Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Chromecast audio

145 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 01 februari 2016 - 22:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
@peterwallbom, chromecast audio fungerar inte som en vanlig chromecast som har hdmi kontakt. Går ej skicka bild med audio modellen.

#52

Postad 01 februari 2016 - 22:54

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Nej jag vet,vill komma åt mina flacfiler från nätverkshårddisken.

#53

Postad 01 februari 2016 - 23:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Nej jag vet,vill komma åt mina flacfiler från nätverkshårddisken.

Har du rätt rättigheter på mapparna med flac filer? Bör vara "everyone"

Antar du har nån fördelad mapp som heter "public" som bubble kan se filerna i? Om du inte kan byta rättigheter på mappen, flytta mappen till public foldern?

Windows kan ju logga in med user/pass det kanske funkar mindre bra i bubble så enklast är att öppna upp utdelningen(arna) helt utan inloggning alls.

Redigerat av SKIBBE, 01 februari 2016 - 23:01.


#54

Postad 01 februari 2016 - 23:51

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

Har du rätt rättigheter på mapparna med flac filer? Bör vara "everyone"
Antar du har nån fördelad mapp som heter "public" som bubble kan se filerna i? Om du inte kan byta rättigheter på mappen, flytta mappen till public foldern?
Windows kan ju logga in med user/pass det kanske funkar mindre bra i bubble så enklast är att öppna upp utdelningen(arna) helt utan inloggning alls.


Nu börjar det likna nått,kommer åt ett fåtal av låtarna nu men långt ifrån alla,jag tror det har att göra med hur inställningarna är i NASen är. Har satt några mappar på public och då hände nått.

Nu funkar det,tack för hjälpen!! :)

Redigerat av Peterwallbom, 02 februari 2016 - 00:20.


#55

Postad 02 februari 2016 - 16:00

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om ljudet på CCA via optisk koppling?

 

Jag kopplar den optiskt in i mitt Primare PRE60 försteg och jag kan inte höra att det låter sämre än när jag körde via USB från min PC in i samma försteg.

 

Jag kör mest Spotify nu, men antar att det snart kommer Tidalstöd till CCA samt vet att Primare kommer få Tidalstöd i sin app (vilket iofs inte har med CCA att göra, men dock).



#56

Postad 02 februari 2016 - 19:18

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om ljudet på CCA via optisk koppling?
 
Jag kopplar den optiskt in i mitt Primare PRE60 försteg och jag kan inte höra att det låter sämre än när jag körde via USB från min PC in i samma försteg.
 
Jag kör mest Spotify nu, men antar att det snart kommer Tidalstöd till CCA samt vet att Primare kommer få Tidalstöd i sin app (vilket iofs inte har med CCA att göra, men dock).

Tycker också det låter riktigt bra.

#57

Postad 02 februari 2016 - 20:35

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om ljudet på CCA via optisk koppling?
 
Jag kopplar den optiskt in i mitt Primare PRE60 försteg och jag kan inte höra att det låter sämre än när jag körde via USB från min PC in i samma försteg.
 
Jag kör mest Spotify nu, men antar att det snart kommer Tidalstöd till CCA samt vet att Primare kommer få Tidalstöd i sin app (vilket iofs inte har med CCA att göra, men dock).


Låter perfekt,kör optiskt in i min wyred 4 sound dac.

#58

Postad 02 februari 2016 - 20:48

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Låter perfekt,kör optiskt in i min wyred 4 sound dac.

Är det någon märkbar skillnad från cca analoga utgång när det gäller Spotify tro?

#59

Postad 02 februari 2016 - 23:12

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Är det någon märkbar skillnad från cca analoga utgång när det gäller Spotify tro?


Den inbyggda DAC:en och analogutgången i Chromecast lär inte vara uber. Har knappt provat utan kopplade optiskt illa kvickt till extern DAC.

#60

Postad 02 februari 2016 - 23:58

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Den inbyggda DAC:en och analogutgången i Chromecast lär inte vara uber. Har knappt provat utan kopplade optiskt illa kvickt till extern DAC.


Även för enbart Spotify användande? Då letar jag vidare efter någon duglig dac ist

#61

Postad 03 februari 2016 - 08:50

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Även för enbart Spotify användande? Då letar jag vidare efter någon duglig dac ist

 

En DAC behöver ju en ljudkälla (i mitt fall PC innan), det smidiga är att CCA placerar jag bara var som helst, kopplar ström och hämtar min digital signal i "luften" och sedan kan D/A-omvandla den i bra DAC. CCA låter väldigt bra digitalt in i DAC med Spotify och när Tidalstödet kommer så kan man nog för gott fimpa CD-skivorna. Har inte testat att koppla den analogt in i mitt försteg förbi dess DAC, och kan inte tänka mig det låter bättre, fast kanske testar när jag får tid.



#62

Postad 03 februari 2016 - 20:02

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

En DAC behöver ju en ljudkälla (i mitt fall PC innan), det smidiga är att CCA placerar jag bara var som helst, kopplar ström och hämtar min digital signal i "luften" och sedan kan D/A-omvandla den i bra DAC. CCA låter väldigt bra digitalt in i DAC med Spotify och när Tidalstödet kommer så kan man nog för gott fimpa CD-skivorna. Har inte testat att koppla den analogt in i mitt försteg förbi dess DAC, och kan inte tänka mig det låter bättre, fast kanske testar när jag får tid.

Är på jakt efter en dac, som skall klara av att ge vad Spotify har att erbjuda i kvalité.. Har en liten argon mini dac nu och undrar om det finns något att vinna på byta ut den.. Ska ta hem och prova lite olika lösningar när tid och ork finns.

Cca så slipper jag gå via tv, även med usb dac och styra Spotify med mobilen.

Även tidal kan vara intressant att klara av.

#63

Postad 04 februari 2016 - 09:04

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Är på jakt efter en dac, som skall klara av att ge vad Spotify har att erbjuda i kvalité.. Har en liten argon mini dac nu och undrar om det finns något att vinna på byta ut den.. Ska ta hem och prova lite olika lösningar när tid och ork finns.

Cca så slipper jag gå via tv, även med usb dac och styra Spotify med mobilen.

Även tidal kan vara intressant att klara av.

 

Det är ju delvis en annan diskussion hur stor betydelse DACens kvalitet har även om källan är begränsad. Fast Tidal skall ju teoripraktiskt låta lite bättre än Spotify oavsett DAC, sedan kanske en bättre DAC kan påvisa dessa kvalitetsskillnader tydligare. 



#64

Postad 04 februari 2016 - 16:29

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Frågan kvarstår om cca fixar Spotifys kvalitet med sin analoga utgång? Ska ta hem någon dac och testa snart.

Men hade ju vart förträffligt ifall man kunde hänga en cca bakom förstärkaren bara! Sen om den hamnar bakom dacen senare får vi se :P har inte jättebråttom men kikar lite efter lösning och födelsedagspresent :D

#65

Postad 04 februari 2016 - 18:01

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Frågan kvarstår om cca fixar Spotifys kvalitet med sin analoga utgång? Ska ta hem någon dac och testa snart.
Men hade ju vart förträffligt ifall man kunde hänga en cca bakom förstärkaren bara! Sen om den hamnar bakom dacen senare får vi se :P har inte jättebråttom men kikar lite efter lösning och födelsedagspresent :D

Klart Chromecast audio "fixar" Spotify i högsta kvalitet, då det bara är vanligt lossykomprimerat ljud som matas ut i 44,1 kHz och 16 bitar till den interna dacen i Chromecast audio. Huruvida det är värt att satsa på en extern dac eller inte, handlar ju mindre om Spotify och mer om hur din utrustning i övrigt ser ut. Har du en anläggning som kostar ett par tre tusen är det troligen inte särskilt sannolikt att en extern dac är en särskillt kostnadseffektiv investering. Har du istället en stereoanläggning för, låt säga, över 20 000:- skulle det kanske vara värt att fundera på att investera i en dac för några tusenlappar.

Redigerat av hampestampe, 04 februari 2016 - 18:03.


#66

Postad 04 februari 2016 - 18:19

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Jadu, nu spelar jag med en music angel rörstärkare och ett par mission 796.. Tror att min argon mini dac är lite flaskhals och sugen på komma ifrån tvn för att lyssna Spotify.

#67

Postad 09 februari 2016 - 07:26

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jadu, nu spelar jag med en music angel rörstärkare och ett par mission 796.. Tror att min argon mini dac är lite flaskhals och sugen på komma ifrån tvn för att lyssna Spotify.


Skaffa en oppo 105 ;) då får du en av världens bästa D/A omvandlare och dessutom får du hdmi växel, bästa blu-ray, bästa mediaspelaren av lokala filer, du får inbyggd Tidal som kommer stöda MQA (en ny typ av codec som är revolutionerande), du kan hänga på CCA i den optiska ingången å dra nytta av den superba D/A omvandlingen... Kostar bara 17k :)

Redigerat av beat_strandh, 09 februari 2016 - 07:36.


#68

Postad 09 februari 2016 - 07:33

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Skaffa en oppo 105 ;) då får du en av världens bästa D/A omvandlare och dessutom får du hdmi växel, bästa blu-ray, bästa mediaspelaren av lokala filmer, du får inbyggd Tidal som kommer stöda MQA (en ny typ av codec som är revolutionerande), du kan hänga på CCA i den optiska ingången å dra nytta av den superba D/A omvandlingen... Kostar bara 17k :)

Haha det är bara det lilla chipet med rca ut jag vill åt ;)

#69

Postad 09 februari 2016 - 07:51

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Haha det är bara det lilla chipet med rca ut jag vill åt ;)


Då tycker jag du jämför din Argon DAC och kör Spotify från datorn via den för jag antar att det bara är USB ingång på den?
Och sedan kör du analogt ut från CCA och så kan du jämföra dessa två. Hör du skillnad så är det ju bara att köpa en likvärdig DAC.

Redigerat av beat_strandh, 09 februari 2016 - 07:51.


#70

Postad 09 februari 2016 - 16:53

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Då tycker jag du jämför din Argon DAC och kör Spotify från datorn via den för jag antar att det bara är USB ingång på den?
Och sedan kör du analogt ut från CCA och så kan du jämföra dessa två. Hör du skillnad så är det ju bara att köpa en likvärdig DAC.

det är optisk från tvn på den, jo men blir nog en cca oavsett för det är ju en smidig lösning! Men om det hjälper att köra in den i en dac får jag ju arbeta vidare på!

#71

Postad 15 februari 2016 - 21:21

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Någon som kör Google Play och använder den?
Går det att spela olika låtar på samma konto i olika rum, som man kan med Spotify och Sonos?

Om det fungerar så blir det en lätt övergång från Apple music och till Google play och Chromecast audio

#72

Postad 15 februari 2016 - 21:48

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Ni som använt CCA nu ett tag, tror ni jag skulle bli nöjd om jag bytte ut min Squeezebox classic mot CCA? Saknar att använda spotify gränssnittet när jag spelar musik eller bör man spara pengar och satsa på en Sonos.



#73

Postad 16 februari 2016 - 09:47

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Lite OT, men vet någon om det finns någon bra S/PDIF till USB-B converter för digital audio? Skulle nämligen vilja köra CCA in mitt HRT Stage system, men måste då koppla via USB-B för att kunna använda HRT Stages DAC.



#74

Postad 16 februari 2016 - 09:56

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Du skulle kunna prova en nätverksansluten USB-hub, alt. en gammal avdankad router med USB port. 

Koppla mellan HRT Stage och USB-porten på routern och anslut sedan via datorn till USB-porten på routern. Då kommer det bli som om att du hade USB-kabeln direkt in i datorn, och behovet för CCA försvinner. Vill du sen köra tex Spotify Connect från en telefon så fungerar det ju så länge du har spotify igång på datorn.



#75

Postad 16 februari 2016 - 09:58

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Du skulle kunna prova en nätverksansluten USB-hub, alt. en gammal avdankad router med USB port. 

Koppla mellan HRT Stage och USB-porten på routern och anslut sedan via datorn till USB-porten på routern. Då kommer det bli som om att du hade USB-kabeln direkt in i datorn, och behovet för CCA försvinner. Vill du sen köra tex Spotify Connect från en telefon så fungerar det ju så länge du har spotify igång på datorn.

 

Jo, men så har jag kört hittills. Men skulle vilja komma ifrån datorn och bara ha CCA.



#76

Postad 16 februari 2016 - 10:00

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Okey då förstår jag :)

EDIT:

Det här var i princip det enda jag hittade,

http://hifimediy.com/UX1-dac

Digital input: SPDIF digital input is sent over USB to computer 

 

S/PDIF signalen "spelas in" på något sätt och kan skickas via USB in till en dator, högst oklart om det fungerar rakt in i en USB-dac.

Eftersom att USB-protokollet är uppbyggt runt att man har en dator som HOST, så tror jag inte det kommer att fungera mellan två "SLAVE" enheter. 

Du behöver typ en Rasperry Pi, som är liten nog att placeras precis invid ditt HRT-Stage system. Sen kör du Spotify på den, blir samma sak som CCA i princip.


Redigerat av ekon, 16 februari 2016 - 10:13.


#77

Postad 17 februari 2016 - 09:20

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Igår testade jag att koppla in 2 st. CCA på USB-utgången på mina audio pro addon (T10 och T20 som jag har några lite varstans i huset), och den strömförsörjde CCA utan problem, så nu behöver jag inte min Apple AirPort Express (949:-) kopplad optiskt till audio pro LV-HUB (2.490:-) som sedan distribuerar ut till flera audio pro RXD-200 (990:-). En betydligt billigare och smidigare lösning för trådlös ljuddistribution alltså, inkl. möjligheten att skapa olika hemgrupper i CCA.

 

Dock har ju CCA begränsning så till vida att jag t ex inte kan casta ut ljudet från t ex SVT Play appen i min iEnhet (den castar bara ut till HDMI-varianten :() och så saknar jag Tidal-, SoundCloud- och MixCloud stöd, men det borde ju komma.

 

 



#78

Postad 17 februari 2016 - 09:37

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Hejsan, har en snabbfråga. Har ett 3,5 uttag i bilen. Går det att använda en chromecast audio till det. Eller måste jag fortfarande ha ett nätverk till chromecasten?

#79

Postad 17 februari 2016 - 09:44

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Hejsan, har en snabbfråga. Har ett 3,5 uttag i bilen. Går det att använda en chromecast audio till det. Eller måste jag fortfarande ha ett nätverk till chromecasten?

 

Du strömmar ju från nätet, men med en mobil accesspunkt eller delat wifi från din mobil så borde det gå.

Det är dock otroligt mycket krångligare än att bara köra Bluetooth från din telefon till stereon.



#80

Postad 17 februari 2016 - 17:37

fredrikjansson
  • fredrikjansson
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

kanske en dum fråga, Chomecasten skall vara kompatibel med optisk kabel, har högtalare med optisk ingång. Hur skulle en sådan kabel se ut?



#81

Postad 17 februari 2016 - 17:41

emanuelmakhoul
  • emanuelmakhoul
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

kanske en dum fråga, Chomecasten skall vara kompatibel med optisk kabel, har högtalare med optisk ingång. Hur skulle en sådan kabel se ut?

Det finns optisk 3,5mm kabel till vanlig toslink. 

 

http://www.kjell.com...abel-1-m-p39259



#82

Postad 17 februari 2016 - 17:43

fredrikjansson
  • fredrikjansson
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

aha, så mini toslink änden, passar i Chormecasten då :)



#83

Postad 17 februari 2016 - 17:44

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

kanske en dum fråga, Chomecasten skall vara kompatibel med optisk kabel, har högtalare med optisk ingång. Hur skulle en sådan kabel se ut?

http://www.kjell.com...abel-1-m-p39259
Som vanligt sent på bollen....

Redigerat av Saturnus, 17 februari 2016 - 17:45.


#84

Postad 25 februari 2016 - 11:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Ni som använt CCA nu ett tag, tror ni jag skulle bli nöjd om jag bytte ut min Squeezebox classic mot CCA? Saknar att använda spotify gränssnittet när jag spelar musik eller bör man spara pengar och satsa på en Sonos.

Du kan inte använda spotifys egna app till Sonos.



#85

Postad 15 mars 2016 - 18:06

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0

Någon mer som haft problemet att Spotify bryter efter ca. 20 Sec? Startar uppspelningen från min Androidmobil. Fungerar bra från Google Play Music eller Tune in radio. Och jag har aldrig haft problemet när jag kastat till mina Chromecast video (3st). En snabb googling säger att jag inte är ensam om detta just från Spotify...



#86

Postad 21 mars 2016 - 20:08

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Är det någon som förstått huruvida CCA sänder ut både PCM och bitstream via toslink eller bara det ena formatet? Skall detta gå att välja?



#87

Postad 21 mars 2016 - 20:41

Unregistered5cc4e806
  • Unregistered5cc4e806
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Någon mer som haft problemet att Spotify bryter efter ca. 20 Sec? Startar uppspelningen från min Androidmobil. Fungerar bra från Google Play Music eller Tune in radio. Och jag har aldrig haft problemet när jag kastat till mina Chromecast video (3st). En snabb googling säger att jag inte är ensam om detta just från Spotify...

 

Exat samma fel hade jag för nån vecka sedan,jag återställde den till fabriksläge sedan har den funkat på spotify får se hur länge de håller i sig.



#88

Postad 03 april 2016 - 12:04

Mikael S
  • Mikael S
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 1
Någon som hört något nytt om TIDAL och stöd för chromecast ?

#89

Postad 14 maj 2016 - 09:05

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om ljudet på CCA via optisk koppling?

 

Jag kopplar den optiskt in i mitt Primare PRE60 försteg och jag kan inte höra att det låter sämre än när jag körde via USB från min PC in i samma försteg.

 

Jag kör mest Spotify nu, men antar att det snart kommer Tidalstöd till CCA samt vet att Primare kommer få Tidalstöd i sin app (vilket iofs inte har med CCA att göra, men dock).

 

Hur låter det om man kör RCA? Jag funderar på att köra Primare i framtiden, men vet inte om jag har råd med DACen. Jag förstår att det inte är direkt stort ljud i en sån här billig produkt, men är det okej?



#90

Postad 14 maj 2016 - 09:08

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

varför finns denna tråden???  då officiella tråden bör ta upp  de frågor som finns här!!! https://www.minhembi...howtopic=325575



#91

Postad 14 maj 2016 - 09:29

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Rätt bra att separera Chromecast och Chromecast Audio då det är helt olika saker.....blir rörigt annars.



#92

Postad 26 maj 2016 - 10:14

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Skaffade precis Spotify familj. hur bra är multiroomstödet för med Spotify och Chromecast Audio? Styr man allting inne från Spotifyappen?



#93

Postad 05 juli 2016 - 12:03

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som har problem med att det efter ett par låtar när man byter ofta hänger sig? Får starta om Spotify på telefonen och koppla upp mig mot Chromecast audio igen och så funkar det, ett par låtar till sen likadant. Detta endast om man byter ofta.

#94

Postad 05 juli 2016 - 12:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som har problem med att det efter ett par låtar när man byter ofta hänger sig? Får starta om Spotify på telefonen och koppla upp mig mot Chromecast audio igen och så funkar det, ett par låtar till sen likadant. Detta endast om man byter ofta.


Kan vara connect funktionen. Min Onkyo hänger sig efter 8 låtar eller vad det är. Dvs när man skippar 8st irad. Måste dra strömen och starta om recievern för att få igång connect igen.

Lösning är att välja rätt låt direkt, eller spela en lista med bara bra låtar ;-)

#95

Postad 05 juli 2016 - 12:12

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

Kan vara connect funktionen. Min Onkyo hänger sig efter 8 låtar eller vad det är. Dvs när man skippar 8st irad. Måste dra strömen och starta om recievern för att få igång connect igen.

Lösning är att välja rätt låt direkt, eller spela en lista med bara bra låtar ;-)


Upplever att detta problem har kommit på senare tid, funkade mycket bättre i början! Väldigt störande är det iaf!

#96

Postad 05 juli 2016 - 12:15

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Upplever att detta problem har kommit på senare tid, funkade mycket bättre i början! Väldigt störande är det iaf!

Det blir tyvärr så ibland när mjukvarorna uppdateras



#97

Postad 05 juli 2016 - 20:32

gflar
  • gflar
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Skaffade ethernet-adaptern till CA:n, och djäklar vilken skillnad i stabilitet!

Nu är jag riktigt nöjd med den, och har släppt tankarna på en riktigt bra (dyr) nätverks-spelare.

Siktar istället på en bra DAC.



#98

Postad 22 juli 2016 - 22:37

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0
Funderar på om man ska börja med dator och kabel igen, blir ta mig fan tokig på skiten! Ibland räcker det med ett par låtar bara så hänger sig skiten!
Tråkigt då det funkade så bra i början.

#99

Postad 31 juli 2016 - 15:25

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Funderar på om man ska börja med dator och kabel igen, blir ta mig fan tokig på skiten! Ibland räcker det med ett par låtar bara så hänger sig skiten!
Tråkigt då det funkade så bra i början.

Ja, antingen har Google hittat på något eller så är det Spotify Connect som gjort någon ändring. Riktigt störigt att så fort man vill byta låt med "hoppaframåtknappen" så hänger sig uppspelningen. Byter då över till iPadens högtalare några sekunder, sen tillbaka till CCA'n så funkar det igen. Så har det varit i nån månad nu.

#100

Postad 31 juli 2016 - 15:35

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

Ja, antingen har Google hittat på något eller så är det Spotify Connect som gjort någon ändring. Riktigt störigt att så fort man vill byta låt med "hoppaframåtknappen" så hänger sig uppspelningen. Byter då över till iPadens högtalare några sekunder, sen tillbaka till CCA'n så funkar det igen. Så har det varit i nån månad nu.

Då är det alltså inte bara för mig det krånglar! Precis samma för mig som du beskriver ditt problem. I början funkade det klockrent men nu upplever jag att det har varit såhär i 1-2 månader, varför rättar de inte till det? Hade tänkt skaffa fler cc audio men inte så länge det funkar såhär dåligt!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.