Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Olika versioner av COD cold war?

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 januari 2021 - 19:15

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Är lite sugen på att köpa till min xbox series x. Men det verkar vara olika versioner av spelet, typ en för xbox one och en annan för xbox series x. Series x är dessutom lite dyrare. 

 

Tex hos Netonnet finns två olika versioner. https://www.netonnet...e&pTab=standard



#2

Postad 21 januari 2021 - 19:35

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Är lite sugen på att köpa till min xbox series x. Men det verkar vara olika versioner av spelet, typ en för xbox one och en annan för xbox series x. Series x är dessutom lite dyrare. 
 
Tex hos Netonnet finns två olika versioner. https://www.netonnet...e&pTab=standard


Så köp den versionen du vill ha?:P

#3

Postad 21 januari 2021 - 19:47

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Ja men vad är det för skillnad? Om man köper Xbox one versionen får jag inte full 4k tex? Eftersom det skiljer i pris undrar jag. Har inte sett förut att ett spel kostar olika, det är väl konsolen som avgör vad man får ut?



#4

Postad 21 januari 2021 - 20:14

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Ja men vad är det för skillnad? Om man köper Xbox one versionen får jag inte full 4k tex? Eftersom det skiljer i pris undrar jag. Har inte sett förut att ett spel kostar olika, det är väl konsolen som avgör vad man får ut?


Om du köper Xbox one-versionen är det den du får, köper du Series X-versionen så är det uppgraderat till just den konsolen. Tror det är ray tracing bland annat samt möjligheten att spela i 120fps.

#5

Postad 21 januari 2021 - 20:18

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Ok. Känns lite obra att köpa versionen för xbox one då när man har en series x. Dock ser jag inte att det framgår någonstans att det skiljer. 
 

Läste någonstans att det inte var ngn skillnad, men någon här kanske vet?



#6

Postad 21 januari 2021 - 20:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Ja men vad är det för skillnad? Om man köper Xbox one versionen får jag inte full 4k tex? Eftersom det skiljer i pris undrar jag. Har inte sett förut att ett spel kostar olika, det är väl konsolen som avgör vad man får ut?


Det enklaste är väl om du googlar alternativt kollar youtube vad skillnaden är. Eftersom du sitter på en Series X är det väl extremt konstigt om du väljer One-utgåvan först och främst? Kanske inte skiljer jättemycket grafiskt men den lär t.ex inte ha något 120fps-läge iaf.
Problemet är att vissa utvecklare krånglar till det samt att Series X/S är fullt bakåtkompatibla så vitt jag vet. Flera utvecklare kör ju gratis uppgradering om du sitter på senaste generationen. Kanske blir bättre när One fasas ut så småningom.

#7

Postad 21 januari 2021 - 20:25

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Köp versionen till series x/s eftersom du har nya generationens konsol. Köpte själv cold war till min seriesx, har inte hunnit spela så mkt mp än men sp kampanjen tycker jag var riktigt snygg och bra. Ett tips om du inte spelat det än är gears5 dlc hivebuster som är riktigt bra och riktigt snyggt.

#8

Postad 21 januari 2021 - 20:26

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Håller på att kollar runt, men tycker det beskrivs lite rörigt. Naturligtvis vill jag ha den version som är bäst lämpad för series x. 



#9

Postad 21 januari 2021 - 20:32

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Billigast här och rätt version https://www.eneba.co...live-key-global



#10

Postad 21 januari 2021 - 20:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Eftersom du sitter på en Series X är det väl extremt konstigt om du väljer One-utgåvan först och främst?

 

Det är MS som förvirrar det i sin PR. De pratade om Smart Delivery och att man alltid får den bästa versionen oavsett vad man köper, men det gäller bara deras egna spel och de tredjepartsutvecklare som väljer att stödja det, vilket är en hel del men inte alla.

 

Jag har läst om flera som köpt lastgenversionerna billigare och sedan uppgraderas det gratis via Smart Delivery. Då vore det konstigt istället att köpa den dyrare versionen.

 

Det är inte helt kristallklart eftersom det inte är en standardiserad modell. För CoD gäller:

 

The “Smart Delivery” feature you have heard about is optional; developers can choose to use it or not. For Call of Duty Black Ops Cold War, Activision is selling two versions of the game, for Xbox One and Xbox Series X. The Xbox One version of the game does not support Smart Delivery, but the Xbox Series X version does.

If you buy the Xbox One version of Cold War, you can continue to play it on your Xbox Series but it will not be enhanced to take advantage of the more powerful system.

If you buy the Xbox Series X version of the game, it will be enhanced for Xbox Series X, but will also work on your Xbox One (through Smart Delivery).


Redigerat av Zoiler, 21 januari 2021 - 20:34.


#11

Postad 21 januari 2021 - 20:34

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Det är MS som förvirrar det i sin PR. De pratade om Smart Delivery och att man alltid får den bästa versionen oavsett vad man köper, men det gäller bara deras egna spel och de tredjepartsutvecklare som väljer att stödja det, vilket är en hel del.

 

Jag har läst om flera som köpt lastgenversionerna billigare och sedan uppgraderas det gratis via Smart Delivery. Då vore det konstigt istället att köpa den dyrare versionen.

 

Det är inte helt kristallklart eftersom det inte är en standardiserad modell. För CoD gäller:

 

The “Smart Delivery” feature you have heard about is optional; developers can choose to use it or not. For Call of Duty Black Ops Cold War, Activision is selling two versions of the game, for Xbox One and Xbox Series X. The Xbox One version of the game does not support Smart Delivery, but the Xbox Series X version does.

If you buy the Xbox One version of Cold War, you can continue to play it on your Xbox Series but it will not be enhanced to take advantage of the more powerful system.

If you buy the Xbox Series X version of the game, it will be enhanced for Xbox Series X, but will also work on your Xbox One (through Smart Delivery).

Tack för infon. Då borde versionen jag länkade till vara rätt?



#12

Postad 21 januari 2021 - 20:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tack för infon. Då borde versionen jag länkade till vara rätt?

 

Kollar man här och enligt beskrivningen så verkar det ju så i alla fall:

 

Buy this digital Xbox One version of Call of Duty®: Black Ops Cold War from the Microsoft Store and download the Xbox Series X|S version at no extra cost. The Cross-Gen Bundle includes: - Cross-Gen Bundle of Call of Duty®: Black Ops Cold War game -- Includes Xbox One and Xbox Series X|S version - Confrontation Weapons Pack



#13

Postad 21 januari 2021 - 20:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Det är MS som förvirrar det i sin PR. De pratade om Smart Delivery och att man alltid får den bästa versionen oavsett vad man köper, men det gäller bara deras egna spel och de tredjepartsutvecklare som väljer att stödja det, vilket är en hel del men inte alla.

Jag har läst om flera som köpt lastgenversionerna billigare och sedan uppgraderas det gratis via Smart Delivery. Då vore det konstigt istället att köpa den dyrare versionen.

Det är inte helt kristallklart eftersom det inte är en standardiserad modell. För CoD gäller:

The “Smart Delivery” feature you have heard about is optional; developers can choose to use it or not. For Call of Duty Black Ops Cold War, Activision is selling two versions of the game, for Xbox One and Xbox Series X. The Xbox One version of the game does not support Smart Delivery, but the Xbox Series X version does.

If you buy the Xbox One version of Cold War, you can continue to play it on your Xbox Series but it will not be enhanced to take advantage of the more powerful system.

If you buy the Xbox Series X version of the game, it will be enhanced for Xbox Series X, but will also work on your Xbox One (through Smart Delivery).


Tyvärr kan väl inte Microsoft diktera villkoren hur andra utgivare skall göra och i vissa fall blir det enkelt och i vissa fall som detta inte lika bra. Dock skulle väl det nämnts att smart delivery helt enkelt är upp till utgivaren att utnyttja.

#14

Postad 21 januari 2021 - 20:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tyvärr kan väl inte Microsoft diktera villkoren hur andra utgivare skall göra och i vissa fall blir det enkelt och i vissa fall som detta inte lika bra. Dock skulle väl det nämnts att smart delivery helt enkelt är upp till utgivaren att utnyttja.

 

De kanske har nämnt det men inte tillräckligt, jag tror många kan ha missat att det är valfritt.



#15

Postad 21 januari 2021 - 20:49

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Helt galet med detta krångel. Men tack för att ni hjälper till.

Detta finns på Microsoft

Bifogad fil(er)


Redigerat av magnus76, 21 januari 2021 - 20:52.


#16

Postad 21 januari 2021 - 20:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja det är samma, jag hade det på engelska bara.



#17

Postad 21 januari 2021 - 21:00

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Ja det är samma, jag hade det på engelska bara.

Du menar den jag länkade till?

#18

Postad 21 januari 2021 - 21:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja den på MS är samma version som den du först länkade till på Eneba, den heter: Call of Duty®: Black Ops Cold War - Cross-Gen Bundle.

 

Jag bara kollade upp info om produkten från en officiell källa. Aldrig hört talas om Eneba, brukar bara köpa från sidor/butiker jag litar på.



#19

Postad 21 januari 2021 - 21:17

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Ja den på MS är samma version som den du först länkade till på Eneba, den heter: Call of Duty®: Black Ops Cold War - Cross-Gen Bundle.

Jag bara kollade upp info om produkten från en officiell källa. Aldrig hört talas om Eneba, brukar bara köpa från sidor/butiker jag litar på.

Har köpt från eneba ngn tidigare och det fungerade bra. Men fasen 850kr för ett spel är dyrt alltså.

#20

Postad 21 januari 2021 - 21:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Men fasen 850kr för ett spel är dyrt alltså.

Ja du ska ju inte köpa den från MS.



#21

Postad 21 januari 2021 - 21:34

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Ja du ska ju inte köpa den från MS.

Verkar ju inte finnas som download på så många ställen förutom enuba just nu.

#22

Postad 21 januari 2021 - 21:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja antingen därifrån eller den vanliga Series X-versionen för 730.



#23

Postad 21 januari 2021 - 22:17

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Är inte eneba en sån där marknadsplats där mer eller mindre aktörer kan sälja ? Jag är alldeles för feg för att köpa från ett sånt ställe ifall man får en nyckel som någon fixat genom tex kreditkortsbedrägeri då man riskerar att bli av med sitt Xbox konton med allt innehåll.

#24

Postad 22 januari 2021 - 05:34

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Är inte eneba en sån där marknadsplats där mer eller mindre aktörer kan sälja ? Jag är alldeles för feg för att köpa från ett sånt ställe ifall man får en nyckel som någon fixat genom tex kreditkortsbedrägeri då man riskerar att bli av med sitt Xbox konton med allt innehåll.

Har ingen aning men den gången jag provade har det fungerat. Sen har de ganska högt betyg enligt prisjakt.

Problemet med detta spel är att det inte finns att köpa på så många ställen om man vill köpa en digital version. Vill helst inte hålla på med en skiva.

#25

Postad 14 februari 2021 - 20:46

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Har precis skaffat cod cold war. Riktigt trevligt än sålänge. Får se om jag överger bfv nu som jag har spelat massor.

Mitt i-landsproblem är om jag ska spela i 4k/60fps eller 1080p/120. Blir sugen på ny tv som har hdmi 2.1.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.