Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony Alpha DSLR-A850/A900 *

546 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony AF 24-70/2,8 ZA Vario-Sonnar T* SSM (Objektiv) 1 (0) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A900 (Systemkameror) 3 7 (1) Inga priser
Sony AF 16-35/2,8 ZA Vario-Sonnar T* SSM (Objektiv) 1 (0) Inga priser
Sony AF 70-400/4,0-5,6 G SSM (Objektiv) 1 (0) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A850 (Systemkameror) 5 (0) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A850 + 28-75/2,8 SAM (Systemkameror) 5 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 05 september 2008 - 07:54

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Photography Bay har fået fat i hvad der ligner en reklamer for Sony A900 som skulle være et 24.6mpx fullframe kamera:

The new a900 has arrived. A new height in the “a” revolution is now within reach. Engineered with the exclusive 24.6 Mega Pixel Full Frame Exmor CMOS sensor, an industry breakthrough from Sony, this powerhouse integrates only the best imaging technologies from the world’s leading image sensor manufacturer. A work of art for the truly discerning individual.

24.6 Mega Pixel Full Frame Exmor CMOS Sensor – Dual BIONZ Image Processing Engine – Intelligent Preview – 100% Viewfinder, 0.74x Magnification – 3.0”, 921K-out Hybrid LCD – 9-point Centre Dual-cross AF (with f2.8 sensor and wide-area 10-point assist) – 5 fps Continuous Shooting – SteadyShot INSIDE


Postad bild

#2

Postad 05 september 2008 - 09:08

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Postad bild

Edit: Bilden verkar inte funka längre...

Redigerat av (SiC), 10 september 2008 - 07:12.


#3

Postad 05 september 2008 - 10:52

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Gammal info, se här
http://www.fotokoll....isar-dslr-a900/

Redigerat av DigiMannen, 05 september 2008 - 10:53.


#4

Postad 05 september 2008 - 11:04

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Forskellen er at nu er der specs på, ikke kun at det er en FF 24.6mpx :)
Og pressekonferencen hvor det skulle blive offentliggjort er nu her den 10/9

#5

Postad 05 september 2008 - 12:26

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Som sagt.. En del svettdroppar har nog börjat bildas i pannorna på Canon samt Nikons olika avdelningar..

Sony är inget leksaksföretag som man bara snackar omkull via sina överhängivna kunder som säljer deras kameror för fullt överallt ....vilket dom vet på sina kontor "dom stora".... Men som inte riktigt folk på olika forum ännu insett..

Men gissa vad som händer då Sonys erfarenheter börjar ramla neråt i modeller framöver.. Om man bara tänker på hur dom snabbt gjort serien A tills nu...

Hualigen . spännande värre...krig på mycket hög nivå :)

#6

Postad 05 september 2008 - 12:34

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Hehe tror Nikon ihvertfald er vel vidende om hvad Sony kan, da de bruger en Sony sensor til deres D300.

#7

Postad 05 september 2008 - 12:45

Unregistered05a7d42c
  • Unregistered05a7d42c
  • Beroende

  • 1 345 inlägg
  • 0

Som sagt.. En del svettdroppar har nog börjat bildas i pannorna på Canon samt Nikons olika avdelningar..

Det ser ut att bli en riktigt fin kamera, men Sony behöver nog bredda sitt objektivutbud rejält för att kunna få Nikon och Canon att känna sig hotade..

#8

Postad 05 september 2008 - 13:50

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0

Det ser ut att bli en riktigt fin kamera, men Sony behöver nog bredda sitt objektivutbud rejält för att kunna få Nikon och Canon att känna sig hotade..



Jag minns 1986 då jag handlade min Minolta 7000 som kom ut 1985 på marknaden.... Då sas det att objektiven samt Af skulle göra att Minolta skulle kolapsa..Jag var urkorkad som valde Minolta... Minolta kan alla se att dom inte kolapsade.. Utan utbudet byggdes upp..

Sedan var Minolta efter in i digitalåldern och massa saker som gjorde det stagnerade i vidarutveklandet.Medans Nikon samt Canon öste på för fullt....Vilket inte är en dold hemlighet direkt..

Detta är historia idag.. Och jag tror inte Sonyfolket sitter stilla.. Vilket nog ingen tänkande mäniska tror heller..

Man kan tala historia eller framtid.. Minolta är hur det än är en stabil historia över lång tid om än då och då vacklande pga av affärer hit o dit.... Sony är framtid.. Och att dom förvaltar Minoltas historia med respekt samt hängivenhet är inget dolt faktum.. Se bara hur A serierna kom ut starka samt oerhört konkurentkraftiga..

Så objektiv kommer säkert som ammen..För den vanlige fotografen finns det redan en hel del nytt.. Samt mycke beg med bra nivå..... tredjepartstillverkare har Sony numera med hela tiden.. Även om självklart en ny optik görs där det sålts mest kameror än så länge.. Det handlar om aktiekurser.. Samt då självklart stålar in...Snabbast payback först..

men detta kommer snabbt i takt med Sony blir starkare och starkare ändras gissar jag.. Bara dom ekonomiska aspekterna gör att pengar för investeringar gör det värt att i första ledet ha Sony fattningar också..

Så diskutionen om optik är inte första gången jag ser ifråga om Minolta .. Och nu om Sony..

Ändå är ju faktum det att Sony/Minolta har bland världens största optikmarknad där gamla objektiv fungerar än idag samt utan begränsa stabiliseringar eller Af eller något... Så att Canon Nikon har optik i proklasserna som vanliga inte någonsin handlar knappt är ju relativt sett inte intresant för tex min typ av kamera-användare.Vilket är troligen här den typ av användare som mest är representerade totalt sett..Amatörer med hobbynivå...

Såklart Sony kommer ha optik till det som mer är att betrakta som pronivåer i framtiden då dom ger sig in där... Allt annat vore nog fånigt att ens tro. Dom är ju inte korkade heller...

och äpplet fallar neråt.. Så även konsumentoptik kommer ju komma även i billigare segmenten. Vilket det redan gör ..

Sedan finns det godbitar ur konsumentnivå bland Minoltaoptiken beg ej att förglöma...

Jag är formligen säker att Canon samt Nikon svettas .. Sony var ingen drömkonkurent att ta över och förvalta minoltas om man ser det ur Canon/Nikonperspektiv.. Det var det värsta tänkbara scenarie dom kunde få..

Sony är en gigant inom ljud o bild.... Och sattsar uppenbarligen rätt hårt att bli så inom foto nu också..

Sony är en formidabel urkraft som satt igång maskineriet... Samt har som sagt ett märke med djupa anor som Sony tydligt har förstånd att använda på vettigt sätt...


jaja.. jag bryr mig egentligen inte om hur det går egentligen. Det som är skoj är att få se två gg i sitt liv samma märke göra saker "på nytt" .. bara att denna gång under en flagg där det utan tvekan kan bli blomstrande företag med finfina konsumentprofukter till oss användare.. Samt som sätter piskan på även andra att ta i ordentligt..

Vilket ger oss alla bättre produkter.. Och till bra priser.. Där är själva poängen med konkurensen Sony kommer med.. Vi konsumenter tjänar på det oavsett märke.. Monopol som Canon o Nikon haft är absolut inte en bra sitts för oss användare..

Hua vad långt det blidde... Sorry...

#9

Postad 05 september 2008 - 14:11

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Det spelar ingen roll om det finns beggad minolta-optik att handla eftersom det inte är en marknad som standardkonsumenten tittar på den han/hon köper dslr. Däremot om pirattillverkarna får upp kvaliteten på sina gluggar kan det helt klart vara intressant, men de har en bit kvar imo.

#10

Postad 05 september 2008 - 14:23

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Problemet med brugte Minolta objektiver er at de ganske enkelt ikke er gode nok til at klare en 24mpx sensor, bare se problemer med opløsning/skarphed med en del objektiver af Minoltas på både A350/A700, så Sony er nød til at spytte nogle nye og bedre objektiver på markedet for at folk kommer til at købe A900.

#11

Postad 05 september 2008 - 14:32

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Jag tog inte upp den beggade optiken ihop med A900.. utan med det "vanliga" användasnittet vi dödliga befinner oss inom..

A900 kommer säkert få sin optik inom den tid det tar att få fram den... Annars vore det självmord för kameran.. Vilket jag inte tror man byggt en ny kamera för att sedan låta den göra självmord..

#12

Postad 05 september 2008 - 16:07

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

A900 kommer säkert få sin optik inom den tid det tar att få fram den... Annars vore det självmord för kameran.. Vilket jag inte tror man byggt en ny kamera för att sedan låta den göra självmord..


Jag är benägen att hålla med, tror nog Sony kommer se till att det finns objektiv att tillgå för de som vill ha....

Själv hoppas jag att Pentax eller Samsung inser att de behöver släppa en FF för att leka med de stora gossarna, inte för att jag vill ha en nu, men i framtiden kanske...

#13

Postad 05 september 2008 - 18:12

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Kul kul...ser ut att bli en riktigt regäl sak detdär...a900, på håll i alla fall. :)

Jo jag minns...iaf tidiga 90-talet då Minolta var högt i ropet.
Det producerades underbar optik på löpande band och något plastiga kamerahus med säregna finesser
fast flera av husen gick det tyvärr troll i och de tillbringade stor del av tiden hos diverse kameraverkstäder
eller skrotades....jag tror det var ungefär så ryktet började spridas, vad som blev åtminstone början på slutet.
Men nu är det andra tider, andra kläder i form utav Sony och märk väl, ett utav världens kanske tätaste elektronikföretag så nu tror jag defenitivt inte att det sitter i de resurserna.
Har Sony bara lyckats få rätt folk till deras utvecklingsavdelningar och är lyhörda på vad fotografer verkligen vill ha och faktiskt lyckas med en långvarig kvalité och så klart prisvänlig superoptik, så kommer Canon att ha regäl huvudvärk ett tag framöver, det är jag nästan helt övertygad om. :)

#14

Postad 05 september 2008 - 22:02

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
För min del känns A900 mycket intressant. Jag har visserligen en rätt så ny A200 men vill gärna ha en robustare kamera i stil med min Minolta 9xi. På bilderna ser A900 ut att vara lite mer slagtålig än de tidigare Sony-kamerorna.

#15

Postad 05 september 2008 - 22:58

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Slagtålig?? Ska du spela fotboll med kameran?? ;)

#16

Postad 05 september 2008 - 23:24

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Jag undrar om verkligen 100% VF stämmer? med tanke på SSS, det skulle innebära att de måste göra hela prismat slutarhuset etc större än FF, som på nikon å canons FF kameror ... kanske är det marginellt? men iaf ;)


Jag ser fram emot att fokusera manuellt med en FF prisma! :P

#17

Postad 05 september 2008 - 23:27

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Nu är även SONYs nya 70-400 G objektiv läckt ...

http://photolectic.c...ifications.html

;)

http://forums.dprevi...thread=29212145

om man ska se hur 70-300 objektivet presterade ( soppade matten med alla andr objektiv, det är i en egenklass för sig, speciellt 200mm+ , fast å andra sidan finns det inte ett sådant L för CAnon t.ex, än iaf) så borde denna skapelse prestera finfint :P Något för alla fågelskådare och naturfotografer.

#18

Postad 06 september 2008 - 00:22

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Kan väl fylla på med bilder på A900 + Carl Zeiss 16-35 (?) :

Postad bild

Postad bild

#19

Postad 06 september 2008 - 00:26

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Sedan finns det redan en hel avdelning på dyxum dedikerad åt a900 http://www.dyxum.com...pics.asp?FID=46 ;)

#20

Postad 06 september 2008 - 01:47

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
När det gäller presumtiva objektiv till a900 visavi konkurenter hur ligger det till då?
Vilken tillverkare har det vassaste objektivet för t.e.x sportfotografer idag?
Dessa brukar väl ofta välja ett fast 300mm, eller är jag fel ute??







Kollar man på s.k porträttglas vilket är vassast då?







Vilket vidvinkel är bäst av dessa






Sist kanske man ska jämföra 50mm objektiven






Redigerat av DigiMannen, 06 september 2008 - 02:15.


#21

Postad 06 september 2008 - 07:26

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0

Vilket vidvinkel är bäst av dessa






Hmm du kan vel ikke rigtigt sammenligne dem, Nikon/Sony er fisheyes, og Canon's er en "reel" vidvinkel.


Sony har først et 20mm "reelt" vidvinkel, ellers skal man over i Sigma/Tamron.

#22

Postad 06 september 2008 - 21:48

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Slagtålig?? Ska du spela fotboll med kameran?? :)

Nja, kanske inte spela fotboll men det är skönt med en kamera som klarar av ett gäng flygningar och lite oöm hantering generellt. Det känns inte som om min A200 klarar av det.

#23

Postad 07 september 2008 - 11:34

Arvan
  • Arvan
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Som sagt.. En del svettdroppar har nog börjat bildas i pannorna på Canon samt Nikons olika avdelningar..

Sony är inget leksaksföretag som man bara snackar omkull via sina överhängivna kunder som säljer deras kameror för fullt överallt ....vilket dom vet på sina kontor "dom stora".... Men som inte riktigt folk på olika forum ännu insett..

Men gissa vad som händer då Sonys erfarenheter börjar ramla neråt i modeller framöver.. Om man bara tänker på hur dom snabbt gjort serien A tills nu...

Hualigen . spännande värre...krig på mycket hög nivå :)



Det är ju där problemet ligger..Sony har INGEN erfarenhet av att tillverka proffskameror. Noll-zero-nada...
Canon och nikon har vart med i många många år på den digitala marknaden och jag tror mycket väl att alla tillverkare har bättre koll på modellerna än vad vi som privatpersoner har. Alltså är nog nikon/canon medvetna om vad sony kommer släppa. Att slå sig in i denna kategorier kameror är ingen lek. Jag tror det kommer ta ca 5 år inan sony har en chans att komma in i matchen. Canicon finns överallt..Framförallt canon. Sporterdaktioner etc har köpt in glas för flera hundra tusentals kronor till sina diverse system..Tror inte att man slänger det på högen och kollar på nya grejjer förrens det är helt dags för en ny setup. Och kan sony klämma sig in där så ska dom ha cred! Sony har idag inte mycket att hänga i granen tyvärr.och när vi snackar om att fota sport är FPS viktigare än fullformat..

Jag är inte emot sony..tvärt om. Men steget från plastiga familjekameror till robusta proffsgrejjer är som att hoppa till månen..Svårt =) ( och nej jag vet att A700 är en bra kamera, dock inte bra nog )

Heja sony!! hoppas att dom lyckas locka seriösa reportage/bröllop etc fotografer med A900..Någon sportkamera är det inte tal om.

#24

Postad 07 september 2008 - 12:30

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Varför utå ifrån att Sony skall "lära gamla hundar sitta" då man kan lära "nya hundar sitta" från start...??

Jag skulle aldrig om jag vore marknadsansvarig på Sony ge mig in på gamla in-dammade stofiler med märkesnamnen tatuerade i pannan som första målgruppen endast... Nej jag skulle ge mig in i fotoskolornas värld.. I Nya fotografers värld.. Nya sport-journalister pressfotografer mm..
Via entusiastfolk som fyller på yrkeskåren bakifrån underifrån..Sedan en sak till.. Riktiga yrkesmän är även dom nyfikna.. Dom är ju mäniskor som vi andra.. Så gissar dom följer detta pågående marknadskrig med intresse.. Och motsvarar en kamera deras önskan så tror jag inte dom bryr sig om kostnaden för byta objektiv.. Dessutom lär nog Sony inte vara så sjukt dyra mot sådan ev yrkesmän som byter.. kanske får dom grejorna såsom många andra delar ut grejorna för att dom skall synas.. Sony är säkert inga duvungar inför sådant heller liksom .. Det är ju sådant som gör folk handlar sedan i undergrupperna som vill ha grejor/märke som "dom riktiga grabbarna har" så att säga..

Men men..Att försöka göra om en inrutad yrkeskår till en annan är nog svårt.. men det går ju starta där yngre inte bestämt sin tillhörighet om man säger så... Och gissningsvis har man inte satt upp ett år för etablering i högre segmenten utan flera år.. Där kommer tillväxten göra att Sony kan "glida in" om nu bara kamerorna motsvarar det dom måste..Samt optiken hänger med där också..

Och detta får man nog se med tiden.. Ingen förlorar på om dom lyckas... tvärt om.. Det är behov av bryta den monopolliknande marknaden .. Vi konsumenter är vinnarna på hårdare konkurrens tror då jag.....

#25

Postad 07 september 2008 - 13:59

Unregistered50ff1e23
  • Unregistered50ff1e23
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Att Sony inte skulle ha någon erfarenhet av att tillverka proffskameror stämmer inte riktigt. För visso stämmer det när det gäller stillbildskameror. Men de tillverkar även videokameror och där har de stor erfarenhet av proffskameror. De kan säkert överföra mycket av erfareneten därifrån. Själv så väntar jag spänt på vad som ska hända på onsdag. Köpte en a200 till frugan i somras när hon fyllde år och blev så förtjust i den så jag köpte en A700 till mig själv. Det blir nog inget mer kameraköp i år men kanske en A900 nästa år om den är så bra som vissa rykten antyder. Men i mitten på nästa vecka vet vi med lite tur och slipper gissa.

#26

Postad 07 september 2008 - 14:59

Arvan
  • Arvan
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

"Märkesnamnen tatuerade i pannan"


Lite kul att du säger det eftersom du kämpar med näbbar och klor för att försvara och tala FÖR sony i alla lägen.

Klart att det är kul och att sony satsar. Men A900 kommer inte en sportjournalist i världen att använda och sonys mål med A900 är inte sport eller journalitsik. Målgruppen ligger nog snarare åt avancerade amatörer/entusiaster.
Det är klart att sony kan bygga en sportkamera och försöka slå sig in i det segmentet, men det blir nog om några år och då med en ny kamera gjord för sport. Dessutom får dom komma med ny optik och framförallt med nya prislappar.

Om man struntar i sportfaktorn samt proffsmarknaden så är Sony bra, och jag hoppas att A900 kan stå emot underverken från canikon.

Redigerat av Arvan, 07 september 2008 - 15:00.


#27

Postad 07 september 2008 - 16:11

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Arvan. :)
Jag tror du läser mig som fan läser bibeln...Ta och läs lite mer noga vad det är mina inlägg egentligen bär med sig i budskapet..

#28

Postad 07 september 2008 - 19:25

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Lite kul att du säger det eftersom du kämpar med näbbar och klor för att försvara och tala FÖR sony i alla lägen.

Klart att det är kul och att sony satsar. Men A900 kommer inte en sportjournalist i världen att använda och sonys mål med A900 är inte sport eller journalitsik. Målgruppen ligger nog snarare åt avancerade amatörer/entusiaster.
Det är klart att sony kan bygga en sportkamera och försöka slå sig in i det segmentet, men det blir nog om några år och då med en ny kamera gjord för sport. Dessutom får dom komma med ny optik och framförallt med nya prislappar.

Om man struntar i sportfaktorn samt proffsmarknaden så är Sony bra, och jag hoppas att A900 kan stå emot underverken från canikon.


Jag tror du har helt rätt eftersom Sportjournalister skriver texten & Sportfotografen Fotar.

#29

Postad 08 september 2008 - 09:20

Unregistered05a7d42c
  • Unregistered05a7d42c
  • Beroende

  • 1 345 inlägg
  • 0

Jag undrar om verkligen 100% VF stämmer? med tanke på SSS, det skulle innebära att de måste göra hela prismat slutarhuset etc större än FF, som på nikon å canons FF kameror ... kanske är det marginellt? men iaf :P

Prismat och spegeln behöver inte göras större eftersom sensorn rör sig först efter att spegeln fällts upp, men när man tittar i sökaren ligger sensorn stilla i sitt ursprungsläge.

#30

Postad 08 september 2008 - 23:42

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Fler bilder på A900 i fält:

http://www.dyxum.com...s.asp?TID=35635

Med Zeiss 135mm 1.8

#31

Postad 09 september 2008 - 14:24

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Preview på DPReview

#32

Postad 09 september 2008 - 15:15

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Hittade en bättre och mer "personlig" genomgång av A900

http://www.alphamoun...ands-on-preview

Bifogad fil  a900_gallery_main_small2.jpg   50,82K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  a900_lens_front_view_large.jpg   130,68K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  ZYTOP_LG.JPG   39,61K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av ekke, 09 september 2008 - 18:41.


#33

Postad 09 september 2008 - 15:44

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0
Svenska pressmeddelandet

#34

Postad 09 september 2008 - 16:05

marcYs
  • marcYs
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
En omfattande genomgång hitta ni här på D P Review.

http://www.dpreview....s/SonyDSLRA900/

Ups någon han före mig :(

Redigerat av marcYs, 09 september 2008 - 16:06.


#35

Postad 09 september 2008 - 17:16

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Sony kallar den för Semipro kamera i inledande texten . Inte pro... Vilket kan tydas som dom har mer på G kanske... :(

#36

Postad 09 september 2008 - 17:17

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
I långa loppet så ja, självklart!

#37

Postad 09 september 2008 - 18:44

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Sony kallar den för Semipro kamera i inledande texten . Inte pro... Vilket kan tydas som dom har mer på G kanske... :(

Nja, inte helt säker på det. Minolta hade också "bara" semi-pro som sina top-of-the-line kameror.

#38

Postad 09 september 2008 - 18:59

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
De mangler vel også lidt bedre weathersealing og fps etc for at kunne kalde det en pro imo (men det er bare min mening :()

#39

Postad 09 september 2008 - 19:00

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Steget mellan semi-pro och professionell är bara en "känsla"...inte mycket mer än så. :(
Jag tror a900 rent tekniskt skulle kunna kvala in bland proffs...men det hänger också på hur den är att handskas med och hur den faktiskt kommer att stå sig bildmässigt. Fortfarande en del frågetecken, men omöjligt - icke.

#40

Postad 09 september 2008 - 19:05

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
"I have to say that we're very impressed with the A900's tank-like build and (relatively speaking) low weight. It handles incredibly well, which combined with the responsiveness and superb viewfinder, make it a pleasure for the serious photographer to use. Sure there are some niggles (some of the button placement could be better) but overall this feels like a mature, intuitive and unpretentious tool designed first and foremost for taking pictures"

#41

Postad 09 september 2008 - 19:33

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Det är inte varje natt man drömmer om en kamera..Men i natt kommer jag fasen göra det.. Tror jag skall ta o behålla mitt 24-105 nått år..... Det skulle nog sitta fint på en beg A900 en dag...

Ja jädrars.. Undrar om jag inte skall spara det.......

#42

Postad 09 september 2008 - 19:38

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
´Finns en liten notice även här: http://www.kamerabil...163908-163.html

Verkar som om den kommer att landa i samma pris-segment som Nikon D700.

#43

Postad 09 september 2008 - 20:49

Arvan
  • Arvan
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Den ser minst sagt trevlig ut. Men jag tycker den är jätte jätte ful! Vilket iofs inte spelar någon roll :(

24 megapixlar vet i fasen vad det ska vara bra för? Ska man göra stora print får man nog kika på phase one bakstycken och mellanformat. Men det är ju megapixelrace så det är väll en naturlig del i utvecklingen.

Ska bli kul å se ingående tester som inte kommer från minolta/sony forum dvs opartiska.
Hoppas på att A900 står sig mot 5D mk2..Skulle va grymt kul om sony kunde sätta stora canon på pottan.

#44

Postad 09 september 2008 - 21:09

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Nu er den jo lidt smidigere at slæbe rundt på end en Phase One eller et Hasselblad med et digitalt bagstykke :(

#45

Postad 09 september 2008 - 21:18

mayro
  • mayro
  • Mästare

  • 3 556 inlägg
  • 0
Är jag bland dom ända som anser kameran manligl.?. Den är ju maskulin samt kraftfull.. Samt ser ut som ett fotoverktyg och inte nått fjolligt junk som skall likna allt annat ur ett "perspektiv Stureplanslook"....

Som sagt. Inte ofta jag legat sömnlös PGA en kamera.. Men i natt är det fasiken snudd det sker...Plockade fram min gamle kompis Af7000 och kände tyngden.. Kollade i sökaren.. Rys.. Jag vill ha ff .........

#46

Postad 09 september 2008 - 21:19

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Det enda jag inte riktigt fattar är varför avtrycket ser ut att "stick upp" så in i bänken...
Det ser ut att vara liksom uppdraget en bit på kameran, alldeles för rätvinklat.
Ser i princip ut som på instegsmodellen a200. Nu är det väl förståss en vanesak, men långt ifrån
Canons filosofi om ett regält sluttande avtryck som ligger i plan med kamerakroppen för att lättare ha full
kontroll på att försiktigt "krama in" avtrycket med så lite skakningar som möjligt.
Så jag har nu full förståelse om Sony's inbyggda antiskak är ämnad att vara ständigt påslagen. :)
Åja...trots allt bara på bild än så länge.

Jag vet inte om jag vill kalla den direkt "ful", med jag tycks ana ett visst försök till "retro-stuk" på kameran, lite som en kantig låda...eller nått. Kan ju dock falla många i smaken ändå ju. :(

Redigerat av Velodynamic, 09 september 2008 - 21:21.


#47

Postad 09 september 2008 - 21:26

Arvan
  • Arvan
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Nu er den jo lidt smidigere at slæbe rundt på end en Phase One eller et Hasselblad med et digitalt bagstykke :(


Jo men jag tänkte mer på proffsbruket..Där det krävs lite mer densitet och kvalitet på sensorerna :) och nej..Det är inget man bär med sig i väskan när man ska åka skidor B)

#48

Postad 09 september 2008 - 21:30

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0

Jo men jag tänkte mer på proffsbruket..Där det krävs lite mer densitet och kvalitet på sensorerna :( och nej..Det är inget man bär med sig i väskan när man ska åka skidor B)


Ja men skal man nu tage billeder af badetøjsmodeller eller noget på stranden, så tror jeg heller jeg tager et A900 med :)
Men ja fx i et studio så er Phase One/Hasselblad sikkert at foretrække, men det er så også en helt anden prisklasse.

#49

Postad 09 september 2008 - 22:31

Arvan
  • Arvan
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Ja men skal man nu tage billeder af badetøjsmodeller eller noget på stranden, så tror jeg heller jeg tager et A900 med :(
Men ja fx i et studio så er Phase One/Hasselblad sikkert at foretrække, men det er så også en helt anden prisklasse.



Och till sådana bilder behövs inte 24 megapixlar :) det är det jag menar.

#50

Postad 09 september 2008 - 22:41

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

Jag vet inte om jag vill kalla den direkt "ful"

Om inte du vill så gör jag det. Ruskigt ful i mina ögon faktiskt :( Sorry för ev. ömma tår...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.