Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - MediaPortal *

831 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 september 2004 - 12:54

kalleanka114
  • kalleanka114
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Bygger sakta men säkert på min HTPC och letar just nu efter en (helst gratis) suverän front-end. Har läst om några olika här på forumet, men så hittade jag MediaPortal som knappt nämnts i diskutionerna. Open Source + att det verkar hända otroligt mycket med utvecklingen gör att man blir lite nyfiken. Verkar rätt cool (och snygg) tycker jag.

Är det någon som kör denna eller har testat som kan komma med lite för och emot?

/Martin

Redigerat av Martin.M, 04 december 2006 - 01:54.


#2

Postad 04 september 2004 - 19:41

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Testade Media Portal för ett tag sen, men det föll på dåligt stöd för tvkort o då främst för dvb-kort. Sedan tyckte inte jag att det gav något som jag inte redan hade i myHTPC. Det är ju alltid nackdelen med ett relativt nytt program att stödet för o i plugin är dåligt, till myHTPC finns redan mängder med färdiga plugin o tilläggsprogram att ladda hem.

Den stora fördelen är att Frodo verkar vara snabb med att lägga till nya saker o fixa buggar, ett tag kom det nya versioner nästan varje dag så jag följer fortfarande utvecklingen nu när myHTPC har bytt namn till Meedio o blivit komersiellt.

Det finns en gammal tråd Här om det

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 04 september 2004 - 19:48.


#3

Postad 06 september 2004 - 07:10

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Jag testade Mediaportal lite snabbt en dag och det var buggigt (kraschade, frös och hade sig) och jag har inte testat efter det.
Det kändes verkligen inte produktionsfärdigt men jag skall ge det en chans igen. Det verkar riktigt bra. :)

#4

Postad 06 september 2004 - 07:57

Unregistered4f7f5a8f
  • Unregistered4f7f5a8f
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Jag har det under uppsikt. Använder för närvarande Got All Media vilket är freeware och mycket potent.

#5

Postad 06 september 2004 - 08:49

Unregistereda20d15f0
  • Unregistereda20d15f0
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Kräver Windows så det går bort för mig. Bara för att köra Windows krävs det en hel del kraft, så jag förstår inte varför man väljer det operativsystem när man ändå kommer lägga på ett gränssnitt. Det blir ju typ tårta på tårta. Onödigt mycket kraft går då åt att hålla Windows igång och mycket plats på hårddisken tar det också.

Ni som väljer att köra Windows, är det bara för att ni inte vet något annat eller tycker Linux, som är mitt rekommenderade alternativ, verkar för krångligt? Jag kör Linux (Gentoo) på ett 1 GHz VIA M-serie moderkort (mini-itx, 17x17 cm), helt utan fläktar, drar ca 40 W. Som front-end använder jag MythTV (www.mythtv.org) kompilerat med stöd för DirectFB.

#6

Postad 06 september 2004 - 13:25

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
teo, jag kör också Gentoo men endast för att ha en stabil platform för VDR. Jag tvingades lägga ned några timmar på att förstå hur Linux fungerar men det var det värt. Det är inte mycket svårare än DOS (som en DOS på steroider) och i jämförelse så har jag lagt mycket mera tid på att lära mig Windows genom åren. Nu när Linux är uppe och snurrar så sköter det sig själv (till skillnad från Windows) och det är lätt att komma åt över nätet (Telnet, SSH, FTP, SMB, NFS, HTTP etc.). Jag ångrar inte att jag la lite tid på Linux. Nu har jag det som ett alternativ till Windows. :)

#7

Postad 06 september 2004 - 13:51

kalleanka114
  • kalleanka114
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Snälla, låt oss bara inte göra denna tråd till en Linux vs Windows diskussion. Jag har full förståelse för att Linux har många fördelar, men frågan gällde MediaPortal. Jag måste köra Windows då jag använder datorn till mycket annat än som HTPC, t.ex. jobbar hemma på den (nä...mitt jobb kommer inte att byta till Linux :) ). Ett och annat spel spelas kanske också (...och som spelplattform ligger Windows lite före Linux ännu :D ).

Ingen som har possitiva erfarenheter? Har själv installerat och testat lite nu och tycker det ser hoppfullt ut fortfarande. Har inte alls upplevt massa crascher etc. Kanske beror på att jag inte har testat med TV kort ännu?

Got All Media ser ju rätt intressant ut. Tyvärr vet man ju aldrig när de bestämmer sig för att göra en myHTPC.

/Martin

#8

Postad 14 mars 2005 - 10:27

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
Måste påminna alla HTPC-folk om detta program som har blivit så brutalt mycket stabilare och bättre på sistone så det e sjukt....

Det har nu även en automatisk uppdateringsfunktion dvs programmet gåt ut på nätet själv och kollar efter uppdateringar.

kolla in själv

http://mediaportal.sourceforge.net/


EDIT: måste bara lägga till denna länk:

http://www.mikesradi....com/eu_se.html

till en fin sida med radiokanaler på nätet
som också går lätt att lägga till i mediaportal.

Redigerat av Greve_G, 14 mars 2005 - 10:30.


#9

Postad 14 mars 2005 - 10:35

Unregistered15075a6f
  • Unregistered15075a6f
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0

måste bara lägga till denna länk:

http://www.mikesradi....com/eu_se.html

till en fin sida med radiokanaler på nätet
som också går lätt att lägga till i mediaportal.

KLOCKRENT! Tusen tack! Den blir bra i MCE också mha WebMedia.

#10

Postad 14 mars 2005 - 12:03

Octane
  • Octane
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag kör Media Portal nu på test, och är gaska nöj med det. Men det kräver lite CPU om man skall änvända FFDSHOW som efter behandling. Installerade Webinterface i morse för att kunna spela in remote, så jag har bara testat det snabbt. Men det verkar funka ok. Jag kör O2grabber för XML hämtning.

Mvh.
Micke

#11

Postad 14 mars 2005 - 17:54

Unregistered497f1798
  • Unregistered497f1798
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag kör Media Portal och har hunnit testa både Meedio, Beyond Media och ett par till. Visst finns det fortfarande brister i MP men det blir långsamt (eller faktiskt hyfsat snabbt...) bättre. Tyvärr är det fortfarande en del tweakande och administration kring uppsättning och administration av plugins etc. I övrigt ett helt okey GUI och inte så pjåkigt.

#12

Postad 15 mars 2005 - 12:41

Unregistered2a1e3381
  • Unregistered2a1e3381
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Jag testade de flesta program som fanns för ett tag sedan och då kom jag fram till att showshifter fungerade bäst för mig... men jag bestämde mig för att testa Media Portal igen efter ha läst denna tråd, jag kan inte säga annat än att det utvecklats enormt mycket den sista tiden... nu fungerar det ju riktigt tillfredställande, faktiskt min favorit framför showshifter nu... att det är gratis gör ju inte saken sämre!

#13

Postad 17 mars 2005 - 00:22

bbb
  • bbb
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Har kört mediaportal, medio och xp mce. Håller med om att mp fungerar mycket bra, liknar xp mce ganska mycket. Meedio var visserligen stabilt men jag fick aldrig till alla inställnigar, här är mp mycket enklare att hantera. En sak bör dock påpekas - av programeringstekniska orsaker verkar det inte för dagen vara möjligt att ha mp på separat skärm i fullskärmsläge och samtidigt köra skivbordet på ordinarie skärm, för mer info sök på tex secondary monitor på mp:s forum:

http://nolanparty.co...rge.net/phpBB2/

Kanske kunde det vara idee att vi får en officiell forumtråd för mp?!

/O

#14

Postad 19 mars 2005 - 01:39

bbb
  • bbb
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Fortsätter lite......... Tv-guiden fungerar utmärkt - ladda ner och installera o2grabber och ange i configuration för mp var den "genrerade" filen ligger. Anlednigen att jag skriver det här är för att mp är inte listat på o2grabbers hemsida över stödda program. Har däremot inte fått 02loader att fungera men ta det senare i annan tråd då det nog är ett fel med det programmet och inte i mp.

#15

Postad 19 mars 2005 - 02:16

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
bbb

Fortsätter lite......... Tv-guiden fungerar utmärkt - ladda ner och installera o2grabber och ange i configuration för mp var den "genrerade" filen ligger. Anlednigen att jag skriver det här är för att mp är inte listat på o2grabbers hemsida över stödda program. Har däremot inte fått 02loader att fungera men ta det senare i annan tråd då det nog är ett fel med det programmet och inte i mp.



I o2Grabber så kan man välja vad .*xml filen ska heta, ta reda på vad den bör heta i mp o kalla den för det. Sen kan du behöva ändra kanalnamnen i din lista över kanaler i mp (funkar så i MCE iaf) så dom överenstämmer med dom som O2Grabber skapar, det är inte O2grabbers fel utan Dagenstv.com som anger dom namnen.

#16

Postad 19 mars 2005 - 11:02

flyerboy145
  • flyerboy145
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Är det ngn som har provat MP med Win 98 Se ? Det stödjer bara XP enligt MP ???

#17

Postad 22 mars 2005 - 15:32

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Jag installerade MP i går kväll för att testa om FFdshow funkade, o det gjorde det
till skillnad från meedio. Så nu skall jag forska lite mer i denna front end.

En fråga dock, kan man välja vilka moduler man vill använda? Jag har inte tvkort och är inte intresserad av väder så dessa är ju bara ivägen.

#18

Postad 22 mars 2005 - 19:32

bbb
  • bbb
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Inte helt säker, men jag har för mig att jag sett att det finns ett plugin på mp:s sida som man kan redigera grundloyauten med. Lycka till!

#19

Postad 22 mars 2005 - 20:57

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Jag skall kolla om jag hittar detta, jag återkommer med resultat och slutsatser så småningom.

#20

Postad 22 mars 2005 - 21:30

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Ha! det var ju lätt, det var bara att enable eller disable plugins i configen.

#21

Postad 23 mars 2005 - 00:23

bbb
  • bbb
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Visst fungerar det bra!

Ett tips till de som skall insallera tvkort: Flera av de centrala inställningana görs genom att makera tvkortet (i configurationsprogrammet under tvkort) som används och trycka edit - då kommer nya alternaiv upp. Tog mig n stund innan jag hittade detta....

#22

Postad 23 mars 2005 - 08:38

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Visst fungerar det bra!

Ett tips till de som skall insallera tvkort: Flera av de centrala inställningana görs genom att makera tvkortet (i configurationsprogrammet under tvkort) som används och trycka edit - då kommer  nya alternaiv upp. Tog mig n stund innan jag hittade detta....

<{POST_SNAPBACK}>


Med markera menas då att man klickar i vänstra kolumnen, de grå rutorna så att hela raden blir markerad.
Det gäller för övrigt alla plugins. ;)

Jag har en annan fråga medans jag ändå håller på.
Det är nämligen så att jag har en del låtar (nästan 3k) och när jag skall spela med mediaportal så tar en himlans lång tid innan man får upp listan framförallt och sedan kan det ta fruktansvärt lång tid att börja spela en låt eller byta låt.

När jag kör t.ex. winamp är det inga problem alls fast jag kör via samba.

Sedan verkar det som om GUI:t är superlångsamt då det ofta händer att jag inte kan navigera. När det väl släpper så fungerar det bra men då har jag redan hunnit klicka runt på hela skärmen för att komma någonstans och landar oftast på ställen dit jag inte ville. :)
Det verkar som om Girder och min VFD är vägen att gå än så länge.

Edit: Lade till mina kommentarer till MP

Redigerat av Marco9000, 23 mars 2005 - 08:42.


#23

Postad 23 mars 2005 - 09:42

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0

Visst fungerar det bra!

Ett tips till de som skall insallera tvkort: Flera av de centrala inställningana görs genom att makera tvkortet (i configurationsprogrammet under tvkort) som används och trycka edit - då kommer  nya alternaiv upp. Tog mig n stund innan jag hittade detta....

<{POST_SNAPBACK}>


Med markera menas då att man klickar i vänstra kolumnen, de grå rutorna så att hela raden blir markerad.
Det gäller för övrigt alla plugins. ;)

Jag har en annan fråga medans jag ändå håller på.
Det är nämligen så att jag har en del låtar (nästan 3k) och när jag skall spela med mediaportal så tar en himlans lång tid innan man får upp listan framförallt och sedan kan det ta fruktansvärt lång tid att börja spela en låt eller byta låt.

När jag kör t.ex. winamp är det inga problem alls fast jag kör via samba.

Sedan verkar det som om GUI:t är superlångsamt då det ofta händer att jag inte kan navigera. När det väl släpper så fungerar det bra men då har jag redan hunnit klicka runt på hela skärmen för att komma någonstans och landar oftast på ställen dit jag inte ville. :)
Det verkar som om Girder och min VFD är vägen att gå än så länge.

Edit: Lade till mina kommentarer till MP

<{POST_SNAPBACK}>



Jag upptäkte samma sak vad gäller många mp3 och långsamt GUI, det tog evigheter. Jag har över 8000 mp3 som inte är nått problem i meedio men
här i mp vart det super segt.

Så här långt föredrar jag Meedio men jag skall ge MP en chans över påsken.

Redigerat av bjornf, 23 mars 2005 - 09:43.


#24

Postad 23 mars 2005 - 16:31

raptorjr
  • raptorjr
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
MP har väl som krav på en hyffsad dator, typ +1,5GHz. Fast det kanske de flesta har. Sen tror jag att ett annat problem med MP och mycket data är att de lagrar allt i XML filer, har fått för mig det iaf. Läste nåt sånt. Och det vet ju alla att en textfil inte är gjord för så stora mängder data. Då blir det segt.
Två större grejer som saknas för MP är att det blir en klient/server lösning och att det används en riktig databas för all datalagring.

#25

Postad 23 mars 2005 - 17:25

bbb
  • bbb
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
När jag aktiverar flera funktioner i fddshow börjar bilden att hacka, processorn används då till ca 60 procent. Är detta taket för vad jag kan göra eller skulle jag komma längre om jag hadde mer internminne?

#26

Postad 23 mars 2005 - 18:10

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Det är inte ofta jag får blåskärm nu för tiden men efter jag kört igång MP (för första gången) så hade jag inte bara en fet BSOD utan maskinen bootade dessutom om... Jag hann dock köra några minuter innan det bombade och det lilla jag såg var ganska snyggt. Synd bara att det kändes lite segt på min bärbara 1.8GHz (XML, .NET eller vad det nu kan vara), framförallt när jag skulle försöka komma åt config-dialogen. Kändes inte helt genomarbetat eftersom jag väntade mig ett modalt fönster men när jag valde config en andra gång (medan jag väntade) så slutade det med att jag satt med två icke-modala fönster för config!

#27

Postad 24 mars 2005 - 08:18

Fassberg
  • Fassberg
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Måste påminna alla HTPC-folk om detta program som har blivit så brutalt mycket stabilare och bättre på sistone så det e sjukt....

Det har nu även en automatisk uppdateringsfunktion dvs programmet gåt ut på nätet själv och kollar efter uppdateringar.

kolla in själv

http://mediaportal.sourceforge.net/


EDIT: måste bara lägga till denna länk:

http://www.mikesradi....com/eu_se.html

till en fin sida med radiokanaler på nätet
som också går lätt att lägga till i mediaportal.

<{POST_SNAPBACK}>


Har du lust att förklara hur du får in kanalerna i MP??

#28

Postad 24 mars 2005 - 14:45

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Gå in i configen o kolla under radio.
Välj add och välj stream så kan du klistra in url´en där, döp o spara, klart.
Bästa funktionen hittils i MP tycker jag.

MP3 spelaren suger tyvärr, seg som sirap och krånglig navigering.

#29

Postad 01 april 2005 - 11:29

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
För de som eventuellt undrar skall jag meddela att jag inte tänker byta Meedio mot
MP. Meedio känns klart mera genomtänkt, har bättre prestanda och fler pluggins.

Så för min del är valet klart, Meedio rules. :D

#30

Postad 06 april 2005 - 18:23

Unregistered4430c58a
  • Unregistered4430c58a
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag har kört MediaPortal sean det började bli hyfsat,, typ augusti 2004. Det är det enda som jag har som vardagsrummet för att se på tv, musik, film och foton med.

Jag kör för tillfället ver 0.1.0.5.1 som är tokstabil på min hårdvara, TV biten bara funkar i timeshift läge.. den går i princip hela dagarna. Jag spelar upp allt mitt "media" via MP (musik, photo, film och TV) utan problem.

Det jag har lärt mig av att köra HTPC är att det INTE är ngn labburk. Kör maskinen utan en massa "krafs".

Mjukvaru konf: WinXP + MP, ffdShow, Divx, Xvid, WinDVD och AC3 filter. Räcker fint för mina behov. Codec Packs och liknande är bara till ondo.

H/W är en P4 1.8 GHz, Radeion 9200, 512 MB RAM PVR-250, 40 GB HDD som räcker fint för OS plus TV inspelningar. Film, musik och foton ligger på min server.

Jag har provat många andra och jag måste säga att MP är här för att stanna, it kikz azz.

#31

Postad 07 april 2005 - 14:07

vic20
  • vic20
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
En liten snabbfråga bara:
Hur söker man efter kanaler med ett DVB-T kort i MediaPortal?
Jag har ett Twinhan kort som jag tänkte prova med MediaPortal.

#32

Postad 07 april 2005 - 15:32

Unregistered7f528b4c
  • Unregistered7f528b4c
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Ville bara säga att nya versionen av media portal (0.1.1.1) är sjukt bra!
Dscaler och codec för DVD inbyggt= skrota powerdvd....

Dessutom har det stöd för postprocessing som ffdshow så man slipper mecka med zoomplayer eller theatertek....

/Gabriel

#33

Postad 07 april 2005 - 18:29

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Kan man få den att switcha refresh rate automatiskt när man byter mellan ntsc och palfilmer?

Redigerat av Bradet, 07 april 2005 - 18:47.


#34

Postad 15 april 2005 - 09:39

homerjay1977
  • homerjay1977
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Jag kan bara instämma med er alla att mediaportal rockar "jugge style!"

Dock en i-lands fråga. Jag använder mig av o2grabber för att laddar ner EPG till samtliga kanaler jag får in via comhems nät. Dock undrar jag om det går att tweaka MP att kunna genomföra uppdateringen via programmet?

Via configure kan man ju välja massa av inställningar med tvguide men jag kan inte hitta något som passar. Det jag får göra nu är att avsluta MP och köra o2grabber och sen typ starta mp igen? Inga problem ioförsig men vore ju ssmidigt om allt var i MP...

Homerjay

#35

Postad 15 april 2005 - 09:48

Unregistered70452c8d
  • Unregistered70452c8d
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Jag kan bara instämma med er alla att mediaportal rockar "jugge style!"

Dock en i-lands fråga. Jag använder mig av o2grabber för att laddar ner EPG till samtliga kanaler jag får in via comhems nät. Dock undrar jag om det går att tweaka MP att kunna genomföra uppdateringen via programmet?

Via configure kan man ju välja massa av inställningar med tvguide men jag kan inte hitta något som passar. Det jag får göra nu är att avsluta MP och köra o2grabber och sen typ starta mp igen? Inga problem ioförsig men vore ju ssmidigt om allt var i MP...

Homerjay

<{POST_SNAPBACK}>


Tror inte det går. Men du kan ju lägga till o2grabber i schemaläggaren å ställa in att den uppdateras den vägen. Så löste jag det när jag körde MyHTPC iaf.

#36

Postad 15 april 2005 - 10:17

Unregistered4854993d
  • Unregistered4854993d
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Du behöver inte starta om Mediaportal, tryck på F3 när du har TV-guiden uppe så uppdateras den efter det att O2Grabber är klar.

#37

Postad 15 april 2005 - 10:21

Force7
  • Force7
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Lägg dessutom till grabbern i autostart så har du den alltid uppdaterad då du kallstartar, om du gör så vill säga.

#38

Postad 15 april 2005 - 13:47

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Du behöver inte starta om Mediaportal, tryck på F3 när du har TV-guiden uppe så uppdateras den efter det att O2Grabber är klar.

<{POST_SNAPBACK}>


Själv har jag lagt in O2Grabber i "schemalagda aktiviteter" med -grab vid kl. 1 på natten. Sen är det bara att trycka F3 för att uppdatera det hela.

#39

Postad 07 maj 2005 - 10:28

Kefor
  • Kefor
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
en ny version av media portal har släpts idag.

Media portal

#40

Postad 16 maj 2005 - 19:38

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 937 inlägg
  • 0
Någon som kan tala om hur och vad jag behöver för att få EPG
( Com Hem analog)att fungera med MP ? Är total nybörjare på detta ...

#41

Postad 16 maj 2005 - 19:55

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Någon som kan tala om hur och vad jag behöver för att få EPG
( Com Hem analog)att fungera med MP ? Är total nybörjare på detta ...

http://www.tbg.nu/news_show/39116/22

#42

Postad 16 maj 2005 - 21:47

hellmelt
  • hellmelt
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Jag har just testat MediaPortal och tyckte det verkar väldigt lovande för mitt HTPC behov.

Efter lite letande på nätet hittade jag vilka BDA-drivers som funkar med mitt TV-kort. Kanalsökningen och kanalbyten funkar bra mycket bättre än med tillverkarens eget program.

MEN - Jag får inte in de kodade kanalerna!!!

TV-kort: Twinhan DVB-T CI, PCI, med viaccess CAM och Boxerkort.

Med Twinhans eget program (och tillhörande drivrutiner) får jag in även de kodade kanalerna.

Någon som har någon ide om hur jag ska få avkodningen att funka i MediaPortal?

Tack
/hellmelt

Redigerat av hellmelt, 17 maj 2005 - 07:58.


#43

Postad 17 maj 2005 - 08:03

mhj17
  • mhj17
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
BDA stödjer väl generellt sett inte CI/CAM ?.

#44

Postad 17 maj 2005 - 12:39

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
nja inte helt korrekt, med viss program kod så kan man få CI/CA modulerna att lira med programvaran samt BDA drivisar.

Mytheatre funkar med Twinhan BDA samt även GV-PVR (med BDA 1.2.1.6 och 1.2.1.7) ..

MVH
Micke

#45

Postad 18 maj 2005 - 07:37

hellmelt
  • hellmelt
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Nu har jag testat.

Twinhan DVB-T CI med Boxer funkar på alla kanaler i MyTheatre om man använder Twinhans drivrutiner.

Använder jag BDA drivrutiner funker det, men inte de kodade kanalerna.

MyTheatre känns inte alls lika "cool" som MediaPortal, och är mycket sämre avpassat för display på en TV. Det känns som att det är gjort för datorn. Dessutom kostar det pengar, gratisversionen fungerar bara en timme i taget. Det kostar 40 USD att köpa.

Det borde alltså gå att få igång kodade kanaler i MediaPortal. Vad krävs för att använda icke BDA drivrutiner? När jag provar det hittar inte MediaPortal kortet överhuvudtaget.

/hellmelt

#46

Postad 28 maj 2005 - 06:45

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 937 inlägg
  • 0
Var ställer man in vilken kvalite man vill spela in i MP ( vcd, svcd, dvd .... ) ????

#47

Postad 30 maj 2005 - 14:23

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Nu har jag testat.

Twinhan DVB-T CI med Boxer funkar på alla kanaler i MyTheatre om man använder Twinhans drivrutiner.

Använder jag BDA drivrutiner funker det, men inte de kodade kanalerna.

MyTheatre känns inte alls lika "cool" som MediaPortal, och är mycket sämre avpassat för display på en TV. Det känns som att det är gjort för datorn. Dessutom kostar det pengar, gratisversionen fungerar bara en timme i taget. Det kostar 40 USD att köpa.

Det borde alltså gå att få igång kodade kanaler i MediaPortal. Vad krävs för att använda icke BDA drivrutiner? När jag provar det hittar inte MediaPortal kortet överhuvudtaget.

/hellmelt

<{POST_SNAPBACK}>


Mediaportal stöder enbart BDA drivisar, det finns lösning för att få igång CI/CA stöd i MP men det tar lite tid att implemetera eftersom det är många saker som jobbas med parallellet i projektet. Va aktiv kring frågan på forument är mitt råd så kanske det prioriteras om av Frodo som troligt är den som måste jobba med frågan (+1000 andra saker). Den nya versionen skall funka med 1.2.1.9 drivisarna (dock inte PayTV)

MVH
Micke

#48

Postad 30 maj 2005 - 18:01

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 937 inlägg
  • 0
Kom igen! Ingen som kan svara på min fråga ?:

Var ställer man in vilken kvalite man vill spela in i MP ( vcd, svcd, dvd .... ) ????

#49

Postad 30 maj 2005 - 19:16

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Kom igen! Ingen som kan svara på min fråga ?:

Var ställer man in vilken kvalite man vill spela in i MP ( vcd, svcd, dvd .... ) ????

<{POST_SNAPBACK}>


nja, berore helt på vad du har för hårdvara... PRV250/350 så kan du ställa in komprimeringsgrad i setup dock finns inte möjlighet i befintlig version att välja olika alternativ..ännu. Tror att detta kommer på kommande version som släpps i juli ..

#50

Postad 31 maj 2005 - 16:47

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 937 inlägg
  • 0

Själv har jag lagt in O2Grabber i "schemalagda aktiviteter" med -grab vid kl. 1 på natten. Sen är det bara att trycka F3 för att uppdatera det hela.

<{POST_SNAPBACK}>



Har lagt in O2Grabber i "schemalagda aktiviteter men exakt hur gör du för att få den att göra -grab automatiskt. Jag har bara fått den till att öppna .exe filen. Utan att grabba ngt nytt..

Redigerat av 22mc, 31 maj 2005 - 16:51.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.