Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Få informativ hjälp med parabolfrågor här?

220 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 mars 2003 - 16:25

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Hallå där!

Har upptäckt att relativt många undrar vad de ska ta sig till med val av dekodrar, paraboler, inställningar. Osv, osv... Mig kan ni fråga näst intill vad som helst när det gäller satelit tv!

Det är bara att sätta igång med en gång så ska vi ha er utrustning i toppskick innan jag är klar.

[;)][:D][:D]Jen[:D][:D][:D]

#2

Postad 12 mars 2003 - 17:18

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Håller helt och hållet med dig Movieman! För mycket snack och för lite kunskaper... men det kanske vi kan råda bot på!!!

[:)]

Jobbar själv inom området och förstår inte var folk får vissa saker ifrån. Gick hem till en kund en gång som kopplat 2st lnb och switch till motor på sin parabol... det var inte så svårt att förstå varför han stod utan signal till dekodern!

Mvh Jen

#3

Postad 12 mars 2003 - 18:20

Unregistered2785219d
  • Unregistered2785219d
  • Lärjunge

  • 420 inlägg
  • 0
Ok, då har jag ett par frågor.

Jag vill köpa en parabol när jag flyttar till hus. Vid flytten kommer jag också att köpa en plasma-tv. När jag kopplar in dekodern till Tv:n vill jag givetvis göra detta med så bra bild och ljud som möjligt.

Därför undrar jag om det går att hitta en mottagare som skickar ut bilden som RGB-signal, för att min nya TV skall visa så bra bild som möjligt. Antar att component inte finns men det skadar ju inte att fråga det också.

Vidare vill jag ha så bra ljud som möjligt, och jag har förstått att det idag knappt finns någon som sänder i DD, och att man därför inte har någon större nytta av en digital audio ut på mottagaren. Är det ett korrekt antagande, eller kan man skicka ut ljud genom en elektrisk digital kontakt även om det är i stereo?

Baserat på ovanstående, vilken mottagare bör jag välja. Och ja, givetvis skall den ha plats för både canal digital och viasat-kort.

Mvh
Joel

#4

Postad 12 mars 2003 - 18:34

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
Hej Jen. Jag undrar om du känner till om dekodern Samsung 9500 generellt har problem med ljudet? Min har ett slags knaster som uppträder ibland, speciellt när det ligger en dov ljudmatta i bakgrunden. Har lämnat in den på garantireparation, butiken är med mig på det här, återstår att se vad Samsung säger.

#5

Postad 12 mars 2003 - 19:10

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Okej...

Problem med ljudet har jag inte varit med om.. signalen kan dock ibland krångla om man inte kontrollerar inställningarna i mottagaren. Har du kopplat ihop den med ett ljudsystem eller bara till tvn?

#6

Postad 12 mars 2003 - 19:21

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Hej Joel.

Rgb har jag ju för mig att det går på de flesta dekodrarna om din scart är fullkopplad och då stödjer RGB. Sändningarna ska inte ha något med det att göra.

Sen kan jag ju ha fel! [:I]

DD dekodrar, (mottagare som stödjer dolby digital) är ett bra alternativ då finns endel kanaler som faktiskt sänder i bla 5,1 ljudsystem. Men låt mig poängtera att dessa inte är många!

Men det kommer väl det också.

Att du ska koppla till plasma ger inga som helst nya krav på din dekoder utan snarare på att plasman ska ha alla tillbehör vid köpet.

Som dessvärre sagt innan så blir nog Samsung 9500 det slutgiltiga svaret på vad man bör skaffa då den iallafall uppfyller ditt krav på att den ska ha ljudutgång och viaccess samt conax inbyggt.

Hoppas du blir nöjd med mitt svar.

Mvh

Jen [:)]

#7

Postad 12 mars 2003 - 19:32

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
Jen: Min "gamla" box, en Grundig, visar fyra av fem pinnar så mottagningen är helt OK. I TV:n hörs inga missljud, dess högtalare är för dåliga. Kopplad till förstärkaren hör man det, både vid optisk anslutning och analogt från RCA-utgången. Killen i butiken hade pratat med någon på Triax som påstod att det förekom på deras boxar också. Vi spekulerade då i om felet kanske ligger i någon komponent som flera boxtillverkare använder.

Innan jag fått bukt på det här problemet (som även andra samsung 9500-ägare vittnat om) så vill jag inte rekommendera den här boxen. Visserligen kanske jag är kräsen, men många som hänger på det här forumet är nog ännu känsligare.

#8

Postad 12 mars 2003 - 19:52

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Okej,

Nu blir jag lite förbryllad. I ditt svar refererar du till signalen på din grundig mottagare och dåligt ljud men på slutet säger du att det är samsungen som är underkänd??? [?]

Självfallet kan det nog vara så som du säger. Men dock borde det i såna fall rättas till och en ny lösning bör vara på väg. Jag har dock inte hört något liknande innan!

Jag är ledsen att jag inte kan vara till mer hjälp om just den frågan men skulle nog i såna fall tro att du får precis samma resultat även med andra mottagare. Men har en felundersökning gjorts av den ansvarige tv handlaren?

Och har ni kontrollerat att det ljudsystemet du kopplat har ungefär samma ljudreferenser som din dekoder?

Mvh Jen

#9

Postad 12 mars 2003 - 20:08

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Undra om det är kanske bara jag som misstolkar din reply nu när jag läser igenom frågan igen.

I sådana fall ber jag ödmjukast om ursäkt! [:)]


Mvh Jen

#10

Postad 12 mars 2003 - 22:08

Unregistereda20d15f0
  • Unregistereda20d15f0
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Hej Jen, vet du något program (Windows eller Linux) som man kan använda för att få fram textningen i en DVB-S sändning? Vet du någon webbsida där man kan läsa om hur DVB-S datapaketen är sammansatta?

#11

Postad 12 mars 2003 - 22:47

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
Jen: Ok, förlåt, blev lite otydlig där. Har en Grundig-dekoder som följde med mitt Canal Digital-paket. Den fungerar perfekt vad det gäller ljud och bild men är jättelångsam och dålig i övrigt. Köpte därför Samsung 9500, delvis för att kunna plocka ljudet digitalt. Det blev som du förstår en besvikelse när vi upptäckte att ljudet låter illa. Det är inget jätteknaster som stör fruktansvärt, men det liksom ploppar och knäpper lite tyst i bakgrunden, något som jag inte räknat med då den mycket billigare Grundigen har perfekt ljud.

Dessutom hackar bilden till ibland. Har skrivit om detta i en annan tråd här på forumet och fått veta att fler har exakt samma bekymmer. Samsungen är just nu inlämnad på garanti. Om de inte kan åtgärda "felet" (som jag misstänker är en designmiss som återfinns i många exemplar) så är butiken vänlig nog att låta mig lämna tillbaka den och byta mot ett annat fabrikat/modell.

#12

Postad 12 mars 2003 - 23:30

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Hej Jen och välkommen till forumet. Trevligt med en kvinna och någon som både kan och vill dela med sig av kunskap kring paraboler. Inte för att jag har någon själv, ännu, men det är ett intressant alternativ.

Jag bor i ett hus anslutet till ComHems analoga kabeltv. När jag nu skall skaffa digitaltv så är alla alternativ öppna. Det vill säga ComHem via kabel, egen antenn för markbunden digitaltv samt sattelit. Jag har redan provat det markbundna men trots att jag bor i Stockholms kommun och vet den exakta bäringen till sändaren så har jag taskig mottagning från taket. Stor hög antenn är fult, så en mindre parabol kanske är lösningen då jag ogärna vill köpa tjänster av ett sådant skitföretag som Telia... Jag följer den här tråden med spänning! [:X]

Ps. Har du någon erfarenhet av mottagning via DVB-kort i dator? Ds.

#13

Postad 13 mars 2003 - 00:32

pelkon
  • pelkon
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Emumannen ha lite is i magen telia måste ju sälja com hem nu när dom gick ihop med sonera så snart slipper du tänka på det

#14

Postad 13 mars 2003 - 12:10

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
God morrgon!

Kul att få respons... [:)]

Till Teo:

Om det är ny mjukvara du pratar om för att tå fram undertexterna på svenska så är det bästa sättet att gå in på din mottagare tillverkares hemsida. Där finns nästa alltid nya sk softwares till de flesta modellerna.

Vilket märke av dekoder har du?
Det finns vissa märken som inte använder sig av svenska "sub" i mjukvaran och då kan din tv handlare du köpt den av oftast skaffa fram det genom att kontakta deras distributörer.

Om du ska göra det själv så se till att det är till just din modell av det märket och rätt bootloader du laddar hem på din data för överföringen.

All info bör stå på hemsidan!

Mvh Jen

#15

Postad 13 mars 2003 - 12:23

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Hej TobbeOsterberg!

Ledsen att du inte är nöjd med samsungen, jag tror inte att det kommer att kunna lösa med mjukvara iallafall då det troligtvis är nåt i hårdvaran.....

[:)]

Ledsen Tobbe!

#16

Postad 13 mars 2003 - 13:04

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
EmuMannen: "Hej Jen och välkommen till forumet. Trevligt med en kvinna och någon som både kan och vill dela med sig av kunskap kring paraboler."

Jag bockar och bugar, tack å det ödmjukaste! [:)]

Com hem är oerhört bra när det gäller kanalutbud, synd bara att abbonemang är så sunkigt dyrt! Du kan ju faktiskt skaffa en com hem box löst för mellan 2500-4000kr utan ab... (så får man nog inte säga) Men det är en bra lösning.

Men så att alla vet sänder inte canal digitalt alla sina kanaler digitalt. De flesta deras kanlaer har faktiskt analoga sändningar. Lite falsk marknadsföring kan vissa säga men vad ska man göra??

Hos Boxer är utbudet inte så jättespännande, men om du skaffar en liten bordsantenn så är det också ett diskret sätt att ta del av digitaltv.

Parabol är oftast det billigaste alternativet om du ska köra original då det sänds helt digitalt och därför ger billigare kostnader för viasat och canal digital som resulterar i mer kanaler för mindre pengar till abbonenterna! Viasats kanaler går ex att ta in med endast en 40cm tallrik. Dvs knappt synlig.

Ta reda på vilka kanaler som är viktiga för dig och utgå från det!

Med varm hälsning

[:)][:D][:D]Jen[:D][:D][:D]

#17

Postad 13 mars 2003 - 14:19

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Jen
Men så att alla vet sänder inte canal digitalt alla sina kanaler digitalt. De flesta deras kanlaer har faktiskt analoga sändningar. Lite falsk marknadsföring kan vissa säga men vad ska man göra??Canal digitalt? Menar du inte ComHem? [?]

#18

Postad 13 mars 2003 - 15:29

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Oj då förlåt![:I]

Jag menar självklart inte canal digital! Däremot ville jag få fram att de inte sänder alla kanaler digitalt hos com hem... hemskt ledsen, för mycket på en gång i hjärnan.

Mvh Jen [:)]

#19

Postad 14 mars 2003 - 12:29

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Just keeping it alive...

#20

Postad 14 mars 2003 - 13:59

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
TobbeOsterberg: Jag har en Samsung DSR-9500z, hade tidigare i två år en hyr mottagare från canal digital och Samsungen är bättre på precis ALLT, ljud och bild, handhavande... ja just allt!
Av alla mina hemmabio investeringar är jag mest nöjd med denna, har inte hittat nåt fel med den, annars brukar man ju göra det efter ett tag med det mesta. [:)]

I.o.f.s, en fråga har jag faktiskt angående Samsungen, går det att köra RGB ut från scarten ?

Mattias.

#21

Postad 14 mars 2003 - 14:01

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
TobbeOsterberg: Jag har en Samsung DSR-9500z, hade tidigare i två år en hyr mottagare från canal digital och Samsungen är bättre på precis ALLT, ljud och bild, handhavande... ja just allt!
Av alla mina hemmabio investeringar är jag mest nöjd med denna, har inte hittat nåt fel med den, annars brukar man ju göra det efter ett tag med det mesta. [:)]

I.o.f.s, en fråga har jag faktiskt angående Samsungen, går det att köra RGB ut från scarten ?

Mattias.

#22

Postad 14 mars 2003 - 14:34

Unregistered2785219d
  • Unregistered2785219d
  • Lärjunge

  • 420 inlägg
  • 0
Hej,

Jen: Det låter ju som om Samsungen blir det bästa alternativet. Den har ju både RGB- och digitalutgång (må så vara att den bara är optisk :).

Min nästa fråga är sedan vilken parabolantenn man skall ha. Spelar detta någon roll eller räcker ett aluminiumklätt paraply på taket? Sedan finns det ju olika motorer och huvuden också har jag förstått. Jag vill givetvis ha det som ger bäst mottagning och är enklast att ställa in. Har vid ett par tillfällen hjälpt min kusin att klättra upp på taket och vrida medan han stått inne i huset och vrålat höger eller vänster. Sådant orkar jag inte med. Vad skall jag därför köpa?

Mvh
Joel

#23

Postad 14 mars 2003 - 15:23

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
När jag vet vad som var orsaken till problemen med min box så skriver jag det här.

Ett till problem: Jag får en svart kant (sorgkant) i vänstra delen av bilden. Såg i en annan tråd att det kan bero på att jag skickar ut RGB, kan det stämma? I dator har jag i alla fall inga möjligheter att vid inspelningen förskjuta bilden åt vänster så att sorgkanten försvinner. Med originalboxen från Canal Digital blir det inga sorgkanter.

#24

Postad 14 mars 2003 - 15:36

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
"I.o.f.s, en fråga har jag faktiskt angående Samsungen, går det att köra RGB ut från scarten ?"

Om din scart är fullkopplad så ser jag inga bekymmer med det...

Mvh Jen

#25

Postad 14 mars 2003 - 16:27

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Hej Joel,

[:)]

Ett paraply ska du nog inte försöka sätt upp på ditt hus då det blir en enda stor åskledare... hi hi hi

Men parabolantennens funktion är ju att ta emot signal från sateliten i fråga du ska ställa in, och sateliter är ju som sagt olika starka.

Desto svagare frekvenser på en satelit desto större parabol behöver du, lnb med lägre db tal är också att föredra. (ju lägre decibel desto starkare)

Efter dina referenser så kan jag rekomendera en vanlig diseqc 1.2 motor...

( det finns för övrigt inte så många modeller på motorer, nokias modell satscan är spärrad så den går bara att använda på nokia mottagare och i övrigt är de flesta likadan men med olika designs på ett fåtal.)

Eftersom du ska ha svenska kanaler och lite utländska (engelska, sport osv) så räcker det med en 78cm parabol, 0,4 eller 0,5db lnb och som sagt innan diseqc 1,2 motor.

Instrument att ställa in parabolen med finns ett flertal alt. Det bästa alternativet är att hyra en satlook från en tv handlare eller helt enkelt ta dit en montör. Monteringen går på mellan 500 till 2500:- .

800:- är ord balkong monteringspris
1000-1500:- lågtak
1400-2500:- special monteringar eller sluttande tak

Om du inte känner för att lägga såna pengar på montering finns det även en sorts signalmottagre på biltema för drygt 250:-, men obs att den ger utslag på alla sateliter!

Mvh Jen [:D][:D][:D]

#26

Postad 14 mars 2003 - 16:33

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tobbe: "Ett till problem: Jag får en svart kant (sorgkant) i vänstra delen av bilden."

Det här är ett problem jag känner igen från en annan samsung 9500. Det vi fick fram var också en sorgekant och efter att bytit ut dekodern mot en ny uppstod inte problemet igen. Kort slutledning: Lämna in din dekoder hos tv handlaren du köpt den från och be dem testa om samma problem uppkommer på deras tv. (jag förmodar att de har en demoparabol som de kan visa kanaler för kunder)

Om problemet finns hos dem också så reklamera varan och be om en ny. Om de inte går med på det så skicka den på garanti service till samsung och be om en lånedekoder.

:)

Mvh Jen

#27

Postad 14 mars 2003 - 18:16

Unregistered2785219d
  • Unregistered2785219d
  • Lärjunge

  • 420 inlägg
  • 0
Jen: Tack för hjälpen. Inser att det finns lika mycket att lära sig om paraboler och satellitmottagare som det finns om hembio.

Mvh
Joel

#28

Postad 14 mars 2003 - 19:01

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
[:)] Ett rent nöje Joel...

"At your service!"[:D]

Mvh Jen

#29

Postad 14 mars 2003 - 19:11

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Återkommande till förfågningar av RGB på samsung och efter en dekoder med RGB.

1)Din scart bör vara fullkopplad.
2)Samsung klarar RGB likaså flertalet märken.
3)På samsung 9500 finns det valalternativ under systeminställningar, ibland är den inte inställd på RGB utan man måste själv ändra det. Skillnaden ser ni omedelbart.

Lycka till!

Mvh Jen

#30

Postad 14 mars 2003 - 19:32

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
"efter att bytit ut dekodern mot en ny uppstod inte problemet igen"

Tackar för infon, känns bra att inte alla exemplar är felaktiga. Har just hämtat en annan dekoder, Samsung 9510, likadan som 9500 men med inbyggt modem. Återkommer med testresultat. Hoppas denna är ok!

#31

Postad 14 mars 2003 - 23:50

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
Har testat lite. Sorgkanten uppstår när man väljer "Sammansatt + RGB" som signaltyp, väljer man "Sammansatt" så försvinner den.

Ljudet låter finfint. I början. Efter ca fem minuter börjar knastret. Om jag då lämnar filmen och går in i menyn lite hastigt och sedan återvänder till filmen så upphör knastret. Efter fem minuter startar det igen.

Boxen verkar jättebra, och den har onekligen vissa förtjänster, men hela intrycket dras ned i botten av den här ljudbuggen. Har alltså testat med både Samsung 9500 och Samsung 9510.

#32

Postad 15 mars 2003 - 01:06

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
TobbeOsterberg: Tråkigt att du inte får det och fungera, det skulle ju vara bra om du kom över en dekoder som man vet fungerar felfritt hos nån annan ( som t.e.x hos mig ), skulle felet finnas kvar ändå måste det ju bero på nåt annat.
Du bor väl förmodligen inte i norraste sverige, annars hade vi kunnat tetsta mde min dekoder.

En fråga om nya TV4 Plus, vad för frekvens ligger den på ? Kollade i aftonbladets TV tidning och där står den frekvensen som jag har vanliga TV 4 på... ??
Vet Jen oxå om man ska kunna se TV4 Plus med Canal Digitals Local paket ?

Mattias.

#33

Postad 15 mars 2003 - 01:15

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
Tack för erbjudandet mattiask men jag bor säkert 100 mil ifrån dig... :) TV4 plus fick vi in efter en vanlig kanalsökning. Vi har ju likadana boxar (än så länge!). Sneglar på Force 1145, verkar vara en trevlig box.

#34

Postad 15 mars 2003 - 14:12

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
[8)] Grattis [8)]!

Hoppas du äntligen kan inse charmen med samsung... kontakta gärna mig om hur 9510 fungerar.

Har inte hunnit lägga vantarna på en sån ännu... [:o]

Mvh Jen

#35

Postad 15 mars 2003 - 14:30

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Mattias ask...

Tv 4 plus finns i canal digitals minsta utbud Local. Annars hittar du den gratis på marksända boxer. Om du kör med parabol gör en ny sökning på Thor och vips har du tillgång till Tv plus.

Frekvenser hittar man lätt på: www.lyngsat.com eller www.satkodx.com

Mvh Jen

#36

Postad 15 mars 2003 - 14:58

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
"Hoppas du äntligen kan inse charmen med samsung..."

Som jag skrev ovan kvarstår ljudproblemet. Ska nog beställa en Force 1145 istället. Knaster är inte speciellt charmigt :o Du ser också lösningen på sorgkantproblemet i mitt inlägg ovan.

Eftersom bägge exemplar jag testat har det här felet utgår jag ifrån att alla dras med det. 9510 och 9500 är identiska förutom modemfunktionen. Bägge jag testat har tillägget Z.

#37

Postad 15 mars 2003 - 15:46

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Nej alla dras inte med det felet, i min familj är vi tre stycken som har den här mottagaren och ingen har det felet, det kan ju vara så kanske att det ändå är en större tillverkningsserie som har det här felet, vi har haft tur och inte fått nån från den serien kanske, vi har alla haft våra mottagare ganska länge, sen i höstas.

Om man gör en ny kanalsökning, måste man börja redigera om hela kanallistan igen då ?
Vore trist nu när jag äntligen ordnat dom precis som jag vill ha det.

Mattias.

#38

Postad 15 mars 2003 - 16:06

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Mattiask "Nej alla dras inte med det felet, i min familj är vi tre stycken som har den här mottagaren och ingen har det felet, det kan ju vara så kanske att det ändå är en större tillverkningsserie som har det här felet, vi har haft tur och inte fått nån från den serien kanske, vi har alla haft våra mottagare ganska länge, sen i höstas."

Tack för försvaret... [:o]

TobbeOsterberg: Jag har heller aldrig dragits med ljudproblem. Men hoppas att det löser sig om du byter till force. Force har ju också både viaccess och conax samt så är den också ganska bra.

Många bäst i test precis som Samsung. [^]

Hoppas du får problemet i shack, Mvh

Jen

#39

Postad 15 mars 2003 - 17:27

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
Mattias: Har ni den med ändelsen Z i modellbeteckningen? I butiken hör de inte heller något fel på den box jag returnerat. Jag misstänker att det beror på att de inte lyssnat tillräckligt länge. Felet uppträder ju inte förrän efter ca fem minuter efter kanalbyte / in-ut ur meny.

#40

Postad 15 mars 2003 - 20:19

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Jo det är z modellen vi har.

Mattias.

#41

Postad 16 mars 2003 - 12:54

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
Det var en lustig tråd.en person utger sig för att vara "expert" på sattelit/paraboler,fniss.Det verkar som om denna person e mest intresserad av att rosa Samsung,tydligen har personen nyligen innskaffat en sattmottagare och på köpet blivit "expert",tycker uttalandena är endast pinsamt dåligt och okunnigt.RGB ut hade dom gammla D2Mac mottagarna redan på sin tid ,hallå läs på lite mer innan ni utger er för att vara experter.Nu får jag på fasen för detta inlägg ,men det e det värt

#42

Postad 17 mars 2003 - 07:28

Unregistered0eecee72
  • Unregistered0eecee72
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Joel: Ta även en titt på följande paket. Force PVR-Master 1155s / 1199s och Force Frontier 55cm.
Skillnaden mellan 1155s och 1199s är att 1199s har en inbyggd 80Gb hårddisk.
Självklart så klarar bägge modellerna RGB och har en optisk utgång.
Själva parabolen är dubbelreflekterande, vilket innebär att den är mindre än vanliga skålar, men kan ändå ta emot från 5 olika satellitpositioner.
Kolla mer på www.force.tv

#43

Postad 17 mars 2003 - 12:54

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
"Det var en lustig tråd.en person utger sig för att vara "expert" på sattelit/paraboler,fniss.Det verkar som om denna person e mest intresserad av att rosa Samsung,tydligen har personen nyligen innskaffat en sattmottagare och på köpet blivit "expert",tycker uttalandena är endast pinsamt dåligt och okunnigt.RGB ut hade dom gammla D2Mac mottagarna redan på sin tid ,hallå läs på lite mer innan ni utger er för att vara experter.Nu får jag på fasen för detta inlägg ,men det e det värt"

HAKON: Jag blir inte ett dugg förnärmad då det råkar vara så att de flesta personerna i denna tråd frågar om Samsung dekodrar och jag personligen inte ens har parabol. Jag jobbar däremot med paraboler. Vad det gäller att vara självutnämd expert så var det just du som kallade mig det... Jag har aldrig i denna tråd försökt ge svar på nåt jag inte själv har erfarenhet utav.

Om nån däremot skulle be mig om råd över installera en parabol så har du därefter ingenting att yttra dig om. Jag är montör och har arbetat i branshen snart två år. Jag kan inte allt men tillräckligt för att kanske vara till hjälp. Försöker varken ge mig eller samsung "credits"... vill bara va till hjälp om jag kan! Sen är det upp till dig hur du vill bemöta den info du tillhandages.

Mvh "Den sk självutnämda experten!"

#44

Postad 17 mars 2003 - 17:52

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Just keeping it alive...

[^][^][^]

#45

Postad 17 mars 2003 - 19:14

Unregistered3af742d0
  • Unregistered3af742d0
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Det var ett lustigt inlägg, där en pajas som inte ens kan stava till satellit
kritiserar någon som försöker hjälpa till.
Av allt jag kan läsa så märker jag inga fel på det Jen har skrivit.

#46

Postad 17 mars 2003 - 19:50

Unregistered55c9380c
  • Unregistered55c9380c
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Hakon:

Om du nu "kände på dej" att du skulle få skäll för ditt inlägg, hade det då inte varit bättre att "hålla truten" ?

När vi nu äntligen har fått hit en tjej som begriper lite av "pojkarnas tekniska leksaker", så ska du väl inte jaga bort henne med dumma påhopp ?
Läs igenom hela tråden, innan du skriver nåt nästa gång !


Jen:

Tuta & kör ! Det finns gott om folk här, som uppskattar din hjälp, det kan du vara övertygad om !

" Stå på dej, annars gör nån annan det ! ! ! "

//Maths

#47

Postad 17 mars 2003 - 21:07

Unregistered1cce7aeb
  • Unregistered1cce7aeb
  • Forumräv

  • 601 inlägg
  • 0
Instämmer här oxå, Jen!

Jag har "lurkat" den här tråden några dagar nu och du verkar vara på gränsen till otäckt insatt/påläst.[:0]
Funderar på att byta ut min sura 9321:a snart och era (dina) råd i den här tråden har alla fakta jag behöver.[8D]

Tack! Och fortsätt upplysa oss i omloppsbanemörkret.

Mvh

/Per

#48

Postad 17 mars 2003 - 21:26

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0
[:D]Ursäkta mina stavfel nästa gång jag kritiserar någon/något skall jag stava bättre ,jag lovar.[;)][:D][:D].Det var inte så allvarligt menat Jen,ville mest se hur andra reagera.Varför nu det då jo va fasen ibland har man för lite att göra då kan det vara kul att skapa oreda i ledet.Det lustiga i det hela e att den som tog minst illa vid sig var Jen själv,och det hade jag faktiskt förväntat mig eftersom det var en tjej,men ni andra högg direkt[:D].Precis vad jag räknat med.No hard feeling Jen ,jag håller på dig. Jag ber om ursäkt om jag förnärmat någon.Jag håller med om att det behövs en tråd om parboler och dess funktioner många undrar ,få kan.Mvh Hakon

#49

Postad 18 mars 2003 - 11:20

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
"Det var ett lustigt inlägg, där en pajas som inte ens kan stava till satellit
kritiserar någon som försöker hjälpa till.
Av allt jag kan läsa så märker jag inga fel på det Jen har skrivit."

Tack Multiplex... [:I]

#50

Postad 18 mars 2003 - 11:27

Unregistered499d97e5
  • Unregistered499d97e5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
"Tuta & kör ! Det finns gott om folk här, som uppskattar din hjälp, det kan du vara övertygad om !

" Stå på dej, annars gör nån annan det ! ! ! "

//Maths"

Mats; Va söt du är... [:D] men jag skräms inte så lätt! Tack för stödet "and i will be right here"!

Mvh Jen



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.