Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Metro: Exodus (PC, Xbox One, PS4)

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Metro: Exodus (PC) (PC-spel) 6 7,25 (3) 175:-
Metro: Exodus (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 7 8 (2) 149:-
Metro: Exodus (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 6,89 (8) 49:-

#51

Postad 24 februari 2019 - 22:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Blir ett seriöst problem speciellt när man är i mörka miljöer t ex i mörka korridorer. Då händer det att man ibland knappt ser något alls, vilket ju inte är så njutbart.

 

Nightvision  ;) . Kör jag med hela tiden i mörkret.



#52

Postad 27 februari 2019 - 09:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Är i slutet av spelet nu. Har gått nonstop nu :D

Gillar hur dom lyckats med mixen av linjära uppdrag och open world. Och tiden man spenderar i varje område, känns lagom, så man inte hinner tröttna.

 

Slog av Raytracingen efter ett tag. Det är snyggt, men man tappar för mycket i frameraten på vissa ställen, och det negativa är att det kan bli FÖR mörkt emellanåt, pga det mer realistiska ljuset.

Spelet är ju brutalt snyggt även utan RT, så man glömmer snabbt att man slagit av det ;)

 

Nån mer som spelar?


Redigerat av Svante Skoog, 27 februari 2019 - 09:45.


#53

Postad 27 februari 2019 - 11:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Jahapp, åsså fick man "bad ending".

Tyckte slutet va sorgligt, även om det ändå slutade okey.

Såg "good ending" på youtube, så man slapp spela igenom allt igen ;)

 

Blir så trött på spel som har bad endings, om man inte gör allt helt perfekt i spelet.

Hur fan ska man veta vad man gjort fel? :blink:

 

Nåväl, trots detta, va det ett riktigt bra spel :)



#54

Postad 27 februari 2019 - 12:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jahapp, åsså fick man "bad ending".
Tyckte slutet va sorgligt, även om det ändå slutade okey.
Såg "good ending" på youtube, så man slapp spela igenom allt igen ;)

Blir så trött på spel som har bad endings, om man inte gör allt helt perfekt i spelet.
Hur fan ska man veta vad man gjort fel? :blink:

Nåväl, trots detta, va det ett riktigt bra spel :)


Det var ganska krångligt i första spelet att få det bra slutet. Man behöver mer eller mindre gå efter en guide. Spelade igenom redux-versionen några år senare och det var helt omöjligt att komma ihåg allt man skulle göra så jag fick det dåliga slutet...trodde dock jag kom ihåg mer än jag tydligen gjorde.

#55

Postad 02 mars 2019 - 14:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

MHB:s recension

 

 

Blir så trött på spel som har bad endings, om man inte gör allt helt perfekt i spelet.

Hur fan ska man veta vad man gjort fel

 

 

Jag försökte bara klappa till alla fiender istället för att döda dem. Förutom vissa då som var uppenbart att man kunde döda. De säger typ till en att man ska vara försiktig med att döda oskyldiga och sen blir det nån reaktion när man gör något gott eller ont så man märker det. Jag snabbsparade väldigt ofta så kunde alltid göra om ifall jag missade nåt.

 

Men det var rätt kul att lura AI:n i spelet. Varenda gång nån ur gänget följde med mig så var det bara att luta sig tillbaka och låta dem sköta allt skjutande eftersom de ändå är odödliga. I slutet där vid nästet så att säga så sprang jag tillbaka genom tåget och lät morfar sköta allt  :D . Vid bamse så hoppade jag ut på en sten så han bara stod där, han såg ut som en nåldyna av gröna pilar till slut eftersom jag inte förstod att man behövde gå tillbaka för att aktivera en scen innan han kunde dö. Gjorde slut på alla pilar där men aja. Hörde att många klagade på den fighten men.


Redigerat av Zoiler, 02 mars 2019 - 15:01.


#56

Postad 09 november 2019 - 22:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Började känna på detta idag. Det är ju helt osannolikt snyggt och grym presentation. Närmast fotorealistiskt. Hard verkar dock verkligen va hard konstant utan ammo. Haft det tuffare än i något stalker eller metro lir inledningsvis.



#57

Postad 14 mars 2021 - 14:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Hade tänkt lira detta nu men det blir att vänta lite till https://www.sweclock...racing-hardvara

 



#58

Postad 17 juni 2021 - 00:15

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Grymt. :D Stor skillnad med ray-tracing och 60 fps.

 

Exclusive - Metro Exodus Enhanced Edition: Xbox Series X|S DF Tech Review

https://www.youtube....h?v=HQPT4MTOvS4


Redigerat av Zerox_no1, 17 juni 2021 - 00:15.


#59

Postad 17 juni 2021 - 09:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Jepp blir riktigt snyggt, iaf på Series X :)

Series S, dyker tyvärr så lågt som 512p.

Jag är tveksam till att konsollen kommer att överleva denna generationen, iaf när det gäller raytracing.

AMD:s FidelityFX kanske iofs blir räddningen för den?

#60

Postad 17 juni 2021 - 15:30

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 1

Series S, dyker tyvärr så lågt som 512p.

 

Nintendo Wii körde väl 480p (internt), så det är lite högre iaf...



#61

Postad 20 juni 2021 - 16:30

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Jag testade nyligen Metro Exodus i 60 fps och med ray tracing på Series X. Tyckte det såg betydligt sämre ut än vanliga versionen på Xbox One X. Upplösningen är ju bekräftat rejält lägre (som absolut max under 1800p men ibland nere runt 1080p). På Xbox One X var det väl i 4K. Likaså är texturerna otroligt dassiga jämfört med när jag spelade på Xbox One X, absolut inga 4K texurer som dom pratade om. Bakgrunder kändes ofta mer som kulisser med nya utgåvan. Har jämfört med screenshots jag tog på Xbox One X och det ser helt överlägset ut. Grafik tar alldeles för mycket stryk när det ska vara både 60 fps och ray tracing på detta spel. Hoppas dom gör så man kan stänga av ray tracing och köra med bättre grafik i 60 fps istället.

 

Tänkte starta upp spelet utan att uppgradera till nya versionen men det går ju inte. Jag kommer inte vidare med att spela om jag inte godkänner uppdateringen! Otroligt dåligt!



#62

Postad 22 juni 2021 - 20:16

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Verkar vara en fler som är missnöjda med de lågupplösta texturerna på Metro Exodus Enhanced Edition, även på PC.

 

 

https://www.reddit.c...y_textures_and/

 

https://www.reddit.c...w_res_textures/

 

 

Det ser verkligen ut som skit ibland. Hade räckt med en 60 fps patch till Series X med bibehållen grafik. Kommer aldrig att spela spelet i detta skick. Det ska ju vara lite lågupplösta texturer på originalversionen av spelet också. Men jag reagerade inte på det nämnvärt när jag spelade det vid release. Men på nya versionen reagerar jag verkligen på hur kasst det ofta ser ut. 


Redigerat av Agaton, 22 juni 2021 - 20:16.


#63

Postad 25 juni 2021 - 19:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Det är ju inte direkt ospelbart vad ni snobbar er :) 



#64

Postad 25 juni 2021 - 22:27

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Det är ju inte direkt ospelbart vad ni snobbar er :)


Jag tycker det är snyggt. Kör ps5 :)

Helt ok spel, jag kör sällan fps spel.

#65

Postad 30 juni 2021 - 09:42

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Det är ju inte direkt ospelbart vad ni snobbar er :)

 

Det är ju inte roligt att spelet är betydligt fulare jämfört med när jag körde det på en förra generationens konsol (Xbox One X). Kan dom inte lägga in en valmöjlighet att stänga av ray tracing och få bättre grafik istället. Hade kunnat acceptera någon form av dynamisk upplösning för att bibehålla 60 fps och då utan ray tracing. Jag tycker verkligen inte det ser bra ut på Series X. Ray tracing gör ju ingen större skillnad när texturer ofta är så lågupplösta. Ray tracing är nog den stora boven son slaktar grafiken, misstänker jag.



#66

Postad 30 juni 2021 - 15:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Ja det är ju trist om det är sämre grafik och man hellre hade lirat på ps 4 pro eller något men de där bilderna de visar är ju ingen totalkatastrof känns det som i sig på en 55" 4K tv iaf :)





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.