Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med kanalscanning i MP

29 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Technotrend TT-budget S2-3200 (TV-kort) 1 6 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 27 oktober 2009 - 20:45

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har väldiga bekymmer med att scanna kanaler i MediaPortal.

Tidigare hade jag ett FloppyDTV DVB-C + CI och det fungerade utan problem.
Nu efter flytt till villa har vi parabol med Canal Digital, och då har jag bytt till ett TechnoTrend S2-3200. Nu i MediaPortal så har jag ställt in LNB och scannar efter kanaler.

Jag får fram signalstyrka m.m. och scanningen börjar och kanalar hittas.
Dock när frekvens (eller vad det blir med parabol) ska ändras och söka vidare, så hänger sig SetupTV.

Detta händer konstant för mig, även efter ominstallation.
Har tom. testat att installera om MediaPortal med både MSSQL och MySQL, men det blir samma problem.
Som mest har han lyckats scanna två olika frekvenser men vid byte till den tredje så hänger sig programmet.

Någon som vet varför detta händer och eventuellt har en lösning på problemet?

Tackar.

#2

Postad 27 oktober 2009 - 22:47

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Mediaportal kan vara duktigt på att j-vlas...särskilt vad gäller scanningen.
Vissa versioner kan fungera utmärkt (nåja), andra inte alls...

Prova att importera denna export.xml i tv-servern och återkom med feedback.

Bifogad fil  export.xml   1,45MB   24 Antal nerladdningar

#3

Postad 17 november 2009 - 03:33

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Jag har precis skaffat ett likadant kort som du och har inga problem med scanningen. Kör senaste Mediaportal 1.1 Beta. Tar dock en väldig tid för mig då jag söker på 4 satelliter och den hittar dessutom inte alla kanaler, exemplevis TV4 HD. Vet inte varför?

#4

Postad 02 december 2009 - 10:39

Unregistered16b96569
  • Unregistered16b96569
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Kan det inte vara så att CD har börjat med card pairing nu? Har ju varit på tapeten ett tag och det har funkat för vissa. Men pratar man med CD så kommer de börja hårt med card pairing.

Därför är man slav under Roberts regim.

P

#5

Postad 07 mars 2010 - 07:50

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Jag har nu gått och väntat på att MediaPortal 1.1.0 RC1 ska släppas, i förhoppning om att mina problem med scanningen skulle lösa sig med ny version av MP.

Nu när versionen är släppt och installerad och klar, så har jag ett annat problem nu än förra gången.
Jag kör som sagt Canal Digital och ett TechnoTrend S2-3200 kort i HTPC:n.
TV-kortet är installerat med BDA drivers, och kortet återfinns sedermera i TV-Servern. Jag har bockat för Sat #1 och enbart ändrat satelliten som ska användas/scannas, där jag då valt 0.8W Thor 3, 5...

Jag väljer därefter att uppdatera satellitlistan, och sedan scanna efter kanaler.
Signal level och signal strength är noll, medan resultatet blir "No signal" för samtliga frekvenser som MP scannar igenom. Jag kan ju tillägga att det går utmärkt att scanna med digitalboxen vid sidan om.
Vad jag sedan testade var att byta ut satelliten mot Sirius 4, alltså Viasats utbud, och där scannar han fram en massa kanaler, helt utan problem. Detta får ju mig att dra slutsatsen att det är något fel med just den Thor satelliten som jag valt i listan.

Är det någon som varit med om samma sak, eller känner till någon lösning på det här problemet?
Det börjar verkligen gå mig på nerverna nu.

Tackar.

#6

Postad 07 mars 2010 - 16:52

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0

Jag har bockat för Sat #1 och enbart ändrat satelliten som ska användas/scannas, där jag då valt 0.8W Thor 3, 5...


Här finns mycket som kan/bör ställas in för att det skall fungera riktigt. Det faktum att du får signal o kanaler när du väljer Sirius istället för Thor innebär ju att tv-servern fungerar. Vad hittar den för kanaler...hör de hemma på Thor eller Sirius..? Har du ett eller flera LNB..?? Disecq...??? Hur har du kopplat den...Thor till vilken ingång t.ex...????

Förra året lastade jag upp en export.xml fil till dig att prova. Gjorde du det..? Jag fick ingen feedback...

Så här skall servern vara inställd för 2 LNB, Thor på ingång 1 Sirius påingång 2:

Postad bild

Redigerat av Unregistered1b955732, 08 mars 2010 - 08:51.


#7

Postad 08 mars 2010 - 07:49

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Tackar för snabb respons CHA.

Precis, TV-Servern fungerar ju.
Kanalerna jag får med Sirius valt är i princip en rejäl drös med Viasat kanaler, plus en hel del annat också.
Men det verkar helt klart som att kanalerna hör hemma på Sirius satelliten.

När det kommer till antalet LNB och om jag kör med DiseqC, så får jag tyvärr säga att jag inte vet, då parabolen redan satt på plats när vi flyttade in. Dock ser det ut som (när man tittar utifrån) att det sitter två LNB på parabolen.
Sen att jag får in massa kanalar från Sirius, samtidigt som Thor fungerar på vanliga digital-boxen borde väl betyda att jag faktiskt har en DiseqC switch.

Min tanke var faktiskt också att man kanske var tvungen att ställa in Thor och Sirius på respektive ingång som de (eventuellt, då jag inte vet om switch är närvarande) är kopplade på ev. DiseqC switch. Så jag har faktiskt redan testat att ställa in Thor på Sat #2, även där utan framgång. Vad som är lite märkligare kanske, är att Sirius faktiskt fortfarande fungerar när jag ställer in den på Sat #2. Detta fick mig att dra slutsatsen att det inte hade någon betydelse vilket Sat # man satte de olika satelliterna på.

Ja det stämmer. Jag får ursäkta att jag inte kom tillbaka med någon respons. Det drog ut på tiden med möjlighet att testa tyvärr. Men jag testade den för ett några månader sen, och alla kanaler kom in som de skulle, dock klagade MediaPortal på att jag inte hade något TV-kort, när jag gick in i MyTV, vilket var väldigt märkligt eftersom TV-Servern hittade på TV-kortet (och inställningarna för gjorda att kolla mot TV-Servern).

Angående din bild, har du möjlighet att bistå med en större bild, då jag har svårt att uttyda vad det står?

#8

Postad 08 mars 2010 - 09:19

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Har editerat bilden ovan, nu kan du klicka på den och (förhoppningsvis) även läsa vad som står... :)

Sen att jag får in massa kanalar från Sirius, samtidigt som Thor fungerar på vanliga digital-boxen borde väl betyda att jag faktiskt har en DiseqC switch.


Ja, det stämmer. Det låter också som att diseqc-ordningen är omkastad, som jag misstänkte.
Det är superviktigt att man vet vad som finns i änden av koaxkabeln, alltså hur parabolen är inställd o kopplad.
När en montör sätter upp en "Nordenparabol", alltså med två LNB, ett för Thor samt ett för Sirius, så SKA Thor sitta på ingång 1 på diseqc-switchen. Detta är standard och så är alla (nästan...) satmottagare förkonfigurerade.
Däremot, när en "hemmapulare" har satt upp sin egen parabol så vet man aldrig hur det är utfört...man får ofta räkna med att den är dåligt inriktad, diseqc-ordningen omkastad, fukt i kontakterna etc... :D

Nej, vad det står för "Sat #1-4" spelar faktiskt ingen som helst roll. Kolumnen därpå, "DiSEqC", är den viktiga.!
Titta på min bild.
På raden för Thor har jag valt "Level1AA" samt för Sirius "Level1AB".
Du skall ställa in precis tvärtom, alltså "Level1AB" för Thor och "Level1AA" för Sirius.
Gör detta, men sök inte. Klicka OK istället och starta TV-Server Configuration på nytt, detta för att vara säker på att inställningen sparats.
Sök sedan.

Återkom med feedback...

Redigerat av Unregistered1b955732, 08 mars 2010 - 09:25.


#9

Postad 09 mars 2010 - 05:36

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Nu har jag testat igen, men det fungerar tyvärr fortfarande inte.
Jag har testat ställa in Thor som satelllit och sedan testat samtliga inställningar under DiseqC, men han får fortfarande ingen signal. Vad som ärmer konstigt är att jag faktiskt kan fortsätta scanna av Sirius oavsett vilken DisqC inställning jag har valt.

Jag trodde definitivt att det här skulle fungera, men började ana oråd direkt när jag kom hem och såg att Sirius faktiskt stiid på None under DisqC.

#10

Postad 09 mars 2010 - 11:32

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0

Jag kan ju tillägga att det går utmärkt att scanna med digitalboxen vid sidan om.


Vad är det du får in med din vanliga digitalbox...? Om det är Thor, gå in och titta hur den är inställd vad gäller diseqc osv...

Det låter ju annars som att diseqc-switchen är defekt, eller att enbart sirius-lnb't är kopplat.

#11

Postad 09 mars 2010 - 11:53

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Jag försökte faktiskt att gå in på digital boxen och kolla inställningarna, men den verkar vara låst så det enda jag ser är att satelliten den söker av är Thor, plus en frekvens eller något. Dock ser jag inte något om low freq., high freq. osv som man kan ställa in i TV-Servern.

Men annars så är det ju Thor som digital boxen faktiskt får in kanaler för, så att det är DisqC switchen eller lnb eller dylikt som är defekt eller ej inkopplat, har jag svårt att tro. Det är liksom bara i TV-Servern det inte fungerar. Men jag får sätta mig med digital boxen ikväll och kolla om det finns några andra inställningar.

#12

Postad 09 mars 2010 - 12:04

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Du kan alltså se Canal Digitals utbud på din digitalbox...?

Ladda ner TransEdit från http://www.dvbviewer...?page=downloads.
Prova sedan att söka Thor därifrån. Testa även där olika diseqc-inställningar.

#13

Postad 10 mars 2010 - 08:49

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Ja, Canal Digital är det jag kör med, och det fungerar således felfritt på digitalboxen.

Jag testade TransEdit, men vet inte om jag har ställt in det korrekt, för som det är nu hittas inga kanaler alls. Inte ens när jag kör för Sirius. Se bild nedan.
Jag har testat olika DiseqC inställningar för både Thor och Sirius.

Edit: Jag har antagit att "Update" knappen är för att scanna efter kanaler, men detta tolkade jag först som att uppdatera transponderlistan, så detta kanske är felaktigt av mig.

Bifogad fil  TransEdit.png   72,76K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av mArBLe, 10 mars 2010 - 15:12.


#14

Postad 10 mars 2010 - 15:37

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
När du har markerat en satellit, som du har gjort med Sirius, väljer du sedan diseqc-inställning, vilket du också gjort korrekt...A/B för Sirius, A/A för Thor.
Efter detta är det viktigt att du trycker "apply" för att spara diseqc-inställningen till satelliten.

Efter detta är det bara att trycka "scan all" så söks satelliten av.

#15

Postad 11 mars 2010 - 06:56

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Har testat TransEdit igen, och får inga kanaler alls där.
Jag testade även att scanna igen i TV-Servern, och nu får jag inte några kanaler ens för Sirius där.
Dock ser jag att jag får Signal Strenght och Signal Quality på en hel del transponders (dock långt ifrån alla), men det enda resultatet jag får är att TV-Servern säger "Nothing found".
Här gjorde jag test då även för Thor, och enda gången jag får signal strength och quality är faktiskt när jag väljer DiseqC Level1 AA (precis som det skulle vara för norden parabol), men även där får jag bara "Nothing found". När jag valde någon annan DiseqC inställning så fick jag bara "No signal" på samtliga transponders.

Det här börjar gå mig lite på nerverna nu. I min värld borde det fungera med de här inställningarna.

#16

Postad 11 mars 2010 - 12:12

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Ja, du har rätt. Det borde fungera.
Måste nästan vara något fel på Technotrendkortet, eller din pc i övrigt.
Mycket märkligt.

Du har inte möjlighet att flytta över dvb-kortet i en annan pc o prova..?
Mycket jobb, jag vet, men detta för att klura ut exakt vad som är galet, kortet eller din pc...

Jo, en annan sak...
...det är väl inte så att du har anslutit dvb-kortet via din digitalbox LNB-out koppling (om sådan finns)...?
Det fungerar inte, då är digitalboxen med o ställer till det. Dvb-kortet måste ha egen kabel, koppla alltså ur digitalboxen helt o flytta koaxkabeln till dvb-kortet.

#17

Postad 11 mars 2010 - 13:07

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Nej nej, tv-kortet har en egen koax kabel till sig (jag kopplar alltså ut kabeln som går till digital boxen och kopplar in tv-kortet varje gång jag testar scanningen nu).

Exakt samma hårdvara för HTPC:n fungerade klockrent (inkl. med MediaPortals TV-Server) när jag körde med ett FloppyDTV DVB-C kort, gentemot Tele2's kabel-tv, i lägenheten precis innan vi flyttade till huset.
Så fort vi flyttade till huset så bytte jag ut kortet till ett Technotrend S2-3200, och det var vid den här tidpunkten vi pratades vid om första gången om problemet med kanalscanningen.

Men det borde väl inte vara något problem med kortet eftersom jag fick in kanalerna korrekt för Sirius tidigare?

#18

Postad 11 mars 2010 - 13:28

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Att ett DVB-C har fungerat tidigare betyder tyvärr inte att ett DVB-S av annat fabrikat kommer att fungera. MediaPortal är av en känslig natur... :blink:
DvbViewer/TransEdit däremot är pålitligt till 100%...fungerar det inte där så är det något som är fel.

Men det borde väl inte vara något problem med kortet eftersom jag fick in kanalerna korrekt för Sirius tidigare?


Njaee...du fick väl inte in dem korrekt...du skrev att du fick in dem oavsett diseqc-inställning...det är definitivt fel.

Provat att installera av/om drivrutinerna till kortet..?

Om du vill så får du gärna skicka kortet till mig så testar jag det i min HTPC. Där sitter redan två S2-3200.

#19

Postad 11 mars 2010 - 15:21

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Hehe, jo visst är MP känsligt minsann. ;)

Nej det är sant, jag fick in kanalerna oavsett DiseqC inställning.

Drivrutinerna har jag inte testat att installera om ännu faktiskt (hela HTPC:n var formaterad nu i helgen som var, så allting är fräscht på den nämligen). Men jag får testa installera om dessa, annars får jag kanske ta och skicka över kortet till dig, det hade varit sjysst.

Dock, angående drivrutiner, har du möjlighet att länka till "korrekt" drivisar för kortet?
Jag försökte nämligen att ladda ner senaste drivisar från TechnoTrends hemsida, men det fanns ett helt gäng och (åtminstone tyckte jag detta) sidan var inte väl beskriven.
Jag kör Win 7 64-bitars på HTPC:n. Kan det annars vara operativsystemet som sätter käppar i hjulen för drivrutinerna till kortet? Drivisarna gick dock in utan problem.

#20

Postad 11 mars 2010 - 15:39

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0

Jag kör Win 7 64-bitars på HTPC:n


Oj...!!!!
Sjuan, dessutom i 64-bitars...
Här tror jag vi har roten till problemet... ;)
Inser att jag borde frågat tidigare vilket os du kör...

Själv håller jag envist kvar vid XP vilket är beprövat och fungerar utmärkt. Har förvisso lagt in sjuan på en partion men ännu inte labbat med den...
Ärligt talat vet jag inte hur bra varken Technotrend eller MediaPortal fungerar med Win7...men det faktum att drivrutinerna fortfarande är i beta-stadiet kan ju tyda på att allting inte är 100% ännu...

Hursomhelst, drivrutinerna finns här:

http://www.dvbshop24...notrend-Budget/

De översta för Win7 medan XP skall ha 5.0.1.8 lite längre ner.

Jag skulle nog rekommendera att du lägger in en XP-partion.......

#21

Postad 12 mars 2010 - 06:58

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Lika så som att jag kanske borde ha nämnt det tidigare. ;)

Tackar för länken till drivrutinerna. Den sidan hittade jag inte på när jag själv letade.

Jag testade igår kväll att avinstallera de gamla drivrutinerna, och installera de senaste för Win 7.
Helt plötsligt så fick jag in 330 kanaler på Thor genom TransEdit.

Men tyvärr är inte problemet löst helt och hållet ännu. I TransEdit så testade jag först med DiseqC inställning Level1 A/A, och det fungerade klockrent. Sen testade jag Level1 A/B, och det fungerade fortfarande klockrent.
Här avbröt jag för att testa scanningen i TV-Servern nu på morgonkvisten (det är här det riktigt märkliga börjar). Jag startar upp TV-Servern, där Thor samt DiseqC Level1 A/A redan är valt sedan tidigare, och således behöver jag inte trycka på "Ok" och öppna upp TV-Servern igen. Jag trycker på Scan channels, och jag får exakt samma resultat som sist. "No signal" varvat med "Nothing found". Efter att testat olika DiseqC inställningar i TV-Servern, utan något resultat (på övriga DiseqC så blev det enbart "No signal", också precis som tidigare). Nu tänkte jag att jag måste kolla i TransEdit igen, och simsalabim, nu fick jag inte upp några kanaler ens i TransEdit längre, inte ens på oilika DiseqC.

Det enda jag kan se som spökat till drivrutinerna eller något, är att jag stängde av datorn över natten, och då passade Win 7 på att installera uppdateringar. Sen startade jag upp datorn nu på morgonen igen och fick ovan resultat.

Jovisst, det kan ju kanske vara som så att drivrutinerna inte riktigt fungerar som de ska ännu, i och med att de fortfarande är på beta stadiet. Men det är så märkligt att det fungerade klockrent innan jag startade om datorn.

#22

Postad 12 mars 2010 - 18:08

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Jag repeterar...lägg in XP... ;)

#23

Postad 13 mars 2010 - 15:57

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Nu har jag testat ytterligare lite till, och kommit fram till en väldigt märklig sak.

Efter ovan problem, när jag kom hem igår kväll, så startade vi om datorn. Efter detta så körde jag en kanalscanning i TransEdit, och fick återigen upp 330 kanaler när jag sökte av Thor. Därefter gick jag in i MediaPortal och gjorde en likadan scanning på Thor. Förvisso vart det lite framåt jämfört med tidigare, då jag faktiskt fick in 10 kanaler på första transpondern, men sen vart det enbart "No signal" samt "Nothing found", där det faktiskt fanns signalstyrka.

Efter detta gick jag in i TransEdit igen för att kolla så alla inställningar var desamma, körde en till scanning i TransEdit, och nu fick jag helt plötsligt inte fram några kanaler igen. :)

Nu började det verka som att det alltid fungerar klockrent att scanna fram alla kanaler via TransEdit, direkt när jag startat om datorn. Efter lite mer testande här nu under dagen, så har jag konstaterat att det går alldeles utmärkt i TransEdit, ända fram till dess att jag kör en kanalscanning i MediaPortal. Så fort jag gördetta i MediaPortal och sen hoppar tillbaka till TransEdit så fungerar det inte igen. Startar jag om datorn så fungerar det återigen klockrent, men bara i TransEdit.

Det känns således som (speciellt eftersom jag faktiskt får inte några få kanaler via scanningen i MediaPortal) att MediaPortal gör så att TV-kortet tappar signalen strax efter påbörjad scanning, tills det att man startar om datorn.

#24

Postad 14 mars 2010 - 12:44

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Jag repeterar...lägg in XP... :P

Nej, men allvarligt, jag vet inte hur jag skall hjälpa dig komma vidare med detta problem då du använder ett för mig okänt operativsystem. Med XP fungerar Technotrend och MediaPortal klockrent (nåja...men det fungerar... :D .)

Redigerat av Unregistered1b955732, 14 mars 2010 - 12:45.


#25

Postad 15 mars 2010 - 06:53

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Hehe, nej jag förstår detta.
Men du har hjälpt till en hel del ändå tycker jag, trots att jag inte fått det att fungera ännu.
TransEdit t.ex. är ju grymt bra att testa scanningen med.

Jag ska faktiskt köra in en partition med XP och kolla om det fungerar "klockrent" då.
I så fall vet man ju att det är operativsystemet.
Fungerar det däremot inte då så kan det ju vara så att något är knas med mitt tv-kort. Men det verkar ju inte vara det då scanningen faktiskt fungerar perfekt när jag kollar med hjälp av TransEdit.

Men vi får se. Jag återkommer i ärendet efter jag slängt in XP.
Ska försöka att hinna med det innan man sticker ner till gbg på torsdag, annars får det bli efter helgen.

Edit: Visst är det 32-bitars Windows XP som du kör med CHA?

Redigerat av mArBLe, 15 mars 2010 - 07:39.


#26

Postad 15 mars 2010 - 14:25

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Japp, XP 32.

#27

Postad 01 april 2010 - 14:37

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Hur har det gått..?

#28

Postad 05 april 2010 - 06:15

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Sådär ja, nu är problemet löst.

Jag installerade Win XP 32-bitars igår och nu fungerar kanalscanningen hur bra som helst, inkl. att titta på preview av kanalerna. =)

Det verkar ju onekligen som att beta-drivrutinerna till TechnoTrend kortet verkligen är just det, BETA.
Eller så är det helt enkelt MediaPortal som ännu inte fått bra stöd för Win 7, i och med att scanning gick bra även förut i TransEdit.

Oavsett så är problemet löst nu efter ett halvår med strul, vilket känns fruktansvärt skönt.
Nu ska bara kanalerna sorteras, EPG fixas till och alla plugins som man "behöver" ha installeras och confas. ;)

Får tacka så mycket för hjälpen och din support.

#29

Postad 05 april 2010 - 11:15

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Jag får nog tyvärr revidera mitt senaste svar.

Edit: Post flyttad till denna tråd.

Redigerat av mArBLe, 06 april 2010 - 06:03.


#30

Postad 10 april 2010 - 05:37

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Ville bara tillägga, om andra också har problem med att få igång sitt TechnoTrend S2-3200 kort i Windows 7.

Då jag inte lyckats få igång bitstreamat ljud i XP så bestämde jag mig för att blåsa burken och installera Win 7 igen.
Denna gång använde jag mig av XP drivrutinerna för tv-kortet, och nu fungerade det klockrent (notera att jag inte har utfört någon kanalscanning utan importerat tv-server settings från den fungerande XP-installationen), både SD- och HD-kanaler. :)

Jag vet dock inte om det är Win 7 Beta drivrutinerna till tv-kortet som strulade förut, eller om det kanske var något annat som satte käppar i hjulen. Denna gång installerade jag Windows 7, sen drivrutiner till all hårdvara och sedan gick jag direkt på att installera MediaPortal.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.