Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,42 (124) Inga priser
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 460:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 4 078:-
3 relaterade trådar

#2151

Postad 15 juli 2019 - 16:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Switch har inte Virtual Console så det är rätt många gamla spel som saknas. Wii och Wii U var bättre på det.

 

Har inte repat min skärm, men jag har den iofs i dockan i stort sett hela tiden.



#2152

Postad 15 juli 2019 - 17:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Är virtual console något som de kommer att fixa till konsolen? Jag vill ju gärna ha ocarina of time, a link to the past och Oracle-spelen. Och twilight Princess kom jag på.

Redigerat av Zartok, 15 juli 2019 - 17:43.


#2153

Postad 15 juli 2019 - 18:05

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0

Ok, då undrar jag om det kanske inte blir så att jag ska köpa en liten present till mig själv när lönen kommer. Jag har varit sugen på ZBOTW och några av de äldre Zelda-spelen (som jag misstänker går att köpa på någon form av Nintendo-onlinestore (eller?). Det enda som är är att jag är orolig över få skärmen repad, men det kanske finns anpassade skydd för sånt?

Jag köpte skydd direkt till skärmen efter att ha läst/hört att den var väldigt lätt att repa. Kunde bli smårepor bara av att sätta ned den i själva basenheten.
Kostar inte många kronor för ett skydd, så det är det ju värt! 👍🏼

Edit: det kanske till och med ingick ett skydd...🤔

Redigerat av karlnr9, 15 juli 2019 - 18:08.


#2154

Postad 15 juli 2019 - 18:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Är virtual console något som de kommer att fixa till konsolen?

 

Vem vet... Nintendos vägar äro outgrundliga.



#2155

Postad 15 juli 2019 - 19:03

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Om du betalar för Online så får du en del NES-spel. Zelda1 och Zelda2, Metroid, Kid Icarus, SuperMario3 är några av dom som jag fortfarande kan spela.

 

Skärmskydd är denna du ska ha (jag har köpt 10stk men bara använt 2 (en satt snett så den kasta jag och den andra sitter fortfarande kvar sen 2017):
https://www.ebay.com...3e1551a6d9335c0



#2156

Postad 16 juli 2019 - 11:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Helsefyr, jag hade ju sett fram emot att spela några av de Zeldaspelen som jag missat genom tiderna. Det förstörde mina planer en hel del. Och en Wii U vill jag ju inte ha för sånt :(



#2157

Postad 16 juli 2019 - 13:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Helsefyr, jag hade ju sett fram emot att spela några av de Zeldaspelen som jag missat genom tiderna. Det förstörde mina planer en hel del. Och en Wii U vill jag ju inte ha för sånt :(

 

Ja det är nackdelen med att inte köpa Nintendos hårdvara genom åren, man missar Nintendos spel  ;)

 

Men tja, om du köper en Switch nu så missar du i alla fall inte BoTW, eller remaken av GBA-spelet som kommer senare i år.

 

Vilka är det du har missat och vill spela btw?



#2158

Postad 16 juli 2019 - 16:31

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

ocarina of time, a link to the past och Oracle-spelen. Och twilight Princess kom jag på.



#2159

Postad 16 juli 2019 - 17:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ah, tjaaa... visst man kan spela dem idag, men tåget har ändå redan gått så att säga. Det är bara frågan hur många fler spel man vill lägga till i högen.



#2160

Postad 16 juli 2019 - 17:50

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Imho. Spela Zelda 1 til sånn dungeon 7, 8. Spela Zelda 2 til du får up/nedstöt iaf. Sen hela Link to the past (hur man nu ska göra det idag vet jag inte). Sen räcker det med Ocarina of time, twilight princess och breath of the wild.

Ett billigt alternativ (men om det är innanför lagen är jag osäker på) är att köpa Link to the past, Ocarina och Twilight princess begagnat sen köra riivolution på en wii och spela alla där....då äger man spelen men spelar romsen från wiin så man slipper köpa alla konsoller?

#2161

Postad 16 juli 2019 - 18:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det lustiga är ju att han hade N64, men köpte inte Ocarina?  :)

 

Hade även 3DS tydligen, kunde spelat Ocarina där annars. Men behövs New 3DS för AlttP.

 

Får väl hoppas Nintendo fixar det på Switch annars. Wii U går inte att köpa nytt längre. Så blir ju samma sak med BoTW och resterande spel om man fortsätter hoppa över konsoler.

 

Jo och Zartok, sen vill du spela Wind Waker också.



#2162

Postad 16 juli 2019 - 20:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Personligen skulle jag kunna hoppa WindWaker men men. ALTTP är imho det allra bästa Zelda, men så gillar jag pixelgrafik då.

 

Det var nån som såg något om snes en eller annan plats i nån kod eller något liknande (en lista av nått slag) som menar att det kan betyda att SuperNintendo spel kommer til Switch, men jag har lite svårt att tro det då jag just nu spelar Metroid (ska klara det på under en timma med all gear (inte alla missiler, men allt annat) och det går riktigt segt och laggigt i Norfair så jag undrar hur det skulle gå med Mode-7 och alla sprites som är i SuperMetroid.


Redigerat av Demon Slayer, 16 juli 2019 - 20:10.


#2163

Postad 17 juli 2019 - 11:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Ja det är nackdelen med att inte köpa Nintendos hårdvara genom åren, man missar Nintendos spel  ;)

 

Men tja, om du köper en Switch nu så missar du i alla fall inte BoTW, eller remaken av GBA-spelet som kommer senare i år.

 

Vilka är det du har missat och vill spela btw?

De jag inte spelat och vill spela är främst twilight princess, skyward sword och wind waker. 

Sen så vill jag spela de äldre igen (a link to the past, oracle-spelen, ocarina of time och majoras mask). Därefter finns ju en drös bärbara som jag nog också är sugen på (annat än oracle-spelen). Men... ja, det är dessa jag vill kunna köpa ffs! :(



#2164

Postad 17 juli 2019 - 12:12

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Då det redan gått så många år så kansje du kan chilla med dom som är ryktade att komma til Switch, dvs Twilight Princess, Wind Waker, A link to the past.

64-spelen är lite svårare, här rekomenderar jag begagnatköp. Men ärligt talat så är 64-grafiken väldigt suddig och bleknar ganska duktigt mot Breath of the wild på iaf mekaniken och grafiken. Jag tror också det loppet är kört, man kan aldrig få wow-känslan av Super Mario 64 nu heller, det var helt galet bra när det kom men det var så länge sen att det som var wow då, inte ens är bra nu. Det är fortfarande kul pga bra bandesign osv, men hopplöst utdaterat.



#2165

Postad 17 juli 2019 - 12:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Man tycker ju verkligen att de borde porta över Wind Waker HD och TP HD till Switch, som de gjort med en del andra Wii U-spel. Det tar inte mycket resurser av dem, enklare än att göra nya spel, och det är många som vill ha det. Sen HD av SS också.

 

Kanske kommer de äldre spelen på Switch i sinom tid. Men du kan ju börja med BotW, tar 100 timmar typ. 500 om du ska samla alla bajskorvar.



#2166

Postad 17 juli 2019 - 13:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

haha desicions desicions..



#2167

Postad 17 juli 2019 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

För övrigt så utannonserade de precis en ny Switch med längre batteritid.

 

https://www.resetera...0-hours.129496/



#2168

Postad 17 juli 2019 - 14:41

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Ska bli kul att se jämförelser i fps med den nya för det kommer garanterat komma.

#2169

Postad 17 juli 2019 - 15:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
https://www.techrada...xactly-the-same

Jag ville vara först, men... jag var tvåa med liten marginal. När den ligger så nära i tid så kommer jag vänta och köpa denna. BoTW lär fortfarande vara... breathtaking.

Dubbel pun!

#2170

Postad 17 juli 2019 - 15:14

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

För övrigt så utannonserade de precis en ny Switch med längre batteritid.
 
https://www.resetera...0-hours.129496/

Not bad :)

Model number: HAC-001(-01)

Updated-Switch_07-17-19.jpg

https://www.nintendo...switch/compare/


HjkLcsX_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

#2171

Postad 17 juli 2019 - 15:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag ville vara först, men.

 

Jag var före Drake så jag är väldigt nöjd  ;)

 

Och ja det är klart du ska vänta. Vilken tur du har, de kunde lika gärna ha utannonserat detta om en månad.


Redigerat av Zoiler, 17 juli 2019 - 15:41.


#2172

Postad 17 juli 2019 - 19:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Jag var före Drake så jag är väldigt nöjd ;)

Och ja det är klart du ska vänta. Vilken tur du har, de kunde lika gärna ha utannonserat detta om en månad.

Nu ska vi inte vara såna

Ja, med tanke på att jag bokstavligt talat skulle köpa en nästa vecka när lönen kom så känns det ju som att jag verkligen hade tur. Jag vill ju spela på den portabelt mest så jag är rätt nöjd över att de utannonserade den rätt vecka :D

Det slog mig just... Dragon Quest XI! :o


Redigerat av Zartok, 18 juli 2019 - 09:20.


#2173

Postad 20 juli 2019 - 18:01

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Det slog mig just... Dragon Quest XI! :o


xenoblade chronicles 2 är värt att kolla upp också tycker jag

#2174

Postad 24 juli 2019 - 15:08

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

Release of Nintendo Switch in China 🙂
https://www.tencent....31556235369.pdf
https://www.nintendo...019/190426e.pdf

https://venturebeat....-2-in-shanghai/

Nintendo and Tencent announce a press event for Switch launch on August 2 in Shanghai

DEAN TAKAHASHI@DEANTAK JULY 24, 2019 12:01 AM

Bifogad fil(er)



#2175

Postad 06 augusti 2019 - 10:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
https://youtu.be/AKsuTEZ_1B8

Om man vill ha en typ preview av den nya konsolen. Ingen riktig review då han använt den väldigt lite (tolv timmar).

Kortfattat: bättre. Batteriet håller BETYDLIGT bättre, eventuellt lite bättre framerate och eventuellt en revision av joyconsen (det sista är väldigt osäkert).

Nintendo verkar hålla löftet om batteri, och det verkar tom som att batteriet klarar lite mer än det som utlovats (dvs att nintendo kanske lyft något blygsamma, eller iaf realistiska siffror).

Kul. Speciellt för oss hugade spekulanter.

Plus Dragon Quest XI.

Redigerat av Zartok, 06 augusti 2019 - 11:18.


#2176

Postad 06 augusti 2019 - 13:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Joycons lider av samma problem som tidigare, så är tyvärr samma som gamla modellen:

https://youtu.be/7eSBMq22-SQ

 

Fattar inte varför Nintendo inte tar tag i problemen med att man tappar sync m.m.


Redigerat av Svante Skoog, 06 augusti 2019 - 13:14.


#2177

Postad 06 augusti 2019 - 13:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Plus Dragon Quest XI.

 

Du spelar väl redan det på PS4? Visserligen har Switch-versionen mycket nytt innehåll, som jag inte fattar varför man inte patchar till existerande versioner.



#2178

Postad 06 augusti 2019 - 16:35

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

A Nintendo Switch revision was released over the weekend which promises a significantly improved battery life with a different variation of the Tegra chip. Today we are going to take the system apart and see what's going on inside the system and compared the chips side by side.

 

 

 

https://youtu.be/Y6DJQhoh6Ho

 

Spawnwave kommer att gå igenom de "nya" Joy-Con kontroller 01:25

 

Edit:

 

https://twitter.com/...600838782300160

 

Nintendo moved the antenna in the left Joycon to the same place I put it 2 and a half years ago. That was a really funny surprise when I opened it up. Your welcome Nintendo.

 

https://twitter.com/...599733163769857

 

Still have it soldered in place.

 

 


Redigerat av Drake001, 06 augusti 2019 - 18:56.


#2179

Postad 07 augusti 2019 - 08:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=jJKTW1IUmtE



#2180

Postad 07 augusti 2019 - 16:30

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0


https://www.wsj.com/...arp-11565160555


New Nintendo Switch to Have IGZO Display From Sharp Videogame maker plans to refresh its lineup with new models this month and next





By
Takashi Mochizuki
Aug. 7, 2019 2:49 am ET

Redigerat av Drake001, 07 augusti 2019 - 23:54.


#2181

Postad 07 augusti 2019 - 17:22

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

Now that the new Switch is on store shelves we can take a look at the newest Joycon controllers on the market ahead of the release of the purple and orange controllers. Today we are taking apart the left Joycon that comes with the new Nintendo Switch to see if anything has changed and if the joystick is any different inside.

https://www.youtube.com/watch?v=pepvQKh6O60



#2182

Postad 07 augusti 2019 - 20:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 3

Jag antar att ni som postar videos som är informativa har sett dem själva och vet vad de innehåller?

 

Kan ni då inte skriva kortfattat vad slutsatsen är? Det underlättar för de som inte vill eller kan leta reda på det i videon, men kanske ändå vill veta. Jag förstår inte poängen med att utan att skriva något posta en video med citatet:

 

Now that the new Switch is on store shelves we can take a look at the newest Joycon controllers on the market ahead of the release of the purple and orange controllers. Today we are taking apart the left Joycon that comes with the new Nintendo Switch to see if anything has changed and if the joystick is any different inside.

 

Detta informerar oss inte om något, snarare framstår det som PR för kanalen - titta annars får du inte reda på det. Svante skrev att joycons var samma som förut, säger denna video samma sak så förstår jag inte varför den postas. Säger den något annat så kan man ju skriva det.

 

Det gäller såklart inte gameplayvideos, men när det är information kan man skriva något om man vet själv. Är väl därför man delar det i första taget.



#2183

Postad 07 augusti 2019 - 21:07

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

Jag antar att ni som postar videos som är informativa har sett dem själva och vet vad de innehåller?

 

Kan ni då inte skriva kortfattat vad slutsatsen är? Det underlättar för de som inte vill eller kan leta reda på det i videon, men kanske ändå vill veta. Jag förstår inte poängen med att utan att skriva något posta en video med citatet:

 

Now that the new Switch is on store shelves we can take a look at the newest Joycon controllers on the market ahead of the release of the purple and orange controllers. Today we are taking apart the left Joycon that comes with the new Nintendo Switch to see if anything has changed and if the joystick is any different inside.

 

Detta informerar oss inte om något, snarare framstår det som PR för kanalen - titta annars får du inte reda på det. Svante skrev att joycons var samma som förut, säger denna video samma sak så förstår jag inte varför den postas. Säger den något annat så kan man ju skriva det.

 

Det gäller såklart inte gameplayvideos, men när det är information kan man skriva något om man vet själv. Är väl därför man delar det i första taget.

 

Resten verkar vara samma.

 

https://twitter.com/...600838782300160

 

Nintendo moved the antenna in the left Joycon to the same place I put it 2 and a half years ago. That was a really funny surprise when I opened it up. Your welcome Nintendo.



#2184

Postad 08 augusti 2019 - 04:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Batteri tiden är som sagt bättre, men kanske inte riktigt så mycket bättre som utlovat.

Breath of the Wild ska enligt Nintendo nu överleva i 5.5 timmar, innan maskinen slocknar, men den verkar stupa redan strax innan 4.

Test i denna video.
https://youtu.be/7aKIa4JarW8

#2185

Postad 08 augusti 2019 - 10:33

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Jag antar att ni som postar videos som är informativa har sett dem själva och vet vad de innehåller?

Kan ni då inte skriva kortfattat vad slutsatsen är? Det underlättar för de som inte vill eller kan leta reda på det i videon, men kanske ändå vill veta. Jag förstår inte poängen med att utan att skriva något posta en video med citatet:

Now that the new Switch is on store shelves we can take a look at the newest Joycon controllers on the market ahead of the release of the purple and orange controllers. Today we are taking apart the left Joycon that comes with the new Nintendo Switch to see if anything has changed and if the joystick is any different inside.

Detta informerar oss inte om något, snarare framstår det som PR för kanalen - titta annars får du inte reda på det. Svante skrev att joycons var samma som förut, säger denna video samma sak så förstår jag inte varför den postas. Säger den något annat så kan man ju skriva det.

Det gäller såklart inte gameplayvideos, men när det är information kan man skriva något om man vet själv. Är väl därför man delar det i första taget.


Tack för att nån mod börja reagera. Kanske Nintendoforumet blir läsligt snart

Jag antar att ni som postar videos som är informativa har sett dem själva och vet vad de innehåller?

Kan ni då inte skriva kortfattat vad slutsatsen är? Det underlättar för de som inte vill eller kan leta reda på det i videon, men kanske ändå vill veta. Jag förstår inte poängen med att utan att skriva något posta en video med citatet:

Now that the new Switch is on store shelves we can take a look at the newest Joycon controllers on the market ahead of the release of the purple and orange controllers. Today we are taking apart the left Joycon that comes with the new Nintendo Switch to see if anything has changed and if the joystick is any different inside.

Detta informerar oss inte om något, snarare framstår det som PR för kanalen - titta annars får du inte reda på det. Svante skrev att joycons var samma som förut, säger denna video samma sak så förstår jag inte varför den postas. Säger den något annat så kan man ju skriva det.

Det gäller såklart inte gameplayvideos, men när det är information kan man skriva något om man vet själv. Är väl därför man delar det i första taget.


Tack för att nån mod börja reagera. Kanske Nintendoforumet blir läsligt snart.

#2186

Postad 08 augusti 2019 - 12:34

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Någon som sett några röda kartonger där ute?  :rolleyes:



#2187

Postad 08 augusti 2019 - 17:01

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

Old screen Vs New Screen (Den nya är ljustarkare och mer "color accurate")

Batteri jamförelse Old Vs New och värmemätningar. (Den nya producerar mindre värme)

Joyconen har inte samma "stick" längre. 14:40

 

https://youtu.be/dwHZ7Sz1-wY


Redigerat av Drake001, 08 augusti 2019 - 17:02.


#2188

Postad 09 augusti 2019 - 06:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Du spelar väl redan det på PS4? Visserligen har Switch-versionen mycket nytt innehåll, som jag inte fattar varför man inte patchar till existerande versioner.

Minns du vad jag skrev om att inte orka byta skiva i digitalt vs fysiskt köp? Well... 

MEN det är också en fantastisk tanke att ha med sig den spelupplevelsen i portabelt format. Det låter magiskt! :D



#2189

Postad 09 augusti 2019 - 06:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Old screen Vs New Screen (Den nya är ljustarkare och mer "color accurate")

Batteri jamförelse Old Vs New och värmemätningar. (Den nya producerar mindre värme)

Joyconen har inte samma "stick" längre. 14:40

 

Well, det är ju fler uppgraderingar som faktiskt inte har lyfts av nintendo, utan inkluderas lite i skuggan. Positivt.

 

Till alla: Har dessa börjat komma ut i Sverige ännu, eller är det lite mer väntetid som gäller? 

 

Plus Skyrim. Blir tredje gången jag köper det :D 



#2190

Postad 09 augusti 2019 - 13:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Minns du vad jag skrev om att inte orka byta skiva i digitalt vs fysiskt köp? Well... 

MEN det är också en fantastisk tanke att ha med sig den spelupplevelsen i portabelt format. Det låter magiskt! :D

 

Jo men jag tänkte om man har spelat mycket, typ 50 timmar som jag, så kanske man hellre byter skiva och fortsätter på den sparfil man har än att börja om från början  :D



#2191

Postad 09 augusti 2019 - 19:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Jo men jag tänkte om man har spelat mycket, typ 50 timmar som jag, så kanske man hellre byter skiva och fortsätter på den sparfil man har än att börja om från början :D


... jag har också spelat över 50 timmar. Typ... 80? Påstår du att jag borde orka byta skiva för att inte mista den tid jag lagt ner nu?

Låter iofs rimligt. Vi får se hur det går med det.

#2192

Postad 09 augusti 2019 - 22:36

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Zortak,

Hur många krokofrön?

#2193

Postad 12 augusti 2019 - 12:14

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Fack. Dom har ju höjt upp priset på den "nya" Switchen (2019) till 3999:- 


Redigerat av tuffodum, 12 augusti 2019 - 12:14.


#2194

Postad 12 augusti 2019 - 17:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Zortak,

Hur många krokofrön?

Que?

Fack. Dom har ju höjt upp priset på den "nya" Switchen (2019) till 3999:-


Well, det är bara en svensk höjning i så fall, alla andra priser är ojusterade :(

#2195

Postad 12 augusti 2019 - 22:29

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Spelen i eshopen har höjts i Norge iaf...det var en stund sen men kanske det har samband, dvs att dom prisjusterat allt nu?

#2196

Postad 13 augusti 2019 - 14:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Spelen i eshopen har höjts i Norge iaf...det var en stund sen men kanske det har samband, dvs att dom prisjusterat allt nu?


Osäker, i så fall bara i vissa regioner eller områden. Dollarpriset på Switch är samma som tidigare.

#2197

Postad 13 augusti 2019 - 14:11

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
Trådlösa SNES kontroller till NSW

https://fccid.io/BKEHAC042

https://fccid.io/BKE...on-Info-4392635

0t4S2GQ_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

#2198

Postad 13 augusti 2019 - 15:27

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Osäker, i så fall bara i vissa regioner eller områden. Dollarpriset på Switch är samma som tidigare.


Ja dollarpriset på spelen var också oförändrat, det stod någit i stil med områdesjustering för att det skulle sammsvara.

#2199

Postad 15 augusti 2019 - 06:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

3600 är den billigaste 2019-versionen ute för nu, så det kanske är så att någon råkade safta på lite väl hårt när justeringen blev över 20% uppåt. En justering på någon hundralapp får man ju räkna med nu när kronan är körd i botten och fortsätter gräva sig neråt (på något märkligt sätt, sett till att den redan är i botten). 

 

Det som gör mig riktigt orolig är vad nextgen av de nya konsolerna kommer kosta. 7000? :D



#2200

Postad 16 augusti 2019 - 15:54

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0

Fack. Dom har ju höjt upp priset på den "nya" Switchen (2019) till 3999:-

Bergsala gillar att lägga på. SNES Classic var ju dubbelt så dyr när den släpptes här jämfört med övriga Europa (1600kr vs 80 Euro).

Sedan så höjdes ju priserna i eShopen tidigare i år, fast det är inte Bergsalas fel, utan troligtvis för att värdet på svenska kronan har sjunkit jämfört med Euron. Samma sak inträffade på PS Store också tidigare i år också.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.