Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Star Wars: The Rise of Skywalker med Tenet prologen (IMAX)

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 december 2019 - 03:20

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Jag tänkte recensera Tenet prologen här, för jag kan erkänna jag köpte endast biljetterna till Star Wars för att se prologen före filmen. Jag stannade inte ens för huvudfilmen utan gick ut direkt efter förhandsvisningarna. 

 

Det är första gången jag ser en av Nolans prologer innan filmen har släppts. Han har ju en tradition att visa dom inledande första minuterna av sina kommande filmer före en annan storfilm på IMAX ungefär 6 månader före sina premiärer. 

 

Mina förväntningar var minst sagt höga med tanke på tidigare action och spänning inledningarna av hans filmer haft.  Jag hade laddat upp ordentligt innan och läst på om filmen och visste på ett ungefär vad den handlade om.  Jag måste säga att jag var lite orolig ifall dom ens skulle visa Tenet trailern för när jag frågade personalen på SF så hade dom noll koll. Jag vet att det hänt tidigare att man endast visat "special visningar" under premiären och sedan tagit bort den delen.  

 

När jag väl såg WB loggan kunde jag andas ut igen. Det var väldigt snabba klipp i inledningen av prologen och svårt att hänga med, det kändes heller inte som att det var en scen i början av filmen.  Dom antog väldigt mycket i dialogerna som antydde på att karaktärerna redan varit med om mycket i sitt yrke. Men känner man Nolans tidigare filmer så är det inget ovanligt för honom att kasta om tidslinjer så där. 

 

 

 

Spoiler

 

Helt ändå klart värt resan till biografen och blir med hög sannolikhet en resa till Berlin i sommar för att se filmen i en riktig IMAX salong. 


Redigerat av dealerovski, 26 december 2019 - 05:49.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.