Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Matcha KEF iQ3

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 december 2006 - 21:08

Unregistered16d28d9f
  • Unregistered16d28d9f
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Hej alla!

Sitter hemma och lyssnar på mina högtalare (Ett par KEF iQ3, tillsammans med Rotel RA-820 och Supra Ply 2.0 singelwire) som enligt mig låter kalasfint (har haft tid att spela in de nu), men jag kan inte skaka av mig känslan av att jag skulle kunna få ut mer av de om jag gick och hämtade hem en ny förstärkare. Har kollat runt väldigt mkt men har dåligt mer erfarenhet av olika märken.

Har kollat på ett par förstärkare som verkar vettiga men fler lyssningsförslag tas varmt emot! Hoppas att ni som lyssnat på/äger iQ3 kan säga vad ni har hört den med och hur det verkar.

Som alltid väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!

#2

Postad 19 december 2006 - 15:06

Unregistered16d28d9f
  • Unregistered16d28d9f
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Jag har kollat ganska mkt på MAP 103. Tror ni att det är en stärkare som funkar fint med KEffarna? Är väldigt tacksam för hjälp. har letat mig galen snart tror jag :)

(...också funderat på kinaimport då det verkar ge mer för pengarna.)

#3

Postad 08 februari 2007 - 23:45

Unregistered8304e250
  • Unregistered8304e250
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag har själv funderat på att köpa högtalare ur iq:serien. När jag var och lyssnade på dem senast så satt de kopplade till en Marantz PM-15S1. och det lät jääääävligt bra. Visst kanske inte är så vettigt med högtalare för 4000:- och en förstärkare för 12000:- men någon annan marantz kanske....typ en 5001 och bi-ampa frontarna.

MVH Frozze

#4

Postad 31 augusti 2007 - 12:03

Menx
  • Menx
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hara precis köpt ett par IQ3:or......
Kör för närvarande dessa parallelt med mina golvare, AUDIOVECTOR C2 MkII.

Utlåtande... IQ3:orna låter riktigt, riktigt bra!...
Inte samma tyngd i basen, men mellanregister, och diskanten är briljant!...
Skapar en fin helhet till ljudet.....

Driver mina IQ3:or med en ARCAM DIVA A85 (15.000Kr)
Det Jag vill komma till, och även g en känga till ovan "post", är att man med en kraftig
förstärkare (rimlig effekt, med kvalite) får ett par högtalare som sitter i ett järn grepp, och återger minska lilla ton från CD:n.....

Har inlett ett "less is More" projekt.....
Har länge funderat på uppgraderingar till mitt system. .....
Lyssnat på otaliga högtalare i +10.000kr klassen!...
Personligen känner jag nu att dyra högtalare kanske inte är rätt!.... Visst har du en "stärkare" för
30000, så kanske du bör sattsa på dyra högtalare.

Annras..... (personlig åsikt)

Sattsa på en Dyr förstärkare som levererar kontrolerad kraft, och köp en skapligt CD och Högtalare. Genom att göra detta, anser jag att man får en högtalare i 100% kontroll, som presterar maximalt. En högtalare för +10000:- kräver en flerdubbelt dyr stärkare för att kunna leverera på top!. . . .

Alltså mitt valspråk, less is more! :)

Kontenta, sattsa på en dysrare förstärkare, så kommer du bli kär på nytt i dina högtalare!!!!!


#5

Postad 31 augusti 2007 - 17:00

hultin
  • hultin
  • Forumräv

  • 747 inlägg
  • 0
Bra högtalare, en bra förstärkare (även om den har ett antal år på nacken...) men vad har du för källa? Enligt less is more så vill jag slå ett slag för att jobba med källan, "source first" principen. (Ja, jag är skadad av nästan två decennier med Linn).
Så - vad har du för källa? Om du vill hitta en fet uppgradering för 4k så vet jag av en beggad X-DAC som gör MYCKET för ljudet (hade jag 4k att lägga själv skulle den inte vara till salu längre....)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.