Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 juli 2015 - 01:51

Unregistered426cc7d0
  • Unregistered426cc7d0
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Precis köpt och installerat en Andersson LED65510FHD PVR i vardagsrummet.

 

Länk: https://www.netonnet...vr/205208.9119/

 

Nästan bara glada miner än så länge faktiskt.

 

Dock får jag inte min Logitech Harmony 525 att lira ihop med den, vilket är riktigt tråkigt.

Logitechs programvara hittar inte TV:n eller någon liknande TV överhuvudtaget. Inte ens när jag försöker matcha knappar med Harmonyns IR-mottagare.

 

Enligt TV-krängarn på Siba så är det en Samsung panel och Samsung komponenter som sitter i denna TV.

 

Sitter och googlar och jämför min fjärrkontroll mot Samsungs fjärrkontroller och där är modeller som ser mer eller mindre likadana ut, knapparna stämmer överens o.s.v.. Men lägger jag in den Samsungmodellen som fjärrkontrollen på bilden tillhör i Logitechs programvara så svarar inte TV:n alls, provat med några olika modeller.

 

Någon som kan hjälpa mig få min nya TV att lira ihop med Harmonyfjärren?

 

Någon som har mer information om denna TV? Stämmer säljarens snack?

 

MVH
P-H



#2

Postad 31 juli 2015 - 07:57

Unregistereda99bc268
  • Unregistereda99bc268
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Lite nyfiken då jag har sneglat på TV´n med... Spelar du Xbox eller Playstation? Och isf hur är bilden? Inga eftersläpningar eller andra störande saker?



#3

Postad 31 juli 2015 - 08:32

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Gå till https://support.myha...n/compatibility och skriv in Andersson (VERSALT A!) i Manufacturer-rutan och sen i Modell-rutan bara LED, så får du upp tre.

 

  (Du kan ju prova nåt annat också som Andersson Tv-modeller brukar börja på, så kanske du hittar nån som t ex börjar på LCD istället för LED, och som är samma som din Tv.  Eller testa t ex med bara siffrorna i modellnumret.)

 

Välj t ex LED-618, och sen kan du ofta se om knapparna ser liknande ut, annars får du ju helt enkelt Lära Upp din Logitech Fjärr mot din Andersson Fjärr, för det kan väl alla Logitech fjärrar.


Redigerat av Kung Nu, 31 juli 2015 - 08:33.


#4

Postad 31 juli 2015 - 20:42

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Off-topic men måste fråga...

Går det att stänga av alla bildförbättringar på denna? Framför allt tänker jag på motion interpolation som skapar extra frames för att ge mindre hack vid panoreringar.

Hade föregångaren till denna hemma och den hade den sämsta motion interpolation jag någonsin sett som inte gick att stänga av.



#5

Postad 18 augusti 2015 - 20:31

Unregistered426cc7d0
  • Unregistered426cc7d0
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Kan glatt meddela att jag fått rätt på min Harmony fjärr och denna TV. 

Suttit och luskat ut att TV:n är byggd av turkiska Vestel. Om det är en Samsung panel samt Samsung komponenter i TV:n har jag inte fått bekräftat dock.

Vestel gör TV apparater under eget märke men även till många olika märken. Bland annat Finlux, Luxor osv.

 

 

Mailade NetOnNets kundtjänst och frågade allmänt om denna TV och Logitech Harmony och de mailade tillbaka att Finlux 50FME242B-T ska fungera med Harmonyn.

 

La in den och allt funkar finfint. Happy days :)

 

Lite nyfiken då jag har sneglat på TV´n med... Spelar du Xbox eller Playstation? Och isf hur är bilden? Inga eftersläpningar eller andra störande saker?

Inte spelat än, men jag spelar inte FPS eller snabba spel på konsoll ändå så.
Bilden med Blu-Ray/FHD är helt underbar, stör mig inte på något alls än faktiskt.

 

Off-topic men måste fråga...

Går det att stänga av alla bildförbättringar på denna? Framför allt tänker jag på motion interpolation som skapar extra frames för att ge mindre hack vid panoreringar.

Hade föregångaren till denna hemma och den hade den sämsta motion interpolation jag någonsin sett som inte gick att stänga av.

 

Ja, det går att stänga av. Man kan även välja hur mycket motion interpolation man vill ha, jag har satt det till low och märker inget negativt.



#6

Postad 19 augusti 2015 - 07:29

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Kan glatt meddela att jag fått rätt på min Harmony fjärr och denna TV. 

Suttit och luskat ut att TV:n är byggd av turkiska Vestel. Om det är en Samsung panel samt Samsung komponenter i TV:n har jag inte fått bekräftat dock.

Vestel gör TV apparater under eget märke men även till många olika märken. Bland annat Finlux, Luxor osv.

 

 

Mailade NetOnNets kundtjänst och frågade allmänt om denna TV och Logitech Harmony och de mailade tillbaka att Finlux 50FME242B-T ska fungera med Harmonyn.

 

La in den och allt funkar finfint. Happy days :)

 

 

Förslag:  Lägg in din TVs namn och modell hos Harmony, så andra kan hitta den och slipper ditt trubbel.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.