Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zappiti 4K HDR (Mini, One & Duo)

604 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Zappiti One 4k HDR (Mediaspelare) 1 7 (1) Inga priser

#101

Postad 19 februari 2017 - 22:03

Resal
  • Resal
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Ok Mentos, jag gör ett försök

 

Men det slog mig precis, att när jag startade upp den första gången, då uppgraderades den automatiskt.

Om läser hur man uppgraderar så kan man göra en factory reset vid problem efter firmware uppgradering, ska göra det så får jag se om det inte hackar i HEVC filerna.


Redigerat av Resal, 19 februari 2017 - 22:04.


#102

Postad 01 mars 2017 - 17:22

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ny firmware släppt

 

Changes since the previous version:

  • Fixed the inversion of "Next / Previous chapter" buttons.
  • The « Property » option (INFO button) is now available on all video formats.
  • It is no longer necessary to press BACK twice to stop playback.
  • Fixed cropped subtitle problem.
  • It is now possible to disable subtitles by default.


#103

Postad 04 mars 2017 - 12:46

FUNKYNALITY
  • FUNKYNALITY
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej Mentos och alla andra!

 

Vi är på G att köpa en ny mediaspelare och det står mellan den nya Zapatin som du har eller den som är Duo och senaste Popcorn Hour 500. Är du nöjd och glad med din? Kan själv oerhört lite om just dessa mediaspelare men är sjukt rädd att köpa grisen i säcken. Allt i vårt hem är dessutom Apple-baserat. Att mediaspelaren ska vara Mac kompatibel är ju ett måste. Vet ni nåt om Popcorn? Är det en helt annan liga? Bättre/sämre?

 

Ursäkta alla dumma frågor men när man börjar Googla mediaspelare och recensioner, finns så mycket att man lägger ner Googlandet och får bara huvudvärk istället.



#104

Postad 04 mars 2017 - 15:14

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Hej Mentos och alla andra!

 

Vi är på G att köpa en ny mediaspelare och det står mellan den nya Zapatin som du har eller den som är Duo och senaste Popcorn Hour 500. Är du nöjd och glad med din? Kan själv oerhört lite om just dessa mediaspelare men är sjukt rädd att köpa grisen i säcken. Allt i vårt hem är dessutom Apple-baserat. Att mediaspelaren ska vara Mac kompatibel är ju ett måste. Vet ni nåt om Popcorn? Är det en helt annan liga? Bättre/sämre?

 

Ursäkta alla dumma frågor men när man börjar Googla mediaspelare och recensioner, finns så mycket att man lägger ner Googlandet och får bara huvudvärk istället.

 

 

Jag är grymt nöjd med min spelare och saknar i princip ingenting efter senaste firmware uppdateringen som fixade de buggar jag efterfrågat. Har själv aldrig fastnat för Kodi och föredrar istället Zappitis enkla & stilrena UI och sen gillar jag deras helhetslösning med synkning i molnet så att jag kan sköta mediacentret från mobil, surfplatta, dator eller spelaren och allt hålls uppdaterat enheterna emellan.

Dessutom stöd för HDR & WCG vilket gör att den känns framtidssäker utifall att nån lyckas knäcka AACS 2.0 och möjliggör att kunna rippa de nya UHD blu-ray filmerna till disk.

 

Du frågade om Mac kompatibilitet, på vilket sätt menar du då?

Eftersom det ligger ett android OS i grunden blir det ju lite svårt att samtidigt vara kompatibelt med Apples produkter. Nu vet jag inte vilken typ av mediafiler du använder men Zappiti spelarna har riktigt bra stöd för olika codecs och mediaformat.

 

Har ingen aning om Popcorns spelare så kan tyvärr inte ge nån input på den.



#105

Postad 04 mars 2017 - 15:37

FUNKYNALITY
  • FUNKYNALITY
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag är grymt nöjd med min spelare och saknar i princip ingenting efter senaste firmware uppdateringen som fixade de buggar jag efterfrågat. Har själv aldrig fastnat för Kodi och föredrar istället Zappitis enkla & stilrena UI och sen gillar jag deras helhetslösning med synkning i molnet så att jag kan sköta mediacentret från mobil, surfplatta, dator eller spelaren och allt hålls uppdaterat enheterna emellan.

Dessutom stöd för HDR & WCG vilket gör att den känns framtidssäker utifall att nån lyckas knäcka AACS 2.0 och möjliggör att kunna rippa de nya UHD blu-ray filmerna till disk.

 

Du frågade om Mac kompatibilitet, på vilket sätt menar du då?

Eftersom det ligger ett android OS i grunden blir det ju lite svårt att samtidigt vara kompatibelt med Apples produkter. Nu vet jag inte vilken typ av mediafiler du använder men Zappiti spelarna har riktigt bra stöd för olika codecs och mediaformat.

 

Har ingen aning om Popcorns spelare så kan tyvärr inte ge nån input på den.

 

 

Tjenix Mentos och tack för snabbt svar.

 

Grymt skönt att höra att du är nöjd. Det blir mest troligt den när den finns att köpa i svensk butik igen. Just nu verkar den vara slut överallt.

Såhär i efterhand, vet du om du hellre hade köpt Duo varianten? Saknar du att du inte har den sizen? Vad är fördelarna/nackdelarna typ.

 

Vad jag menar med Mac-kompatibilitet är att vi har Apple datorer och iPhones. Styrningen försämras inte av det? Alltså produkten kommer ju med möjlighet att installera Zappiti software på både Mac och PC men vissa grejer är liksom sämre utvecklade när det kommer till den ena eller den andra. Svårt kanske att svara på om du inte har iPhone eller Macbook och dylikt. 

 

Mediafilerna vi använder är precis samma som PC-grejer. Funkar oavsett. Behöver inte konvertera och så när vi ser någonting nedladdat. Men å andra sidan sitter vi inte och kollar film på våra iPads utan det är alltid i bion.



#106

Postad 04 mars 2017 - 15:52

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Tjenix Mentos och tack för snabbt svar.

 

Grymt skönt att höra att du är nöjd. Det blir mest troligt den när den finns att köpa i svensk butik igen. Just nu verkar den vara slut överallt.

Såhär i efterhand, vet du om du hellre hade köpt Duo varianten? Saknar du att du inte har den sizen? Vad är fördelarna/nackdelarna typ.

 

Vad jag menar med Mac-kompatibilitet är att vi har Apple datorer och iPhones. Styrningen försämras inte av det? Alltså produkten kommer ju med möjlighet att installera Zappiti software på både Mac och PC men vissa grejer är liksom sämre utvecklade när det kommer till den ena eller den andra. Svårt kanske att svara på om du inte har iPhone eller Macbook och dylikt. 

 

Mediafilerna vi använder är precis samma som PC-grejer. Funkar oavsett. Behöver inte konvertera och så när vi ser någonting nedladdat. Men å andra sidan sitter vi inte och kollar film på våra iPads utan det är alltid i bion.

 

Nej, Duo känns onödigt dyr för mina behov och klarar mig än så länge bra med en hdd slot i spelaren. Skulle utrymmet ta slut på interna disken så kan jag alltid bygga på med mer externt utrymme eller så kanske jag skaffar en NAS istället. Men om man tvunget vill köra allt från intern disk och har en stor samling så är ju Duo ett bra alternativ så klart.

 

Jaha, då förstår jag hur du menar och jag har också flera Apple prylar i hemmet. Och i det avseendet så funkar apparna och styrningen lika bra som med PC. Jag har t.ex media centret installerat på PC, Macbook, iPhone & iPad och det funkar lika bra att sköta det från alla dessa enheter.

 

Jag tror Zappitin kommer passa dig bra från det du beskrivit. Har du kollat med Hembiobutiken om dom får in spelarna igen? Vet att dom sålde den förra generationen.



#107

Postad 04 mars 2017 - 17:30

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Den stora frågan man behöver ställa sig själv är helt enkelt hur stor hamster är man. Är man en hoarder av rang som omöjligt kan göra sig av med något (typ en bit över 40tb), så behöver man mycket utrymme. Har man väldigt mycket media sparat på en NAS eller server så finns det inget behov alls av att köpa en Duo. Då räcker en Mini eller One fullt tillräckligt. Har man allt i nätverket, då räcker det med en Mini, vill man däremot ha en del media i spelaren utan mål att spara över tid så fungerar en One helt klart. En Duo köper man om man vill stoppa i två stycken 8-10tb-diskar för att kunna spara en hel del i spelaren utan tankar på att ha en NAS eller server igång.

 

Har man däremot ett helt gäng med externa diskar så passar Zappitin rätt dåligt skulle jag säga. Explorer/fil-listan funkar rätt uruselt enligt mig.



#108

Postad 04 mars 2017 - 17:50

FUNKYNALITY
  • FUNKYNALITY
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej!

 

Stort tack för svaren. Vi blev mycket klokare nu.

Då har jag fattat allting rätt utom att jag tänkte om man typ måste ersätta sin Synology Nas med Zappati. Med Boxee har det ju funkat klockrent med Synology. Har 3 TB på Synologyn och det räcker gott och väl. Då är ju minimal HD bäst för oss. Duon är inte ens att tänka på.

Vi hoardar ingenting, hamstrar noll efter att vi har sett det. Vi har typ 2TB osett material. Det ryker ASAP när vi har sett det.

Vi har dock två riktiga hamstrar som sysslar med sånt... Fan vilka hoarders! Skitungar.

 

Vad gäller Hembiobutiken... Tänkte vänta tills den finns på CDON, Elgiganten eller SIBA. Vi har fem lax på Superpresentkort som går att använda i just dessa butiker. Den är slut överallt. Även hos Zappati.

 

Ni är ljuvliga! Tack för hjälpen. Min man tackar också för svaren.

 

Trevlig helg!



#109

Postad 04 mars 2017 - 18:58

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Om ni vill köpa från en svensk handlare så skulle jag börja med att kontakta dem för att fråga varifrån de köper in dem. Den svenska ÅF som står på Zappitis hemsida kommer troligen inte fortsätta ta in mediaspelare öht.



#110

Postad 05 mars 2017 - 18:24

FUNKYNALITY
  • FUNKYNALITY
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Ojdå! Ok, då mailar vi dem. Tack för svaret.



#111

Postad 08 mars 2017 - 00:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Fick tillbaka Zappitin idag, har dock inte kopplat in den än. Blev lite småirriterad när servicerapporten säger "Restore firmware" samt "Firmware update", vilket var det första jag testade med.



#112

Postad 08 mars 2017 - 23:01

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Inkopplad och testkörd, hoppas fjärren fortsätter att fungera.

Med senaste fw hamnar man även rätt om man hoppar ur en uppspelning i Explorer, mycket positivt.

#113

Postad 11 mars 2017 - 20:53

Tjalle01
  • Tjalle01
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej

Jag har en Zappiti One 4K HDR.

Blev lite fundersam när jag skulle ställa in ljudet på den.Har använt Zappiti Player 4K tidigare och då ställde man in ljudet på t.ex bitstream.

Om man i kollar på den nya under settings/ljud och avisering,då finns det HDMI output och under denna så finns följande alt:RAW,LPCM 2channel,LPCM Multi-channel, och auto.Är det RAW som gäller om man vill få ut Dolby Atmos?

Har nyaste fw i den. 3.05.

Har mailat Zappiti och föreslagit dom att fixa en riktig manual,men dom bara hänvisar till deras knowledge base.

Samt: I vilket läge skall min receiver stå för att få ut  Atmos? Har en Onkyo TX-NR646,senaste fw. Skall den stå i : DTX Neural X ?

 

Tacksam för hjälp

 

//Tjalle01


Redigerat av Tjalle01, 11 mars 2017 - 20:54.


#114

Postad 11 mars 2017 - 20:56

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

@Tjalle01

 

Ja, den ska stå i RAW om du vill skicka ljudet att avkodas i din förstärkare. 



#115

Postad 11 mars 2017 - 21:35

Tjalle01
  • Tjalle01
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Aha

Stort tack Mentos  :)

Inställn i förstärkaren då?

Är det Dolby Surround eller DTS Neural X som gäller då?

 

#116

Postad 11 mars 2017 - 22:49

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Om filmen har ett Dolby Atmos eller DTS:X spår kommer förstärkaren att avkoda dessa utan att du behöver göra nåt extra, åtminstone funkar det så på min Pioneer stärkare och jag förmodar att det funkar likadant på Onkyos.

 

När det gäller upmixern så funkar det i alla fall så på Pios stärkare att alla DTS spår upmixas automatiskt med Neural:X och alla Dolby spår upmixas med Dolby Surround. Har svårt att tro att Onkyo skulle fungera annorlunda.

Annars kolla manualen för din Onkyo modell.



#117

Postad 11 mars 2017 - 23:18

bele_75
  • bele_75
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Hej.
Är sugen att prova en Zappiti men vet inte vilken jag ska ta, har en qnap-253A nas som jag lagrar alla mina filmer och serier på. Nu till min frågor om jag tar en one kan jag föra över filmer/ serier från nas till one via nätverket? Behöver jag ens en one då jag har en nas?

#118

Postad 11 mars 2017 - 23:18

Tjalle01
  • Tjalle01
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Ok

Tusen tack för hjälpen!!   :)



#119

Postad 11 mars 2017 - 23:30

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Hej.
Är sugen att prova en Zappiti men vet inte vilken jag ska ta, har en qnap-253A nas som jag lagrar alla mina filmer och serier på. Nu till min frågor om jag tar en one kan jag föra över filmer/ serier från nas till one via nätverket? Behöver jag ens en one då jag har en nas?

Jag lagrar allt på NAS och har en mini, ser ingen mening med att ha inbyggd disk då.

 

Vill man ändå ansluta en disk så medföljer SATA-kabel för att kunna ansluta en disk på sidan.

 

Den har nu fungerat felfritt sedan hemkost och jag är nöjd och glad igen :)



#120

Postad 12 mars 2017 - 00:35

bele_75
  • bele_75
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Får bli en mini. Den finns fortfarande inte att köpa i Sverige? Bara på zappitis hemsida?

Tack för feedbacken!

#121

Postad 12 mars 2017 - 08:16

Tjalle01
  • Tjalle01
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag skickade efter min via deras hemsida.Tog 6 dagar så hade jag den.



#122

Postad 28 mars 2017 - 12:45

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1

Ser att spelarna har en HDMI in med... är det nåt man kan använda tex en cromecast till den då tex?



#123

Postad 28 mars 2017 - 18:41

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

Jag skickade efter min via deras hemsida.Tog 6 dagar så hade jag den.

Funderar starkt på en, hur upplever du den efter att du använt maskinen ett tag. Inga bekymmer eller så?



#124

Postad 18 april 2017 - 18:07

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Hello.

 

Är ni fortfarande nöjda med denna ? Blir mer och mer sugen på en :)

 

hur är det med Cinavia ?

 

mvh



#125

Postad 18 april 2017 - 18:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Var tvungen att returnera min igen då fjärren la av igen. Men de stod för upphämtning med DHL och att den passar mina behov väl så ville jag inte göra ett återköp.

#126

Postad 18 april 2017 - 18:28

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Är supernöjd med min, efter senaste fw uppdateringen har allt funkat bra. Överväger att skaffa en NAS när mitt interna lagringsutrymme börjar ta slut men har fortfarande nån terrabyte kvar.

Skaffade också ett trådlöst Logitech keyboard som Takeo tipsade om tidigare och det underlättar mycket när man ska navigera runt i playstore, skriva i användaruppgifter osv.

 

Har aldrig stött på Cinavia med Zappiti.


Redigerat av Mentos, 18 april 2017 - 18:29.


#127

Postad 18 april 2017 - 20:29

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Ok tackar för infon!

 

Vart beställde ni era från ? deras hemsida ?

 

mikee



#128

Postad 18 april 2017 - 21:15

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ja, direkt från deras hemsida.



#129

Postad 18 april 2017 - 22:15

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Via deras ÅF i UK då de själva inte hade på lager vid beställningstillfället och den svenska ÅF inte skulle fortsätta med mediaspelare.

#130

Postad 19 april 2017 - 09:53

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Hur är flytet i filmer? Går det ställa in alla dom olika färgformat för filmer, ycbrc 444 osv, och 10 bit/12bit? Går den ända upp till4k 60hz? :)

Och är den smidig att streama från nas/server? Tänkte mest på mini... för den är väl lika kraftfull som dom andra, men ingen plats för HDD..?


Redigerat av Garrett, 19 april 2017 - 09:58.


#131

Postad 19 april 2017 - 10:45

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Jag har mini men kör inte 4k. Den har SATA-port (inte E-sata) på sidan och följer med kabel att kunna ansluta en disk.

Har inte några som helst problem med lagg från någon som helst filtyp. Hade problem med ett par filer i början, men dessa fungerar idag korrekt.

Jag kör allt från en NAS och det är sjukt smidigt. Läckert med deras mediacenter, men jag föredrar att använda vanliga Explorer.

För mig fungerar den ljusår bättre än nVidia Shield.

#132

Postad 19 april 2017 - 11:53

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Jag har mini men kör inte 4k. Den har SATA-port (inte E-sata) på sidan och följer med kabel att kunna ansluta en disk.

Har inte några som helst problem med lagg från någon som helst filtyp. Hade problem med ett par filer i början, men dessa fungerar idag korrekt.

Jag kör allt från en NAS och det är sjukt smidigt. Läckert med deras mediacenter, men jag föredrar att använda vanliga Explorer.

För mig fungerar den ljusår bättre än nVidia Shield.

 

Ok, låter nice, har en Nvidia shield, men funderar på att köpa en Zappiti 4k mini... och Z har ju realtekchip med, det är väl Sigmachip och realtekchip som brukar vara så grymma till medispelare gällande bild med... :)



#133

Postad 19 april 2017 - 20:38

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Hur är flytet i filmer? Går det ställa in alla dom olika färgformat för filmer, ycbrc 444 osv, och 10 bit/12bit? Går den ända upp till4k 60hz? :)

Och är den smidig att streama från nas/server? Tänkte mest på mini... för den är väl lika kraftfull som dom andra, men ingen plats för HDD..?

 

På deras tidigare generationer av spelare hade dom lite strul med att outputta rätt framerate men på den senare HDR genearationen så är detta åtgärdat och all film outputtas i rätt framrate (23.976..) så flytet är bra mao.

Ja, under avancerade inställningar kan du ställa in bitdjup osv.

Har faktiskt inte testat nåt material i 10-bit @60hz ännu eftersom allt jag kollar är i 24hz men om jag hittar nåt så kan jag testa. Enligt spec ska den klara det.



#134

Postad 22 april 2017 - 13:22

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

För er som använder MKV med inmuxade texter kan man också plocka bort flaggan för standard spår på de filmer som autostartar med engelsk undertext. Jag använder själv MKVToolNix för att ändra detta och markerar då spåret och sen ändra från yes till no under general options.

Sen är det bara att omarbeta och spara den nya filen som nu inte kommer att autostarta engelsk text.

Ett tips, om du väljer Header editor till vänster så kan du göra motsvarande manöver men direkt i filen, så går det på några sekunder istället...

#135

Postad 22 april 2017 - 22:02

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ett tips, om du väljer Header editor till vänster så kan du göra motsvarande manöver men direkt i filen, så går det på några sekunder istället...

 

Ok, jag testade precis detta men får inte det att fungera. Efter att ha lagt till ett element med nytt värde "No" för default track flag och sen försöker spara den filen så får jag upp följande felmeddelande, vet du vad det kan bero på? Filen är inte skrivskyddad och ska inte vara låst av nån annan process såvitt jag vet.

 

Bifogad fil  mkvtoolnix.JPG   57,88K   0 Antal nerladdningar



#136

Postad 23 april 2017 - 20:23

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Inget jag brukar råka ut för, men antivirus-program eller windows explorer/utforskaren är de vanligaste orsakerna till låsta filer.

#137

Postad 26 april 2017 - 00:45

niniz
  • niniz
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Hur är det att spela upp rarade filer, går det med denna? Och om det gör det, går det att spela subs samtidigt?



#138

Postad 26 april 2017 - 05:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Jag har inte lnte kunnat spela rarad fil.

#139

Postad 26 april 2017 - 18:03

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ny firmware v3.06

 

Changes since the previous version:

  • Added automatic Zappiti 4K HDR recognition on the network from a Mac or PC. It is no longer necessary to manually add the IP address of Zappiti.

  • Hard disks that are initialized in MAC OS partition are now supported in read / write mode.

  • NTFS GPT hard disks in multiple partitions are now supported.

  • Fixed the "Automatically notify me when a firmware update is available" function that did not work properly.

  • The external subtitle is selected by default if available (excepted if “Default subtitles” is set as “OFF” in the Advanced settings).

  • By default, the focus is now placed on the "Resume Play" button in the resume playback window.

  • Added the following manual video outputs options:
    > 720p @ 59.94 Hz in addition to 720p @ 60 Hz
    > 1080i @ 59.94 Hz in addition to 1080i @ 60 Hz
    > 1080p @ 25 Hz
    > 1080p @ 30 Hz
    > 3849x2160 @ 59.94 Hz in addition to 3849x2160 @ 60 Hz
    > 4096x2160p @ 25 Hz

  • Improved French translation.


#140

Postad 26 april 2017 - 21:59

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Testade precis nya fw och allt verkar funka bra, smidigt att man kan ställa in så att extern sub alltid autostartar numera.



#141

Postad 28 april 2017 - 21:03

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Min har börjat med typ av mikro frysningar lite av och till, nästan som judder, sedan nya firmware :(
Någon annan som upplevt samma sak?

#142

Postad 29 april 2017 - 10:00

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Min har börjat med typ av mikro frysningar lite av och till, nästan som judder, sedan nya firmware :(
Någon annan som upplevt samma sak?

 

 

Nä men vad säger du..? :unsure: 

Har ju denna i sikte som nästa mediaspelare för lokalt innehåll här hemma ju... :mellow: 

Hoppas det bara är en tillfällighet, eller att Zappiti löser det snabbt...



#143

Postad 29 april 2017 - 11:37

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Nej, har inte märkt några mikrofrysningar på min One sen jag uppdaterade, allt funkar som vanligt.

 

@Takeo, vilken output inställning kör du med nu?

 

Jag kör konstant med 3840x2160 @24 och har även ställt in att automatiskt tvinga 24hz material ifall output inställningen ändrats till nåt annat. Oftast händer det efter en fw uppdatering eller återställning att outputinställningarna ändrats och då får man manuellt ställa tillbaka igen.



#144

Postad 29 april 2017 - 11:40

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Nej, har inte märkt några mikrofrysningar på min One sen jag uppdaterade, allt funkar som vanligt.

 

@Takeo, vilken output inställning kör du med nu?

 

Jag kör konstant med 3840x2160 @24 och har även ställt in att automatiskt tvinga 24hz material ifall output inställningen ändrats till nåt annat. Oftast händer det efter en fw uppdatering eller återställning att outputinställningarna ändrats och då får man manuellt ställa tillbaka igen.

 

 

Varför inte ha hz auto? man vill ju inte att 50hz blir 24hz, brukar bli massa småryck då... dock inte så farligt med 60hz till 24hz... men ändå. :)


Redigerat av Garrett, 29 april 2017 - 11:41.


#145

Postad 29 april 2017 - 12:00

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Nä men vad säger du..? :unsure:

Har ju denna i sikte som nästa mediaspelare för lokalt innehåll här hemma ju... :mellow:

Hoppas det bara är en tillfällighet, eller att Zappiti löser det snabbt...

Takeo har "otur" med alla sina mediaspelare, inget funkar för honom :)   :)

Tror nog denna Zappiti som många andra är bra nog.



#146

Postad 29 april 2017 - 12:10

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Varför inte ha hz auto? man vill ju inte att 50hz blir 24hz, brukar bli massa småryck då... dock inte så farligt med 60hz till 24hz... men ändå. :)

 

Ja, auto är ju bra ifall man kollar 50 & 60hz men jag kollar som sagt bara 24hz och vill då att dessa inställningar blir kvar hela tiden.

 

Men ang. Takeos problem med judder så känns det som att det är nåt strul mellan spelaren och displayens inställningar för uppdateringsfrekvens.



#147

Postad 29 april 2017 - 12:28

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Takeo har "otur" med alla sina mediaspelare, inget funkar för honom :)   :)

Tror nog denna Zappiti som många andra är bra nog.

 

 

Jag har med "otur" med mina inköp, kolla mina inlägg i tex n.shield tråden, är väldigt kritisk till allt jag köper, och säger vad som är bra, och vad som är dåligt, utan att "skydda" inköpen jag gjort... tycker man ska ge både bra och dålig kritik till allt man köper... :)

Och ibland får man f-n för man tycker nånting är minus på en grej, av andra som köpt samma, som kanske inte alls är lika kritisk/kräsen av det man köpt... :ph34r:  :) 


Redigerat av Garrett, 29 april 2017 - 12:30.


#148

Postad 29 april 2017 - 12:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Takeo har "otur" med alla sina mediaspelare, inget funkar för honom :) :)
Tror nog denna Zappiti som många andra är bra nog.

Jag måste vara en skit-magnet :D
Skämt åsido så hade jag enorm otur att få ett måndags-ex av Zappitin vad gäller att fjärren slutade fungera. Hade den nerskickad två ggr varvid de bytte kortet sist. Sedan dess har den biten fungerat.

Edit: Men vad gäller mVidia Shield så var det en produkt med för många "features".

Gick igenom lite loggar och det har varit orimligt hög nätverkstrafik. Var ju inte konstigt då min NAS kört backup över nätet :)
Troligen lär det fungera bättre igen nu.

Vad gäller inställningar kör jag numer auto, har fungerar klockrent.

Edit2: Kör med Sony HW-40, Denon X4100 och MK 750.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 29 april 2017 - 12:47.


#149

Postad 29 april 2017 - 12:35

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Ja, auto är ju bra ifall man kollar 50 & 60hz men jag kollar som sagt bara 24hz och vill då att dessa inställningar blir kvar hela tiden.

 

Men ang. Takeos problem med judder så känns det som att det är nåt strul mellan spelaren och displayens inställningar för uppdateringsfrekvens.

 

 

​Ah, ok :)

Med tanke på vad du har för grejer(galleriet), så kan man väl lugnt konstatera att du är kräsen vad gäller bild/ljud!

Jä*vla juste anläggning och snygg hembio Mentos! :D

 

Ska nog köpa en zappiti mini 4k snarast... men blir inte innan nästa månad, eller tom efter sommaren...

Smidigast är att köpa på deras hemsida, eller amazon?


Redigerat av Garrett, 29 april 2017 - 12:38.


#150

Postad 29 april 2017 - 12:50

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

​Ah, ok :)

Med tanke på vad du har för grejer(galleriet), så kan man väl lugnt konstatera att du är kräsen vad gäller bild/ljud!

Jä*vla juste anläggning och snygg hembio Mentos! :D

 

Ska nog köpa en zappiti mini 4k snarast... men blir inte innan nästa månad, eller tom efter sommaren...

Smidigast är att köpa på deras hemsida, eller amazon?

 

Tack Garrett!

 

Ja, det funkar kanon att beställa från deras hemsida. Tog ca en vecka vill jag minnas och du får ett spårningsnummer så att du kan hålla koll på paketets resa. Sen gillar jag också att köpa direkt från Z om det blir nåt garantiärende så att jag inte behöver blanda in några mellanhänder. Dock verkade det ju funka riktigt bra i fallet med Takeos spelare som köptes via nån återförsäljare om jag förstod det rätt?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.