 mars 2011 - 10:16

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Sök på google så hittar du vad det är.

Jag vet redan vad 'det' är - det är ju 'comskip' jag frågar om!



Har Boxer släppt den här boxen ännu? Har någon köpt den via Boxer eller har ni köpt den externt?

Enl. Boxers hemsida så säljs Humax BXR-HD av dem, medans Humax BXR-HD+ bara säljs av återförsäljare.

http://www.boxer.se/...n/hdtv/hdboxar/

Redigerat av anderswillhelmsson, 30 mars 2011 - 10:18.


#204

Postad 30 mars 2011 - 10:22

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Har Boxer släppt den här boxen ännu? Har någon köpt den via Boxer eller har ni köpt den externt?


Enligt Boxers hemsida kommer de inte att sälja den. Kolla på exempelvis på Prisjakt för att hitta butiker som säljer den.

#205

Postad 30 mars 2011 - 10:27

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Jag vet redan vad 'det' är - det är ju 'comskip' jag frågar om!


Lev som du lär, Anders. Du brukar inte vara sen att peka ut att saker och ting har skrivits fjorton sidor tidigare och om frågeställaren bara brytt sig om att använda sökfunktionen hade vi haft mindre brus i tråden. I detta fall har du blivit hänvisad till google mer än en gång. Snälla, leta där istället för att ställa off-topic-frågor här!

Redigerat av dalle, 30 mars 2011 - 10:29.


#206

Postad 30 mars 2011 - 11:21

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Lev som du lär, Anders.

+1

#207

Postad 30 mars 2011 - 11:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
http://www.kaashoek.com/comskip/
http://www.comskip.org/
http://code.google.com/p/etv-comskip/

Så, nu behöver vi inte tjafsa mer om comskip.

#208

Postad 30 mars 2011 - 11:40

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
[/quote]
Det verkar bra att det finns ett sånt minne.
Minns den flera såna ställen i olika inspelingar?
Och finns dom kvar efter omstart?
[/quote]

Om vi nu fokuserar på boxen istället: jag har testat bookmark-funktionen och den funkar bra. Förutom Resume, där boxen frågar om man vill fortsätta att kolla där man senast var, kan man sätta upp till 32 bokmärken på valfri plats i inspelningarna. Dessa ligger kvar efter omstart.

#209

Postad 30 mars 2011 - 12:16

n.carlsson
  • n.carlsson
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Nån som hittat nån återförsäljare som säljer BXR+ med 12 eller 24 månaders bindning till reducerat pris?

#210

Postad 30 mars 2011 - 12:30

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Nån som hittat nån återförsäljare som säljer BXR+ med 12 eller 24 månaders bindning till reducerat pris?

Webhallen:
http://www.webhallen...onnemang_mix_hd
Finns med förlängning också.

Om du faktiskt hittar den i någon expert-butik så borde de kunna fixa det också. Men det verkar inte finnas så många som har den hemma.

#211

Postad 30 mars 2011 - 12:44

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Yep, min box kan det, en gammal hederlig:



För övrigt den bästa box jag haft! 5 år gammal så klår den nykomlingarna när det gäller funktioner och driftsäkerhet. Märkligt.......

Har en likadan men hade missat den funktionen.
Visst är den bra, och det är motsvarande brahet fast med dvb-t2,mpeg4, hd och hdmi som jag vill ha. Svårt att hitta även om BXR-HD+ verkar lovande.

#212

Postad 30 mars 2011 - 15:24

Fredrik01
  • Fredrik01
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej, jag undrar hur det står till med kvaliteten på SD-material i denna box.

Jag köpte en Sagem HD-box innan jul om jag lämnade tillbaka för den var kass. Bland annat hade den usel uppskalning av SD-material enligt min mening. Det är mycket bättre uppskalning på tevens inbyggda mottagare. En ny Samsung 55" led i 8-serien.

Finns det någon som kan jämföra med Sagemboxens uppskalning eller säga nåt rent generellt om uppskalningen i denna box? Att köpa en box med sämre uppskalning än min teve känns inte speciellt lockande.

/Fredrik

Redigerat av Fredrik01, 30 mars 2011 - 15:26.


#213

Postad 30 mars 2011 - 20:16

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0

Hej, jag undrar hur det står till med kvaliteten på SD-material i denna box.

Jag köpte en Sagem HD-box innan jul om jag lämnade tillbaka för den var kass. Bland annat hade den usel uppskalning av SD-material enligt min mening. Det är mycket bättre uppskalning på tevens inbyggda mottagare. En ny Samsung 55" led i 8-serien.

Finns det någon som kan jämföra med Sagemboxens uppskalning eller säga nåt rent generellt om uppskalningen i denna box? Att köpa en box med sämre uppskalning än min teve känns inte speciellt lockande.

/Fredrik

Hur vet man att det är den inbyggda boxen som skalar upp och inte TV'n?

#214

Postad 30 mars 2011 - 21:39

Fredrik01
  • Fredrik01
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Om du ställer in boxen så att den skickar 1080i till teven så är det boxen som skalar upp SD-sändningarna till denna storlek. Om du väljer att skicka 580i från boxen så kommer teven att skala upp bilden till rätt storlek beroende på vad du har för upplösning på teven.

I mitt fall så har teven en inbyggd mottagare som skalar upp SD-material väldigt bra. Mycket bättre än vad Sagems HD-box klarade av. Eftersom majoriteten av utsändningarna är SD så är det i mina ögon superviktigt att boxen gör det så bra som möjligt - minst lika bra som min teve. Därför undrar jag om någon vet hur denna box presterar i detta avseende. Onödig fråga kanske eftersom eventuella svar ändå är väldigt subjektiva... Men ändå.

#215

Postad 31 mars 2011 - 08:32

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Om du ställer in boxen så att den skickar 1080i till teven så är det boxen som skalar upp SD-sändningarna till denna storlek. Om du väljer att skicka 580i från boxen så kommer teven att skala upp bilden till rätt storlek beroende på vad du har för upplösning på teven.

I mitt fall så har teven en inbyggd mottagare som skalar upp SD-material väldigt bra. Mycket bättre än vad Sagems HD-box klarade av. Eftersom majoriteten av utsändningarna är SD så är det i mina ögon superviktigt att boxen gör det så bra som möjligt - minst lika bra som min teve. Därför undrar jag om någon vet hur denna box presterar i detta avseende. Onödig fråga kanske eftersom eventuella svar ändå är väldigt subjektiva... Men ändå.

Menar du BXR-HD eller BXR-HD+ ? Jag tror det kan vara olika hårdvara i dem.
Jag har ingen av dem så jag kan egentligen inte uttala mig, men de brittiska tester som finns på den brittiska motsvarigheten till BXR-HD+ (HDR-FOX T2) har fått mycket bra betyg på sin uppskalning enligt test-siter.

#216

Postad 31 mars 2011 - 09:44

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Om du ställer in boxen så att den skickar 1080i till teven så är det boxen som skalar upp SD-sändningarna till denna storlek. Om du väljer att skicka 580i från boxen så kommer teven att skala upp bilden till rätt storlek beroende på vad du har för upplösning på teven.

I mitt fall så har teven en inbyggd mottagare som skalar upp SD-material väldigt bra. Mycket bättre än vad Sagems HD-box klarade av. Eftersom majoriteten av utsändningarna är SD så är det i mina ögon superviktigt att boxen gör det så bra som möjligt - minst lika bra som min teve. Därför undrar jag om någon vet hur denna box presterar i detta avseende. Onödig fråga kanske eftersom eventuella svar ändå är väldigt subjektiva... Men ändå.

Enligt manualen kan den ställas in på Orginal.
Detta brukar ge den bästa bilden eftersom teven i allmänhet är den som är bäst på att sköta detta.

Fungerar Orginal?
Dvs. får man 576 på SD respektive 720 på HD ut på HDMI (så vitt jag vet så sänder boxer allt HD på 720p).

Enligt Broshyren skall den klara av 1080p också.
Kan den det?
Det kanske är bara vid uppspelning av 1080p24 material från USB som man kan få 1080p.

Redigerat av prelatur, 31 mars 2011 - 09:55.


#217

Postad 31 mars 2011 - 13:22

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Enligt manualen kan den ställas in på Orginal.
Detta brukar ge den bästa bilden eftersom teven i allmänhet är den som är bäst på att sköta detta.

Fungerar Orginal?
Dvs. får man 576 på SD respektive 720 på HD ut på HDMI (så vitt jag vet så sänder boxer allt HD på 720p).

Enligt Broshyren skall den klara av 1080p också.
Kan den det?
Det kanske är bara vid uppspelning av 1080p24 material från USB som man kan få 1080p.

Original är bra i teorin. Men eftersom det oftast resulterar i ny HDMI-handskakning vid kanalbyte så är det i praktiken mindre trevligt...
Och har man en tv som är dålig på deinterlace så vill man gärna att boxen gör allt till 720p innan den skickar ut det. Men då måste det ju vara bra deinterlace och skalning...

Den ska enligt de datablad jag sett bara klara 1080p24 inte 1080p50. Den brittiska varianten klarar 1080p50 men jag har för mig att jag läst någonstans att det beror på att de har satt in ett extra chip i den för just det ändamålet (krav för att bli freeview-godkänd i uk tror jag).

#218

Postad 01 april 2011 - 06:29

coxi
  • coxi
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Någon annan än jag som får brutalt mycket högre ljud på HD kanalerna? Hoppar högt varje gång i soffan när jag zappat över till någon HD kanal... Dessutom funkar det inte att sänka volymen med Humax fjärren då, utan det gäller att vara beredd med Tv fjärren.. :blush:

#219

Postad 01 april 2011 - 06:56

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Någon annan än jag som får brutalt mycket högre ljud på HD kanalerna? Hoppar högt varje gång i soffan när jag zappat över till någon HD kanal... Dessutom funkar det inte att sänka volymen med Humax fjärren då, utan det gäller att vara beredd med Tv fjärren.. :blink:


Har du provat att i inställningsmenyn ange vilken volymstyrka du vill ha när du slår på enheten ?

Redigerat av reknyl, 01 april 2011 - 06:56.


#220

Postad 01 april 2011 - 07:24

coxi
  • coxi
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Har du provat att i inställningsmenyn ange vilken volymstyrka du vill ha när du slår på enheten ?


Nix, det har jag ju inte :blink: . Blir det samma ljudstyrka på både SD och HD då?

#221

Postad 01 april 2011 - 07:59

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Pröva att trycka på audio-knappen jag har min inställd på digitalt ljud via hdmi (min kabel går direkt till TV:n) om jag väljer analogt ljud så blir det ohyggligt mycket högre.

#222

Postad 01 april 2011 - 20:26

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Då har man fått sin BXR-HD+, bara testat i några timmar men supernöjd än så länge! Kanonbild är det iaf, synd att så få program sänder i HD dock.

Redigerat av Unregisterede8729a39, 01 april 2011 - 20:30.


#223

Postad 01 april 2011 - 20:44

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Någon annan än jag som får brutalt mycket högre ljud på HD kanalerna? Hoppar högt varje gång i soffan när jag zappat över till någon HD kanal... Dessutom funkar det inte att sänka volymen med Humax fjärren då, utan det gäller att vara beredd med Tv fjärren.. :blink:

Jag har också märkt detta när jag kör ljud via tv, kör ljudet via optiskt till onkyo-förstärkare nu och problemet är borta.Ljudet skall ställas in som flerkanalsläge i humax-menyn.Jag vill gjärna veta varför detta händer via tv, så har någon en förklaring så, skriv gjärna här.

#224

Postad 02 april 2011 - 10:04

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Har nu använt min BXR-HD+ i en dryg vecka och är supernöjd !!!
Tidigare har jag provat Sagem RT-90 samt Miraclebox 9, vilket bara var problem...
Enda lilla problemet som jag upptäckt med min Humax är vid inspelning av Canal+ filmer,serier med text så är alltid texten helt i osynk med talet.
Detta uppträder endast just på Canal+, mkt skumt.
Annars är bild och ljud i toppklass och är så nöjd :-)

#225

Postad 02 april 2011 - 14:23

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Har nu använt min BXR-HD+ i en dryg vecka och är supernöjd !!!
Tidigare har jag provat Sagem RT-90 samt Miraclebox 9, vilket bara var problem...
Enda lilla problemet som jag upptäckt med min Humax är vid inspelning av Canal+ filmer,serier med text så är alltid texten helt i osynk med talet.
Detta uppträder endast just på Canal+, mkt skumt.
Annars är bild och ljud i toppklass och är så nöjd :-)


Upptäckte samma problem med textningen på Canal+, riktigt irriterande, men annars är ju boxen bra och förhoppningsvis fixas det i en kommande uppdatering.

Redigerat av Unregisterede8729a39, 02 april 2011 - 14:23.


#226

Postad 02 april 2011 - 15:09

robban100
  • robban100
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Tidigare har jag provat Sagem RT-90 samt Miraclebox 9, vilket bara var problem...
Enda lilla problemet som jag upptäckt med min Humax är vid inspelning av Canal+ filmer,serier med text så är alltid texten helt i osynk med talet.
Detta uppträder endast just på Canal+, mkt skumt.
Annars är bild och ljud i toppklass och är så nöjd :-)

Betyder det att du tycker att HD bilden är betydligt bättre än Sagemboxen?

#227

Postad 02 april 2011 - 15:15

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag gjorde ett par timerinspelningar för några dagar sedan bla. lite från National Geographic HD och från Canal Digital HD.

Inspelningarna från National Geographic HD gick bra, men Harry Potter blev inte inspelad. Inseplning misslyckades stod det, och maskinen hade hängt sig så det vara bara att slå av strömmen på huvudbrytaren och starta om den.

Någon som haft liknande problem ?!

#228

Postad 02 april 2011 - 16:20

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Betyder det att du tycker att HD bilden är betydligt bättre än Sagemboxen?

Yepp, är mkt nöjd med bilden.
HD TV kanske är bättre via andra parabolsystem, men med Boxer blir det nog inte bättre än med denna box.

#229

Postad 02 april 2011 - 23:45

ovsun
  • ovsun
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Uppdaterar +boxen EPG i bakgrunden så man slipper vänta när man trycker fram den. Vår TV:s EPG är helkass, måste trycka på uppdatering när man öppnar den och det kan ta flera minuter och då är TV:n helt låst och tyst.

Jag kanske missat något i tråden men är det snågon som testat SmartWi med +boxen, funkar det utan problem?

#230

Postad 03 april 2011 - 18:11

Unregisteredadfb60ea
  • Unregisteredadfb60ea
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Vad betyder VA ikonen.

//Mackan

#231

Postad 03 april 2011 - 20:30

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Vad betyder VA ikonen.


Skulle gissa på att det står för Viaccess, då den syns enbart på kodade/betalkanaler vad jag kan se.

#232

Postad 03 april 2011 - 20:34

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Inspelningarna från National Geographic HD gick bra, men Harry Potter blev inte inspelad. Inseplning misslyckades stod det, och maskinen hade hängt sig så det vara bara att slå av strömmen på huvudbrytaren och starta om den.

Någon som haft liknande problem ?!

Japp, som jag skrivit i ett tidigare inlägg (detta) så råkade jag ut för precis det på en inspelning.. Dock inte från en HD-kanal ens, utan från vanliga Kanal5 (har ännu inte fått HD-paketet aktiverat). Verkar inte som att boxen är befriad från buggar när det gäller inspelning med andra ord, tråkigt.. ;) Bara att hoppas att det inte händer ofta..

#233

Postad 04 april 2011 - 05:27

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Kan man ställa om så +boxen spelar in i olika kvaliteér för att spara hdd-utrymme?


Kan man göra överlappande Timer-inställningar, som man sen kan korrigera i efterhand inne i själva Timern?

Alltså att man ställer in en inspelning på t ex 18:30 - 19:00 mån-fre på Kanal XX, men sen har även en inspelning ställd på bara fredag samma tid på Kanal YY?

#234

Postad 04 april 2011 - 06:46

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Japp, som jag skrivit i ett tidigare inlägg (detta) så råkade jag ut för precis det på en inspelning.. Dock inte från en HD-kanal ens, utan från vanliga Kanal5 (har ännu inte fått HD-paketet aktiverat). Verkar inte som att boxen är befriad från buggar när det gäller inspelning med andra ord, tråkigt.. ;) Bara att hoppas att det inte händer ofta..


Jag har gjort rätt många inspelningar nu, både på TV3 HD, Kanal 5 HD, Showtime, TCM och Disney Channel. Inget liknande problem har uppstått igen. Kanske det är någon form av kopieringsskydd som av misstag aktiverats på Kanal 5, jag har läst någonstans att Canal Digital ibland kopieringsskyddar vissa filmer, vet dock inte om det stämmer.

Hoppas att det var en engångsföreteelse...

#235

Postad 04 april 2011 - 09:14

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Kan man ställa om så +boxen spelar in i olika kvaliteér för att spara hdd-utrymme?


Kan man göra överlappande Timer-inställningar, som man sen kan korrigera i efterhand inne i själva Timern?

Alltså att man ställer in en inspelning på t ex 18:30 - 19:00 mån-fre på Kanal XX, men sen har även en inspelning ställd på bara fredag samma tid på Kanal YY?

Troligtvis inte. Digitaltvboxar spelar i stort sett alltid in strömmen som den är (med undantag för hantering av kryptering). Ingen omkomprimering. Det finns/fanns i dvd-recorders (med eller utan hdd) men de hade då en särskild krets för komprimering i realtid som oftast saknas i moderna boxar. De var tvugna att ha den typen av krets eftersom de kunde ta analog insignal.

Ehm. Eftersom boxen har två tuners så kommer den nog att spela in både kanal XX och YY på fredagar...

Redigerat av matbl, 04 april 2011 - 09:15.


#236

Postad 04 april 2011 - 11:07

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Troligtvis inte.

Så, frågan kvarstår alltså; Kan man ställa om så +boxen spelar in i olika kvaliteér för att spara hdd-utrymme?

Någon som HAR boxen och kan titta efter om man kan välja inspelningskvalité samtidigt som man ställer Timern, eller i Boxens huvudsetup innan, kan ju få svara istället!

Det går ju t ex att göra på DVD/Hdd-inspelare.


De var tvugna att ha den typen av krets eftersom de kunde ta analog insignal.

Lustigt; jag spelade faktiskt in "Smartare än en Femteklassare" i helgen - på kvalitén NM21 i min Pioneer DVD/Hdd-inspelare - och i det frågeprogrammet hade de en fråga om hur många N ordet "tvungna" innehåller ... ;)


Ehm. Eftersom boxen har två tuners så kommer den nog att spela in både kanal XX och YY på fredagar...

Hmm, ja, så klart, jag tänkte nog på den där BXR-HD, som ju bara har en Tuner, så om det är nån som har en sån som kan kolla om man kan göra Överlappande inspelningar på den, vore det ju bra.

Alltså att man ställer in en inspelning på t ex 18:30 - 19:00 mån-fre på Kanal XX, men sen har även en inspelning ställd på bara fredag samma tid på Kanal YY?

Redigerat av anderswillhelmsson, 04 april 2011 - 11:08.


#237

Postad 04 april 2011 - 12:42

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Så, frågan kvarstår alltså; Kan man ställa om så +boxen spelar in i olika kvaliteér för att spara hdd-utrymme?

Någon som HAR boxen och kan titta efter om man kan välja inspelningskvalité samtidigt som man ställer Timern, eller i Boxens huvudsetup innan, kan ju få svara istället!

Det går ju t ex att göra på DVD/Hdd-inspelare.


Nej, du kan inte välja kvalite. Boxen är konstruerad för att spela upp en bitström. Vid inspelning sparar man denna bitström på disk utan omkomprimering.

#238

Postad 04 april 2011 - 13:02

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Kan man ställa om så +boxen spelar in i olika kvaliteér för att spara hdd-utrymme?


Har BXR-HD+ och det går inte att ställa in olika inspelningskvalité. Känner inte till någon digitalbox som har denna funktion.

Hmm, ja, så klart, jag tänkte nog på den där BXR-HD, som ju bara har en Tuner, så om det är nån som har en sån som kan kolla om man kan göra Överlappande inspelningar på den, vore det ju bra.

Alltså att man ställer in en inspelning på t ex 18:30 - 19:00 mån-fre på Kanal XX, men sen har även en inspelning ställd på bara fredag samma tid på Kanal YY?


Kommer ju inte funka då BXR-HD bara har en tuner, men på BXR-HD+ är det inga problem.

#239

Postad 04 april 2011 - 14:38

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Någon som HAR boxen och kan titta efter om man kan välja inspelningskvalité samtidigt som man ställer Timern, eller i Boxens huvudsetup innan, kan ju få svara istället!

Det går ju t ex att göra på DVD/Hdd-inspelare.

Jag HAR en BXR-HD+. Fast inte då jag svarade på din fråga... ;)
Som jag skrev så har DVD/HDD-inspelare en särskild krets för detta som vanligtvis inte finns i digitalboxar.



1200 får man för övrigt i rabatt om man förlänger boxer mix i 24 månader + tecknar hd-paketet för samma tid (med 12 månader gratis hd).
Vid nytecknande av samma sak får man 2000 i rabatt (men då får man ge 595 kr i startavgift).

Redigerat av matbl, 04 april 2011 - 14:42.


#240

Postad 04 april 2011 - 14:41

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Edit:

Ljudproblem...

Tryck på högtalare-med-frågetecken-knappen. (Note to self: RTFM)

Redigerat av matbl, 04 april 2011 - 14:48.


#241

Postad 04 april 2011 - 15:13

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Jag HAR en BXR-HD+. Fast inte då jag svarade på din fråga... ;)
Som jag skrev så har DVD/HDD-inspelare en särskild krets för detta som vanligtvis inte finns i digitalboxar.



1200 får man för övrigt i rabatt om man förlänger boxer mix i 24 månader + tecknar hd-paketet för samma tid (med 12 månader gratis hd).
Vid nytecknande av samma sak får man 2000 i rabatt (men då får man ge 595 kr i startavgift).


Hos vilken ÅF gäller dessa priser?

#242

Postad 04 april 2011 - 15:16

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Hos vilken ÅF gäller dessa priser?

Det här var hos expert. Men eftersom det är boxer som subventionerar så gissar jag på att förlängnings eller nyteckningsrabatten blir lika stor oavsett återförsäljare.

#243

Postad 04 april 2011 - 17:06

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Kommer ju inte funka då BXR-HD bara har en tuner, men på BXR-HD+ är det inga problem.

Nähä, och det VET du?

Det funkar ju nämligen på min DVD/Hdd-inspelare ...

Där kan man köra överlappande timers utan problem; den börjar helt enkelt på den som är först i tid, eller om två är exakt likadana, på den som gjordes allra först.

Så ... åter IGEN så kvarstår frågan;

Är det nån som VET om det på BXR-HD - som har bara en Tuner - funkar att man ställer in en inspelning på t ex 18:30 - 19:00 mån-fre på Kanal XX, men sen även ha en inspelning ställd på bara fredag samma tid på Kanal YY?

VET du inte, svara då heller inte.

Redigerat av anderswillhelmsson, 04 april 2011 - 17:08.


#244

Postad 04 april 2011 - 17:17

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Det funkar ju nämligen på min DVD/Hdd-inspelare ...


Jag tror du gör klokt i att inte jämföra funktionalitet på DVD/HDD-inspelare och digitalboxar om du inte vill bli besviken på en digitalbox om du köper en någon gång. För även om funktionen är snarlik så är det helt olika produkter som oftast beter sig helt olika och där snarlik funktionalitet inte funkar på samma sätt mellan de två produktgrupperna.
Det är åtminstonde min erfarenhet efter att ha ägt ett antal av båda typerna produkter och dessutom jobbat med produkter av det här slaget.
Nu var det här inte svar på din fråga och det var inte tänkt så utan ett mer allmänt råd i all välmening. :D

#245

Postad 04 april 2011 - 17:36

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0
Någon som en Reset på boxen?
Ska den vara på, Standby eller avstängd?

Min box BXR-HD svarar inte på fjärrkontrolltryckningar och på själva boxen finns inte så många manöverknappar.
Väljer jag boxens HDMI på TV'n, så visas bara:
"Vissa kanaler är inte längre tillgängliga.
Radera kanalerna?
Ja Nej"
Då inte boxen reagerar på fjärren så kan jag inte välja ja eller nej.

#246

Postad 04 april 2011 - 17:49

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Då inte boxen reagerar på fjärren så kan jag inte välja ja eller nej.

Testat med nya/andra batterier i Fjärren?

Annars brukar HårdReset vara typ att hålla in On/Off medans man sätter på strömmen/i sladden.

Redigerat av anderswillhelmsson, 04 april 2011 - 17:50.


#247

Postad 04 april 2011 - 17:54

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Testat med nya/andra batterier i Fjärren?

Annars brukar HårdReset vara typ att hålla in On/Off medans man sätter på strömmen/i sladden.

Batterier är bytta. Det lyser på fjärrkontrollen när jag trycker på Standby-knappen.
På boxens fronten finns en Reset-knapp, men det står inget i manualen om hur tillvägagångssättet är.

#248

Postad 04 april 2011 - 17:58

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

På boxens fronten finns en Reset-knapp, men det står inget i manualen om hur tillvägagångssättet är.

Tänkte just säga det - den sitter ju t.o.m. på fronten ... :D

Bifogad fil  Reset.jpg   92,96K   5 Antal nerladdningar

Så då är det bara att du håller den inne medan du slår på strömmen, så brukar det funka!

Du lär se vad som händer på Displayen.



Nån som sett var Manualen till BXR HD+ finns?

Här finns ju bara den till BXR HD:

http://www.humaxdigi...nter_manual.asp

Redigerat av anderswillhelmsson, 04 april 2011 - 18:08.


#249

Postad 04 april 2011 - 18:18

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Nån som sett var Manualen till BXR HD+ finns?

Den fanns tidigare. Jag har den utskriven och hämtade den från följande sida:
http://www.humaxdigi...plus_sweden.asp

Mitt problem är löst. Jag tryckte på Reset och sen kunde jag välja kanaler. Alla inställningar var intakta.
Angående fjärren, så hade jag tidigare troligen "råkat" trycka på fel knapp. Den svarade inte nu heller med TV-knappen aktiverad. Det skall vara PVR-knappen aktiverad för att fjärren ska funka mot boxen.

#250

Postad 04 april 2011 - 18:24

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Den fanns tidigare. Jag har den utskriven och hämtade den från följande sida:
http://www.humaxdigi...plus_sweden.asp

Men den är utgråad nu:

>> User's Manual

Går inte att klicka ...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.