Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DVBlink

595 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 28 mars 2010 - 10:01

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Gratiskanalerna funkar ju utmärkt i MCE utan dribbel så om jag inte missförstår dig totalt menar du alltså att du kan se kodade kanaler utan abonnemang?
Verkar konstigt och det tror jag fatiskt inte på.

För att återgå till DVBLinks vara eller inte vara i mitt fall. Är avkodningen av abonnemangskorten stabilare med DVBLink än den är i MCE och är det anledning nog att köpa programvaran?



Givetvis måste du ha ett abonnemang men nödvändigtvis inte ett dyrt tvkort med ci/cam utan det funkar lika bra med billigare usb tvkort och en phoenix som kortläsare och Newcs som kortserver (som kan sitta i valfri dator på nätverket) Till softcam funkar Acamd mycket bra!

#52

Postad 28 mars 2010 - 15:49

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Är det någon som kör dvblink mot comhem som hittar alla kanalerna? Jag hittar bara endel av kanalerna vad kan det bero på??
W7+anysee e30c plus+ dvblink

#53

Postad 28 mars 2010 - 17:40

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0

Givetvis måste du ha ett abonnemang men nödvändigtvis inte ett dyrt tvkort med ci/cam utan det funkar lika bra med billigare usb tvkort och en phoenix som kortläsare och Newcs som kortserver (som kan sitta i valfri dator på nätverket) Till softcam funkar Acamd mycket bra!


Han skriver ju ovan att han har en phoenix kortläsare, det han menar är att man inte behöver ha kortläsare på tvkortet, det räcker med att ha en phoenix och den behöver man inte ens ha i den dator som tvkorten sitter.


Men det funkar väl lika bra utan DVBLink!? Mediacenter kräver väl inte att man har abonnemangskortet fysiskt i tv-kortet? Så frågan kvarstår. Vad är så bra med DVBLink? Vad är fördelarna? Är avkodningen av abonnemangskortet stabilare än MCE:s egna?

Kan nån som förstår frågan och vet svaret svara?

#54

Postad 28 mars 2010 - 23:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Men det funkar väl lika bra utan DVBLink!? Mediacenter kräver väl inte att man har abonnemangskortet fysiskt i tv-kortet? Så frågan kvarstår. Vad är så bra med DVBLink? Vad är fördelarna? Är avkodningen av abonnemangskortet stabilare än MCE:s egna?

Kan nån som förstår frågan och vet svaret svara?


Jag har iaf aldrig hittat någon som kunnat köra med softcam i mce, inte heller att man kunnat använda en fristående tvserver om man skulle vilja det. Däremot finns det en del tvkort som har en usbansluten kortläsare tex hauppauge, men den kortläsaren funkar dels bara med ett tvkort, dels bara med vissa kort av samma märke. Dvs ci och tvkort är lika hoplänkade genom drivers som ett kort som har den inbyggd, du är lika tvingad att ha rätt cam som tex floppydtv, dvs det blir ganska dyrt jämfört med att köpa en phoenix och en billig usbsticka.

De största fördelarna med dvb link som jag ser det är att jag kan, ha många tvkort i en separat server som delar på ett abbonemangskort, jag kan streama tvprogram till vilken dator jag vill och är inte låst till att spela upp det i den dator som har tvkortet. Jag kan enkelt använda tex xmltv för att få en fullständig 14-dagars epg i mce utan att behöva trixa med plugin i mce, dvb link har inbyggt stöd för xmltv och skickar epg med tvsignalen till de olika datorena. Man kan om man vill använda dlna för att streama tvprogram till tex en ps3 eller fristående mediaspelare (som tex popcorn hour, twix eller windows mediaplayer osv), den sista fördelen är att många kort som inte har nativestöd/drivrutiner till mce funkar utmärkt i dvb link och kan därmed användas i mce via dvb link.

I min tvserver har jag för tillfället 3 dvb-t kort som delar på ett boxerabb så jag tex kan spela in 2 kanaler och titta på en.

#55

Postad 29 mars 2010 - 00:23

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Ok nu tror jag att bilden börjar klarna angående DVBLink. Tack för ett uttömmande svar!

För mig som kör HTPC med Win7 MCE med två FireDTV är det alltså onödigt med DVBLink om jag inte vill streama till andra datorer eller ha tv-server i ett dolt utrymme.

De problem med avkodning som då och inträffar i MCE då? Är det stabilare med DVBLink och funkar det bra med de kanaler som nyligen börjat sändas i MPEG4?

#56

Postad 29 mars 2010 - 01:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Kan inte svara på det då jag inte haft några direkta problem med firedtv och mpeg4, de gånger jag haft problem så har jag kunnat härleda det till att jag försökt spela upp en kanal som jag inte abbonerar på, efter att jag bockat av de kanalerna så har det bara rullat på, lika osavsett om jag kör i dvb link eller direkt i mce med undantaget att i dvblink har jag inte behövt ta ur cam och programkort för att få igång det igen. Som jag kör nu med phoenix och softcam så kan jag inte se mpeg4-kanalerna pga att softcamprogrammet inte uppdaterats efter att boxer ändra sin kryptering, så den gamla krypteringen som används på mpeg2 kanaler funkar.

Kör jag med cam i floppydtv så funkar alla kanaler som de ska. Det du ev skulle kunna ha nytta av med dvb link är isf för att kunna dela på ett programkort till dina 2 firedtv, har du redan tvillingabb eller tex en smartwi så finns absolut inget behov av dvb link.

#57

Postad 29 mars 2010 - 09:59

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0

Kör jag med cam i floppydtv så funkar alla kanaler som de ska. Det du ev skulle kunna ha nytta av med dvb link är isf för att kunna dela på ett programkort till dina 2 firedtv, har du redan tvillingabb eller tex en smartwi så finns absolut inget behov av dvb link.

Men kan DVBLink använda kortläsaren i den ena FireDTV:n för att dela kort eller måste man sätta kortet i en Phoenixläsare?

Redigerat av Snurrbo, 29 mars 2010 - 10:00.


#58

Postad 29 mars 2010 - 10:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Men kan DVBLink använda kortläsaren i den ena FireDTV:n för att dela kort eller måste man sätta kortet i en Phoenixläsare?


Man får sätta det i en phoenix, sen behövs en softcam tex newcs och ett cardsharingprogram tex acamd

#59

Postad 29 mars 2010 - 11:39

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Låt oss säga att jag har en Dreambox i vilken mitt programkort sitter. Kan jag då använda den som cardserver för DVBlink?

Eftersom jag numera använder enbart HTPCn som TV-mottagare (Dreamboxen bara som backup om PCn strular) vore ju detta enklare än att hålla på med Smartwi och liknande.

#60

Postad 29 mars 2010 - 12:15

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Japp ;)

#61

Postad 31 mars 2010 - 12:15

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0
DVBLink har släppt version 2.1 av alla sina produkter

http://www.dvblogic.com/pressroom.php

#62

Postad 31 mars 2010 - 18:26

Unregisteredc197b7a5
  • Unregisteredc197b7a5
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
känner mig riktigt pantad...och hoppas att någon kan bringa klarhet.

Jag har 7MC x64 med två FloppyDTV (en med CAM och en utan) och ett gäng analoga tuners om kör mot Comhem, funkar fint.

Skulle precis köpa en ny CAM och SmartWI, SHABRAK! hittar DVBlink istället och känner mig mer förvirrad än någonsin under min 10åriga media center historia :angry:

Undringar
Det smidigaste skulle ju vara att använda CAMen från det ena FloppyDTVt och Kortdela medhjälp av DVBlink...NOT? Eller?

Köpa en Phoenix läsare och SoftCAM, Har bara Windows maskiner hemma, alla servrar och klienter är Windows, funkar det?

Såg att nya versionen stödjer WINTV-CI kan det vara till någon hjälp?


suck och tack om du orkat läsa hit :-)

/Nic

#63

Postad 31 mars 2010 - 18:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Man kan inte dela cam från tex ett floppydtv utan du är hänvisad till en phoenix, vad jag märkt är det tyvärr få softcams som finns för windows, men det finns ju inget som hindrar att du sätter upp en virtuell linuxserver i någon av dina servar och letar upp någon extremt liten linuxdist att använda som inte kräver mycket hårdvara.

#64

Postad 31 mars 2010 - 19:00

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Kör Newcs som kortserver, finns till win (men är stabilare till Linux) Använd sen acamd som klient.
Tror även att det skall funka att bara använda acamd , men det har jag ej testat..

#65

Postad 13 april 2010 - 08:34

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hej,

Jag kör med 2 st FireDTV DVB-T via TVSource + Network Pack. Jag använder dessutom en Phoenix-läsare + OsCam + Acamd för att dela programkortet till mina båda tuners. Allt lirar på Win7 ( tidigare även Win2k8 R2). Det fungerar kanonbra. Kan verkligen rekommenderas om man inte vill/kan ha tv-kortet i HTPCn. Allt spelas upp problemfritt i Media Center.

Eftersom jag bor i ett Comhem hus och vi får några kanaler gratis tänkte jag testa att även koppla in ett DVB-C-kort. Jag skaffade ett begagnat Terratec Cinergy 1200 DVB C. Dock har jag inte fått det att fungera samtidigt som mina DVB-T-kort är installerade. Det funkar antingen eller.

Någon som har en liknande setup, alltså testat att blanda typ av mottagre och fått det att fungera? Är det ö.h.t möjligt att få det att fungera?

#66

Postad 13 april 2010 - 14:48

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Hej,

Jag kör med 2 st FireDTV DVB-T via TVSource + Network Pack. Jag använder dessutom en Phoenix-läsare + OsCam + Acamd för att dela programkortet till mina båda tuners. Allt lirar på Win7 ( tidigare även Win2k8 R2). Det fungerar kanonbra. Kan verkligen rekommenderas om man inte vill/kan ha tv-kortet i HTPCn. Allt spelas upp problemfritt i Media Center.

Eftersom jag bor i ett Comhem hus och vi får några kanaler gratis tänkte jag testa att även koppla in ett DVB-C-kort. Jag skaffade ett begagnat Terratec Cinergy 1200 DVB C. Dock har jag inte fått det att fungera samtidigt som mina DVB-T-kort är installerade. Det funkar antingen eller.

Någon som har en liknande setup, alltså testat att blanda typ av mottagre och fått det att fungera? Är det ö.h.t möjligt att få det att fungera?


Det går inte att använda Terratec-kort (inte något av dem, varken internt eller externt) tillsammans med andra TV-kort under DVBlink TV Source, inte ens andra Terratec-kort. Det är ett känt drivrutinsproblem som bl a jag själv har råkat ut för.

Så när du installerar Terratec-kortet sabbar drivrutinen funktionen hos de andra korten. Du måste skaffa något som inte är Terratec.

Det finns dock ett undantag: jag har ett Pinnacle 3010ix Dual DVB-T som jag kör med DVBlinkTVsource och som har visat sig vara immunt mot påverkan från andra TV-kort. Detta är ett kanonkort som inte tillverkas längre men som brukar kunna köpas på eBay UK för nästan ingenting.

Det finns även en version 7010ix som är hybrid med satellit. Sannolikt funkar det lika bra.

Vore jag som du skulle jag skippa FireDTV-korten och i stället:

  • Köp ett av Pinnacle-korten ovan
  • Installera DVBlink TVsource
  • Kör cardsharing-servern newcs antingen i HTPCn eller i en annan maskin/server (detta gör du ju redan)
  • Kör cardsharing-klienten acamd som plugin i DVBlink för dina 2 nya Pinnacle-tuners
  • Kör ditt Terratec DVB-C-kort mot kabelnätet under DVBlink.

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 13 april 2010 - 14:50.


#67

Postad 14 april 2010 - 05:18

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0

Det går inte att använda Terratec-kort (inte något av dem, varken internt eller externt) tillsammans med andra TV-kort under DVBlink TV Source, inte ens andra Terratec-kort. Det är ett känt drivrutinsproblem som bl a jag själv har råkat ut för.


Jag använder ett TerraTec Cinergy C tillsammans med två Leadtek WinFast PxDTV1300T och DVBLink utan problem...

#68

Postad 14 april 2010 - 13:26

gojan
  • gojan
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Jag använder dessutom en Phoenix-läsare + OsCam + Acamd för att dela programkortet till mina båda tuners.

Har precis fått hem min Phoenix-läsare och undrar om någon vet en bra guide till att få ovanstående att fungera (med Boxer)?

/Gojan

#69

Postad 14 april 2010 - 16:20

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag använder ett TerraTec Cinergy C tillsammans med två Leadtek WinFast PxDTV1300T och DVBLink utan problem...


Där ser man. Men du kan garanterat inte ha två likadana Terratec-kort samtidigt :o

#70

Postad 14 april 2010 - 21:47

niknas
  • niknas
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Där ser man. Men du kan garanterat inte ha två likadana Terratec-kort samtidigt :D

Inte för att verka strulig, men det går med vissa modeller. Oklart vilka dock. Har för kunds räkning testat lite olika kombinationer för DVB-T och DVB-S2 vad gäller Terratec. För DVB-T så funkade det inte alls med deras T5 modell och två samtidiga. Däremot så funkar Cinergy S2 PCI HD CI alldeles utmärkt med flera av samma modell. Ah well! :o

#71

Postad 15 april 2010 - 13:26

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Inte för att verka strulig, men det går med vissa modeller. Oklart vilka dock. Har för kunds räkning testat lite olika kombinationer för DVB-T och DVB-S2 vad gäller Terratec. För DVB-T så funkade det inte alls med deras T5 modell och två samtidiga. Däremot så funkar Cinergy S2 PCI HD CI alldeles utmärkt med flera av samma modell. Ah well! :)


WTF? Det är ju precis Cinergy S2 jag slitit med och inte fått två att fungera samtidigt. Du har ett PM :)

#72

Postad 15 april 2010 - 13:56

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Det går inte att använda Terratec-kort (inte något av dem, varken internt eller externt) tillsammans med andra TV-kort under DVBlink TV Source, inte ens andra Terratec-kort. Det är ett känt drivrutinsproblem som bl a jag själv har råkat ut för.

Så när du installerar Terratec-kortet sabbar drivrutinen funktionen hos de andra korten. Du måste skaffa något som inte är Terratec.

Det finns dock ett undantag: jag har ett Pinnacle 3010ix Dual DVB-T som jag kör med DVBlinkTVsource och som har visat sig vara immunt mot påverkan från andra TV-kort. Detta är ett kanonkort som inte tillverkas längre men som brukar kunna köpas på eBay UK för nästan ingenting.

Det finns även en version 7010ix som är hybrid med satellit. Sannolikt funkar det lika bra.

Vore jag som du skulle jag skippa FireDTV-korten och i stället:

  • Köp ett av Pinnacle-korten ovan
  • Installera DVBlink TVsource
  • Kör cardsharing-servern newcs antingen i HTPCn eller i en annan maskin/server (detta gör du ju redan)
  • Kör cardsharing-klienten acamd som plugin i DVBlink för dina 2 nya Pinnacle-tuners
  • Kör ditt Terratec DVB-C-kort mot kabelnätet under DVBlink.



Tack för ett utförligt svar!

Jag borde har gjort min läxa och grävt lite mer innan jag skaffade terratec-kortet alltså :/
Pinnacle-kortet ser riktigt bra ut och skulle ju på egen hand ersätta båda min FireDTV-kort, måste dock kontrollera om jag har en PCI-E-port ledig.
Ett annat alternativ vore väl annars att skaffa ett annat DVB-C-kort antar jag. Har kikat lite på Technotrends Budget C-1501, vad tror du om det?

Har precis fått hem min Phoenix-läsare och undrar om någon vet en bra guide till att få ovanstående att fungera (med Boxer)?

/Gojan


Jag föjde lite olika guider, dock ingen specifikt för min uppsättning. Men vill du så kan jag posta mina konfigurationsfiler så kan du kika i dem.
Acamd placerar du i <Sökväg till DVBLink>\Source\<Namn på tuner>\Plugins
Vart du lägger Oscam spelar ingen roll.

#73

Postad 21 april 2010 - 11:22

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jahapp, då fungerar det nu plötsligt och dessutom helt oklanderligt. Efter att jag bytt ut ett av mina MSI-kort mot ett Technotrend S2-3200 började allting fungera helt lysande.

Jag hade testat den kombinationen tidigare, men då hade jag rensat ut alla drivrutiner och avinstallerat DVBlink med näst intill anal noggrannhet. Den här gången stängde jag bara av, bytte kort, startade om och lät W7 installera sin egen Technotrend-drivrutin. Jag lade till en "source" i DVBlink, kopierade inställningarna från den befintliga tunern och kopierade plugin-katalogen till den nya "sourcen".

Och resultatet blev perfekt bild och ljud på alla kanaler från båda satellitmottagarna.

Nu har jag alltså fyra tuners för de kanaler som är gratis i marknätet och två tuners för alla CDs betalkanaler. Perfekt fungerande med cardserver i WHS (som dessutom servar dreamboxen). Att få till detta i en HTPC är f-nimej nästan ett underverk!

DVBlink är den bästa 20-euroinvestering jag nånsin gjort...

#74

Postad 23 april 2010 - 19:19

gojan
  • gojan
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Vad kör du för Cardserver i WHSen?

/Gojan

#75

Postad 24 april 2010 - 18:16

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Vad kör du för Cardserver i WHSen?

/Gojan


Tror mig veta att han kör Newcs + acamd :)

#76

Postad 03 maj 2010 - 20:02

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hej igen,

Jag lyckades få tag på ett Pinnacle 3010ix för en billig penning, men problemen fortsätter...
Nu fungerar Terratec-kortet när Pinnacle är aktiverat, men inte tvärtom. Men inaktiverar jag Terratec så fungerar allt annat.

Så jag tror att det är länlöst att försöka få det att funegra ihop med Terratec-kortet. Eller har någon en annan lösning?

#77

Postad 04 maj 2010 - 17:39

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
LuffarJoh: Jag vore väldigt tacksam om jag kunde få se dina config filer. Gärna en liten guide över hur du fick det att funka. Jag har i princip samma uppsättning men med skillnaden att jag har anysee tv-kort.

#78

Postad 04 maj 2010 - 22:26

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

LuffarJoh: Jag vore väldigt tacksam om jag kunde få se dina config filer. Gärna en liten guide över hur du fick det att funka. Jag har i princip samma uppsättning men med skillnaden att jag har anysee tv-kort.


Vad har du för setup exakt?
MP3.5 + Oscam + Acamd + DvbLink ?

Jag kör just nu med den setupen på 3 tuners och det fungerar kanonbra! Jag har även kört med NewCS istället för Oscam och kan guida dig även på den biten ifall du vill. Jag skulle dock rekommendera Oscam.

Skicka ett PM eller fortsätt här i tråden :)

#79

Postad 05 maj 2010 - 01:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Vad är fördelen med Oscam om man jämför med newcs?

#80

Postad 06 maj 2010 - 09:19

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Vad är fördelen med Oscam om man jämför med newcs?


NewCS kraschar efter nån dag för mig samt att OsCam har ett mycket trevligt webinterface med möjlighet att konfigurera och läsa loggar. Oscam utvecklas dessutom fortfarande medans NewCS har tagit stopp.

jag får även känslan av att Oscam fungerar bättre i Windows än vad NewCS. Hur det är i Linux har jag ingen erfarenhet av. NewCS kanske är bättre där.

Redigerat av LuffarJoh, 06 maj 2010 - 09:21.


#81

Postad 07 maj 2010 - 06:43

BortCom
  • BortCom
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

NewCS kraschar efter nån dag för mig samt att OsCam har ett mycket trevligt webinterface med möjlighet att konfigurera och läsa loggar. Oscam utvecklas dessutom fortfarande medans NewCS har tagit stopp.

jag får även känslan av att Oscam fungerar bättre i Windows än vad NewCS. Hur det är i Linux har jag ingen erfarenhet av. NewCS kanske är bättre där.


Att det inte crashar är ju en bra feature :)

Har själv inte upplevt några problem med newcs förutom att jag alltid får starta om newcs 1 gång vid uppstart för att den ska få kontakt med mitt kort så kan juva värt att prova. Som vanligt är man ju lite lat så finns det någon bra guide på hur man sätter upp Oscam och var man hittar det man behöver är jag tacksam.


En annan fråga nu när man kör tvsource är det här med epg , vad kör ni med för verktyg för att få in epg i tvsource ?

#82

Postad 07 maj 2010 - 08:43

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Min erfarenhet är också att NewCS för win ofta crashar medans NewCS för linux aldrig gör det.

#83

Postad 07 maj 2010 - 09:13

gojan
  • gojan
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Eftersom jag också precis håller på att sätta upp detta på min WHS så skulle jag vara evigt tacksam för alla hintar om Guider och länkar. Kanske skulle kopiera din uppsättning LuffarJoh? :)

MvH
gojan

#84

Postad 07 maj 2010 - 09:22

Unregistered7b1f3b43
  • Unregistered7b1f3b43
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Eftersom jag också precis håller på att sätta upp detta på min WHS så skulle jag vara evigt tacksam för alla hintar om Guider och länkar. Kanske skulle kopiera din uppsättning LuffarJoh? :)

MvH
gojan


Jag är oxå i startgroparna att konfigurera min WHS för att köra DVBlink och skulle gärna vara med på ett hörn av guider och tips.

#85

Postad 07 maj 2010 - 09:29

adbjma
  • adbjma
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Vi är flera som är nyfikna på hur du har fått det att fungera LuffarJoh.

Själv har jag en en gammal MP3.5 som jag skulle vilja använda med lämplig programvara under windows (win7 eller helst WHS)

#86

Postad 07 maj 2010 - 09:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

En annan fråga nu när man kör tvsource är det här med epg , vad kör ni med för verktyg för att få in epg i tvsource ?


Jag använder xmltv och låter tvsource läsa in den och skicka till mce från servern.

#87

Postad 07 maj 2010 - 13:58

BortCom
  • BortCom
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Jag använder xmltv och låter tvsource läsa in den och skicka till mce från servern.


Kan du förklara lite mer ? Vilken källa och vilket prog du använder ?

#88

Postad 07 maj 2010 - 18:12

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Kan du förklara lite mer ? Vilken källa och vilket prog du använder ?



Jag använder xmltv, här finns guide och program, sen är det bara att aktivera xmltv i dvb-link, gå in i epgsettings i tvsource och välja xmltv för varje kanal. Hur enkelt som helst.

#89

Postad 08 maj 2010 - 10:30

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
oj, det var stor efterfrågan på en guide :lol:

Jag ska ta och sätta ihop något åt er. återkommer :)

Vi börjar med OScam.
Jag har haft en del problem med nyare builds av OScam, så den som jag rekommenderar och som fungerar bra är följande build: OSCAM 0.99.4svn build #2121
Den finns att hämta här tillsammans med alla mina configfiler. Dock fick jag inte med en fil som heter oscam.mem, den var låst på något vis. jag _tror_ inte det gör något, för den skapas nog när man köra programmet. skulle det ställa till problem får ni hojta till.

Packa upp filerna till valfri plats.

Det som måste ändras i configfilerna är följande:
I oscam.server (instälningar för kortläsaren) Min är inställd på att använda en MP3.5 via COM-port 1

Services = Boxer (kan döpas till vad ni vill, man knyter sedan användarna till det)
CAID = 0500 (ett kort id, olika beroende på vilken leverantör)


I oscam.conf (globala inställningar för programmet)

[global]
serverip = 192.168.0.11 (till datorn ip-adress)

[newcamd]
port = 15000@0500:FFF510,020500,020510,020520,020530,020540,023200,040D00 (också beroende på leverantör och kortversion. jag har ett svart boxer-kort v 2.0)

[webif]
httpport = 8888 (port för webinterface)
httpuser = Johan (användarnamn för webinterface)
httppwd = test (lösenord för webinterface)
httpallowed = 192.168.0.11 (tillåtna ip-adresser, tror det även ska gå att använda wildcards)

[camd3.x] (tror jag det hette, ta bort den sektionen helt.)


I oscam.user

[account] (ganska självförklarande, config för användarna, dvblink alltså)
user = dvb1
pwd = test
hostname = 192.168.0.11
services = boxer ( sak vara samma som skevs in i oscam.server -> Service )


Det var allt i OScam. Starta oscam.exe, öppna en webbläsare och surfa in på http://localhost:8888 och logga in med de uppgifter du angav tidigare.
Borde få en log som ser ut liknande detta:
-------------------------------------------------------------------------------
>> OSCam <<  cardserver started at Sat May  8 12&#58;55&#58;13 2010
-------------------------------------------------------------------------------
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   version=0.99.4svn, build #2121, system=i386-pc-cygwin, nice=1
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   max. clients=509, client max. idle=120 sec
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   max. logsize=100 Kb
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   client timeout=5000 ms, fallback timeout=2500 ms, cache delay=120 ms
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   shared memory initialized &#40;size=4298086, fd=3&#41;
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   auth size=4756
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   services reloaded&#58; 0 services freed, 1 services loaded
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   userdb reloaded&#58; 0 accounts freed, 3 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   signal handling initialized &#40;type=sysv&#41;
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   oscam.srvid loading failed, old format
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   1 lengths for caid guessing loaded
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   monitor&#58; initialized &#40;fd=8, port=988, ip=192.168.0.11&#41;
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   camd 3.3x&#58; disabled
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   camd 3.5x&#58; disabled
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   cs378x&#58; disabled
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   newcamd&#58; initialized &#40;fd=9, port=15000, ip=192.168.0.11, crypted&#41;
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   CAID&#58; 0500
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   provid #0&#58; FFF510
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   provid #1&#58; 020500
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   provid #2&#58; 020510
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   provid #3&#58; 020520
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   provid #4&#58; 020530
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   provid #5&#58; 020540
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   provid #6&#58; 023200
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   provid #7&#58; 040D00
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   cccam&#58; disabled
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   radegast&#58; disabled
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   logger started &#40;pid=2736&#41;
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   resolver thread started
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   http started &#40;pid=4752&#41;
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   reader started &#40;pid=4940, device=/dev/ttyS0, detect=cd, mhz=357, cardmhz=357&#41;
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   3872 s   waiting for local card init
2010/05/08 12&#58;55&#58;13   4752 h   HTTP Server listening on port 8888
2010/05/08 12&#58;55&#58;15   4940 r02 card detected
2010/05/08 12&#58;55&#58;19   4940 r02 ATR&#58; 3F 77 18 00 00 C1 14 00 A2 68 90 00 
2010/05/08 12&#58;55&#58;20   4940 r02 Warning&#58; D=0 is invalid, forcing D=1
2010/05/08 12&#58;55&#58;21   4940 r02 Maximum frequency for this card is formally 5 Mhz, clocking it to 3.57 Mhz
2010/05/08 12&#58;55&#58;22   4940 r02 type&#58; Viaccess &#40;standard atr&#41;, caid&#58; 0500, serial&#58; 3245471893
2010/05/08 12&#58;55&#58;23   4940 r02 providers&#58; 6 &#40;FFF510,020500,020510,020520,020530,020540&#41;
2010/05/08 12&#58;55&#58;23   4940 r02 &#91;viaccess-reader&#93; ready for requests
2010/05/08 12&#58;55&#58;23   4940 r02 &#91;viaccess-reader&#93; card detected
2010/05/08 12&#58;55&#58;24   4940 r02 &#91;viaccess-reader&#93; serial&#58; 3245471893
2010/05/08 12&#58;55&#58;24   4940 r02 provider&#58; 1, id&#58; FFF510, name&#58; BOXER, sa&#58; C171F895, geo&#58; empty
2010/05/08 12&#58;55&#58;24   3872 s   init for all local cards done
2010/05/08 12&#58;55&#58;24   3872 s   anti cascading disabled
2010/05/08 12&#58;55&#58;24   4940 r02 provider&#58; 2, id&#58; 020500, name&#58; BOXER1, sa&#58; C171F895, geo&#58; FF FF FF FF 
2010/05/08 12&#58;55&#58;25   4940 r02 provider&#58; 3, id&#58; 020510, name&#58; BOXER2, sa&#58; C171F895, geo&#58; FF FF FF FF 
2010/05/08 12&#58;55&#58;25   4940 r02 provider&#58; 4, id&#58; 020520, name&#58; BOXER3, sa&#58; C171F895, geo&#58; FF FF FF FF 
2010/05/08 12&#58;55&#58;25   4940 r02 provider&#58; 5, id&#58; 020530, name&#58; BOXER4, sa&#58; C171F895, geo&#58; FF FF FF FF 
2010/05/08 12&#58;55&#58;26   4940 r02 provider&#58; 6, id&#58; 020540, name&#58; BOXER5, sa&#58; C171F895, geo&#58; FF FF FF FF

Dags för Acamd!
Finns att hämta här och mina configfiler är inkluderade.
Dessa filer ska läggas till varje mottagare i följande mapp: C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink2\Sources\<MOTTAGRENS NAMN>\Plugins
De ska alltså läggas i plugins-mappen på samtliga mottagare som ska ansluta till kortservern.

Det som ska ändras är fökjande.
Längst ner i cardclient.conf

newcamd:<IP TILL SERV>:15000:1/0500/ffff:<USER>:<PASS>:0102030405060708091011121314:FFF510,020500,020510,020520,020530,020540,02320
0,040D00

min ser ut: newcamd:192.168.0.11:15000:1/0500/ffff:dvb1:test:0102030405060708091011121314:FFF510,020500,020510,020520,020530,0
20540,023200,040D00

15000:1/0500/ffff = PORT/CAID/Mask för vilka CAID den ska fråga efter. FFFF betyder alla.

FFF510,020500,020510,020520,020530,020540,023200,040D00 = speciellt för min typ av kort. kolla i min log ovan, de 5 sista numren, dessa ska stämma överens. 023200,040D00 är extra och tror inte de gör någon skillnad egentligen.


Längst upp i ACAM_PMT.txt

P:0500:00020500:caid = önskad CAID, ska också ändras till korrekt för ditt kort. typiskt det som står som provider 2 i loggen, men är inte helt säker. testa, blir det problem så säg till.


detta ska alltså göra för samtliga mottagare som finns i mappen Sources och som ska använda samma kort (dock inte MS EPG eller XMLTV).

Starta nu om DVBLink Server, håll tummarna och testa en kanal ;)

det finns ett program som heter ACamdMonitor.exe och somföljer med Acamd, starta det så ser man statusen för varje Acamd och om den lyckas logga in till Oscam.

Skulle det vara några problem så hojta till B)

Redigerat av LuffarJoh, 08 maj 2010 - 12:10.


#90

Postad 09 maj 2010 - 09:57

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Min erfarenhet är också att NewCS för win ofta crashar medans NewCS för linux aldrig gör det.


Skumt. Jag har inga som helst problem med newcs på min WHS, den är hur stabil som helst. Servar min Dreambox och 2 tuners i HTPCn och har inte kraschat en enda gång.

Har just kommit hem från en veckas semester och allting har varit avstängt över månadsskiftet när CD distribuerar ut nya nycklar. Startade upp WHS-en och HTPCn, några minuter senare var kortet uppdaterat och allt funkar 100%.

#91

Postad 10 maj 2010 - 18:35

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Nu har jag fått webbdelen att funka i oscam men där är det stopp. Jag kör comhem och jag har fått det att funka i newcs men oscam verkar trevligare men det verkar vara mer conf. Jag förstår inte riktigt alla parametrar. Är det någon som fått det att funka ihop med comhem?

#92

Postad 10 maj 2010 - 23:44

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Någon som använder sig utav TerraTec Cinergy S2 PCI HD + CI tillsammans med Canal digital i WMC? Har hittills endast lyckats få igång gratiskanaler så behöver er hjälp!

#93

Postad 11 maj 2010 - 18:01

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Nu har jag fått webbdelen att funka i oscam men där är det stopp. Jag kör comhem och jag har fått det att funka i newcs men oscam verkar trevligare men det verkar vara mer conf. Jag förstår inte riktigt alla parametrar. Är det någon som fått det att funka ihop med comhem?


om du kan posta en logg så kanske jag kan hjälpa. posta även en logg från NewCS.

#94

Postad 11 maj 2010 - 19:04

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Någon som använder sig utav TerraTec Cinergy S2 PCI HD + CI tillsammans med Canal digital i WMC? Har hittills endast lyckats få igång gratiskanaler så behöver er hjälp!


Jag testade detta kort med DVBlink och det funkade fint, men bara med ett enda, Jag hade två och så fort man försökte köra båda tillsammans blev det problem. Så jag skickade tillbaka dem.

Nu har jag ett MSI TV@nywhere som bygger på samma chipset (Mantis) som Cinergy C2 och det fungerar bra tillsammans med ett Technotrend S2-3200. Perfekt funktion med DVBlink och newcamd-server. Har inte testat med CI.

Hur som helst, har du bara ett enda Cinergy S2 med CI så borde det funka med DVBlink. Använd den senaste drivrutinen, 1.1.901 om jag minns rätt.

#95

Postad 11 maj 2010 - 19:24

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Luffarjoh hoppas du kan hjälpa mig.

Logg från Oscam

-------------------------------------------------------------------------------
>> OSCam <<  cardserver started at Mon May 10 18&#58;20&#58;25 2010
-------------------------------------------------------------------------------
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   version=0.99.4svn, build #2121, system=i386-pc-cygwin, nice=1
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   max. clients=509, client max. idle=120 sec
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   max. logsize=100 Kb
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   client timeout=5000 ms, fallback timeout=2500 ms, cache delay=120 ms
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   shared memory initialized &#40;size=4298086, fd=3&#41;
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   auth size=4756
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   services reloaded&#58; 0 services freed, 1 services loaded
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   userdb reloaded&#58; 0 accounts freed, 1 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   signal handling initialized &#40;type=sysv&#41;
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   oscam.srvid loading failed, old format
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   1 lengths for caid guessing loaded
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   monitor&#58; initialized &#40;fd=8, port=988, ip=192.168.0.10&#41;
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   camd 3.3x&#58; disabled
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   camd 3.5x&#58; initialized &#40;fd=9, port=15001, ip=192.168.0.10&#41;
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   cs378x&#58; disabled
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   newcamd&#58; initialized &#40;fd=10, port=15000, ip=192.168.0.10, crypted&#41;
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   CAID&#58; 0500
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   provid #0&#58; FFF510
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   provid #1&#58; 020500
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   provid #2&#58; 020510
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   provid #3&#58; 020520
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   provid #4&#58; 020530
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   provid #5&#58; 020540
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   provid #6&#58; 023200
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   provid #7&#58; 040D00
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   cccam&#58; disabled
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   radegast&#58; disabled
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   logger started &#40;pid=5552&#41;
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   resolver thread started
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   http started &#40;pid=5944&#41;
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   reader started &#40;pid=2608, device=/dev/ttyS0, detect=cd, mhz=357, cardmhz=357&#41;
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   1536 s   waiting for local card init
2010/05/10 18&#58;20&#58;25   5944 h   HTTP Server listening on port 8888
2010/05/10 18&#58;20&#58;27   2608 r02 card detected
2010/05/10 18&#58;20&#58;36   2608 r02 Error activating card.
2010/05/10 18&#58;20&#58;45   2608 r02 Error activating card.
2010/05/10 18&#58;20&#58;54   2608 r02 Error activating card.
2010/05/10 18&#58;21&#58;04   2608 r02 Error activating card.
2010/05/10 18&#58;21&#58;13   2608 r02 Error activating card.
2010/05/10 18&#58;21&#58;14   2608 r02 card initializing error
2010/05/10 18&#58;21&#58;14   1536 s   init for all local cards done
2010/05/10 18&#58;21&#58;14   1536 s   anti cascading disabled



Logg från Newcs

This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17&#58;54&#58;08
Reading Config file from newcs.xml
TCP-log password is enabled, set to&#58; NewCSpwd
level&#58; internal
type&#58; all
output&#58; console,tcp
logger config&#58; level 16777215 type 255 output 5
Console log options&#58; level 16777215 type 255
TCP log options&#58; level 1 type 255
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Box detect &#93; Windows Vista Build 7600
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <blockc0> for device 0 &#40;Phoenix on Com3&#41; not present, defaulting to N
O
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <crypto-special> for device 0 &#40;Phoenix on Com3&#41; not present, defaulti
ng to NO
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <PTShandshake> for device 0 &#40;Phoenix on Com3&#41; not present, defaulting
 to NO
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <Seca-PPV> for device 0 &#40;Phoenix on Com3&#41; not present, defaulting to
NO
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Pincode for device 0 &#40;Phoenix on Com3&#41;&#58; 0000
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <sid> for device 0 &#40;Phoenix on Com3&#41; not present, no static sids adde
d to filter
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; COM3 ECM priority&#58; round
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Chameleon2 &#93; Adding name myname on destination remote &#40;Realm&#58; myShares&#41; on port 1234
- 0x2cfc48 &#91; op ptr  0x1384308 &#93;
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; DNS &#93; Failed to lookup localhost
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Newcamd &#93; Server name &#58; newcs
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Newcamd &#93; Des key	 &#58; 0102030405060708091011121314
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <hostname> or <port> not present for User&#58; dummy, DISABLING reverse l
ogin
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <readers> not present for User&#58; dummy, NO reader control enabled
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <hostname> or <port> not present for User&#58; Anysee1, DISABLING reverse
 login
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <au> not present for User&#58; Anysee1, defaulting to OFF
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <spider> not present for User&#58; Anysee1, defaulting to NO
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <sidoverride> not present for User&#58; Anysee1, defaulting to OFF
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <readers> not present for User&#58; Anysee1, NO reader control enabled
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <hostname> or <port> not present for User&#58; Anysee2, DISABLING reverse
 login
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <au> not present for User&#58; Anysee2, defaulting to OFF
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <spider> not present for User&#58; Anysee2, defaulting to NO
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <sidoverride> not present for User&#58; Anysee2, defaulting to OFF
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Config &#93; Option <readers> not present for User&#58; Anysee2, NO reader control enabled
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Newcamd &#93; User 2&#58; dummy, Pass&#58; dummy, Host none, Port&#58; 0, Au&#58; On, Spider allowed&#58; No,
 Sidoverride&#58; No, level&#58; 1
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Newcamd &#93; User 3&#58; Anysee1, Pass&#58; Anysee1, Host none, Port&#58; 0, Au&#58; Off, Spider allowed
&#58; No, Sidoverride&#58; No, level&#58; 0
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Newcamd &#93; User 4&#58; Anysee2, Pass&#58; Anysee2, Host none, Port&#58; 0, Au&#58; Off, Spider allowed
&#58; No, Sidoverride&#58; No, level&#58; 0
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; httpd &#93; httpd-user&#58; Anysee1, password&#58; Anysee1, accesslevel&#58; admin
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; httpd &#93; httpd-user&#58; Anysee2, password&#58; Anysee2, accesslevel&#58; admin
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; EMM Cache &#93; Initialising dynamic Cache
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; ECM Cache &#93; Initialising dynamic Cache
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; Calibrating delay loops
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; usleep&#40;5&#41; takes&#58; 0 s 1000 us
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; usleep&#40;10&#41; takes&#58; 0 s 1000 us
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; usleep&#40;100&#41; takes&#58; 0 s 1000 us
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; usleep&#40;500&#41; takes&#58; 0 s 1000 us
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; Allocation memory for 200 regular users
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Loader &#93; Starting Telnet on port 1001
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; SockSrv &#93; Server thread started
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Loader &#93; Started HTTP-server on port&#58; 8080
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Loader &#93; Reader type 2 on node COM3
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; CardMan &#93; Reseting reader parameters
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Phoenix &#93; Opening device COM3
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Phoenix &#93; Setting parity to ODD on node COM3
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Phoenix &#93; Setting 1 Stop bit on node COM3
&#91; 20&#58;21&#58;09 &#93; &#91; Phoenix &#93; Setting baud to 9600
&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 3b 34 00 00 30 42 30 30						 &#59;4..0B00

&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; &#91; CardMan &#93; Atr header is 3B 34 &#91;NORMAL&#93;
&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; &#91; ATR &#93; Data&#58;
0000&#58; 3b 34 00 00 30 42 30							&#59;4..0B0

&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; &#91; ATR &#93; T=0  1etu=100.91us  Guardtime&#58;12etu  WWT&#58;9600etu
&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; &#91; ATR &#93; Historical bytes&#58; 0 B 0 0
&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; &#91; Loader &#93; Init Conax card
&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; Card reader locked for reader Phoenix on Com3 &#91;COM3&#93;
&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; &#91; Phoenix &#93; Setting parity to EVEN on node COM3
&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; &#91; Phoenix &#93; Setting 2 Stop bits on node COM3
&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; &#91; Phoenix &#93; Setting baud to 9600
&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; &#91; Conax &#93; Sending to Card&#58; DD26000003
&#91; 20&#58;21&#58;10 &#93; Phoenix_write&#58;
0000&#58; dd 26 00 00 03								   .&...

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 26											   &

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_write&#58;
0000&#58; 10 01 40										 ..@

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 98											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 11											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Status Word from Card&#58; 9811
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Sending to Card&#58; DDCA000011
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_write&#58;
0000&#58; dd ca 00 00 11								   .....

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; ca											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 20 01 40 28 02 0b 00 2f 02 00 2e 30 01 08 23 01   .@&#40;.../...0..#.
0010&#58; 05											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 90											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 00											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Status Word from Card&#58; 9000
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Cas Version in use&#58; 40 - CAS5
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Cas System Id&#58; 0B00
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Country Indicator&#58; 002E - Sweden
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Maturity Rating Level&#58; 08 - Erotic rating
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Session Info &#40;Number of sessions&#41;&#58; 05
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Sending to Card&#58; DD82000011
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_write&#58;
0000&#58; dd 82 00 00 11								   .....

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 82											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_write&#58;
0000&#58; 11 0f 01 b0 0f ff ff fb 00 00 09 04 0b 00 e0 30  ...............0
0010&#58; 2b											   +

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 98											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 1a											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Status Word from Card&#58; 981A
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Sending to Card&#58; DDCA00001A
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_write&#58;
0000&#58; dd ca 00 00 1a								   .....

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; ca											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 22 18 09 04 0b 00 e0 30 23 07 00 00 00 53 83 84  &#34;......0#....S..
0010&#58; 2c 23 07 00 00 00 00 29 c1 c2					,#.....&#41;..

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 90											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 00											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Status Word from Card&#58; 9000
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; CAID + pid&#58; 0B00E030
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; KeymaN &#93; Adding key 5383842C type 0 on Provider 000000 for caid 0B00 ID=0
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; KeymaN &#93; Adding key 29C1C2 type 1 on Provider 000000 for caid 0B00 ID=0
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Sending PIN-code&#58; 0000
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Sending to Card&#58; DDC8000007
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_write&#58;
0000&#58; dd c8 00 00 07								   .....

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; c8											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_write&#58;
0000&#58; 1d 05 01 30 30 30 30							 ...0000

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 90											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Phoenix_read&#58;
0000&#58; 00											   .

&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Conax &#93; Status Word from Card&#58; 9000
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; Card reader unlocked for reader Phoenix on Com3 &#91;COM3&#93;
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; 0B00 &#93; Init took&#58; 0.587000
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Loader &#93; Card 0B00 on port COM3 ready
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Card queue COM3 &#93; Starting...
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Loader &#93; Starting Newcamd Server on port 15050
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Loader &#93; Starting Radegast Server on port 10001
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; Newcamd &#93; Newcamd thread Server started on port 15050
&#91; 20&#58;21&#58;11 &#93; &#91; SockSrv &#93; Server thread started
newcamd&#58; main loop


#96

Postad 11 maj 2010 - 22:03

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
testa att ändra till detta i oscam.server.
ta bort resten

oscam.server
&#91;reader&#93;
Label = Phoenix
Protocol = mouse
device   = /dev/ttyS0
Detect = cd
Group = 1
Services = Comhem
Tetsa även att sätta CAID = 0B00

Ändra till detta i oscam.conf under rubriken newcamd
&#91;newcamd&#93;
port				= 15000@0B00 eller bara 15000 
key				 = 0102030405060708091011121314
allowed			 = 
keepalive		   = 1
mgclient			= 0

starta gärna om datorn imellan också så det inte ligger igång något skräp sen innan.
hör av dig hur det går.

Redigerat av LuffarJoh, 12 maj 2010 - 08:45.


#97

Postad 11 maj 2010 - 22:56

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0

Jag testade detta kort med DVBlink och det funkade fint, men bara med ett enda, Jag hade två och så fort man försökte köra båda tillsammans blev det problem. Så jag skickade tillbaka dem.

Nu har jag ett MSI TV@nywhere som bygger på samma chipset (Mantis) som Cinergy C2 och det fungerar bra tillsammans med ett Technotrend S2-3200. Perfekt funktion med DVBlink och newcamd-server. Har inte testat med CI.

Hur som helst, har du bara ett enda Cinergy S2 med CI så borde det funka med DVBlink. Använd den senaste drivrutinen, 1.1.901 om jag minns rätt.

Har bara ett så det ska inte vara några problem. Men hur ska jag gå till väga rent praktiskt för att få in dvblink i wmc? Är nybörjare på sånt här så all hjälp underlättar väldigt mycket!

#98

Postad 12 maj 2010 - 09:06

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Har bara ett så det ska inte vara några problem. Men hur ska jag gå till väga rent praktiskt för att få in dvblink i wmc? Är nybörjare på sånt här så all hjälp underlättar väldigt mycket!


Har du läst instruktionerna?

Installationsguiden som följer med DVBlink for TVsource är enkel att förstå och gör man bara som det står där så funkar det.

#99

Postad 12 maj 2010 - 11:50

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Luffarjoh
Ok jag ska testa men det blir nog först på måndag, kommer inte vara hemma under den härliga långhelgen.

#100

Postad 13 maj 2010 - 18:07

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0

Har du läst instruktionerna?

Installationsguiden som följer med DVBlink for TVsource är enkel att förstå och gör man bara som det står där så funkar det.


Har följt instruktionerna och har fått in dvblink i wmc men får fortfarande ingen mottagning. Har en full kanallista på 500+ kanaler men hittills har jag inte hittat en enda jag får in varken ljud eller bild ifrån. Har testat att använda både mitt gamla kort som suttit i boxen och ett nytt som endast suttit i modulen, men ingenting verkar fungera.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.