Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intelligent Sound, vet ni vad det är ?

2338 svar till detta ämne Högtalare Intelligent sound
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Proson Stratego 212SA (Golvhögtalare) 1 6,5 (1) Inga priser
Intelligent Sound IS6 Pro II (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Intelligent Sound IS 815 Pro Mkll (Golvhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
Intelligent Sound IS6 Pro MKII+ (Surroundhögtalare) 1 8,75 (3) Inga priser
Intelligent Sound IS8 Pro MKII+ (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 18 mars 2016 - 19:35

Unregisterede82735a2
  • Unregisterede82735a2
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Kommunicera strunt, utstå spott och spe

 

Eller fritt översatt till engelska: talk shit, get hit



#102

Postad 18 mars 2016 - 19:42

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Fast om deras filter vore speciella och opantenterade kan ju jag köpa en högtalare, öppna den, kopiera filtret, ta patent och hindra IS från att bygga dessa magiska filter.


I teorin kanske du kan göra så men dom ska ha gjort så att även om man tar upp ett filtet som är gjutet i en stor 2komponentskaka så går det inte att mäta fram något vettigt och på så vis har dom skyddat sig mot det.

#103

Postad 18 mars 2016 - 19:56

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

I teorin kanske du kan göra så men dom ska ha gjort så att även om man tar upp ett filtet som är gjutet i en stor 2komponentskaka så går det inte att mäta fram något vettigt och på så vis har dom skyddat sig mot det.

Går det inte att mäta på motstånd, spolar och kondensatorer ?

#104

Postad 18 mars 2016 - 19:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 4

Går det inte att mäta på motstånd, spolar och kondensatorer ?

Nä, haschkakan gör att alla inbäddade komponenter blir höga och omöjliga att mäta på ;)

 

Kanske det som är det "esoteriska" med dessa underverk?



#105

Postad 18 mars 2016 - 20:03

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Går det inte att mäta på motstånd, spolar och kondensatorer ?


Är inte kunnig inom el på det sätten men kanske kan vara så att komponenterna är i serie eller lödade på något sett så det blir skyddat, vet inte.
Känner att det är skitsamma, jag är grymt nöjd och har tappat intresse av att hålla på att byta högtalare, är sjukt nöjd och vill bara gå ner och lyssna och kolla på film

#106

Postad 18 mars 2016 - 20:18

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

kan man ta patent på filter?


Om du har något helt unik lär det gå, men jag förstår ju att så interner fallet och att patent vore omöjligt in detta fall.
Ingjutningen i kakan går ju att göra ogjord, så självklart kan ju någon kolla komponenterna.
Troligtvis är kakans funktion att dölja just avsaknaden av något unikt.

#107

Postad 18 mars 2016 - 20:28

Unregisterede82735a2
  • Unregisterede82735a2
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Alltså, filterkonstruktionen (i en seriöst byggd högtalare) är ju noggrant avpassad till den exakta låddesignen och just de elementen som används.

 

Den som är skicklig nog att "reverse-engineera" filterkonstruktionen har mer än troligt en lite annorlunda filosofi kring högtalarbyggande, så i värsta (bästa?) fall så kommer den fungera som inspiration. Att den skulle vara revolutionerande på något sätt ser jag som i princip uteslutet, det går inte att trolla med passiva komponenter utan att till slut införa nya problem för högtalaren som enhet.



#108

Postad 18 mars 2016 - 20:52

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Ett företag som tillverkar högtalare som får B&W 802 att låta skit borde sälja för mer än 2 miljoner kronor (2014). Finns det några mätningar som kan skvallra om filtrens förträfflighet? Fas, impulssvar osv...



#109

Postad 18 mars 2016 - 21:42

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Ett företag som tillverkar högtalare som får B&W 802 att låta skit borde sälja för mer än 2 miljoner kronor (2014). Finns det några mätningar som kan skvallra om filtrens förträfflighet? Fas, impulssvar osv...

 

Nej, man måste ju mäta med Intelligent Sound:s egna, unika mätmetod för att få rättvisande resultat. Alla andra mätmetoder är ju fel. ;)



#110

Postad 18 mars 2016 - 23:04

Tanax
  • Tanax
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Vill gärna höra Mickes synpunkter när han var och provlyssnade :) 



#111

Postad 18 mars 2016 - 23:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

Är inte kunnig inom el på det sätten

 

Om du hade varit det, så hade du insett vad det handlar om.

 

Bifogad fil  kermit.png   188,27K   0 Antal nerladdningar



#112

Postad 19 mars 2016 - 00:02

Unregisteredb1334109
  • Unregisteredb1334109
  • Lärjunge

  • 326 inlägg
  • 0

Tvinnade digitalkablar asså, dra på trissor!

 

"Grabbar jag har en ännu bättre idé, fläta så får vi in 3st digitalkablar istället för 2, är ju minst 50% bättre ljud!!!"

 

 

qfj4O0Y.jpg


Redigerat av Unregisteredb1334109, 19 mars 2016 - 00:14.


#113

Postad 19 mars 2016 - 00:21

gflar
  • gflar
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Bara att ens använda konceptet "tvinnade digitalkablar" som nån slags ljudmässig fördel i hifi-sammanhang är ju bara ett pinsamt och oseriöst erkännande att man inte har den minsta koll på hur saker fungerar i den digitala världen.

 

attachicon.gifimages.jpg

Nu handlar det ju om analogt (med digitalkablar) men annars håller jag med dig och de andra som är....hmm ...skeptiska



#114

Postad 19 mars 2016 - 00:26

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Men snälla!? Ni kan inte på allvar mena att ni inte stött på "seriösa" tillverkare som i mångt och mycket snackar goja, men likafullt producerar extremt välljudande prylar? Ta bara Audiovectors kryogenisk behandlade kablar, eller olika åtdragningsmoment på elementens fästskruvar. Någon som tror att de åtgärderna har så väldigt stor inverkan? Nä, precis, men mycket bra kan det låta av helt andra skäl. Tex att konstuktören, trots en förmåga att dra växlar på meningslösheter, är mycket skicklig.

Jag skulle vilja vända på resonemanget. Någon som känner till någon tillverkare som INTE i någon omfattning snackar goja? ;)

#115

Postad 19 mars 2016 - 00:48

Unregisterede82735a2
  • Unregisterede82735a2
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Jo det är ett utbrett problem. Allt som renodlade säljare rör vid drabbas av det, tyvärr. På så sätt kan faktiskt större företag få komma undan med mer skit. Man kan liksom vara ganska säker på att personen som ljuger ihop marknadsföringsbjäfset är ganska långt ifrån att kunna påverka produkten rent tekniskt.



#116

Postad 19 mars 2016 - 01:38

Unregisteredb1334109
  • Unregisteredb1334109
  • Lärjunge

  • 326 inlägg
  • 1

Generellt brukar det snacket var något som kabeltillverkarna håller sig till men när en tillverkare av även högtalare talar sådant mumbo jumbo så känns det ju sådär. Speciellt när det tar en billig högtalare, slänger i sitt "SUPERMEGAUBER XOVER" (som tydligen skall vara helt revolutionerande men som inte vill ta patent på för nån tramsig förklaring) och höjer priset på den är ju bara löjligt.

Som alla förrutom de som köpt på sig högtalare från märket skriver här är det ju skrattretande.



#117

Postad 19 mars 2016 - 09:58

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Gällande digitala kablar, enligt fakta så är det ju bara ettor och nollor, det finns ju ingen ful eller snygg etta eller nolla.. men.... förklara hur kablar skiljer sig åt, dvs att jag fick byta 3st HDMI kablar mellan apple TVn och processorn innan det fungerade utan flimmer, eller att jag har en 15M deltaco gold HDMI i 32mm flex för fram till projektorn som inte fungerar? men en 15M från netonnet fungerar bra ? samma kabel? samma ettor och nollor ???



#118

Postad 19 mars 2016 - 10:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Gällande digitala kablar, enligt fakta så är det ju bara ettor och nollor, det finns ju ingen ful eller snygg etta eller nolla.. men.... förklara hur kablar skiljer sig åt, dvs att jag fick byta 3st HDMI kablar mellan apple TVn och processorn innan det fungerade utan flimmer, eller att jag har en 15M deltaco gold HDMI i 32mm flex för fram till projektorn som inte fungerar? men en 15M från netonnet fungerar bra ? samma kabel? samma ettor och nollor ???

Defekta kablar.

#119

Postad 19 mars 2016 - 10:08

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
De tre kablarna jag testade för Apple tvn fungerar till alla andra produkter, och den långa 15 meter kabeln fungerar till tvn men inte projektorn..

#120

Postad 19 mars 2016 - 10:28

Unregisterede82735a2
  • Unregisterede82735a2
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Kabeldiskussioner kan ni väl ta någon annanstans?



#121

Postad 19 mars 2016 - 13:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag vet faktiskt någon som menat att åtdragningen på skruvar varit väldigt viktigt. Individen, som jobbar inom distribution, ska tydligen dra åt alla skruvar i högtalaren med någon sorts instrument för att få helt rätt åtdragning. Själv är jag som vanligt skeptisk :D

#122

Postad 19 mars 2016 - 14:14

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Dessa högtalare måste låta fantastiskt med den där Linn DS (vilken det nu var). I alla fall om man har öppnat spelaren och vänt internkablaget åt rätt håll. Den lät mycket bättre om man kollade det och såg till att ingen kabel var felvänd nämligen.

#123

Postad 19 mars 2016 - 17:01

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Jag vet faktiskt någon som menat att åtdragningen på skruvar varit väldigt viktigt. Individen, som jobbar inom distribution, ska tydligen dra åt alla skruvar i högtalaren med någon sorts instrument för att få helt rätt åtdragning. Själv är jag som vanligt skeptisk :D

Asså, jo, ett korrekt åtdragningsmoment är ju såklart viktigt för att inte dra sönder grejorna och för att det skall sitta som det ska. Men Audiovector spänner, om jag förstår det rätt, varannan skruv med olika moment!!?? Detta parat med frusna kablar borde ju ge ett kallt och ojämn ljud. ;) :)

#124

Postad 19 mars 2016 - 17:03

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

kan vi få något svar från den där snubben som var o lyssna på skiten någon gång?

 

Det är ju bara en massa dravel som slängs runt här atm.



#125

Postad 19 mars 2016 - 17:31

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 0

Gällande digitala kablar, enligt fakta så är det ju bara ettor och nollor, det finns ju ingen ful eller snygg etta eller nolla.. men.... förklara hur kablar skiljer sig åt, dvs att jag fick byta 3st HDMI kablar mellan apple TVn och processorn innan det fungerade utan flimmer, eller att jag har en 15M deltaco gold HDMI i 32mm flex för fram till projektorn som inte fungerar? men en 15M från netonnet fungerar bra ? samma kabel? samma ettor och nollor ???


Utan att vet några exakta fakta så är det ju inte precis bara några ettor och nollor per sekund direkt. Ta reda på hur mycket det egentligen är det rör sig om så KANSKE det har en förklaring på flimmret :)

#126

Postad 19 mars 2016 - 18:08

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

kan vi få något svar från den där snubben som var o lyssna på skiten någon gång?
 
Det är ju bara en massa dravel som slängs runt här atm.


Googlar du namnet på företaget så kommer flera lyssningsintryck fram från andra forum. Över lag så får dom dåliga recensioner. Du hittar även en tråd där IS avmagnetiserar cd-skivor inför en lyssning och menar på att det gör en stor skillnad.

Att IS kan göra högtalare som tilltalar och låter bra för vissa är väl självklart. Även Proson, t.o.m Biltemas högtalare har sin skara fans som tycker dom är det bästa som finns. Så det finns allting någon som lovordar oavsett hur dåligt det än må vara. Vafan det finns även människor på denna jord som äter surströmming och tycker det är mumma. ;)

#127

Postad 19 mars 2016 - 18:31

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 0

Googlar du namnet på företaget så kommer flera lyssningsintryck fram från andra forum. Över lag så får dom dåliga recensioner. Du hittar även en tråd där IS avmagnetiserar cd-skivor inför en lyssning och menar på att det gör en stor skillnad.
Att IS kan göra högtalare som tilltalar och låter bra för vissa är väl självklart. Även Proson, t.o.m Biltemas högtalare har sin skara fans som tycker dom är det bästa som finns. Så det finns allting någon som lovordar oavsett hur dåligt det än må vara. Vafan det finns även människor på denna jord som äter surströmming och tycker det är mumma. ;)


Hur avmagnitiserar man en cd skiva? :o :P

#128

Postad 19 mars 2016 - 18:35

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Hur avmagnitiserar man en cd skiva? :o :P


Fråga denna pajas:

https://www.svalande.../avmagnetisera/

#129

Postad 19 mars 2016 - 18:54

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 0
Lite ot varning!
Men angående ettor och nollor så har jag googlat lite :P Vet inte om detta stämmet exakt, men man kanske kan få ett litet humor vad det rör sig om :)

"1080*720 @ 24 bitar/pixel ger ca 18,7 miljoner bitar. 1 bit = 8 ettor/nollor och ger då ca 150 miljoner ettor/nollor för en bild."

Fråga denna pajas:https://www.svalande.../avmagnetisera/


:)

#130

Postad 19 mars 2016 - 19:18

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Här finns lite lyssningsintryck: http://www.hififorum...474&whichpage=5

Det finns fler sidor i ovanstående tråd om ni vill läsa mer om IS. Kortfattat så kan man väl säga att IS-högtalarna fick inget direkt överdrivet positivt betyg. Fler verkar dessutom ha samma åsikter som vi om att dom använder billiga högtalare som grund, bl.a Genexxa.

 

Jag tror inte allt dom gör är skräp, dom flesta tycker inte om deras högtalare efter att ha lyssnat på dom men dom verkar ändå ha några fans. Det jag stör mig på är deras uttalanden om bl.a digitala kablar och framförallt att dom tar billiga högtalare och "förädlar" dom. Det hade iofs varit okej om priset varit humant men ingen förädling är värd 100.000kr. Sen att dom håller delningsfiltret hemligt och döljer komponenterna och att dom inte kan ta patent för då måste dom avslöja hemligheten..det är bara pinsamt. Jag såg även ett tidningsurklipp där dom säger att dom har "lösningen på fasproblemet som alla högtalartillverkare kämpar med" och att dom väntar på att slå igenom riktigt stort. Det har gått flera år nu. Gör om gör rätt. 



#131

Postad 19 mars 2016 - 19:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Nu handlar det ju om analogt (med digitalkablar) men annars håller jag med dig och de andra som är....hmm ...skeptiska

Wait, what? Digitala kablar?

Men va fan? Kablar är inte analoga eller digitala, de bara är. Ska man nödvändigtvis kalka kablar antingen analoga eller digitala så är det analoga. Håll er till vad definitioner på ord är och vad de kan appliceras på, tack.

#132

Postad 19 mars 2016 - 21:47

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

Lite ot varning!
Men angående ettor och nollor så har jag googlat lite :P Vet inte om detta stämmet exakt, men man kanske kan få ett litet humor vad det rör sig om :)

"1080*720 @ 24 bitar/pixel ger ca 18,7 miljoner bitar. 1 bit = 8 ettor/nollor och ger då ca 150 miljoner ettor/nollor för en bild."

 

Ja, och HDMI 2.0 stödjer en datahastighet på upp till 18 Gigabit per sekund.

 

En digital ljudsignal med CD-kvalitet (16-bit okomprimerad PCM, 44100 Hz) har en datahastighet på 1441 kbit/s.

 

1411 kbit/s = ~1,38 Mbit/s

1,38 Mbit/s = ~0,00135 Gbit/s

 

Slår man på stort och kör med 24-bit, 96 kHz så blir det hisnande ~0,00429 Gigabit/s.

 

Så med HDMI 2.0 blir det inga problem iaf, om man inte behöver spela upp mer än 4200 låtar samtidigt i 24/96 format  ;)

 

Det blir lite pinsamt när "audiofiler" diskuterar överföring med SPDIF, och drar paralleller med överföring av videosignaler. Det är lite som att jämföra en sköldpadda med en Concorde  ;)


Redigerat av Ageve, 19 mars 2016 - 21:49.


#133

Postad 22 mars 2016 - 22:40

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
Shit! Jag har alltid delat upp alla filterkomponenter så att komponenter till basen placeras vid bashögtalaren och komponenter till mellan skall placeras vid mellan register högtalaren och slutligen diskantens komponenter vid diskanten.
Dessutom har jag alltid inbillat mig att all metall som lindas upp i flera lager kommer att fungera som magneter och att det även gäller kondensatorer. Jag har alltid placerat komponenterna så att magnetfältet inte kan påverka varandra.
Har dessutom utgått från att alla komponenter som fungerar som magnetiska spolar rör på sig av sitt eget magnetfällt vilket innebär att jag ALLTID doppar ner spolarna i epoxy plast med lite för lite härdare så att plasten hinner krypa in i spolen innan plasten börjat härda. Slutligen ska allt limmas fast på en kraftig plastskiva så att inga komponenter kan börja röra sig. Undrar hur mina DIY högtalare skulle låta om alla spolar och komponenter bara satt fast i sina trådar och rocka loss i lådan när vibrationerna från basen kommer upp till ett ljudtryck på 130 db i lådan?

#134

Postad 01 augusti 2016 - 19:06

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Passa på, rätt dyra element säljs nu helt utan någon egentlig information alls: http://intelligentso...t-sound-15-bas/

 

Fast de är ju fast upphängda så häng inte upp er på saknad information ;)



#135

Postad 01 augusti 2016 - 21:03

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 2
Vaddå det finns ju all info man behöver..

"Upphottade efter instruktioner från Intelligent Sound."

#136

Postad 01 augusti 2016 - 21:59

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Passa på, rätt dyra element säljs nu helt utan någon egentlig information alls: http://intelligentso...t-sound-15-bas/

 

Fast de är ju fast upphängda så häng inte upp er på saknad information ;)

 

Klen magnet för de pengarna tycker jag. Ett Beyma väger det dubbla...gjuten korg också osv.



#137

Postad 02 augusti 2016 - 06:09

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

Klen magnet för de pengarna tycker jag. Ett Beyma väger det dubbla...gjuten korg också osv.


Men Beyma är inte upphittade av IS ;)

#138

Postad 02 augusti 2016 - 06:15

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Tuff förkortning att ha dessa dagar :-).

#139

Postad 02 augusti 2016 - 08:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Tuff förkortning att ha dessa dagar :-).

I LOL'd 😂
Skämt åsido, jag fick just känslan att IS är ett halvt blufföretag... Dom säljer dyra element utan att skriva något om dom, dom köper in proson, mixar filtret och säljer för 20 gånger kostnaden och har naturligtvis kablar för 10k, diy på den! :o

#140

Postad 22 juni 2017 - 09:23

Risken Finns
  • Risken Finns
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

I LOL'd
Skämt åsido, jag fick just känslan att IS är ett halvt blufföretag... Dom säljer dyra element utan att skriva något om dom, dom köper in proson, mixar filtret och säljer för 20 gånger kostnaden och har naturligtvis kablar för 10k, diy på den! :o

Nu har jag läst dialogen om Intelligent Sound från start och får en känsla att ni skapar en sanning om högtalarna och firman ut efter antaganden som ni sedan gör om till sanningar. Sedan brassar ni på. Påminner lite om hur det kunde låta på rasterna i skolan.
Påstående om att mixa i Prosons filter är för det första mer eller mindre ett påhopp och ett förtal eftersom du inte vet hur filtren tillverkas. Att deras 2.2- system 815 går djupt ner i frekvenserna är bara att konstatera. Men en extra förhöjd bas är ju extra roligt att lyssna på men frågan är om en högtalare som ska ge en naturtrogen ljudbild ska ha extra bas? Däremot håller jag med om att deras golvhögtalare med dubbla sextumsbasar låter lite tunt neråt. 
Men som sagt det är otroligt vad ni har öst på med kränkande kommentarer utan att själva har lyssnat och jag undrar om ni frågat företaget om hur tillverkningen av deras filter går till?



#141

Postad 22 juni 2017 - 11:17

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Nu har jag läst dialogen om Intelligent Sound från start och får en känsla att ni skapar en sanning om högtalarna och firman ut efter antaganden som ni sedan gör om till sanningar. Sedan brassar ni på. Påminner lite om hur det kunde låta på rasterna i skolan.
Påstående om att mixa i Prosons filter är för det första mer eller mindre ett påhopp och ett förtal eftersom du inte vet hur filtren tillverkas. Att deras 2.2- system 815 går djupt ner i frekvenserna är bara att konstatera. Men en extra förhöjd bas är ju extra roligt att lyssna på men frågan är om en högtalare som ska ge en naturtrogen ljudbild ska ha extra bas? Däremot håller jag med om att deras golvhögtalare med dubbla sextumsbasar låter lite tunt neråt.
Men som sagt det är otroligt vad ni har öst på med kränkande kommentarer utan att själva har lyssnat och jag undrar om ni frågat företaget om hur tillverkningen av deras filter går till?


Skapar egna sanningar är ju precis vad Intelligent Sound gör, det krävs bara en gnutta sunt förnuft för att förstå det.

#142

Postad 22 juni 2017 - 11:56

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Hehe ja då va snacket igång igen :mellow:  jag har helt lagt ner att försöka förklara för läsare här vad intelligent sound faktiskt gör för underbart bra högtalare, bortsett från några enstaka modeller som är modifierade som jag håller mig borta ifrån, dom låter faktiskt väldigt bra men det känns ändå fel. Jag kör enbart Intelligent sounds egna modeller och är fortfarande otroligt nöjd.

 

Ni som har era fördomar får gärna ha det och ni är välkomna att hålla på och byta högtalare varje månad och hålla på att leta efter nästa "grymma" högtalare. Precis detta har jag sysslat med i 8 år tills jag hittade Intelligent Sound, idag letar jag inte på blocket längre och har inte bytt en högtalare än på snart 2 år. Jag har bara köpt mer och mer och är fortfarande väldigt nöjd!! Jag föreslår att man ignorerar allt skitsnack om IS och skapar sig en egen erfarenhet genom att faktiskt lyssna på högtalarna och förhoppningsvis kommer ni också att bli förälskade i det härliga ljudet! Det är ju faktiskt era öron som ska bedöma Intelligent Sound och inte allt skitsnack som folk skriver.

 

 

Och för er som faktiskt är intresserade och vill lyssna på det värsta Intelligent Sound hemmabio systemet som finns så är det bara att skicka PM så är ni välkomna på en visning i Barkarby(Järfälla).



#143

Postad 22 juni 2017 - 13:33

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 6

Nu har jag läst dialogen om Intelligent Sound från start och får en känsla att ni skapar en sanning om högtalarna och firman ut efter antaganden som ni sedan gör om till sanningar. Sedan brassar ni på. Påminner lite om hur det kunde låta på rasterna i skolan.
Påstående om att mixa i Prosons filter är för det första mer eller mindre ett påhopp och ett förtal eftersom du inte vet hur filtren tillverkas. Att deras 2.2- system 815 går djupt ner i frekvenserna är bara att konstatera. Men en extra förhöjd bas är ju extra roligt att lyssna på men frågan är om en högtalare som ska ge en naturtrogen ljudbild ska ha extra bas? Däremot håller jag med om att deras golvhögtalare med dubbla sextumsbasar låter lite tunt neråt. 
Men som sagt det är otroligt vad ni har öst på med kränkande kommentarer utan att själva har lyssnat och jag undrar om ni frågat företaget om hur tillverkningen av deras filter går till?

 

Och du blev så upprörd att du gick med i forumet idag just för att skriva detta inlägg? Det luktar inte alls som du har någon anknytning till företaget inte. 



#144

Postad 22 juni 2017 - 15:59

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 1

 och jag undrar om ni frågat företaget om hur tillverkningen av deras filter går till?

 

Jag trodde inte att de berättar hur detta, nästan magiska, delningsfilter är konstruerat.

 

Men eftersom du självklart har denna information eftersom du skriver som du gör så ser jag fram mot att du delar med dig.



#145

Postad 22 juni 2017 - 22:47

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Is borde köra en aktiv variant på filter och sen ta patent på inställningarna tycker jag.

Men klart då måste det vara hel digitalt och tvistade kablar så inte ettor o nollor går bananas.

 

Att ta 100k för ett par proson med annat filter/pluggade portar är skrämmande och anledningen till att jag personligen inte kan ta dessa som seriösa.


Redigerat av robert293, 22 juni 2017 - 22:50.


#146

Postad 22 juni 2017 - 23:27

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 1

Att ta 100k för ett par proson med annat filter/pluggade portar är skrämmande och anledningen till att jag personligen inte kan ta dessa som seriösa.

 

Åh, det finns ju så mycket fler skäl. Att akustiken i ett rum inte spelar någon roll med just deras högtalare är min favorit. Att 80% av ljudet i en högtalare bestäms av filtret(deras magiska) är god tvåa.

 

Läs gärna https://intelligents...ar-syn-pa-ljud/ för fler godbitar.

 

Och, du Risken, var är filterdokumentationen? Som nyregistrerad håller du väl koll på den enda tråden som du är aktiv i? Och du delar väl med dig?



#147

Postad 23 juni 2017 - 00:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Risken finns att risken finns är sammankopplat med IS. Lyckligtvis så är risken obefintlig att det handlar om terrorgruppen, så alltid något att fira :)

Jag borde också trolla om ett par proson för fem papp och sälja för miljoner :D

#148

Postad 23 juni 2017 - 08:50

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Man behöver inte jobba hårt om man har sinne för affärer, finns sådana fall i så gott som alla branscher :) 

 

Trolla på Zartok, bli din egen lyckas smed. En mille kan man ha nytta av.

Men nog känns det bättre att ta bra betalt för något som är hyfsat bra från början så man inte blåser kunden fullständigt.

Du kanske skulle köpa Volent högtalare och tweaka dessa. Alltid lättare att sälja in något man tror på själv :)
 



#149

Postad 23 juni 2017 - 09:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det går inte att förbättra ett mästerverk, så när det kommer till volent så finns inget att göra bättre. Perfektionen är uppnådd :D

#150

Postad 23 juni 2017 - 10:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Lite annorlunda tänk :

"Avståndet mellan högtalarna är också viktigt. Tumregeln är: hellre smalare än bredare. Vi menar att det mest optimala avståndet är 80 – 140 cm mätt mellan insidan på högtalarna."

Hade varit kul att lyssna till ett par IS någon gång.




Även taggad med Högtalare, Intelligent sound

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.