Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Last Of Us Part 2 [PS4]

376 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Last of Us: Part II (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 7,52 (127) 299:-

#51

Postad 05 december 2016 - 17:44

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Det kan man väl säga att det är? Det är realistiskt, men inte troget vår verklighet.

 

Men såna saker som att järnrör går sönder är ju en spelgrej, annars hade man bara använt samma vapen hela tiden = för lätt.

 

 

Jag har försökt förklarat det för honom. Men det går inte. Och även försökt vinklat det till att det kanske är rostiga rör. :)



#52

Postad 05 december 2016 - 23:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Kan du inte streama din genomspelning? Fixa en PS kamera så kan jag garantera följare i mängder när du sitter där och gråter och skriker :D

Tja, har du och låna ut det så :D

#53

Postad 06 december 2016 - 09:01

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag har en kompis som inte tycker om spelet av den sjukaste anledning... Eller han tycker det är okej, men den här grejen går inte att smälta för honom...
 
Järnrör går sönder efter ett visst antal slag...


Men att läka en livshotande skada på 5 sekunder med ett bandage är inte orealistiskt?:)

#54

Postad 06 december 2016 - 12:02

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Men såna saker som att järnrör går sönder är ju en spelgrej, annars hade man bara använt samma vapen hela tiden = för lätt.


Jo men då borde man kanske inte erbjuda järnrör utan träskaft eller nåt annat. Eller tvinga spelaren lämna sitt järnrör då och då. Tänker jag.

#55

Postad 06 december 2016 - 16:24

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Tror att när det kommer ett spel som är så pass realistiskt så kommer inte många vilja spela det :) 



#56

Postad 11 december 2016 - 19:48

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

vårda språket, mina damer och herrar.

 

inlägg dolda.



#57

Postad 11 december 2016 - 20:50

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Varför tog miyt inlägg bort? Va inget konstigt språk i det inlägget!

#58

Postad 14 december 2016 - 05:48

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Jag klarade nyss ut tlou och är inne på andra genomspelningen. Roligt att man får behålla vapenuppgraderingar och det andra. Till tredje genomspelningen kan jag då fokusera på att öka svårighetsgraden istället.

Extremt få spel av den här typen jag spelar om. Men det är så vackra miljöer och nu när jag äntligen nött in kontrollerna kan jag hantera fiender så mycket bättre att den biten är rolig.

Ellie och Joels utveckling är fantastisk och jag visste inte om att tvåan är på väg. När jag såg slutet så kändes det ju som att det går att bygga vidare på det här.

Hade spelet till ps3 ironiskt nog, men gav då upp efter första bloatern. Tyckte då att det var för svårt fast jag körde på easy. Nu har jag ett par spikbomber och uppgraderade vapen redo, så de fighterna är roliga nu.

Att köra på ps4 pro i 4k är en upplevelse som är svår att slita sig ifrån. Ni som gav upp eller funderar på köp, go for it. Så sjukt värt att komma till slutet och jag längtar till tredje genomspelningen!

Välj easy första gången, då det är alldeles lagom svårt och det är tråkigt att fastna så hårt att man ger upp.

För att hålla mig till topic, blev så glad att höra om tvåan att jag bara ler. Att få den nyheten när man precis klarat ettan var så nice, kan inte sluta le. Har inte sett trailern än. Ska bli min belöning när jag spelat igenom ettan tre gånger. Såg även nu att dlc följde med mitt köp, så måste klara sidostoryn med. Livet leker! :)

#59

Postad 14 december 2016 - 11:39

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 3

Jag klarade nyss ut tlou och är inne på andra genomspelningen. Roligt att man får behålla vapenuppgraderingar och det andra. Till tredje genomspelningen kan jag då fokusera på att öka svårighetsgraden istället.

Extremt få spel av den här typen jag spelar om. Men det är så vackra miljöer och nu när jag äntligen nött in kontrollerna kan jag hantera fiender så mycket bättre att den biten är rolig.

Ellie och Joels utveckling är fantastisk och jag visste inte om att tvåan är på väg. När jag såg slutet så kändes det ju som att det går att bygga vidare på det här.

Hade spelet till ps3 ironiskt nog, men gav då upp efter första bloatern. Tyckte då att det var för svårt fast jag körde på easy. Nu har jag ett par spikbomber och uppgraderade vapen redo, så de fighterna är roliga nu.

Att köra på ps4 pro i 4k är en upplevelse som är svår att slita sig ifrån. Ni som gav upp eller funderar på köp, go for it. Så sjukt värt att komma till slutet och jag längtar till tredje genomspelningen!

Välj easy första gången, då det är alldeles lagom svårt och det är tråkigt att fastna så hårt att man ger upp.

För att hålla mig till topic, blev så glad att höra om tvåan att jag bara ler. Att få den nyheten när man precis klarat ettan var så nice, kan inte sluta le. Har inte sett trailern än. Ska bli min belöning när jag spelat igenom ettan tre gånger. Såg även nu att dlc följde med mitt köp, så måste klara sidostoryn med. Livet leker! :)

Jag hävdar bestämt att Left Behind (DLC) är lika bra/bättre än main story. De kompletterar varandra på ett underbart vis. 

 

Men! Spela inte på easy, är du någon som spelar regelbundet så borde normal vara absolut minimum. Fiender rör sig på ett annat sätt vid högre svårighetsgrader (eller inbillar jag mig detta?) och känslan av att klara en fight efter 5-10 försök är oslagbar. 

 

TLOU är det enskilt bästa spelet jag spelat. Jag grät, och det gör jag sällan (ingen tuff kille, men grinar sällan) men detta spelet slår till en i magen och efter det? Pungspark. 

Köp, köp, köp. Och glöm inte Left Behind. 



#60

Postad 14 december 2016 - 13:18

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 1

Men! Spela inte på easy, är du någon som spelar regelbundet så borde normal vara absolut minimum. Fiender rör sig på ett annat sätt vid högre svårighetsgrader (eller inbillar jag mig detta?) och känslan av att klara en fight efter 5-10 försök är oslagbar. 

 

Håller med. Körde också normal första gången, och det var lagom då. Hard är lagom på andra genomspelningen.

 

Nu efter att ha klarat det några gånger är hard lite för enkelt, om man går in för att spara på ammo och smyga osv.

 

AI:n är bättre/smartare på högre svårighetsgrader. Testade easy lite men då kan man ju springa förbi framför fienderna utan reaktion, och ammo finns överallt. Det tar bort mycket av känslan i spelet.

 

edit: Det är verkligen inte många spel som håller måtten andra gången man spelar det, men TLoU kan man nästan spela hur många gånger som helst.


Redigerat av Ageve, 14 december 2016 - 13:23.


#61

Postad 14 december 2016 - 13:39

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Jag skulle rekommendera att börja på normal och byta till easy om man kör fast och tappar sugen.

Left Behind är ganska mycket sämre än huvudspelet tycker jag, men det är förstås en smaksak.



#62

Postad 14 december 2016 - 20:14

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Även om huvudspelet är bra så är Left Behind väldigt uppfriskande genom att vara annorlunda. Det är kortare och inte lika repetitivt, tycker nog att det till viss del är bättre än huvudspelet.



#63

Postad 25 december 2016 - 16:42

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0

Jag spelade igenom en stor portion av spelet på näst svåraste svårighetsgraden och det var dumt. Spelet förlorade sitt flow och jag fick köra om moment om och om igen.



#64

Postad 28 december 2016 - 16:35

RockoW
  • RockoW
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Ett av spelen jag ser fram emot sjukt mycket!



#65

Postad 05 februari 2017 - 02:02

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Alla måste inte gilla samma spel. Låt var och en ha sina favoriter. För mig är dock TLUS obestridlig etta i SP genom tiderna.

 

Även MP var grymt trevligt. Nu för tiden känns det dock för svårt, då dem som spelar MP är typ pro...  går inte få "lagom" motstånd där längre.. :-(

Jag gillar spela med 4 vs 4 lägen, typ TLoU och L4D.



#66

Postad 27 juni 2017 - 20:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Är left behind gratis? Blev förvånad när jag sökte i PS store på en ingivelse och fick download inte köp

#67

Postad 28 juni 2017 - 13:11

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Är left behind gratis? Blev förvånad när jag sökte i PS store på en ingivelse och fick download inte köp

 

Lite fel tråd kanske, men jo, på PS4:an ingick det. Vet inte hur det var på PS3:an om det blev, är eller alltid varit gratis.



#68

Postad 28 juni 2017 - 13:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vet inte hur det var på PS3:an om det blev, är eller alltid varit gratis.

 

Det kostade typ 15 dollar.



#69

Postad 28 juni 2017 - 14:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
De är luriga. När man scrollade står det att man får testa något mp läge sen ska man köpa för 91 spänn? Har inte hunnit testa än :P

#70

Postad 02 juli 2017 - 14:03

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Det kan man väl säga att det är? Det är realistiskt, men inte troget vår verklighet.

 

Men såna saker som att järnrör går sönder är ju en spelgrej, annars hade man bara använt samma vapen hela tiden = för lätt.

 

 

Jag förstår dock inte varför knivar är så sällsynta i den världen. Eliie verkar ha den sista som existerar. Om de hade behövt få in spelmekanik så kan de ju säga att alla clickers har ett hårt ska som slöar kniven så att du måste slipa kniven för att den ska fungera bra, annars blir den slö och clickern får god att kämpa emot.



#71

Postad 30 oktober 2017 - 18:19

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Ny trailer:

 

https://www.youtube.com/watch?v=UzdNECcio54



#72

Postad 30 oktober 2017 - 19:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Spännande...

#73

Postad 30 oktober 2017 - 19:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Så det är förmodligen Ellies mamma som är "huvudpersonen" i trailern där.

 

Karaktärsmoddelerna är ju otroliga om de skulle nå den nivån.



#74

Postad 30 oktober 2017 - 20:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det kan ju vara Ellie också. Vem det än är har hon tränat armarna en hel del...

#75

Postad 30 oktober 2017 - 21:17

drue
  • drue
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 2
Jag är verkligen så VANSINNIGT pepp på det här spelet. Originalet är, som många andra har nämnt, det bästa jag har spelat över ett gäng år framför skärmen. Det känns ju näst intill omöjligt att en uppföljare skulle kunna bli lika bra, men å andra sidan har ju naughty dog lyckas väl med Uncharted-serien. Låt oss hoppas!

#76

Postad 30 oktober 2017 - 21:23

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Det kan ju vara Ellie också. Vem det än är har hon tränat armarna en hel del...


Ellie fick man ju redan se i den första trailern när hon var lite äldre. Tror det är mamman som Zoiler säger.

#77

Postad 30 oktober 2017 - 21:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det kan ju vara Ellie också. Vem det än är har hon tränat armarna en hel del...

 

Ser väl att det inte är Ellie  :) ? Hon har ju ett karakteristiskt ansikte, bland annat ögonbrynen. Och finns nog inga plastikoperationer vid det laget.

 

Kan ju också fundera på varför de visar kniven mot magen... gravid med Ellie förmodligen. Flashbacks. Kanske därför hon är så förbannad i första trailern, fått reda på vem som dödade Anna.



#78

Postad 30 oktober 2017 - 21:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det är nog inte Ellie men kanske någon helt annan. Jag är tveksam till mammateorin.

https://youtu.be/ZUqlgfXbyG4

#79

Postad 30 oktober 2017 - 22:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Brutalt och snyggt. Sanslös animering.

Verkar ha talang de där, kan nog bli nått av dem.

#80

Postad 30 oktober 2017 - 22:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det körs på PS4 Pro, en in-game mellansekvens enligt utvecklarna.



#81

Postad 31 oktober 2017 - 09:10

Unregisteredc9faabc2
  • Unregisteredc9faabc2
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Hej Bullen,

Det ser helt klart väldigt bra ut. Men så snart mutanterna dök upp tappade jag suget.

Jag kunde tyvärr inte förmå mig att spela igenom första spelet. Slutade nog 5-6 timmar in utan att riktigt fastna för det.

Är det något fel på mig?

 

Skulle det vara godkänt att jag bara kollar på mellansekvenserna?


Redigerat av Unregisteredc9faabc2, 31 oktober 2017 - 09:11.


#82

Postad 31 oktober 2017 - 11:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Hoppas de fixar bättre bildflyt. Originalets 24p hackande var ingen höjdare

#83

Postad 31 oktober 2017 - 11:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0


Hoppas de fixar bättre bildflyt. Originalets 24p hackande var ingen höjdare

 

Det har aldrig varit 24p, inte ens på PS3.

 

30fps på PS3 och 60fps på PS4.

 

Tvåan lär bli 30fps dock, eftersom det använder en vidareutvecklad version av UC4-motorn.


Redigerat av Ageve, 31 oktober 2017 - 11:14.


#84

Postad 31 oktober 2017 - 11:23

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Det har aldrig varit 24p, inte ens på PS3.

Inte? ;)

Bifogad fil  tlou.jpg   140,84K   1 Antal nerladdningar



#85

Postad 31 oktober 2017 - 11:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 3

Hej Bullen,

Det ser helt klart väldigt bra ut. Men så snart mutanterna dök upp tappade jag suget.

Jag kunde tyvärr inte förmå mig att spela igenom första spelet. Slutade nog 5-6 timmar in utan att riktigt fastna för det.

Är det något fel på mig?

 

Skulle det vara godkänt att jag bara kollar på mellansekvenserna?

 

Det är definitivt någonting som inte klickar...

 

hö.. höö.

 

Edit: Clickers..? Fienderna i spelet? Suck, årets inlägg men inga +1 =/


Redigerat av Zoiler, 31 oktober 2017 - 18:54.


#86

Postad 31 oktober 2017 - 12:26

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Inte? ;)
attachicon.giftlou.jpg

Nej, spelet var 30p* inte 24p.

Att det sen dippade under det är något helt annat. Jag tolkade ”originalets 24p hackande” som att han trodde att 24p användes, gvetvis.

Format anges med p. 24p är ett, 30p ett annat, och TLoU kör det senare. Svårare än så behöver det inte vara.

* 60Hz utsignal med half refresh vsync, men jag vågar nog utgå ifrån att åtminstone det inte går att feltolka.

Edit: Det sjunker till 20fps med:
Bifogad fil  2468C045-EACF-43A6-BAEE-408A96D12F6F.png   897,77K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 31 oktober 2017 - 12:52.


#87

Postad 31 oktober 2017 - 13:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Nej, spelet var 30p*

 

* 60Hz utsignal med half refresh adaptiv vsync, men jag vågar nog utgå ifrån att åtminstone det inte går att feltolka.

Säg inte det, kan man tolka oqvist som att han verkligen trodde att spelet hela tiden mata på med 24p så går även ovanstående utmärkt att feltolka/påpeka. Om man vill.

 

Mao, jag förstod givetvis vad du menade (jag skulle iofs säga "maximal renderingsfrekvens" eller nått sånt, så slipper man bråka med att utsignalen alltid är 60 Hz, enl ovan) men det var ju inte omöjligt att lista ut vad oqvist möjligen menade heller, eller hur? Iaf jag vill gärna tro att oqvist har bättre teknisk insikt än så.

 

Och rent faktiskt är det så att TLOU PS3 renderingsfrekvens, vid något tillfälle, faktiskt stanna vid 24 Hz (eller om man så vill "24p" eftersom det handlar om progressiva bilder) så det oqvist säger är inte helt taget ur luften (beroende på vad man avser) och att säga att det aldrig varit 24p tål att granskas. Om man vill. :D


Redigerat av pacman, 31 oktober 2017 - 13:08.


#88

Postad 31 oktober 2017 - 14:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det är förfärligt att ND sitter i 30 fps-träsket och tramsar. Det sabbade Uncharted 4-upplevlesen för mig. TLUS i 60 fps var fantastiskt bra.
Nu kommer jag att spela TLUS 2 även om det är i 30 fps men det kommer att göra mig förbannad och förta en hel del. Snyft.

#89

Postad 31 oktober 2017 - 14:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tack och lov att de kör i 30 FPS och satsar på bästa möjliga grafik, annars hade spelen inte varit så uppmärksammade som de är  :)

 

Ah, och för de som vill ha 60 FPS så är det ju bara att vänta till remastern på PS5. När kan det här spelet komma... 2019 förmodligen? Eller sent 2018. Och med PS5 2020 som senast så är det bara drygt ett års väntan. Som första spelet.


Redigerat av Zoiler, 31 oktober 2017 - 14:26.


#90

Postad 31 oktober 2017 - 14:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Smaken är som baken. Vi behöver inte tjafsa om detta igen men det är ett stort problem för mig. Om de bara hade givit oss valmöjligheten på samma sätt som fanns i remastered så hade alla blivit nöjda. Vem valde förresten att spela remastered i 30 fps? Förmodligen ingen (utom möjligen Zoiler).

#91

Postad 31 oktober 2017 - 15:03

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Jag är helt på Zoilers sida. Grafik är viktigare än FPS i SP. Men om det inte är för mycket besvär hade det såklart varit bra om man fick välja.

#92

Postad 31 oktober 2017 - 15:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Smaken är som baken. Vi behöver inte tjafsa om detta igen men det är ett stort problem för mig. Om de bara hade givit oss valmöjligheten på samma sätt som fanns i remastered så hade alla blivit nöjda.

 

Jag skulle aldrig spela ett spel i 30 FPS om det berörde mig så mycket att jag blev förbannad av det, när jag vet att en 60-version kommer senare. Förstör ju bara upplevelsen.

 

Att de kunde ge valmöjlighet i remastern beror på att PS4 är starkare än PS3.

 

Vem valde förresten att spela remastered i 30 fps? Förmodligen ingen (utom möjligen Zoiler).

 

 

Jag spelade spelet när det släpptes, så fanns ingen anledning att spela det igen  :)

 

Sen tar jag för givet att du skojar om att jag skulle spela i 30 fps. Men att Naughty Dog har blivit berömda beror mycket på att de pressar Sonys plattformar till max hela tiden. Att de gör spel som förmedlar känslor tack vare exceptionella ansiktsuttryck. De kan inte göra det om de ska hålla dubbla bildfrekvensen.



#93

Postad 31 oktober 2017 - 17:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Det har aldrig varit 24p, inte ens på PS3.

 

30fps på PS3 och 60fps på PS4.

 

Tvåan lär bli 30fps dock, eftersom det använder en vidareutvecklad version av UC4-motorn.

Det dippa bra ofta under 30  fps och gav en ren 24p effekt



#94

Postad 31 oktober 2017 - 18:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Vem valde förresten att spela remastered i 30 fps?

Det är ju i huvudtaget inte en jämförbar liknelse.

Men sure, det kanske kommer en TLOU 2 Remastered till PS5 vad det lider. :)

#95

Postad 31 oktober 2017 - 18:59

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Det dippa bra ofta under 30 fps och gav en ren 24p effekt

Nä, det blir ingen 24p-effekt, snarare värre pga judder när utformatet är 30/60Hz.

Som du ser på bilden ovan sjunker det till 20 fps med. Men det betyder inte att det kallas 20p ;)

Jag blev osäker och började googla ”last of us framerate” när du skrev 24p hehe...

Redigerat av Ageve, 31 oktober 2017 - 19:11.


#96

Postad 31 oktober 2017 - 20:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Överlag så stuttra de precis som 24p bluray är allt jag mena med det. Hoppas vi kan glömma 60 hz slogan snart och gå över till 120 för konsol och tv apparater. 200 är ju bättre men baby steps :)

#97

Postad 31 oktober 2017 - 20:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hoppas vi kan glömma 60 hz slogan snart och gå över till 120 för konsol och tv apparater. 200 är ju bättre men baby steps :)

 

Enda anledningen till att du kommer upp i 120 och 200 på PC är för att spelen är gjorda för konsol. Dvs, konsol är 100 % och med PC kan du gå över 100 % eftersom det är en plattform utanför den plattform utvecklarna måste förhålla sig till.

 

Det kommer alltid att finnas en plattform med begränsad hårdvara att förhålla sig till. Och utvecklarna kommer alltid att vilja pressa den plattformen för att få så bra grafik som möjligt som säljer spelen, framerate säljer inte spelen i en marknadsföringsvideo på TV, realistiska bilder gör det. Det kommer därmed aldrig att bli några 100 fps för huvudplattformen/den minsta gemensamma nämnaren förrän de kommer på en apparat med obegränsad kraft som folk kan ha under TV-bänken. Så den här diskussionen kommer att fortsätta ett bra tag framöver.



#98

Postad 31 oktober 2017 - 20:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Enda anledningen till att du kommer upp i 120 och 200 på PC är för att spelen är gjorda för konsol. Dvs, konsol är 100 % och med PC kan du gå över 100 % eftersom det är en plattform utanför den plattform utvecklarna måste förhålla sig till.

 

Det kommer alltid att finnas en plattform med begränsad hårdvara att förhålla sig till. Och utvecklarna kommer alltid att vilja pressa den plattformen för att få så bra grafik som möjligt som säljer spelen, framerate säljer inte spelen i en marknadsföringsvideo på TV, realistiska bilder gör det. Det kommer därmed aldrig att bli några 100 fps för huvudplattformen/den minsta gemensamma nämnaren förrän de kommer på en apparat med obegränsad kraft som folk kan ha under TV-bänken. Så den här diskussionen kommer att fortsätta ett bra tag framöver.

Finns ju en möjlighet att de låter en skala grafiken även på konsol framöver. Vore de enklaste sättet förutom då att sätta dit en vettigare CPU i burkarna för att få upp fpsn



#99

Postad 31 oktober 2017 - 21:09

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 1

Överlag så stuttra de precis som 24p bluray är allt jag mena med det. Hoppas vi kan glömma 60 hz slogan snart och gå över till 120 för konsol och tv apparater. 200 är ju bättre men baby steps :)


Om du har judder med 24p Bluray så har du någon del i kedjan som inte hanterar 24p korrekt. Så är det inte på utrustning som hanterar detta korrekt.

#100

Postad 31 oktober 2017 - 22:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Finns ju en möjlighet att de låter en skala grafiken även på konsol framöver. Vore de enklaste sättet förutom då att sätta dit en vettigare CPU i burkarna för att få upp fpsn

 

Om de sätter en vettigare CPU så använder skaparna bara mer fysik. Så länge man kan fylla glaset så gör de det.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.