Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Steam Trading Cards

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 juli 2013 - 18:57

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Hela trading card-grejen har gått mig helt förbi, upptäckte det av en slump för ett par veckor sedan och har försökt att fatta grejen.

*Du spelar spelen och får kort (men inte alla).
*Du byter med andra och får en hel samling.
*Denna samling gör du en badge av
*Denna badge gör vaddå? Tydligen kan man få rabatter, men allt verkar vara höljt i mörker.

Sedan kan vi använda denna tråd för att byta kort med varandra också.

Någon som vet mer?

#2

Postad 12 juli 2013 - 21:54

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Man kan idla spelen och få kort, sätt på spelet och tabba ur eller gå och gör något annat. Har fått 7 kort från 2 spel ikväll genom att göra så.

Det fungerar annorlunda för f2p-spel där man behöver spendera pengar för att få kort.

Man kan även få sommarkampanjs-kort om man röstar på communitys choice. Då får man ett kort ett kort för var tredje röstning man deltar i men man måste vara nivå 5 eller över.

En bra guide på ämnet: http://steamcommunit...s/?id=145245037

Redigerat av zxcv, 12 juli 2013 - 22:06.


#3

Postad 13 juli 2013 - 09:52

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Fick ett lite längre svar på ett annat forum, egentligen vad som står på steams hemsida. Men lite bättre förklarat exakt hur många kort man kan få av att spela ett spel.

Valve lägger till fler och fler spel som är kompatibla med korten hela tiden, både nya och gamla. Man får slumpmässiga kort i spelen genom att spela dem, så dyker de upp ungefär en gång i halvtimmen. Du kan bara få ett begränsat antal kort per spel totalt, mellan 3-8 kort. När du fått alla kort du är berättigad till kan du slumpmässigt få ett "booster pack" av Steam innehållandes tre kort till.

Varje spel har en serie med kort, och när man har ett av varje kan man byta in dessa mot en badge som ger en Steam-erfarenhetspoäng. Denna badge kan man sedan uppgradera fyra gånger till efter detta med ytterligare fulla uppsättningar kort. När man bygger en badge får man olika belöningar. Det kan vara nya kort, nya emoticons att använda i chatten, nya bakgrunder till ens profilsida, rabattkuponger till spel osv.

När man nått Steam-nivå 10 kan man få sällsynta foil-kort. De kan man antingen sälja dyrare än de ordinarie, eller göra en foil-badge om man har en full uppsättning foil-kort.


Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 13 juli 2013 - 09:54.


#4

Postad 13 juli 2013 - 12:10

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Har väl fått en fyra foil-kort tror jag, dyraste var ett HL2-kort som jag sålde för 3€. Men chansen är bara 1% tror jag, känner några som inte fått ett enda.

Det dåliga är att man bara behöver idla i spelen och inte spela dem som när de hade achievements i Summer Camp :P

I framtiden hoppas jag att de gör så att de som har hög Steam level får mer fördelar typ större rabatter på spel osv.

#5

Postad 13 juli 2013 - 16:16

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Har väl fått en fyra foil-kort tror jag, dyraste var ett HL2-kort som jag sålde för 3€. Men chansen är bara 1% tror jag, känner några som inte fått ett enda.

Det dåliga är att man bara behöver idla i spelen och inte spela dem som när de hade achievements i Summer Camp :P

I framtiden hoppas jag att de gör så att de som har hög Steam level får mer fördelar typ större rabatter på spel osv.

Perfekt att det går att idla, då kan jag sitta ute i solen och bara se korten rulla in. Vem har tid att nöta achievements i den här värmen. :)

#6

Postad 14 juli 2013 - 00:32

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Någon som vill byta ett summer getaway-kort? Jag har ett av versionen Reus som jag skulle kunna byta mot något annat summer getaway-kort så länge det inte är Skyrim eller Dead Island för de har jag redan.

#7

Postad 14 juli 2013 - 13:35

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Någon som vill byta ett summer getaway-kort? Jag har ett av versionen Reus som jag skulle kunna byta mot något annat summer getaway-kort så länge det inte är Skyrim eller Dead Island för de har jag redan.


Jag hade velat göra det! Har ungefär tre chivalry-kort tror jag.

#8

Postad 14 juli 2013 - 15:09

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Jag hade velat göra det! Har ungefär tre chivalry-kort tror jag.

Sålde det och köpte ett annat innan jag såg det här. :ph34r:

Har fem kort kvar till badgen nu.

Redigerat av zxcv, 14 juli 2013 - 15:10.


#9

Postad 15 juli 2013 - 13:58

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Jag har nu fått en dublett av Prison Architect-kortet

Jag behöver Bioshock, Football Manager, Kerbal eller Torchlight.

#10

Postad 16 juli 2013 - 12:25

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Edit: Sålde alla kort.

Redigerat av Unregistered6810b893, 20 juli 2013 - 10:10.


#11

Postad 17 juli 2013 - 00:08

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Mina Steamkort är som följande:

Mason Archer (från Chivalry)
Federation Cruiser (från FTL)
x2 Burn och x1 Owl (från Hotline Miami)
Bismarck, Science, Catherine och Foreign (Foil) (från Civ V)
x3 Bioshock Infinite
x3 Chivalry
x2 Football Manager 2013
x2 Kerbal Space Program
x1 Reus
x1 Skyrim
x2 Tomb Raider
x1 Torchlight II
x1 Ninja, x2 Attack och x1 Well Rested (från Shogun Total War 2)

Vill ni tradea osv så äre bara att höra av sig, nickar atm Horseduplicator och mitt kontonamn är e_ecummings.

#12

Postad 21 juli 2013 - 10:04

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Försöker få ihop hela settet med Summer Getaway Cards.

Har dubletter av:
- Bioschock Infinite
- Kerbal Space Program

och jag saknar:
- Tomb Raider
- Skyrim

Hör av er vid intresse att byta. Finns antingen här eller på Steam under alex82se

Redigerat av clubt, 21 juli 2013 - 21:01.


#13

Postad 23 juli 2013 - 18:50

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Fick mitt första foil-kort igår, har säkert gått 100 vanliga kort på det men var en rolig överraskning. ^_^

Känns dock svårt att få ihop en hel badge med foil-kort men roligt att ha ett i sin samling i alla fall.

#14

Postad 24 juli 2013 - 16:17

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Fick mitt första foil-kort igår, har säkert gått 100 vanliga kort på det men var en rolig överraskning. ^_^

Känns dock svårt att få ihop en hel badge med foil-kort men roligt att ha ett i sin samling i alla fall.


Vet inte riktigt vad som är grejen med det, men har fått två-tre hittills. Får man extra förmåner om man samlar ihop ett set eller?

#15

Postad 24 juli 2013 - 16:35

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Valve är smarta! :D

Why Steam Trading Cards Should Embarrass Microsoft and Sony
http://www.ign.com/a...rosoft-and-sony

Redigerat av Zerox_no1, 24 juli 2013 - 16:35.


#16

Postad 24 juli 2013 - 16:42

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Beat Hazard är det första spelet där man låser upp saker när man craftar badges. Man kan få två extra rymdskepp. Hoppas fler utvecklare gör likadant, det är ett smart sätt att sälja DLC :P

#17

Postad 24 juli 2013 - 18:01

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt vad som är grejen med det, men har fått två-tre hittills. Får man extra förmåner om man samlar ihop ett set eller?

Det är mer "bragging rights" att få ihop en foil badge, ger inga andra fördelar förrutom att badgen ser lite annorlunda ut. Såg just att mitt foilkort ökat i värde från 0,5 till 2 €, ligger bara 4 ute på marketen. :D

Intressant artikel av IGN och de har så rätt, speciellt deras jämförelse med hur Microsoft och Sony har gjort.

Låsa upp saker in game från badges låter som en grym ide! ^_^

Någon som fått booster packs än? Jag har inte haft den turen. <_<

Redigerat av zxcv, 24 juli 2013 - 18:25.


#18

Postad 24 juli 2013 - 23:26

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Fått två boosters men det var ett tag sen nu. De verkar bara dela ut varannan vecka och det är inte säkert att man alltid får en.

#19

Postad 24 juli 2013 - 23:49

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Fått två boosters men det var ett tag sen nu. De verkar bara dela ut varannan vecka och det är inte säkert att man alltid får en.

I see, såg just att jag fått ett Super Meat Boy-booster pack. Nu är bara frågan öppna eller sälja?

Fick du några foils från dina booster packs eller sålde du dem?

#20

Postad 25 juli 2013 - 02:11

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Fick ett Booster pack till Shogun 2, som jag öppnade direkt pga klåfingrighet. Kanske skulle tagit det lite lugnt, speciellt då jag fick två foils :(

#21

Postad 25 juli 2013 - 02:13

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Beror på spelet. Min Bastion booster sålde jag och fick i princip tillräckligt mycket tillbaka för att köpa 5 kort (en hel uppsättning). Så ja oftast är det bäst att sälja för chansen att få en foil är väldigt låg. Men i ditt fall verkar du inte tjäna något på att sälja en SMB booster så det är lika bra att öppna.

I beta köpte jag 7-8 HL2 boosters och fick en foil så ja.

Fick ett Booster pack till Shogun 2, som jag öppnade direkt pga klåfingrighet. Kanske skulle tagit det lite lugnt, speciellt då jag fick två foils :(


Två foils i en booster? Pic or didn't happen ;_;

#22

Postad 25 juli 2013 - 02:30

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Ok, kanske blir att sälja då. Marknaden har för övrigt "ballat ur" lite för tillfället. Samma kort förekommer flera gånger när jag söker på dem.

Postad bild

#23

Postad 25 juli 2013 - 19:11

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Jo det var en uppdatering idag där de lade till ett unikt id för varje kort så nu är det två "listings" för samma kort tills det att alla gamla listings köps ut eller avbryts.

#24

Postad 25 juli 2013 - 22:22

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Jo det var en uppdatering idag där de lade till ett unikt id för varje kort så nu är det två "listings" för samma kort tills det att alla gamla listings köps ut eller avbryts.

Ok, skönt att det är odning igen, blev lite rörigt att söka efter kort.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.