Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Förstärkare till Dynaudio special 40 ?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 januari 2019 - 08:42

jolmo
  • jolmo
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Är på jakt efter en bra förstärkare till ovanstående högtalare.

Gärna med streamingmöjligheter.

Någon som har erfarenhet och är villig att dela med sig?

Tack på förhand 


Redigerat av jolmo, 27 januari 2019 - 08:45.


#2

Postad 27 januari 2019 - 11:21

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Har hört Special 40 spela mycket bra med en Naim Atom på moderata nivåer.
Så högt att jag inte skulle vilja köra högre några långa stunder, men det där med nivåer är ju individuellt och vad som skulle hända om man höjer ännu mer vet jag inte.

Men Naim Nova skulle säkert vara en riktigt bra kombo som mäktar med högre volymer och kopplar ett bra grepp om dessa. Blir lite fart och fläkt med Naim vilket inte skadar för att göra lyssningen intressant.

 

Ett annat alternativ är väl någon av Simaudios Moon allt i ett maskiner/produkter med förstärkeri och streaming.



#3

Postad 27 januari 2019 - 17:06

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Har hört Special 40 spela mycket bra med en Naim Atom på moderata nivåer.
Så högt att jag inte skulle vilja köra högre några långa stunder, men det där med nivåer är ju individuellt och vad som skulle hända om man höjer ännu mer vet jag inte.

Men Naim Nova skulle säkert vara en riktigt bra kombo som mäktar med högre volymer och kopplar ett bra grepp om dessa. Blir lite fart och fläkt med Naim vilket inte skadar för att göra lyssningen intressant.

Ett annat alternativ är väl någon av Simaudios Moon allt i ett maskiner/produkter med förstärkeri och streaming.

På hifimässan i Malmö senast hade dragit till med det mest djävulska artilleri de kunde hitta. Skönt att höra att dessa fullkomliga juveler till högtalare faktiskt funkar med mindre. :)

#4

Postad 27 januari 2019 - 17:36

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

På hifimässan i Malmö senast hade dragit till med det mest djävulska artilleri de kunde hitta. Skönt att höra att dessa fullkomliga juveler till högtalare faktiskt funkar med mindre. :)

Finns säkert lite till att locka fram med absurd kringutrustning, men har man flera hundra tusen att lägga på förstärkeri och signalkälla så kanske man inte väljer en liten stativare som denna från första början.

 

Måste erkänna att jag blev förvånad av att en så liten förstärkare som Atom med sina 2*40W eller vad den är specad till levererade så med en Dynaudio.
Men så är deras förstärkare också ofta ulvar i fårakläder. Undantagslöst rejäla nätdelar i deras apparater och låg spec mot vad som brukar mätas upp i tester.



#5

Postad 28 januari 2019 - 12:46

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Naim är alltid bättre än vad effektangivelsen antyder. :)



#6

Postad 28 januari 2019 - 19:07

jolmo
  • jolmo
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Tackar killar för eran input. 

Har lyssnat Naim Atom som jag har ett gott öga till.

Sen finns en Moon 250i begagnad som jag kanske skulle kika lite på.



#7

Postad 28 januari 2019 - 21:18

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Synd att det måste vara streaming annars kanske peachtree 500 vore något om du har 40k till över, tydligen deras nya monster med 500w klass D Icepower





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.