Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#3951

Postad 17 juli 2021 - 14:21

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Jag och tydligen många med mig är jäkligt trötta på OP-boxen. Varför finns ingen information om den nya boxen förutom det som funnits sedan tidigt i våras? Förstår om det handlar om pengar men hur många kunder har inte Canal Digital tappat p.g.a. OP-boxen? Själv har jag börjat titta på alternativ till Canal Digital/Allente efter att ljudet på min box försvinner med jämna mellanrum. För att inte tala om alla pixlar som uppenbarar sig då och då! Nä vi borde gemensamt ställa krav på Allente/Canal Digital att snarast ge oss den nya boxen. Annars säger vi upp våra avtal!!


Boxen kommer dröja, betatestare har knappt fått den än. Jag trodde vi skulle få den innan semestern men icke. Allente verkar gräva sin egen grav med höjda priser, mindre antal kanaler och en box som snart är 4 år och är genomrutten...

#3952

Postad 17 juli 2021 - 15:02

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Boxen kommer dröja, betatestare har knappt fått den än. Jag trodde vi skulle få den innan semestern men icke. Allente verkar gräva sin egen grav med höjda priser, mindre antal kanaler och en box som snart är 4 år och är genomrutten...

Det känns verkligen hopplöst nu. Har helt och hållet gett upp hoppet om oneplace nu och kör med en begagnad smartbox som funkar bra. Och sen kommer mitt abonnemang bli dyrare när bindningstiden är slut, då tror jag att jag kommer ta Telia igen om inget har hänt mot slutet på året.



#3953

Postad 17 juli 2021 - 16:30

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Det känns verkligen hopplöst nu. Har helt och hållet gett upp hoppet om oneplace nu och kör med en begagnad smartbox som funkar bra. Och sen kommer mitt abonnemang bli dyrare när bindningstiden är slut, då tror jag att jag kommer ta Telia igen om inget har hänt mot slutet på året.


Jag hoppas få testa den nya boxen innan november...

#3954

Postad 26 juli 2021 - 11:13

Bertilis
  • Bertilis
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Jag fortsätter med min HD-Box Smart via parabol med en extern liten SSD för Timeshift och någon enstaka inspelning (behöver inte vara godkänd mm av Allente) samt kompletterar med en ATV4k. (fantastisk liten maskin!)

Provar ibland att koppla in OP-boxen men den är enligt mig helt obrukbar, det är ofattbart att man fortfarande prånglar ut den till nya kunder?

Floppar den nya boxen så lever Allente farligt, det är nog därför den dröjer, det får inte gå fel helt enkelt.



#3955

Postad 26 juli 2021 - 13:32

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Jag fortsätter med min HD-Box Smart via parabol med en extern liten SSD för Timeshift och någon enstaka inspelning (behöver inte vara godkänd mm av Allente) samt kompletterar med en ATV4k. (fantastisk liten maskin!)

Provar ibland att koppla in OP-boxen men den är enligt mig helt obrukbar, det är ofattbart att man fortfarande prånglar ut den till nya kunder?

Floppar den nya boxen så lever Allente farligt, det är nog därför den dröjer, det får inte gå fel helt enkelt.

Ingen bra idé att använda SSD för Timeshift och inspelningar då det är begränsat antal skrivningar.



#3956

Postad 26 juli 2021 - 15:22

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Ingen bra idé att använda SSD för Timeshift och inspelningar då det är begränsat antal skrivningar.

Knappast något problem. Dagens ssd diskar är gjorda för att klara mängder av skrivningar.

Som exempel, en ssd som är ett par år på nacken och är specad till att klara 200TBW. Det innebär att den kan skriva 50GB/dag och hålla i 12år ;)



#3957

Postad 26 juli 2021 - 17:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Knappast något problem. Dagens ssd diskar är gjorda för att klara mängder av skrivningar.

Som exempel, en ssd som är ett par år på nacken och är specad till att klara 200TBW. Det innebär att den kan skriva 50GB/dag och hålla i 12år ;)

Kan snabbt bli mycket skrivningar speciellt om man kör med permanent timeshift. 



#3958

Postad 26 juli 2021 - 18:12

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Kan snabbt bli mycket skrivningar speciellt om man kör med permanent timeshift. 

Som sagt, inget man behöver oroa sig över idag. En ssd disk är prisvärd och det kommer ta flera år att förbruka den hur mycket man än skriver varje dag :)



#3959

Postad 26 juli 2021 - 22:33

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Jag fortsätter med min HD-Box Smart via parabol med en extern liten SSD för Timeshift och någon enstaka inspelning (behöver inte vara godkänd mm av Allente) samt kompletterar med en ATV4k. (fantastisk liten maskin!)
Provar ibland att koppla in OP-boxen men den är enligt mig helt obrukbar, det är ofattbart att man fortfarande prånglar ut den till nya kunder?
Floppar den nya boxen så lever Allente farligt, det är nog därför den dröjer, det får inte gå fel helt enkelt.


Jag vet varför den nya boxen dröjer men har typ skrivit på tystnadsplikt för att inte säga varför. Det är inte dock det skäl som du skrivit om...

#3960

Postad 27 juli 2021 - 08:10

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Jag vet varför den nya boxen dröjer men har typ skrivit på tystnadsplikt för att inte säga varför. Det är inte dock det skäl som du skrivit om...

Löjligt, har man tystnadsplikt på riktigt säger man ingenting.

#3961

Postad 27 juli 2021 - 14:44

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Jag vet varför den nya boxen dröjer men har typ skrivit på tystnadsplikt för att inte säga varför. Det är inte dock det skäl som du skrivit om...


Ja, du verkar vara en viktig kugge i Alentes stab. ”Möten” med gamla CD och nu ”tystnadsplikt”.
Ge dig och skaffa ett liv !!

Jag vet varför den nya boxen dröjer men har typ skrivit på tystnadsplikt för att inte säga varför. Det är inte dock det skäl som du skrivit om...


Ja, du verkar vara en viktig kugge i Alentes stab. ”Möten” med gamla CD och nu ”tystnadsplikt”.
Ge dig och skaffa ett liv !!

#3962

Postad 27 juli 2021 - 15:08

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

Jag vet varför den nya boxen dröjer men har typ skrivit på tystnadsplikt för att inte säga varför. Det är inte dock det skäl som du skrivit om...


Gissar att du i egenskap av betatestare skrivit på ett NDA.
I så fall bör du vara lite mer försiktig i dina formuleringar. :-) (jag har både skrivit på och tvingat andra skriva på åtskilliga NDA i mitt tidigare liv.)

#3963

Postad 27 juli 2021 - 15:40

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Ja, du verkar vara en viktig kugge i Alentes stab. ”Möten” med gamla CD och nu ”tystnadsplikt”.
Ge dig och skaffa ett liv !!

Ja, du verkar vara en viktig kugge i Alentes stab. ”Möten” med gamla CD och nu ”tystnadsplikt”.
Ge dig och skaffa ett liv !!


FU 2

Gissar att du i egenskap av betatestare skrivit på ett NDA.
I så fall bör du vara lite mer försiktig i dina formuleringar. :-) (jag har både skrivit på och tvingat andra skriva på åtskilliga NDA i mitt tidigare liv.)


Nja, inte skrivit på något, bara en muntlig "överenskommelse"... Det är inget svårt att gissa varför inte den nya boxen har kommit, jag hade räknat ut det innan.

Löjligt, har man tystnadsplikt på riktigt säger man ingenting.


Som utbildad Socionom så vet jag hur riktig tystnadsplikt fungerar, bara tyst för att vara snäll mot Allente.

Löjligt, har man tystnadsplikt på riktigt säger man ingenting.


Som utbildad Socionom så vet jag hur riktig tystnadsplikt fungerar, bara tyst för att vara snäll mot Allente.

#3964

Postad 29 juli 2021 - 18:44

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 1

Du har helt rätt Svenna72. Tystnadsplikt är kopplad till någon form av myndighetsverksamhet och inget annat. 



#3965

Postad 29 juli 2021 - 20:28

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Har man tagit bort skärmsläckaren ?

nu bryts uppspelningen och går ut till TV

eller är det bara jag som har märkt detta ?

 

Sven Åke



#3966

Postad 02 augusti 2021 - 12:00

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

 

Har man tagit bort skärmsläckaren ?

nu bryts uppspelningen och går ut till TV

eller är det bara jag som har märkt detta ?

 

Idag fungerade det

 

Sven Åke



#3967

Postad 09 augusti 2021 - 14:29

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Flera gånger det sista har "se från början" abrupt avslutats, lite tråkigt för då kommer man live... OnePlace skulle aldrig kommit ut på marknaden, seg och slö.

Redigerat av Svenna72, 10 augusti 2021 - 09:32.


#3968

Postad 10 augusti 2021 - 07:37

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Flera gånger det sista har "se från början" abrupt avslutats, lite tråkigt för då kommer man live... OnePlace skulle släppts utan HDD...

Om se från början avbryts - så kan man inte starta om det för det aktuella programmet OM det programmet avslutats och inte längre sänds live. Inte heller kan inspelning till HDD ske via "se från början"´.

 

Vecko-arkivet KAN lösa det, MEN inte alla program kan ses där. 



#3969

Postad 10 augusti 2021 - 21:20

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

 

OnePlace skulle aldrig kommit ut på marknaden, seg och slö.

Glöm inte alla dessa krascher som i regel kommer efter vara andra

 

Sven Åke



#3970

Postad 11 augusti 2021 - 07:46

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Är det gamla versionen man får av Allente nu? Dvs den nya är inte ute?

#3971

Postad 11 augusti 2021 - 08:50

radarnisse
  • radarnisse
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Hej ursäkta om detta är på gränsen till OT. (Eller över) Om jag skall välja mellan OnePlace parabol och Ultra Prime HD 680 med fiber. Vad är för och nackdelarna. Jag har nu en gammal liten tror den heter smart hd box. Jag tycker jag har bra bild på den, men också från Viaplay-appen i min tv. (LG oled)

mvh Anders 

Ps

Har alltid läst att parabol är så överlägset fiber. Men är det så fortfarande?

Alltså inte att man upprepar vad som alltid sagts, utan att man verkligen vet

Ds


Redigerat av radarnisse, 11 augusti 2021 - 08:59.


#3972

Postad 11 augusti 2021 - 11:12

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Hej ursäkta om detta är på gränsen till OT. (Eller över) Om jag skall välja mellan OnePlace parabol och Ultra Prime HD 680 med fiber. Vad är för och nackdelarna. Jag har nu en gammal liten tror den heter smart hd box. Jag tycker jag har bra bild på den, men också från Viaplay-appen i min tv. (LG oled)
mvh Anders
Ps
Har alltid läst att parabol är så överlägset fiber. Men är det så fortfarande?
Alltså inte att man upprepar vad som alltid sagts, utan att man verkligen vet
Ds


Nackdelarna med fiber TV är att både TV och fiber försvinner vid avbrott på fibern. Parabol aldrig något strul. Litar heller inte på Fiber TV då en polare varit utan TV hela sommaren då Sappa inte kan leverera till Bahnhof på grund av kapacitetsproblem. Verkar fungera skit i Stockholms området med för många kunder, Bahnhof vill inte erkänna att IP adresserna för Fiber TV är slut men kunderna får glatt betala fakturorna.

#3973

Postad 11 augusti 2021 - 11:44

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Hej ursäkta om detta är på gränsen till OT. (Eller över) Om jag skall välja mellan OnePlace parabol och Ultra Prime HD 680 med fiber. Vad är för och nackdelarna. Jag har nu en gammal liten tror den heter smart hd box. Jag tycker jag har bra bild på den, men också från Viaplay-appen i min tv. (LG oled)
mvh Anders
Ps
Har alltid läst att parabol är så överlägset fiber. Men är det så fortfarande?
Alltså inte att man upprepar vad som alltid sagts, utan att man verkligen vet
Ds


Jag ser det som så att bra bild från parabol. Tror inte den är bättre från fiber.

Sen föredrar jag parabol då man får se live kanaler i appen via internet oxå.
Parabol = dålig väder = ingen bild med då kör man via fiber och appen, då har man alltid backup. Oddset att dåligt väder inträffar samtidigt som fiberavbrott är nog inte så sannolikt. Aldrig hänt mig iaf.

Genom fiber = fiber nere = ingen bild. Samt inget backup. Då är det bara ligga där och sura när melodifestivalen går och du inte kan se den.

#3974

Postad 11 augusti 2021 - 12:16

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Det får vara jäkligt dåligt väder om man inte ska ha bild via parabol. Eller har du 40cm tallrik? :P



#3975

Postad 11 augusti 2021 - 12:27

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Parabol och rätt box är smidigare då man kan spela in program och zappa enklare mellan kanalerna. 



#3976

Postad 11 augusti 2021 - 14:21

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

När jag gick från ComHem, tre hål i väggen, till Canal Digital parabol blev bilden ett lyft. I synnerhet när jag tittar på TV via projektor och en 100 tums duk.

 

En snubbe och typisk hästhandlare från Open Infra knackade på dörren för en tid sedan och ville kränga fiber. Han garanterade att det var bättre bild med fiber och dessutom kunde jag använda mina Canal Digitalboxar påstod han. Bara att koppla in fibern i nätverksuttaget. En verkligt seriös snubbe! Jag tackade naturligtvis nej och svarade att om han inte ljugit så mycket hade jag kanske övervägt fiber i stället för mitt bredband från ComHem.

 

Det visade sig senare att de som tackat ja till Open Infras erbjudande i vårt bostadsområde haft stora bekymmer med både tid för inkoppling och en support som inte svarar, varken i telefon eller mejl. 



#3977

Postad 11 augusti 2021 - 18:13

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Jag ser det som så att bra bild från parabol. Tror inte den är bättre från fiber.

Sen föredrar jag parabol då man får se live kanaler i appen via internet oxå.
Parabol = dålig väder = ingen bild med då kör man via fiber och appen, då har man alltid backup. Oddset att dåligt väder inträffar samtidigt som fiberavbrott är nog inte så sannolikt. Aldrig hänt mig iaf.

Genom fiber = fiber nere = ingen bild. Samt inget backup. Då är det bara ligga där och sura när melodifestivalen går och du inte kan se den.

Vilken operatör pratar du om? jag har båda Telia (fiber & tv) och Allente via parabol och skillnaden i bildkvaliteten är märkbar på min 55 och 65 tum. Det är därför jag har parabol kvar och betalar för tjänsten. Jag har även Comhems nät i huset som jag testade tidigare och om Boxer pratar jag inte ens om.
 
Det är inte fel på fibern eller på bandbredden utan det är fel på operatörer som komprimerar strömmen så hårt att det stör tittandet. Bästa bildkvaliteten på SD, HD och UHD kanaler i Norden - utan tvekan - är på Allente/Telenorsat. 
 
0,8 W kan ses som en media hub och därför Telenorsat behöver hålla bildkvalitén på en bra nivå. Det beror på att vi "vanliga tv tittare / konsumenter" har tillgång till samma tv-signaler som även används av andra lokala/utländska tv-operatörer som hämtar ner signal från 0.8 och sänder vidare i sina tv-nät. 
 
 
Angående "Parabol = dålig väder = ingen bild" ,
Jag har min Selfsat H50D4 plattantenn bakom inglasning på balkongen. Trots att glaset dämpar signalstyrkan med minst 3-4 dB har jag sällan haft problem med motagningen. 3-4 gånger avbrot per år kan jag leva med när det ösregnar. Har aldrig haft problem med snön! (i gamla lägenheten hade jag Lumons balkonginglasning med 10 mm tjocka glas och även då fungerade det utan problem). 
 
Om du har "Parabol = dålig väder = ingen bild" kontaktar du en bättre service och tekniker helt enkelt, någon som kan sin grej, någon som kan montera och kan rikta om antennen bättre. 


#3978

Postad 11 augusti 2021 - 22:30

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Alltså jag har kanske på sin höjd haft avbrott i sändningar via parabol 1-2 gånger när det har toooook regnat eller snöat riktigt mycke. Efter vi flyttade till radhus har jag parabolen under tak på balkongen och det har hjälpt mycke.
Det va värre förr när den låg helt oskyddat och hela LNB täcktes av blöt snö samt tallriken då fick man mer störningar.

Har inte sagt att bliden är bättre på fiber eller likande utan bara att skulle inte tro att bilden är bättre via fiber. Har inte kunnat testa själv men är tveksam att den slår parabol kvalite.

Kör förövrigt med deras CD standard tallrik som dom skickar med.

#3979

Postad 12 augusti 2021 - 06:55

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

Är det gamla versionen man får av Allente nu? Dvs den nya är inte ute?


De har inte lanserat den nya ännu. Okänt närden kommer.

#3980

Postad 12 augusti 2021 - 07:14

radarnisse
  • radarnisse
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Tack för alla svar och synpunkter. Jag väntar på den nya boxen, och litar på att ni kommer att hitta ev. problem med den.

mvh Anders



#3981

Postad 12 augusti 2021 - 14:07

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

De har inte lanserat den nya ännu. Okänt närden kommer.

 

Nä den lär dröja, vilket snart börjar bli en parodi...



#3982

Postad 20 augusti 2021 - 07:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hej

Vi har lanserat en ny mjukvara till ett mindre antal kunder med uppkopplad OnePlace (endast internet eller internet + satellit)

Version och hur man kontrollerar detta i boxen

TV-app: v.2.5.4 (Meny / Inställningar / Teknisk information / Versioner / S/W-version / Allente-app
Mellanvaruversion: v8.120 (Meny / Inställningar / Enhetsinställningar / Om / LG Mellanvaruversion)
Plattformsversion: v2.120.25 (Meny / Inställningar / Enhetsinställningar / Om / LG plattformsversion)

Nytt i mjukvaran
 

  • Förbättringar kring att det blir pixeleringar på inspelningar.
  • Lösning på att inspelningar försvinner från hårddisken.
  • Lösning på att det ibland blir svart bild när man startar innehåll via streaming, tex veckoarkiv, se från början eller filmer/serier.
  • Aktivering av funktionen "Välj din genväg" under Meny / Inställningar / Välj din genväg (OBS: Detta fungerar endast på en nyare version av fjärrkontroll som har en knapp med en stjärna där det står "Shortcut"

Det planeras även en hotfix av TV-appen i OnePlace preliminärt under september, mer info om datum och förbättringar kommer inom kort. 

 

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 20 augusti 2021 - 12:06.


#3983

Postad 20 augusti 2021 - 08:32

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Jahaa…..
Och vilka nya fel innehåller och tillför denna uppdatering till
boxen ???

#3984

Postad 20 augusti 2021 - 19:35

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
OnePlace boxen har sedan två månader förpassats till sovrumet då den oandvändbar som mediaenhet i och med Allente uppdateringen. Blev en pina med boxen under sommaren med sportsändningar, OS och då man vill se en film med bra ljud, flerkanalsljud (soundbar).
Tur man har HD-Box Smart kvar till tvillingabonnemanget och som tillsammans med Google TV (chromcast) blir en överlägsen mediaenhet. (Betyg 1-10) OnePlace = 1, kombinationen HD-Box Smart och Google TV = 10
I och med Allente uppdatering blev boxen mycket sämre fast man inte trodde det kunde bli värre. Pixlar inte bara på inspelningar utan även på vissa kanaler (parabolen kontrollerad av CD:s leverantör och boxen uppkopplad med ethernet kabel och 100/100 abonnemang). Som om inte ljudet var kass tidigare blev det ännu sämre. Timeshift (se från början) som fungerat tidigare lägger av helt plötsligt och då ordinarie programtid gått ut har man ej möjlighet komma tillbaks där man var utan missar slutet. Vid byte av kanal, flera händelser eller rättare sagt hände inget, svart skärm eller inget ljud. OnePlace boxen fick en 1:a på grund av fler inspelningsmöjligheter i antal med det är nog det enda positiva men förstörs av pixlarna så får väl degradera till en 0:a för boxen.
Uppskattar Niklas (på CD/Allente) engagemang och kontakter men måste ge upp boxen, ingen ide ringa ordinarie support, man blir bara frustrerad. Synd på en kass box då CD/Allente utbud på HD kanaler och rimliga priser, OnePlace boxen kan bara innebära slutet med fler missnöjda kunder.
Kombinationen HD-Box Smart och Google TV är en fröjd vad det gäller funktion, kvalitet, användande och framför allt ljudet.
Nuvarande versioner på OnePlace boxen är, TV-app: v.2.5.3 Mellanvaruversion: v8.98 Plattformsversion: v2.117.25
Man nästan gråter över en så dålig box.

Lika bra lägga till ytterligare fel, när man väljer inspelning av program "Avsnitt" och programmen i TV-guiden har har samma namn på flera avsnitt så, det är ofta så på sportkanalerna/sändningar och Eurosport bland annat, så läggs inspelning av alla dessa in fast man valt bara ett av dem.
Finns nog många ytterligare fel, man kan inte ens räkna dem alla!

Redigerat av OveSkbg, 21 augusti 2021 - 11:00.


#3985

Postad 24 augusti 2021 - 15:05

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

I fredags slog åskan ned intill huset och både TV, digital HD-Box Smart, LNB-huvudet samt bredbandet slogs ut. Var i kontakt med Allente strax efter åskan och de erbjöd mig en One Place för 1080 kr. Supporten var tydlig med att man framledes inte kommer att skicka ut boxar gratis. Nä det behöver de ju inte eftersom konkurrensen på parabol-TV är minimal. Jag bad att få en annan box med det är endast One Place som erbjuds numera. Supporten förstod inte min kritik mot One Place!

 

Jag har sökt med ljus och lykta i närområdet för att hitta en HD-Box Smart men det är helt omöjligt att hitta någon. Sitter därför nu med en One Place som under installationen har visat "Laddar....." i snart 30 minuter. Inget mer händer. Efter mycket om och men hittade boxen fjärrkontrollen men den processen tog en lång stund. Under tiden Allente "utvecklar" den nya boxen borde de väl kunna erbjuda något annat än One Place. I skrivande stund står det fortfarande "Laddar..." på skärmen:-(



#3986

Postad 24 augusti 2021 - 16:28

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Det enda som man kan lita på med OP är att den strular, nyss kraschade boxen när jag spolade i en inspelning, hel omstart och efteråt var inspelningen borta.

Som grädde på moset så misslyckades den med en inspelning vid samma tillfälle, kod M024.

Jag har inte fått de senaste uppdateringarna ännu.



#3987

Postad 24 augusti 2021 - 16:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Det enda som man kan lita på med OP är att den strular, nyss kraschade boxen när jag spolade i en inspelning, hel omstart och efteråt var inspelningen borta.

Som grädde på moset så misslyckades den med en inspelning vid samma tillfälle, kod M024.

Jag har inte fått de senaste uppdateringarna ännu.

Hej

Kan du testa att söka efter nya mjukvaran manuellt? Meny / Inställningar / Enhetsinställningar / Om 

Mjukvaran fortsätter att rullas ut under veckan.

Mvh
Niklas



#3988

Postad 24 augusti 2021 - 16:34

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Jag har sökt många gånger redan, drog ur strömmen för ett par minuter sedan, ska söka efter uppdateringar igen när den startat ordentligt igen.

 

Nope, ingen uppdatering nu heller.


Redigerat av mhbml, 24 augusti 2021 - 16:36.


#3989

Postad 24 augusti 2021 - 16:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Jag har sökt många gånger redan, drog ur strömmen för ett par minuter sedan, ska söka efter uppdateringar igen när den startat ordentligt igen.

 

Nope, ingen uppdatering nu heller.

Hej

Skicka serienummer annars så kollar jag upp.

 

Mvh
Niklas


I fredags slog åskan ned intill huset och både TV, digital HD-Box Smart, LNB-huvudet samt bredbandet slogs ut. Var i kontakt med Allente strax efter åskan och de erbjöd mig en One Place för 1080 kr. Supporten var tydlig med att man framledes inte kommer att skicka ut boxar gratis. Nä det behöver de ju inte eftersom konkurrensen på parabol-TV är minimal. Jag bad att få en annan box med det är endast One Place som erbjuds numera. Supporten förstod inte min kritik mot One Place!

 

Jag har sökt med ljus och lykta i närområdet för att hitta en HD-Box Smart men det är helt omöjligt att hitta någon. Sitter därför nu med en One Place som under installationen har visat "Laddar....." i snart 30 minuter. Inget mer händer. Efter mycket om och men hittade boxen fjärrkontrollen men den processen tog en lång stund. Under tiden Allente "utvecklar" den nya boxen borde de väl kunna erbjuda något annat än One Place. I skrivande stund står det fortfarande "Laddar..." på skärmen:-(

Hej

Har du kommit igång med boxen? Skicka PM annars så ordnar jag så någon kontaktar dig.

Mvh
Niklas



#3990

Postad 24 augusti 2021 - 16:42

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

@Niklas, PM skickat med serienummer.



#3991

Postad 25 augusti 2021 - 09:39

Bertilis
  • Bertilis
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

För er som inte upptäckt den så finns det en tråd ang. OP v2

 

https://www.minhembi...c=340040&page=3

 

 

Ny box på gång men lite fundersam blir man ju, kan man få en kommentar från Allente Sverige tro?    photo-238055.png?_r=1618239653

 
"Allente’s project was completed in just six months."
“We congratulate Allente for becoming one of the first operators in the world to leverage the Common Broadcast Stack"
 

https://www.digitalt...for-android-tv/



#3992

Postad 25 augusti 2021 - 11:57

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Jag förstår inget det jag postade igår kväll men nu är borta

så jag försöker väl en gång till

 

Jag var utan internät i 5 dagar (hela byn)

LAN fungerade men inte WAN

 

gissa om Boxen blev seg

när man var i EPG och valde ett program med OK knappen

så tog det 40 sekunder innan nästa meny kom upp

där man väljer visa, spela in

 

men boxen var seg i övrigt också

 

det tog lång tid att lägga in inspelning för min motorsport då jag lägger till extra inspelningar för att vara säker på att få se slutet på racet

 

det är synd att det inte finns manuell inspelning

kanal start-tid och sluttid eller längd KLART

 

 

Sven Åke



#3993

Postad 25 augusti 2021 - 12:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Jag förstår inget det jag postade igår kväll men nu är borta

så jag försöker väl en gång till

 

Jag var utan internät i 5 dagar (hela byn)

LAN fungerade men inte WAN

 

gissa om Boxen blev seg

när man var i EPG och valde ett program med OK knappen

så tog det 40 sekunder innan nästa meny kom upp

där man väljer visa, spela in

 

men boxen var seg i övrigt också

 

det tog lång tid att lägga in inspelning för min motorsport då jag lägger till extra inspelningar för att vara säker på att få se slutet på racet

 

det är synd att det inte finns manuell inspelning

kanal start-tid och sluttid eller längd KLART

 

 

Sven Åke

Hej

Jag såg att du skrev igår, så det var lite konstigt.

Om boxen är inställd på internet och man tex får ett avbrott på sin uppkoppling så är det viktigt att ställa om boxen till att endast ta ner signal via satellit. Annars beter sig boxen konstigt eftersom den försöker tex uppdatera EPG och annat över internet. 

Mvh
Niklas



#3994

Postad 25 augusti 2021 - 12:25

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Jag förstår inget det jag postade igår kväll men nu är borta

så jag försöker väl en gång till

 

Jag var utan internät i 5 dagar (hela byn)

LAN fungerade men inte WAN

 

gissa om Boxen blev seg

när man var i EPG och valde ett program med OK knappen

så tog det 40 sekunder innan nästa meny kom upp

där man väljer visa, spela in

 

men boxen var seg i övrigt också

 

det tog lång tid att lägga in inspelning för min motorsport då jag lägger till extra inspelningar för att vara säker på att få se slutet på racet

 

det är synd att det inte finns manuell inspelning

kanal start-tid och sluttid eller längd KLART

 

 

Sven Åke

 

Inlägget ligger kvar där du postade det igår, dvs i Allente-tråden.



#3995

Postad 25 augusti 2021 - 14:06

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Hej

Skicka serienummer annars så kollar jag upp.

 

Mvh
Niklas


Hej

Har du kommit igång med boxen? Skicka PM annars så ordnar jag så någon kontaktar dig.

Mvh
Niklas

 

 

Tack Niklas men jag ger upp boxen. Jag zappar ganska mycket och boxen hänger inte med alls i förhållande till Smartboxen. Tyvärr känns OnePlace pinsam så nu hoppas jag Allente fixar en retursedel, eftersom det inte var med någon sådan i försändelsen. 



#3996

Postad 25 augusti 2021 - 14:35

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

 

Inlägget ligger kvar där du postade det igår, dvs i Allente-tråden.

jag har tagit bort det

 

Om boxen är inställd på internet och man tex får ett avbrott på sin uppkoppling så är det viktigt att ställa om boxen till att endast ta ner signal via satellit. Annars beter sig boxen konstigt eftersom den försöker tex uppdatera EPG och annat över internet.

vad är det man ställa om ?

 

Sven Åke



#3997

Postad 25 augusti 2021 - 15:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

jag har tagit bort det

vad är det man ställa om ?

 

Sven Åke

Hej

Du går in på Meny / Inställningar / Nätverk & internet / och sedan väljer du "Använd i offline-läge"
När man har internet igen, då gör man samma sak igen fast väljer att ställa om den till Online-läge.

Mvh
Niklas



#3998

Postad 25 augusti 2021 - 15:46

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Boxen uppdaterad 12.30 idag, tack Niklas!

Låt se om någon skillnad märks.



#3999

Postad 25 augusti 2021 - 15:48

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Boxen uppdaterad 12.30 idag, tack Niklas!

Låt se om någon skillnad märks.

Hej

Inga problem! Kolla gärna om inspelningen som försvann för dig är tillbaka, vore intressant och veta.
Men det problemet att inspelningar försvinner som du råkade ut för nyligen ska vara löst nu.

Mvh
Niklas
 



#4000

Postad 25 augusti 2021 - 16:15

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hej

Inga problem! Kolla gärna om inspelningen som försvann för dig är tillbaka, vore intressant och veta.
Men det problemet att inspelningar försvinner som du råkade ut för nyligen ska vara löst nu.

Mvh
Niklas
 

Den inspelningen är borta, pushing up daisies..





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.