Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ljudtransparent duk i budget pris.

100 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 juni 2012 - 12:24

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Håller som smått på att planera ett bio rum som kanske kommer vara färdigt 2013 någon gång och har alltid varit sugen på en ljudtransparent duk med vägghända högtalare typ Jamo D500.

Men jag har aldrig hittat någon i min prisklass riktigt förrens nu.

http://www.vibration...erial-2351.html

Vad tror ni om denna duken.
Kommer den kräva en projektor med mycket ljusstyrka och hur kommer det låta.
Burkigt eller dovt kanske.

Någon som har testat den?

#2

Postad 20 juni 2012 - 01:39

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Det är bara dukmaterial

#3

Postad 20 juni 2012 - 06:36

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Så mycket har jag förstått, men hur bra detta dukmaterial fungerar är min fråga. Hittar inga tester eller recensioner på nätet.

#4

Postad 26 juni 2012 - 07:32

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Har sett det en gång på Hemmabiocenter (När de fanns). Är en OK väv men ingen att hurra för..skulle säga att det är mest likt CP3 eller XD stage

#5

Postad 26 juni 2012 - 08:06

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

  • 886 inlägg
  • 0
Kanske blir väl OT efter som mitt inlägg handlar om DIY. Ber moderator flytta det isf.

Med risk för att bli hånad föreslår jag spandex (heter visst lycra, elastan eller baddräktstyg här) som material om du ska göra det DIY "på riktigt". Kostar i sammanhanget ingenting (50-100kr/m) och har bättre ljudtransparens än köpedukar. Åtminstone om man ska tro "Mississippiman" på avsforum. Finns många trådar om det på nämnda forum. Eftersom jag till min sambos stora glädje inte kan sluta med mina "projekt" inhandlades ett par meter för någon vecka sedan med 108" 2.35:1 som mål. Kände mig lagom tuff när sambon såg kvittot. Kallas numera mr. spandex :blush: . Materialkostnaden för ram och tyg landade på 300sek. Kommer att posta bilder vad det lider, vad resultate än blir. Se länkarna för fler uppslag och ideer.

http://www.avsforum....creen-adventure
http://www.avsforum....andex-at-screen
http://www.avsforum....r-to-at-spandex
http://www.avsforum....-some-questions

// Andy

#6

Postad 26 juni 2012 - 14:57

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Benky.

Det du nämner verkar ju riktigt spännande, bläddrade som snabbast igenom någon av trådaran som du länkade till.

Ser ju riktigt spännande ut. Absolut värt att testa, tycker jag. Särskilt till det priset.

Vart köpte du ditt tyg. Hittade en sida som sålde ett silvergårtt tyg för 155kr/m med en vidd på 150cm.

Man kanske skulle ta sig till den lokala tygboden för att kika lite.

Ju mer DIY desto bättre;)

#7

Postad 26 juni 2012 - 21:12

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Ju mer DIY desto bättre;)


Kan diskuteras....

#8

Postad 26 juni 2012 - 22:05

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 1
Jag menar för mitt biorum.

Hela min ide är att få så stor upplevelse för så liten slant som möjligt.

Om jag hade haft obegränsat med pengar just nu till detta projekt så hade jag ju givetvis köpt en betydligt dyrare duk, akustikkonsulation osv.

Men jag kan även tycka denna väg är spännande att se hur mycket känsla man kan få på en tajt budget. Om man är villig att lägga ner lite tid och förhoppningsvis kunskap.

Sry för div stavfel, iphonar in detta.

#9

Postad 28 juni 2012 - 13:34

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Kolla på ScreenExcellence Craftsman duk de är enbart dukmaterial och de är riktigt bra. Du har också SR CP2 som går att köpa löst ocksåp ett bra material. De är DYI dukar

#10

Postad 29 juni 2012 - 07:26

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Har också tankar på att göra en ljudtransparent duk men hur tillverkar man bäst en ram i 2:35 format som är 3,5 m bred. Trä lär väl inte funger då det lätt blir skevt. Finns det någon som har några tips? Dukmaterialet har jag tänkt ha Seymour dom säljer direkt till kund från USA och bara dukmaterial blir inte så dyr frakt.

#11

Postad 11 juli 2012 - 13:39

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

  • 886 inlägg
  • 0
Jag har nu följt mitt eget tips om att använda vit lycra/elastan över svart dito för att få en billig diy at duk. Så här lång funkar det över förväntan. Jag hittade ingen helt matt lycra/elastan vilket påverkar skärpan negativt. Det är fortfarande skarpt, men inte som jag vet att det kan vara. Ramen skruvade jag ihop av 120x45mm reglar och vinkeljärn. Ska mycket till innan den slår sig kan jag lova. Vad gäller ljudgenomsläppligheten är den, i mina öron, total. Jag hör alltså ingen skillnad mot om jag tar bort duken. Men jag är å andra sidan lätt lomhörd ;-). Duken slukar en del lkus i jämförelse med den vanliga duken villen snabbt kompenserades för genom att korrigera irisen på projektorn. Nu är formatet 2.35:1 i 95". Vi får se om det formatet är här för att stanna eller om jag snickrar ihop en 16:9 ram istället. För er som vill prova själva kan sägas att 100x150 cm elastan/lycra utan några som helst problem räckte till duken. Det är minst sagt elastiskt. Jag har tagit en del bilder som kan läggas upp om intresse finns.

Mvh

#12

Postad 11 juli 2012 - 13:43

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Ja du får järna lägga upp lite bilder så man får se resultatet :)

Sånt här tycker jag är intressant, inspererande och spännande :)

#13

Postad 11 juli 2012 - 13:48

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Ååå låter väldigt trevligt. Du får gärna lägga upp någon bild. Såg att flera på avs använt sig av grå/silvrig lycra med lyckade resultat.

Tror inte frakten borde vara speciellt dyr om man nu inte skulle hitta det matta tyget i sverige.

#14

Postad 08 september 2012 - 13:10

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Jag har nu följt mitt eget tips om att använda vit lycra/elastan över svart dito för att få en billig diy at duk. Så här lång funkar det över förväntan. Jag hittade ingen helt matt lycra/elastan vilket påverkar skärpan negativt. Det är fortfarande skarpt, men inte som jag vet att det kan vara. Ramen skruvade jag ihop av 120x45mm reglar och vinkeljärn. Ska mycket till innan den slår sig kan jag lova. Vad gäller ljudgenomsläppligheten är den, i mina öron, total. Jag hör alltså ingen skillnad mot om jag tar bort duken. Men jag är å andra sidan lätt lomhörd ;-). Duken slukar en del lkus i jämförelse med den vanliga duken villen snabbt kompenserades för genom att korrigera irisen på projektorn. Nu är formatet 2.35:1 i 95". Vi får se om det formatet är här för att stanna eller om jag snickrar ihop en 16:9 ram istället. För er som vill prova själva kan sägas att 100x150 cm elastan/lycra utan några som helst problem räckte till duken. Det är minst sagt elastiskt. Jag har tagit en del bilder som kan läggas upp om intresse finns.

Mvh


Mycket intressant! Jag har nu varit ner och köpt vitt och svart "baddräktstyg"! :D Det är blankt på ena sidan och hyffsat matt på baksidan. Ska spänna upp den bit jag har och testa!

Jag är absolut ingen supernörd när det gäller grejer, mycket av ekonomiska skäl :) Förra bions duk var från början en MDF som jag sprutmålade grå, senare byggde jag en egen ram och köpt dukmaterial från Bjurab. Så om en DIY ljudtransparent duk blir bra med mina mått mätt så är jag supernöjd. Men det återstår att se! Finns en hel del dukmaterial som är ljudtransparent att köpa från USA för en relativt liten peng har jag sett, men just nu innan jag ens vet hur jag ska göra tror jag att jag kan offra några hundringar på en DIY ljudtransparent duk!

Tar gärna emot tips och kommentarer!

#15

Postad 10 september 2012 - 17:28

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Försöker hitta tyget närmare än från USA då frakten blir löjlig på den lilla summan tyget kostar! Efter lite letande så är Moleskin, som används i de DIY-dukar de beskriver på AVS-forum, mollskinn :) Jaha! Så nu är det bara att börja leta silver och vitt mollskinn antar jag ... Några tips?

#16

Postad 10 november 2012 - 17:05

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Fick precis min leverans från Spandex World i NYC! Nu är ramen byggd och nu återstår bara lite dukspänning och den svarta sammetsramen. Vi får se hur det funkar! Kostnaden med rammaterial och tyg (inl. frakten) är fortfarande så pass låg att det inte spelar så stor roll hur det blir, men jag är ganska positiv utifrån vad jag läst mig till ...

#17

Postad 10 november 2012 - 17:17

Unregistered3a29f2ae
  • Unregistered3a29f2ae
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Väntar med spänning att få se resultatet. :)

#18

Postad 13 november 2012 - 15:00

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Ser också fram emot hur det blir. Du får gärna försöka knåpa ihop en totalkostnad när den är färdig...

#19

Postad 13 november 2012 - 19:30

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Absolut! Ramen kostade typ 600 kr i virke, men köper man billigare på löp blir det nog hälften typ. Tyget från Spandex World kostade 72 dollar + 109 dollar i frakt :), men det är fortfarande relativt små summor. Vad som är kvar är den svarta sammetsramen och att spänna upp tygerna.

#20

Postad 13 november 2012 - 20:12

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Bauhous har aluminiumprofiler och hörnvinklar av samma typ som används till till butiksinredning.
Vill du bygga en ännu billigare ram att spänna upp duken på har Jula förvaringshyllor av plåt och med perforerade hörnprofiler av plåt. Tror att två hylor med fyra hörnprofiler räcker till enlagom stor duk. Samma typ som används på väggarna i industrier när man vill hänga upp en massa elkablar. Tror att dom hette EHT profiler och jag köpte en bunt av dessa profiler för en evighet sedan från ett företag i Eskilstuna.

#21

Postad 14 november 2012 - 14:02

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Då får vi bara hoppas att bilden blir bra också. Men du har ju en ljusstark projektor så det ljus som försvinner pga perforeringen borde ju vara kompenserbart iaf.

Redigerat av Log1N, 14 november 2012 - 14:02.


#22

Postad 14 november 2012 - 15:51

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Då får vi bara hoppas att bilden blir bra också. Men du har ju en ljusstark projektor så det ljus som försvinner pga perforeringen borde ju vara kompenserbart iaf.


Så sant, men jag har också vit spandex som "backer" bakom silver spandex för att plocka upp lite av det som passerar genom väven i tyget

#23

Postad 21 november 2012 - 23:14

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Var precis på Lowes i Nashville och köpte Screen Tight-lister som alla verkar använda för att spänna upp dukar med här "over there". Ska bli grymt att äntligen få börja bygga klart duken när jag kommer hem!!

Det är dessa: http://www.lowes.com...ight&facetInfo=

Borde finnas nåt liknande i Sverige ...

#24

Postad 04 december 2012 - 09:56

uefacupen
  • uefacupen
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Är väl väldigt sent ute i denna tråd men under diy-delen på avshop.no säljer de ut ljudtransparenta dukar av tidigare generationer från dreamscreen.

#25

Postad 04 december 2012 - 10:57

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Är väl väldigt sent ute i denna tråd men under diy-delen på avshop.no säljer de ut ljudtransparenta dukar av tidigare generationer från dreamscreen.


Det var ett bra tips! Ingen aning på hur dessa dukmaterial är, men för den pengen är det nästa strunt samma! Kanske ska beställa och testa! Den gråa sidan verkar vara problemet (anledningen till utförsäljningen) så vill man ha en ljudtransparent vit duk så verkar detta kanon.

#26

Postad 06 december 2012 - 18:08

uefacupen
  • uefacupen
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Det var ett bra tips! Ingen aning på hur dessa dukmaterial är, men för den pengen är det nästa strunt samma! Kanske ska beställa och testa! Den gråa sidan verkar vara problemet (anledningen till utförsäljningen) så vill man ha en ljudtransparent vit duk så verkar detta kanon.


Som tack för tips vill jag ha en kort recension ;) då jag också är i köptankar, men fortfarande är något år ifrån möjligheten till färdigtställande av biorum.

#27

Postad 15 december 2012 - 16:09

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Hej hopp! Nu har jag satt igång med dukbygget eftersom allt material har kommit! Är ni intresserad så ligger det lite bilder och beskrivningar i mitt galler från biobygget.

#28

Postad 18 december 2012 - 15:44

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Du får gärna lägga upp lite screenshots mellan de olika materialen, om du vill givetvis ;)

#29

Postad 18 december 2012 - 19:00

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Du får gärna lägga upp lite screenshots mellan de olika materialen, om du vill givetvis ;)


Absolut! Men just nu blir det bara Spandex, dukmaterialet från Norge var billigt men frakten, enligt dem, skulle gå på typ 2000kr

#30

Postad 20 december 2012 - 15:00

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Aaah ok.

Trådde du skulle testa med vitt vs grått spandex. Men jag nöjjer med vilken spandex screenshot som helst ;)

#31

Postad 20 december 2012 - 15:46

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Aaah ok.

Trådde du skulle testa med vitt vs grått spandex. Men jag nöjjer med vilken spandex screenshot som helst ;)


Aha, du tänkte så! Tror att det kommer att bli grått hur som helst. Vill gärna ha så bra svärta som möjligt och i och med att jag har en ganska ljusstark proj på kortast möjliga avstånd så hoppas jag att det ska funka.

Självklart postar jag screenshots och kanske lite byggbilder!

#32

Postad 21 december 2012 - 07:54

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Ja jag tror absolut på det gråa i ditt fall. Jag tror nog på det gråa i de flesta fallen iofs. Det vita är nog lite för vitt?

#33

Postad 27 december 2012 - 23:08

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Nu är duken klar så när som på den svarta ramen, men den sitter uppe och har invigts med ett par filmer och jag måste säga att jag tycker den är kanon! Svart känns riktigt svart och inga problem med det vita vad jag kan se. Jag är mycket nöjd! Läste precis ett inlägg på AVS-forum om en kille som mätt upp dukens akustiska påverkan på ljudet jämfört med utan duk och det var i stort sett ingen skillnad alls.

#34

Postad 27 december 2012 - 23:16

TLA
  • TLA
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Kul! Har följt denna tråd samt glanat på AVS-tråden som du länkat och detta är definitivt ngt jag ska bygga till mitt nya senare. Tack för inspirationen och ett superalbum.

#35

Postad 27 december 2012 - 23:18

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Kul! Har följt denna tråd samt glanat på AVS-tråden som du länkat och detta är definitivt ngt jag ska bygga till mitt nya senare. Tack för inspirationen och ett superalbum.


Kul att du också kollat in dukbyggena! Det är bara att höra av dig om det är något jag kan hjälpa till med!

#36

Postad 27 december 2012 - 23:22

TLA
  • TLA
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Kul att du också kollat in dukbyggena! Det är bara att höra av dig om det är något jag kan hjälpa till med!


Absolut! God fortsättning på jul&filmtittandet ;)

/TLA

Redigerat av TLA, 27 december 2012 - 23:22.


#37

Postad 14 januari 2013 - 01:57

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Hej Wildkris och ni andra,

Tänker ge mig på att bygga en duk enligt recept från denna tråd, men vill dubbelkolla med dig, Wildkris, att det är rätt material jag beställer från Spandex World:

Moleskin Matte (white)
http://spandexworld....log/product/977

Moleskin Matte (silver)
http://spandexworld....og/product/6409

Ser att det även labbas med grey moleskin i trådarna på Avsforum. Hittar dock inte Moleskin Matte Grey på Spandex World, eller..?
Tänkte det är lika bra att prova grey också när man ändå beställer, kostar ju inte så mycket.

Tänkte bygga en 2.35:1-duk, nånstans 2,8-3,0 meter bred (inte helt spikat ännu).
Mur mycket material behövs då...3 yards av varje..??
Inte en måttenhet jag är van vid, vet inte heller hur mycket man kan/bör sträcka spandexen..??

Någon som även vet om det går att beställa Screen Tight-listerna online någonstans (för export)..?

Tacksam för svar.. :)

#38

Postad 14 januari 2013 - 07:46

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Tjenare CHA! Kul att du ger dig på en spandexduk! Det är silver som benämns som grey eftersom den är just grå. Lite beroende på smak och projektor så kan du alltid prova dig fram till om du vill köra silver eller vit som frontduk.

Min duk är 250 cm bred och jag beställde 3 yards av varje. Vi var tre stycken när vi spände tyget och vi hade nog inte kunnat dra i det så väldigt mycket mer bara med handkraft, då blev det en hel del tyg över. Men då kostnaden inte blir speciellt mycket mer för en extra yard så skulle jag rekommendera att ta i lite i överkant när du beställer.
3 yards är 274 cm, så det ska nog räcka för dig, men vill du vara på den säkra sidan så tar du 4 yards.
Tyget är väldigt elastiskt.

Screen tight-listerna är grymt bra, osäker på om de går så lätt att beställa hit till Sverige då de är ganska skrymmande.

Har du några fler frågor som jag ev. kan svara på så är det bara att höra av sig!

Lycka till!

#39

Postad 14 januari 2013 - 23:59

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Då var det beställt 4+4 yards med spandex.. :)

Hur stora är paketen med Screen Tight-lister...?

#40

Postad 15 januari 2013 - 00:07

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
http://www.amazon.co...f_pe_p_t_1_5W7Z

Är detta samma Screen Tight sats som du köpte, Wildkris..?

Redigerat av Unregistered1b955732, 15 januari 2013 - 00:07.


#41

Postad 15 januari 2013 - 08:57

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

http://www.amazon.co...f_pe_p_t_1_5W7Z

Är detta samma Screen Tight sats som du köpte, Wildkris..?


Det ser ut att vara samma. Jag köpte mina när jag var i Nashville på jobb, sedan "rullade" jag dem lite så att det gick ner i en kartong. Det viktiga är att det är den med två spår i så att man kan fästa två lager tyg. Sedan fins det ett "cover" att köpa till men det är helt meningslöst då ingen kommer att se baksidan på duken + att jag tror det är svårt att få dit det med det kraftiga tyget.

Sedan behöver du de "splines", typ som dessa http://www.amazon.co...es screen tight , som ska tryckas ner i listen och klämma fast tyget. Jag köpte tre paket och fick ett helt paket över. De är dock väldigt billiga så att man kan gott kosta på sig ett extra "just in case" ...

De paket jag köpte var inte en hel hink utan snarare som en påse "godissnören" ...

#42

Postad 15 januari 2013 - 09:04

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Ett sånt här verktyg är nästan ett måste också! Det kostar nada, så se till att köpa ett med listerna!
http://www.amazon.co...rds=screen+tool

Typ tre såna här påsar köpte jag http://www.amazon.co.../ref=pd_cp_hi_3 det var iofs ett annat märke, men jag tror inte det spelar så stor roll ...

Kom inte ihåg exakt vilken tjocklek det var, men det kan jag kolla på den påsen jag har kvar om du vill ...

Redigerat av Wildkris, 15 januari 2013 - 09:05.


#43

Postad 16 januari 2013 - 00:41

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Ja. kolla gärna hur tjocka lister du skaffade. Tack.

Har läst mig till att Screen Tight-listerna är 8 tum långa per st. Alltså 20 cm. En sats verkar innehålla 20st = 4 meter.
Då behöver jag 3 satser på en 3 meter bred duk. Hmm. Blir lite pengar, trots allt. Eller räknar jag fel..?
Räckte en sådan sats för dig, Wildkris...det kan det inte ha gjort, eller..?!?

Vill ju inte gärna skjuta fast tyget med häftpistol...

#44

Postad 16 januari 2013 - 22:37

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Ja. kolla gärna hur tjocka lister du skaffade. Tack.

Har läst mig till att Screen Tight-listerna är 8 tum långa per st. Alltså 20 cm. En sats verkar innehålla 20st = 4 meter.
Då behöver jag 3 satser på en 3 meter bred duk. Hmm. Blir lite pengar, trots allt. Eller räknar jag fel..?
Räckte en sådan sats för dig, Wildkris...det kan det inte ha gjort, eller..?!?

Vill ju inte gärna skjuta fast tyget med häftpistol...


20cm!!? Är det verkligen rätt, mina är 200cm, du har inte blandat ihop fot och tum?

Ska kolla bredden, men jag tror det är de smalare dvs 1.5 tum

#45

Postad 18 januari 2013 - 23:44

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Jo, jag missade nog lite där... :blush: :rolleyes:

Var paketen alltså två meter långa, eller var listerna vikta..?

(Försöker få ett hum om vad frakten kan kosta)

#46

Postad 21 januari 2013 - 14:55

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Jo, jag missade nog lite där... :blush: :rolleyes:

Var paketen alltså två meter långa, eller var listerna vikta..?

(Försöker få ett hum om vad frakten kan kosta)


Sorry för sent svar!

Jag "vek" listerna i en cirkel, dvs böjde dem lite. De blev då en ring/båge på ca 60 cm som jag la ner i en kartong. Inte säker på att andra företag gör så men man kan ju fråga :)

#47

Postad 29 januari 2013 - 14:15

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Har mailat tillverkaren av Screen Tight-listerna för att se om de kan tänka sig att skicka mig en uppsättning. Inget svar än.

Några andra förslag på hur man kan fästa tyget på ramen..? Vill ju inte gärna skjuta fast det permanent.

#48

Postad 05 februari 2013 - 14:44

opz99
  • opz99
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej

En begränsning verkar ju vara 150cm höjd.. Om man nu vill ha större duk, har någon testat att sy/skarva ? Eller hittat en leverantör som kan leverera bredare än 150cm ?

/ OpZ

#49

Postad 06 februari 2013 - 10:01

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Hej

En begränsning verkar ju vara 150cm höjd.. Om man nu vill ha större duk, har någon testat att sy/skarva ? Eller hittat en leverantör som kan leverera bredare än 150cm ?

/ OpZ


Nja, Spendex-materialet är ju sjukt stretchbart så nog kan man utan problem få till en +2 meter "hög" duk ... Min är typ 150 hög och jag fick nog nästan 50 cm tyg över på var sida ...

#50

Postad 06 februari 2013 - 22:01

opz99
  • opz99
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Nja, Spendex-materialet är ju sjukt stretchbart så nog kan man utan problem få till en +2 meter "hög" duk ... Min är typ 150 hög och jag fick nog nästan 50 cm tyg över på var sida ...


Aha, det jag hade tänkt mig var 175cm höjd, till det lär väl ytterligare 10cm gå till lister m.m, så då borde det går att få till.

Men hur påverkas ljus m.m. om man sträcker ut den så mycket ? blir den inte väldigt genomskinlig då ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.