Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

StreamedMP släppt!

88 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 januari 2009 - 15:53

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
tvseries fungerar sjukt mycket bättre nu efter uppdaterigen. inte alls lika buggit. installationen är också riktigt schysst där man enkelt kan ändra utseende i tvseries/movingpictures

#52

Postad 18 januari 2009 - 18:28

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Kör ni på basichome eller my home?

Får det inte att fungera, eller rättare sagt det krachar en hel del. Först går både film och tv-serie igång när jag testar sen helt plötsligt fungerar det inte alls. Å så fryser allt ibland.
Det är riktigt snyggt så jag önskar att det skulle fungera.
Enda jag var missnöjd med är hur den hanterar musik, finns det inget bra plugin för musik nånstans?

#53

Postad 26 januari 2009 - 11:29

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Använder du mVids - Music Video Database kan du skapa en genomväng genom StreamedMPs menyeditor. Ett smidigt addon för musikvideos.

/E


Om jag har *iso och *vob filer så verkar den inte klara av att läsa in dom när man skannar ..måste man konvertera om till
ett annat format ?

#54

Postad 29 januari 2009 - 08:01

Unregistered5ad31899
  • Unregistered5ad31899
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Om jag har *iso och *vob filer så verkar den inte klara av att läsa in dom när man skannar ..måste man konvertera om till
ett annat format ?


Jag vågar inte svära på vilka format den spelar upp/scannar. Men se till att du har registrerat .iso .vob i mediaportals konfiguration för filändelser om du inte redan har gjort detta. Den tolkar dock varje fil som en låt.

/E

#55

Postad 08 februari 2009 - 12:46

Unregistered88caf5fc
  • Unregistered88caf5fc
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Nu har version 0.5.361 släppts. Jag har inte provat den ännu, men det blir väl ett test här i dagarna skulle jag tro.

#56

Postad 11 februari 2009 - 00:06

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

Nu har version 0.5.361 släppts. Jag har inte provat den ännu, men det blir väl ett test här i dagarna skulle jag tro.


När jag ska installera nya versionen så kommer det fram att mitt Mediaportal är out of date, fast jag kör nyaste versionen (1.0) .

Bara jag, eller är jag inte ensam?

#57

Postad 11 februari 2009 - 11:01

Unregistered008ba6c0
  • Unregistered008ba6c0
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

När jag ska installera nya versionen så kommer det fram att mitt Mediaportal är out of date, fast jag kör nyaste versionen (1.0) .

Bara jag, eller är jag inte ensam?

Kan förmodligen ha att göra med att den nya versionen stödjer Mediaportal 1.0.1 som inte är släppt än (enligt mediaportals hemsida så släpps den 15 mars)

Annars har jag då ingen aning varför den säger att ditt Mediaportal är out-of-date

#58

Postad 11 februari 2009 - 14:11

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

När jag ska installera nya versionen så kommer det fram att mitt Mediaportal är out of date, fast jag kör nyaste versionen (1.0) .

Bara jag, eller är jag inte ensam?

Öppna references.xml (i StreamedMP's skins-directory) och ändra versionsnumret från 1.0.0.3 till 1.0.0.0.

mvh,
Daniel.

#59

Postad 11 februari 2009 - 21:57

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

Öppna references.xml (i StreamedMP's skins-directory) och ändra versionsnumret från 1.0.0.3 till 1.0.0.0.

mvh,
Daniel.


Tur du sa det, annars hade jag nog aldrig löst det själv :)

Nu verkar det fungera som det ska.

#60

Postad 14 februari 2009 - 18:33

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Jag har lite problem med nya releasen. När jag trycker på DVD så händer inget mer än att menyn går tillbaka till standardvalet.

Någon som har något tips?

#61

Postad 15 februari 2009 - 20:16

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Finns det inte något under plugins i MP-configen att enabla DVD? Minns inte exakt vad den heter.

#62

Postad 16 februari 2009 - 15:22

Unregistered5af3b41c
  • Unregistered5af3b41c
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Lite fundering.
vart ställer man in vilken mapp man har tv serierna i, kan inte hitta det i inställningarna för tv serie pluginet?

Edit: Löste sig

Redigerat av Unregistered5af3b41c, 16 februari 2009 - 15:43.


#63

Postad 06 mars 2009 - 23:07

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Ny version släppt idag.

StreamedMP 0.6.384

#64

Postad 07 mars 2009 - 21:08

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Får ge detta en ny chans, lyckades inte att installera det så det fungerade när jag testade för ett tag sedan.
Men det beror väl mest på skit bakom tangentbordet kan jag tro ;)

Nåväl, får dra ner och prova igen.

#65

Postad 21 mars 2009 - 13:02

Unregistered88caf5fc
  • Unregistered88caf5fc
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Ny version av StreamedMP släppt idag.

StreamedMP 0.7.409

#66

Postad 22 mars 2009 - 10:50

Unregistered88caf5fc
  • Unregistered88caf5fc
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har problem med att Moving Pictures hänger sig titt som tätt? Det går att navigera ändå, så att säga, bara det att man inte ser vad som händer. Bilder fryser. Det avhjälps oftast genom att, i blindo, starta en film.

#67

Postad 23 mars 2009 - 07:56

Unregistered88caf5fc
  • Unregistered88caf5fc
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Är det någon mer som har problem med att Moving Pictures hänger sig titt som tätt? Det går att navigera ändå, så att säga, bara det att man inte ser vad som händer. Bilder fryser. Det avhjälps oftast genom att, i blindo, starta en film.


Det är tydligen inte bara jag som har problem med detta.

Moving Pictures - Issue 378

#68

Postad 23 mars 2009 - 22:54

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

Ny version av StreamedMP släppt idag.

StreamedMP 0.7.409


Någon som hittat changelog än?

Redigerat av JohanOscarPersson, 23 mars 2009 - 22:54.


#69

Postad 24 mars 2009 - 15:21

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0

Det är tydligen inte bara jag som har problem med detta.

Moving Pictures - Issue 378


Det händer här med ibland...smolk i bägarn' helt klart.

/J

#70

Postad 25 mars 2009 - 14:07

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Någon som hittat changelog än?


Klippt från http://forum.team-me...r-2009-a-56769/

Change Log:
* Added Animation to the Title Extension in My TV
* Added support for the World Map plugin
* Added Images/5 Day Forecast button to My Weather
* Added support for the Online Videos plugin
* Added My Radio Guide
* Added new EPG Groups button to 8 Row TVGuide
* Added Movie Count where missing in some layouts of Moving Pictures
* Added Moving Pictures Hidden Menu (Fanart Style)
* Added Series and Group counts to TVSeries

* Fixed Sudoku grid thumbnails not showing current selection marker
* Fixed overlapping of details in Moving Pictures when using non-default resolutions
* Fixed TVSeries List Layout when in Season View if Series Poster Layout is not used (Fanart Style)

* Updated Posters in TVSeries and Moving Pictures in List Layout to have Rounded edges, thx emphatic (Fanart Style)
* Updated TVSeries Filmstrip layout to be consistent with Moving Pictures (Fanart Style)
* Updated Fanart Chooser window in TVSeries
* Updated Thumbnail layouts in Moving Pictures (Fanart Style)

#71

Postad 25 mars 2009 - 15:50

Unregistered88caf5fc
  • Unregistered88caf5fc
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Det händer här med ibland...smolk i bägarn' helt klart.

/J


Det är tydligen ett fel i MediaPortal, och inte i MovingPictures. Senaste SVN av MediaPortal ska tydligen lösa det, men jag har inte provat. Den som inte vill köra senaste SVN får vänta tills MediaPortal 1.0.1 släpps.

#72

Postad 28 mars 2009 - 17:34

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

Klippt från http://forum.team-me...r-2009-a-56769/

Change Log:
* Added Animation to the Title Extension in My TV
* Added support for the World Map plugin
* Added Images/5 Day Forecast button to My Weather
* Added support for the Online Videos plugin
* Added My Radio Guide
* Added new EPG Groups button to 8 Row TVGuide
* Added Movie Count where missing in some layouts of Moving Pictures
* Added Moving Pictures Hidden Menu (Fanart Style)
* Added Series and Group counts to TVSeries

* Fixed Sudoku grid thumbnails not showing current selection marker
* Fixed overlapping of details in Moving Pictures when using non-default resolutions
* Fixed TVSeries List Layout when in Season View if Series Poster Layout is not used (Fanart Style)

* Updated Posters in TVSeries and Moving Pictures in List Layout to have Rounded edges, thx emphatic (Fanart Style)
* Updated TVSeries Filmstrip layout to be consistent with Moving Pictures (Fanart Style)
* Updated Fanart Chooser window in TVSeries
* Updated Thumbnail layouts in Moving Pictures (Fanart Style)


Nice, tack :)

#73

Postad 07 april 2009 - 16:44

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Ny version släppt idag.

StreamedMP-0.8.435

StreamedMP-0.8.435 Mediaportal Forum

Change Log:
* Updated TVSeries playlist to show episode details
* Updated Images using PNGGauntlet
* Updated Installer to read paths for Languages, Thumbs, Cache, Plugins & Skin from MediaPortalDirs.xml
* Updated MyLyrics to v1.23
* Updated TVseries Subtitle logo to be consistent with other logos
* Updated 4TR skin files, thx vuego

* Added 10 Row TVGuide option
* Added animations to the TopBar plugin
* Added AAC and VORBIS TVSeries logos, thx Cetra
* Added TVGemist plugin support, thx loendersloot
* Added missing focus texture for TVseries in Unwatched Icon mod
* Added option in setup to disable 'Rounded Covers' (Fanart Style only)

* Fixed crash in TVseries Hidden Menu (Fanart Style)
* Fixed issues with Rounded borders in TVseries\MovingPictures

* Removed MediaStream logo from Settings menu

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 07 april 2009 - 16:48.


#74

Postad 08 april 2009 - 14:54

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Då är det bara att uppdatera...

#75

Postad 10 april 2009 - 18:58

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Ny version igen.

StreamedMP-0.8.440

StreamedMP-0.8.440 Mediaportal Forum

("Note: This is a re-release of v0.8.435, main purpose is to include a fix to the packaged TVSeries plugin")


StreamedMP v0.8 has just been re-released, only a few changes:

* Updated packaged TVseries dll, includes critical fix for missing episodes and seasons in GUI
* Added MediaSlayer plugin support, thx thesystemera
* Added Shadows to labels in TVSeries playlist
* Fixed BasicHome Editor pointing to wrong My Pictures images directory

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 10 april 2009 - 19:03.


#76

Postad 13 april 2009 - 08:02

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Ny version igen! ;)

StreamedMP-0.8.448

"Note: This is a re-release of v0.8, main purpose is to include an update to properly support MediaPortal 1.0.1.

Its Recommended that you Install MediaPortal 1.0.1 or above and install plugins included with this package."

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 13 april 2009 - 08:02.


#77

Postad 13 april 2009 - 11:26

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Haha va fasen. De verkar ha grym utveckling med projektet.

#78

Postad 29 april 2009 - 19:35

Veric
  • Veric
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som fått problem med 4therecord efter senaste uppdateringen av Mediaportal och Streamed MP?
Jag kan inte hitta mina TV-inspelningar, sidan innehåller inga filer. De finns i mappen där inspelningarna sparas, men de dyker inte upp på sidan "Inspelad TV). De går alltså att starta manuellt (utanför Mediaportal)

#79

Postad 30 april 2009 - 08:42

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som fått problem med 4therecord efter senaste uppdateringen av Mediaportal och Streamed MP?
Jag kan inte hitta mina TV-inspelningar, sidan innehåller inga filer. De finns i mappen där inspelningarna sparas, men de dyker inte upp på sidan "Inspelad TV). De går alltså att starta manuellt (utanför Mediaportal)


Som default är skinnet FTR 1.4-kompatiblelt, vilket är väldigt dumt, för 1.4 är inte släppt ännu. 1.3-xml'er finns att tanka hem i tråden för senaste versionen av StreamedMP.

#80

Postad 30 april 2009 - 18:55

Veric
  • Veric
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Som default är skinnet FTR 1.4-kompatiblelt, vilket är väldigt dumt, för 1.4 är inte släppt ännu. 1.3-xml'er finns att tanka hem i tråden för senaste versionen av StreamedMP.

Vilken tråd menar du då? Jag trodde att detta var tråden för senaste version av StreamedMP. Eller, menar du MediaPortals forum? Där har jag inte hittat någon hänvisning till xml. Hjälp önskas...

Tillägg: TV-guiden fungerar alldeles utmärkt. Jag kan välja att titta på en pågående inspelning genom att välja programmet i TV-guiden. Det är endast när inspelningen är avslutad som problemet finns då den då ska ligga under "Inspelade program".

Redigerat av Veric, 30 april 2009 - 19:01.


#81

Postad 01 maj 2009 - 11:47

snesteg
  • snesteg
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Veric kör du MediaPortal 1.0.1?

#82

Postad 03 maj 2009 - 13:32

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0

Vilken tråd menar du då? Jag trodde att detta var tråden för senaste version av StreamedMP. Eller, menar du MediaPortals forum? Där har jag inte hittat någon hänvisning till xml. Hjälp önskas...

Tillägg: TV-guiden fungerar alldeles utmärkt. Jag kan välja att titta på en pågående inspelning genom att välja programmet i TV-guiden. Det är endast när inspelningen är avslutad som problemet finns då den då ska ligga under "Inspelade program".

Här, i första posten i tråden på MediaPortals forum.

#83

Postad 06 maj 2009 - 09:49

Veric
  • Veric
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Veric kör du MediaPortal 1.0.1?

Ja, jag kör senaste versionen av MediaPortal.

Här, i första posten i tråden på MediaPortals forum.

Jag letade i den tråden men hittade inga 1.3-xml:er. Då du säger att de ska finnas där måste mina ögon ha varit rejält slitna. Jag gör ett nytt försök (om du inte kan ange # för vilket inlägg som innehåller det jag behöver).
Jag löste tillfälligt problemet genom att lägga in xml-fil från BlueWide. Det fungerar men ser rätt illa ut.

#84

Postad 02 januari 2011 - 23:20

tuxied
  • tuxied
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Hej! jag installerade media portal 1.1.2 i går och sen streamedMp 1.4.9 följde med lite plugin så jag får "fanart" när jag kollar på serier men under filmer, så har jag bara bakgrundsbilden på de röda biostolarna (när jag blädar bland filmerna så ändras inte bakgrundsbilden, så som den gör när jag blädrar bland serierna)

Nån som känner igen det problemet?

Har kollat wikin:
http://wiki.team-med..._Database_1.2.0

och då ser jag att med video database 1.2 så finns det checkboxar för att hämta fanart för "film/movies"
jag verka ha fått version 1.1.0 av videodatabase när jag installerade mediaportal 1.1.2. jag har inte de valen när jag kör video database :)

Om jag byter till default skinet (blueWide) så byts bakgrundsbilden när jag blädrar bland filmerna

Hur felsöker jag detta?

Redigerat av tuxied, 02 januari 2011 - 23:23.


#85

Postad 03 januari 2011 - 08:46

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0

Hej! jag installerade media portal 1.1.2 i går och sen streamedMp 1.4.9 följde med lite plugin så jag får "fanart" när jag kollar på serier men under filmer, så har jag bara bakgrundsbilden på de röda biostolarna (när jag blädar bland filmerna så ändras inte bakgrundsbilden, så som den gör när jag blädrar bland serierna)

Nån som känner igen det problemet?

Har kollat wikin:
http://wiki.team-med..._Database_1.2.0

och då ser jag att med video database 1.2 så finns det checkboxar för att hämta fanart för "film/movies"
jag verka ha fått version 1.1.0 av videodatabase när jag installerade mediaportal 1.1.2. jag har inte de valen när jag kör video database :)

Om jag byter till default skinet (blueWide) så byts bakgrundsbilden när jag blädrar bland filmerna

Hur felsöker jag detta?

Du ska använda Moving Pictures pluginet istället för My Movies tillsammans med StreamMP. Moving Pictures följer med i StreamMP installationen.

#86

Postad 04 januari 2011 - 00:15

tuxied
  • tuxied
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Du ska använda Moving Pictures pluginet istället för My Movies tillsammans med StreamMP. Moving Pictures följer med i StreamMP installationen.


Det löste det. Tack!
ska Audioscrobbler pluginet användas för musiken? har inte fått ner alla covers för albumen.

#87

Postad 21 januari 2011 - 09:06

hydrolift
  • hydrolift
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Har en Asus eee box 1501p som jag först provade med Windows Media Center. WMC fungerar segt med denna klena lilla dator och jag fick aldrig till flytet riktigt med filmerna trots alla "rätta" codecs, hårdvaruacc osv. Bytte då till XBMC och här flyter allt på mycket bättre från scratch. Som natt och dag faktiskt mot WMC. Tyvärr finns dock inte stöd för TV i XBMC (ännu) och jag är därför tvingad till att använda WMC till tv-inspelningar och XBMC till allt annat.

Tänkte därför testa StreamedMP men är lite kluven. Har hört att det är minst lika mycket inställningar för att få till allt i StreamedMP som det är i WMC så därför undrar jag om någon vill klargöra följande:

  • Behöver jag installera Haali, CoreAVC, Vobsub m.m. för att spela filmer i StreamedMP på samma sätt som i WMC?
  • Är navigering i StreamedMP lika segt o buggigt som i WMC eller är det reptilsnabbt o snyggt som i XBMC?

mvh
Olle

#88

Postad 21 januari 2011 - 09:21

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
1. Mitt tips är att först avinstallera alla dina codecs, Haali, CoreAvc, vobsub mm mm. Installera sedan "SAF V5.00" så klarar du att spela upp alla format.

Har inget svar på fråga 2 eftersom jag aldrig använt XBMC men jag tycker det är snabbt nog för mig.

Kanske misstar mig men fick intrycket att du ser StreamedMP som ett program men kom ihåg att det bara är ett skin till Mediaportal. Du måste alltså installera Mediaportal först.

#89

Postad 21 januari 2011 - 15:50

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Tror det finns en risk att MediaPortal kommer gå tungt på en Eee box.

Du skulle ju kunna installera t.ex. For The Record för TV-inspelning, administrera inspelningar via webbgränssnitt och spela upp dem i XBMC.

Så skulle nog jag gjort i din sits.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.