Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vinylspelare som hackar/svajar

1 svar till detta ämne vinyl lp-spelare
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 augusti 2018 - 10:13

Unregisteredc4ba87c0
  • Unregisteredc4ba87c0
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej!

När jag var i New York så köpte jag vinylspelaren Crosley Cruiser, men jag har ett problem med den som jag undrar om ni kan hjälpa mig med?

Vissa spår funkar perfekt att spela upp, men vissa hackar. Jag bifogar en länk till två filmer, en där den har hakat upp sig helt, men framför allt den långa filmen är det jag upplever mest, att den hoppar över en millisekund här och där så att det hackar i uppspelningen. Som ni kan se så svajar skivan lite upp och ner när man spelar. Jag undrar om ni kan bedöma vad det beror på, och om det finns något att göra åt det eller om den helt enkelt är sönder på något vis? Både under flygresan hem från New York och under en flytt här i Sverige så har jag packat den väl för att skydda den, men det kan såklart ändå vara något litet som har påverkats vid något tillfälle, som nu påverkar balansen/svajningen och orsakar detta problem. Är så tacksam om ni kan titta på den filmen och ge någon reflektion tillbaka.

Tack på förhand! Hälsningar
Peter

https://photos.app.g...8QtERdMHjqb7ht9



#2

Postad 29 augusti 2018 - 08:41

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 1

Hej![/size]
När jag var i New York så köpte jag vinylspelaren Crosley Cruiser, men jag har ett problem med den som jag undrar om ni kan hjälpa mig med?
Vissa spår funkar perfekt att spela upp, men vissa hackar. Jag bifogar en länk till två filmer, en där den har hakat upp sig helt, men framför allt den långa filmen är det jag upplever mest, att den hoppar över en millisekund här och där så att det hackar i uppspelningen. Som ni kan se så svajar skivan lite upp och ner när man spelar. Jag undrar om ni kan bedöma vad det beror på, och om det finns något att göra åt det eller om den helt enkelt är sönder på något vis? Både under flygresan hem från New York och under en flytt här i Sverige så har jag packat den väl för att skydda den, men det kan såklart ändå vara något litet som har påverkats vid något tillfälle, som nu påverkar balansen/svajningen och orsakar detta problem. Är så tacksam om ni kan titta på den filmen och ge någon reflektion tillbaka.
Tack på förhand! Hälsningar
Peter
https://photos.app.g...8QtERdMHjqb7ht9

Hej Peter,

Ledsen att jag skriver det här men många av Crosleys modeller är inte de bästa skivspelarna kvalitetsmässigt och den du har tillhör tyvärr den kategorin. Faktum är att jag aldrig skulle spela någon av mina skivor på en Crosley av detta slag då både pickup och tonarm lämnar mycket i övrigt att önska. Finns skräckexempel där pickuperna helt enkelt har förstört skivorna som har spelats på dem. Om jag var som du skulle jag skrota Crosleyn och i stället satsa på att köpa en instegsspelare typ Rega Planar 1 eller Pro- Ject Essential II eller III- dessa är insteg i vinylens värld men de åker i åttor ljud- och kvalitetsmässigt runt den Crosley du har- dessutom behöver du inte oroa dig för att skivorna blir skadade eller förstörda när du spelar dem.

Redigerat av GyroSE, 29 augusti 2018 - 10:30.





Även taggad med vinyl, lp-spelare

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.