Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic Plasma 2012

5449 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TX-P50VT30Y (TV) Rapporterad 7 8,97 (29) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50X50E (TV) 2 4 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42ST50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42ST50Y (TV) 7 8,78 (8) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50ST50E (TV) 3 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50ST50Y (TV) 7 8,17 (40) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST50Y (TV) 7 8,2 (9) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42GT50Y (TV) 2 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50GT50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50GT50Y (TV) 2 8 (2) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65VT50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65VT50Y (TV) 9 9,33 (11) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50VT50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50VT50Y (TV) 9 9,04 (27) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65ST50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65ST50Y (TV) 7 8,8 (14) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55VT50E (TV) 1 6,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55VT50Y (TV) 9 9,2 (34) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50UT50Y (TV) 3 8,6 (14) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42UT50Y (TV) 3 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42XT50Y (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50XT50Y (TV) 2 (0) Inga priser
Panasonic TX-P50VT30Y (TV) 0 (0) Inga priser
40 relaterade trådar
Bildkalibrering (3788 inlägg) 6 mån sedan
Ingen bild från PC till Panasonic TX-P50VT50?? (14 inlägg) 6 år sedan
Skitvärdelösa win10s ljudhantering 5.1 hur gör man det?? (15 inlägg) 6 år sedan
Ny fot till Panasonic Viera TX-P55ST50Y (0 inlägg) 7 år sedan
Panasonic Plasma 2011 (3946 inlägg) 8 år sedan
Problem med ljudöverföring TV - soundbar (8 inlägg) 8 år sedan
Sovrums-tv? (1 inlägg) 9 år sedan
Bättre TV än tx-p55vt50? (1 inlägg) 9 år sedan
Vilket serverprogram fungerar ihop med Panasonic P42ST50Y via DLNA? (8 inlägg) 10 år sedan
Mörk datorbild på Panasonic TX-P50UT50Y (3 inlägg) 10 år sedan
Ersätta Pioneer TV, varför så svårt (17 inlägg) 10 år sedan
Ny filmtittande och lite spelande (budget 5-6 tkr) (7 inlägg) 10 år sedan
Ny tv - budget max 6000kr - Tips? (2 inlägg) 10 år sedan
Första platt tvn: LG 60PA550T eller Panasonic TX-P50UT50Y? (0 inlägg) 10 år sedan
Panasonic S20 (G13) vs Panasonic UT50 (G15) eller Samsung? (1 inlägg) 10 år sedan
Vilken TV passar mig bäst för 6k? (7 inlägg) 11 år sedan
Panasonic tx-p50vt50y priset i botten? (8 inlägg) 11 år sedan
Bestlutsångest vilken panasonic? 50VT eller 55ST? (69 inlägg) 11 år sedan
Panasonic TX-P50VT50Y (4 inlägg) 11 år sedan
Samsung PS60E6505 VS Panasonic TX-P55ST50Y (33 inlägg) 11 år sedan
Panasonic 55ST50Y eller LG 60PM970T (15 inlägg) 11 år sedan
Köpråd Plasma (31 inlägg) 11 år sedan
Panasonic Viera TX-P42C3E vs. Panasonic Viera TX-P42ST50Y (14 inlägg) 11 år sedan
Panasonic TX-P65VT50Y eller Samsung UE65ES800 (34 inlägg) 11 år sedan
Ni som har en PS64E8005 är ni nöjda? (22 inlägg) 11 år sedan
Köpråd 60-65 tum (43 inlägg) 11 år sedan
Vägghängd TX-P50VT50Y? (3 inlägg) 11 år sedan
Panasonic VT30 Buzzing (129 inlägg) 11 år sedan
Samsung UE46ES6715 Vs Panasonic Viera TX-P50ST50Y (3 inlägg) 11 år sedan
Köp av ny TV - Internet skrämmer upp mig (7 inlägg) 11 år sedan
Panasonic Viera TX-P50ST50Y för 9999kr (4 inlägg) 11 år sedan
Panasonic Viera TX-P50VT30Y (7 inlägg) 11 år sedan
P50UT50 eller P42ST50 (1 inlägg) 11 år sedan
Panasonic 50 (5 inlägg) 11 år sedan
Hjälp med köp av tv i storlek 50+ (17 inlägg) 11 år sedan
Panasonic VT30 vs. Samsung D8005 (132 inlägg) 12 år sedan
panasonic tx-p50vt30 (34 inlägg) 12 år sedan
Tappar HDMI signal från Onkyo 609 (11 inlägg) 12 år sedan
Onkyo TX-NR609 - Sony Bravia KDL-46NX710 (8 inlägg) 12 år sedan
sharp lc 52 le831s+an3dg20b sugen på 3d (1 inlägg) 12 år sedan

#4801

Postad 04 mars 2013 - 01:38

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Cnet lyckades inte få några på samsungs plasmor iaf. http://reviews.cnet....l-burn-in-test/


Härligt!

#4802

Postad 04 mars 2013 - 01:51

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

fyfan vad folk här inne är bajsnödiga. känns som ni står en meter framför TV:n med förstoringsglas för att hitta problem. Har haft min ST50 i snart ett halvår och har inte haft ett enda problem...


Det är just för att det finns egentligen inte så många skäl att skriva inlägg på internet om inte något e knas med saken man köpt, o det skapar en enormt skev bild av hur stort ett problem är och hur många som är drabbade. Och alla som inte är drabbade drabbas psykiskt av att läsa om dom andras problem o blir rädda att drabbas själva!

Detta är exakt samma effekt som aftonbladet/expressen skapar genom sina larmrapporter o katastroflöp som har skapat ett sverige som, för att uttrycka oss snällt, inte mår bra!

Så, skevt och negativt internet blandat med svensken som är alldeles för bortskämd med rättigheter o ikea skapar tyvärr ett litet underligt klimat i denna bransch.
Så glad att jag inte jobbar i den längre!

#4803

Postad 04 mars 2013 - 08:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

fyfan vad folk här inne är bajsnödiga. känns som ni står en meter framför TV:n med förstoringsglas för att hitta problem. Har haft min ST50 i snart ett halvår och har inte haft ett enda problem...


Nej men 2.5m ifrån liggandes i min säng

#4804

Postad 04 mars 2013 - 08:32

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inte upptäckt några inbränningar på min VT50, trots att jag medvetet utsatt tv:n för statiska bilder, dock inte 8 timmer eller så, men ändå. Jag kan höra fläktarna i bland, men det kan jag leva med. Enligt recensenten på CNET så uppväger bilden ändå valet till plasma, då plasma helt enkel ger bäst bild och ser man till att inte utsätta tv.n i onödan, så är IR inga problem även om några här verkar ha onormala problem med det.

#4805

Postad 04 mars 2013 - 09:13

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 1

Jag har fortfarande inte upptäckt några inbränningar på min VT50, trots att jag medvetet utsatt tv:n för statiska bilder, dock inte 8 timmer eller så, men ändå. Jag kan höra fläktarna i bland, men det kan jag leva med. Enligt recensenten på CNET så uppväger bilden ändå valet till plasma, då plasma helt enkel ger bäst bild och ser man till att inte utsätta tv.n i onödan, så är IR inga problem även om några här verkar ha onormala problem med det.


Den som inte kan se IR på en plasma borde nog överväga en synundersökning tror jag, då även de mest lyriska testarna bekräftar att det finns. Permanenta inbränningar däremot är mer ovanligt. Sen är det upp till var och en att avgöra om man gillar bilden så pass bra att man är beredd att leva med problemet och hur mkt man faktiskt påverkas av det, men nog finns det där alltid på samma sätt som de flesta LCD:er lider av usel betrakningsvinkel och rätt kass svärta.

Sen kan jag dock hålla med om att problemen nog i många fall kanske upplevs som värre än de i praktiken är, mkt genom att det diskuteras så mkt och man som insatt köpare verkligen vet hur man ska hitta dem. Min Pioneerplasma som jag haft i ett par år har absolut IR, som jag med lätthet kan hitta varje gång om jag letar efter den, men det är sällan som jag ser det annat än vid typ ishockey eller nåt om jag inte gör det. Den Philips plasma som jag hade innan Pioneeren har päronen haft i säkert 5 år nu och dom har inte en enda gång kommenterat några problem med IR, trots att det absolut finns där :)

(IR i detta fall syftar alltså på tillfällig image retention, verkar som begreppets används lite olika, ibland för att beskriva tillfälliga problem och ibland för att beskriva permanent inbränning. Och exakt var gränsen går mellan det ena och det andra är väl svårt att säga exakt, ibland kallas det image persistence. Skillnaderna finns dock förklarade i detalj på annat håll så är väl ingen vits att ta upp dem här igen).

Redigerat av Unregistered1413, 04 mars 2013 - 09:30.


#4806

Postad 04 mars 2013 - 09:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Den som inte kan se IR på en plasma borde nog överväga en synundersökning tror jag, då även de mest lyriska testarna bekräftar att det finns. Permanenta inbränningar däremot är mer ovanligt. Sen är det upp till var och en att avgöra om man gillar bilden så pass bra att man är beredd att leva med problemet och hur mkt man faktiskt påverkas av det, men nog finns det där alltid på samma sätt som de flesta LCD:er lider av usel betrakningsvinkel och rätt kass svärta.

(IR i detta fall syftar alltså på tillfällig image retention, verkar som begreppets används lite olika, ibland för att beskriva tillfälliga problem och ibland för att beskriva permanent inbränning. Och exakt var gränsen går mellan det ena och det andra är väl svårt att säga exakt, ibland kallas det image persistence. Skillnaderna finns dock förklarade i detalj på annat håll så är väl ingen vits att ta upp dem här igen).


Håller med. Förstår inte hur man kan missa dem.

#4807

Postad 04 mars 2013 - 10:13

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Den som inte kan se IR på en plasma borde nog överväga en synundersökning tror jag,

ha, okej. Jag kan säga att min Pv70 inte har några problem men samtidigt vet jag att om jag tittare efter direkt efter en smalfilm så finns det en skugga där i några minuter...
En gång när den var ny ringde ett samtal när TextTv var på över halva skärmen. 20-30 minuter kanske den stod så. Det gav lite skrämselhicka men det försvann ganska snabbt även det.

Men om en plasma jag köper, vid vanlig användning, ger IR-problem som hänger kvar mer än 20-30 minuter på annan kanal då skulle jag reklamera. (vanligt användning, 3-4 timmar på samma kanal)
Eller ivartfall, om den är ny, göra en anmälan och kanske gå med på att köra TVn ett par månader till för att se om den stabiliseras.
Det tycks ju som att det finns exemplar som är känsligare för detta än andra, att det finns måndagsexemplar även för denna produkt.

Nu, när min PV70 varit med i några år är enda problemet det som alltid funnits, de lila ormarna. men man lär sig leva även med det :-)

Redigerat av Monshi, 04 mars 2013 - 10:15.


#4808

Postad 04 mars 2013 - 10:16

Strixen
  • Strixen
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Det kan förstås dröja sig kvar en spökbild i några minuter, men det är ju inget konstigt/ fel, så jag vill också påstå att jag inte har sett några IR på min VT50, och jag har perfekt syn.

#4809

Postad 04 mars 2013 - 15:30

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Den som inte kan se IR på en plasma borde nog överväga en synundersökning tror jag, då även de mest lyriska testarna bekräftar att det finns. Permanenta inbränningar däremot är mer ovanligt. Sen är det upp till var och en att avgöra om man gillar bilden så pass bra att man är beredd att leva med problemet och hur mkt man faktiskt påverkas av det, men nog finns det där alltid på samma sätt som de flesta LCD:er lider av usel betrakningsvinkel och rätt kass svärta.

Sen kan jag dock hålla med om att problemen nog i många fall kanske upplevs som värre än de i praktiken är, mkt genom att det diskuteras så mkt och man som insatt köpare verkligen vet hur man ska hitta dem. Min Pioneerplasma som jag haft i ett par år har absolut IR, som jag med lätthet kan hitta varje gång om jag letar efter den, men det är sällan som jag ser det annat än vid typ ishockey eller nåt om jag inte gör det. Den Philips plasma som jag hade innan Pioneeren har päronen haft i säkert 5 år nu och dom har inte en enda gång kommenterat några problem med IR, trots att det absolut finns där :)

(IR i detta fall syftar alltså på tillfällig image retention, verkar som begreppets används lite olika, ibland för att beskriva tillfälliga problem och ibland för att beskriva permanent inbränning. Och exakt var gränsen går mellan det ena och det andra är väl svårt att säga exakt, ibland kallas det image persistence. Skillnaderna finns dock förklarade i detalj på annat håll så är väl ingen vits att ta upp dem här igen).


Jag har inga synfel, men det finns ingen IR på min tv, då räknar jag inte in att en spökbild kan ligga kvar några minuter.

#4810

Postad 04 mars 2013 - 15:57

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 2

Jag har inga synfel, men det finns ingen IR på min tv, då räknar jag inte in att en spökbild kan ligga kvar några minuter.


Och då har du ju precis räknat bort tillfällig IR som var det jag pratade om. "Image retention" betyder ju typ "kvarliggande bild" på svenska, dvs det du beskriver som spökbild. Men då behöver du nog inte göra nån synundersökning iom att du bekräftat att du ser IR, iaf inte av det skälet :)

#4811

Postad 04 mars 2013 - 16:58

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Och då har du ju precis räknat bort tillfällig IR som var det jag pratade om. "Image retention" betyder ju typ "kvarliggande bild" på svenska, dvs det du beskriver som spökbild. Men då behöver du nog inte göra nån synundersökning iom att du bekräftat att du ser IR, iaf inte av det skälet :)

Det finns ingen anledning att göra sig lustig. Jag räknar inte en kvarliggande spökbild (någon minut) som IR i.o.m. att det inte påverkar tv-bilden ett skit, då det försvinner direkt om man byter kanal etc. Men jag har sett detta vid något enstaka tillfälle när jag har stängt av tv.n, men aldrig när det finns en bild. Personer här beklagar sig över IR som de inte blir av med (på lång tid), trots skärmtvätt etc. och det har inget med detta fenomen att göra. Jag tror nog att de flesta här inte räknar detta som ett problem med IR, vilket diskussionen tidigare har gällt.

#4812

Postad 04 mars 2013 - 17:51

Strixen
  • Strixen
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Det finns ingen anledning att göra sig lustig. Jag räknar inte en kvarliggande spökbild (någon minut) som IR i.o.m. att det inte påverkar tv-bilden ett skit, då det försvinner direkt om man byter kanal etc. Men jag har sett detta vid något enstaka tillfälle när jag har stängt av tv.n, men aldrig när det finns en bild. Personer här beklagar sig över IR som de inte blir av med (på lång tid), trots skärmtvätt etc. och det har inget med detta fenomen att göra. Jag tror nog att de flesta här inte räknar detta som ett problem med IR, vilket diskussionen tidigare har gällt.

Precis, det du beskriver är inte det som jag tänker på med "problem med IR". Att skuggor kan ligga kvar en stund efter det man har stängt av teven förekom även på CRT-tv och det är inte det som diskuteras här. Jag har aldrig sett någon IR på min panna, men några skuggor har jag sett när jag har dragit av teven, who fucking cares?

#4813

Postad 04 mars 2013 - 21:39

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Det finns ingen anledning att göra sig lustig. Jag räknar inte en kvarliggande spökbild (någon minut) som IR i.o.m. att det inte påverkar tv-bilden ett skit, då det försvinner direkt om man byter kanal etc. Men jag har sett detta vid något enstaka tillfälle när jag har stängt av tv.n, men aldrig när det finns en bild. Personer här beklagar sig över IR som de inte blir av med (på lång tid), trots skärmtvätt etc. och det har inget med detta fenomen att göra. Jag tror nog att de flesta här inte räknar detta som ett problem med IR, vilket diskussionen tidigare har gällt.


Grejen är ju den att hur lång tid det tar att få bort direkt hänger ihop med hur länge man visat samma bild (och vilka inställningar så klart, men låt oss anta nåt som funkar även utanför grottan). Denna tråd är full med exempel på folk som behövt köra skärmtvätt länge och ändå inte blivit av med problemen (och andra som blivit det), t.ex. kanalloggor som ligger kvar i flera timmar i bilden och ibland klart längre än så. Det finns ju rimligtvis en anledning att Panasonic m.fl. byggt in funktioner för skärmtvätt i programvaran, vilket osökt leder till frågan, ni som inte har några problem, hur ofta kör ni dessa skärmtvättsfunktioner (eller någon motsvarande)?

#4814

Postad 04 mars 2013 - 22:12

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Grejen är ju den att hur lång tid det tar att få bort direkt hänger ihop med hur länge man visat samma bild (och vilka inställningar så klart, men låt oss anta nåt som funkar även utanför grottan). Denna tråd är full med exempel på folk som behövt köra skärmtvätt länge och ändå inte blivit av med problemen (och andra som blivit det), t.ex. kanalloggor som ligger kvar i flera timmar i bilden och ibland klart längre än så. Det finns ju rimligtvis en anledning att Panasonic m.fl. byggt in funktioner för skärmtvätt i programvaran, vilket osökt leder till frågan, ni som inte har några problem, hur ofta kör ni dessa skärmtvättsfunktioner (eller någon motsvarande)?


Fullt med exempel ja, men samma personer som säkert har skrämt bort potentiella köpare. Skärmtvätt finns inte bara på panna utan även de andra märkerna. Jag har Inge problem heller med ir, kör tvätt ibland efter långa perioder av samma kanal syns en stund men försvinner snabbt...

#4815

Postad 05 mars 2013 - 10:00

Unregisterede341c94e
  • Unregisterede341c94e
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej på er.

Denna fråga har säkert varit uppe många gånger men det tar sin lilla tid att gå igenom alla inlägg. Så min korta fråga är om jag ska välja en ST50 för 8870 kr eller en GT50 för 9990 kr? Jag vet att det är fördel när det gäller processorn i GT50 och samtidigt är jag lite lat och vill helst inte behöva kalibrera och då är GT50 bättre (enklare) med sitt THX-läge?

Redigerat av Unregisterede341c94e, 05 mars 2013 - 10:01.


#4816

Postad 05 mars 2013 - 10:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Grejen är ju den att hur lång tid det tar att få bort direkt hänger ihop med hur länge man visat samma bild (och vilka inställningar så klart, men låt oss anta nåt som funkar även utanför grottan). Denna tråd är full med exempel på folk som behövt köra skärmtvätt länge och ändå inte blivit av med problemen (och andra som blivit det), t.ex. kanalloggor som ligger kvar i flera timmar i bilden och ibland klart längre än så. Det finns ju rimligtvis en anledning att Panasonic m.fl. byggt in funktioner för skärmtvätt i programvaran, vilket osökt leder till frågan, ni som inte har några problem, hur ofta kör ni dessa skärmtvättsfunktioner (eller någon motsvarande)?


Jag kör skärmtvätt minst 20-30 minuter om dagen. Jag kollar dock rätt mycket på baseball just nu och det är en hel del statiska objekt i bilden så efter en match får man köra skärmtvätten ett tag. 20-30 min brukar räcka.

Redigerat av Unregistereddc471864, 05 mars 2013 - 10:17.


#4817

Postad 05 mars 2013 - 19:46

Unregisteredbf63d3ba
  • Unregisteredbf63d3ba
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0
Kan man spela in program med en extern hårddisk som WD? Har ingen box utan bara en Comhem HD-kort.

#4818

Postad 05 mars 2013 - 22:29

Unregisteredb42cf0ff
  • Unregisteredb42cf0ff
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 1

Grejen är ju den att hur lång tid det tar att få bort direkt hänger ihop med hur länge man visat samma bild (och vilka inställningar så klart, men låt oss anta nåt som funkar även utanför grottan). Denna tråd är full med exempel på folk som behövt köra skärmtvätt länge och ändå inte blivit av med problemen (och andra som blivit det), t.ex. kanalloggor som ligger kvar i flera timmar i bilden och ibland klart längre än så. Det finns ju rimligtvis en anledning att Panasonic m.fl. byggt in funktioner för skärmtvätt i programvaran, vilket osökt leder till frågan, ni som inte har några problem, hur ofta kör ni dessa skärmtvättsfunktioner (eller någon motsvarande)?


Har köttat på med mycket vanligt tvtittande från dag 1. Inte en tillstymmelse till IR eller ghosting. Då har jag ändå stått väldigt nära tv:n och "letat fel". Har en 50ST och har från början kört 30 min tvätt varje kväll. Nu börjar jag dryga ut på tvättfrekvensen och hoppas det funkar ändå.

#4819

Postad 06 mars 2013 - 10:14

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Har köttat på med mycket vanligt tvtittande från dag 1. Inte en tillstymmelse till IR eller ghosting. Då har jag ändå stått väldigt nära tv:n och "letat fel". Har en 50ST och har från början kört 30 min tvätt varje kväll. Nu börjar jag dryga ut på tvättfrekvensen och hoppas det funkar ändå.

Hmm om du inte haft/ser någon IR så varför har du då gjort dig besväret att köra 30 min tvätt varje kväll, låter lite snurrigt ???

#4820

Postad 06 mars 2013 - 10:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Skärmtvätten är ett säkert sätt att "köra in" tvn antar jag.

#4821

Postad 06 mars 2013 - 19:47

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Hmm om du inte haft/ser någon IR så varför har du då gjort dig besväret att köra 30 min tvätt varje kväll, låter lite snurrigt ???


Tänker det samma, om inte annat så går det ju inte att säga om det faktiskt förekommer nån IR om man kör skärmtvätt varje dag. Det är ju ung som att säga att ens villa/lägenhet är dammsäker för att man aldrig hittar nåt damm, och så städar man varje dag :)

Sen är det så klart bra om skärmtvätten faktiskt fungerar som den ska, men det faktum att den måste finnas och användas tycker jag iaf bekräftar att problemen finns, även om det går att hantera dem.

#4822

Postad 06 mars 2013 - 21:08

Unregisteredb42cf0ff
  • Unregisteredb42cf0ff
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Hmm om du inte haft/ser någon IR så varför har du då gjort dig besväret att köra 30 min tvätt varje kväll, låter lite snurrigt ???

Förstår din reaktion :)
Blev ganska uppskrämd av alla rapporter om IR så det är mer en försiktghetsåtgärd såhär i början av skärmens livstid. Såhär i efterhand känns min rädsla starkt överdriven även om vissa på forumet verkar ha större problem.

#4823

Postad 07 mars 2013 - 17:27

robarth
  • robarth
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Hej på er.

Denna fråga har säkert varit uppe många gånger men det tar sin lilla tid att gå igenom alla inlägg. Så min korta fråga är om jag ska välja en ST50 för 8870 kr eller en GT50 för 9990 kr? Jag vet att det är fördel när det gäller processorn i GT50 och samtidigt är jag lite lat och vill helst inte behöva kalibrera och då är GT50 bättre (enklare) med sitt THX-läge?


Hej hej!
Bor du närheten av halmstad så har Hifi klubben öppningserbjudande på vt 50 i morgon (fredag) 9990:- :)

#4824

Postad 07 mars 2013 - 17:47

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 1
Får köpet hävt på min 50ST50Y nu. Blir aldrig mer plasma för mig. Tar backlight bleeding vilken dag som helst bara jag slipper buzzing, flickering, vertical banding, line bleeding, image retention m.m. Visserligen har LCD mer defekter än bara backlight bleeding, men bara jag får en lugn bild och en TV som inte surrar ihjäl sig bara för att det är skidor på TV. Nu är det här visserligen bara problem jag sett på Panasonics nyare plasmor, men jag chansar inte längre.

#4825

Postad 07 mars 2013 - 18:09

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 1

Får köpet hävt på min 50ST50Y nu. Blir aldrig mer plasma för mig. Tar backlight bleeding vilken dag som helst bara jag slipper buzzing, flickering, vertical banding, line bleeding, image retention m.m. Visserligen har LCD mer defekter än bara backlight bleeding, men bara jag får en lugn bild och en TV som inte surrar ihjäl sig bara för att det är skidor på TV. Nu är det här visserligen bara problem jag sett på Panasonics nyare plasmor, men jag chansar inte längre.


Jag väljer att göra detsamma, har följt detta forum under en mkt lång beslutsprocess och bestämmer nu att det är dags att en gång för alltid "dumpa" plasma tekniken!

Tack för alla bra inlägg!

SAMSUNG, here i come :))

#4826

Postad 07 mars 2013 - 18:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag förstår er. Enda jag har lite problem med är IR men det är drygt nog. Hoppas ni hittar ngt som passar er bättre :)

#4827

Postad 08 mars 2013 - 08:10

Unregisteredc8d4aee6
  • Unregisteredc8d4aee6
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 1
Nu är det väl dags att balansera bilden lite.
Jag har plöjt igenom olika forum under en tid nu.
Det verkar som vissa har haft problem, inget snack om det, men det verkar som många bara har en åsikt också.
Jag bestämde mig trots allt för en 50VT50 från HiFi Klubben förra helgen. (9990:-)
Jag har nu kört tv:n i en vecka, timmar på svt, och andra kanaler med ljus logo.
Jag brukar gå in ibland och kolla med skärmtvätt för att kolla hur det ser ut, inte en gång har jag sett någon IR.
Inte heller tjuter skärmen, jag har i och för sig inget ljuddämpat och dödstyst rum, men inga problem alls hittills.
Bilden är dessutom fantastisk, men det har jag aldrig varit orolig för.

Så med facit i hand gjorde jag rätt och säger:

Oroa er inte för mycket, köp och njut av den fantastiska bilden!!

#4828

Postad 08 mars 2013 - 08:17

Unregisterede341c94e
  • Unregisterede341c94e
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej hej!
Bor du närheten av halmstad så har Hifi klubben öppningserbjudande på vt 50 i morgon (fredag) 9990:- :)


Jag bor i Umeå och det är bara runt knuten ;) Hade det erbjudandet funnits här uppe så hade jag köpt en. Nu har jag beställt en GT50 i vart fall :)

Redigerat av Unregisterede341c94e, 08 mars 2013 - 08:17.


#4829

Postad 08 mars 2013 - 08:34

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Efter att ha kört min VT50 nu i ca 2 månader nästan dagligen med allt från vanligt slötittande på trista rapport till statiska windows-skrivbordet så kan jag bara säga att jag inte upplevt någon inbränning, har inte heller kört in TV'n utan matar bara på med THX Cinema / Bright Room. Skärmtvätt eller vanlig tv-sändning går ju igång per automatik om man låter t ex en HDMI-källa vara inaktiv ett par minuter.

Det som störde mig i början var flimret, något som jag nu någorlunda vant mig vid så det märker jag inte av lika tydligt men kan ju självfallet se det om jag lägger fokus på det.

Det största irritationsmomentet just nu är nog ändå buzzingen, den är väldigt påtaglig. Alltså _väldigt_ påtaglig men varierar tydligen rätt mycket beroende på vilket av de förinställda bildlägena som man väljer. Den är ju dock knäpptyst vid svart bild :)

Skulle nog fortfarande inte säga att den är värd sina 15k, kanske 8-9k men den är helt ok som TV-apparat.

Redigerat av Unregistered2c834d1b, 08 mars 2013 - 08:35.


#4830

Postad 08 mars 2013 - 09:17

Rodjer
  • Rodjer
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hello!
Har en 65ST50 i kartong som strax ska upp på väggen, ni som har 65" vad använder ni för fäste och är ni nöjd med det? Tacksam för alla tips. .


#4831

Postad 08 mars 2013 - 11:04

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

  • 1 891 inlägg
  • 0

Hello!
Har en 65ST50 i kartong som strax ska upp på väggen, ni som har 65" vad använder ni för fäste och är ni nöjd med det? Tacksam för alla tips. .


Jag köpte ett enkelt billigt fäste på Mediamarkt, en skena skruvas upp på väggen, två andra skenor på teven och sen hänger man upp den. Funkar klockrent och den kommer lagom nära väggen så klablarna får plats osv.

Var ett tag sen jag köpte det men det lliknar det här:

http://www.mediamark...html?langId=-16

#4832

Postad 08 mars 2013 - 14:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hello!
Har en 65ST50 i kartong som strax ska upp på väggen, ni som har 65" vad använder ni för fäste och är ni nöjd med det? Tacksam för alla tips. .


http://www.clasohlso...%22/Pr384637000

EDIT: oj det är visst bara för upp till 63" såg jag nu.

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 mars 2013 - 14:10.


#4833

Postad 08 mars 2013 - 15:49

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0

Efter att ha kört min VT50 nu i ca 2 månader nästan dagligen med allt från vanligt slötittande på trista rapport till statiska windows-skrivbordet så kan jag bara säga att jag inte upplevt någon inbränning, har inte heller kört in TV'n utan matar bara på med THX Cinema / Bright Room. Skärmtvätt eller vanlig tv-sändning går ju igång per automatik om man låter t ex en HDMI-källa vara inaktiv ett par minuter.



Hur får man så att detta går igång? Skärmtvätten automatiskt eller vanlig sändning å hur länge är det tills de går igång av inaktivitet? Sen hitta ja energi spar av/på inne i.övriga inställningar som ska vara på av antar jag? Någon mer sån hår inställning som ska ändras ?

Redigerat av rajjejosefsson, 08 mars 2013 - 16:13.


#4834

Postad 08 mars 2013 - 23:07

superjohan
  • superjohan
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Ursäkta mig men s*tan Radiozo. Hur ofta ska du skriva om dina inbränningar? Har läst säkert 100 inlägg i olika trådar om ditt problem. Skriv massmess till alla på minhembio forumet istället ifall nån lyckats missa att du har en skärm med IR problem. Får väl vara nog nån gång? Du brukar bidra med fin info om produkter du testat eller vet nått om. Men enough nu!

Det är ju helt jäkla sjukt att du ens har kvar TVn. Släng skiten åt ****. Ska ju inte behöva köra skärmtvätt varenda gång man använt TVn.

#4835

Postad 10 mars 2013 - 00:01

Unregistered94bbe618
  • Unregistered94bbe618
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Nu är det väl dags att balansera bilden lite.
Jag har plöjt igenom olika forum under en tid nu.
Det verkar som vissa har haft problem, inget snack om det, men det verkar som många bara har en åsikt också.
Jag bestämde mig trots allt för en 50VT50 från HiFi Klubben förra helgen. (9990:-)
Jag har nu kört tv:n i en vecka, timmar på svt, och andra kanaler med ljus logo.
Jag brukar gå in ibland och kolla med skärmtvätt för att kolla hur det ser ut, inte en gång har jag sett någon IR.
Inte heller tjuter skärmen, jag har i och för sig inget ljuddämpat och dödstyst rum, men inga problem alls hittills.
Bilden är dessutom fantastisk, men det har jag aldrig varit orolig för.

Så med facit i hand gjorde jag rätt och säger:

Oroa er inte för mycket, köp och njut av den fantastiska bilden!!


Hej

Jag håller med, det är nog mest dom som spelar spel som kanske har problem med IR
Köp en Panasonic Viera TX-P65ST50Y för 20 000 om ni har råd och njut.
Sluta oroa er, jag har haft min TV i några månader och kör med 52 i kontrast.
Inte tillstymmelse av varken IR eller buzz

:)

#4836

Postad 10 mars 2013 - 00:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ursäkta mig men s*tan Radiozo. Hur ofta ska du skriva om dina inbränningar? Har läst säkert 100 inlägg i olika trådar om ditt problem. Skriv massmess till alla på minhembio forumet istället ifall nån lyckats missa att du har en skärm med IR problem. Får väl vara nog nån gång? Du brukar bidra med fin info om produkter du testat eller vet nått om. Men enough nu!

Det är ju helt jäkla sjukt att du ens har kvar TVn. Släng skiten åt ****. Ska ju inte behöva köra skärmtvätt varenda gång man använt TVn.



Nu kör jag skärmtvätten igen :D

Ofta man slänger en tv som kostat 16000. Får leva med felköpet helt enkelt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 mars 2013 - 00:25.


#4837

Postad 10 mars 2013 - 01:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Nu kör jag skärmtvätten igen :D

Ofta man slänger en tv som kostat 16000. Får leva med felköpet helt enkelt.


Du kan inte reklamera den då?
Du verkar ju ha drabbats ovanligt hårt av IR.
Kan ju inte vara meningen att måsta köra vittvätt varje dag.
Eller är de alla andraa apparater som är defekta :-)

#4838

Postad 10 mars 2013 - 08:54

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Du kan inte reklamera den då?
Du verkar ju ha drabbats ovanligt hårt av IR.
Kan ju inte vara meningen att måsta köra vittvätt varje dag.
Eller är de alla andraa apparater som är defekta :-)


Jag har inga problem med ir och många med mig :D

#4839

Postad 10 mars 2013 - 08:56

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om en CA-modul med stöd för MPEG4 / HD / SmartWi som funkar på en VT50 ?

#4840

Postad 10 mars 2013 - 10:55

superjohan
  • superjohan
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Funderar fan på att sköta Radiozos reklamation åt honom då han inte lyckats själv. Då jag lest flertalet gånger om hans problem med det också :)

Den är säkert stulen. Därför det inte går... haha :D

#4841

Postad 11 mars 2013 - 10:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Du kan inte reklamera den då?
Du verkar ju ha drabbats ovanligt hårt av IR.
Kan ju inte vara meningen att måsta köra vittvätt varje dag.
Eller är de alla andraa apparater som är defekta :-)


Enligt Panasonic som jag snackat med är det normalt att få lite IR så nej det går inte att reklamera.

Funderar fan på att sköta Radiozos reklamation åt honom då han inte lyckats själv. Då jag lest flertalet gånger om hans problem med det också :)

Den är säkert stulen. Därför det inte går... haha :D


Jo det känns som jag blev bestulen på 16000 :)
Skämt åsido jag är extremt nöjd med den bildmässigt men det finns problem man gärna hade varit utan.

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 mars 2013 - 10:05.


#4842

Postad 11 mars 2013 - 13:10

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 1
Vill bara tipsa att Hifiklubben Halmstad har VT50 50 tum på erbjudande för 10.000:- !

#4843

Postad 11 mars 2013 - 17:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jamen din IR kan ju fasen inte klassas som normal när inte tv inte går att använda normalt.
Isåfall borde försäljaren ha upplyst dig om att tv inte går att använda normalt utan att tvätta skärmen.





#4844

Postad 11 mars 2013 - 18:50

kael123
  • kael123
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Blir galen, vad ska jag ha för inställningar när jag kollar på sportsändningar, samt filmer. Har oftast kollat på THX men vet inte om det är det bästa? Destar BIO-läget nu men vet inte, kan ju även ställa in flera saker.

Har en G20.

#4845

Postad 12 mars 2013 - 08:45

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Jag väljer att göra detsamma, har följt detta forum under en mkt lång beslutsprocess och bestämmer nu att det är dags att en gång för alltid "dumpa" plasma tekniken!

Tack för alla bra inlägg!

SAMSUNG, here i come :))

Du inser väl att några gnällspikar på ett forum inte på något sätt är representativt för hur en produkt är? Det spelar ingen roll vad som en diskuteras så finns det alltid några som upplever problem och det är oftast de som är mest högljuda, så det kan framstå som att "något" är ett större problem än vad det är. Man glömmer lätt alla tusentals personer som är nöjda och inte sitter och beklagar sig på forum. Forum är jättebra i många avseenden, men viss typ av information måste man ta med en nypa salt. Jag och många med mig har skrivit att vi inte har några problem med IR eller buzzing, men du fokuserar på de som skriver att de har det, varför då? Är du inte så intresserad av den ultimata bilden för film etc. så kanske en koreansk Samsung är bättre, men de spelar inte i samma liga vad gäller bild. Personligen hade jag valt en Sony om jag skulle ha en LCD/LED.

Redigerat av Unregisteredc431bc4a, 12 mars 2013 - 08:46.


#4846

Postad 12 mars 2013 - 09:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jamen din IR kan ju fasen inte klassas som normal när inte tv inte går att använda normalt.
Isåfall borde försäljaren ha upplyst dig om att tv inte går att använda normalt utan att tvätta skärmen.


Ok det här fick jag som svar från Panasonic:


"Hej XXXXXX

Det är tråkigt att höra att du har fått inbräning på tvn, det man kan göra en att köra skärmtvätten i flera timmar, sedan ska man också köra "Myrornas krig" det vill säga en kanal utan signal, detta ska man också köra flera timmar.
Om inte det hjälper då får man kontakta förhandlaren för viddare information om vad som kan göras i ärendet.

Med vänliga hälsningar / Best Regards
XXXXXX
Panasonic Support"


Det där tolkar iaf jag som att så länge man inte får permanenta inbränningar så fungerar den korrekt.
Det har jag inte heller då allt försvunnit nu. Jag får lite spår då och då som man snabbt tvättar bort igen.
Gäller bara att undvika THX-läget när man ser på tv eller spelar spel.

#4847

Postad 12 mars 2013 - 09:06

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Du inser väl att några gnällspikar på ett forum inte på något sätt är representativt för hur en produkt är? Det spelar ingen roll vad som en diskuteras så finns det alltid några som upplever problem och det är oftast de som är mest högljuda, så det kan framstå som att "något" är ett större problem än vad det är. Man glömmer lätt alla tusentals personer som är nöjda och inte sitter och beklagar sig på forum.

Visst är det så att människor med problem med sin tv tenderar att höras och synas mest, men man ska ju inte heller glömma bort att det förmodligen är ett stort mörkertal också. Alltså männsikor som har en Pana plasma som har problem, men som kanske inte är aktiva på forum eller som helt enkelt inte bryr sig på grund av okunskap eller ointresse. Säkerligen finns det ganska många "svenssons" som har IR eller buzzing, men som fått veta av återförsäljare eller Pana support att det är normalt och sen nöjer sig med det. Jag vill nog påstå att det känns ganska säkerställt att Panasonics modeller från 2012 har en del problem med IR och att buzzing även verkar vara ganska vanligt. Sen är det ju upp till var och en att bedömma hur stor del av apparaterna som är drabbade...

Äger själv en ST50 som har IR efter kanalloggor som försvinner med tvätt i några timmar. Tycker inte att det är nåt större problem. Tycker generellt att ST50 är en bra teve med underbar kontrast och svärta, men som också har sina svaga sidor, t ex IR och problem med panoreringar i sidled.

#4848

Postad 12 mars 2013 - 09:23

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Ok det här fick jag som svar från Panasonic:


"Hej XXXXXX
Det är tråkigt att höra att du har fått inbräning på tvn, det man kan göra en att köra skärmtvätten i flera timmar, sedan ska man också köra "Myrornas krig" det vill säga en kanal utan signal, detta ska man också köra flera timmar.
Om inte det hjälper då får man kontakta förhandlaren för viddare information om vad som kan göras i ärendet.

Med vänliga hälsningar / Best Regards
XXXXXX
Panasonic Support"


Det där tolkar iaf jag som att så länge man inte får permanenta inbränningar så fungerar den korrekt.
Det har jag inte heller då allt försvunnit nu. Jag får lite spår då och då som man snabbt tvättar bort igen.
Gäller bara att undvika THX-läget när man ser på tv eller spelar spel.


Det lär inte hjälpa med gnälliga mail till Panasonic !
Om du vi få det löst så .......
1 Vad säger TVns manual om IR ?
2 Har du varit i kontakt med KOV för att få deras syn på problemet ?
3 Och se till att fota/dokumentera allt ?

Det är när 1-2-3 är klart som du skulle kontaktat Panasonic !

#4849

Postad 12 mars 2013 - 09:27

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0

Ok det här fick jag som svar från Panasonic:


"Hej XXXXXX
Det är tråkigt att höra att du har fått inbräning på tvn, det man kan göra en att köra skärmtvätten i flera timmar, sedan ska man också köra "Myrornas krig" det vill säga en kanal utan signal, detta ska man också köra flera timmar.
Om inte det hjälper då får man kontakta förhandlaren för viddare information om vad som kan göras i ärendet.

Med vänliga hälsningar / Best Regards
XXXXXX
Panasonic Support"


Det där tolkar iaf jag som att så länge man inte får permanenta inbränningar så fungerar den korrekt.
Det har jag inte heller då allt försvunnit nu. Jag får lite spår då och då som man snabbt tvättar bort igen.
Gäller bara att undvika THX-läget när man ser på tv eller spelar spel.


Vänd dig till butiken du köpt och säg att du är väldigt missnöjd med att du ofta måste köra vittvätt flera timmar. Sen får de ta ett snack med Panasonic. Brukar börja hända grejer då.

Redigerat av altair4, 12 mars 2013 - 09:28.


#4850

Postad 12 mars 2013 - 09:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Vänd dig till butiken du köpt och säg att du är väldigt missnöjd med att du ofta måste köra vittvätt flera timmar. Sen får de ta ett snack med Panasonic. Brukar börja hända grejer då.


Det är för mycket jobb med det. Då kommer de kräva att jag lämnar in den vilket är omöjligt för mig då jag inte har tillgång till ngt fordon.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.