Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat UltraHD-box

186 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 15 december 2018 - 11:59

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Ny mjukvara tillgänglig. Klart bättre lösning nu med att välja se två kanaler samtidigt...


Ser man någonsin på 2 kanaler samtidigt? :)

#152

Postad 02 januari 2019 - 22:57

AramisKD
  • AramisKD
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Vilken upplösning är det man får när man väljer "Automatisk"? Är det 2160p50hz? Tycker bilden blir mkt mjukare i tex fotboll på 50hz men i hockey så blir det suddigare vid panoreringar.

#153

Postad 03 januari 2019 - 10:01

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Vilken upplösning är det man får när man väljer "Automatisk"? Är det 2160p50hz? Tycker bilden blir mkt mjukare i tex fotboll på 50hz men i hockey så blir det suddigare vid panoreringar.


Får 2160p vid auto i alla fall. Men undrar också ifall hz ställs om automatiskt mellan 50 och 60.

#154

Postad 10 januari 2019 - 14:14

decahb
  • decahb
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Har det tveksamma nöjet att vara Viasat kund efter ett decennium på Canal Digital. Fråga mig inta varför jag bytte,,,,

 

Samsung 680 UHD till paraobol.

 

Måste man köpa deras HDD till inspelning eller kan man kila ner till lokala Kjell & co. ???

 

Förslag mottages gärna !!



#155

Postad 13 januari 2019 - 11:10

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Har det tveksamma nöjet att vara Viasat kund efter ett decennium på Canal Digital. Fråga mig inta varför jag bytte,,,,

Samsung 680 UHD till paraobol.

Måste man köpa deras HDD till inspelning eller kan man kila ner till lokala Kjell & co. ???

Förslag mottages gärna !!


Svaret jag fått tidigare var att det funkar endast med deras egen HDD tyvärr.

#156

Postad 13 januari 2019 - 19:48

AramisKD
  • AramisKD
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag kopplade in ett vanligt usb minne. Fungerar som det ska.

#157

Postad 13 januari 2019 - 23:15

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Jag kopplade in ett vanligt usb minne. Fungerar som det ska.


USB minnet som man får med pga playtjänsterna eller ett eget?

#158

Postad 23 januari 2019 - 13:42

Unregisteredcf02f71c
  • Unregisteredcf02f71c
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Har det tveksamma nöjet att vara Viasat kund efter ett decennium på Canal Digital. Fråga mig inta varför jag bytte,,,,

 

Samsung 680 UHD till paraobol.

 

Måste man köpa deras HDD till inspelning eller kan man kila ner till lokala Kjell & co. ???

 

Förslag mottages gärna !!

 

Jag kommer strax att koppla upp mig på Viasat, säljaren sa att jag inte skulle köpa hårddisken från dom å det skulle funka med vanlig USB-disk.

Han sa att det var onödiga pengar och att jag hellre skulle knalla till typ Kjell & Co för att införskaffa en av lämplig storlek



#159

Postad 23 januari 2019 - 13:44

decahb
  • decahb
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Jag kommer strax att koppla upp mig på Viasat, säljaren sa att jag inte skulle köpa hårddisken från dom å det skulle funka med vanlig USB-disk.

Han sa att det var onödiga pengar och att jag hellre skulle knalla till typ Kjell & Co för att införskaffa en av lämplig storlek

Det sa de till mig oxå..

Jag har testat med en USB sticka, funkade inte, Återkoppla gärna hur det gick för dig...



#160

Postad 08 februari 2019 - 12:01

joheng
  • joheng
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag kommer strax att koppla upp mig på Viasat, säljaren sa att jag inte skulle köpa hårddisken från dom å det skulle funka med vanlig USB-disk.

Han sa att det var onödiga pengar och att jag hellre skulle knalla till typ Kjell & Co för att införskaffa en av lämplig storlek

 

 

USB-minnen går att använda andra modeller än Viasats, dock inte hårddisken.  Samsung 680 är hårdkodad till att bara fungera med matchande Samsung/Viasat hårddisk (som dessutom fungerar som en bas för hårddisken att stå på).  

 

Låter mycket märkligt att Viasats säljare säger något sådant, som om de inte vill sälja en extra hårddisk?  Det låter inte som de Viasat-säljare jag mött ;)



#161

Postad 08 februari 2019 - 14:51

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

USB-minnen går att använda andra modeller än Viasats, dock inte hårddisken. Samsung 680 är hårdkodad till att bara fungera med matchande Samsung/Viasat hårddisk (som dessutom fungerar som en bas för hårddisken att stå på).

Låter mycket märkligt att Viasats säljare säger något sådant, som om de inte vill sälja en extra hårddisk? Det låter inte som de Viasat-säljare jag mött ;)


Låter helt sjukt :)

#162

Postad 18 mars 2019 - 18:00

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Jaha, nu försvann alla kanalikoner samt får meddelande om att ansluta USB, vilket är i.

Även en ruta kommer upp, som ett meddelande, men står inget och kan bara trycka OK. Någon mer?

#163

Postad 27 april 2019 - 17:42

Unregisteredbc7c30df
  • Unregisteredbc7c30df
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Varför blir ljudet från ultra HD kanalen lägre ock sämre mot dom andra kanalerna på min box!
Kör via parabol.

Redigerat av Unregisteredbc7c30df, 27 april 2019 - 17:44.


#164

Postad 27 april 2019 - 21:03

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

  • 318 inlägg
  • 0

När får Viasat TiVo som Com Hem kör med? Den är helt överlägsen. 



#165

Postad 28 april 2019 - 17:22

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Varför blir ljudet från ultra HD kanalen lägre ock sämre mot dom andra kanalerna på min box!
Kör via parabol.


Vart så i några år. Viasat vägrar lyssna!

#166

Postad 30 april 2019 - 20:23

Unregisteredbc7c30df
  • Unregisteredbc7c30df
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Vart så i några år. Viasat vägrar lyssna!


Tack för svaret.

#167

Postad 04 maj 2019 - 13:13

Unregistered7bfdee1a
  • Unregistered7bfdee1a
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Jag har problem med ljudet från min Ultra Hd box.

Utrustning; Fiber/Hårdisk/ Denon 4308. Felet yttrar sig genom att ljudet förvrängs och låter skärande!! Dock endast på Lokal TV 1-2 resp Sky News. (Kanske finns andra kanaler med samma fel?)  Felen uppträder periodvis

Boxens intällning är SPDIF DD5.1 resp HDMI DD5,1 Bägge anslutningarna ger samma fel

Övriga kanaler har ingen ljudförvrängning Boxen har blivit utbytt av Viasat utan större skillnad i ljudet

Har någon någon ide vad man skall göra?

PS Övriga anslutna prylar ger inga problem Ds

MVH Peter

 



#168

Postad 04 maj 2019 - 18:15

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Jag har problem med ljudet från min Ultra Hd box.

Utrustning; Fiber/Hårdisk/ Denon 4308. Felet yttrar sig genom att ljudet förvrängs och låter skärande!! Dock endast på Lokal TV 1-2 resp Sky News. (Kanske finns andra kanaler med samma fel?)  Felen uppträder periodvis

Boxens intällning är SPDIF DD5.1 resp HDMI DD5,1 Bägge anslutningarna ger samma fel

Övriga kanaler har ingen ljudförvrängning Boxen har blivit utbytt av Viasat utan större skillnad i ljudet

Har någon någon ide vad man skall göra?

PS Övriga anslutna prylar ger inga problem Ds

MVH Peter

Om du med skärande menar att det är som ett lite metalliskt "bi-ljud" så har jag märkt det när jag tittar på kanaler som inte är i HD och har på någon av Surround-lösningarna. Det försvinner i stereo. Jag har också en Denon, men en AVR-X2000.
 



#169

Postad 05 maj 2019 - 15:02

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Har boxen ofta i stand-by (orange lampa lyser).

Boxen är väldigt varm. Vilar den inte?

#170

Postad 05 maj 2019 - 16:08

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Har boxen ofta i stand-by (orange lampa lyser).

Boxen är väldigt varm. Vilar den inte?

Den har två stand-by-lägen. Ett "rött" och ett orange. I det röda stängs den av "mer". (Och tar lång tid på sig att starta).



#171

Postad 05 maj 2019 - 20:52

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Den har två stand-by-lägen. Ett "rött" och ett orange. I det röda stängs den av "mer". (Och tar lång tid på sig att starta).


Japp, därför har jag den på orange. Men den blir så varm!

#172

Postad 06 maj 2019 - 08:33

Unregistered7bfdee1a
  • Unregistered7bfdee1a
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Ljudproblem

 

Nu har jag kollat vidare (Obs jag har endast det enklaste paketet från Viasat, ej film och sport)

 

Ljudet blir markant bättre på de kanaler som gett skärande ljud om man ställer HDMI på automatisk, Dvs den levererar ljudformatet PCM. Det tråkiga är att den även lägger detta format på SPDIF utgången även om den står på DD5.1

Detta innebär att alla kanaler får ljudformatet PCM och inget i DD5,1

 

Ställer jag bägge utgångarna på DD5,1 så ger ex Viasaa sport 3 DD5,1 på bägge ingångarna medan de andra kanalerna då ger DD 2/0/0

Detta medör tyvärr skärande ljud på de kanaler som skickar PCM (Lokal Svt1/Svt2 resp Sky News)

Har mejlat Viasat men troligtvis har de inte kompetens för att lösa dessa problem. Även mejlat Samsung support.

Låter som ett mjukvaruproblem

Så jag får väl bita i det sura äpplet och vara glad för alla de kablar av "High End" kvalitet som Viasat rått mig att införskaffa

Konstigt att ingen av boxtesterna visat på denna brist

Peter



#173

Postad 25 juli 2019 - 21:08

larlar
  • larlar
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Ngn som kan skicka hemtransponderns inställningar ?
Fick ny box idag och får inte till det 👿
Tack på förhand

#174

Postad 26 juli 2019 - 08:12

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Ngn som kan skicka hemtransponderns inställningar ?
Fick ny box idag och får inte till det
Tack på förhand

 

Menar du dessa?: https://photos.app.g...GXctRWxhCocoJw5


Redigerat av Sveos, 26 juli 2019 - 08:13.


#175

Postad 27 juli 2019 - 22:55

larlar
  • larlar
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Menar du dessa?: https://photos.app.g...GXctRWxhCocoJw5


Yes tackar

#176

Postad 10 oktober 2019 - 13:20

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Funderar att byta från canal digital till viasat men undrar över HD-utbudet.
Enligt visats hemsida är inte tv4, history och discovery i HD men säljaren på viasat menar bestämt att de är det.

Någon som kan bekräfta detta?

Och hur upplevs uhd-boxen nu när den funnits något år?

#177

Postad 10 oktober 2019 - 15:17

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Jag provade Viasat en vecka i våras.  Bara via modul och egen box eller rakt i tvn hemma.

Rätt säker på att kanalerna du frågar efter fanns i HD.

 

Det var ett **** att få det att lira i en linux box men gick till slut även om det inte var helt stabilt.  Det finns dock Linux boxar där det funkar kalas.

Har ingen erfarenhet av deras uhd mottagare men den kanalen som finns funkade fint i min tv.

 

Den stora nackdelen för mig som typ endast kollar på sport var att Cmore live inte hade alla kanalerna via satellit utan vissa av dom får man streama.

Var inte självklart att hitta denna infon på viasats hemsida heller.

 

Prismässigt fick jag till en grym deal för hela deras utbud men tack vara ovanstående så skickade jag tillbaka kort och modul efter ett par dagar.

Får leva med CD så länge de har SHL.  Deras OnePlace är krossad och ligger på soptippen sedan länge.  Att folk ens orkar acceptera den skiten är för mig en gåta.  Den kommer aldrig bli bra.



#178

Postad 10 oktober 2019 - 15:37

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Discovery, Kanal 9, kanal 11, SVT Barn och Kunskapskanalen finns inte i HD hos Viasat

 

https://www.lyngsat....ges/Viasat.html


Redigerat av lindo, 10 oktober 2019 - 15:38.


#179

Postad 10 oktober 2019 - 16:33

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Jag provade Viasat en vecka i våras.  Bara via modul och egen box eller rakt i tvn hemma.

Rätt säker på att kanalerna du frågar efter fanns i HD.

 

Det var ett **** att få det att lira i en linux box men gick till slut även om det inte var helt stabilt.  Det finns dock Linux boxar där det funkar kalas.

Har ingen erfarenhet av deras uhd mottagare men den kanalen som finns funkade fint i min tv.

 

Den stora nackdelen för mig som typ endast kollar på sport var att Cmore live inte hade alla kanalerna via satellit utan vissa av dom får man streama.

Var inte självklart att hitta denna infon på viasats hemsida heller.

 

Prismässigt fick jag till en grym deal för hela deras utbud men tack vara ovanstående så skickade jag tillbaka kort och modul efter ett par dagar.

Får leva med CD så länge de har SHL.  Deras OnePlace är krossad och ligger på soptippen sedan länge.  Att folk ens orkar acceptera den skiten är för mig en gåta.  Den kommer aldrig bli bra.

 

 

Discovery, Kanal 9, kanal 11, SVT Barn och Kunskapskanalen finns inte i HD hos Viasat

 

https://www.lyngsat....ges/Viasat.html

Tackar!



#180

Postad 10 oktober 2019 - 20:35

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Helt sjukt hur paj Viasats hårddisk och USB är.

Har själv bytt USB 2 gånger och farsan fått beställa en ny hårddisk, den nya som kom i förrgår fungerar inte heller.

De som händer är att ikonerna för tv kanalerna försvinner och vissa kanaler går inte se på. Se över LNB inställningar kommer upp. Kopplar man ur hårddisken fungerar det direkt.

#181

Postad 19 januari 2020 - 18:57

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Sämsta kommentators ljudet hittills på Liverpol-ManU, hörs knappt

#182

Postad 18 februari 2020 - 10:36

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Har denna box (med hårddisk) och abonnemang parabol hos Viasat. Funderar på att säga upp abonnemanget helt. Vad händer med det som är inspelat på hårddisken, kan jag spela upp det inspelade även om kortet inte är aktivt längre? Självklart då att boxen fortfarande är inkopplad som vanligt till min tv. 

Jocke



#183

Postad 18 februari 2020 - 11:33

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Har denna box (med hårddisk) och abonnemang parabol hos Viasat. Funderar på att säga upp abonnemanget helt. Vad händer med det som är inspelat på hårddisken, kan jag spela upp det inspelade även om kortet inte är aktivt längre? Självklart då att boxen fortfarande är inkopplad som vanligt till min tv. 

Jocke

Nej, jag har för mig att det inte går. Jag hade en annan box en gång, med inspelat material på och då gick det inte att spela upp allt utan att ett giltigt kort satt i.

Kan du inte testa genom att försöka spela upp inspelat material utan kort i boxen alls, eller går inte det?



#184

Postad 18 februari 2020 - 11:56

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Nej, jag har för mig att det inte går. Jag hade en annan box en gång, med inspelat material på och då gick det inte att spela upp allt utan att ett giltigt kort satt i.

Kan du inte testa genom att försöka spela upp inspelat material utan kort i boxen alls, eller går inte det?

Jo kan ju klart dra ut kortet från boxen och prova spela upp material, så långt tänkte jag inte :)



#185

Postad 25 oktober 2020 - 22:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Gick tillbaka till Canal Digital, alltså vilket skämt Viasat är, kasst ljud och bild på väldigt många kanaler, vissa kanaler streamas
till och med. Dessutom är ljudet från Viasat kasst överlag, som att det är något filer påslaget. Många kanaler är fortfarande SD kvalite, kändes som att se TV för 10 år sedan och då hade jag ändå deras ”bästa” box.

#186

Postad 26 oktober 2020 - 00:04

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Gick tillbaka till Canal Digital, alltså vilket skämt Viasat är, kasst ljud och bild på väldigt många kanaler, vissa kanaler streamas
till och med. Dessutom är ljudet från Viasat kasst överlag, som att det är något filer påslaget. Många kanaler är fortfarande SD kvalite, kändes som att se TV för 10 år sedan och då hade jag ändå deras ”bästa” box.


Viasat och Canal Digital har väl slagits ihop? Borde väl kunna förbättra ljud, bild osv då.

#187

Postad 23 november 2020 - 20:23

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Gick från Canal digital satellit till viasat kabel för tröttna på CDs urusla one place box.
Blev chockad när viasats box var ännu sämre och ostabilare.
Ljud, bild och utbud är mycket sämre med viasat, sitter tyvärr fast i abbonemang men kommer byta så fort jag kan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.