Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8,59 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 6,22 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 7,9 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,49 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,57 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,16 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) Inga priser
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,99 (411) Inga priser
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 4 mån sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 5 mån sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3172 inlägg) 9 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (2004 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 11 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 11 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 12 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 12 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 12 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 12 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 12 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 12 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 13 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 13 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 13 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 13 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (77 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 13 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 13 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 13 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 13 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 15 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 15 år sedan

#51

Postad 21 mars 2009 - 09:20

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Nej, det blir inte som FastPort. Detta eftersom 3,5 mm är standard och man får större valmöjligheter. Även om man kan ansluter en 3,5 mm-adapter för att hantera samtal är det att föredra framför en proprietär anslutning. FastPort är ett elände och ännu värre är idiotin om man vill ansluta lurar samtidigt som nallen laddas. En rejäl klump blir det då.

Xperia X1 med sin 3,5 mm-anslutning högst upp är en dröm att hantera jämfört med en klumpig FastPort längst ner. FastPorten var en av de mest irriterande sakerna när jag hade P990i en gång i tiden, ett 3,5 mm hade gjort saken betydligt bättre.


Nä, förstår fortfarande inte, på vilket sätt skulle det vara bättre med standard 3,5 mm i telefon än att ha ett standard 3,5 mm uttag i sladden, och varför skulle du få större valmöjligheter med att ha 3.5 mm i telefon istället för 3.5 mmm i sladden ?

Redigerat av what17ever, 21 mars 2009 - 09:20.


#52

Postad 21 mars 2009 - 09:24

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Personligen så gillar jag det hela med att kuna använda vilka lurar som.
Vad det gäller just SEs anslutningar så har jag alltid lyckats slita ut dom efter ett par månaders användning och då har man ju fått ta upp luren ändå. Plus att man dessutom tappat funktionen att lyssna på musik.

Så 3,5 plugg är positivt i mina ögon.
Även om jag förstår resonemanget med handsfree. Men då kan man ju köra något BT headset istället? ;)
Sladd är ju inte speciellt 2009 det heller om vi nu ska hård dra det.. :)

#53

Postad 21 mars 2009 - 09:28

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Som jag skrev innan så är det mest en bra kalender som lockar. Sen är det ju trevligt med kamera och musikspelare.
Men mer än så?
Det är en telefon. :)

Problemet med billigare lurar är att kalendern oftast är dålig, och dessutom kan man inte ha dagens schema/händelser på skrivbordet. Vilket man brukar kunna med lite dyrare lurar.
E71an har en rätt trevlig kalender. Smidig att arbeta med och efter lite justerade inställningar så är det just enbart dagens eller komamnde dags händelser som syns när man tittar på luren. Bra påminnelse på vad som komma skall. ;)

Men jag förstår vad du menar.

Men om vi nu tar X1an då.
Vad har du själv tweakat på din för att den ska kännas optimal för dig??


Följande saker är gjorda (ett urval):

1. SEMCs originalprogramvara är ersatt med nX1i LiteSpeed (hemkokt ROM), jag kommer dock att ge mig på egen ROM-cooking har jag tänkt.
2. WkTask är installerat för att ge krysset funktion att avsluta program samt diverse annat. Mycket bra program.
3. Panelerna är skrotade, panelknappen startar programmet Task Facade (som är en trevlig programväxlare) och med lång tryckning startas en annan task manager.
4. Office Mobile är ersatt av SoftMaker Office.
5. Pocket Player tar hand om musiken.
6. Startmenyn är ersatt av QuickMenu (det ger en startmeny av samma klass som datorn).
7. Radion är uppgraderad till senaste version (radiodelen).

Något av det första jag gjort är att dumpa SE-US. Rena skrotet rent ut sagt. Instabil och opålitlig. Med s.k Hard-SPL och ROM-installation via minneskortet (lägg ROM-filen på minneskortet och låt X1 sköta resten) går uppgraderingar smidigt utan krångel.

När det gäller 3,5 mm-kontakt och valfrihet: har man kontakten i telefonen är man framtidssäkrad även med adapter. FastPort o.dyl (Nokia PopPort) har en tendens att bytas ut med tiden och då sitter man där med sina odugliga tillbehör. Sedan är som sagt FastPort ett stort handikapp med en klumpig utstickande kontakt jämfört med den smidiga som X1s medföljande samtalsfjärr har. Eller så kan man ansluta lurarna direkt.

#54

Postad 21 mars 2009 - 09:32

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Det är rätt mycket gjort för att få en lur man kan vara nöjd med. ;)

Är det verkligen så svårt att hitta en lur som man bara kan packa upp ch sen känna att den funkar och allt är som man vill.
Lät iof som vettiga tweaks du kört med.
Men som sagt. Ändå en del att göra.

Då är frågan, är det lika mycket att göra på en HTC för att bli nöjd??

#55

Postad 21 mars 2009 - 09:45

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0

Det jag har läst om den verkar vara bra och kvaliteten bättre än andra telefoner. Fast den är ju inte jättebillig för att den nyss har börjat säljas.

#56

Postad 21 mars 2009 - 09:57

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
X1 är en... HTC (HTC Kovsky) och de tweaks jag gjort är lämpliga på allt som kör Windows Mobile. D.v.s man kommer inte undan om man tänkt sig ett riktigt funktionellt system.

Det enda jag kan komma på som kan packas upp ur kartongen utan större åtgärder är som sagt Nokia E-serien. Har du en E71 är frågan om du inte skall stanna kvar hos den, alltså ersätta P1i med E71. Eller köpa E75.

X1 eller HTC iövrigt är mycket bra men är man inte ute efter att trimma luren till maximal prestanda är det bättre med något annat. Dock kan jag rekommendera X1 utan tvivel - men inte om man tänkt köra med stock-ROM och inte installera program i den. Det är en handdator och en sådan behöver, liksom en stationär dator, anpassas.

#57

Postad 21 mars 2009 - 10:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Nja...Allt är ju inte ett måste..Beror väl på vilka krav man har och hur mycket man gillar att prova nya grejor..

Det jag anser är krav på min HTC är Coreplayer för att spela upp filmer och 2 konverteringsprogram..
IGO
Opera Mini.

Det duger till en början...Vill man sen fördjupa sig så finns de hur mycket som helst att göra...
Allt efter dina krav..

Men jag håller med AVR4000 att det finns enklare telefoner som kanske skulle passa bättre..
Men jag skulle aldrig välja bort varlfriheten :-)

Min HTC var grymt stabil även i orginal ROM..Största skillnaden nu är att den är betydligt snabbare och har bättre batteritid

#58

Postad 21 mars 2009 - 10:20

Lutan
  • Lutan
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Hej!
Är på jakt efter en tunn billig mobil som inte behöver ha alla extrafinesser som finns, utan sms, mms, kamera funkar bra. Hade gärna haft kartfunktion oxå.

Har letat ett tag nu å kommit fram till att T700 passar bra men jag är nyfiken på C510 oxå. Dock finns det ingen butik där jag bor som säljer C510 så det ät lite irriterande. Ni som har sett den och kanske jämfört med t700 kan väl ge mig era synpunkter på vilken som ni tror är vettigast?

Tack på förhand!

#59

Postad 21 mars 2009 - 10:29

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Kan även tipsa om W890i. Ligger i samma prisklass och är även den tunn och mestadels gjord av metall/aluminium(ingen aning).

#60

Postad 21 mars 2009 - 12:33

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Visst.. Har en Nokia E71 i dagsläget också.. Och den uppfyller väl alla funktioner.. Förutom att man kan inte skicka hela telefonboken via Bluetooth, Å har ingen egen tangent. Kameran är fruktansvärt kass. Att man inte kan ha individuella ringsignaler är lite av en förolämpning i dagsläget känns det som. ;)
Och värst av allt är att det är en Nokia..

Så oavsett hur mycket den uppfyler mina krav så blir jag aldrig nöjd med den.
Eller rättare sagt.. Hade den bara haft en tangent för Å så hade jag tyckt om den. Nu stör jag mig för mycket på det. Allt eller inget! :P

Och sen har vi bekymmer nummer 2.. Man är ju glad för prylar.. Man köper inte en leksak man redan har.. ;)

Känns som att jag helt enkelt får inse att vid nästa köp så tillkommer också en hel del tweakande för att bli helnöjd..
Sker väl iof bara att man gör det en gång så man ska kanske inte ta det så hårt..
Tycker ändå det hade varit skönt att bara packat upp och varit nöjd.. :D

Då återstår bara den första frågan.. Vilken lur ska man välja??

*edit:
*suck*.. Måste tyvärr erkänna att Nokia E75 såg ju nästan ut som något optimalt för mig..
De hade faktiskt tagit bort Ä och Ö där.. Så det var inget saknande av Å ju.. Och samma funktioner som E71 som har så tydlig kalender... Ajajaj.. :P

Redigerat av Darth Tojayz, 21 mars 2009 - 12:39.


#61

Postad 21 mars 2009 - 14:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Är det ett absoöut måste att kunna trycka en knapptryckning för å.ä.ö så köp Xperia..

Kan du stå ut med att måsta trycka på "shift" och å så kanske Touch Pro 2 eller Touch HD är 2 alternativ.

Personligen så väntar jag till slutet av sommaren..Första luren som bygger på Snapdragon plattformen kommer då..

Först ut är Toshiba TG01

1GHz, en 4,1 tums WVGA-pekskärm med en upplösning på 800 x 400 pixel, HSDPA data, GPS, WiFi, microSD-kortplats och är tunn, endast 9.9 mm

Sen kommer även HTC med sina....Sen så ser ju nya SE Idou fin ut..

Beror på när du ska slå till ;)

Men det som nog är avgörande för mig är xda-developers.com som istort sett bara handlar om HTC och även svenska HTC forum jag är med i..

Redigerat av moparman, 21 mars 2009 - 14:21.


#62

Postad 21 mars 2009 - 14:48

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Å Ä och Ö är inget måste på ett knapp tryck.. Men jag tycker att har Ä och Ö egna knappar kan ju Å och få en.. ;)
Det som stör mig med E71an.. Saknar ju 1 tangent. :P

Säg nu inte så.. Då finns det ju risk med att man väntar till.. ja.. :P
Vill man ha det senaste så ska man köpa det som kommer imorgon idag..
Senaste är aldrig senast speciellt länge.. hehe..

Men visst såg Idou trevlig ut.. ;)

#63

Postad 21 mars 2009 - 16:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag kan bara upprepa vad jag tidigare sagt. Skall du ha en highendmodell får du vackert lära dig den och tweaka. Saknas intresset för det kan jag som sagt bara rekommendera justerad budget. När det gäller Nokia anser jag deras produkter vara utmärkta, däremot ligger jag i övre änden av skalan och har då funnit HTC i form av Xperia X1 (japp, HTC Kovsky). WM är suveränt som handdator betraktat. Närmaste konkurrenten är Nokias Maemo-plattform som är baserad på Linux.

Programutbudet till WM är imponerande.

Däremot ligger Nokia med S60 bättre till om man är ute efter en smartphone, alltså fokus på telefondelen men med möjlighet till expansion.

Vill du ha ett kraftfullt verktyg rekommenderar jag WM. Är du ute efter en enklare modell men med expansionsmöjligheter så kör Nokia/S60. Om du anser att program etc är onödigt och krångligt - köp något i prisklassen 1500-2000 kronor.;)

#64

Postad 21 mars 2009 - 17:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm det är helt sjukt vad mycket man kan göra med en WM mobil..
Men som med allt annat gäller det att läsa på innan köp så man verkligen köper rätt telefon.

Rätt ofta man tex läser om folk som köpt Xperia å förväntar sig en "vanlig" SE

För mig som alltid haft SE och Nokia halkade jag in på WM av en slump..
Jag var så grymt arg över min SE P990 som var fin i tanken men allt annat var en katastrof..

Sen blev det en HTC TyTn II och jag har aldrig varit mer nöjd..
Tog nåra dagar innan man vant sig och till en början tog jag det lugnt men allt efterson så börjar man utforska och testa mer och mer..Känns som att det knappt finns nå jag inte kan göra med den

#65

Postad 21 mars 2009 - 17:11

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Nä, förstår fortfarande inte, på vilket sätt skulle det vara bättre med standard 3,5 mm i telefon än att ha ett standard 3,5 mm uttag i sladden, och varför skulle du få större valmöjligheter med att ha 3.5 mm i telefon istället för 3.5 mmm i sladden ?


  • Jag kan köra med vilka lurar jag vill för att få ljud. Bortser helt från samtal.
  • Jag kan köra med vilka standardtillbehör som helst. T ex högtalare för att köra telefonmöte för en hel grupp.
  • Jag kan köra en billig enkel standardkabel för att koppla min telefon till min bilstereo.
  • Jag slipper hålla reda på en adapterkabel att ha med i alla dessa situationer.

Mina argument.

#66

Postad 21 mars 2009 - 17:19

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Nokia N79?

Skaplig kvalite, inte E-serie direkt men roligare kamera.

#67

Postad 21 mars 2009 - 17:53

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Känns lite som att man får tänka över om en E75 räcker eller om man kanske ska avancera.
Kan ju säkert vara lite så att de saker man inte har/har haft de saknar man ju inte. ;)

Så att avancera till en WM telefon kan kanske vara ett drag som gör att man blir nöjd?
Finns kanske fler funktioner jag vill ha som jag inte vet om.. :P

Får ge mig ut och testa lite känns det som..

Men det känns lite redan nu att den där prylglade saten i mig får lära sig tweaka sina lurar i framtiden.. ;)

#68

Postad 21 mars 2009 - 18:21

Lutan
  • Lutan
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Va å klämde på den(w890i) för någon dag sen, men den kändes inte lika skön som T700:an dock så den valdes bort.

Redigerat av Lutan, 21 mars 2009 - 22:57.


#69

Postad 21 mars 2009 - 18:31

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Visst.. Har en Nokia E71 i dagsläget också.. Och den uppfyller väl alla funktioner.. Förutom att man kan inte skicka hela telefonboken via Bluetooth, Å har ingen egen tangent. Kameran är fruktansvärt kass. Att man inte kan ha individuella ringsignaler är lite av en förolämpning i dagsläget känns det som. :P
Och värst av allt är att det är en Nokia..

Så oavsett hur mycket den uppfyler mina krav så blir jag aldrig nöjd med den.
Eller rättare sagt.. Hade den bara haft en tangent för Å så hade jag tyckt om den. Nu stör jag mig för mycket på det. Allt eller inget! :D

Och sen har vi bekymmer nummer 2.. Man är ju glad för prylar.. Man köper inte en leksak man redan har.. :P

Känns som att jag helt enkelt får inse att vid nästa köp så tillkommer också en hel del tweakande för att bli helnöjd..
Sker väl iof bara att man gör det en gång så man ska kanske inte ta det så hårt..
Tycker ändå det hade varit skönt att bara packat upp och varit nöjd.. :D

Då återstår bara den första frågan.. Vilken lur ska man välja??

*edit:
*suck*.. Måste tyvärr erkänna att Nokia E75 såg ju nästan ut som något optimalt för mig..
De hade faktiskt tagit bort Ä och Ö där.. Så det var inget saknande av Å ju.. Och samma funktioner som E71 som har så tydlig kalender... Ajajaj.. :P


Med senaste uppdateringen är kameran helt ok, absolut bättre än allt som sitter i HTC lurar ;) Hade HTC Touch HD som på papper ska ha bättre kamera men den sög ju verkligen. Och på min E71 är det absolut ingen som helst svårighet att tilldela personliga ringsignaler så jag fattar inte vad du har för modell ;) Aktiverar du Intelligent ordbok i inställningar så funkar det utmärkt att trycka på å knappen utan att använda funktionsknappen innan så då får å en egen knapp i stort sett. Jag skriver absolut snabbare på min E71 än på Touch Pro och Xperia som jag också ägt men sålt. Och jag behöver inte dra ut tangentbordet utan det är alltid tillgängligt. E71 är en otroligt liten kompetent telefon som kanske är lite "tråkig" men allt bara funkar med den utan strul

#70

Postad 21 mars 2009 - 19:09

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Med senaste uppdateringen är kameran helt ok, absolut bättre än allt som sitter i HTC lurar ;) Hade HTC Touch HD som på papper ska ha bättre kamera men den sög ju verkligen. Och på min E71 är det absolut ingen som helst svårighet att tilldela personliga ringsignaler så jag fattar inte vad du har för modell ;) Aktiverar du Intelligent ordbok i inställningar så funkar det utmärkt att trycka på å knappen utan att använda funktionsknappen innan så då får å en egen knapp i stort sett. Jag skriver absolut snabbare på min E71 än på Touch Pro och Xperia som jag också ägt men sålt. Och jag behöver inte dra ut tangentbordet utan det är alltid tillgängligt. E71 är en otroligt liten kompetent telefon som kanske är lite "tråkig" men allt bara funkar med den utan strul


Men då är vi inne på samma sak som de andra lurarna... Det ska justeras..
Och jämfört med min gamla SE K800 så är kameran riktigt dålig..
Det där med ringsignaler kan iof vara jag som inte är vän med Nokian.. :P
Visst, man kan hålla inne P så blir det ett Å..
Eller köra med T9 liknande.. Men njae.. Det är inte riktigt min grej.. Ska jag ha ett tangentbord så vill jag ha ett utan ÅÄÖ eller med alla.. Kan ju inte bara ha 2? :D
Sen ska tilläggas att jag stör mig lite på hörlurspluggen som inte är en vanlig 3,5 utan en mindre variant. Trodde först det skulle gå med vilka lurar som och tog det positivt, men insåg fort hur fel jag hade.. :P

Men som sagt.. E75an ser ut att vara något mer för mig om jag inte ska avancera vid nästa inköp.. :P

#71

Postad 21 mars 2009 - 19:48

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Men då är vi inne på samma sak som de andra lurarna... Det ska justeras..
Och jämfört med min gamla SE K800 så är kameran riktigt dålig..
Det där med ringsignaler kan iof vara jag som inte är vän med Nokian.. ;)
Visst, man kan hålla inne P så blir det ett Å..
Eller köra med T9 liknande.. Men njae.. Det är inte riktigt min grej.. Ska jag ha ett tangentbord så vill jag ha ett utan ÅÄÖ eller med alla.. Kan ju inte bara ha 2? :P
Sen ska tilläggas att jag stör mig lite på hörlurspluggen som inte är en vanlig 3,5 utan en mindre variant. Trodde först det skulle gå med vilka lurar som och tog det positivt, men insåg fort hur fel jag hade.. ;)

Men som sagt.. E75an ser ut att vara något mer för mig om jag inte ska avancera vid nästa inköp.. :P


Ja men med E71 kan du ju justera allt utan att installera en massa program, allt finns ju redan. En Windows lur måste man ju flasha med en custom rom, tweaka och installera en massa program för att den ska bli något användbart.

Kolla på E55 med, den ser riktigt läcker ut och har en nyare hårdvaruplattform än E75. 600 MHz Cpu mot 369 i E71 och E75

#72

Postad 21 mars 2009 - 19:55

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
E55an såg lite ut som en kombination mellan E71 och P1i i mina ögon. Samma tangentuppsättning såg det ut som, som den P1an har. Dvs 2 bokstäver på 1 siffra.
Utöver det.. Njae.. Den påminde nog för mycket om E71 för att falla mig i smaken..

Sen är jag lite fundersam till det här med slimmade lurar.. Nu har iof E71an bevisat sig vara tålig.. Krasch landade nämligen på den när jag åkte pulka i vintras.. Mobilen såg ut som en banan när jag tog upp den men det var bara att räta ut igen och rätta till batteriluckan.. Fungerar än.. ;)
Men är man lite klumpig av sig som jag är så är ju en tålig lur att föredra.. Och en slimmad känns lite mer osäker på den fronten..

#73

Postad 21 mars 2009 - 19:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Njaee måste är väl att ta i...Men vist kan det vara så att du behöver installera nåra program men hur svårt är det ?
Är väl bra att man kan få den som man vill.

Däremot är ju E75. 600 MHz Cpu riktigt intressant..

Sen att Nokia är ljusår bättre med att spela in film och fota stör mig ju rätt mycket...´

Edit
Lurvas
Finns en stötålig mobil på expert som har 3 års garanti mot allt typ...Och är vattentät ner till nån meter iaf ;)

Redigerat av moparman, 21 mars 2009 - 19:58.


#74

Postad 21 mars 2009 - 19:59

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

E55an såg lite ut som en kombination mellan E71 och P1i i mina ögon. Samma tangentuppsättning såg det ut som, som den P1an har. Dvs 2 bokstäver på 1 siffra.
Utöver det.. Njae.. Den påminde nog för mycket om E71 för att falla mig i smaken..

Sen är jag lite fundersam till det här med slimmade lurar.. Nu har iof E71an bevisat sig vara tålig.. Krasch landade nämligen på den när jag åkte pulka i vintras.. Mobilen såg ut som en banan när jag tog upp den men det var bara att räta ut igen och rätta till batteriluckan.. Fungerar än.. ;)
Men är man lite klumpig av sig som jag är så är ju en tålig lur att föredra.. Och en slimmad känns lite mer osäker på den fronten..


Jo den är lite lik P1 på det sättet men fungerar ändå helt annorlunda ;) Tre bokstäver per siffra och man måste inte trycka på olika kanter av tangenten. Jag är grymt nyfiken på E55, den ska ju även ha brusreducering vilket E75 saknar så den känns som en modernare telefon även om QVGA skärm känns lite sugit i dagsläget efter man använt Touch HD och Nokias egna E90 med sin härliga skärm

Njaee måste är väl att ta i...Men vist kan det vara så att du behöver installera nåra program men hur svårt är det ?
Är väl bra att man kan få den som man vill.

Däremot är ju E75. 600 MHz Cpu riktigt intressant..

Sen att Nokia är ljusår bättre med att spela in film och fota stör mig ju rätt mycket...´

Edit
Lurvas
Finns en stötålig mobil på expert som har 3 års garanti mot allt typ...Och är vattentät ner till nån meter iaf :P



E75 har inte 600 MHz cpu, den har samma som E71 - 369. E55 däremot har 600 MHz

Redigerat av easycure1974, 21 mars 2009 - 20:09.


#75

Postad 21 mars 2009 - 20:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Heh..Ops sorry...Råkade kopiera lite fel ..

Nästan som en chatt det här hehe

Edit
Touch HD är den sämre än xperia om man ser till skärmen ?
HD har väl snäppet mindre upplösning och större skärm ..

Kollade påXperia för nån dag sen och den hade ju en skapligt fin skärm..Skulle nog vilja ha en lite större skärm dock

Redigerat av moparman, 21 mars 2009 - 20:02.


#76

Postad 21 mars 2009 - 20:01

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Är kameran alltså så dålig på HTC:erna??
Personligen så är jag nämligen inte speciellt glad för Nokias kameror.
Är väl N95 än som jag gillat kameran på.. Men deras standar kameror har jag då aldig gillat.. ;)

#77

Postad 21 mars 2009 - 20:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har ju som sagt en TyTn II och den tar så dåliga kort att det är sjukt..

Igentligen så skulle den väl kunna ta skapliga kort om du är utomhus en sommardag i strålande sol och har mobilen i ett stativ och du fotar ett äpple ;)

Tjejens gamla SE walkman 2 megapixlare som är gammal..Den e orange å vit tar 100 ggr bättre kort...
Under bra förhållande duger det till å me å skriva ut på ett A4

Nu kanske nya HD är lite bättre men

#78

Postad 21 mars 2009 - 20:05

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Lurvas
Finns en stötålig mobil på expert som har 3 års garanti mot allt typ...Och är vattentät ner till nån meter iaf :P


Har den bra kalender så kan det kanske vara något?? :P

Jo den är lite lik P1 på det sättet men fungerar ändå helt annorlunda ;) Jag är grymt nyfiken på E55, den ska ju även ha brusreducering vilket E75 saknar så den känns som en modernare telefon även om QVGA skärm känns lite sugit i dagsläget efter man använt Touch HD och Nokias egna E90 med sin härliga skärm

E75 har inte 600 MHz cpu, den har samma som E71 - 369. E55 däremot har 600 MHz


Som sagt så är jag egentligen skeptisk till Nokia.. Och E55an tilltalade väl inte mig precis.. Då tror jag E75an är mer något för mig. ;)
Kan ju faktiskt inte klaga på E71an i snabbhet förutom när man ska lägga på efter ett samtal. Eller efter att ett samtal brytits.. Då är det ruggit seg.
Sen saknar jag att inte ha eller kunna ha en max grän på inkommna meddelande så den börjar radera efter ett tag.. Som den faktiskt gör så sjukt bra med de sända messen..

#79

Postad 21 mars 2009 - 20:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Va radera sms...Måste man göra det :-)

Skönt att ha trådad sms som MSN typ

#80

Postad 21 mars 2009 - 20:09

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Har ju som sagt en TyTn II och den tar så dåliga kort att det är sjukt..

Igentligen så skulle den väl kunna ta skapliga kort om du är utomhus en sommardag i strålande sol och har mobilen i ett stativ och du fotar ett äpple ;)

Tjejens gamla SE walkman 2 megapixlare som är gammal..Den e orange å vit tar 100 ggr bättre kort...
Under bra förhållande duger det till å me å skriva ut på ett A4

Nu kanske nya HD är lite bättre men


Det låter riktigt illa det..
Har iof alltid gillat SEs kameror.. Speciellt deras CyberShot kameror..

Har en polare som fotar en del med sin HTC Touch Diamond. Tycker väl faktikst den tar helt OK bilder. Tycker de verkar bli betydligt bättre än vad E71an tar iaf..

Va radera sms...Måste man göra det :-)

Skönt att ha trådad sms som MSN typ

Som SMS fanatiker som jag är så är det väl nog den viktigaste funktionen.. Det är att mobilen är lätt att skriva på och sen kan hantera SMS bra..

Min P1a har jag märkt att när man närmar sig 1000 SMS i inkorgen så blir det lätt en fördröjning på nya sms.. Upp till 1 dygn har jag varit med om.. ;)

#81

Postad 21 mars 2009 - 20:12

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Har den bra kalender så kan det kanske vara något?? :D



Som sagt så är jag egentligen skeptisk till Nokia.. Och E55an tilltalade väl inte mig precis.. Då tror jag E75an är mer något för mig. ;)
Kan ju faktiskt inte klaga på E71an i snabbhet förutom när man ska lägga på efter ett samtal. Eller efter att ett samtal brytits.. Då är det ruggit seg.
Sen saknar jag att inte ha eller kunna ha en max grän på inkommna meddelande så den börjar radera efter ett tag.. Som den faktiskt gör så sjukt bra med de sända messen..


Om du tycker att E71 är seg på att lägga på ett samtal ska du absolut inte ha en HTC ;) Där kan man snacka seg att lägga på, hände ju inte jämt dem men väldigt ofta och det gjorde mig galen på alla WM lurar :P

Det låter riktigt illa det..
Har iof alltid gillat SEs kameror.. Speciellt deras CyberShot kameror..

Har en polare som fotar en del med sin HTC Touch Diamond. Tycker väl faktikst den tar helt OK bilder. Tycker de verkar bli betydligt bättre än vad E71an tar iaf..


Som SMS fanatiker som jag är så är det väl nog den viktigaste funktionen.. Det är att mobilen är lätt att skriva på och sen kan hantera SMS bra..

Min P1a har jag märkt att när man närmar sig 1000 SMS i inkorgen så blir det lätt en fördröjning på nya sms.. Upp till 1 dygn har jag varit med om.. :P


Och ja HTCs är kända för att ha kameror som suger, har ägt Diamond, Touch Pro och Touch Diamond och de sög alla tre på kameran - sjukt usla när de låter så bra på pappret

Redigerat av easycure1974, 21 mars 2009 - 20:12.


#82

Postad 21 mars 2009 - 20:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Yepp....Jag skickar väl 1500/1700 sms/månad och älskar tangentbordet på tytn II
Skulle inte klara mig utan..

Därför blir de nog en Touch Pro 2 för mig när jag byter mobil..

Jag tycker de är riktigt grymt att ha trådad sms..Helst när man sms:ar mycket..
Som när ja skickat sms till nån på morgonen och får svar 6 timmar senare å har ingen aning om vad jag fått svar på är de så enkelt att bara gå bakåt på den personens sms historik istället för att gå igenom 100 sms från olika ppersoner

Edit
Inga problem att avsluta samtal..Fattar inite vad ni ens har problem med..Bara att trycka på röd lur :-)

Redigerat av moparman, 21 mars 2009 - 20:13.


#83

Postad 21 mars 2009 - 20:15

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Heh..Ops sorry...Råkade kopiera lite fel ..

Nästan som en chatt det här hehe

Edit
Touch HD är den sämre än xperia om man ser till skärmen ?
HD har väl snäppet mindre upplösning och större skärm ..

Kollade påXperia för nån dag sen och den hade ju en skapligt fin skärm..Skulle nog vilja ha en lite större skärm dock



Nä är det något som är bra på HD:n så är det skärmen. Den har samma upplösning men den är ju större så den får ju lägre densitet än Xperia men det märker man inte. Skärmen är grym med det var också det enda jag gillade med den

Redigerat av easycure1974, 21 mars 2009 - 20:16.


#84

Postad 21 mars 2009 - 20:15

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Yepp....Jag skickar väl 1500/1700 sms/månad och älskar tangentbordet på tytn II
Skulle inte klara mig utan..

Därför blir de nog en Touch Pro 2 för mig när jag byter mobil..

Jag tycker de är riktigt grymt att ha trådad sms..Helst när man sms:ar mycket..
Som när ja skickat sms till nån på morgonen och får svar 6 timmar senare å har ingen aning om vad jag fått svar på är de så enkelt att bara gå bakåt på den personens sms historik istället för att gå igenom 100 sms från olika ppersoner

Edit
Inga problem att avsluta samtal..Fattar inite vad ni ens har problem med..Bara att trycka på röd lur :-)

Jo att trycka på röd lur ja.. Men det ska ju inte ta en halv minut innan du kan göra annat på luren.. ;)

Men det där med SMSen låter som en typisk egenskap jag borde ha och inte visste om att det fanns..
HUr är det med sånt på X1an??

#85

Postad 21 mars 2009 - 20:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Det ska inte vara nå problem med trådad sms på Xperia.
Tror det är det orginal annars så bör det gå att lägga in..

Vet att det går att ställa in på min om jag vill ha standard sms eller trådad med ett program..

Edit
Det kom ju i å med WM6.1 och Xperia har ju det så
Hade ju WM 6.0 från början så det blev en glad överaskning när ja uppgraderade

Redigerat av moparman, 21 mars 2009 - 20:19.


#86

Postad 21 mars 2009 - 20:20

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Som sagt.. EN mycket intressant egenskap som jag aldrig tidigare tänk på att det kunde finnas..

Som jag nämnde innan så ska man kanske avancera.. Man vet tydligen inte vad man går miste om..
Men sen är det ju som man säger: Hellre lyckligt ovetande än olyckligt vetande..
Hittar man nya egenskaper man vill ha på en lur så blir det bara dyrare i framtiden känns det som samt svårare att hitta ersättare.. ;)

#87

Postad 21 mars 2009 - 20:25

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Som sagt.. EN mycket intressant egenskap som jag aldrig tidigare tänk på att det kunde finnas..

Som jag nämnde innan så ska man kanske avancera.. Man vet tydligen inte vad man går miste om..
Men sen är det ju som man säger: Hellre lyckligt ovetande än olyckligt vetande..
Hittar man nya egenskaper man vill ha på en lur så blir det bara dyrare i framtiden känns det som samt svårare att hitta ersättare.. ;)


Finns för övrigt trådad sms att fixa till Nokian med, Noka Conversations, fungerar utmärkt ;)
http://betalabs.noki...ew/conversation

#88

Postad 21 mars 2009 - 20:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
En Touch Pro kanske vore nå för dig ?

299kr mån..Ring för allt eller använd bredband å dra av från de du får ringa för..Eller sms eller annat

495 spänn när den dyker upp och 89/mån 24 mån...

Helt Ok pris

Hos Tre ;)

#89

Postad 21 mars 2009 - 20:35

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Finns för övrigt trådad sms att fixa till Nokian med, Noka Conversations, fungerar utmärkt ;)
http://betalabs.noki...ew/conversation


Haha.. Se där ja.. Då försvann inte E75an från listan helt :P

En Touch Pro kanske vore nå för dig ?

299kr mån..Ring för allt eller använd bredband å dra av från de du får ringa för..Eller sms eller annat

495 spänn när den dyker upp och 89/mån 24 mån...

Helt Ok pris

Hos Tre ;)


Naj naj naj.. Tre blir det aldrig igen.
Telia som gäller och det är snart dags att förnya abonnemnaget och då är det ju läge för ny lur.. :P

#90

Postad 21 mars 2009 - 21:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jasså..Haft dom i flera år och det har aldrig varit nåra problem fast Telia har bättre täckning.
Problemet med telia är ju att dom tjänar du ju ingenting på att binda dig hos..Dom rånar en

#91

Postad 21 mars 2009 - 21:07

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Jasså..Haft dom i flera år och det har aldrig varit nåra problem fast Telia har bättre täckning.
Problemet med telia är ju att dom tjänar du ju ingenting på att binda dig hos..Dom rånar en


Har nog testat de flesta leverantörer.. Men har fastnat för telia.. Mycket pga täckningen.. Bor nämligen lite utanför och pendlar dessutom mycket iom jobb.. Så det kan vara skönt att alltid kunna ringa..
Har telenor via jobb.. Och ja.. Ringa gratis kan man göra men då måste man ju ha täckning ;)

Så när mitt Telia nu ska bindas om så ska det allt firas med en ny fin och skinande telefon.. :P

*edit.. Ska tilläggas att jag inte tror jagh hade bekymmer med Tre.. Var nog bara täckningen som gjorde att jag gick tillbaka til Telia.. Så aldrig kanske man inte ska säg.. Men jag skulle inte tro det helt enkelt.. ;)

Redigerat av Darth Tojayz, 21 mars 2009 - 21:09.


#92

Postad 21 mars 2009 - 22:34

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0

Seriöst så fattar jag inte snacket om 3,5 mm jack, jag menar om du har ett 3,5 mm jack i telefonen och du får ett inkommande samtal så måste du plocka av dig lurarna och upp med telefone för att prata ?
Vad är det som känns 2009 om det ?

Men, invänder då någon, det fins ju speciella lurar/adaptrar som gör att du kan ha på dig lurarna och prata i telefon samtidigt ? Blir inte det exakt som sonyericsson lösning då ?
Jaja,,,,,,,Det är synd om människan..... ;)


Om du använder Xperian så behöver du inte alls rycka ur lurarna för att svara i telefonen. Jag använder endast egna lurar och om det ringer så kan jag svara och prata i telefonens inbyggda mic och höra ljudet i hörlurarna. Funkar utmärkt - har gjort det massor med gånger. ;)

Redigerat av Whopper, 21 mars 2009 - 22:34.


#93

Postad 22 mars 2009 - 00:09

Hessi
  • Hessi
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hejsan!

Dags för mig att köpa en ny mobil igen, efter att man lämnat in sin Viewty på lagning och de vägrar lämna tillbaka den om jag inte betalar 500 kr.

Lyssnar på musik rätt så ofta, så jag vill att det ska vara en bra musikmobil.
Det är ju inte ett minus om det är en bra kamera också ;)

Har kollat på Nokia's 5630. Vad tror ni om den? Den har ju även WLAN :-)

Jaja, brainstorma med förslag!

Edit: Prisklass 2000-25000kr

Redigerat av Hessi, 22 mars 2009 - 00:12.


#94

Postad 22 mars 2009 - 00:10

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Nokia 5800

#95

Postad 22 mars 2009 - 15:50

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Har nu slagit ihopa en del köpråds trådar. Blev tyvärr lite små rörigt, men i flesta fall så är tidigare inlägg citerat.

Tanken är att vi framtiden ska samla allt i en tråd för att få lite bättre översikt och för att samla så mycket information på samma ställe så att man slipper läsa genom flera olika trådar för att få svar på sina frågor.


#96

Postad 25 mars 2009 - 22:38

snokke
  • snokke
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har problem att hitta en ny mobiltelefon.
Fast jag som grund är pryltokig så har jag kommit fram till att jag först och främst behöver en telefon där man, när händelser (ex. möten, uppgufter) aktiveras/poppar upp, kan välja en varierbar snooze-tid, ex. 5 min eller 1 dag, precis om i Outlook. Detta på grund av mitt korta minne. :(

Telefonen får naturligtvis utöver detta vara liten, har bra musikuppspelning/ljud, FM radio, och vara lätta att skriva på. Om man får drömma då.

Någon som vet om det finns en telefon med denna funktion?

Tack på förhand. :D

#97

Postad 25 mars 2009 - 23:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Japp så funkar det med WM kalender :-)

Ställer alltid att den ska påminna mig i förväg

#98

Postad 26 mars 2009 - 08:12

snokke
  • snokke
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Japp så funkar det med WM kalender :-)

Ställer alltid att den ska påminna mig i förväg


Så alla Windows Mobile mobiltelefoner klarar normalt variabel snooze?

#99

Postad 26 mars 2009 - 08:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Du kan ställa så att den larmar minuter/timmar/dagar/veckor före en händelse i kalendern..

Däremot går det inte att snooza som ett alarm..Att den larmar var 15 minut

#100

Postad 26 mars 2009 - 17:03

snokke
  • snokke
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Du kan ställa så att den larmar minuter/timmar/dagar/veckor före en händelse i kalendern..

Däremot går det inte att snooza som ett alarm..Att den larmar var 15 minut


Mm, då var det inte det jag sökte.
Det är just variabel snooze jag är ute efter. Påminner den igen utan att jag kan ställa in hur länge så stressar det upp ofantligt.

Är verkligen behovet av detta så litet att ingen lösning finns?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.