Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny version av forumet

953 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#901

Postad 25 oktober 2011 - 07:57

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Nice! :)

Kollade upp angående typsnitts storlek. Jag har definitivt inte ändrat något i mitt system. Kör med Chrome. All text i inläggen är 9. Är det flera som upplever det?

Du har inte råkat zooma ut ett snäpp?
Kolla under options eller tryck ctrl+0 (noll).

#902

Postad 25 oktober 2011 - 10:03

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Du har inte råkat zooma ut ett snäpp?
Kolla under options eller tryck ctrl+0 (noll).


Nej, det har jag inte gjort. Däremot när man skriver inlägg då är det större typsnitt i redigeringsruta. Kan verkligen inte fatta vad problemet är. Har bra kunskaper i datorhanteringen. Försökte att ändra storleken i Chrome. Men det slår inte genom på MHB trots att andra sidor ändras. Har du Chrome installerat? Kan du testa själv? Verkligen skumt att bara jag har drabbats.

#903

Postad 25 oktober 2011 - 10:33

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Nej, det har jag inte gjort. Däremot när man skriver inlägg då är det större typsnitt i redigeringsruta. Kan verkligen inte fatta vad problemet är. Har bra kunskaper i datorhanteringen. Försökte att ändra storleken i Chrome. Men det slår inte genom på MHB trots att andra sidor ändras. Har du Chrome installerat? Kan du testa själv? Verkligen skumt att bara jag har drabbats.

Och du är _säker_ på att du ser storlek 9px? Hur har du kommit fram till denna siffran?
Editorn visar text i storlek 14.
(Jag använder för övrigt chrome normalt)

#904

Postad 25 oktober 2011 - 12:34

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Jag testade på flera olika sätt.

1. Kopiera text till Word
2. Göra en webbsida och jämföra med MHB när båda är öppnade i Chrome.

Skumt. Men om du säger att det är ett problem som bara jag upplever då är det nog fel på mitt system på något sätt. Alternativt är det 12 och inte 9 och jag bara har fel. Skall testa på en annan dator helt enkelt. Återkommer.

#905

Postad 25 oktober 2011 - 13:17

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Redit :

Felet jag fick avhjälptes av sig själv av någon konstig anledning

Redigerat av MalcomX, 25 oktober 2011 - 13:18.


#906

Postad 25 oktober 2011 - 13:21

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Nu har jag testat på en annan burk med Chrome och IE med samma resultat. Fattar inte. Det är kanske 12. Men varför är 12 mycket större i till exempel Word och om man gör en helt ny sida? :wacko:

#907

Postad 25 oktober 2011 - 14:18

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Nu har jag testat på en annan burk med Chrome och IE med samma resultat. Fattar inte. Det är kanske 12. Men varför är 12 mycket större i till exempel Word och om man gör en helt ny sida? :wacko:

Vi har alltså 12px (pixlar), ställer du in 12 som storlek i t.ex. Word så får du 12pt (point) vilket är ett annat mått.

Om du gör en html-sida och sätter texten till 12px så kommer du få samma storlek som vi har här - garanterat. Om du använder word för att skapa html-dokumentet så kommer den antagligen att försöka konvertera 12pt till antingen pixlar eller em (ett annat mått).

#908

Postad 25 oktober 2011 - 14:40

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
OK, då ser det likadant ut för mig som för dig. Tack för förklaringen. :)

Fast då tycker jag (om någon bryr sig) att man borde öka storleken lite. 14 som i redigeraren skulle vara kanon bra! Men det är kanske bara jag som har lite synfel.

#909

Postad 25 oktober 2011 - 15:52

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0
Kan också tycka att 12 är lite litet. Bästa hade varit om man kunde välja storlek själv eftersom det är så individuellt vad man tycker om.

(font-size: 13px och line-height: 20 px är optimalt - för mig ;) )

#910

Postad 25 oktober 2011 - 19:33

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Nu lämnar jag snart forumet; så här dåligt får det helt enkelt inte fungera.

1. Sidan är förfärligt dåligt anpassad för Ipad sedan uppdateringen. Jag kan inte lägga in bilder i forumet eller överhuvudtaget formatera text i mina foruminlägg.
2. Hastigheten har blivit betydligt sämre. Ofta så laddas inte heller sidan fullt ut. Behöver i de flesta fall ladda om startsidan för att få upp listan med de senaste posterna från forumet. Prisjakt kan jag knappt söka på längre. Hänger sig nästan hela tiden.
3. Gallerierna ser jämt och ständigt helt märkliga ut, med bilder som hämtas från andra forumiter än den man är inne på (gäller även miniatyrbilderna på startsidan och mitt eget galleri).
4. Kan inte längre kommentera folks gallerier. Så fort jag trycker på "skicka" försvinner min post ut i tomma intet. Likaså kan jag inte heller dela ut betyg. Efter meddelande "ok ditt betyg har registreras" så dyker bara ett betyg upp i listan, trycker man sedan på uppdatera så finns inte mitt betyg med...

Gör om, gör rätt!

Tillagt: Här verkar min post komma upp i alla fall, och det verkar dessutom gå att redigera den. Något bra i alla fall.

Redigerat av Unregistered1573, 25 oktober 2011 - 19:35.


#911

Postad 26 oktober 2011 - 09:19

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

1. Sidan är förfärligt dåligt anpassad för Ipad sedan uppdateringen. Jag kan inte lägga in bilder i forumet eller överhuvudtaget formatera text i mina foruminlägg.

Enligt IPB är detta på grund av begränsningar i iOS.
De hävdar att vissa funktioner enkelt inte fungerar och att de därför måste köra en vanlig textarea istället.
http://community.inv...r-icons-on-ipad

2. Hastigheten har blivit betydligt sämre. Ofta så laddas inte heller sidan fullt ut. Behöver i de flesta fall ladda om startsidan för att få upp listan med de senaste posterna från forumet. Prisjakt kan jag knappt söka på längre. Hänger sig nästan hela tiden.

Det låter som överbelastade servrar, något som vi naturligtvis måste se till att det blir bättre.

3. Gallerierna ser jämt och ständigt helt märkliga ut, med bilder som hämtas från andra forumiter än den man är inne på (gäller även miniatyrbilderna på startsidan och mitt eget galleri).

Detta är jättekonstigt, speciellt då du verkar vara den enda som är drabbad (i varje fall den enda som jag sett en rapport från). Har du samma problem om du använder en vanlig dator (gissar med tanke på punkt ett att du normalt använder iPad?)

4. Kan inte längre kommentera folks gallerier. Så fort jag trycker på "skicka" försvinner min post ut i tomma intet. Likaså kan jag inte heller dela ut betyg. Efter meddelande "ok ditt betyg har registreras" så dyker bara ett betyg upp i listan, trycker man sedan på uppdatera så finns inte mitt betyg med...

Hmmm, det är inget jag hört någon annan rapportera heller. Precis som på punkt 3 så hade det varit intressant att veta om du har samma problem om du använder en vanlig dator.


Edit - en extra fråga: sitter du händelsevis bakom en proxy av något slag?

Redigerat av fehrlund, 26 oktober 2011 - 13:40.


#912

Postad 26 oktober 2011 - 09:39

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Saknar fortfarande gamla layouten och utseendet...
Nya ser så opersonlig och... Ja... Dött ut?
Fetstilade rubrikerna... Uörgh... Nej.

Hur som haver, kan man inte minimera forumdelar som man aldrig vill läsa?
(Till exempel hela sektionen "Bildreportage")

Redigerat av Sambuccashake, 26 oktober 2011 - 09:40.


#913

Postad 26 oktober 2011 - 09:56

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Hur som haver, kan man inte minimera forumdelar som man aldrig vill läsa?
(Till exempel hela sektionen "Bildreportage")

Visst kan man det. Forumet biter inte dig om man testar att hålla muspekaren över olika delar :P
Men här är en bild i alla fall samt lite text som förklarar vad de olika färgerna innebär.

Bifogad fil  Minimera forumdelar.jpg   137,54K   1 Antal nerladdningar


Håll muspekaren på forumrubriken som du vill ändra (i det här fallet "Bild") Röd rektangel
Du får du upp ett minustecken i högra kanten (svart rektangel)
Klicka på minustecknet och du får resultatet som visas i den gröna rektangeln. Det vill säga en minimerad forumkategori. För att ändra tillbaka så är det bara att hålla muspekaren över den minimerade kategorin och klicka på plustecknet som då syns istället. Detta kommer att expandera kategorin så den blir synlig istället.

#914

Postad 26 oktober 2011 - 10:12

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Sedan så finns det faktiskt en bra funktion som gör att man kan filtrera nya inlägg i de forum som man är intresserad av att läsa.
Om man inte vill skumma igenom hela forumet så kan man alltså markera de forum eller underforum som man vill visa nya inlägg i.
Man gör på följande sätt.

Bifogad fil  Visa inlägg i forum jag är intresserad av.jpg   215,73K   1 Antal nerladdningar



Klicka på forum uppe i listen samt på "Visa nya inlägg" som är markerat med röd rektangel.
Då visas bilden ovan med de val som jag har gjort med avseende på vilka forum som jag vill visa.
Klicka på "Filtrera på forum" som är markerat med blå rektangel och bilden nedan kommer att visas.

Bifogad fil  Valda forum.jpeg   304,77K   0 Antal nerladdningar

I bilden som kommer upp då är det bara att klicka för att markera de forum som man vill ska visas/bevakas när det gäller nya inlägg. De forum som jag har valt är markerade med svarta rektanglar, men de blir som ni kan se markerade i lila och en bock i vänsterkanten så man vet vad man valt.
Efter det klickar man på "Spara" och det är klart.

Observera att man behöver ha samma val (som är svartmarkerade med en bock framför) för att just dina val ska visas nästa gång du väljer att visa nya inlägg.
Jag har ju här valt:
* Forum
* Innehåll jag inte läst
* Filtrera på forum

Man kan ju välja lite olika där beroende på vad man vill filtrera på, men det är i mina ögon en väldigt bra funktion som man kan ha för att bara visa nya inlägg/trådar i de forum delar som man är särskilt intresserad av.

#915

Postad 26 oktober 2011 - 10:41

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
^
Tack för infon!
(Då den inte fanns omedelbart i gränssnittet trodde jag att den eventuellt saknades eller gömde sig någon annanstans under de personliga inställningarna)

EDIT:
Extra mumma om man sedan kunde dolt (eller växlat som ni kallar den) underdelar inom sektioner också.

EDIT 2 från mobilen.
De växlade sektionerna är inte växlade i mobilen.

Redigerat av Sambuccashake, 26 oktober 2011 - 10:47.


#916

Postad 26 oktober 2011 - 10:58

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0


EDIT 2 från mobilen.
De växlade sektionerna är inte växlade i mobilen.


Jag antar att du menar i mobilen i mobilversionen? Du kan välja att köra fullversionen om du scrollar längst ner och klickar på just "Full version" (eller vad det nu heter).

#917

Postad 26 oktober 2011 - 12:44

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
^
När jag växlar till fullversionen så är "Bildreportage" inte växlad trots att den är det när jag kollar via datorn.

#918

Postad 26 oktober 2011 - 12:53

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Sedan så finns det faktiskt en bra funktion som gör att man kan filtrera nya inlägg i de forum som man är intresserad av att läsa.
Om man inte vill skumma igenom hela forumet så kan man alltså markera de forum eller underforum som man vill visa nya inlägg i.
Man gör på följande sätt.

Bifogad fil  Visa inlägg i forum jag är intresserad av.jpg   215,73K   1 Antal nerladdningar



Klicka på forum uppe i listen samt på "Visa nya inlägg" som är markerat med röd rektangel.
Då visas bilden ovan med de val som jag har gjort med avseende på vilka forum som jag vill visa.
Klicka på "Filtrera på forum" som är markerat med blå rektangel och bilden nedan kommer att visas.

Bifogad fil  Valda forum.jpeg   304,77K   0 Antal nerladdningar

I bilden som kommer upp då är det bara att klicka för att markera de forum som man vill ska visas/bevakas när det gäller nya inlägg. De forum som jag har valt är markerade med svarta rektanglar, men de blir som ni kan se markerade i lila och en bock i vänsterkanten så man vet vad man valt.
Efter det klickar man på "Spara" och det är klart.

Observera att man behöver ha samma val (som är svartmarkerade med en bock framför) för att just dina val ska visas nästa gång du väljer att visa nya inlägg.
Jag har ju här valt:
* Forum
* Innehåll jag inte läst
* Filtrera på forum

Man kan ju välja lite olika där beroende på vad man vill filtrera på, men det är i mina ögon en väldigt bra funktion som man kan ha för att bara visa nya inlägg/trådar i de forum delar som man är särskilt intresserad av.


Smart, jag hade helt missat filerfunktionen där.
Men, kan man från samma avdelning (nya inlägg), markera alla som lästa? Eller måste jag gå in på varje forum och göra det?

#919

Postad 26 oktober 2011 - 12:55

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

^
När jag växlar till fullversionen så är "Bildreportage" inte växlad trots att den är det när jag kollar via datorn.

Det är kanske så att de sparar det i cookies, i så fall sparas inte ändringarna mellan olika webbläsare

#920

Postad 26 oktober 2011 - 13:39

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Men, kan man från samma avdelning (nya inlägg), markera alla som lästa? Eller måste jag gå in på varje forum och göra det?

Självklart kan man det :P

Bara att scrolla längst ner på sidan och välja det som jag har markerat med svart först.
Då öppnar menyn upp sig och du klickar sedan på det som jag har markerat med rött.
Då kommer alla dina forum att markeras som lästa. Tror faktiskt den tar hela forumet alltså inte bara dina valda forum utan HELA forumet.

Bifogad fil  Markera som läst.jpg   134,64K   1 Antal nerladdningar

#921

Postad 26 oktober 2011 - 13:41

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Det är kanske så att de sparar det i cookies, i så fall sparas inte ändringarna mellan olika webbläsare

Så kan det helt klart vara.
Vilket gör det hela en smula besvärligt då jag inte kan framkalla mouse overs i min Iphone och därmed få fram alternativet "Växla denna kategori"...

#922

Postad 26 oktober 2011 - 13:53

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Självklart kan man det :P

Bara att scrolla längst ner på sidan och välja det som jag har markerat med svart först.
Då öppnar menyn upp sig och du klickar sedan på det som jag har markerat med rött.
Då kommer alla dina forum att markeras som lästa. Tror faktiskt den tar hela forumet alltså inte bara dina valda forum utan HELA forumet.

Bifogad fil  Markera som läst.jpg   134,64K   1 Antal nerladdningar


Tackar :) Funkar bra, men kanske inte helt i linje med hur det funkar i resten av forumet, där den länken står ovanför själva "forumet".

#923

Postad 27 oktober 2011 - 05:59

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Varför hamnar man alltid först i en tråd när man vid Fullständig Redigering/Editor använt Avbryt?

Man ska naturligtvis hamna på den sidan av tråden man var på innan man började sin avbrutna kommentar.

#924

Postad 27 oktober 2011 - 07:12

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Varför hamnar man alltid först i en tråd när man vid Fullständig Redigering/Editor använt Avbryt?
Man ska naturligtvis hamna på den sidan av tråden man var på innan man började sin avbrutna kommentar.

Du har en poäng, fast samtidigt funkar det utmärkt att använda "bakåt" i webbläsaren

#925

Postad 27 oktober 2011 - 07:28

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Hej!

Ni skulle möjligtvis inte kunna lägga in ikoner som går till gallerierna i produkt listorna på prisjakt igen som det var en gång i tiden?

Jag menar dom där blåa små ikonerna :)

Nu finns dom ju bara med om man söker på produkter via minhembio. Det blir så mycket enklare om dom även syns via prisjakt.

Tex om man är intresserad av att köpa en produkt och vill se hur samma pryl ser ut hemma hos andra :)

Det skulle vara super-schysst om ni kunde fixa tillbaka detta :)

Mvh Per

#926

Postad 27 oktober 2011 - 07:50

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Du har en poäng, fast samtidigt funkar det utmärkt att använda "bakåt" i webbläsaren


Ok, eller så kan man ju använda >> för att komma till sista sidan, men ändå ...



Annat: Kan man inte posta inlägg där den här Filmen syns direkt i inlägget ?

Testade med [ m e d i a ] http://earthcam.com/...php?w=760&h=694 [ / m e d i a ] , men det funkade jöö inte.

http://earthcam.com/clients/abbeyroad/webcam/embed.php?w=760&h=694

Redigerat av anderswillhelmsson, 27 oktober 2011 - 08:41.


#927

Postad 27 oktober 2011 - 08:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
AW, tyvärr finns det nog bara stöd för de "större" videoplattformarna med kända API, som Youtube.

Som det står i dialogen

Allows a user to post media content from certain common media sites



#928

Postad 27 oktober 2011 - 14:41

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1 257 inlägg
  • 0
Hm verkar inte som att piltangenterna fungerar som dom ska när man skriver texter.

#929

Postad 28 oktober 2011 - 11:42

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt ett megaproblem!!! För mig är det så i alla fall. :)

I mina prenumerationer är trådar sorterade på något konstigt sätt. Det mest logiska för mig är att de skall vara sorterade så att de senast uppdaterade skall absolut hamna överst. Nu är det inte så. Jag har flera sidor med trådar och bara idag märkte att ett tiotal trådar uppdaterades utan att jag märkte det på ett tag.

Går det att fixa på något sätt?

#930

Postad 28 oktober 2011 - 12:10

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Så kan det helt klart vara.
Vilket gör det hela en smula besvärligt då jag inte kan framkalla mouse overs i min Iphone och därmed få fram alternativet "Växla denna kategori"...

Testa ett klick på själva namnet, jag får i varje fall fram hover-alternativet då på vår iPad 2

Jag har upptäckt ett megaproblem!!! För mig är det så i alla fall. :)

I mina prenumerationer är trådar sorterade på något konstigt sätt. Det mest logiska för mig är att de skall vara sorterade så att de senast uppdaterade skall absolut hamna överst. Nu är det inte så. Jag har flera sidor med trådar och bara idag märkte att ett tiotal trådar uppdaterades utan att jag märkte det på ett tag.

Går det att fixa på något sätt?

Okej, det är i rätt ordning för mig, men det kanske blir fel först då man har väldigt många. Jag ska lägga ett gäng trådar och se vad som händer.

#931

Postad 28 oktober 2011 - 12:12

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Jag har hittat ett sätt att kringgå detta via visa nytt innehåll och filtrera det vad man vill. Men det är kanske smidigare om det blir ordnat så direkt i mina prenumerationer. :)

Edit:
Tror att det spelar roll när man började prenumerera. Gissar.

Redigerat av master_of_rock, 28 oktober 2011 - 12:13.


#932

Postad 29 oktober 2011 - 02:59

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Fel Char Set på inkommande Notifierings-aviseringar:

________________

anderswillhelmsson,

xxx har skickat dig en ny personlig konversation med titeln "Hej".

xxx skrev:
======================================================================
Tack för svaret med humax boxen igår !
======================================================================
Observera att du inte kan svara direkt på detta e-mail.

Du kan läsa denna personliga konversation genom att följa länken nedan:
_____________

HÄR blir texten ovan nu korrekt fast det stod: " f & # 2 4 6 ; r " och " i g & # 2 2 9 ; r " (utan mellanslag), men SE bilden nedan, så ser man hur det såg ut i Win Live Mail:

Bifogad fil  fel.jpg   109,63K   0 Antal nerladdningar

Svenska tecken tolkas inte korrekt innan de läggs in i ett mail, och skickas ut härifrån.

All annan mail funkar, så det lär vara fel härifrån.
Har dessutom provat ändra Encoding både till Western European-Win och Western European-ISO samt Uniocode-UTF8, men ingen skillnad.

Är inte bara det där mailet som är fel, utan samtliga fyra jag fått de två senaste dagarna.

Redigerat av anderswillhelmsson, 29 oktober 2011 - 03:06.


#933

Postad 29 oktober 2011 - 04:26

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Tycks vara fel på när ett inlägg senast Redigerades, det syns inte längre, som man ser här:

Bifogad fil  laj1.jpg   95,48K   2 Antal nerladdningar

Här ovan ser man att ett inlägg skulle ha redigerats av Lajbanson Idag 00:25, men icke så när man ser på de enda två inlägg Lajbanson skrivit i den tråden:

Bifogad fil  laj2.jpg   279,85K   1 Antal nerladdningar

#934

Postad 29 oktober 2011 - 10:07

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Fel Char Set på inkommande Notifierings-aviseringar:

Ja det är fel på PM-notiserna, blir med största sannolikhet fixat med 3.2.3 - jag ska verifiera att det funkar på måndag.

Tycks vara fel på när ett inlägg senast Redigerades, det syns inte längre, som man ser här:

Någon av siffrorna är tokig helt klart... ska kolla på det.

#935

Postad 29 oktober 2011 - 10:10

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Sista felet AW påpekar har väl att göra med att det är en tråd med en omröstning. När någon går in i tråden och lägger en röst noteras det att tråden ändrats. Detta kopplas då ihop med den som senast skrev i tråden, inte den som röstade.

Detta problem fanns även i förra versionen av forumet.

#936

Postad 29 oktober 2011 - 10:13

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1 257 inlägg
  • 0

Hm verkar inte som att piltangenterna fungerar som dom ska när man skriver texter.

Inget svar - ingen kommentar! Har ni noterat problemet?
Jag har i alla fall noterat att piltangenterna fungerar men markören som ska flyttas visas inte som den ska. Det kunde naturligtvis uppfattas som att pilarna inte fungerade.
Som det är nu måste jag använda musen eller motsvarande eller själv räkna antalet tryck på piltangenterna.
Ibland kan man se markören.
Edit: detta gäller win7 med IE

Redigerat av ansgar, 29 oktober 2011 - 10:14.


#937

Postad 29 oktober 2011 - 15:39

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Edit: detta gäller win7 med IE


Hwilken Hwin7, 32/64-bitars av Starter, Home Basic, Home Premium, Professional, Enterprise, Ultimate?

Hwilken IE, 32/64-bitars av 8 eller 9?

:P



#938

Postad 29 oktober 2011 - 18:01

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1 257 inlägg
  • 0


Hwilken Hwin7, 32/64-bitars av Starter, Home Basic, Home Premium, Professional, Enterprise, Ultimate?

Hwilken IE, 32/64-bitars av 8 eller 9?

:P


Hm är det så viktigt? Det är 64-bitar Win 7 Home Premium och IE9 32-bitar

Redigerat av ansgar, 29 oktober 2011 - 20:22.


#939

Postad 29 oktober 2011 - 21:02

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Sist publicerade inlägg funkar inte längre!

När man ändrar i ett redan publicerat inlägg, så hamnar det ändå inte högst upp, t ex här i Nyhetskommentarer ...



Hm är det så viktigt? Det är 64-bitar Win 7 Home Premium och IE9 32-bitar

Nä, inte ett smack 'viktigt' - såg du inte Guuuuuuben, och att jag skrev HW ?

Men det var ändå LITE viktigt, för det är nämligen en OTROLIG skillnad mellan 64-bitars IE9 och 32-bitars IE9!

MÄNGDER av sajter funkar INTE med IE9 och 64-bits!

Redigerat av anderswillhelmsson, 30 oktober 2011 - 10:59.


#940

Postad 29 oktober 2011 - 23:21

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1 257 inlägg
  • 0
Jag har märkt det. Därför kör jag nu med IE 32-bitar.

#941

Postad 30 oktober 2011 - 00:07

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1 257 inlägg
  • 0
Jag såg ett annat fel. När man gjort en sökning och får upp en lista med några träffar så ligger de angivna tiderna, t.ex. " 4 dagar sedan" förskjutna på fel rader i hittade i hittade trådar. Visar de 5 första.
Faktum är att det verkar vara motsvarande fel i de andra boxarna också som hittade produkter, filmer, produktkategorier, användare och gallerier.

#942

Postad 31 oktober 2011 - 09:12

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Sista felet AW påpekar har väl att göra med att det är en tråd med en omröstning. När någon går in i tråden och lägger en röst noteras det att tråden ändrats. Detta kopplas då ihop med den som senast skrev i tråden, inte den som röstade. Detta problem fanns även i förra versionen av forumet.

Om det stämmer så får vi rapportera det till IPB, tack för att du sparade mig lite letande Monshi :)
Edit: Det fanns en rapport redan, det är helt enkelt "working as intended". Man kan stänga av det (att tidsstämpeln uppdateras när man röstar), men det ser jag ingen anledning till. Så det får nog förbli så här.

Inget svar - ingen kommentar! Har ni noterat problemet? Jag har i alla fall noterat att piltangenterna fungerar men markören som ska flyttas visas inte som den ska. Det kunde naturligtvis uppfattas som att pilarna inte fungerade. Som det är nu måste jag använda musen eller motsvarande eller själv räkna antalet tryck på piltangenterna. Ibland kan man se markören. Edit: detta gäller win7 med IE

Det är fixat i 3.2.3

Redigerat av fehrlund, 31 oktober 2011 - 09:50.


#943

Postad 31 oktober 2011 - 09:25

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Det skulle vara kul om Mr Fehrlund kunde svara på min fråga också :D

#944

Postad 31 oktober 2011 - 09:34

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Sist publicerade inlägg funkar inte längre! När man ändrar i ett redan publicerat inlägg, så hamnar det ändå inte högst upp, t ex här i Nyhetskommentarer ...

Jag förstår inte riktigt av du menar, kan du förklara exakt vad du menar ska hända när du ändrar ett inlägg?

Jag såg ett annat fel. När man gjort en sökning och får upp en lista med några träffar så ligger de angivna tiderna, t.ex. " 4 dagar sedan" förskjutna på fel rader i hittade i hittade trådar. Visar de 5 första. Faktum är att det verkar vara motsvarande fel i de andra boxarna också som hittade produkter, filmer, produktkategorier, användare och gallerier.

Så blir det inte för mig i varje fall, vad sökte du på (eller blir det alltid så)?. Testade med IE9.

#945

Postad 31 oktober 2011 - 09:41

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Det skulle vara kul om Mr Fehrlund kunde svara på min fråga också :D

Den är lite OT, men okej: det är inget vi planerat, men det är möjligt att den kommer tillbaka i någon form i kategorilistorna.

#946

Postad 31 oktober 2011 - 10:36

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1 257 inlägg
  • 0

Så blir det inte för mig i varje fall, vad sökte du på (eller blir det alltid så)?. Testade med IE9.

Vad jag söker på verkar inte spela nån roll. Men jag sökte på digital-tv först. Eftersom det inte finns några filmer där sökte jag på dagen och jodå samma fel där. Nu sökte jag på version och får samma fel igen. Jag har win 7 home preminum och kör nu med IE 9 64-bitar så jag byter till IE 9 32-bitar och det är samma fenomen där också!

Edit: Jag upptäckte felet för att jag noterade att datumen inte stämde. När jag sökt ett färskt inlägg och sen gick in i tråden så var den inte alls uppdaterad.

Redigerat av ansgar, 31 oktober 2011 - 10:42.


#947

Postad 31 oktober 2011 - 10:55

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt av du menar, kan du förklara exakt vad du menar ska hända när du ändrar ett inlägg?


Det ska vara som det var i gamla versionen; att om man ändrade sin text i ett inlägg, så ska då det inlägget hamna först i Forumets listning.

Alltså, nu skriver jag ju ett NYTT inlägg - då kommer det att synas högst upp i Nyhetskommentarer, men det gör inte längre ett gammalt inlägg som Uppdateras/Ändras/Sparas om.


Sen kan man ju undra varför tråden jag nu skriver i, alls ligger i Nyhetskommentarer?
Nyhetskommentarer handlar ju inte om fel i Forumet, utan den här tråden borde ligga under Kommentera & Felrapportera.

#948

Postad 31 oktober 2011 - 11:27

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0
En sak som jag tycker är lite tråkigt är att när man skickar en smiley :o i kommentarer i gallerierna så står det bara (bild) i galleriet sen.

#949

Postad 31 oktober 2011 - 11:46

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Sen kan man ju undra varför tråden jag nu skriver i, alls ligger i Nyhetskommentarer?
Nyhetskommentarer handlar ju inte om fel i Forumet, utan den här tråden borde ligga under Kommentera & Felrapportera.

I vilket forum ligger "Nyhetskommetarer"? Jo just i "Kommentera & Felrapportera" så den ligger väl i högsta grad i rätt forumdel?
Att den sedan inte kanske ligger som egen tråd direkt under "Kommentera & Felrapportera" kanske inte är 100% riktigt men nu har vi valt att ha det så.

#950

Postad 31 oktober 2011 - 12:24

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0
Jag kommer starta upp en ny tråd för rapportering som kommer skötas annorlunda när jag kör in nästa version. Tills dess är det den här tråden som gäller, och det är väl knappast något problem.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.