Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

söka efter kanaler i mediaportal?

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 april 2008 - 17:52

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har köpt mig ett Floppydtv-s2 tv-kort till min htpc...och vill använda mediaportal för att se tv-programmen.

Hur gör jag för att söka efter kanalerna i mediaportal? Måste man göra nåt speciellt eller för jag har inte hittat nåt som tyder på hur man gör...har även varit inne i mediaportal setup och kollat vid television men fattar inget...

vore lättare med bara en search-knapp så letar den automatiskt på genom thor lr nåt...

tacksam för snabba svar...

#2

Postad 12 april 2008 - 18:59

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0
Du ska lägga till ditt kort under Capture Cards och där finns flera flikar varav en är Autotune. Där finns Knappen som letar efter kanaler. Har inte satellit själv så jag vet inte om Thor finns med men jag gissar det.

http://wiki.team-med...etup_Television

#3

Postad 12 april 2008 - 19:08

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
okej tack, nu hände dock nåt väldigt konstigt...nu kan jag inte adda mitt tv-kort lr nåt i mediaportal configuration...inget som har med television fliken kan man göra nåt :S...är så trött...varför kan ingen nånsin göra en enkel lösning med bara ett knapptryck så kan den söka...

#4

Postad 12 april 2008 - 19:30

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0

okej tack, nu hände dock nåt väldigt konstigt...nu kan jag inte adda mitt tv-kort lr nåt i mediaportal configuration...inget som har med television fliken kan man göra nåt :S...är så trött...varför kan ingen nånsin göra en enkel lösning med bara ett knapptryck så kan den söka...

Därför att det finns sjutioelva tusen olika tv-kort, massor med satelliter, olika standarder etc.

Ang. dit problem så låter det som du bytt till att använda TV Engine. Kan det stämma?

Redigerat av tyve, 12 april 2008 - 19:34.


#5

Postad 12 april 2008 - 21:09

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
jo jag testade att tanka hem det men då lära man ju ha mysql lr microsoft sql server och det bara fuckades när man skulle installera det..så jag håller på att avinstallera det nu...

måste man ha nåt plugin eller liknande till mediaportal för att kunna se tv i det?

skulle någon kunna ge en guide på hur jag gör i mediaportal setup för att ställa in så den söker automatiskt reda på kanalerna?

Jag förstår allvarligt ingenting av det här... den hittar mitt tv-kort men sen finns det ju lookup på tvchannels... och väljer man lookup och sen sweden så kan man välja mellan comhem och boxer i sthlm samt skövde, örebro och karlskrona :S... sen finns ju add-knappen, men liksom vad ska jag adda :S...

Tacksam för svar

Redigerat av drivers, 12 april 2008 - 21:13.


#6

Postad 13 april 2008 - 07:38

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Se till att använda BDA drivarna, inte MCE drivarna, till kortet.

#7

Postad 13 april 2008 - 17:15

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
jag valde BDA i början vid installationen när man får välja...så det kan inte vara det som är problemet...

kollar med dvb viewer nu och när jag kollar på canal + sport så känns det lite hackigt ibland, inte riktigt flyt...nån som vet vad det beror på?

Har kollat lite mer å jag kan inte hitta nåt som tyder på att det går att söka efter kanaler i mediaportal... kan ingen här kasta upp en guide MED bilder så man förstår...för det finns verkligen inte med i pluginet...

Kan även tillägga att när man dubbelklickar på kortnamnet i mediaportal setup kommer en ruta fram som säger: Could not creat graph, eller nåt liknande...vad fan betyder det? och vad gör man åt det om man måste det...

Redigerat av drivers, 13 april 2008 - 18:26.


#8

Postad 13 april 2008 - 18:53

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0
Unable to create graph tyder på att kortet inte hittas på rätt sätt och därför kan du inte heller söka efter kanaler. Det verkar som Floppy DVB-S2 inte stöds av Mediaportal utan TV Engine/Server: http://forum.team-me...upported-36416/

#9

Postad 13 april 2008 - 18:59

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
okej tack för det snabba svaret...men man måste väl ladda ner mysql lr liknande för det? kan nån hitta en direktlänk? jag försökte igår men microsofts sql hittades inte på deras sida å mysql verkar inte funka :S...

#10

Postad 13 april 2008 - 19:33

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0
Länkarna från den här sidan verkar funka: http://wiki.team-med...tall-SQL-Server

Kommer från den här manualen för TV-Engine: http://wiki.team-med...m/TV-Engine_0.3

#11

Postad 13 april 2008 - 19:55

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
det verkar funka nu iaf...ska prova och confa allt nu men isntallationen gick bra iaf...återkommer om det är nåt som strular mera ;)...tack hittills iaf :P

Redigerat av drivers, 13 april 2008 - 19:56.


#12

Postad 13 april 2008 - 20:44

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
installationen gick ju bra verkar det som men nu förstår jag inte riktigt hur jag söker efter kanaler, eller jag väljer ju tv servers i tv server management console och sen väljer jag kortet jag har och sen finns det tre flikar: LNB Setup, DiSEqC Motor samt Scanning. Man måste väl välja thor som sattelite men jag hittar ändå inga kanaler...måste man ställa in nåt mer eller? lite dåligt förklarat vad allt betyder tycker jag...vad är LNB till exemepl och diseqc motor har jag aldrig hört talas om...

hoppas nån kan förklara noggrant så jag förstår ;)

tack på förhand...

#13

Postad 14 april 2008 - 13:50

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
jag lyckades söka kanaler i tv server management console och den hittade kanalerna...men när jag sen går in i mytv i mediaportal säger den att inget tv-kort är installerat...måste man installera tv server å allt innan man installerar mediaportal eller hur gör man?

Tacksam för svar

#14

Postad 14 april 2008 - 17:02

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0
Du måste installera MediaPortal Client Plugin http://wiki.team-med.../install-Client

Sen ska du få upp en fråga när du går in i My TV http://wiki.team-med...3/config-Client

#15

Postad 14 april 2008 - 17:55

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
har fixat det nu...dock så undrar jag om nån vet varför jag upplever det lite segt och hackigt när man tittar på sport? vet nån vad det kan bero på? känns inte alls likadant när man ser andra program :S

#16

Postad 14 april 2008 - 19:45

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0

har fixat det nu...dock så undrar jag om nån vet varför jag upplever det lite segt och hackigt när man tittar på sport? vet nån vad det kan bero på? känns inte alls likadant när man ser andra program :S

Har precis samma problem och det är som du säger "bara" sport som är drabbat. Har provat en massa inställningar men inget hjälper helt http://tyve.se/blog/...-i-mediaportal/

Vad har du för grafikkort? Kör du din TV i 50Hz?

#17

Postad 14 april 2008 - 20:27

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
jag vet faktiskt inte hur jag ser det i min tv..men på htpcn har jag ställt in 60Hz och jag kör med intergrerat grafikkort på moderkortet asus P5E-VM HDMI...

tycker det är riktigt irriterande och det borde gå att ändra...man blir ju helt störd i huvudet i längden av att kolla när det är så här...känns som man måste koncentrera sig så himla mycket för att hänga med riktigt... :/

#18

Postad 14 april 2008 - 22:09

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Det ska ju finnas nåt program som heter reclocker lr nåt sånt...har du provat det? Det står iaf att det kan bli bättre bild med det men jag vet inte... provar att uppgradera mina drivrutiner till grafikkortet nu iaf men vet inte om det är det problemet eftersom fler verkar lida av det här...

edit: laddade ner reclocker och skulle prova mediaportal men mitt moderkort stödjer tydligen inte reclocker så det gick ej så jag avinstallerade det...

förstår inte vad som är så speciellt med sportsändningar som gör bilden så konstig...

Redigerat av drivers, 14 april 2008 - 22:29.


#19

Postad 15 april 2008 - 11:48

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Orkar inte starta en ny tråd...sportsändningarna får vara som dom är tills nån kommer på vad som kan vara fel och kanske släpper nåt speciellt för det lr nåt...

Nu undrar jag lite över vad tv-mapping är... samt hur jag får in svensk epg till alla kanaler...

I mediaportal så vill jag ju bara ha dom kanaler som jag ska titta på samt så vill jag ha dom i min egen ordning...går det att ändra på nåt sätt? Så svt1 är ettan på fjärren osv? lägga in dom i sin egen ordning alltså...sen epg förstår jag inte riktigt hur man fixar...mediaportals senaste ska väl ha en grabber inbyggt om jag förstått det rätt eller?

Hoppas nån kan förklara lite om dom här sakerna...

Tacksam för svar

#20

Postad 15 april 2008 - 12:47

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
jag har fixat lite med webepg och lagt in epg till alla kanaler men det syns ändå inte i tv4 t.ex och flera andra...sen på vissa står det på norska lr danska... även fast jag har lagt in till alla de vanliga iaf med dagens.tv som grabber...

men nu blir jag snart galen på det här...nu plötsligt hör jag inget ljud på nånting i htpcn...har inte nåt med mediaportal å göra för jag hör inte windows vanliga ljud heller :/...fan vad allt det här är krångligt...

Redigerat av drivers, 15 april 2008 - 12:56.


#21

Postad 26 januari 2014 - 13:51

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0
Fel forum

Redigerat av ruva, 29 januari 2014 - 19:49.


#22

Postad 26 januari 2014 - 14:06

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0
Dubbelpost

Redigerat av ruva, 29 januari 2014 - 19:49.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.