Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vinnare i Prisjakts stora Jultävling

337 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 23 november 2005 - 10:39

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

Så här ska det väl inte vara, ska jag få minuspoäng nu för att det inte gick ångra ändringen som jag egentligen inte valt, någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Vår kodare gör sitt yttersta för att lösa alla buggar som olika webbläsare kan medföra.

Angående din undran om poäng. Vi som godkänner/nekar ändringar har en funktion som gör det möjligt att godkänna/neka en ändring utan att några minus- eller pluspoäng delas ut. Gånger där det uppenbart är en bugg som spökar använder vi den funktionen, ni har med andra ord inget att oroa er för! Postad bild

tävlingen börjar väl klockan 12.00

<{POST_SNAPBACK}>

Korrekt! Inga poäng delas ut förrän tävlingen har startat.

#52

Postad 23 november 2005 - 10:45

ei99haan
  • ei99haan
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Det blir bara konstigare och konstigare.
Nu loggade jag ut och in igen för att se om det ändrar något, och nu när jag går in på PT-AE500
så är "utropstecknet" där det står att jag felanmält upplösningen borta (det i sig är ju bra) men nu står det ju istället felaktig upplösning (1024x576 mot 1280x720 som det ska vara) hur kan detta ha gått till?
En ändring ska väl en administratör godkänna, och denna ändring (som jag inte ville göra från början) och som jag valde att ta tillbaks den "felaktiga" anmälan verkar ändå ha slagit igenom.
Något måste ju vara fel!

Tack för svaret Joakim, såg inte det innan jag skrivit färdigt detta inlägg.

Redigerat av ei99haan, 23 november 2005 - 10:49.


#53

Postad 23 november 2005 - 10:50

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Det blir bara konstigare och konstigare.
Nu loggade jag ut och in igen för att se om det ändrar något, och nu när jag går in på PT-AE500
så är "utropstecknet" där det står att jag felanmält upplösningen borta (det i sig är ju bra) men nu står det ju istället felaktig upplösning (1024x576 mot 1280x720 som det ska vara) hur kan detta ha gått till?
En ändring ska väl en administratör godkänna, och denna ändring (som jag inte ville göra från början) och som jag valde att ta tillbaks den "felaktiga" anmälan verkar ändå ha slagit igenom.
Något måste ju vara fel!

Tack för svaret Joakim, såg inte det innan jag skrivit färdigt detta inlägg.

<{POST_SNAPBACK}>


Sorry!, mitt fel :)
(jag råka godkänna den av misstag, nu är det rätt)


//Jonas

Redigerat av jonasbonde, 23 november 2005 - 10:52.


#54

Postad 23 november 2005 - 11:08

ei99haan
  • ei99haan
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Tack Jonas!

Nu är det rätt igen det är ju det som är viktigt!

Mvh. Andreas

#55

Postad 23 november 2005 - 11:09

Freddan.G
  • Freddan.G
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Nu började jag må väldigt dåligt! :)
Tänker tillbaka på den förra tävlingen och minns att jag helt missade första veckan
men satt som en riktig idiot och samlade poäng. Kom nog 5:a eller 6:a.
Minns att internet inte fungerad hemma en söndag, då knallade jag hem till mor & far
och satt på en pinn stol i över 6 timmar och knappade. Säger bara ALDRIG mer! :P

Edit: Kommer givetvis att vara med i tävligen!

Redigerat av Freddan.G, 23 november 2005 - 11:54.


#56

Postad 23 november 2005 - 11:28

Gamecuben
  • Gamecuben
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Inte för att någon kommer bry sig speciellt mycket men jag kan meddela att jag lämnar detta forum i ren protest. Prisjakt/Minhembio och dess ägare kommer tjäna stora summor (privat) på denna tävlingen men det verkar ingen bry sig om.

Tycker ni det är rimligt att ni slavar för att vinna en projektor för 20000:- när Prisjakt/Minhembio och dess ägare kommer tjäna multum på ert jobb?

Prisjakt/Minhembio och dess ägare kan ju neka till detta men vi som vet hur det ligger till, vet.

#57

Postad 23 november 2005 - 11:47

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0
Jag tycker ni som håller i Minhembio.com ska ta er en rejäl funderare på kritiken som framkommit i den här tråden, och inte vifta bort den bara eftersom ni fått "positiva reaktioner" också.

Jag känner precis likadant som flera andra, att det verkar vara så mycket jobb att jag inte ens orkar försöka. Känns som det bara kommer att sluta med att man lagt ner för många timmar på tråkigt arbete utan att det gav någonting alls till slut.

Visst, tävlingen är frivillig, ni tvingar ingen att ställa upp. Men ni måste tänka på vad ni sänder ut för signaler också.

Jag såg mailet om tävling, "Kul!" tänkte jag, och räknade med någon sorts liten motprestation, som att svara rätt på frågor om en viss produkt t.ex. Jag brukar vara med i sådana tävlingar som brukar ta 10-15 min på sin höjd.

Men nu när det står alltmer klart att man inte kan vinna något utan att sitta med detta som halvtidsarbete i tre veckor så känner jag mig mest lurad och besviken. Känns mest som ni är ute efter att lura till er gratisjobb, det är uppenbarligen många timmar det handlar om. Jag tror inte jag är ensam om att känna så här.

Om ert mål är att få era användare överlag att känna sig mer delaktiga i den här sidan så hävdar jag att detta är fel sätt. Det kommer vara en minoritet av era användare som har tid, ork och vilja att delta i den här tävlingen. Ett fåtal jobbar häcken av sig, medan de flesta väljer att stå utanför helt. Frågan är om det är vad ni vill uppnå.

Herregud, när flera stycken som var med i förra tävlingen inte orkar vara med i denna, och mellan raderna verkar känna sig lite lurade, så borde varningsklockorna ringa för fullt.

Skippa det här upplägget på tävling, jag är uppenbarligen inte ensam om att vara negativ. En tävling ska vara kul och sprida PR, inte kännas som ett jobb. Att ni får kritik alls när ni "ger" bort dyra produkter är ett varningstecken bara det.

Ett förslag är att ni istället sätter en minimigräns på t.ex. 10 poäng. Alla som har över 10 poäng deltar i utlottning av priserna. Då kan alla kunnat vara med och ni hade inte hört något negativt från mig i alla fall.

Även om jag låter väldigt kritisk nu så är det menat som synnerligen konstruktiv sådan. Jag vill gärna vara delaktig i minhembio.com, och när er tävling snarare får mig att känna motsatsen så vill jag att ni ska veta det.

Mvh
Frux

#58

Postad 23 november 2005 - 11:51

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Måste ha kommit många nya medlemmar sedan förra tävlingen för då var det minnsan inget snack om slavarbete m.m. Istället infanns en enligt mig väldigt trevlig stämmning där alla stöttade alla för att uppnå ett gemensamt mål: Ett bättre prisjakt.nu.

<{POST_SNAPBACK}>


när jag läste om tävlingen igår blev jag glad som bara den, och tyckte att det skulle bli kul, gör jag väl fortfarande till viss del, men då man läste att det behövdes 30.000 poäng för att vinna förra gången och att det då rörde sig om ungefär lika många dagar så går det ju att fort räkna ut ett snitt man måste ligga på som gör att man måste ge upp sitt hela liv i stort sett under närmsta 22 dagarna.
och sedan att dom som var med förra gången inte vill vara med igen bevisar ju det faktumet.

men att uppnå detta gemensamma mål håller jag med om att det ska bli kul.

#59

Postad 23 november 2005 - 12:10

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Ähhh...skippa allt skitsnack nu...så kör vi... :D

Kommer dock INTE på långa vägar ha lika mkt tid nu som vid förra tävlingen då jag var "arbetssökande"...pluggar nu. :) Fick väl då ihop knappt 30 000 poäng... :P vilket räckte till en andraplats... :ph34r: Men då kämpade jag bara på slutet riktigt hårt...!

Sen FUNKAR inte tävlingen ännu, går inte att öppna egenskaper, finns ingen liten penna, & kl är över 12...varför?

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 23 november 2005 - 12:20.


#60

Postad 23 november 2005 - 12:19

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

Sen FUNKAR inte tävlingen ännu, går inte att öppna egenskaper, finns ingen liten penna, & kl är över 12...varför?

<{POST_SNAPBACK}>

Glöm inte att logga in!

#61

Postad 23 november 2005 - 12:20

oskie
  • oskie
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Var ser man hur många poäng man har, och finns där någon topplista?

#62

Postad 23 november 2005 - 12:26

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
oskie: Det har besvarats tidigare.

Efter ett tag kommer det att visas preliminära ställningar. Dock väntar vi tills tävlingen är slut med att rapportera poängen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag lovar, spänningen kommer vara olidlig! :)

#63

Postad 23 november 2005 - 12:29

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0
Jag tycker nog att ni borde fixat till så att buggarna blev åtgärdade innan ni utlyste en tävling som går ut på att fylla forumet med info.

Jag är inte motståndare till tävlingen utan tycker att det är upp till var och en om dom vill deltaga men jag tycker att det finns buggar lite här och var i forumet även om jag inte kan peka på något som skulle kunna påverka tävlingen.

Redigerat av FreddanB, 23 november 2005 - 12:54.


#64

Postad 23 november 2005 - 12:33

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

  • 753 inlägg
  • 0
Jag var den som vann med ca 30 000 poäng förra tävlingen och jag tycker det är lite missvisande att mina poäng jämförs med denna tävling.

Visst låter 30 000 otroligt mycket men jag tycker ändå det var värt det.

Orsaken till dom höga poängen beror på flera saker. För det första fick man fler poäng per produkthemsida (5 poäng) samt att tävlingen varade under en längre tid (1 månad har jag för mig.)

Det som bidrog mest till det höga antalet poäng var nog felanmälningar. I början av tävlingen fick man inte minuspoängen för ett fel svar, vilket bidrog till väldigt många felanmälningar.

Dvs trots att jag fick 30 000 poäng arbetade jag i snitt ca 4h per dag (i början var det mer och mot slutet blev det inget alls vissa dagar.)

Sedan får man tänka på att det inte krävdes 30 000 poäng för att vinna, jag vann med ganska stor marginal :)


Edit

Håller med om att det skulle vara bra om ett pris lottas ut mellan alla deltagande, så att alla får chansen att vinna något iallfall.

Redigerat av Unregistered0ac7936c, 23 november 2005 - 12:48.


#65

Postad 23 november 2005 - 13:06

Unregistereda1ce06f9
  • Unregistereda1ce06f9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
undrar lite över vad ni tycker... vad tror ni ger mest poäng snabbast? att man fylle ri egenskaper som itne tidigare varit ifyllda som en tok eller att man letar reda på fel och sen rättar dem??

#66

Postad 23 november 2005 - 13:18

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0

undrar lite över vad ni tycker... vad tror ni ger mest poäng snabbast? att man fylle ri egenskaper som itne tidigare varit ifyllda som en tok eller att man letar reda på fel och sen rättar dem??

<{POST_SNAPBACK}>

Först det ena, sedan det andra. Under jakten på fel är det dessutom smart att rösta på förändringsförslag.

#67

Postad 23 november 2005 - 13:21

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0
Ville bara upplysa om att egenskapen "frekvens" för processorer har ändrats för att förtydliga det hela. Det innebär att alla dessa värden är tomma trots att de redan matats in. Poängen för de tidigare inmatade nu inte synliga egenskaperna är dock intakt.

#68

Postad 23 november 2005 - 13:23

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0

Jag tycker nog att ni borde fixat till så att buggarna blev åtgärdade innan ni utlyste en tävling som går ut på att fylla forumet med info.

Jag är inte motståndare till tävlingen utan tycker att det är upp till var och en om dom vill deltaga men jag tycker att det finns buggar lite här och var i forumet även om jag inte kan peka på något som skulle kunna påverka tävlingen.

<{POST_SNAPBACK}>

Buggfixande pågår även under tiden tävlingen pågår. Det är främst andra saker som tagit tid från buggfixandet den senaste tiden.

#69

Postad 23 november 2005 - 13:37

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Tänker inte lägga något jobb på denna tävling, men har lagt in lite info ändå (bara för att hjälpa till).

Ville bara påpeka en liten brist när man fyller i hur många interna/externa 3.5"/5.25"-platser ett datorchassi har. Det går inte att fylla i att ett chassi har noll externa 3.5"-platser, trots att det är mycket vanligt bland exempelvis HTPC-chassin.

#70

Postad 23 november 2005 - 13:48

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0

Tänker inte lägga något jobb på denna tävling, men har lagt in lite info ändå (bara för att hjälpa till).

Ville bara påpeka en liten brist när man fyller i hur många interna/externa 3.5"/5.25"-platser ett datorchassi har. Det går inte att fylla i att ett chassi har noll externa 3.5"-platser, trots att det är mycket vanligt bland exempelvis HTPC-chassin.

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan numera välj nej som ett alternativ ifall sådana platser saknas.

#71

Postad 23 november 2005 - 13:49

Unregistereda1ce06f9
  • Unregistereda1ce06f9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
ni som deltar.. hur många poäng uppskattar ni att ni dragit ihop än så länge`??? själv tror jag att jagär uppe i ungeöfr 100 nu..... långt kvar till 30 000 bara

#72

Postad 23 november 2005 - 13:52

Unregistered7d60ed9f
  • Unregistered7d60ed9f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Några småfrågor,
när man ska mata in breddxhöjd på t ex en datordel, hur gör man då? I fältet där man ska skriva in värdet verkar det bara gå att skriva siffror, så om man vill skriva 300x500mm så blir det 300500mm, lösning?

Får man poäng för recensionslänkar även om det redan finns en annan recension länkad för den produkten, och får man fler poäng om man länkar många fler recensioner till en och samma produkt?

#73

Postad 23 november 2005 - 14:25

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Sen FUNKAR inte tävlingen ännu, går inte att öppna egenskaper, finns ingen liten penna, & kl är över 12...varför?

<{POST_SNAPBACK}>

Glöm inte att logga in!

<{POST_SNAPBACK}>

Oki...det behövs dubbelinloggning alltså... :P

ni som deltar.. hur många poäng uppskattar ni att ni dragit ihop än så länge`??? själv tror jag att jagär uppe i ungeöfr 100 nu..... långt kvar till 30 000 bara


...typ 400-500 poäng... :) ...kanske lite mindre..svårt att uppskatta faktiskt då det går rätt snabbt eftersom man har lite erfarenhet att leta upp rätt sidor och mata in sedan förra tävlingen.

EDIT: RÄKNADE LITE galet först....

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 23 november 2005 - 14:35.


#74

Postad 23 november 2005 - 14:25

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

ni som deltar.. hur många poäng uppskattar ni att ni dragit ihop än så länge`??? själv tror jag att jagär uppe i ungeöfr 100 nu..... långt kvar till 30 000 bara

<{POST_SNAPBACK}>

om du börjat 12 så har du på ca 2tim fixat 100p, skall du upp i 30000p så innebär det 600h vilket motsvarar 25 dagar nonstop inmatning i samma takt, så om det krävs 30000p för att vinna så hinner du inte även om du sitter 24/7, pick up the pace :)

för att spinna vidare, om man lägger ner 8tim per dag och sedan vinner har man lagt ner 160 tim på ca 20 dagar väljer man sedan Z4 som är värd ca 20k har man haft en timlön på ca 125kr/h förutsatt att man slipper betala nån skatt för Z4:an.

själv hinner jag inte vara med, kan bara tänka mig hur mycket tid som krävs, speciellt då priserna är väldigt fina.

lycka till alla som tävlar

Redigerat av ZoomAir, 23 november 2005 - 14:38.


#75

Postad 23 november 2005 - 15:09

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0

ni som deltar.. hur många poäng uppskattar ni att ni dragit ihop än så länge`??? själv tror jag att jagär uppe i ungeöfr 100 nu..... långt kvar till 30 000 bara

<{POST_SNAPBACK}>

om man lägger ner 8tim per dag och sedan vinner har man lagt ner 160 tim på ca 20 dagar väljer man sedan Z4 som är värd ca 20k har man haft en timlön på ca 125kr/h förutsatt att man slipper betala nån skatt för Z4:an.

<{POST_SNAPBACK}>

Sen kan man ju se det på andra hållet också. Säg att man lägger ner hälften så mycket tid, hela 80 timmar (sjukt mycket för en tävling), utan att få någonting alls. Räknar vi med en låg lön på 100 kr/tim så har man utfört arbete värt 8000 kr för sidan utan att få någonting tillbaka. Inte precis som man kommer få hundratals PM där hembio.com's användare tackar en heller.

#76

Postad 23 november 2005 - 15:17

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0

ni som deltar.. hur många poäng uppskattar ni att ni dragit ihop än så länge`??? själv tror jag att jagär uppe i ungeöfr 100 nu..... långt kvar till 30 000 bara

<{POST_SNAPBACK}>

om du börjat 12 så har du på ca 2tim fixat 100p, skall du upp i 30000p så innebär det 600h vilket motsvarar 25 dagar nonstop inmatning i samma takt, så om det krävs 30000p för att vinna så hinner du inte även om du sitter 24/7, pick up the pace :ph34r:

för att spinna vidare, om man lägger ner 8tim per dag och sedan vinner har man lagt ner 160 tim på ca 20 dagar väljer man sedan Z4 som är värd ca 20k har man haft en timlön på ca 125kr/h förutsatt att man slipper betala nån skatt för Z4:an.

själv hinner jag inte vara med, kan bara tänka mig hur mycket tid som krävs, speciellt då priserna är väldigt fina.

lycka till alla som tävlar

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns ett väldigt stort antal produkter utan egenskaper varför det kan gå väldigt fort att ta sig upp i poängen. Sedan skall ni nog ta folks pessimistiska syn med några skopor salt. Det verkar vara så att folk försöker ge intryck av att de inte skall tävla eller att det tar för mycket tid för att skrämma bort konkurrensen och sedan få fritt spelrum att skaffa sig en betryggande ledning. :) :P

Sedan verkar det vara väldigt mycket tjat om de 30 000 poängen. Både poängräkning och tävlingstid skiljer sig från föregående gång.

#77

Postad 23 november 2005 - 15:19

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
Jag är iaf bortskrämd även denna gång men lycka till alla som orkar!

#78

Postad 23 november 2005 - 15:25

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

ni som deltar.. hur många poäng uppskattar ni att ni dragit ihop än så länge`??? själv tror jag att jagär uppe i ungeöfr 100 nu..... långt kvar till 30 000 bara

<{POST_SNAPBACK}>

om du börjat 12 så har du på ca 2tim fixat 100p, skall du upp i 30000p så innebär det 600h vilket motsvarar 25 dagar nonstop inmatning i samma takt, så om det krävs 30000p för att vinna så hinner du inte även om du sitter 24/7, pick up the pace :D

för att spinna vidare, om man lägger ner 8tim per dag och sedan vinner har man lagt ner 160 tim på ca 20 dagar väljer man sedan Z4 som är värd ca 20k har man haft en timlön på ca 125kr/h förutsatt att man slipper betala nån skatt för Z4:an.

själv hinner jag inte vara med, kan bara tänka mig hur mycket tid som krävs, speciellt då priserna är väldigt fina.

lycka till alla som tävlar

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns ett väldigt stort antal produkter utan egenskaper varför det kan gå väldigt fort att ta sig upp i poängen. Sedan skall ni nog ta folks pessimistiska syn med några skopor salt. Det verkar vara så att folk försöker ge intryck av att de inte skall tävla eller att det tar för mycket tid för att skrämma bort konkurrensen och sedan få fritt spelrum att skaffa sig en betryggande ledning. :P :ph34r:

Sedan verkar det vara väldigt mycket tjat om de 30 000 poängen. Både poängräkning och tävlingstid skiljer sig från föregående gång.

<{POST_SNAPBACK}>


:) jag var ju inte pessimistisk i mitt nlägg utan tog bara fram lite "intressanta" siffror.

och jag kan lova att jag inte tänker ställa upp, skolan och extra jobben tar upp all min tid, och att skrämma bort andra genom mitt inlägg :lol: kom inte själv på tanken förens du skrev det.

folk får själva bestämma om dom vill ställa upp eller inte

och återigen lycka till ni som tävlar

Redigerat av ZoomAir, 23 november 2005 - 15:27.


#79

Postad 23 november 2005 - 16:41

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0

:) jag var ju inte pessimistisk i mitt nlägg utan tog bara fram lite "intressanta" siffror.

och jag kan lova att jag inte tänker ställa upp, skolan och extra jobben tar upp all min tid, och att skrämma bort andra genom mitt inlägg :ph34r: kom inte själv på tanken förens du skrev det.

folk får själva bestämma om dom vill ställa upp eller inte

och återigen lycka till ni som tävlar

<{POST_SNAPBACK}>

Syftade mest på inlägget du citerade samt faktumet att folk i tråden ibland skräms eller luras lite :P.

#80

Postad 23 november 2005 - 16:42

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

:) jag var ju inte pessimistisk i mitt nlägg utan tog bara fram lite "intressanta" siffror.

och jag kan lova att jag inte tänker ställa upp, skolan och extra jobben tar upp all min tid, och att skrämma bort andra genom mitt inlägg :D kom inte själv på tanken förens du skrev det.

folk får själva bestämma om dom vill ställa upp eller inte

och återigen lycka till ni som tävlar

<{POST_SNAPBACK}>

Syftade mest på inlägget du citerade samt faktumet att folk i tråden ibland skräms eller luras lite :P.

<{POST_SNAPBACK}>


aha, ok, då är jag med :ph34r:

#81

Postad 23 november 2005 - 17:13

blasse
  • blasse
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Finns det något sett att kolla upp hur mycket poängen man har?

Blir lite svårt i längden att hålla koll på sina egna poäng osv.

Redigerat av blasse, 23 november 2005 - 17:15.


#82

Postad 23 november 2005 - 17:32

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
ja jag tycker faktist att poängräkningen borde redovisas preliminärt hela tiden så man vet vart man ligger och om man har tid att gå att ÄTA t.ex!
låg väl kanske på strax under 100 poäng efter en timme typ men sedan har det varit omöjligt att hålla någon sorts räkning.
med lite tur så kring 200-300 nu kanske...
ska nu dra o äta för första gången idag.

Mvh
Beagle five

#83

Postad 23 november 2005 - 17:36

Andreas
  • Andreas
  • Expert

  • 493 inlägg
  • 0

ja jag tycker faktist att poängräkningen borde redovisas preliminärt hela tiden så man vet vart man ligger och om man har tid att gå att ÄTA t.ex!
låg väl kanske på strax under 100 poäng efter en timme typ men sedan har det varit omöjligt att hålla någon sorts räkning.
med lite tur så kring 200-300 nu kanske...
ska nu dra o äta för första gången idag.

Mvh
Beagle five

<{POST_SNAPBACK}>



Det tycker jag med. Nu går man ju runt med ångest hela tiden :\

#84

Postad 23 november 2005 - 18:00

coolspot
  • coolspot
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Åsikter om andra medlemmars mentala hälsa bör du nog hålla för dig själv
/Franz

Redigerat av Franz, 23 november 2005 - 18:38.


#85

Postad 23 november 2005 - 18:15

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

ja jag tycker faktist att poängräkningen borde redovisas preliminärt hela tiden så man vet vart man ligger och om man har tid att gå att ÄTA t.ex!
låg väl kanske på strax under 100 poäng efter en timme typ men sedan har det varit omöjligt att hålla någon sorts räkning.
med lite tur så kring 200-300 nu kanske...
ska nu dra o äta för första gången idag.

Mvh
Beagle five

<{POST_SNAPBACK}>



Det tycker jag med. Nu går man ju runt med ångest hela tiden :\

<{POST_SNAPBACK}>


Tycker oxå ni bör redovisa poängen så fort som möjligt...vet dock att det är lite problem med t ex godkännande av ändringar, som ger en viss eftersläpning, men den eftersläpningen kan nog alla leva med?

Satt väl ca 3 timmar idag och fick väl (förhoppningsvis) ihop ca 1000 poäng...bara 87 timmar kvar då till 30 000 poäng... :P :ph34r: :)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 23 november 2005 - 18:31.


#86

Postad 23 november 2005 - 18:44

damst
  • damst
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Ja kom igen nu fixa så man kan se sin poäng. Åtminstone så man kan se sin egen poäng!

#87

Postad 23 november 2005 - 18:50

luzt
  • luzt
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Ja kom igen nu fixa så man kan se sin poäng. Åtminstone så man kan se sin egen poäng!

<{POST_SNAPBACK}>


Instämmer!

#88

Postad 23 november 2005 - 18:52

coolspot
  • coolspot
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Ytterligare en som bojkottar denna sida.

#89

Postad 23 november 2005 - 19:03

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Ytterligare en som bojkottar denna sida.

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker du verkar vara den förste... :)

Mvh JB

#90

Postad 23 november 2005 - 19:06

coolspot
  • coolspot
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
JB: Märks att du är lämpad för denna "tävling". Läs tråden igen, speciellt sida 2.

#91

Postad 23 november 2005 - 19:30

Unregistered2e2e76b3
  • Unregistered2e2e76b3
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Kan inte förstå vad alla klagar på? Tävlingen är ju 100% frivillig. Var minst sagt ingen som klagade i våras :)

Skrev in lite egenskaper i eftermiddags men det känndes inte alls lika roligt som i våras, får väll nöja mig med att bli åskådare och se er andra plågas :P

#92

Postad 23 november 2005 - 19:36

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

... om man har tid att gå att ÄTA t.ex!

Vill du vinna 1:a pris? Svar - Nej!

Har framkommit en del tankvärd och konstruktiv kritik inför denna tävling som får en att fundera lite. Massor av timmar... Kanske missköter sitt jobb eller familj... Vem tjänar pengar på Prisjakt/MinHembio...?

Tycker någons förslag om att jobba ihop ett mindre, men ändå betydande, antal poäng så är man med i en utlottning verkar vettigt. Det hade jag nappat på direkt! :)

#93

Postad 23 november 2005 - 19:55

peon
  • peon
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
en fråga angående poängen och så, man kan inte se hur mkt poäng man lyckats fått ihop mm?
/e

#94

Postad 23 november 2005 - 19:58

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

... om man har tid att gå att ÄTA t.ex!

Vill du vinna 1:a pris? Svar - Nej!

Har framkommit en del tankvärd och konstruktiv kritik inför denna tävling som får en att fundera lite. Massor av timmar... Kanske missköter sitt jobb eller familj... Vem tjänar pengar på Prisjakt/MinHembio...?

Tycker någons förslag om att jobba ihop ett mindre, men ändå betydande, antal poäng så är man med i en utlottning verkar vettigt. Det hade jag nappat på direkt! :)

<{POST_SNAPBACK}>


det borde vara som när man sålde jultidningar, att det finns vissa nivåer man kan jobba upp sig till, sedan får man välja inom den nivån vad man vill "vinna".
på så sätt så belönas man efter prestation!

#95

Postad 23 november 2005 - 20:41

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0
Ni som tävlar gör ju det av fri vilja men så här tycker jag att tävlingen skulle se ut.
1000-2500 poäng Chans på vinstnivå 1
2500-5000 poäng Chans på vinstnivå 2
5000-7500 poäng Chans på vinstnivå 3
osv
och når man upp till satta poäng så är man med i utlottning av prylen som ligger inom det poängområdet på detta sätt tror jag att fler skulle vilja vara med och tävla.
/Fredrik

#96

Postad 23 november 2005 - 21:53

Unregistereda1ce06f9
  • Unregistereda1ce06f9
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
är det någon som vet på ett ungefär när preliminära ställninngen kommer upp???

#97

Postad 23 november 2005 - 22:46

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

  • 1 210 inlägg
  • 0

Ni som tävlar gör ju det av fri vilja men så här tycker jag att tävlingen skulle se ut.
1000-2500 poäng Chans på vinstnivå 1
2500-5000 poäng Chans på vinstnivå 2
5000-7500 poäng Chans på vinstnivå 3
osv
och når man upp till satta poäng så är man med i utlottning av prylen som ligger inom det poängområdet på detta sätt tror jag att fler skulle vilja vara med och tävla.
/Fredrik

<{POST_SNAPBACK}>



Förstår alla som tycker att det ska vara så , men för en annan som aldrig vunnit nåt i nån tävling what so ever när det är utlottning inblandat blev ju extra glad för en tävling som denna och den i våras där jag var med. Nu är det bara du själv som är begränsningen för om du kan vinna eller inte, inte en massa tur , skulle kännas surt om nån som precis jobbar sig över dina föreslagna 7500 o går hem med en Z4 medans någon annan som bestämt sig för att vara lite extra duktig och kanske dragit ihop 15000 poäng o går hem lottlös , då är det mer rättvist som tävlingsformen är nu. Kanske inte alla tycker det med tanke på att det trots allt går åt en hel del tid , men det är ju o andra sidan helt frivilligt som flera redan sagt.
Kanske att man isåfall har några tröstpriser på varje nivå man lottar ut eller bland alla som fått ihop minst en poäng som redan var på förslag i ett av de första inläggen.

sideshow bob: Ska vi sitta på läktaren tillsammans och prata om hur bra det var på "våran" tid ?, då var det minsann inget gnäll och alla kämpade på i glad anda :P :)

#98

Postad 24 november 2005 - 00:05

Burkteknolog
  • Burkteknolog
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har räknat ut att för att vinna denna tävling, får man sitta i snitt 9 timmar och 32 minuter / dygn vid datorn....hmmm....vem har tid med det ??? :)

#99

Postad 24 november 2005 - 00:16

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0

Har räknat ut att för att vinna denna tävling, får man sitta i snitt 9 timmar och 32 minuter / dygn vid datorn....hmmm....vem har tid med det ??? :)

<{POST_SNAPBACK}>

https://www.minhembi...ndpost&p=883358

#100

Postad 24 november 2005 - 00:28

Unregistereda0040679
  • Unregistereda0040679
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

Har räknat ut att för att vinna denna tävling, får man sitta i snitt 9 timmar och 32 minuter / dygn vid datorn....hmmm....vem har tid med det ??? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Dom personer som är mellan 2 jobb :P. Dvs. jag :ph34r:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.