Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2701

Postad 12 februari 2020 - 16:20

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Jag har följt detta forum under en tid och det verkar helt galet att OnePlace HD boxen fortfarande efter 2 år är ett problembarn.

 

Själv har jag en CD Smart box NS1130 och undrar om det är någon avgörande skillnad i bildkvalitet på kanalerna mellan dessa boxar till fördel för den nya OnePlace boxen?

 

Om det var det så skulle man kanske med tiden kunna köpa en OnePlace box efter att ytterligare ett antal uppdateringar har släppts. I annat fall blir det att rulla vidare med Smartboxen.

Den största fördelen med OP-boxen som jag ser det är multipla mottagare, du kan spela in tre samtidiga program och se på ett fjärde. Annars ser jag inga större fördelar jämfört med andra mer stabila och snabbare boxar. På minussidan är däremot instabilitet och långsamhet vid kanalbyten.



#2702

Postad 12 februari 2020 - 16:35

boko57
  • boko57
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Ok då fick jag nog svar på min fråga.

 

Smartboxen får leva fortsatt och kanske kommer CD ge upp OP boxen och komma med någon ny fantastisk box och då kan jag hoppa på tåget.



#2703

Postad 12 februari 2020 - 17:23

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 854 inlägg
  • 0

Samma här, Smartboxen får leva tills OP boxens efterträdare kommer. Och `liket`som en del strömmnings nördar kallar satellit TV kommer leva länge än... (hoppas jag)



#2704

Postad 12 februari 2020 - 17:37

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Är nästa box Android så lär det inte bli mycket bättre är jag rädd, CDs programmerare sitter troligen i Indien och kommunikationen däremellan är garanterat inte den bästa. Allt med Android och Indien bör man undvika.

#2705

Postad 12 februari 2020 - 21:05

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
För info kan du spela in 2 program och se på ett tredje med gamla boxen. Undrar hur ofta men skulle sakna 3+1 möjligheten. Den stora nackdelen jag ser är att sen gamla boxen inte kan visa Viasat sportkanalen med UHD.
Även jag förundras över att denna box är så jäkla instabil fortfarande efter all denna tid !!

#2706

Postad 13 februari 2020 - 04:56

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Är nästa box Android så lär det inte bli mycket bättre är jag rädd, CDs programmerare sitter troligen i Indien och kommunikationen däremellan är garanterat inte den bästa. Allt med Android och Indien bör man undvika.

CD appen görs av ett tyskt företag, men vilka som egentligen gör programmeringen för dem är oklart.


Redigerat av Nisken, 13 februari 2020 - 04:57.


#2707

Postad 13 februari 2020 - 11:23

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Nytt fenomen med min Oneplace, ser på ett innspilt program og så kommer Cromecast bildet isteden, klikker på tilbake knappen og er tilbake i innspilt program, dette gjentok seg 4 ganger i løpet av en time.

#2708

Postad 13 februari 2020 - 11:38

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Återigen en inspelning som saknar ljud Tv7 igår 12/2 23:00, medan inspelningar gjorda på andra kanaler både före och efter är ok och har ljud.



#2709

Postad 13 februari 2020 - 15:55

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Tittade på inspelad film från igår. När en inspelning på kanal 3 startade. Då stoppade uppspelningen av det jag tittade på och CD-appen startade om (inte kallstart av hela boxen bara appen). Boxen startade om i visning av en kanal via parabolen. Men det gick fint att starta visningen av filmen igen, mewd några knapptryckningar. 



#2710

Postad 13 februari 2020 - 18:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nytt fenomen med min Oneplace, ser på ett innspilt program og så kommer Cromecast bildet isteden, klikker på tilbake knappen og er tilbake i innspilt program, dette gjentok seg 4 ganger i løpet av en time.

Hej

Detta ska bli löst i mjukvaran som kommer under feb/mars. Prova ändra tiden på när skärmsläckaren ska starta.

Mvh

Niklas



#2711

Postad 14 februari 2020 - 21:27

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Bruker en del undertekster som jeg aktiverer med texsttv, problemet er att vist det starter ett opptak mens jeg bruker dette så henger teksten seg opp, da må jeg gå ut av texsttv og inn igjen for og aktivere, dette tar litt tid med OnePlace og fører til en del ergelse. Håper dette kan komme med i problemløser lista. Ser ingen har nevnt dette problemet, så mulig jeg er den eneste med dårlig hørsel som bruker OnePlace. Har og aktivert undertekster for hørselhemmede, teksten henger seg opp der på samme måte.


Redigerat av Unregistered995dd1dc, 14 februari 2020 - 21:29.


#2712

Postad 15 februari 2020 - 18:28

sericsve
  • sericsve
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej

Du ska endast behöva formatera hårddisken en gång för att lösa problemet med utrymmet.

Om du har en aktiv serieinspelning och tittar på en inspelning och sedan tar bort inspelningen så kommer boxen att spela in samma avsnitt igen om avsnittet går i repris, inspelningar saknar ljud kommer bli löst i nästa mjukvara som vi lanserar.

 

Om du går på en inspelning som endast är 5-10 min, får du något felmeddelande på inspelningen?

Mvh
Niklas

Tjena! Hade spelat in en film, startat i tid men spelat in 3 minuter. inga koder/meddelande. Fick ett tips från Canal Digital på Messenger om att använda ”Tidsinspelning”, men det alternativer finns inte när man ska spela in. Det skulle väl göra att den spelar in den tiden varje vecka. att den spelar in repriser och allt annat när man väljer serie/säsong känns helt vilse! Hade inte den gamle PVR lagt av hade jag aldrig bytt till OP. PVR funkade 100%



#2713

Postad 17 februari 2020 - 16:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Bruker en del undertekster som jeg aktiverer med texsttv, problemet er att vist det starter ett opptak mens jeg bruker dette så henger teksten seg opp, da må jeg gå ut av texsttv og inn igjen for og aktivere, dette tar litt tid med OnePlace og fører til en del ergelse. Håper dette kan komme med i problemløser lista. Ser ingen har nevnt dette problemet, så mulig jeg er den eneste med dårlig hørsel som bruker OnePlace. Har og aktivert undertekster for hørselhemmede, teksten henger seg opp der på samme måte.

Hej

Kan du ge exempel på någon kanal så ska vi se till att testa detta.

Mvh

Niklas


Tjena! Hade spelat in en film, startat i tid men spelat in 3 minuter. inga koder/meddelande. Fick ett tips från Canal Digital på Messenger om att använda ”Tidsinspelning”, men det alternativer finns inte när man ska spela in. Det skulle väl göra att den spelar in den tiden varje vecka. att den spelar in repriser och allt annat när man väljer serie/säsong känns helt vilse! Hade inte den gamle PVR lagt av hade jag aldrig bytt till OP. PVR funkade 100%

Hej

Tidsinspelning finns endast på våra ADB-boxar/HD-Box Smart. Skicka gärna ett PM med kundnummer så får vi gå igenom några inställningar i boxen för att se hur det ser ut.

Mvh

Niklas



#2714

Postad 17 februari 2020 - 17:14

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Inga tidsinspelningar och inga egna kanallistor numrerade som man själv vill. Undrar var man har hittat dessa projare som inte kan ge programmerare ett bra underlag efter kundernas önskemål och vad de tidigare boxarna hade.  



#2715

Postad 17 februari 2020 - 19:42

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Inga tidsinspelningar och inga egna kanallistor numrerade som man själv vill. Undrar var man har hittat dessa projare som inte kan ge programmerare ett bra underlag efter kundernas önskemål och vad de tidigare boxarna hade.  

Ojojoj - tyvärr görs de allra flesta upphandlingar, särskilt i den ofantliga sektorn, men även i den privata, av människor med väldigt låg kompetens för upphandlingar. Man rör ihop krav och önskemål, man ändrar specen under resans gång, man har noll koll på uppföljningen av hur projektet går innan man redan kört i diket. Huvuden har nog rullat redan på CD, så illa som det projektet gick det första året. Inte för att det går särskilt bra nu heller ett evigt lappande som fixar några problem och ställer till med nästan lika många nya... På toppen av det antagligen alldeles för låg budget både hos CD och det tyska programmerarna, för att hålla mer än bara styrfart på att komma framåt och återvinna användarnas förtroende.

 

Vore det amerikaner som var kunder till de tyska programmerarna, hade de drivit dem i konkurs för länge sedan! Och avskedat både de som skötte upphandlingen, skrev kontrakten och skötte projektledningen från CD´s sida, men nu är det Sverige......


Redigerat av Nisken, 17 februari 2020 - 19:47.


#2716

Postad 17 februari 2020 - 22:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0
Och här är det mellanmjölk som gäller!
Och här är det mellanmjölk som gäller!

#2717

Postad 17 februari 2020 - 23:04

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
Kan du ge exempel på någon kanal så ska vi se till att testa detta.
Mvh
Niklas
Hej
Tidsinspelning finns endast på våra ADB-boxar/HD-Box Smart. Skicka gärna ett PM med kundnummer så får vi gå igenom några inställningar i boxen för att se hur det ser ut.
Mvh
Niklas


Undertekster fra teksttv bruker jeg oftest Sv1, Side199. Dette er oftest på Lørdag og Søndag på sportsendingene.
Underteksting via undertekster for hørselhemmede er fast aktivert, NRK1 er nok den kanalen jeg ser på mest der dette er en bra løsning, eller ser jeg stort sett på filmer serier med fast underteksting.

#2718

Postad 18 februari 2020 - 06:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Och här är det mellanmjölk som gäller!
Och här är det mellanmjölk som gäller!

Det kan väl inte vara gnälligt att vara besviken på försämringar gentemot tidigare boxar? Om du är nöjd med denna box så fine, men jag är det inte och då Niklas regelbundet är här kan ha det vidare inom CD. Fungerar inte det att spela in kan man ju ha en enklare box eller använda en gammal TV som kan Koda av Conax och en CA.modul för kortet.

Redigerat av Huddingebo, 18 februari 2020 - 14:12.


#2719

Postad 18 februari 2020 - 07:54

pierre__71
  • pierre__71
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har problem med texten i OP boxen. När man tittar på gratis filmerna och serierna på playtjänsten så är texten så stor och lång. Den täcker hela nedre delen av bilden och sen är det bara på en rad. Så när det är två som pratar så är det på samma rad och det är störande tycker jag. På min förra box var det inte texten så, det blev så när jag skaffade OP boxen. Kan man ändra det någonstans på boxen?

Redigerat av pierre__71, 18 februari 2020 - 07:56.


#2720

Postad 18 februari 2020 - 08:21

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Kanal H2 - textningen klipper de sista 3-4 bokstäverna på långa textrader, t ex på Oak Island

#2721

Postad 18 februari 2020 - 14:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tjena! Hade spelat in en film, startat i tid men spelat in 3 minuter. inga koder/meddelande. Fick ett tips från Canal Digital på Messenger om att använda ”Tidsinspelning”, men det alternativer finns inte när man ska spela in. Det skulle väl göra att den spelar in den tiden varje vecka. att den spelar in repriser och allt annat när man väljer serie/säsong känns helt vilse! Hade inte den gamle PVR lagt av hade jag aldrig bytt till OP. PVR funkade 100%

Hej

Detta är ett problem som kommer bli löst i uppdateringen som kommer nu i inom kort.

Mvh
Niklas



#2722

Postad 18 februari 2020 - 14:52

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej Niklas!

Du säger att det kommer en ny uppdatering snart, inga betatestare denna gång?



#2723

Postad 18 februari 2020 - 15:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Niklas!

Du säger att det kommer en ny uppdatering snart, inga betatestare denna gång?

Hej

Nej inte den här gången tyvärr.

Mvh
Niklas



#2724

Postad 19 februari 2020 - 17:59

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

Har just installerad min OP efter hjälp av kundtjänst så är jag igång

men jag får ett litet popup fönster mitt i nedre halvan på bilden som säger

 

"A2DP is disconnected"

 

kommer upp med några minuters mellan rum

en mörkgrå ruta med vit text

Jag har ändrat till svenska menyer

hur blir jag av med denna ?

Sven Åke

 

Sven Åke



#2725

Postad 19 februari 2020 - 18:14

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Har just installerad min OP efter hjälp av kundtjänst så är jag igång
men jag får ett litet popup fönster mitt i nedre halvan på bilden som säger
 
"A2DP is disconnected"
 
kommer upp med några minuters mellan rum
en mörkgrå ruta med vit text
Jag har ändrat till svenska menyer
hur blir jag av med denna ?
Sven Åke
 
Sven Åke


Har du aktiverat Bluetooth under inställningar?

#2726

Postad 19 februari 2020 - 20:16

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

 

Har du aktiverat Bluetooth under inställningar?

ska kontroller det i morgon

Sven Åke



#2727

Postad 19 februari 2020 - 21:07

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

är det någon som provat att ansluta blåtand's hörlurar ?

 

Sven Åke



#2728

Postad 19 februari 2020 - 21:44

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Ikväll, mitt under en inspelning, så sägs det att ingen hårddisk är ansluten. Omstart genom att bryta strömmen och sen är disken tillbaka.

Igår så ser vi på inspelat material och återigen så fryser bild och ljud som alltid under uppspelningen. Som vanligt kan man vänta ut det och då hoppar man fram i programmet och sen återkommer bild och ljud. Men denna gång kommer liknande fel på nästa avsnitt men när bilden och ljud återkommer så hoppar programmet tillbaka och spelar upp samma sak igen och sen fortsätter den loopen så vi stänger av och går och lägger oss.

Bara att knäcka boxen över knät och ringa till personen som köpte min Smartbox och böna och be att få köpa tillbaka den?

#2729

Postad 19 februari 2020 - 22:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har just installerad min OP efter hjälp av kundtjänst så är jag igång

men jag får ett litet popup fönster mitt i nedre halvan på bilden som säger

 

"A2DP is disconnected"

 

kommer upp med några minuters mellan rum

en mörkgrå ruta med vit text

Jag har ändrat till svenska menyer

hur blir jag av med denna ?

Sven Åke

 

Sven Åke

Hej

Är du säker på att detta är ett felmeddelande från boxen? Känner inte till att det är ett felmeddelande som vi har på vår box.

Mvh

Niklas
 


Ikväll, mitt under en inspelning, så sägs det att ingen hårddisk är ansluten. Omstart genom att bryta strömmen och sen är disken tillbaka.

Igår så ser vi på inspelat material och återigen så fryser bild och ljud som alltid under uppspelningen. Som vanligt kan man vänta ut det och då hoppar man fram i programmet och sen återkommer bild och ljud. Men denna gång kommer liknande fel på nästa avsnitt men när bilden och ljud återkommer så hoppar programmet tillbaka och spelar upp samma sak igen och sen fortsätter den loopen så vi stänger av och går och lägger oss.

Bara att knäcka boxen över knät och ringa till personen som köpte min Smartbox och böna och be att få köpa tillbaka den?

Hej

Skicka PM med kundnummer, behöver kolla upp hur det ser ut på din kundbild.

Det du också kan undersöka är så att du har boxen i lätt standby under Meny / Inställningar / Skärmsläckare / Energisparalternativ

Mvh

Niklas



#2730

Postad 20 februari 2020 - 09:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har just installerad min OP efter hjälp av kundtjänst så är jag igång

men jag får ett litet popup fönster mitt i nedre halvan på bilden som säger

 

"A2DP is disconnected"

 

kommer upp med några minuters mellan rum

en mörkgrå ruta med vit text

Jag har ändrat till svenska menyer

hur blir jag av med denna ?

Sven Åke

 

Sven Åke

Hej

Det är dina hörlurar som gör att meddelandet "A2DP is disconnected" kommer upp. Vi rekommenderar inte att kör hörlurar över bluetooth eftersom det kommer inte fungera på mycket av innehållet, plus att förbindelsen mellan box och hörlurar inte verkar fungera speciellt bra pga felmeddelandet.

Gå in på Inställningar / Fjärrkontroll och tillbehör / Tryck OK på "dina hörlurar" och ta bort kopplingen.

Mvh

Niklas



#2731

Postad 20 februari 2020 - 20:07

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

 

Det är dina hörlurar som gör att meddelandet "A2DP is disconnected" kommer upp. Vi rekommenderar inte att kör hörlurar över bluetooth eftersom det kommer inte fungera på mycket av innehållet, plus att förbindelsen mellan box och hörlurar inte verkar fungera speciellt bra pga felmeddelandet.

Gå in på Inställningar / Fjärrkontroll och tillbehör / Tryck OK på "dina hörlurar" och ta bort kopplingen.

Jag har INTE lagt till några blåtand enheter det är något som  OP har lagt till själv under installationen av boxen

hörlurarna är avstängda

blåtands sändaren sitter på TV's ljud utgång och är alltid igång

 

jag har nu tagit bort blåtands sändaren från OP

så får jag se om meddelandet försvinner

Sven Åke



#2732

Postad 22 februari 2020 - 07:35

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att textremsan ligger kvar onödigt länge efter dom har pratat klart på kanalerna som har text tv textning t.ex national geograpic?

 

Räknade på att den ligger kvar ca 10 sekunder efter avslutad mening.  



#2733

Postad 22 februari 2020 - 09:34

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att textremsan ligger kvar onödigt länge efter dom har pratat klart på kanalerna som har text tv textning t.ex national geograpic?

 

Räknade på att den ligger kvar ca 10 sekunder efter avslutad mening.  

 

.

japp, du har rätt, ibland hinner reklam start innan texten försvinner


Redigerat av mhbml, 22 februari 2020 - 09:35.


#2734

Postad 22 februari 2020 - 11:06

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

japp, du har rätt, ibland hinner reklam start innan texten försvinner

Ok då är det mjukvarurelaterat. Kanske är något som kommer att justeras i kommande uppdateringar.



#2735

Postad 22 februari 2020 - 22:52

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

Hur gör man för att fjärr inspela 1 vecka i förväg ?

var hittar man detta (i Windows 10)?

jag undviker att köra appar på mobilen

eller hur hoppar man 1dag framåt i EPG ? (i Visat's box var det fast forward= 1dygn framåt)

 

går det att få inspelat  filer i en lista så kan får en bättre överblick?

 

som det är nu kommer det bara upp STORA fyrkantiga bilder 2-3 st på hela rutan

 

som jag hade förut sa hade jag rader så jag hade en bra överblick

och kunde se lätt vilka som var påbörjade och hur långa dom var, allt detta på en rad

om raden var vald fick jag mera info om programmet

 

kan jag ändra detta någon stans ?

finns det plugin till detta ?

 

Sven Åke


 



#2736

Postad 23 februari 2020 - 10:32

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Får problem med pixlar och störningar när jag tittar på inspelningar från hårddisken. Fel på hårddisken eller en bugg?



#2737

Postad 23 februari 2020 - 19:45

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Får problem med pixlar och störningar när jag tittar på inspelningar från hårddisken. Fel på hårddisken eller en bugg?

 

Bugg skulle jag säga, ser det ofta, senast idag, på inspelningar från Fox.



#2738

Postad 24 februari 2020 - 12:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hur gör man för att fjärr inspela 1 vecka i förväg ?

var hittar man detta (i Windows 10)?

jag undviker att köra appar på mobilen

eller hur hoppar man 1dag framåt i EPG ? (i Visat's box var det fast forward= 1dygn framåt)

 

går det att få inspelat  filer i en lista så kan får en bättre överblick?

 

som det är nu kommer det bara upp STORA fyrkantiga bilder 2-3 st på hela rutan

 

som jag hade förut sa hade jag rader så jag hade en bra överblick

och kunde se lätt vilka som var påbörjade och hur långa dom var, allt detta på en rad

om raden var vald fick jag mera info om programmet

 

kan jag ändra detta någon stans ?

finns det plugin till detta ?

 

Sven Åke

 

Hej

Fjärrinspelning fungerar endast via android (telefon/surfplatta) och iOS (iPhone/iPad)

 

Håll inne höger navigationsknapp så hoppar du snabbt mellan dagar i tv-guiden.

Det går inte att ändra hur inspelningar presenteras i boxen. När du går in på inspelningar kan du välja Alla inspelningar, Inte sett, Sett och Planerat. Har du en serieinspelning trycker du bara på OK på inspelningen och pil ner så ser du alla avsnitt från den serien.

Mvh
Niklas



#2739

Postad 24 februari 2020 - 15:31

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

@Niklas

 

Har du någon information när den nya programversionen släpps till Oneplace? Samt när Android kommer att uppdateras?


Redigerat av lepelepe, 24 februari 2020 - 15:31.


#2740

Postad 26 februari 2020 - 02:05

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

En feil jeg håper Niklas tar tak i fort er att når jeg ber OnePlace om og ta opp serie eller sesong, da vil jeg selv bestemme når den skal slutte og ta opp, dette skjer stadig vekk. Håper det går ann og få fiks på dette fort.



#2741

Postad 26 februari 2020 - 13:30

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

"Frusna väger" TV3 Måndag inspelad utan ljud

 

det som var på Söndag hade ljud (reprisen) som blev inspelad

kan kanske beror det är 1sta veckan för mig

 

Sven Åke



#2742

Postad 26 februari 2020 - 14:41

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
När kommer funktionern att man kan titta på 2 kanaler samtidigt?

#2743

Postad 26 februari 2020 - 15:36

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

"veterinära på landet" inspela kanal 7 24/2   UTAN ljud igen

Navy CSI TV8 24/2 UTAN LJUD


Redigerat av storbacken29, 26 februari 2020 - 15:42.


#2744

Postad 27 februari 2020 - 07:47

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

När kommer funktionern att man kan titta på 2 kanaler samtidigt?

Du menar "PIP" liten bild från annan kanal i den stora bilden från den huvudkanal man tittar på? Det hade jag i min Philips 36" tjock-TV redan 1993.... Jättebra när man väntar på något särskilt i den andra kanalen - matchstart i fotboll, särskilt talare i en debatt t.ex.



#2745

Postad 27 februari 2020 - 08:18

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Spelade in Sofias änglar,när det var 10 min kvar att se på fryser bilden.Sen blir det svart följt av cd loggan,efter blir det svart igen följt av androids snurrande krumelurer.
Sketbox.

#2746

Postad 27 februari 2020 - 09:16

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Du menar "PIP" liten bild från annan kanal i den stora bilden från den huvudkanal man tittar på? Det hade jag i min Philips 36" tjock-TV redan 1993.... Jättebra när man väntar på något särskilt i den andra kanalen - matchstart i fotboll, särskilt talare i en debatt t.ex.

Nej, Jag skulle vilja kunna se tex 2 hockey matcher samtidigt. Halva tv'n var om du fattar?

#2747

Postad 27 februari 2020 - 17:35

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Nej, Jag skulle vilja kunna se tex 2 hockey matcher samtidigt. Halva tv'n var om du fattar?

Med en ständigt plingande mobil ovanpå det, förstår jag att "bokstavskombinationerna" breder ut sig... *smile*



#2748

Postad 27 februari 2020 - 18:02

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

4de programmet på bara några dagar utan ljud

kanal 5

26/2 vägens hjältar

Har jag fått en dålig box eller är den så här dålig?

Sven Åke



#2749

Postad 27 februari 2020 - 18:13

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

4de programmet på bara några dagar utan ljud

kanal 5

26/2 vägens hjältar

Har jag fått en dålig box eller är den så här dålig?

Sven Åke

 

Har inte den boxen och vet inte hur du har kopplat, men på andra boxar kopplade till förstärkare kan det bli att vissa program har ljud och vissa inte. Felet då är att volymen på boxen har sänkts nästan helt. Kanaler med digitalt ljud fortsätter att fungera, men analogt ljud blir tyst.



#2750

Postad 27 februari 2020 - 18:29

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Inspelningar utan ljud felanmäldes för ett par månader sen, Canal Digital kommer med en buggfix i nästa uppdatering av boxen.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.