Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Induktion eller inte?

36 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 februari 2020 - 06:59

Billy Gibbons
  • Billy Gibbons
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Hej,

 

Min 14-15 år gamla spis har gett upp!

Vad säger forumet om induktionshäll? Är det så fantastiskt som många vill påskina?

Vad bör man tänka på förutom att kokkärl är anpassade?

Tacksam för input.

 



#2

Postad 27 februari 2020 - 07:32

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0
Köp en som själv anpassar sig till kärlen storlek,
Fanns tyvärr inte när jag köpte.

#3

Postad 27 februari 2020 - 07:40

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Skaffade ny spis för några veckor sedan med induktion. Har aldrig använt induktion tidigare och blev nästan chockad över hur sjukt snabbt det går att koka upp en stor kastrull med vatten!
Man bör inte köra effektläget när man ska värma på smör, bränns på 5 sekunder.

Enda jag inte gillar är varningssignalen om man lyfter från plattan, samt det kvittrande ljudet från induktionen.

Samtliga av våra kastruller, traktör- och stekpannor fungerade. Så skaffar du induktion så köp inga nya före du testat.

För egen del blev det en Husqvarna QSIP6161X och jag kan inte vara mer nöjd.

Edit: sopa på att stava.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 27 februari 2020 - 07:53.


#4

Postad 27 februari 2020 - 08:18

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Min är sådan som är i fasta storlekar. Problemet jag har är att när man har stor stekpanna blir det kallt längst ut närmst kanten på denna dvs det är hopplöst att steka fläsk och andra grejor som hamnar längst ut. Men koka och annat är den grym att justera tempen.

 

Ni med variabel plattstorlek blir den varm i längst ut i kanten tex om ni har Skeppshult 28cm?

 

Dra aldrig på med full hastighet när du skall steka och annat risken kan bli att du knäcker stekpannan, emaljen spricker, m.m.

Jag brukat börja på 7:an på min Husqarna av 1-9.



#5

Postad 27 februari 2020 - 08:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Är kluven med induktion, osmidigt. Knapparna blir varma, fett skvätter över knapparna,torkar man så trycks dom in, kokar man vatten och det skvätter trycker det också på knapparna, inte ovanligt det hamnar på powerknappen och allt stängs av.

Man måste alltid trycka 1-2ggr innan man får önskad styrka då det är en "slide" knapp utan markeringar på, är de fett/vatten på så regristreras inte de alltid eller den hoppar över steg.

Hade gärna haft induktion med fysiska knappar ifrån hällen som blir varm/smuttsig vid minsta matlagning.

#6

Postad 27 februari 2020 - 09:01

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Min är sådan som är i fasta storlekar. Problemet jag har är att när man har stor stekpanna blir det kallt längst ut närmst kanten på denna dvs det är hopplöst att steka fläsk och andra grejor som hamnar längst ut. Men koka och annat är den grym att justera tempen.

 

Ni med variabel plattstorlek blir den varm i längst ut i kanten tex om ni har Skeppshult 28cm?

 

Dra aldrig på med full hastighet när du skall steka och annat risken kan bli att du knäcker stekpannan, emaljen spricker, m.m.

Jag brukat börja på 7:an på min Husqarna av 1-9.

 

Har inte haft problem att steka, stekte 18-20 pannkakor igår (barnen ska på utflykt idag) och alla blev som vanligt jämna och fina. Så blev lite nyfiken och fotade när jag kokade upp vatten i traktörpannan, notera att jag flyttat pannan på sista två bilderna.

 

 

 

 

 

 

 

Är kluven med induktion, osmidigt. Knapparna blir varma, fett skvätter över knapparna,torkar man så trycks dom in, kokar man vatten och det skvätter trycker det också på knapparna, inte ovanligt det hamnar på powerknappen och allt stängs av.

Man måste alltid trycka 1-2ggr innan man får önskad styrka då det är en "slide" knapp utan markeringar på, är de fett/vatten på så regristreras inte de alltid eller den hoppar över steg.

Hade gärna haft induktion med fysiska knappar ifrån hällen som blir varm/smuttsig vid minsta matlagning.

 

Har inte upplevt de problemen. Lyckades koka över pastavatten rejält för att jag inte hade koll på hur effektiv spisen är och fick vatten över nästan hela spisen. Det pep och levde rövare men inget som stängde av/slog på eller på annat påverkade exempelvis där jag stekte köttfärs.

 

När man steker fläsk eller en riktigt fint insprängd köttbit så skvätter det en hel del, men inte heller då har jag upplevt några som helst problem med reglagen.

 

Att ställa in rätt styrka har heller aldrig varit något problem, trots "slide" 1-14.

 

Edit: Och inget är varmt runt om den/de delar som är aktiva.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 27 februari 2020 - 09:07.


#7

Postad 27 februari 2020 - 09:20

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Jag kan också steka pannkakor jämt men då får jag gå ner i storlek på stekpannan till 24cm.

Man ser på din kokande kastrull att du inte har bubblor ut i hörnen dvs man ser ytterkanten på induktionsringen.

Hur bred är kastrullen?



#8

Postad 27 februari 2020 - 09:46

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Jag kan också steka pannkakor jämt men då får jag gå ner i storlek på stekpannan till 24cm.

Man ser på din kokande kastrull att du inte har bubblor ut i hörnen dvs man ser ytterkanten på induktionsringen.

Hur bred är kastrullen?

Både stekpanna (som jag stekte pannkakor i) och traktörpanna (den på bilderna) är 28 cm.

Ja, bilderna visar tydligt att det inte går hela vägen ut till hörnen. Därför jag bifogade dem och även där jag flyttat på pannan för att tydligt visa på det.

 

Jag har som sagt inte haft några bekymmer att steka vare sig pannkakor, fläsk eller fina köttbitar (har Kötthallen 7 min gångväg hemifrån, till både gott och ont :wub:  ). Värmen sprider sig bra i pannorna.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 27 februari 2020 - 09:48.


#9

Postad 27 februari 2020 - 09:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Gick från 28cm till 24cm av 2 anledningar. Större panna än "platta" värmer upp mina knappar.
Och en 28cm blir så trångt att man inte kan använda 2 stekpannor samtidigt (smidigt)
Ej haft problem med värme spridning (Jamie Oliver Premiim pannor)

Och som tidigare nämt, kör inte över 7/10 missfärgade min stekpanna (själva basen, från silver till ljusbrun/koppar) på några min när jag fläskade på en gång.

Redigerat av SKIBBE, 27 februari 2020 - 09:57.


#10

Postad 27 februari 2020 - 10:03

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Både stekpanna (som jag stekte pannkakor i) och traktörpanna (den på bilderna) är 28 cm.

Ja, bilderna visar tydligt att det inte går hela vägen ut till hörnen. Därför jag bifogade dem och även där jag flyttat på pannan för att tydligt visa på det.

 

Jag har som sagt inte haft några bekymmer att steka vare sig pannkakor, fläsk eller fina köttbitar (har Kötthallen 7 min gångväg hemifrån, till både gott och ont :wub:  ). Värmen sprider sig bra i pannorna.

Enligt specen för din spis så ska värmezonerna anpassa sig efter kokkärlens storlek. Då funkar inte den funktion riktigt då? Eller så har du gått över maxgränsen för kärlets storlek?



#11

Postad 27 februari 2020 - 10:10

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Enligt specen för din spis så ska värmezonerna anpassa sig efter kokkärlens storlek. Då funkar inte den funktion riktigt då? Eller så har du gått över maxgränsen för kärlets storlek?

Don´t know, don´t care.

Jag är nöjd och ville bara återspegla mina upplevelser efter spisbyte.

Edit: Köpte den för att den uppfyllde mina kriterier på ny spis (rostfri, pyrolys, kunna nyttja två ytor för stora grytor, snabb, inga utstickande vred).

 

Det har fungerat ypperligt att tillaga mat hittills utan konstigheter med mina pannor och kastruller som jag hade hemma.

Nya spisen fungerar mycket bättre än gamla spisen.

 

Och som svar till trådskaparen så hade jag lätt köpt en induktionsspis igen.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 27 februari 2020 - 10:14.


#12

Postad 27 februari 2020 - 10:15

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Don´t know, don´t care.

Jag är nöjd och ville bara återspegla mina upplevelser efter spisbyte.

 

Det har fungerat ypperligt att tillaga mat hittills utan konstigheter med mina pannor och kastruller som jag hade hemma.

Nya spisen fungerar mycket bättre än gamla spisen.

 

Och som svar till trådskaparen så hade jag lätt köpt en induktionsspis igen.

Vi har en Husqvarna QS17134W och jag är rätt så nöjd med den. Minus med den är att värmen är lägre längst ut i kanterna på större kokkärl. Du har en lite nyare modell men det verkar vara samma fenomen med värmen på större kärl.



#13

Postad 27 februari 2020 - 10:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Att bara kunna torka av och aldrig använda sliprengöring eller rakblad. Så sjukt mycket enklare underhåll. Ser inga fördelar med vanlig glashäll och kommer aldrig gå tillbaka.

#14

Postad 27 februari 2020 - 10:27

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Att bara kunna torka av och aldrig använda sliprengöring eller rakblad. Så sjukt mycket enklare underhåll. Ser inga fördelar med vanlig glashäll och kommer aldrig gå tillbaka.

Den typen av rengöring har jag inte sluppit ifrån när jag bytte till induktion. Det kanske inte behövs lika ofta nu som innan



#15

Postad 27 februari 2020 - 10:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Vi har en Husqvarna QS17134W och jag är rätt så nöjd med den. Minus med den är att värmen är lägre längst ut i kanterna på större kokkärl. Du har en lite nyare modell men det verkar vara samma fenomen med värmen på större kärl.

 

 

Det verkar tyvärr som att du har rätt, denna bild är på två äldre 24cm pannor som jag normalt inte använder (pga ”för små”).

Edit: Dock hade jag betydliga problem att få bra värmespridning med gamla keramikhällen.

Edit 2: Det stämmer att den vänstra pannan inte är helt rund i kanterna, har tappat den i golvet.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 27 februari 2020 - 10:49.


#16

Postad 27 februari 2020 - 10:46

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Att bara kunna torka av och aldrig använda sliprengöring eller rakblad. Så sjukt mycket enklare underhåll. Ser inga fördelar med vanlig glashäll och kommer aldrig gå tillbaka.

 

Det mesta tycker jag går bra att torka av, ibland får man jobba lite mer med trasan efter frugan varit i farten... Men rakblad och rengöringsmedel är väl big no-no på induktionshäll?



#17

Postad 27 februari 2020 - 10:47

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0

Vi har sedan cirka ett år tillbaka en induktionsspis från Electrolux (vi hade tidigare en spis med vanlig glashäll), är nöjda och skulle inte byta tillbaka.

 

Sammanfattande omdöme:

+ Går mycket fortare att koka upp vätska.

+ Enklare att reglera temperaturen. Om det t.ex. börjar koka behöver du inte lyfta undan kärlet från plattan/hällen. Det räcker med att sänka temperaturen.

+ Enklare att hålla ren. Med det gäller egentligen alla hällar som inte har de gamla gjutjärnsplattorna.

 

- Går mycket fortare att koka upp vätska. Det gäller att vara vaksam!

- Större kärl än plattan får problem med att ytterkanterna på kärlets botten inte blir varm.

- Då vår spis har touchkontroller så kan dessa bli smutsiga/nerstänkta. Men det finns de facto andra spisar som har traditionella vred.

- Frånsett gasspisar är induktionsspisar generellt dyrare än andra typer av spisar.


Redigerat av Unregistereded94f3cc, 27 februari 2020 - 11:00.


#18

Postad 27 februari 2020 - 10:54

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Det mesta tycker jag går bra att torka av, ibland får man jobba lite mer med trasan efter frugan varit i farten... Men rakblad och rengöringsmedel är väl big no-no på induktionshäll?


Det jag menar är att på glashäll så blir det varmt från plattan och upp och då kan mat bränna fast duktigt, då blir det ofta behov för mer jobb mer rengjöring. Jag har haft glashällar sedan dom kom och gick för 3 år sedan från en svindyr glashäll til Ikeas dyraste - men i sammanhanget då väldigt billig induktion och den äger på alla punkter. Ja ibland måste man köra grön svamp+diskmedel och så torka med trasa men efterdom värmen på glaset kommer från kärlet så bränner det aldrig fast på samma sätt.

Det enda negativa jag upplever med Ikeas är att den snabbare får repor, men jag kan ju byte den 3 gånger mot vad de dyra kostar. Jag har separat ugn och häll.

Håller med om att touchknapparna ibland kan dumma sig när man torkar av, men så var en del glashällar också så tror inte det är värmetekninens fel.

#19

Postad 27 februari 2020 - 13:35

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Det hänger på hur bra kärlet fördelar värmen,har inga problem med att kanterna är kallare än mitten på min stekpanna

(fiskars hard face 28 cm,dvs lockets storlek) Själva bottenytan är väl kanke 7-10 mm utanför plattan runtom. Det gäller att värma pannan på halvhög värme några minuter innan så värmen sprider sig först. Sen höja till den temperatur som det du steker behöver. Men en bra panna kostar en slant får man räkna med,så att hålla ögonen öppna på kampanjer får man göra.

Köpte en sån här häromdagen och stekte pankisar idag och den (pannan alltså) gräddade jämna fina och inget fastnade. Nöjd so far! 
https://www.onyxcook...e/fry-26cm.html



#20

Postad 27 februari 2020 - 13:52

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Har ingen nämnt den (enligt mig) största fördelen med induktion, eller har jag missat det? Responstiden! Näst efter gas så är induktion den typ som snabbast reagerar på justeringar av värmen. Skulle aldrig kunna gå tillbaka till någon forntida teknik där det tar en halv minut innan värmen börjar avta efter man sänkt (eller tvärtom).



#21

Postad 27 februari 2020 - 14:02

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Håller med. Tar ett par middagar innan man lär sig hur snabbt kärlet blir varmt/hett. Sen skillnaden på kärlens förmåga att bli varma. Kan skilja sig en hel del har jag märkt. Gäller att vara uppmärksam. Sen har jag märkt på elräkningen med,särskilt då ungarna fortfarande bodde hemma och alla fyra plattor var igång flera ggr dagligen. I alla fall på helgerna.Så om man har familj så tjänar man snabbt in de extra tusenlapparna induktionshäälen kostar.

#22

Postad 27 februari 2020 - 14:09

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

... Men rakblad och rengöringsmedel är väl big no-no på induktionshäll?

Nej, det är ju samma yta på en vanlig glashäll och en induktionshäll. 



#23

Postad 27 februari 2020 - 14:54

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0

Har ingen nämnt den (enligt mig) största fördelen med induktion, eller har jag missat det? Responstiden! Näst efter gas så är induktion den typ som snabbast reagerar på justeringar av värmen. Skulle aldrig kunna gå tillbaka till någon forntida teknik där det tar en halv minut innan värmen börjar avta efter man sänkt (eller tvärtom).

 

Jo då, för cirka 3 timmar sedan.

 

+ Enklare att reglera temperaturen. Om det t.ex. börjar koka behöver du inte lyfta undan kärlet från plattan/hällen. Det räcker med att sänka temperaturen.


Redigerat av Unregistereded94f3cc, 28 februari 2020 - 10:03.


#24

Postad 27 februari 2020 - 16:10

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Märkligt, jag har en 20 centimeters kolstålspanna från De Buyer och den blir fortare varm längst ut i kanterna. Om man testar med vatten så börjar det koka först runt kanten.



#25

Postad 27 februari 2020 - 16:34

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Är den fortfarande helt plan under.

#26

Postad 02 mars 2020 - 15:53

Billy Gibbons
  • Billy Gibbons
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Tack för all input!

Det gick att laga min gamla spis.... Bara att byta värmeelementet i ugnen. Gick på ca 900:-

Lite både och. Kunde varit kul med ny modern spis, men sparade en helsikes massa $$$$ :-D

 

D



#27

Postad 02 mars 2020 - 20:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Är kluven med induktion, osmidigt. Knapparna blir varma, fett skvätter över knapparna,torkar man så trycks dom in, kokar man vatten och det skvätter trycker det också på knapparna, inte ovanligt det hamnar på powerknappen och allt stängs av.

Man måste alltid trycka 1-2ggr innan man får önskad styrka då det är en "slide" knapp utan markeringar på, är de fett/vatten på så regristreras inte de alltid eller den hoppar över steg.

Hade gärna haft induktion med fysiska knappar ifrån hällen som blir varm/smuttsig vid minsta matlagning.

När jag köpte spis med induktionshäll var fysiska vred ett krav. Touchknappar på hällen är värdelöst.

#28

Postad 02 mars 2020 - 22:10

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Varför tycker du det?

 

Visst händer det ibland att man trycker på dem när man torkar av. Men jag tar det alla dar i veckan jämfört med hur svårt det varit att hålla samtliga spisar jag haft med vred rena. En helt slät glashäll är oslagbart i den kategorin.



#29

Postad 02 mars 2020 - 22:23

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Kör med Smeg induktion med rattar som sitter på framsidan. Sjukt najs! Gillar inte heller när det är touch. Mina föräldrar har det och det är lätt hänt att man ställer kastrullen över eller stekpannan och så piper det en massa etc. Ett annat hett tips är att köra en riktigt stor spis som vi har med 5 plattor. Sjukt najs. 



#30

Postad 02 mars 2020 - 23:19

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Har inte ägt någon häll med vred men det känns som om det borde vara ännu svårare (jämfört med traditionell spis) att hålla rent när vreden sitter på samma yta som "plattorna".

 

Har ni verkligen inga problem med det och hur har tillverkarna löst det?



#31

Postad 02 mars 2020 - 23:25

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Gillar inte heller när det är touch. Mina föräldrar har det och det är lätt hänt att man ställer kastrullen över eller stekpannan och så piper det en massa etc. Ett annat hett tips är att köra en riktigt stor spis som vi har med 5 plattor. Sjukt najs.

Hur kan det vara lätt hänt att ställa kastrull/stekpanna på reglagen? Låter som en dålig ursäkt för något annat bekymmer.

Svårt få in annat än 60-spis i ett normalstort kök utan att behöva byta bygga om, oavsett hur sjukt najs det är med stor spis och fem plattor ;)

#32

Postad 02 mars 2020 - 23:37

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Det känns dessutom som om det borde vara rätt lätt hänt att ha sönder vreden när de sitter som de gör. Jag har bl.a. en riktigt tung gjutjärnsgryta som jag gissar med lätthet skulle slå av en ratt om man är oförsiktig när man flyttar den på hällen.

 

Speciellt om man är en person som har lätt för att ställa grytan över touchknapparna ;)



#33

Postad 03 mars 2020 - 00:37

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Vreden sitter inte på hällen så klart utan på fronten.


Bifogad fil  7A7473B6-EF4D-42BC-8B1A-7CAC2524A370.jpeg   103,31K   0 Antal nerladdningar



#34

Postad 03 mars 2020 - 06:59

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

My bad. Jag var så inne på hällar att det var det jag sökte på. Smeg har faktiskt med vreden ovanpå:

 

https://www.mediamar...cm-1314441.html

 

På en spis blir det ju förstås lite andra förutsättningar men det missade jag att ni pratade om  :blush: Hasse, din ser grymt bra ut.

 

Men jag föredrar nog fortfarande häll med touch p.g.a. tidigare nämnda hygienargument. Inga springor mellan bänken. Inga vred, handtag, eller skarvar där det kan samlas smuts. Rent användarmässigt håller jag med er däremot, touch är ju inte helt utan nackdelar.



#35

Postad 03 mars 2020 - 07:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Det är inte mitt kök utan en bild från nätet. Jag har en likadan spis dock (fast med kromvred).



#36

Postad 03 mars 2020 - 09:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Använder du något annat än 24cm stekpanna, så värms glaset upp såpass mycket att man kan bränna sig om man vill maxa eller använda Boost på någon platta, har man även en 28cm(glaset värms ännu mer) så är det svårt att ha den 100% centrerad hela tiden imo.
Man kan lägga tidningspapper mellan häll och panna för att minska allt stekskvätt, men också lite bökit.

Update: mhb valde att rotera bilden...

Bifogad fil(er)


Redigerat av SKIBBE, 03 mars 2020 - 09:37.


#37

Postad 03 mars 2020 - 11:02

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag har häll med touch och ja ibland om man är fuktig av något så kan det vara att man måste torka av sig för att det ska fungera men det är ett litet problem och ganska sällan det sker. Man vänjer sig vid hur den fungerar med dess få brister och många fördelar och skulle personligen aldrig gå tillbaka til varken vred eller icke-induktion.

 

Jag har faktiskt touch även på ugnen, ikeas electrolux flaggskepp och jag måste säga att det fungerar fint det med. Jag har haft många feta ugnar som Gaggenau osv men denna är den bästa jag haft, blir snabbt varm, innbyggd stektermometer, blir helt ren vid rengöring osv. Så ja det är touch, och denna tog faktiskt längre tid att vänja sig vid och jag skulle absolut fatta dom som inte pallar inlärningskurvan men efter att ha använt den en stund och man lärt sig så fungerar det aldeles utmärkt, man kan skapa genvägar också så start, stjärna och "ok" ger 200g varmluft. Här får man också fördelen av att bara kunna torka av och hålla den helt tilsynes ren.

Bifogad fil  ikea_ugn.PNG   1,69MB   0 Antal nerladdningar





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.