Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Legend of Zelda: Breath of the Wild [Switch/Wii U]

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Wii U) (Nintendo Wii U-spel) 8 8,4 (14) 699:-
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Switch) (Nintendo Switch-spel) 9 9,03 (63) 217:-
The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Limited Edition (Switch) (Nintendo Switch-spel) 9 8,4 (4) Inga priser

#201

Postad 03 mars 2017 - 03:35

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0
"Zelda update fix a lot of frame-rate issues!

Dualshockers upgrade their review to a 10/10 after the new Zelda update.

"since the latest Breath of the Wild update was released — I have run into the issues less frequently."

http://www.dualshock...th-wild-review/

#202

Postad 03 mars 2017 - 07:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Gött att dom fixade en patch lagom till releasen.

Bara tre timmar kvar! :)

#203

Postad 03 mars 2017 - 07:35

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Ser lite jämförelsevideor på tuben, Wii U versionen verkar ju inte vara så mycket sämre. Kanske blir att plocka upp den. 


Redigerat av Unregistered6fb5a100, 03 mars 2017 - 07:35.


#204

Postad 03 mars 2017 - 14:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 2
Vilket underbart spel!!

Alltså friheten är ju enorm :)
Har en markör på kartan som blinkar just nu. Men jag har inte tid, jag har ju hur kul som helst, bara med att utforska världen :)

Spöade upp en fiende, han tappar sin klubba, vilket jag snabbt snor från honom, och hans reaktion på detta är ju guld :D

Hur fan ska jag kunna gå tillbaks spela klart Horizon efter detta?
Det spelet känns ju hur stelt och klaustrofobiskt som helst i jämförelse :D

Det här känns så otroligt mycket mer öppet. This is FREEDOM!! :D

#205

Postad 04 mars 2017 - 10:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Det går ju inte att sluta spela det här spelet :D

Körde hela dagen igår, och när jag gick och la mig runt midnatt, så blev jag smått rastlös, och körde ett par timmar till, bärbart i sängen :D

Så brutalt nice spel!

#206

Postad 04 mars 2017 - 11:19

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Det går ju inte att sluta spela det här spelet :D

Körde hela dagen igår, och när jag gick och la mig runt midnatt, så blev jag smått rastlös, och körde ett par timmar till, bärbart i sängen :D

Så brutalt nice spel!

Kikat endel streamar. Hur upplever du att vapnen går sönder hela tiden, verkar vara en riktigt tråkig mekanik. Men annars mysigt spel.

Menar 6h in i spelet vill man inte behöva slåss med en mopp lixom när alla svärd är slut...

Redigerat av SKIBBE, 04 mars 2017 - 11:21.


#207

Postad 04 mars 2017 - 12:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Kikat endel streamar. Hur upplever du att vapnen går sönder hela tiden, verkar vara en riktigt tråkig mekanik. Men annars mysigt spel.

Menar 6h in i spelet vill man inte behöva slåss med en mopp lixom när alla svärd är slut...

Du får kraftigare vapen som håller längre efter ett tag. Men även moppen är kraftigare än vissa svärd, och jag sopade bort tre fiender på några sekunder :D

Det är så vansinnigt stor variation på alla vapen, pilbågar, sköldar m.m., att det bara är kul att få nytt. Finns mängder att plocka på sig, och även en kvist funkar. Bara att piska fienden med kvisten, ta hans bättre vapen ifrån honom å slakta på :D

Finns aldrig brist på bra vapen. Så även om en favorit går sönder snabbt, så finner man sekunden efter nåt liknande eller bättre.

Allt är så fruktansvärt smidigt, när det gäller att växla vapen och föremål :)

Redigerat av Svante Skoog, 04 mars 2017 - 12:18.


#208

Postad 04 mars 2017 - 15:47

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Jag förstår alla höga betyg. j*vlar va bra detta är! Jag vill bara gå runt och utforska hela tiden, palla göra nytta :D

#209

Postad 04 mars 2017 - 17:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Nu har ni inte spelat så mycket, men vad tycker ni om musiken? Jag undrade precis och såg typiskt nog en tråd på gaf om det, men intrycken där verkar vara väldigt svaga. Förstås väldigt subjektivt, men när så många säger samma sak så...

 

Musik är en viktig del av spel, och brukar alltid vara grym i Zelda. Hoppas verkligen att de inte har fuckat upp det. Den här trailermusiken ska t.ex. inte ens vara med, fattar inte.

 

http://www.youtube.com/watch?v=zw47_q9wbBE&feature=youtu.be

 

 

Edit: Visserligen när jag läser mer i tråden nu så finns det många som säger att musiken är riktigt bra också. Så ja, det är väl för subjektivt. Men det är ju minimalistiskt i detta och det brukar det inte vara.


Redigerat av Zoiler, 04 mars 2017 - 17:48.


#210

Postad 04 mars 2017 - 17:56

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Musik? Jag har inte ens reflekterat över någon musik i spelet? Förutom vid videoscener. 🤔 Ska det finnas musik när man är på fältet säger du?
Jag har iof bara spelat av dom första 4 shrinesen. Det kanske kommer senare i spelet?

Ang vapen så är det ganska så soft att det är så enkelt att plocka upp nytt när ens melee vapen gått sönder. Men jag önskar att vapnen man plockar upp skulle ha lagt sig på samma slot, nu fylls sloten (tror man har 6-7 slot för vapen) och dessa måste man slänga bort för att plocka upp nytt om det är fullt.

#211

Postad 04 mars 2017 - 18:02

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Där är inte mycket musik än så länge, men det gör verkligen inget. Den lilla musik jag har hört är mysig, eller som vid fajter lite stressad, som det ska vara.

#212

Postad 04 mars 2017 - 18:04

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Jag förstår alla höga betyg. j*vlar va bra detta är! Jag vill bara gå runt och utforska hela tiden, palla göra nytta :D

Haha håller med 😂 Tog mig 3-4 timmar att göra dom 4 första shrinesen. Efter att jag fuckat upp genvägen till andra shrinet 🙈 Så jag sprang typ runt i hela kartsektionen o jaga fatt i en yxa utan att hitta någon 😄

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 04 mars 2017 - 18:08.


#213

Postad 05 mars 2017 - 01:02

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Nu har ni inte spelat så mycket, men vad tycker ni om musiken? Jag undrade precis och såg typiskt nog en tråd på gaf om det, men intrycken där verkar vara väldigt svaga. Förstås väldigt subjektivt, men när så många säger samma sak så...

 

Musik är en viktig del av spel, och brukar alltid vara grym i Zelda. Hoppas verkligen att de inte har fuckat upp det. Den här trailermusiken ska t.ex. inte ens vara med, fattar inte.

 

http://www.youtube.com/watch?v=zw47_q9wbBE&feature=youtu.be

 

 

Edit: Visserligen när jag läser mer i tråden nu så finns det många som säger att musiken är riktigt bra också. Så ja, det är väl för subjektivt. Men det är ju minimalistiskt i detta och det brukar det inte vara.

I så fall hade någon från de stora spelhemsidorna nämnt eller kritiserat det. Annars skulle spelet inte fått 10/10 överallt, särskilt då musiken är en stor del av Zelda och direkt hade uppmärksammats. Vi får hoppas musiken inte är dålig eller något sånt.



#214

Postad 05 mars 2017 - 01:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

I så fall hade någon från de stora spelhemsidorna nämnt eller kritiserat det. Annars skulle spelet inte fått 10/10 överallt, särskilt då musiken är en stor del av Zelda och direkt hade uppmärksammats. Vi får hoppas musiken inte är dålig eller något sånt.

 

Spelhemsidornas åsikter om musik är inte mer värda än de negativa jag läste i tråden som gav upphov till mitt inlägg. Den som startade tråden på Gaf sa att han hade läst massa recensioner men inte läst mycket intryck om musiken, så han frågade de på forumet.

 

Oavsett så är det högst subjektivt, men minimalistisk musik brukar ju inte Zelda ha. Tror det blir bra ändå, det är som sagt många positiva också. Men man vill ju ha sånt som sätter sig och som man kan minnas flera år senare, som jag kan göra med Link to the Past, Ocarina of Time eller Wind Waker i skrivande stund.



#215

Postad 05 mars 2017 - 12:27

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Någon som köpt Amiibosarna som hör till Breath of the wild och fått dem levererade? Webhallen har inte ens skickat mina än och jag har inte fått något meddelande om försening.



#216

Postad 05 mars 2017 - 16:16

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Riktigt roligt spel! Har gjort en del Shrines, jag tycker det är ganska skönt att dom inte är speciellt långa men roliga. Har börjat få lite bättre vapen nu som inte går sönder lika enkelt vilket känns skönt :) 



#217

Postad 05 mars 2017 - 18:25

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Någon som köpt Amiibosarna som hör till Breath of the wild och fått dem levererade? Webhallen har inte ens skickat mina än och jag har inte fått något meddelande om försening.

Jag hämtade mina idag, de blev bekräftade redan i fredags dock.



#218

Postad 05 mars 2017 - 20:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Bättre än Wind Waker eller A Link Between Worlds?

#219

Postad 05 mars 2017 - 21:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Har precis klarat av min första dungeon.
Lite klurigare än vissa shrines, men ändå rätt så logiskt pussel, bara man tänker efter lite.

Bossfighten var riktigt svår och intensiv.
En av de svåraste på väldigt länge, i ett Zelda spel. Slutfighten mot Ganon måste bli nåt brutalt, om första riktiga bossen manglar på så här :D

Men som vanligt, om man bara lär sig mönstret, så löser det sig till slut. Men till skillnad mot de gamla spelen, där man finner ett vapen i varje dungeon, som man sen använder mot bossen, så får man här istället pröva sig fram, med vilket vapen eller Sheikah egenskap som funkar bäst.
Stressigt var det iaf, så se till att ha redigt med mat att fylla på energin med. För det krävs inte många slag, förrän man är dödens.
Riktigt mäktigt!

Lär ta ett tag innan man går igenom detta :)

#220

Postad 05 mars 2017 - 21:17

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Skönt att höra, de senaste Zelda-spelen har varit alldeles för enkla på fightingsidan.



#221

Postad 05 mars 2017 - 22:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Måste lära mig att sluta läsa spel jag inte vill bli spoilad av  :(



#222

Postad 05 mars 2017 - 22:43

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Måste lära mig att sluta läsa spel jag inte vill bli spoilad av :(


Ja, lägg av att vara här 😂😂 nejdå, så mkt spoliers är det inte. Finns så sjuuuuukt mkt att göra i spelet. Det kommer vara massor av folk som inte kommer orka spela klart det tror jag.

#223

Postad 06 mars 2017 - 00:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sagt på halvskämt, men jag uppskattar inte heller att få slutbossen spoilad även om det var sannolikt. Det är trots allt inte ALLTID samma i Zeldaspelen  :)

 

Tycker man ska tänka sig för innan man skriver utan spoilertext när det handlar om nya spel.



#224

Postad 06 mars 2017 - 07:45

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

 

 

Tycker man ska tänka sig för innan man skriver utan spoilertext när det handlar om nya spel.

 

Jo, så är det och det håller jag med om. Men just i detta fall så då får man info om vad som skall komma hända efter ca 1-2timmar. (sen om det stämmer låter vi vara osagt, om info alltså ;) )

 

Det är bara att grotta ner sig i spelet :wub:



#225

Postad 06 mars 2017 - 11:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Öh menar ni att det är jag som spoilat?
Att det finns dungeons med en boss i är väl ändå ganska välkänt ;)

Sen om Ganon är slutbossen vet jag inte, men gissar bara på det då Ganon nämns, och han då brukar vara den sista :)

Redigerat av Svante Skoog, 06 mars 2017 - 11:01.


#226

Postad 06 mars 2017 - 12:05

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Skönast idag.

 

Bifogad fil  2017-03-06 12-04-55.png   231,52K   1 Antal nerladdningar



#227

Postad 06 mars 2017 - 12:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sen om Ganon är slutbossen vet jag inte, men gissar bara på det då Ganon nämns, och han då brukar vara den sista :)

 

Jag minns när jag spelade Wind Waker på GC och det tog lång tid innan Ganon ens nämndes av röda båten. Tyckte det var ett häftigt ögonblick eftersom jag trodde att det var en annan värld och var tveksam till att han skulle vara med. Sen har det alltid varit lite spännande i alla Zelda att se om det är Ganon som är boven den här gången. Tänk på A Link Between Worlds och Skyward Sword t.ex.

 

Medan i Mario så är det nästan uteslutande Bowser eller någon av hans snorungar.



#228

Postad 06 mars 2017 - 14:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Här nämns Ganon redan i början av spelet, som huvudskurk, (även i trailern m.m.) så därför som jag förväntar mig att det är han som är slutbossen igen, om dom nu inte kommer med en twist på slutet :)


Redigerat av Svante Skoog, 06 mars 2017 - 14:08.


#229

Postad 06 mars 2017 - 14:37

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

om dom nu inte kommer med en twist på slutet :)

 

Twist = Samus Aran :D



#230

Postad 07 mars 2017 - 08:49

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Alldeles i början av spelet hade jag uppenbara fps problem, kändes som det var klart under 20 fps emellanåt. Efter 10 minuter försvann dessa problem och på bärbara konsolen är det inga fps problem alls. Kanske har fps problemen att göra med gammal kod då spelet från början var tänkt som ett Wii U spel.

 

Ett annat klagomål är att spelet känns för ljust på min Samsung 8005, får ställa ner ljusstyrkan till runt 7-8 för att mörkt ska kännas mörkt, d.v.s strax under halva ljusstyrkan.

 

Annars verkar spelet helt klart otroligt fängslande men efter att ha spelat Horizon Zero Dawn i 4k så är det jobbigt att spela på Switch :(

Får nog ställa PS4 åt sidan ett tag om man ska njuta fullt ut av Zelda, det tar tid att vänja sig från skarpa 4k till suddiga 900p.



#231

Postad 07 mars 2017 - 09:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Ett annat klagomål är att spelet känns för ljust på min Samsung 8005, får ställa ner ljusstyrkan till runt 7-8 för att mörkt ska kännas mörkt, d.v.s strax under halva ljusstyrkan.

 

Har du ställt in rätt RGB Range i Switch inställningarna?



#232

Postad 07 mars 2017 - 16:37

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Jag tyckte också att spelet kändes suddigt till en början. Kom direkt från Nioh i Action Mode som är 720p och 60 fps (kanske inte riktigt 60 alla gånger men bra flyt hur som helst). Zelda är ju 900p men kändes ändå inte lika skarpt som Nioh. Beror kanske på grafikeffekter som Nintendo använder.

 

Nu har jag ju en paus från Nioh och spelar bara Zelda och har börjat vänja mig och uppskattar miljöerna på ett annat sätt  :)


Redigerat av Bananklasen, 07 mars 2017 - 16:39.


#233

Postad 07 mars 2017 - 17:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Att gå från Horizon till Zelda är inte helt lätt... alla jaggies och sånt som man vant sig vid att slippa. AF en halvmeter framåt. Men man vänjer sig någorlunda.

 

Vattnet och interaktionen med den har de gjort bättre än Horizon däremot, älskar ljudet när man plumsar i, simmar eller bara håller sig flytande. Låter blött :P



#234

Postad 07 mars 2017 - 18:23

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

Grymt spel har nog snittat 8 timmar om dan sen i fredags!

 

 

En liten fråga bara. Om jag köper seasonpasset måste jag börja om spelet från början då eller kan jag fortsätta där jag var och få med DLC i spelet?



#235

Postad 07 mars 2017 - 19:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Du kan fortsätta därifrån du är :)



#236

Postad 07 mars 2017 - 19:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

"Your inventory is full".

 

-_-

 

Jag blir glad varje gång jag slår sönder ett vapen eftersom det innebär att jag får en ledig plats.



#237

Postad 07 mars 2017 - 19:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Annars kan du ju droppa nåt av det du har ;)

 

Dyker upp en hel del brutalt tåliga vapen länge in i spelet :)



#238

Postad 07 mars 2017 - 20:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Annars kan du ju droppa nåt av det du har ;)

 

Så dum är jag inte.. det är därför jag blir glad, för jag slipper gå in i menyn och droppa om det går sönder automatiskt :)



#239

Postad 07 mars 2017 - 20:33

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Jag hittade ett bra svärd som höll riktigt länge :) Kommer inte ihåg vad det hette dock.

 

Tycker spelet växer mer och mer. Hoppas jag har länge kvar av det.


Redigerat av Bananklasen, 07 mars 2017 - 20:34.


#240

Postad 07 mars 2017 - 21:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Så dum är jag inte.. det är därför jag blir glad, för jag slipper gå in i menyn och droppa om det går sönder automatiskt :)

 

Hehe, ja det går ju klart snabbare så :D



#241

Postad 08 mars 2017 - 11:35

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Ett annat klagomål är att spelet känns för ljust på min Samsung 8005, får ställa ner ljusstyrkan till runt 7-8 för att mörkt ska kännas mörkt, d.v.s strax under halva ljusstyrkan.

 

Ja, svärtan är verkligen under all kritik. Svärtan är t o m nästan mer gråvit än gråsvart nästan hela tiden. Konstigt nog ser menyerna bra ut, likaså när spelet laddar så är svärtan perfekt. Kolla in bilden i inlägg #226 i denna tråd för ett smakprov på "svärtan" i spelet. Har testat olika RGB lägen på switchen men lika kass svärta vad jag än väljer. Finns fler trådar på nätet om detta problem.

 

Annars ett mycket roligt spel, men hoppas verkligen det kommer en patch som fixar svärtan för det är faktiskt störande, färgerna blir ju helt urvattnade också.



#242

Postad 08 mars 2017 - 12:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
“When we first presented this to Mr. Miyamoto, he spent about an hour just climbing trees,” Fujibayashi said. “We left little treats like rupees on the trees, but we also left other things in other places we thought he might go. But he just kept climbing trees. Up and down. And so we got to the point where we go, ‘Do you want to look at other stuff?’ But he just kept on going. Once [he] got out of the Shrine of Resurrection, he spent an hour just within a 25-50 meter radius outside of that cave just climbing trees.”

It was then that Fujibayashi and his team realized they’d made something special—a game where the act of climbing could be just as fun as riding horses and slashing monsters.

 

 

Miyamoto alltså.. förstår varför han gjorde Donkey Kong :D



#243

Postad 08 mars 2017 - 13:16

Segge
  • Segge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Har precis klarat av min första dungeon.
Lite klurigare än vissa shrines, men ändå rätt så logiskt pussel, bara man tänker efter lite.

 

Får jag fråga hur många hjärtan du hade när du tog dig ann första dungeon?

Kanske en spoiler på det svaret, vissa verkar vara känsliga här  ;)  :P  :rolleyes:

 

Har nu spelat ikapp på Switchen det jag hann med på Wii U i helgen. Barnen gillar verkligen spelet men Pappa får ibland ta över då det blir lite för spännande, men det är svårt att ge tillbaka kontrollen, ska bara göra/prova något mer  :D


Redigerat av Segge, 08 mars 2017 - 13:16.


#244

Postad 08 mars 2017 - 13:22

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Har bara hunnit med en bråkdel av spelet, men det känns ju precis så bra som man hade hoppats på.

Är bara lite ovän med spelpaddan till Wii U, så jag har köpt en pro controller istället. Kan ju funka i en del andra spel också tänker jag.

#245

Postad 08 mars 2017 - 13:31

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

jag försökte ge mig på en dungeon, men visste inte riktigt hur jag skulle komma åt så jag lämnade den och letade shrines istället. är uppe i 9 hjärtan nu iallafall, yay!

 

finns där nåt maxtak på hjärtan som vanligt? eller man kan gå helt bananas denna gång om man så skulle vilja?



#246

Postad 08 mars 2017 - 13:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Får jag fråga hur många hjärtan du hade när du tog dig ann första dungeon?

Kanske en spoiler på det svaret, vissa verkar vara känsliga här  ;)  :P  :rolleyes:

 

Va fan, finns det hjärtan i spelet??? Tack, då vet jag det :(

 

Haha, ja det var lite fånigt med Ganongrejen nu när jag sett det, man fick reda på det efter en timme ändå så.. men när det gäller hur många hjärtan så är ju det helt individuellt beroende på spelets fria natur. Man kan ta så många shrines man vill innan man går till sin första dungeon.

 

jag försökte ge mig på en dungeon, men visste inte riktigt hur jag skulle komma åt så jag lämnade den och letade shrines istället. är uppe i 9 hjärtan nu iallafall, yay!

 

 

Va i helv... jag har fortfarande tre -_-

 

Jag tycker stamina är bättre att ta så att man kan springa och klättra bättre =/

 

Kanske ska köra ett hardcorerun och klara spelet på tre :D



#247

Postad 08 mars 2017 - 14:40

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Vill man uppleva det mesta i spelet så klarar man sig inte på för lite hjärtan, det blev jag varse om.
Inte för att spelet är för svårt, mer säger jag inte 😊

#248

Postad 08 mars 2017 - 15:57

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Jag har tagit två omgångar extra stamina och två extra hjärtan. Vet inte hur jag ska välja nästa gång :)



#249

Postad 08 mars 2017 - 16:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Får jag fråga hur många hjärtan du hade när du tog dig ann första dungeon?

 

Jag hade bara 6 stycken.

 

Men jag har gjort en hel del mat lite då och då när jag finner en en gryta ut i världen.

Så jag hade kanske 30 maträtter, att ta av, när jag var nära döden.

Tror jag använde 12 av dessa på bossen :D

 

Jag brukar ofta tycka att det är skittråkigt med crafting, typ som i Far Cry, men här är det så jäkla snabbt, och det är lika kul att se vad man får när man slänger ihop en mix. Rekommenderar att spara på horn, även om man kan få en del pengar för dom. För om man mixar in det, med nån groda, fisk eller liknande, så kan man få en hel del fina elexir, för att tillfälligt boosta hjärtan, speed, stamina m.m.


Jag tycker stamina är bättre att ta så att man kan springa och klättra bättre =/

 

 

Se till att börja samla ihop hjärtan.

Du kommer att behöva dom, för att få nåt speciellt längre in i spelet ;)


Redigerat av Svante Skoog, 08 mars 2017 - 16:04.


#250

Postad 08 mars 2017 - 16:51

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Ni som vill, så finns FB gruppen Zelda: BOTW Sverige att joina om man vill dela med sig av sina eskapader och hjältedåd. Finns utrymme för spoilers där...

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 08 mars 2017 - 16:51.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.