Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canton's smart-serie

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 november 2020 - 15:12

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0

Undrar om någon testat deras smart-serie och hur pass bra det fungerar med det trådlösa, dels det inbyggda och med deras smart-connect lådor?

 

Vore också toppen med lite intryck av den inbyggda förstärkar/högtalar-kombon.



#2

Postad 14 december 2020 - 20:27

AndreasG
  • AndreasG
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Intressant serie. Har själv Dynaudio xeo 3 som jag gillar skarpt. Jag är dock less på att vänta på en trådlös surroundlösning från Dynaudio. Med Canton smart kan man ju bygga ut allt eftersom, från 2.0 med alla varianter (2.1, 4.0, 4.1) till 5.1. Canton brukar ju dessutom låta helt ok.

#3

Postad 18 december 2020 - 10:40

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0

Precis, sen för min del så lockar det allmänt att gå över till aktiva högtalare.

Men som sagt, väldigt lite information/tester med dessa högtalare/system.



#4

Postad 11 februari 2021 - 19:55

Unregistered79074e81
  • Unregistered79074e81
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag har 2st Smart Soundbox 3 och Smart sub 8. Jag är inte helt nöjd med dessa. De kan beror på att jag helt enkelt är inkompetent, men brukar kunna läsa manualer, men man vet aldrig =) 

 

Jag kan delge lite av min erfarenheter. 

 

Min tanke var att jag skulle ha 2st högtalare + sub i vardagsrummet, dessa skulle då va läggas samman i en grupp i google home appen. Sen med detta ville jag då enkelt kunna dra ur den ena högtalaren å sätta in kontakten i köket, kontoret för att lyssna där. Jag fick aldrig detta att fungera tillfredställande. Högtalarna tappade wi-fi, då flyttade jag ändå ut min router så den va inom 4-5 räckhåll öppen terräng =) ibland den ena ibland den andra, när jag skulle spela dom i grupp i samma rum var ljudet inte tillfredsställande. Det kanske dock inte är tänkt att man ska köra de i samma rum, jag vet inte. Men hade jag dom i olika rum så kunde den ena helt plötsligt slut spela å dissa från wifi. Om detta beror på mitt wifi eller ett otroligt dåligt wifi i högtalaren vet jag inte. Jag har ju dock 2 datorer i samma rum som högtalaren å dessa funkar ju. Samt våra telefoner. 

 

Å sen en annan sjuk grej är ju att de står att man ska kunna ändra volymen/delningsfrekvens osv på suben. När jag fortfarande hade högtalarna inkopplade styckvis då så att säga, i grupp på googlehome så hittade jag en volym kontroll till subben å dona å ändra lite.. så långt så väl..med subben. 

 

Men eftersom jag inte va nöjd med de hela.. så lyckades jag till slut hitta en manual på cantons hemsida, de va längesedan jag köpte elektronik men på den tiden fick man med manual =) nu va de bara en sketen pappersbit som kallades quickstart eller nått.. Men där hittar jag nått om att man kunde "para" högtalarna.. jaha.. de trodde jag att de va det jag gjorde i googlehome.. men de va de ju inte.. så när jag nu parade dom, vilket också krävde att jag drog ut sladdar osv, inte bara starta högtalaren som de stod i manual, så fick sig ju ljudet ett stort lyft.. Även stabiliteten typ.. de har funkat hela tiden sen dess 2-3veckor som när på 1 gång då de står att högtalarna är connectade och spotify försöker men de blir inget ljud.. denna gången löstes de med att välja ethernet å sen tillbaka till wi-fi. Det är otroligt dåligt att de inte finns en on-off knapp.. de e bara on å sen ner till standby. Kommer du inte åt högtalare från googlhome kan du asså inte starta om den om de skulle behövas utan att dra sladden. De finns ett kapitel i manual om standby, tror dock de endast hade med energispar att göra. 

 

Men tillbaka till subben.. Nu när jag parkopplat högatalarna utan 3dje partsporgram då.. högtalarna har parat sig själv typ.. man väljer master left right å sen slave å sub då.. men nu finns inga inställningar till subben.. kan asså inte ändra volym. Har mailat å.f men dom verkar inte va hemma på produkten.. så jag mailade idag canton å får se va dom säger.. 

 

ja de e väl lika bra jag maler på... när man spelar musik genom spotify "castar" så varje gång de byter låt så tänds menyn i högtalarna å rullar ut "cast" å efter de "v24" v=volym.. man kanske inte tror de.. men de e ganska irriterande när man sitter i ett mörkt rum. Och om jag byter låt då blir de liksom.. cas cas cas för varje gång ja klickar på nästa i spotify.. å när jag är nöjd med valet så blir de cast v24 

 

 

 



#5

Postad 11 februari 2021 - 20:29

Unregistered79074e81
  • Unregistered79074e81
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hittade nu vart man ändrar volym... Dock i en manual för en av deras soundbar. Jag känner mig helt lost.. hittar INGENstans i manualen för de jag har angående inställningar av Distance/volym å annat.. som jag fann i soundbar anualen





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.