Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Live, kostar det?

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 februari 2019 - 13:50

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

fattar noll, har köpt en xbox one för ett bra tag sedan, endast haft den och spelat Rayman via en skiva, inget mer..

 

Nu ser jag att Nvidia erbjuder en bunke gratis spel via downloadm visst, jag ladda ner den, men sen kommer ju givetvis: du behöver xbox live osv osv.....     är vanliga Xbox live gratis men gold kostar varje månad? nån som har koll på detta..

 

sen om jag ska köpa nedastående spel via download, måste jag ha xboxlive då, gold?

 

https://livekort.se/...e/afd-prisjakt/



#2

Postad 18 februari 2019 - 13:56

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

ska tillägga: jag vill endast kunna spela campaign banorna på varje spel, totalt ointresserad av att spela onlin/möta andra osv....  om de har nån betydelse för xbox live,,,,,,,

 

Finns de "campaign" i Battlefield 1 och 5?



#3

Postad 18 februari 2019 - 14:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Vanligt Xbox Live kostar inga pengar. Det är Xbox Live Gold som kostar och som gör att du får ett par gratisspel varje månad, rabatter samt onlinetjänsterna.

Så rimligtvis behöver du inget Gold för att spela BF1 kampanj. Men jag har inte varit utan Gold sen jag skaffade min första Xbox 360 så jag är inte rätt person att svara tyvärr.

#4

Postad 18 februari 2019 - 14:32

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

ok, tack, googlat lite till, de verkar som Gold krävs för att spela många spel.... men visst kan jag köpa  BF1 och prova.....



#5

Postad 18 februari 2019 - 20:33

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
De enda spelen vad jag vet som kräver xbl gold är de som bara har online läge. Anthem har jag för mig är sånt tex.

#6

Postad 18 februari 2019 - 20:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Köpa BF för att bara spela kampanjen är bortkastade pengar, om man inte får tag på spelet riktigt billigt.

Redigerat av SC-Zap, 18 februari 2019 - 20:48.


#7

Postad 24 februari 2019 - 16:23

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

war thunder och warface laddades ner, gratis o prova, men bägge kräver ju Xbox Live Gold, sicket skit....

 

1) hur fixar man enbart xbox live UTAN Gold, kan inte hitta det i xboxen, måste man skapa det i datorn först, sen logga in

2) finns de något gratis spel som funkar med bara Xbox live utan att ha Gold? skulle mest prova hur de funkar med mus o tangentbord.....

 

hade hopp om att war thunder och warface (som stödjer tangentbord o mus) skulle funka utan Gold..

 

Kan någon själ hänvisa mig, då jag varkens kommer vidare på ena eller andra sättet här nu



#8

Postad 24 februari 2019 - 17:05

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Man behöver skapa ett Microsoftkonto och ett Xbox Live-konto i samband med det. Det ska gå att göra det direkt genom Xbox:en när den vill att man loggar in.

#9

Postad 25 februari 2019 - 11:37

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Har du loggat in på en Xbox One så har det kontot Xbox Live UTAN guld. Man behöver inte göra något speciellt, räcker med att skapa eller logga in med ett Microsoft konto. 

 

Vad jag vet så är alla gratis spel med stöd för tangentbord och mus också online spel vilket kräver guld. 



#10

Postad 25 februari 2019 - 12:29

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

war thunder och warface laddades ner, gratis o prova, men bägge kräver ju Xbox Live Gold, sicket skit....

1) hur fixar man enbart xbox live UTAN Gold, kan inte hitta det i xboxen, måste man skapa det i datorn först, sen logga in
2) finns de något gratis spel som funkar med bara Xbox live utan att ha Gold? skulle mest prova hur de funkar med mus o tangentbord.....

hade hopp om att war thunder och warface (som stödjer tangentbord o mus) skulle funka utan Gold..

Kan någon själ hänvisa mig, då jag varkens kommer vidare på ena eller andra sättet här nu


Du skulle ju bara spela campain och inte online? Ändå laddar du ner onlinespel?

När du startar din Xbox så antar jag att du loggar in på något konto? Detta är ju ditt Xbox Live-konto och har du inte guld så är problemet löst. Dvs konto utan guld.

Gratisspel som ska fungera utan Gold låter inte helt troligt. Det är väl lite det som är grejen med gratisspel överlag, att dom är onlinebaserade och har massa mikrotransaktioner för att dra in pengar.

Du får väl kolla på en lista vilka spel som stödjer tangentbord och mus och köpa ett av dom och bara spela campain eller vad det nu finns.

#11

Postad 25 februari 2019 - 13:26

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

jo var lite så jag anade: inget är gratis, så klart man ska betala varje månad för Gold för att spela "gratis spelen", men då hoppar jag nog..... men visst, ska se om jag kommer över nåt spel billigt som stödjer tang.bord+mus så man kan testa i alla fall...  Battlefield 1 hade varit kul, men inget stöd tyvärr, ej så många intressanta spel som stöder det tyvärr,......

 

Jaja, tack alla , får se hur jag gör, ville mest bara testa hur de känns o spela med xbox + tang.bord+mus i sin stora TV...  synd man inte kunde hitta något enkelt billigt som man kunde prova funktionen bara, jag hade nöjt mig med en gubbe som springer omkring på en gräsmatta typ, mest för att se hur de funkar....

 

Kollar vidare, de kanske ändå finns något gratisspel man kan ladda ner som stödjer tang.bord+mus, ...



#12

Postad 25 februari 2019 - 15:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Varför köper du inte gamepass och testar de spelen?

 

Är ju inte gratis iofs men kostade 20 kr för 2 månader nyligen t.ex.

 

Sen borde väl finnas demon?


Redigerat av Zoiler, 25 februari 2019 - 15:54.


#13

Postad 25 februari 2019 - 16:09

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

Varför köper du inte gamepass och testar de spelen?

 

Är ju inte gratis iofs men kostade 20 kr för 2 månader nyligen t.ex.

 

Sen borde väl finnas demon?

vad är det?? du får nog förklara mer, är novis på xbox


ser att de kostar 10kr första månaden, sen 99kr per månad, viss man kan avsluta o så innan..

 

men vad gör gamepass, är de samma som xbox live gold så man kan spela samma spel?



#14

Postad 25 februari 2019 - 16:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Game Pass är lite som Netflix för spel. Du har en hundra spel att välja på och det kommer nya varje månad (samt faller bort varje månad). Alltså fullversioner av spelen som du har tillgång till så länge du prenumererar. Sen vet jag inte om de spelen du söker finns där men det finns ett hyfsat brett utbud.

 

Det är inte samma spel som Gold.


Redigerat av Zoiler, 25 februari 2019 - 16:21.


#15

Postad 25 februari 2019 - 16:28

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

ok, fattar, finns de nån chans att se listan av spel innan man provar, för de finns liksom 14 spel som stöds av keyboard+mus, så risken för att de inte finns något av dem just är är kanske ganska stor...



#16

Postad 25 februari 2019 - 16:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja det är nog bara att gå till fliken Game Pass på din Xbox och kolla "All Games" eller liknande.



#17

Postad 25 februari 2019 - 16:40

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

tack



#18

Postad 15 mars 2019 - 23:29

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 1
3+3 mån xbox live på cdon för 189kr (denna helg)

#19

Postad 16 mars 2019 - 12:09

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

3+3 mån xbox live på cdon för 189kr (denna helg)

 

Länk:

https://cdon.se/spel...months-47131376





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.