Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty Modern Warfare [PS4]

459 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 22 mars 2020 - 14:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Kan ju tycka det känns märkligt att man ska bli matchad med pc-spelare som sitter med mus+t bord när man spelar Warzone?

 

Det kan du väl stänga av?



#402

Postad 22 mars 2020 - 15:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Det kan du väl stänga av?


Man måste ju ha crossplay på, och när lobbyn laddar ser jag flera med symbol för PC och mus. Kan inte stänga av ngt annat vad jag ser i menyerna

#403

Postad 22 mars 2020 - 16:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Det är mer en önskan än lag att man slipper tgb/mus med den funktionen.

#404

Postad 22 mars 2020 - 18:06

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Är väl bara vanliga multiplayer man kan slå av crossplay.

Förmodligen för att man snabbt ska kunna fylla upp Warzone-matcherna

#405

Postad 27 mars 2020 - 18:09

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
Ny uppdatering på 11,5 GB så det blir inget spel ikväll.
Nån som vet vad dom lagt till?

#406

Postad 27 mars 2020 - 18:46

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
En ny bana bland annat, Khandor Hideout.

#407

Postad 02 april 2020 - 06:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Nån mer som upplevt kraftigt laggiga matcher i Warzone på senaste? Igår var det helt ospelbart för min del, tog nån sekund innan saker plockades upp från marken osv. Att vinna en duell var bara att glömma.

#408

Postad 02 april 2020 - 06:55

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Nån mer som upplevt kraftigt laggiga matcher i Warzone på senaste? Igår var det helt ospelbart för min del, tog nån sekund innan saker plockades upp från marken osv. Att vinna en duell var bara att glömma.


Spelar endast Warzone och upplevde samma sak dagen före. Ospelbart. Ibland så laggar det innan matchen börjar, uppvärmningen eller vad man vill kalla det.

#409

Postad 02 april 2020 - 07:08

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Tycker att warzone alltid beter sig så. Servern är så ruskigt dålig och har sån j*vla hög ping. De måste ändra så de söks på best connection istället för sbmm. Det är så fruktansvärt inconsistent.

Men annars är det skoj. Kan behövas några justeringar. Jag ser gärna att de plockar bort loadout helt.

#410

Postad 02 april 2020 - 08:12

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Många sitter väl hemma i karantän eller tyvärr blivigt arbetslösa så belastningen kan vara stor just nu...

#411

Postad 02 april 2020 - 08:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Spelar endast Warzone och upplevde samma sak dagen före. Ospelbart. Ibland så laggar det innan matchen börjar, uppvärmningen eller vad man vill kalla det.


Ja, det var på uppvärmingen jag först märkte av det. Folk teleporterade runt och det GICK inte att skjuta någon alls. Däremot så tycker jag lagg under uppvärmningen inte alltid påverkat matchen sen. 150 pers intryckta på ett litet område gör nog lite skillnad.

Tycker att warzone alltid beter sig så. Servern är så ruskigt dålig och har sån j*vla hög ping. De måste ändra så de söks på best connection istället för sbmm. Det är så fruktansvärt inconsistent.

Men annars är det skoj. Kan behövas några justeringar. Jag ser gärna att de plockar bort loadout helt.


Tyckte inte jag upplevde liknande problem i början. I helgen tror jag att det var första gången jag började uppleva märklig rubberbanding och att man plötsligt började springa ”snabbspolat” med jämna mellanrum. Men igår var det alltså helt ospelbart. Men jag undrar också vilka servers man hamnar på emellanåt. När någon har typ sydamerikanska flaggan som calling card ringer ju varningsklockan.

Kan hålla med, loadouts borde helt tas bort. Det uppmanar bara till massa campande på tak med snipers, sjukt tråkigt.
Samt fordon verkar suga upp all damage även om man skjuter i rutan osv. Fick PUBG-vibbar en runda häromdagen där det körde runt två lastbilar i slutskedet och var typ odödliga. Dom borde försvagas kraftigt.

#412

Postad 02 april 2020 - 09:37

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Ja, det var på uppvärmingen jag först märkte av det. Folk teleporterade runt och det GICK inte att skjuta någon alls. Däremot så tycker jag lagg under uppvärmningen inte alltid påverkat matchen sen. 150 pers intryckta på ett litet område gör nog lite skillnad.


Tyckte inte jag upplevde liknande problem i början. I helgen tror jag att det var första gången jag började uppleva märklig rubberbanding och att man plötsligt började springa ”snabbspolat” med jämna mellanrum. Men igår var det alltså helt ospelbart. Men jag undrar också vilka servers man hamnar på emellanåt. När någon har typ sydamerikanska flaggan som calling card ringer ju varningsklockan.

Kan hålla med, loadouts borde helt tas bort. Det uppmanar bara till massa campande på tak med snipers, sjukt tråkigt.
Samt fordon verkar suga upp all damage även om man skjuter i rutan osv. Fick PUBG-vibbar en runda häromdagen där det körde runt två lastbilar i slutskedet och var typ odödliga. Dom borde försvagas kraftigt.

 

Jag upplever ofta problem med att man inte riktigt vet hur man kan spela runda för runda. Ibland är det bra ibland horribelt. Upplever gulag som ett rent skämt. Det stora problemet är hitmarkers på spelet, aldrig varit med om sådan dålig hitreg  på något cod, inte på länge iaf.

 

Japp håller med, det är svårt att komma undan i sidled mot fordon. det är bara att gömma sig  :P



#413

Postad 02 april 2020 - 21:41

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Otrolig svajig kvalitet på matcherna ikväll också. Var en eller två matcher jag fick lämna pga brutalt lagg. Oftast märker man ju det i uppvärmingen och kan söka ny match direkt, annars märker man det när man ska hoppa fallskärm och antingen planet hackar fram eller det går inte att ”fälla ur-cutta-fälla ut-cutta” osv utan man börjar teleportera runt hursomhelst.

Hade dock iaf 3 rundor som flöt utan några problem som jag märkte iaf. När man spelar solo så får man ju iaf upp 8 andra pers i lobbyn innan rundan laddar, i varje match var det 2/3 som sitter med mus och t-bord. Inte konstigt att man har visst underläge i många fall.

#414

Postad 05 april 2020 - 09:55

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 940 inlägg
  • 0

Spelat lite på PC, och testat med ps4an med projektorn hemma, riktigt kul, fick en del kills,tack vare aimassisten  :ph34r:  :lol:

Men... när jag spelar på konsol, vi jag faen inte möta PC spelare, jag vill möta PC spelare på... PC!  :o

Såvida jag inte ska spela med nån man känner... att inte det går att bocka bort, så man bara mäter konsolspelare, är för mig en gåta  :huh:

 

Edit: hittade det under options/account, crossplay disable

Men mot xbox tycker jag man skulle kunna välja... 


Redigerat av Garrett, 05 april 2020 - 10:30.


#415

Postad 05 april 2020 - 14:34

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Första gången idag (polarna med familj har svårt att synka tider) som jag spelade BR och det va 2 st svenskar i min grupp. Fifan så mycke roligare och bättre det vart! Vist man har spelat med många bra (och dåliga) grabbar innan som hjälper till å har ett mönster när man spelar. Men med dom här 2 så va det det redigt kul att spela! =)

#416

Postad 06 april 2020 - 08:39

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
BTW är det nån/några som spelar på ps4 och vill ha med 1 till eller börja med 1 så lägg till mig med samma Alias här som på PS så får vi se om vi är online samtidigt!??
En liten notering bara är att jag för några årsen va med om en rejäl olycka och tappa rösten helt, men idag har fått en annan röst men är inte den starkaste men hoppas den funkar online.

#417

Postad 06 april 2020 - 10:14

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
Jag lägger till dig sen.
Har mina barn just nu så då är spelandet på ps4:an något begränsad.
Dom sticker på onsdag och då är det fritt fram!

Heter HasseAndersson på ps4:an.
Jo jag vet. Men det var mina barn som valde det till det sekundära kontot, när dom la beslag på mitt tidigare primära konto...

#418

Postad 06 april 2020 - 10:35

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Jag lägger till dig sen.
Har mina barn just nu så då är spelandet på ps4:an något begränsad.
Dom sticker på onsdag och då är det fritt fram!

Heter HasseAndersson på ps4:an.
Jo jag vet. Men det var mina barn som valde det till det sekundära kontot, när dom la beslag på mitt tidigare primära konto...

Kul! Är själv barnfri denna vecka men vi kollar upp sen tid när det passar mot onsdag.

#419

Postad 06 april 2020 - 13:32

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

BTW är det nån/några som spelar på ps4 och vill ha med 1 till eller börja med 1 så lägg till mig med samma Alias här som på PS så får vi se om vi är online samtidigt!??
En liten notering bara är att jag för några årsen va med om en rejäl olycka och tappa rösten helt, men idag har fått en annan röst men är inte den starkaste men hoppas den funkar online.


Spelar spontant och är en gubbe, så är du lite äldre (inte jätteförtjust att spela med 15åringar) och accepterar mina dåliga skills kan du söka efter SurPappa.

#420

Postad 06 april 2020 - 16:24

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Spelar spontant och är en gubbe, så är du lite äldre (inte jätteförtjust att spela med 15åringar) och accepterar mina dåliga skills kan du söka efter SurPappa.

Vi sitter i samma båt möjligen om du räknar allt över 25 som gubbe så klassar jag in med mina stadiga 38 😂

#421

Postad 06 april 2020 - 18:17

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Vi sitter i samma båt möjligen om du räknar allt över 25 som gubbe så klassar jag in med mina stadiga 38 😂


😆, 1,5månader till så klockar jag in på 41. Vem sa att tvspel var för barn?

#422

Postad 06 april 2020 - 18:22

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

, 1,5månader till så klockar jag in på 41. Vem sa att tvspel var för barn?


Barn var nått när vi började spela

#423

Postad 05 maj 2020 - 19:18

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Psst: Demolition....

#424

Postad 06 maj 2020 - 12:56

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

...man



#425

Postad 06 maj 2020 - 16:15

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
...2

#426

Postad 07 maj 2020 - 13:11

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

....lustigkurrar.



#427

Postad 07 maj 2020 - 13:16

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

  • 785 inlägg
  • 0
Nejdå, det är fullt allvarligt
https://www.moviezin...an-2-ar-pa-gang

#428

Postad 07 maj 2020 - 20:20

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Nejdå, det är fullt allvarligt
https://www.moviezin...an-2-ar-pa-gang


Tog några år att komma på hur man skulle använda snäckorna med andra ord. Han lovade ju om det kommer en 2:a så skulle han avslöja det.

#429

Postad 19 maj 2020 - 10:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Blev fimpad av en uppenbar fuskare igår i Warzone. Brukar normalt inte bry mig jättemycket om killcam men snubben kom springande i en skog och siktar med snipern rakt in i just det fönstret jag var i (det var inte speciellt nära så att han såg mig innan känns inte troligt) och blåser mig med ett hs. Satt och spectatade honom resten av rundan, varje gång han scopade med snipern så var det en player där, då snackar vi ändå ganska långa avstånd och han hade inga problem att döda till höger och vänster. Tror han hade runt 29-30 kills innan han dog och kom 2:a.
Dom gångerna jag sett klipp på uppenbara aimbots så har folk använt AR, denna snubben körde ju sniper så det var ju inte lika uppenbart då han givetvis missade en del skott men när man skjuter genom träd och skit blir det högst märkligt. Han ”såg” dessutom en motståndare genom ett fönster (som är helt svart när man kör thermal), jo men visst hörru...

Redigerat av La Cucaracha, 19 maj 2020 - 10:49.


#430

Postad 19 maj 2020 - 12:44

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Anledningen man tar bort crossplay



#431

Postad 19 maj 2020 - 13:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Anledningen man tar bort crossplay

Man måste ha crossplay enablat för att kunna köra Warzone.



#432

Postad 19 maj 2020 - 13:11

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Man måste ha crossplay enablat för att kunna köra Warzone.

Mig veterligen så kan man slå av crossplay, man får upp någon varning om att det kan ta längre tid att hitta lobbys, men det funkar dock med crossplay disablat.



#433

Postad 19 maj 2020 - 13:16

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
På Xbox kan man inte spela vare sig Warzone eller ground wars utan att ha crossplay på. Man kan alltså inte ens starta Warzone annars. Riktigt uselt om du frågar mig. Verkar dock vara annorlunda på PS4.

#434

Postad 19 maj 2020 - 14:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

På Xbox kan man inte spela vare sig Warzone eller ground wars utan att ha crossplay på. Man kan alltså inte ens starta Warzone annars. Riktigt uselt om du frågar mig. Verkar dock vara annorlunda på PS4.

På pc är det samma sak, Warzone går inte ens att välja om crossplay är avslaget.

 

Bifogad fil  a0qe49f7smm41.jpg   80,05K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av masse70, 19 maj 2020 - 14:07.


#435

Postad 27 juli 2020 - 11:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Efter ett ganska långt uppehåll testade jag ett par rundor igår. Warzone känns överlag som det har gjort sitt för min del, att som xboxspelare behöva möta fuskande pc-spelare gör det helt enkelt pisstråkigt. :(

#436

Postad 27 juli 2020 - 12:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Efter ett ganska långt uppehåll testade jag ett par rundor igår. Warzone känns överlag som det har gjort sitt för min del, att som xboxspelare behöva möta fuskande pc-spelare gör det helt enkelt pisstråkigt. :(


Fuskarna finns där, men relativt ovanligt enligt mig, men förstått på videos att det blivit värre.

Har haft superkul senaste månaderna med Warzone. Och inte råkat ut för fuskare på något spelförstörande sätt mer än nån gång. Däremot i tdm och liknande har det hänt ganska ofta (levlat vapen för warzone)

#437

Postad 05 augusti 2020 - 06:31

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
Den relativt stora uppdateringen som var igår. Hade det nåt med Season 5 att göra? Så att det ska kunna laddas ned snabbare eller nåt liknande?
Är på jobbet så jag kan inte ladda ner det nu.

#438

Postad 05 augusti 2020 - 06:38

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

  • 785 inlägg
  • 0

Den relativt stora uppdateringen som var igår. Hade det nåt med Season 5 att göra? Så att det ska kunna laddas ned snabbare eller nåt liknande?
Är på jobbet så jag kan inte ladda ner det nu.

Jag har fattat som att det är hela säsong 5-uppdateringen.

#439

Postad 05 augusti 2020 - 13:57

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Efter ett ganska långt uppehåll testade jag ett par rundor igår. Warzone känns överlag som det har gjort sitt för min del, att som xboxspelare behöva möta fuskande pc-spelare gör det helt enkelt pisstråkigt. :(


På vilket sätt fuskas det?

#440

Postad 05 augusti 2020 - 14:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

På vilket sätt fuskas det?


Uppenbar aimbot, det är väl det fusket som körs mest vad det verkar.

#441

Postad 05 augusti 2020 - 14:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

På vilket sätt fuskas det?

Aimbot, samt spinnbot den vänder dig 180grader och skjuter fiender bakom och inte bara i synfältet.

Det roliga är ju att vi på xbox hade kunnat slippa alla fuskare om det i te var crossplay, och säkert vinna matcher lite oftare också.

Nu tänker man ofta, att hur i ****, kunde jag bli skjuter där,så ser man uppenbara mouse superduper snabba moves som är omöjliga på en handkontroll.

Redigerat av SKIBBE, 05 augusti 2020 - 15:05.


#442

Postad 05 augusti 2020 - 19:56

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Det jag e otroligt trött på som dom kommer nog ALDRIG fixa är att, när man sitter i lobbyn och väntar på att starta ett spel som kommer det upp en liiiten liten äcklig ruta som säger nått i stil "Ööö för att snabbare fylla en lobby så tryck så du kan spela med folk som bla sitter på en dator å spelar och du får spö!" Ehhm nej för jag jag har gått in på inställningar och tryckt in den där fliken att jag vill INTE spela men nått annat än handkontroll. Den är lite irriterande.

#443

Postad 06 augusti 2020 - 09:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Det jag e otroligt trött på som dom kommer nog ALDRIG fixa är att, när man sitter i lobbyn och väntar på att starta ett spel som kommer det upp en liiiten liten äcklig ruta som säger nått i stil "Ööö för att snabbare fylla en lobby så tryck så du kan spela med folk som bla sitter på en dator å spelar och du får spö!" Ehhm nej för jag jag har gått in på inställningar och tryckt in den där fliken att jag vill INTE spela men nått annat än handkontroll. Den är lite irriterande.


Känns inte jättejobbigt i jämförelse med att inte ha den möjligheten alls utan måste spela mot mus + tbord samt dubbelt så hög fps.

#444

Postad 06 augusti 2020 - 09:55

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Rätt drygt att funktionen "play again" som infördes nyligen, är paj i säsong 5 updaten... Väldigt najs och tidsparande när man nöter en kväll.

#445

Postad 06 augusti 2020 - 11:57

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Rätt drygt att funktionen "play again" som infördes nyligen, är paj i säsong 5 updaten... Väldigt najs och tidsparande när man nöter en kväll.

 

Fungerar för mig på PC iaf så de löser väl de inom kort på PS gissar jag. Apropå snacket om fuskare, upplever det inte alls som ni säger. Någon gång ibland har jag stött på någon uppenbar fuskare men det sker inte ofta.


Redigerat av stabbe, 06 augusti 2020 - 11:59.


#446

Postad 26 augusti 2020 - 07:56

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Det jag e otroligt trött på som dom kommer nog ALDRIG fixa är att, när man sitter i lobbyn och väntar på att starta ett spel som kommer det upp en liiiten liten äcklig ruta som säger nått i stil "Ööö för att snabbare fylla en lobby så tryck så du kan spela med folk som bla sitter på en dator å spelar och du får spö!" Ehhm nej för jag jag har gått in på inställningar och tryckt in den där fliken att jag vill INTE spela men nått annat än handkontroll. Den är lite irriterande.

 

Håller med!

Eftersom man stängt av crossplay i menyn så vill man uppenbarligen inte ha det på.

Men den förbannade rutan kommer upp 50 gånger per kväll  :angry:



#447

Postad 26 augusti 2020 - 17:01

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
Jag har aldrig testat att köra utan crossplay. Är det lättare? Eller minskar bara risken att stöta på eventuella hackers?

Jag behöver liksom all hjälp jag kan få 😁

#448

Postad 26 augusti 2020 - 19:13

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Know your history.... Det va lite udda

Jag har aldrig testat att köra utan crossplay. Är det lättare? Eller minskar bara risken att stöta på eventuella hackers?
Jag behöver liksom all hjälp jag kan få

Jag tycker det blir svårare att sitta på en ps4 sen möta en på PC.. Känns som att det är lättare att titta runt och lägga sikte med mus än två svampar!??

#449

Postad 17 oktober 2020 - 10:13

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
Ännu en uppdatering. Ännu ett spel som måste raderas för att uppdatering ska få plats.

Säger adjö till modern warfare nu.
Kan inte ha ett spel som äter upp halva hårddisken.

#450

Postad 17 oktober 2020 - 10:22

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Ännu en uppdatering. Ännu ett spel som måste raderas för att uppdatering ska få plats.
Säger adjö till modern warfare nu.
Kan inte ha ett spel som äter upp halva hårddisken.

Du kan ju radera gamla uppdateringar för att få plats.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.