Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nätverksuppkopplad kaffebryggare?

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 januari 2013 - 20:37

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Har haft min gamla bryggare länge nu och den börjar få ålderskador som att sätta på-knappen glappar och inte tänds längre, kaffet börjar smaka mindre gott än förr oavsett hur jag försöker rengöra och repor + patina som inte riktigt känns fräsch och snygg.

Jag satte mig och kollade igenom vad det finns för något att välja mellan och kände direkt att några direkta framsteg på den här sidan har inte infunnit sig :) visst finns det en del bryggare med automatisk kvarn inbyggd och en enkel timer men vart är den bästa av alla drömfunktioner, en uppkopplad bryggare som man kan konfigurera själv med tider, styrka och där det går att på stan med telefonen beställa valfritt antal koppar färdiga då man kommer hem med sällskap?

Finns något alternativ som ens kommer i närheten eller kräver allt på marknaden att man manuellt programmerar in tid direkt på bryggaren, fyller upp med vatten och väljer antal koppar?

#2

Postad 28 januari 2013 - 20:40

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Hahaha! Den var bra!
Men utan att veta så låter det sistnämnda tyvärr mest troligt!
Men säg till om jag har fel!

#3

Postad 29 januari 2013 - 14:46

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Ja tänk dig att man gör ett ärende på stan och träffar någon kompis, man slänger iväg frågan om h*n vill hänga med hem på en kopp kaffe och de säger ja. Då plockar man upp telefonen, startar appen och fyller i att man vill ha 2 koppar, väljer styrka och tid då det ska vara klart.

Eller ett annat scenario där man är hemifrån och kommer på att någon ska hälsa på, man skyndar sig hem och passar då på att säga till kaffebryggaren att kaffet ska vara klart.

Annars skulle det funka med en SMS-tjänst också. Man skriver nåt i stil med "tre koppar 13:45" så bryggs det färdigt automatiskt till 13:45 när man kommer hem. För det är ju inte så ofta som man verkligen kommer hem vid den tiden man trodde när man gick hemifrån.

#4

Postad 29 januari 2013 - 15:07

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Du skulle ju kunna ladda bryggaren innan du går hemifrån och sedan sätta på den med mobilen med hjälp av en tellstick.

#5

Postad 29 januari 2013 - 22:27

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 1
Jag har den ultimata lösningen på ditt problem :D

DU tar upp telefonen när du är på stan, slänger antingen iväg ett SMS eller ett samtal hem till frugan! "SÄTT PÅ KAFFE JAG KOMMER HEM MED GÄSTER".. ;)

Kommer fungera hur fint som helst ;)

#6

Postad 30 januari 2013 - 17:11

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Jag har den ultimata lösningen på ditt problem :D

DU tar upp telefonen när du är på stan, slänger antingen iväg ett SMS eller ett samtal hem till frugan! "SÄTT PÅ KAFFE JAG KOMMER HEM MED GÄSTER".. ;)

Kommer fungera hur fint som helst ;)


Det där var verkligen inte dumt! Fixar du frugan till mig?

#7

Postad 30 januari 2013 - 17:14

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
En annan möjlighet är att gå till ett ställe som serverar kaffe

#8

Postad 30 januari 2013 - 22:38

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1
Jag måste instämma med iqbefriad. Lysande idè! LAN i kaffekokaren. Tellstick och timers i all ära... LAN vore guld. Igentligen borde alla hushållsmaskiner ha detta :)

#9

Postad 30 januari 2013 - 22:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
Största bekymret med de LAN-anslutna kaffebryggarna är att de är otroligt utsatta för virus, sist var blev det en pandemi efter viruset Gevalia.,. Men det påstås att Melitta håller på att ta fram ett nytt filter med inbyggt virus-skydd.

Ja, snacka om I-lands problem. Inte ha tid att vänta på kaffet ska bli klart...

:D :lol:

#10

Postad 04 februari 2013 - 22:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Spontant:
Hur många minuter tar det egentligen att brygga en kopp?
Styrka? Justera mängden vatten/kaffe.

Snabbaste kaffet? En pressokanna?
Svårare är det inte!

#11

Postad 04 februari 2013 - 22:49

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Inte helt vad su söker efter, men ett steg på vägen i alla fall :) :

http://moccapi.blogspot.se/?m=1

Redigerat av Unregistered1573, 04 februari 2013 - 22:50.


#12

Postad 06 februari 2013 - 14:12

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Haha kul idé med kaffebryggaren. Inte riktigt samma sak men vi har en dröm att vi ska kunna styra vårat bryggverk (öl) från nätet. Så att man t.ex. kan fylla på lakvatten och värma innan man kommer till lokalen (det är annars en ganska tråkig uppgift). Det lustiga är att jag tror det kommer bli så till slut. Bryggeriet ligger i anslutning till ett pappersbruk och medlemmarna är en blandning av processtekniker, ingenjörer, svetsare, byggare, elektriker, labbtekniker o.s.v.

#13

Postad 07 februari 2013 - 01:18

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Ja, snart får man hoppas bönderna kan styra sina kor via nätet :) Eller en sms tjänst där de exempel skriver "KO 1 BOX1 PUMP2".. vad smidigt det skulle bli :lol:

Hoppas verkligen alla får såna här funktioner så man slipper använda kroppen till lite arbete och bara kan sitta ner och koppla av och inte behöva röra på sig i onödan! B)

SERIÖST!?

Som någon ovan skrev, hur lång tid tar det att brygga en kopp kaffe??

#14

Postad 14 februari 2013 - 21:02

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

SERIÖST!?

Som någon ovan skrev, hur lång tid tar det att brygga en kopp kaffe??


Varför ska saker alltid handla om att man ändå kan göra det själv för det går snabbt, om man själv tycker det är 'waste of time' varför inte då försöka lösa det?
När jag var singel åt jag sällan hemma men jag hade ändå diskmaskin för jävul vad tråkigt jag tycker det är att diska.

#15

Postad 14 februari 2013 - 21:09

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 2

Ja, snart får man hoppas bönderna kan styra sina kor via nätet :) Eller en sms tjänst där de exempel skriver "KO 1 BOX1 PUMP2".. vad smidigt det skulle bli :lol:

Du skulle bara veta hur mycket elektronik det är inblandat för mjölkbönder. Korna är chipmärkta och kliver in i en "matbox" där de kan äta, undertiden läses chippet av och det är registrerat när kon mjölkades sist. Är det tillräckligt länge sedan så mjölkas den automatiskt.
Korna går även helt fritt och gör sina behov lite var stans, detta skrapas automatiskt ner och skyfflas vidare. Men självfallet behövs det handpåläggning också.
Sedan finns det speciella rullar med borst på som korna själva kan gå fram och aktivera för att bli kliade.
;)

#16

Postad 14 februari 2013 - 21:13

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Det finns ju alarm som kan kvitteras med telefon, varför finns det inte en grendosa som kan sättas av/på med telefon.
Eller finns det?

#17

Postad 14 februari 2013 - 21:14

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Det finns ju alarm som kan kvitteras med telefon, varför finns det inte en grendosa som kan sättas av/på med telefon.
Eller finns det?

Du skulle ju kunna ladda bryggaren innan du går hemifrån och sedan sätta på den med mobilen med hjälp av en tellstick.

;)

#18

Postad 16 februari 2013 - 16:39

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Det finns ju alarm som kan kvitteras med telefon, varför finns det inte en grendosa som kan sättas av/på med telefon.
Eller finns det?

http://www.kjell.com...renuttag-p50372

(dock kommer du fortfarande inte ifrån en Tellstick)

Redigerat av Unregistered1573, 16 februari 2013 - 16:40.


#19

Postad 17 februari 2013 - 11:10

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Man kan koppla upp sin kaffebryggare till mer exotiska saker än internet... :wacko:
http://www.corren.se...66-artikel.aspx

#20

Postad 25 april 2013 - 02:35

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 0
Vadå? :D Det är väl bara att skaffa Avast och Superantispyware till ;)

Största bekymret med de LAN-anslutna kaffebryggarna är att de är otroligt utsatta för virus, sist var blev det en pandemi efter viruset Gevalia.,. Men det påstås att Melitta håller på att ta fram ett nytt filter med inbyggt virus-skydd.

Ja, snacka om I-lands problem. Inte ha tid att vänta på kaffet ska bli klart...

:D :lol:


Undra vad reaktionen var när dom upptäckte detta? hahaha :lol

Man kan koppla upp sin kaffebryggare till mer exotiska saker än internet... :wacko:
http://www.corren.se...66-artikel.aspx



#21

Postad 29 april 2013 - 22:51

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0
Microsoft Coffee 8:

1. Det finns ingen meny där man snabbt och enkelt kan välja styrka, typ av kaffe osv. Istället har den en touchskärm med fula ikoner, som leder till en undermeny där man efter några extra tryck kommer åt de viktigaste funktionerna.

2. Powerknappen är borttagen. För att stänga av maskinen får man gå in i en undermeny, scrolla ner och vända kaffekokaren upp och ner.

3. Stöd för fjärrstyrning av kaffekokaren finns inbyggt men har inaktiverats. För att aktivera det måste man ladda ner en sämre app i Coffeestore.

4. I en undermeny kan man välja cappuccino, men när man trycker på ikonen så får man upp meddelandet "Den här kaffekokaren kan inte brygga cappuccino. Byt till en annan typ av kaffe".

5. Kaffekokaren är den enda på marknaden som inte är CE-märkt pga dålig elsäkerhet.

Redigerat av Ageve, 29 april 2013 - 22:52.


#22

Postad 29 april 2013 - 23:11

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 0
Dagens teknik bekymmer :D Själv kör jag med en vanlig Moccamaster och den gör precis som jag säger till den att den ska göra, " Brygg kaffe! " inga bekymmer där inte :P

#23

Postad 29 april 2013 - 23:16

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0
Red Hat Coffe 0.1.6

1. Det finns ingen meny där man snabbt och enkelt kan välja styrka, typ av kaffe osv. Istället skriver man ls ~/cof/bin i en terminal i källaren för att komma åt de viktigaste funktionerna.

2. Powerknappen är borttagen. För att stänga av maskinen skruvar man isär maskinen, flyttar en jumper och skruvar ihop den igen.

3. Stöd för fjärrstyrning av kaffekokaren finns inte inbyggt, men kan aktiveras genom att hämta ner en modul som du bygger med en c kompilerare.

4. Med ett obskyrt kommando och okänt antal parametrar kan du brygga all världens kaffe.

4. Kaffekokaren är den enda linuxkaffekokaren på marknaden.

Apple Coffe Sea-Giraffe

1. Det finns ingen meny, du får nöja dig med det kaffe du får serverat.

2. Det finns ingen poerknapp.

3. Stöd för fjärrstyrning finns, me bara via en fjärrkontroll som kan köpas till för 60% av priset för kaffekokaren.

4. Det finns ingen undermeny. Det finns bara Selecta kaffe i fin förpackning.

5. Kaffekokaren kostar mer än 10 Microsoft 8 Coffee.

Finns många sätt att brygga kaffe på.

#24

Postad 06 januari 2016 - 10:01

Soldi
  • Soldi
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Kanske ett för stort trådlöst men hur har utvecklingen gått? "MR coffee - optimal brew" är det bästa jag hittat men hittar inget vettigt i svenska butiker. Någon som har bra tips för 2016?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.