Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nikon D90 med fokusproblem

126 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 16 januari 2010 - 19:32

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag har testat lite mer och använt ett par glasögon som är lite mindre så ögat kom närmare sökaren. Verkar som fokus hamnar rätt nu, Ska prova lite mer nästa vecka då jag får hem ett par nya objektiv.

#52

Postad 16 januari 2010 - 19:35

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Kan du inte justera sökaren till din dioptri? Jag menar, så du kan använda kameran utan glasögon.

Redigerat av ungern, 16 januari 2010 - 19:36.


#53

Postad 16 januari 2010 - 20:12

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Nej, inte med den inbyggda. Jag behöver -4,5 dioptriner och även lite brytningkorrigering. Men det kanske går med såna man sätter i kameran.

Det kanske blir bökigt att ta av och på glasögonen.

#54

Postad 18 januari 2010 - 13:58

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Har fått svar från Lasses Kameraservice. De beräknar att en fokusjustering tar ca 20 min att göra, så för de osäkra (såsom jag) kan det vara värt ett kortare besök ;)

#55

Postad 18 januari 2010 - 14:03

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Är det en manuell process, vet du det? Eller sätter de den i en jigg och så sköts det med autokmatik?
Har du lämnat in din då?

#56

Postad 18 januari 2010 - 14:10

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Är det en manuell process, vet du det? Eller sätter de den i en jigg och så sköts det med autokmatik?
Har du lämnat in din då?

Ingen aning faktiskt. Smidigast hade varit om det är via programvara som justerar spegeln. Eftersom det går att göra direkt i menyerna från D300, så borde det vara något liknande på nyare D90. Har inte kollat på min D90 om det finns fokusskruvar där som på D70, men jag tror inte D40:n hade det? Bara lite spekulationer :wacko:

Väntar nog med att åka förbi där tills nästa vecka. Tror inte min kamera behöver justeras, men skönt att kunna få det bekräftat också ;)

#57

Postad 18 januari 2010 - 14:12

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Skruvarna sitter där, precis som på D40. Sa jag ju i min första post. ;)

#58

Postad 18 januari 2010 - 14:18

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Skruvarna sitter där, precis som på D40. Sa jag ju i min första post. ;)

Sant :blink: Men det var så länge sedan du skrev det nu, så jag tänkte att det kanske ändrats :wacko:

#59

Postad 18 januari 2010 - 17:57

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Någon som vet hur AF i D90 fungerar? Sveper den runt "0-punkten" och stannar på maximalt eller har den ett "accept värde" så når den det värdet så stannar den, utan att svepa runt punkten?

#60

Postad 18 januari 2010 - 18:11

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0

Någon som vet hur AF i D90 fungerar? Sveper den runt "0-punkten" och stannar på maximalt eller har den ett "accept värde" så når den det värdet så stannar den, utan att svepa runt punkten?

Bra fråga. Antagligen inte lätt heller.
Har du kollat i Nikonforum? Där verkar det finnas en del mer eller mindre kunniga i ämnet.

#61

Postad 19 januari 2010 - 20:43

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Jag var inne och tittade på nikonforumet, men jag blev lite besviken på vad man egentligen fick för svar. Tror nog vi fixar det lika bra :huh: . Gjorde en liten test idag med att starta AF från ett avstånd bortom objektet till att sätta skärpa på objektet (det var linjen på pappret) samt tvärs om, det var ingen skillnad från vilket håll man kom ifrån på de kort jag tog. Pappret ger en ganska tydlig bakfokus.

Edit: Detta är taget med en D5000, men mycket är lika mellan D5000 och D90

Bifogad fil  DSC_0791forum.jpg   1,05MB   0 Antal nerladdningar

Ser man till min andra test som har förfinat och nu enbart flyttat 4mm (det är samma avstånd som mellan raderna på pappret) . Så ser man att med AF via sökare så ligger man väl med bakfokus på ung 4mm och i LV mode så är det kanske 2mm. Man kan se att det mer verkliga livet att flytta något ger ett mindre fel än vad som syns på det lutande pappret. 4mm fel på 50cm avstånd kanske inte är så mycket att bråka om?
Bifogad fil  AF_test_forum.jpg   1,26MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered124686ac, 19 januari 2010 - 20:58.


#62

Postad 19 januari 2010 - 20:49

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Ja, de är inte så bra killa/tjejer som här. :huh:

Men, för det första så gillar jag att bråka... :P
För det andra, så är det skumt att alla har backfocus. Om jag nu hade gjort ett system, så skulle jag ha förutsatt två saker.
1) Att DOF oftast ligger lite mer viktat bakom fokuspunkten.
2) Oftast rör sig motivet mot kameran, vilket gör valet frontfocus smartare att ta.

Är det bara jag som finner det märkligt?

#63

Postad 19 januari 2010 - 21:03

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Skulle vara intressant och höra Nikon's svar, borde väl finnas någon frågelåda dit?

Antingen är det pga AF's mätsystem av någon anledning att detta ger lite bakfokus, eller så är det så att Nikon medvetet sätter skärpan något bakom då de flesta objekt har mer info bakom "träffpunkten" än framför och då får man ett något bättre skärpedjup på föremålet. Dock kan man ju tycka det är lite synd att man inte får superskärpa om man tar på ett plant föremål, skulle egentligen vara något som man själv kunde styra

#64

Postad 19 januari 2010 - 21:06

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0

Skulle vara intressant och höra Nikon's svar, borde väl finnas någon frågelåda dit?

Ska ta och fråga support imorgon.

Dock kan man ju tycka det är lite synd att man inte får superskärpa om man tar på ett plant föremål, skulle egentligen vara något som man själv kunde styra

Tack que! Exakt det jag menar, jag vill ju ha superskärpa, det är inte svårare än att få exakt 2mm backfocus konstant ju...
Det går att ställa på D300 ju. :/

#65

Postad 19 januari 2010 - 21:56

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag skickade in bilder till supporten idag, taget med fyra olika objektiv. Alla hade lite bakfokus.

AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G
AF-S DX 35 f1.8G
AF 50 f1.8D
AF-S DX VR 18-105 f/3.5-5.6G

Svaret kommer nog i morgon.

#66

Postad 20 januari 2010 - 00:20

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Blev tvungen att göra ett nytt litet test här. Men jag får faktiskt ingen nämnvärd skillnad mellan LiveView och optiska sökaren. Är ganska säker att jag fått samma variation i bilderna om jag använt samma fokusläge och tagit tre bilder i rad. Alla bilder är tagna med stativ och 2 sec fördröjning (för att minimera kameraskak av spegeln).

Bifogad fil  focus_test.jpg   401,77K   0 Antal nerladdningar

Och bilden i helhet. Har markerat ett rött kryss i mitten av bilden, men när jag tittade i sökaren såg det ut som att jag fokuserade på "DX". LiveView visade däremot tydligare var fokus hamnade. Måste nog lära mig att titta rätt in i sökaren.

Bifogad fil  focus_live.jpg   92,13K   0 Antal nerladdningar

Hittade även en intressant tråd på DPReview här:
http://forums.dprevi...essage=34216667

Antar att man helt enkelt blivit bortskämd med Nikon D40 :)

Hur har ni gjort era test? Stativ? Kort slutartid? Självutlösning? Fjärrkontroll? Tror att mina tidigare variationer berott på att kameran rört sig vid fototillfället och inte pga felaktig fokus i kameran. Spegeln i D90 lär ge kraftigare vibrationer än den fjäderlätta och tysta spegeln i D40.

Redigerat av Walkir, 20 januari 2010 - 00:27.


#67

Postad 20 januari 2010 - 06:58

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Walkir, jo en intressant tråd i dpreview. Verkar ju tydligt att många upplever samma sak, och det verkar väl vara i hela serien D300, D90 och som jag också kan se med D5000. Kan ju var något medvetet från Nikon, varför vore ju intressant att få reda på!

Alla mina bilder mot testmönstret på pappret är tagna med bländare 5.6, tid ung 1/60, handhållen, avstånd 50cm

De bilder jag tagit där jag förlyttat en text i planet är också med bländare 5,6, tid 1/30, kameran står på bordet, avstånd 50cm

Visst skulle rörelseoskärpa kunna vara en faktor, men jag har tagit ung 20 tal kort på testmönstret och alla visar samma sak. För förflyttning i planet så har jag också tagit en serie bilder, där samtliga talar samma språk.

Även om planförflyttningen är jobbigare att utföra så tycker jag den ger ett säkrare resultat, där är det ingen tvekan på var mätpunkten hamnar runt en böjd eller vinklad yta eftersom ytan är parallell med kameran. Vad jag gjort där att jag har tagit en serie bilder i 0-läge med AF, och sedan stängt av AF motorn på objektivet och därefter förflyttat förpackningen i detta fall +/- 4mm fram eller tillbaka. Även om man har skaplig skärpa på 0 så ser man att man har likvärdig skärpa på 4 och 8 mm bakom objektivet. Lägger ut 0, +4, +8, +12 nedan i full upplösning så kan ni bedömma själva, vilken bild har bäst skärpa, de ligger i oordning nedan :)
Bifogad fil  AFc_forum.jpg   318,26K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  AF0_forum.jpg   318,1K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  AFd_forum.jpg   282,03K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  AFb_forum.jpg   318,64K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered124686ac, 20 januari 2010 - 07:18.


#68

Postad 20 januari 2010 - 08:44

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0

Hur har ni gjort era test? Stativ? Kort slutartid? Självutlösning? Fjärrkontroll? Tror att mina tidigare variationer berott på att kameran rört sig vid fototillfället och inte pga felaktig fokus i kameran. Spegeln i D90 lär ge kraftigare vibrationer än den fjäderlätta och tysta spegeln i D40.

Använde stativ till alla bilder. Självutlösare 2s. Dessutom kan du även ställa in Exposure delay mode (d10) så att den väntar med att ta bilden 1 sek efter att spegeln fälls upp! Men det kan inte vara rörelseoskärpa, eftersom alla bilderna är skarpa bakom, men suddigt på avståndet.

Läser tråden just nu... kan ligga en del i vad de säger.
Själv har jag ställt upp skärpan till +5.

#69

Postad 20 januari 2010 - 14:51

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Fick svar från Nikon. De ville ha nya bilder i 45 grader, det gick visst bara att ladda upp en bild till när jag svarade på ärendet (hade fyra i första serien ca 5MB per bild).

Jag har använt stativ och IR-fjärrutlösare.

#70

Postad 20 januari 2010 - 15:29

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Ett exempel på hur det kan bli. Bilden är jpeg direkt ur kameran (taget med raw + jpg) så bilden är obehandlad. Jag siktade på fågeln i mitten men en av fåglarna till höger är skarpast.

Objektiv AF-S 70-300 VR handhållet.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Richard_Larsson, 20 januari 2010 - 15:32.


#71

Postad 20 januari 2010 - 15:36

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Klart störigt...

#72

Postad 20 januari 2010 - 15:44

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Någon som har programvara för att kolla var fokuspunkten sitter på fågeln ovan?

Jag använder Ubuntu och har inte hittat någon sådan programvara ännu.

#73

Postad 20 januari 2010 - 15:46

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Du kan köra via Wine... kolla här

Annars kan jag kolla hemma.

Men det är kanske aningen rörelseoskärpa också. Dock är backfocus uppenbart.
In till Nikon med den bara.

Jag mailade Nikon om att vi är många som har detta problem, ska se vad svaret blir.

Redigerat av ungern, 20 januari 2010 - 15:54.


#74

Postad 20 januari 2010 - 15:51

spn
  • spn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Någon som har programvara för att kolla var fokuspunkten sitter på fågeln ovan?

Jag använder Ubuntu och har inte hittat någon sådan programvara ännu.


Tyvärr... Sitter där den ska dvs på pippin i mitten.

#75

Postad 20 januari 2010 - 15:53

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Tackar, ska kolla på det.

Fick svar från Nikon nu.

"Hej Richard,

Tack för den bifogade filen.

Vi är tacksamma för bilden du har tagit på mätningen, och kan se på denna att fokusen ligger någon millimeter bakom den önskade punkten i mitten, men detta är svårt att se exakt utan någon fokuspunkt. Det vi kan föreslå är att nollställa kamerans meny till att börja med. Hur man gör detta står på sidorna 172 och 260 i användarhandboken.

Gör sedan en nollställning av kameran genom att trycka och hålla ner de två knapparna med en grön prick bredvid i ca. 4-5 sekunder.
När skärmen på ovansidan blinkar till, är kameran nollställd.

Ställ sedan om samma inställningar som du hade innan, och ta en bild på mätningen. Detta är för att få fram fokuspunkten i bilden. Titta på bilden sedan i t.ex. ViewNX (programmet är gratis och kan laddas ner från vår supportsida). Är det så att fokusen hamnar något bakom punken i mitten, och detta ställer till bekymmer, så rekommenderar vi att du skickar in kameran för undersökning."

Menar de att fokuspunkten kan flytta på sig p g a inställningar?

Bifogar bilden jag skickade in.

Bifogad fil(er)



#76

Postad 20 januari 2010 - 16:00

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0

Menar de att fokuspunkten kan flytta på sig p g a inställningar?

Om du hade haft en D300 ja... fattar inte hur det vore möjligt. Och dessutom, ska du göra om dina inställningar så vad är poängen?


Det gick fort...

Tack för ditt svar.

Om ursprungsfelet kvarstår efter reparation, ber vi hemskt mycket om ursäkt för detta.

Vi föreslår att du skickar denna tillbaka för omreparation och hänvisar till föregående order och uppger samtidigt att detta fel blev inte åtgärdat.
Våra reparationer har ett halvårs garanti på den åtgärd vi har gjort på produkten.

När det gäller rykten och forum, så är detta inget vi tar ställning till.
Om en produkt har ett fel eller liknande, så är det inget vi gör medvetet.

Men som jag nämnde i början av detta meddelande, så är vår rekommendation att skicka in kameran på omreparation ifall felet kvarstår.

Om du har fler frågor i detta ärende, klicka vänligen på länken överst för att uppdatera denna fråga.

Med vänliga hälsningar


Skrev exakt att jag inte ville skicka in den igen...

#77

Postad 20 januari 2010 - 16:03

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Tror jag hoppar över det med nollställingen.

Hur lämnar jag in den bäst, köpte den på Expert i Örebro men det går nog att lämna in den på Expert Västerås.

Hur lång tid kan det ta?

#78

Postad 20 januari 2010 - 16:04

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Expert ska ta emot den oavsett.

Tog en vecka att få tillbaka den, inte jättefarligt.

#79

Postad 20 januari 2010 - 16:06

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Om du hade haft en D300 ja... fattar inte hur det vore möjligt. Och dessutom, ska du göra om dina inställningar så vad är poängen?


Det gick fort...



Skrev exakt att jag inte ville skicka in den igen...


Det verkar gå på autopilot.

#80

Postad 20 januari 2010 - 16:32

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag har tagit nästan 1 500 bilder. Ska jag passa på att göra en "Check & Clean" samtidigt? Eller är det risk för strul då?

Hur ska kameran lämnas in (kartong eller lös)?

#81

Postad 20 januari 2010 - 16:35

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Jag kan inte så mycket om detta, men 1500 är inte mycket i sån miljö vi rör oss i. Krigsfotograf i Afghanistan är nog värre utsatt.
Strul borde det inte bli, menar du att du skickar in på garanti, och att Expert ser detta som två ärende... och Nikon ska fatta... tja, kanske?

Jag lämnade min till Expert i kartong (ej original, en vanlig från jobb) med bubbelplast runt huset. Jag är hellre rädd om den själv, än litar på nån expedit.

#82

Postad 20 januari 2010 - 16:40

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Jag har tagit nästan 1 500 bilder. Ska jag passa på att göra en "Check & Clean" samtidigt? Eller är det risk för strul då?

Jag hade kört en check & clean samtidigt. Såvida de inte kör det samtidigt i vilket fall som helst. De är trots allt inne och pillar vid spegeln?

D5000 har väl annars automatisk sensorrengöring precis som D90 (dock inaktiverad från fabrik).

Min D90 fick lite damm över sig när jag fotograferade i ett ridhus. Det är en farlig miljö! <_< Småländska rallyt har också satt sina spår på min D40... men sensorn och spegeln är ren iaf.

#83

Postad 20 januari 2010 - 16:44

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Lägger den i plastpåse med chips runt i kartong. Utan batteri, minneskort och objektiv.

Jag ställde denna följdfråga till Nikon men tror inte jag behöver invänta svar.

"
"Det vi kan föreslå är att nollställa kamerans meny till att börja med."

Jag förstår inte varför, på D90 kan jag väl inte finjustera punkter?

"

#84

Postad 20 januari 2010 - 16:50

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Trevligt av dig! Frågade du vilken smak de gillar då? <_<

Jag skickade in min som du, med lock på huset och på LCD.
Egentligen, om du har ett gammalt 16/32MB-kort, kan du skicka in dina testbilder på det, så ser de direkta resultat.

#85

Postad 20 januari 2010 - 16:51

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

"Det vi kan föreslå är att nollställa kamerans meny till att börja med."

Läste på ett forum och en som blev av med sina fokusproblem efter nollställning. Så det finns säkert någon mysko inställning som kan spöka. Det hjälpte inte att återställa menyerna manuellt, så kanske rör det sig om en dold inställning? En firmware innehåller trots allt mycket mer än vad vi kan se i kameran.

#86

Postad 20 januari 2010 - 17:06

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Och jag som precis hade packat, jag packar upp igen och kollar.

#87

Postad 20 januari 2010 - 19:36

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Det verkar fungera likadant efter nollställningen, så nu är kameran inlämnad.

Jag läser deras svar igen och fattar inte riktigt vad de menar.

"Titta på bilden sedan i t.ex. ViewNX (programmet är gratis och kan laddas ner från vår supportsida). Är det så att fokusen hamnar något bakom punken i mitten, och detta ställer till bekymmer, så rekommenderar vi att du skickar in kameran för undersökning."

Anser de att bara markeringen i sökaren ska justeras?

Felet är ju att sensorn mäter fel i djupled.

#88

Postad 20 januari 2010 - 20:35

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Nej, hela spegeln justeras mha en liten insexnyckel inne i huset.
Kolla mitt första inlägg. På en av sidorna (denna) finns en bra förklaring till hur AF funkar, och vad som ska justeras. Det är detta de menar.

#89

Postad 20 januari 2010 - 21:03

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Det slutar nog med att man får justera själv om man vill ha det perfekt.

#90

Postad 20 januari 2010 - 21:06

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Jag lutar mot det snart...

#91

Postad 20 januari 2010 - 21:35

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Ibland är det kanske bra med bakfokus, tror fokus är på denna fågelns kropp och ögat och näbben är rätt skarpa (de är lite längre bort).

Bifogad fil(er)



#92

Postad 24 januari 2010 - 20:00

morberg
  • morberg
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Ett exempel på hur det kan bli. Bilden är jpeg direkt ur kameran (taget med raw + jpg) så bilden är obehandlad. Jag siktade på fågeln i mitten men en av fåglarna till höger är skarpast.

Objektiv AF-S 70-300 VR handhållet.

Tycker det ser ut som om fågeln till höger är närmre än den i mitten, kan det stämma? I så fall är det inte bakfokusproblem utan frontfokus.

#93

Postad 24 januari 2010 - 23:56

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Det är nog en synvilla, häcken går i djupled åt höger. Jag har testat flera gånger med stativ inomhus.

#94

Postad 02 februari 2010 - 10:05

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Var förbi Lasses Kameraservice idag. Tog ganska exakt 30 minuter att få fokusen justerad och två objektiv (35mm 1.8/50mm 1.8) kontrollerade samtidigt som de rengjorde min D40.

Fick bekräftat att fokusen tog bakom objektet och nu är kameran justerad. Utmärkt service! Och nu har jag en grymt mycket bättre kamera :D

#95

Postad 02 februari 2010 - 10:07

ungern
  • ungern
  • Forumräv

  • 746 inlägg
  • 0
Snacka om att du fick mycket gjort där! Så nu är din D90 spot on? :D

#96

Postad 02 februari 2010 - 10:29

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Snacka om att du fick mycket gjort där! Så nu är din D90 spot on? :D

Har tagit ett par bilder med mitt 35mm med f/1.8 och tycker att fokus ser bra ut. Tänkte inte fundera mer på fokusen nu och istället börja använda kameran :lol:

#97

Postad 02 februari 2010 - 15:39

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Det går visst lite snabbare då man har möjlighet att lämna in den själv. Snart gått två veckor sedan min kamera blev ivägskickad.

#98

Postad 02 februari 2010 - 15:45

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Snart gått två veckor sedan min kamera blev ivägskickad.

Tråkigt att du inte fått tillbaka din än. Själva arbetet tar ju inte tid, utan det är postgången som verkar seg. Kan verkligen rekommendera Lasses kameraservice för de som har vägarna förbi Stockholm. Hade mailat dem innan för att kolla vad som gick att göra medan man väntade. Tog mig två veckor innan jag lyckades stiga upp tillräckligt tidigt för att hinna dit innan jobbet :)

#99

Postad 02 februari 2010 - 15:53

Richard_Larsson
  • Richard_Larsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jo, det hade gått fortare att gå till Stockholm och tillbaka till Västerås.

#100

Postad 02 februari 2010 - 16:00

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
De gånger jag lämnat till Lasses så har det tagit ca 3 arbetsdagar för justering och rengöring.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.