Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung HT-BD8200 (Hemmabiosystem) 4 7,5 (3) Inga priser
Samsung DVD-H1080 (DVD-spelare) 5 7,5 (1) Inga priser
Samsung HT-WS1 (Hemmabiosystem) 1 5,67 (5) Inga priser
Samsung LE40B755 (TV) 1 6,33 (2) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9,02 (259) Inga priser
32 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 6 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 8 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 8 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg) 9 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 10 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 10 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 12 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 13 år sedan
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg) 13 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 13 år sedan
Samsung 2009 - TV (1142 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 13 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 13 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 13 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 13 år sedan
Samsung HT-BD8200 (23 inlägg) 13 år sedan
Göra HT-BD8200 regionsfri (5 inlägg) 13 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 13 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 13 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 14 år sedan
Samsung HT-WS1 (11 inlägg) 14 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 14 år sedan
Soundbar test (15 inlägg) 14 år sedan
LE-xxB755 vs UE-xxB70x0? (30 inlägg) 14 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 14 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 14 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 14 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 14 år sedan

#1

Postad 24 november 2009 - 11:52

angelicaan
  • angelicaan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Halloj!

Vi ska köpa antingen köpa ny hemmabio eller DVD-spelare, men det är ju en djungel!

Just nu är vi inne på spåret att ha 2.1-ljud (litet vardagsrum, så akustiken lär hjälpa till att få en bra upplevelse ändå).

Nu till funderingarna då:

Var in på Samsungs sida och kollade deras produkter. Hittade HT-BD8200, men den är så ******** dyr! Så jag kollade på HT-WS1. Den har, om jag fattar det rätt, bara optisk ljudingång, vilket jag inte vet om vår TV har. Nån som vet?

En annan fundering är hur det fungerar rent i praktiken med en blu-ray som är CD-/DVD-kompatibel. Stoppar man in skivan i samma ingång? Har den olika laserläsare? Lite high-tech kanske B)

Och en tredje fundering - jag har hört att PS3 inte kompar så bra med Samsung-TV. Nån av tillverkarna har planterat en bugg (antagligen Sony, om ryktet är sant) för att man inte ska gå till konkurrenter. Erfarenhet? Vi är nämligen lite inne på spåret att skaffa en DVD-spelare och sen ett PS3 för blu-ray (inte enbart, PS3 har ju bra spel också :P).

Tacksam för svar!
/Angelica

#2

Postad 24 november 2009 - 20:39

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Den har, om jag fattar det rätt, bara optisk ljudingång, vilket jag inte vet om vår TV har. Nån som vet?

Jo enligt Samsungs hemsida. Har ett syskon till den och använder själv den optiska (Toslink) utgången till min förstärkare.

En annan fundering är hur det fungerar rent i praktiken med en blu-ray som är CD-/DVD-kompatibel. Stoppar man in skivan i samma ingång? Har den olika laserläsare? Lite high-tech kanske

Det är samma "hål" oavsett skivtyp. Är lite osäker på tekniken bakom, men tror att det är en laser för respektive Blu-ray, DVD och CD.

Och en tredje fundering - jag har hört att PS3 inte kompar så bra med Samsung-TV. Nån av tillverkarna har planterat en bugg (antagligen Sony, om ryktet är sant) för att man inte ska gå till konkurrenter. Erfarenhet? Vi är nämligen lite inne på spåret att skaffa en DVD-spelare och sen ett PS3 för blu-ray (inte enbart, PS3 har ju bra spel också

Kör själv kombon UE46B7070 och PS3, via en Marantz SR 6003. Funkar utmärkt. Men om du skaffar PS3, varför fundera på att köpa en DVD (eller CD)? Den tar alla tre.

#3

Postad 25 november 2009 - 09:26

angelicaan
  • angelicaan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Kör själv kombon UE46B7070 och PS3, via en Marantz SR 6003. Funkar utmärkt. Men om du skaffar PS3, varför fundera på att köpa en DVD (eller CD)? Den tar alla tre.


Gör den verkligen det? För brorsan har ett o han är lack över att det inte går att spela PS gamla spel på det. Men han kanske är bakom flötet o inte fattat det :(

#4

Postad 25 november 2009 - 10:02

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Gör den verkligen det? För brorsan har ett o han är lack över att det inte går att spela PS gamla spel på det. Men han kanske är bakom flötet o inte fattat det :(


Jo men de gamla ps spelen är väll en annan sak, nu eftersökte ni en dvd spelare.
Det jag kan tycka är störigt med blu ray är att det är segt att spola en cd, dvs byta från låt ett till 10 tex. Vet ej om det är så ps3? Men min äldre dvd spelare klarar det galant.

Ett tips är ju att köpa en begagnad dvd som är bättre, och ha som dvd/cd och en ps3 för spel och blu ray, eller köra allt i ps3 spelaren..

#5

Postad 25 november 2009 - 10:08

angelicaan
  • angelicaan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jo men de gamla ps spelen är väll en annan sak, nu eftersökte ni en dvd spelare.
Det jag kan tycka är störigt med blu ray är att det är segt att spola en cd, dvs byta från låt ett till 10 tex. Vet ej om det är så ps3? Men min äldre dvd spelare klarar det galant.

Ett tips är ju att köpa en begagnad dvd som är bättre, och ha som dvd/cd och en ps3 för spel och blu ray, eller köra allt i ps3 spelaren..


Men gamla PS-spelen är ju i DVD-format?

Hittade en DVD från Samsung som inte gick loss på många hundringar, som det isf blir -
DVD-H1080: http://www.samsung.c...type=prd_detail Gillade designen mest :(

Begagnat kommer jag aldrig köpa vad gäller elektronik!

#6

Postad 25 november 2009 - 10:15

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Men gamla PS-spelen är ju i DVD-format?

Hittade en DVD från Samsung som inte gick loss på många hundringar, som det isf blir -
DVD-H1080: http://www.samsung.c...type=prd_detail Gillade designen mest :(

Begagnat kommer jag aldrig köpa vad gäller elektronik!


Jo men riktigt så enkelt är det inte, i och med att det är ett spel och inte bara en film jag kan inte de tekniska detaljerna i detta men dvd filmer ska ju inte vara något problem.

Aldrig köpa begagnat? Då missar du ju gårdagens hi end till en småsumma, B)
Men testa gärna spelaren innan köp, bildkvalite tror jag inte är några problem. Det som är viktigt för mig är handhavande dvs hur den uppför sig när man använder apparaten. Vilken tid det tar att spela upp, spola, menyer etc. Plus att jag värderar en bra cd spelare högt, dock kan ju det vara en dvd eller blu ray bara den gör jobbet som jag vill.

Det är vad jag tycker ,men vad du vill ha vet ju bara du själv!
Men i detta läget tror jag en ps3 räcker gott.
Någon annan får gärna ge en andra åsikt också.

Redigerat av wictor, 25 november 2009 - 10:22.


#7

Postad 25 november 2009 - 11:23

angelicaan
  • angelicaan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jo men riktigt så enkelt är det inte, i och med att det är ett spel och inte bara en film jag kan inte de tekniska detaljerna i detta men dvd filmer ska ju inte vara något problem.

Aldrig köpa begagnat? Då missar du ju gårdagens hi end till en småsumma, :(
Men testa gärna spelaren innan köp, bildkvalite tror jag inte är några problem. Det som är viktigt för mig är handhavande dvs hur den uppför sig när man använder apparaten. Vilken tid det tar att spela upp, spola, menyer etc. Plus att jag värderar en bra cd spelare högt, dock kan ju det vara en dvd eller blu ray bara den gör jobbet som jag vill.

Det är vad jag tycker ,men vad du vill ha vet ju bara du själv!
Men i detta läget tror jag en ps3 räcker gott.
Någon annan får gärna ge en andra åsikt också.


Haha. Mja, det räcker att jag måste köpa beg bil! Jag vill veta exakt vad apparaten gått igenom, och det tror jag inte många är ärliga med.

Just nu är jag nöjd med en DVD vars laserläsare fungerar felfritt! Min sambo har ett gammalt rat som vissa kvällar inte ens kan spela upp nysprättade skivor.

CD bryr jag mig inte alls om längre. Vad har du på dina? Bränner inte ens musikskivor. Kör allt digitalt (tom i bilen). TVn är det bara att plugga in hårddisken i via USB. Lite off topic..

#8

Postad 25 november 2009 - 12:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Om du bara vill kunna spela DVD, BD och CD så kan du köpa en LG BD370 om du vill komma billigt undan.
Den fungerar utmärkt har jag förstått.

PS3 är en utmärkt DVD och BD-spelare, men den har ingen display och det kan hända att fläkten låter en del, framför allt vid DVD-uppspelning. Fördelen är att du får en spelkonsol och ett potentiellt mediacenter på köpet.

#9

Postad 25 november 2009 - 14:07

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

CD bryr jag mig inte alls om längre. Vad har du på dina? Bränner inte ens musikskivor. Kör allt digitalt (tom i bilen). TVn är det bara att plugga in hårddisken i via USB. Lite off topic..


Okey tror inte vi sitter i samma båt. :(
Jag konsumerar nya skivor i affären, både cd och vinyl nytt som begagnat.

#10

Postad 25 november 2009 - 14:08

angelicaan
  • angelicaan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Okey tror inte vi sitter i samma båt. B)
Jag konsumerar nya skivor i affären, både cd och vinyl nytt som begagnat.


Aha. Dem brukar jag rippa :(

#11

Postad 25 november 2009 - 14:12

angelicaan
  • angelicaan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Om du bara vill kunna spela DVD, BD och CD så kan du köpa en LG BD370 om du vill komma billigt undan.
Den fungerar utmärkt har jag förstått.

PS3 är en utmärkt DVD och BD-spelare, men den har ingen display och det kan hända att fläkten låter en del, framför allt vid DVD-uppspelning. Fördelen är att du får en spelkonsol och ett potentiellt mediacenter på köpet.


Hmm.. LG vet jag inte om jag gillar alls. Jag har en laptop av det märket o den har funkat långt ifrån felfritt!

#12

Postad 25 november 2009 - 15:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Hmm.. LG vet jag inte om jag gillar alls. Jag har en laptop av det märket o den har funkat långt ifrån felfritt!


Ta ett annat märke då. Det finns många att välja på.

#13

Postad 25 november 2009 - 15:50

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Ja, köp en Blu Ray spelare till din fina TV. Det mår den bara bra av.

#14

Postad 26 november 2009 - 19:36

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Svar på lite av varje ovan...

PS3 kan inte spela PS2 spel (de allra första PS3 kunde, men det var ett tag sedan). Det har inget med att spelet ligger på DVD att göra utan "annan elektronik" i maskinen som fördyrade det hela och därmed togs bort.

Har själv aldrig upplevt fläktljudet. Vet dock att många klagar på det. Kanske stänger mina öron av detta ljud, vaxpropp ;-) eller så beror det på något annat.

För DVD och BD är PS3 helt ok, något att tänka på är att PS3 är den absolut snabbaste BD spelaren på marknaden (räknat från man stoppar i skivan till man kan titta), för vissa spelare tar detta över en minut för vissa filmer. Att PS3 är snabbast beror på att det är en "riktig" dator med kraft för spel medans en traditionell BD spelare är en liten javabaserad snikdator.

Dock spelar man mycket CD, vilket jag gör, då är PS3 tveksam på grund av att om man vill se vilket spår etc. måste TV:n vara igång.

#15

Postad 26 november 2009 - 23:04

angelicaan
  • angelicaan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Svar på lite av varje ovan...

PS3 kan inte spela PS2 spel (de allra första PS3 kunde, men det var ett tag sedan). Det har inget med att spelet ligger på DVD att göra utan "annan elektronik" i maskinen som fördyrade det hela och därmed togs bort.

Har själv aldrig upplevt fläktljudet. Vet dock att många klagar på det. Kanske stänger mina öron av detta ljud, vaxpropp ;-) eller så beror det på något annat.


Hehe. Ja, ungefär så tänker jag med! Om inte annat så har man väl ljud på TVn som överröstar PS? Vi står ut med externa hårddiskar idag, o de är inte tysta! Brorsan sa även att hans (fet-PS, inte slim) inte låter så värst.

För DVD och BD är PS3 helt ok, något att tänka på är att PS3 är den absolut snabbaste BD spelaren på marknaden (räknat från man stoppar i skivan till man kan titta), för vissa spelare tar detta över en minut för vissa filmer. Att PS3 är snabbast beror på att det är en "riktig" dator med kraft för spel medans en traditionell BD spelare är en liten javabaserad snikdator.


Aaah. Jag tror nog att det här fick över mig på PS3-sidan. Låter som en bra maskin, + att jag får en TV-spelskonsol till (älska PS-spelen).

Dock spelar man mycket CD, vilket jag gör, då är PS3 tveksam på grund av att om man vill se vilket spår etc. måste TV:n vara igång.


Och det gör inte jag. Köper jag en fysisk CD så rippar jag den oftast och kör digitalt. Annars köper jag dem via iTunes. Så just CD-läsning bryr jag mig inte så mycket om.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.