Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8,59 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 6,22 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 7,9 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,49 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,57 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,16 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) Inga priser
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,99 (411) Inga priser
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 4 mån sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 5 mån sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3172 inlägg) 9 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (2004 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 11 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 12 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 12 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 12 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 12 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 12 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 12 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 12 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 13 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 13 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 13 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 13 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (77 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 13 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 13 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 13 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 13 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 15 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 15 år sedan

#1001

Postad 06 december 2011 - 19:14

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Hey, jag är ute efter en smartphone, min första, har egentligen aldrig intresserat mig för mobiler så jag tänkte passa på att fråga lite här.

Vad som är viktigt för mig är bra kamera, skärm, lätt och användarvänligt grässnitt och lätt att surfa med. Jag ringer väldigt begränsat och smsar mest, kommer väl vara inloggad på facebook en del osv.

Priset är inte så jätteviktigt. Dock skulle jag vilja ha förslag på telefoner och även abbonnemang. Jag tror jag kommer casha telefonen då det inte verkar vara förmånligare att köpa på avbetalning..eller har jag fel?

Jag har sneglat lite på samsung galaxy s2, tycker den ser sjysst ut men kanske lite stor.

Kom gärna med tips på telefoner med eller utan abb. Är som sagt väldigt dåligt insatt..

#1002

Postad 06 december 2011 - 21:04

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Hey, jag är ute efter en smartphone, min första, har egentligen aldrig intresserat mig för mobiler så jag tänkte passa på att fråga lite här.

Vad som är viktigt för mig är bra kamera, skärm, lätt och användarvänligt grässnitt och lätt att surfa med. Jag ringer väldigt begränsat och smsar mest, kommer väl vara inloggad på facebook en del osv.

Priset är inte så jätteviktigt. Dock skulle jag vilja ha förslag på telefoner och även abbonnemang. Jag tror jag kommer casha telefonen då det inte verkar vara förmånligare att köpa på avbetalning..eller har jag fel?

Jag har sneglat lite på samsung galaxy s2, tycker den ser sjysst ut men kanske lite stor.

Kom gärna med tips på telefoner med eller utan abb. Är som sagt väldigt dåligt insatt..


Iphone 4

#1003

Postad 06 december 2011 - 23:47

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Apple har diskvalificerat sig för all framtid genom att ha den sämsta kundservicen och den uslaste garanti jag någonsin stött på. Det var ett par år sedan jag ägde min sista appleprodukt så det blir inget därifrån. Kanske borde lagt till det innan. :)

#1004

Postad 11 december 2011 - 11:58

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
För den som är intresserad av ett nytt (och enligt min mening bättre) OS, Windows Phone 7, så har Tele2 ett ganska bra erbjudande på en HTC Radar + Xbox 360.

http://www.tele2.se/..._Surf_HTC_Radar

#1005

Postad 12 december 2011 - 14:31

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Ingen som vet om nån leverantör som har en mobil + en PS3a på köpet? Har redan ett Xbox...

#1006

Postad 22 december 2011 - 11:12

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0
iPhone 4s eller Samsung Galaxy S2 ur ett rent handhavandeperspektiv ?
Det är båda kompetenta smartphones så specs. är inte så intressanta för mig då jag redan har kontrollerat detta.
Jag vet att man kan customizera Android mycket mer än iOS men man behöver lägga tid på det.
Hur som haver, det jag är mest intresserad av är att få en pro/con över just själva handhavandet:

Ex:

1. Styra med en hand (ex. sitter i bilen och behöver ringa någon, moment som unlock screen, se kontaktlistan tydligt etc.)
Jag vet, inte optimalt ur ett trafiksäkerhetshänseende men det händer.
2. Storlek i fickan, går det att sitta ner med ex. SGS2 i ett par jeans (har "vanliga" jeans, inget ultratight :) ).

Något i övrigt att tänka på i själva interaktionen med telefonen som sådant ?

Redigerat av Trasan, 22 december 2011 - 11:13.


#1007

Postad 27 december 2011 - 16:51

cliff74
  • cliff74
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Såg att Halebop hade halva priset på SGII, HTC Sensation XL och Iphone 4 i julhelgen men det erbjudandet gick ut inatt och jag han tyvärr ej beställa en lur. Har sett liknande erbjudenade två gånger från tele2 under hösten. Finns det något liknande bra erbjudande för tillfället på dessa topptelefoner?

Redigerat av cliff74, 27 december 2011 - 16:51.


#1008

Postad 16 januari 2012 - 19:17

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
Känner ni till TCO's rekommendation om att SAR-värdet ska vara mindre än 0.8 W/kg?
- Jag följer denna rekommendation.
Filtrerar man på prisjakt ut mobiltelefoner inte äldre än "lanseringsår 2011" och "SAR-värde max 0.8", så finner man endast 23 mobiltelefoner av alla 547 st.
Lika överraskande är det att läsa omdöme efter omdöme att alla smartphones har dålig batteritid.
De är också dyra och det känns inte som man har behov, utan det räcker gott och väl med sms- och samtalsfunktion.

Tycker inte det är värt att skaffa smartphone i nuläget.
Men ändå är jag intresserad av att uppdatera min trogna nokia 2220 slide.

Edit:

Önskar köpråd. :)

Mina filter/krav är:
Lanseringsår: inte äldre än 2011
SAR-värde: max 0.8
Märke: Samsung, HTC eller Sony Ericsson
Omdöme: minst 8.0

Vilken ska jag välja?
https://www.prisjakt...ams=l=s83328813

Redigerat av Unregistered1659, 08 februari 2012 - 03:12.


#1009

Postad 28 februari 2012 - 09:54

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
Har haft min iphone 3gs i två och ett halv år nu, ska uppgradera nu på våren och samtidigt förlänga mittt abonemang med Telenor.

Behöver lite råd om en framtida lur, är verkligen inte insönad på att det måste vara en ny lur från apple. Här är saker jag prioriterar.


- Bra och snabb kamera! , (kameran ska kunna ta bra bilder i mörker, typ konserter och dylikt)
- Ska vara snabb inne i operativsystemet och inte lagga
- Telefonen ska väl helst inte vara gigantisk utan typ iphone 3gs storlek är att föredra. Tror skärmstorlek på 4,3 tum är max för min del.
- Är väl ingen jätteförespråkare av itunes, skulle vilja plugga in telefonen i burken och att den då direkt dyker upp som en egen enhet så man kan dra över musik och annat snabbt och smidigt.

#1010

Postad 09 mars 2012 - 23:06

Unregistered772a27c4
  • Unregistered772a27c4
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är Sony Ericsson Live en bra telefon??

Redigerat av Unregistered772a27c4, 09 mars 2012 - 23:11.


#1011

Postad 16 mars 2012 - 16:46

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Hej hopp. Ska hjälpa morsan med sin första smart phone. Vi hade tänkt att utnyttja tele2:s maxierbjudande som inkluderar telefonen. Frågan är vad hon ska ha. Hon är relativt oteknisk och har aldrig haft en smart phone. Hon vill kunna utnyttja mail, sms, kameran och wifi hotspot och allt ska funka "out of the box".

Har lekt lite med windows phone, men Lumia 800 har tyvärr inte wifi hotspot, som är en av funktionerna. Iphone kanske är det naturliga valet, men jag är lite orolig för att skärmen är lite liten (hon har relativt stora händer). Funderar lite på en Note (stor, bra skärm, bra batteritid), men är den tillräckligt intuitiv? Har själv en Galaxy S2 och är osäker på hur hon skulle klara den.

Tips??

Har haft min iphone 3gs i två och ett halv år nu, ska uppgradera nu på våren och samtidigt förlänga mittt abonemang med Telenor.

Behöver lite råd om en framtida lur, är verkligen inte insönad på att det måste vara en ny lur från apple. Här är saker jag prioriterar.


- Bra och snabb kamera! , (kameran ska kunna ta bra bilder i mörker, typ konserter och dylikt)
- Ska vara snabb inne i operativsystemet och inte lagga
- Telefonen ska väl helst inte vara gigantisk utan typ iphone 3gs storlek är att föredra. Tror skärmstorlek på 4,3 tum är max för min del.
- Är väl ingen jätteförespråkare av itunes, skulle vilja plugga in telefonen i burken och att den då direkt dyker upp som en egen enhet så man kan dra över musik och annat snabbt och smidigt.


Galaxy S2 eller Lumia 800 skulle jag föreslå.

#1012

Postad 17 mars 2012 - 12:20

jocke9292
  • jocke9292
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej hopp. Ska hjälpa morsan med sin första smart phone. Vi hade tänkt att utnyttja tele2:s maxierbjudande som inkluderar telefonen. Frågan är vad hon ska ha. Hon är relativt oteknisk och har aldrig haft en smart phone. Hon vill kunna utnyttja mail, sms, kameran och wifi hotspot och allt ska funka "out of the box".

Har lekt lite med windows phone, men Lumia 800 har tyvärr inte wifi hotspot, som är en av funktionerna. Iphone kanske är det naturliga valet, men jag är lite orolig för att skärmen är lite liten (hon har relativt stora händer). Funderar lite på en Note (stor, bra skärm, bra batteritid), men är den tillräckligt intuitiv? Har själv en Galaxy S2 och är osäker på hur hon skulle klara den.

Tips??



Galaxy S2 eller Lumia 800 skulle jag föreslå.


Hotspot ska komma till lumia snart. De har inte avslöjat något datum. Så om det inte är akut rekommenderar jag lumia(710/800). Då allt är mycket enkelt uppbyggt är det inte svårt att lära sig.

Q: When will the tethering update for the Lumia devices be pushed out?
A: It will be in coming soon for 800 and 710 via Zune update, for 610 and 900 it will be available at launch.
http://nokiaconnects...tions-answered/



#1013

Postad 26 mars 2012 - 22:23

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Söker en ny telefon för max 3500:-. Mina kriterier:
1. Smidig
2. Bra batteritid
3. Bra integration med google calender
4. Användbar kamera
5. Android eller Win Mobile 7.5

Har fastnat för två rätt så olika modeller: SE Xperia Ray och Nokia Lumia 800.
Tack på förhand!

#1014

Postad 28 mars 2012 - 21:22

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Söker en ny telefon för max 3500:-. Mina kriterier:
1. Smidig
2. Bra batteritid
3. Bra integration med google calender
4. Användbar kamera
5. Android eller Win Mobile 7.5

Har fastnat för två rätt så olika modeller: SE Xperia Ray och Nokia Lumia 800.
Tack på förhand!



Ray är grym tar ingen plats och man saknar inte direkt något.

#1015

Postad 29 mars 2012 - 21:19

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Ray är grym tar ingen plats och man saknar inte direkt något.


Det blev en Xperia Ray idag. :)
Tack för hjälpen.

#1016

Postad 01 april 2012 - 06:35

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
En snabbis:

Samsung Galaxys S II VS. HTC One S ?

Fredrik

#1017

Postad 02 april 2012 - 21:22

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Söker en ny telefon för max 3500:-. Mina kriterier:
1. Smidig
2. Bra batteritid
3. Bra integration med google calender
4. Användbar kamera
5. Android eller Win Mobile 7.5

Har fastnat för två rätt så olika modeller: SE Xperia Ray och Nokia Lumia 800.
Tack på förhand!


har haft Xperia ray nu i en vecka och har skaffat appar och fixat för min mail och allt , otroligt lätt att öära sig , manual finns på sony ericsson websida , bara att ladda ner i pdf format, allt finns där. bra kamera den har 2 st föresten en fram och HD kamera bak, har installerat musik spelare för FLAC jepp inga problem, , men man måste ha kvar orginal spelaren för ringsignaler för den bara läser mp3, men det överlever jag lätt, 3.3 " skärm räcker för mej , mycket bra hållbarehet i batteriet. satt och pillade med den första dagen inga probss det inte det gick 4 dagar innan det var dags för laddning.

En sak är klar. man ska se till att ha ett gmail konto då kan man göra allt med den, hämta appar, får uppdateringar på dom appar du har , lätt att fixa facebook, gmail, osv..jag har verkligen blivigt nöjd, samt att Xperia ray har en del av skalet i metal vilket gör den stabil att hålla i, mineral glaset är repfritt, snabb på nätet att surfa med..

sedan så tycker jag om storleken och den blir ju inte klumpig i fickan så jag måste säga Xperia RAY helt klart,

För övrigt så är den nere i ett pris runt 2000 nu och jag tog den med endast 12 mån spärr tid..blev billigast för mej.

Det blev en Xperia Ray idag. :)
Tack för hjälpen.


bra gjort..grattis

Redigerat av Unregistered1113, 02 april 2012 - 21:21.


#1018

Postad 02 april 2012 - 21:26

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Här blev det en klassiker, Galaxy S II. Helt otrolig telefon som har allt jag kan önska. =)

Fredrik

#1019

Postad 05 april 2012 - 08:48

gibsa
  • gibsa
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Jag står i valet och kvalet mellan iPhone 4S och Samsung SII LTE. Det ska nämnas att jag redan är Mac-användare och sjukt nöjd med deras operativsystem. Jag gillar Apples prylar överlag, så jag lär säkert bli nöjd med en iPhone. Men funderar ändå kring Samsung, 4G-surf och bra specs talar för.

Sedan en viktig fråga. På 4S, kan man skapa wifi-hotspots på ett enkelt sätt som man kan ansluta till från datorn?

#1020

Postad 08 maj 2012 - 11:04

chromeo
  • chromeo
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hej.

Jag ska köpa en telefon till min kära mor. Kan ni hjälpa mig hitta rätt mobil?

* Vanlig knappsats, ej pekskärm
* Bra kamera med blixt
* FM-radio
* Max 1000:-

Ett plus om det är en nokia då hennes tidigare telefoner varit av det märket.
Någon som har ett bra tips?

#1021

Postad 29 juli 2012 - 13:37

nickeh
  • nickeh
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
halloj jag har en htc desire s och är nöjd med den förutom mottagningen på det mobila nätverket , tjejen har en iphone och den har mycket bättre mottagning , vi kan sitta bredvid varandra någonstans o min htc kan inte koppla upp sej medans det inte är några som helst problem med hennes . det gäller både på wifi och mobilt ,, konstigt va ? vi har båda tele2 , det är en ganska viktig detalj tycker jag , så är det någon som har ett råd om vilken tel. som har riktigt bra mottagning . det kan ju vara mitt exemplar som inte är riktigt bra men min dotter har också en htc och har samma problem.

#1022

Postad 01 augusti 2012 - 00:26

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Jag söker mobiltelefonen med bäst samtalskvalite, eller bland dem bästa, både för den som ringer och tar emot samtalet, även bra täckning/antenn är ett plus.
Prisklass 0-10.000
Finns det någon sådan? :)

Redigerat av Auxvoice, 01 augusti 2012 - 00:27.


#1023

Postad 13 augusti 2012 - 19:06

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Min mor behöver ny telefon. Hon behöver en telefon med front kamera där skypevideosamtal fungerar, gärna gtalk med video också. Får inte vara för stor, ungerför Iphone4 storlek ....skall vara lätt att handha. Inte för dyr.
Vilka tips har ni?

Sony Experia U kanske kan vara något? Fungerar Skype video samtal på den? Gtalk video samtal?

#1024

Postad 20 november 2012 - 20:45

finaste_fin
  • finaste_fin
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Sitter idag med en iphone 4 (ej S). Nu är det dags att förnya abonnemang, och förnya sig när det gäller telefon.
Jag är inte alls sugen på iphone 5 då den inte stöder 4G, samt att jag är lite less på dess trista (men dock enkla) uppbyggnad.

Jag är ute efter en smartphone som har en bra kamera+blixt, bra skärm, bra funktioner osv.
Har snöat in mig på Samsung Galaxy SIII 4G, och Sony Experia V. Jag som har små händer tycker att SGIII4G känns enorm, men skärmen är nog bra när man surfar osv.

Experian verkar ju bra på sitt vis, stöt och fukttålig, lagom stor skärm, men hur är den i prestandan?
Vilken rekommenderar ni?

#1025

Postad 21 november 2012 - 00:55

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Har gått från 2,6" skärm på X10 Mini via 3,2" Vivaz och 4,3" på Desire HD, Till nuvarande 5,3" på Note.
Kommer ihåg att jag hade problem att nå hela skärmen på DHDn i början men efter ett tag hade man fått in snitsen att hantera mobilen med en hand.
Tycker nog att 4,3" och 4,65" är ganska medelstora skärmar för fickdator/mobil. 5,3 tums på Note är dock en ganska stor pjäs både för en hand och i fickan. Dock finns ett meny kommando som anpassar tangentbordet för en hand, vänster- eller höger-hänt.

Finns det inte fler mobiler mobiler med 4G och mindre skärmar.

#1026

Postad 21 november 2012 - 12:45

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Har gått från 2,6" skärm på X10 Mini via 3,2" Vivaz och 4,3" på Desire HD, Till nuvarande 5,3" på Note.
Kommer ihåg att jag hade problem att nå hela skärmen på DHDn i början men efter ett tag hade man fått in snitsen att hantera mobilen med en hand.
Tycker nog att 4,3" och 4,65" är ganska medelstora skärmar för fickdator/mobil. 5,3 tums på Note är dock en ganska stor pjäs både för en hand och i fickan. Dock finns ett meny kommando som anpassar tangentbordet för en hand, vänster- eller höger-hänt.

Finns det inte fler mobiler mobiler med 4G och mindre skärmar.


Xperia V 4,3"
Förhoppningsvis kommer Xperia SX 3,7" hitta hit eller någon liknande framöver.

Redigerat av Auxvoice, 21 november 2012 - 12:45.


#1027

Postad 03 december 2012 - 01:08

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0
Har köpt Samsung Galaxy S3 mini.
Kan rekommendera denna till alla och envar.
Billigare än storebror men inte långt efter vad gäller prestanda.
Mindre skärm javisst, ändå är det 4".
NFC var inte installerat trots att detta står i reklamen.
Inget problem då den är förberedd för detta och appen är gratis.

#1028

Postad 08 december 2012 - 11:54

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

iPhone 4s eller Samsung Galaxy S2 ur ett rent handhavandeperspektiv ?
Det är båda kompetenta smartphones så specs. är inte så intressanta för mig då jag redan har kontrollerat detta.
Jag vet att man kan customizera Android mycket mer än iOS men man behöver lägga tid på det.
Hur som haver, det jag är mest intresserad av är att få en pro/con över just själva handhavandet:

Ex:

1. Styra med en hand (ex. sitter i bilen och behöver ringa någon, moment som unlock screen, se kontaktlistan tydligt etc.)
Jag vet, inte optimalt ur ett trafiksäkerhetshänseende men det händer.
2. Storlek i fickan, går det att sitta ner med ex. SGS2 i ett par jeans (har "vanliga" jeans, inget ultratight :) ).

Något i övrigt att tänka på i själva interaktionen med telefonen som sådant ?

Samsungen går bort direkt, har den som jobb mobil och den är inge vidare, usel batteritid, tål inte kyla och rörigt gränssnitt, de roliga är att varje gång den lägger av i kylan så halar jag fram min iphone 4 som alltid funkar trots kyla, jag kör mer med min privata iphone en samsungen som jobbet har köpt ut åt mig, nu har jag presis köpt en iphone 5 privat och de går inte ens att jämföra mot samsungen, skulle aldrig köpa en sån som privat mobil.
De är massa små saker som man retar sig på på samsungen, om du till exempel ringer nån och de är upptaget, du lägger på men för att ringa upp igen så måste du låsa upp telefonen, den går alltid in i låst läge av nån anledning trots att jag ställt in den på 10m innan den ska låsas, jäkligt irriterande, sedan så var jag tvungen att tanka ner ett separat program för att stänga av samsungens variant av siri, höll på bli galen, varenda gång jag kom åt knappen på mitt headset så frågade telefonen vad jag ville göra och skiten gick inte att stänga av, dåligt samsung, siri på iphonen går då att stänga om man vill de, hittar hela tiden nya små buggar som man retar sig på, har haft en iphone 3, iphone 4 och nu en iphone 5 och jag har aldrig någonsin retat mig på nått, men samsungen har jag bara haft i ca 1 månad och som sagt massa saker som jag retar mig på.

#1029

Postad 08 december 2012 - 13:59

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Hey, jag är ute efter en smartphone, min första, har egentligen aldrig intresserat mig för mobiler så jag tänkte passa på att fråga lite här.

Vad som är viktigt för mig är bra kamera, skärm, lätt och användarvänligt grässnitt och lätt att surfa med. Jag ringer väldigt begränsat och smsar mest, kommer väl vara inloggad på facebook en del osv.

Priset är inte så jätteviktigt. Dock skulle jag vilja ha förslag på telefoner och även abbonnemang. Jag tror jag kommer casha telefonen då det inte verkar vara förmånligare att köpa på avbetalning..eller har jag fel?

Jag har sneglat lite på samsung galaxy s2, tycker den ser sjysst ut men kanske lite stor.

Kom gärna med tips på telefoner med eller utan abb. Är som sagt väldigt dåligt insatt..

Det låter som att, Nokia Lumia 920 är det perfekta valet för dig.

#1030

Postad 12 december 2012 - 09:26

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Har köpt Samsung Galaxy S3 mini.
Kan rekommendera denna till alla och envar.
Billigare än storebror men inte långt efter vad gäller prestanda.
Mindre skärm javisst, ändå är det 4".
NFC var inte installerat trots att detta står i reklamen.
Inget problem då den är förberedd för detta och appen är gratis.


Blev så glad när jag fick höra att Slamsung skulle släppa en Galaxy SIII Mini... Men när jag fick se specarna på den så försvan den glädjen fortare än den infunnit sig.
Finns det ingen Smatphone som inte är stor som ett hus och inte är en budgettelefon där dom snålat in på precis allt.
Skall det vara så svårt att klämma in en SIII i ett mindre format? Givetvis kan man kanske behöva göra några kompromisser, men inte på allt! Det var samma visa när SE släppte sin X8, eller när HTC släpte Wildfire. Alla som längtade efter en vettig telefon i ett något mindre format fick se sig extremt blåsta på konfekten.

#1031

Postad 15 december 2012 - 09:13

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Lite dålig aktivitet här i tråden men försöker ändå, jag är ute efter en 4g telefon...så då undrar jag om SIII ; Experia V och Nokia 920 har någon något positivt eller negativt om dem. Har tidigare funderat på Iphone 5, men jag tror jag lägger ner det helt dels att kvaliten tydligen var sisådär, kameran är väl knappt ok och ingen 4g telefon helelr..

Redigerat av Unregisteredf92f5e5e, 15 december 2012 - 09:33.


#1032

Postad 15 december 2012 - 11:01

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Har tidigare funderat på Iphone 5, men jag tror jag lägger ner det helt dels att kvalitén tydligen var sisådär, kameran är väl knappt ok och ingen 4g telefon heller..

Skojar du? :huh:

#1033

Postad 15 december 2012 - 13:34

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
.


Skojar du? :huh:



Nä skojar inte, har inte imponerat alls på mig..repor vid leverans, ingen möjlighet till minneskort, dålig navigering, ingen 4G telefon ??? det är väl det minsta man kunde begära m.m.

Redigerat av Unregisteredf92f5e5e, 15 december 2012 - 13:35.


#1034

Postad 15 december 2012 - 13:52

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

.Nä skojar inte, har inte imponerat alls på mig..repor vid leverans, ingen möjlighet till minneskort, dålig navigering, ingen 4G telefon ??? det är väl det minsta man kunde begära m.m.


Nu finns ju Google Maps inkl. navigation även till IOS så det argumentet faller ju bort. Det övriga du nämner kan ju vara dealbreakers om det är något man själv behöver.

#1035

Postad 16 december 2012 - 09:15

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Nu finns ju Google Maps inkl. navigation även till IOS så det argumentet faller ju bort. Det övriga du nämner kan ju vara dealbreakers om det är något man själv behöver.


Mycket märkligt att inte iphone 5 är en 4g telefon när det nu är det nya som kommer, att då köra gammalt system med en ny telefon känns märkligt.

#1036

Postad 16 december 2012 - 11:26

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Mycket märkligt att inte iphone 5 är en 4g telefon när det nu är det nya som kommer, att då köra gammalt system med en ny telefon känns märkligt.


Iphone 5 är en 4G telefon ( dock ej ännu i Sverige). Sannolikt anpassar sig de Svenska operatörerna under 2013 så att det går att köra 4G.

#1037

Postad 27 december 2012 - 15:42

_Nord_
  • _Nord_
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej! Går i tankarna att köpa en ny smartphone. Har idag en HTC Sensation som jag brukat i ganska exakt 1.5 år. Men letar nu efter en ny liten leksak. Funderar på att testa en Iphone (trots att jag sagt att jag aldrig ska skaffa en sådan).

Hur stor är egentligen skillnaden på Iphone 4s och Iphone 5? Är femman värd tusenlappen extra?

Eller ska man fortsätta på Android och köpa en Samsung Galaxy S3?

Tack på förhand.

#1038

Postad 27 december 2012 - 16:59

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Hej! Går i tankarna att köpa en ny smartphone. Har idag en HTC Sensation som jag brukat i ganska exakt 1.5 år. Men letar nu efter en ny liten leksak. Funderar på att testa en Iphone (trots att jag sagt att jag aldrig ska skaffa en sådan).

Hur stor är egentligen skillnaden på Iphone 4s och Iphone 5? Är femman värd tusenlappen extra?

Eller ska man fortsätta på Android och köpa en Samsung Galaxy S3?

Tack på förhand.


Köp en Iphone 5 den är värd mer än tusen extra.
Bättre färger på skärmen
Bättre storlek.
Bättre processor (snabbare)
Lättare.
Denna telefon är det bästa på marknaden just nu, utan tvekan.

(Då det gäller surfplattor är Samsung (Google Nexus 10) bättre än Apples platta)

Redigerat av Unregistered1605, 27 december 2012 - 17:02.


#1039

Postad 27 december 2012 - 21:58

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Hej! Går i tankarna att köpa en ny smartphone. Har idag en HTC Sensation som jag brukat i ganska exakt 1.5 år. Men letar nu efter en ny liten leksak. Funderar på att testa en Iphone (trots att jag sagt att jag aldrig ska skaffa en sådan).

Hur stor är egentligen skillnaden på Iphone 4s och Iphone 5? Är femman värd tusenlappen extra?

Eller ska man fortsätta på Android och köpa en Samsung Galaxy S3?

Tack på förhand.


fortsätt med android och kör på Samsung Galaxy S3 du kommer bli uttråkad med iPhone

#1040

Postad 28 december 2012 - 16:28

_Nord_
  • _Nord_
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tack för svaren! Nu ligger det en Samsung Galaxy S3 på laddning här bredvid mig!

#1041

Postad 13 januari 2013 - 16:36

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0
LG P760 Optimus L9 eller ZTE Grand X In? Eller kanske någon annan i den prisklassen (runt 2000:-)?

Redigerat av Anniggo, 13 januari 2013 - 16:36.


#1042

Postad 24 februari 2013 - 19:22

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Hmm, om man vill ha det nyaste/bästa som finns för tillfället, men tycker Galaxy S3 4G är lite för stor, finns det ens någon mobil som kan konkurrera?

Tycker S2:an är lite mer i rätt storlek (4,3") men den känns lite gammal numera..
Xperia V känns inte heller helt rätt.
Galaxy S4 lär ju inte bli mindre heller, snarare större.
Iphone finns inte på kartan.

Tips?

Lutar nog mot en S3:a ändå, får ju vänja sig vid storleken och en stor skärm är faktiskt något jag kommer ha nytta av..

#1043

Postad 16 mars 2013 - 23:01

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Nu har min jobb mobil pajat 2 gånger, kör med s2 skiten, vilken krondynga, nu har jag äntligen övertalat chefen att få köpa en iphone, äntligen en riktig telefon som funkar, har haft den privat i flera år och aldrig haft några problem, blir intressant att se hur den kommer funka som jobb mobil, en så länge är jag glad att jag slipper min s2a som hela tiden har strulat.

#1044

Postad 25 april 2013 - 07:08

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
Känns som det börjar bli dags att byta ut luren!

Har idag en HTC Desire S, som jag i stort är nöjd med. Dock det jag önskar är att den var lite snabbare/kvickare.

Gillar storleken, så vill INTE ha en jättetelefon. Lite större skärm vore dock skönt, men den ska fortfarande gå att ledigt ha i fickan och inte behöva "sträcka" sig över skärmen med en hand.
Gillar även känslan i Desiren, Alu unibody är najs! (men inget krav!)
Uppskattar att ha minneskort, men har den mycket minne inbyggt är detta inget krav.
Bra kamera är ett klart stort plus!!


Gillar också HTCs "Sense", men kan nog utan tvekan vänja mig med något annat.
Vill nog dock helst ligga kvar med Android. (Vill inte ha Iphone, diskussionen om varför kan vi ta i en helt annan tråd!)

Fick prova en Sony Xperia Go (ST27i) för ett tag sedan, deras Ui gillade jag inte. Däremot gillade jag som bara den att telefonen var smuts o vattentålig Postad bild

Klart plus om den har inbyggd lampa, då jag använder den förvånansvärt ofta....
4G är ett klart plus också! Men inte krav..men vore najs!


Så, ös på med lite förslag, med motiveringar nu! Postad bild


/Jocce

#1045

Postad 25 april 2013 - 07:30

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Nu har min jobb mobil pajat 2 gånger, kör med s2 skiten, vilken krondynga, nu har jag äntligen övertalat chefen att få köpa en iphone, äntligen en riktig telefon som funkar, har haft den privat i flera år och aldrig haft några problem, blir intressant att se hur den kommer funka som jobb mobil, en så länge är jag glad att jag slipper min s2a som hela tiden har strulat.

Vi i familjen har tillsammans 4 iphones. De bara tuffar och går sedan fem år tillbaka. :D

#1046

Postad 07 februari 2014 - 08:19

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Så...vad ska man välja?
Jag har idag (och sedan över två år tillbaks) en Samsung Galaxy S2. Bästa luren jag ägt!
Jag är ingen fläktpojke åt något håll men är sugen på något nytt!

Så valet står kring:
iPhone 5c / s
Nexus 5
Lumia 925

Vad är era egna argument om för- och nackdelar kring dem?

En viktig punkt för mig är batteritid...och kanske en hyfsad kamera, fast jag är nöjd med S2:ans kamera så det kanske kvittar vilken av ovanstående jag väljer?

Redigerat av MrSpokk, 07 februari 2014 - 08:19.


#1047

Postad 13 april 2014 - 11:21

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Som android lur skulle jag själv lätt ha tagit en HTC One M8. Detta trots att nyss köpt en note 3 men det finns lite andra skäl till just det. Framför allt tycker jag att HTC Sense sopar banan med andra skal, i synnerhet då Touchwiz som sanslöst fult. Men det är min åsikt, alla håller nog inte med :)

Redigerat av improwise, 13 april 2014 - 11:22.


#1048

Postad 13 april 2014 - 12:40

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0
Beroende på vad man prioriterar mest, bästa spec med högt pris, el. bara problemfritt användande och lång batteritid. Har både Android och WP8, men gillar WP8 mer och mer, än bättre nu när 8.1 är på väg ut. Har en 925a och en 625a, där 925an så klart är bäst.
Men använder ändå 625an med sämre spec. på grund av att den är skönast att hålla/använda och når ändå upp till mina lågt ställda krav vid normalt dagligt användande. Mycket bra batteritid, bra flyt. bättre kamera än man kan tro för lite vanliga snabbfoto. Mycket telefon för 990:-.
925an har bättre kamera och skärm om man vill ha det, för låga 2222:-

Android, ja, då skulle HTC One M8 ligga bra till, eller varför inte en Oppo find 7 till lite lägre pris och Kines men säkert lika bra för det.

Redigerat av ffodil, 13 april 2014 - 12:42.


#1049

Postad 13 april 2014 - 19:12

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Windows mobile är trevligt men saknar fortfarande mkt appar. För egen del har det så här långt alltid slutat med att simkortet letat sig tillbaks till iPhonen tids nog, intressant att se hur blir denna gång :)

Redigerat av improwise, 13 april 2014 - 19:13.


#1050

Postad 13 april 2014 - 19:20

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Windows mobile är trevligt men saknar fortfarande mkt appar. För egen del har det så här långt alltid slutat med att simkortet letat sig tillbaks till iPhonen tids nog, intressant att se hur blir denna gång :)


Ja, kan så vara för en del, även om jag själv inte direkt saknar nån. App-tillskottet kommer snabbt nu till WP8 och ändå snabbare lär det bli nu med WP8.1



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.