Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Days Gone [PS4/PC]

79 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 05 januari 2020 - 01:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Så klar med storyn. Höll in i kaklet grymt imponerad. Solklar GOTY 2019.



#52

Postad 06 januari 2020 - 21:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Skön epilog också. Grindat hordes till 70 % men det är meningslöst även om man får en del vapen som bara gör en än mer overkill. Bara första horden som var lite utmanande. Synd man inte kan höja svårighetsgraden bara sänka.

Det hade vart kul att hitta alla nero intels och markers. Har ett par checkpoints jag inte gjort tydligen. Tycker jag vart överallt på kartan.



#53

Postad 06 januari 2020 - 21:37

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Skön epilog också. Grindat hordes till 70 % men det är meningslöst även om man får en del vapen som bara gör en än mer overkill. Bara första horden som var lite utmanande. Synd man inte kan höja svårighetsgraden bara sänka.

Det hade vart kul att hitta alla nero intels och markers. Har ett par checkpoints jag inte gjort tydligen. Tycker jag vart överallt på kartan.


Jag tog platinum i spelet. Andra spelet nånsin. Det var rätt enkelt att göra det i detta spelet, tar bara lite tid.

#54

Postad 14 februari 2021 - 17:14

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Kör detta på PS5 nu. Grymt snyggt och bra flyt. Rent spelmässigt förstår jag inte att det ligger så pass lågt på Metacritic!? Känns snarare som att det borde ligga mellan 80-90.



#55

Postad 14 februari 2021 - 23:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Jag tog platinum i spelet. Andra spelet nånsin. Det var rätt enkelt att göra det i detta spelet, tar bara lite tid.


Tidsaspekten gör att jag ids aldrig ta platinum. Händer att man kommer på sig att grinda på tok för länge men aldrig till den punkt man tar platinum :)

#56

Postad 23 februari 2021 - 16:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det kommer till PC till våren, och flera andra kommer komma. Nice.

 

https://www.resetera...-spring.383333/



#57

Postad 24 februari 2021 - 09:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Kul att läsa kommentarerna på Push Square ang detta :D

 

Fattar inte varför vissa reagerar så negativt på att 2-3 år gamla spel, portas till PC.

 

Kommer bara att öka intresset ännu mer för ett Days Gone 2, även bland PC gamers, som kanske köper en PS5:a, då dom inte orkar vänta i 2-3 år på PC porten.



#58

Postad 25 februari 2021 - 08:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Ja detta var inte så populärt.

 

https://www.pushsqua...ng_ported_to_pc

 

Ojojoj, Playstation förlorar sitt värde.

Världen går under :D



#59

Postad 25 februari 2021 - 16:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja detta var inte så populärt.

 

https://www.pushsqua...ng_ported_to_pc

 

Ojojoj, Playstation förlorar sitt värde.

Världen går under :D

Kan inte ser resultaten men jag röstade på

 

I love it, more people get to play these great games



#60

Postad 25 februari 2021 - 17:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Samma här :)



#61

Postad 19 april 2021 - 09:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

https://www.pushsqua...fing_full_price

 

Mmm... hade spelet inte varit ett buggigt **** vid releasen, så kanske jag hade gjort det.

Av samma anledning, köper jag aldrig t.ex. ett Ubisoft spel, till fullpris.



#62

Postad 19 april 2021 - 10:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Fenyx Rising var typ helt buggfritt vad jag minns

#63

Postad 19 april 2021 - 11:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Hade inga problem med valhalla heller. Förvisso någon månad eller så efter kosläpp

#64

Postad 19 april 2021 - 12:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Förvisso någon månad eller så efter kosläpp

Det va en hel del problem med spelet vid releasen. Dom har släppt några mastodont patchar efter detta.



#65

Postad 19 april 2021 - 12:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

https://www.pushsqua...fing_full_price

 

Mmm... hade spelet inte varit ett buggigt **** vid releasen, så kanske jag hade gjort det.

Av samma anledning, köper jag aldrig t.ex. ett Ubisoft spel, till fullpris.

 

Jaffe asks how buyers would know if they love a game before they've even played it. Garvin replies: "I’m just saying, you don’t, but don’t complain if a game doesn’t get a sequel if it wasn’t supported at launch."

 

 

Släpp ett demo som representerar spelet före launch så folk kan testa om de gillar det innan de köper till fullpris, sluta klaga annars om spelet inte säljer?



#66

Postad 19 april 2021 - 12:36

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Ja detta var inte så populärt.

 

https://www.pushsqua...ng_ported_to_pc

 

Ojojoj, Playstation förlorar sitt värde.

Världen går under :D

Ur konsumentperspektiv finns det väl egentligen ingenting positivt med konsolexklusiva spel?



#67

Postad 19 april 2021 - 12:49

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Ur konsumentperspektiv finns det väl egentligen ingenting positivt med konsolexklusiva spel?


Att dom blir mer optimerade för plattformen?

Redigerat av Demon Slayer, 19 april 2021 - 12:50.


#68

Postad 19 april 2021 - 12:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Släpp ett demo som representerar spelet före launch så folk kan testa om de gillar det innan de köper till fullpris, sluta klaga annars om spelet inte säljer?

Precis!

 

Under PS3/360 eran, så fanns det ofta en demo att ladda ner till spelen, och generationerna innan dess på skivor, som följde med diverse speltidningar.

Men jag antar att dom inte vågar släppa demos längre (förutom ett fåtal, som RE Village).

 

Sony borde iaf börja med att erbjuda refunds, om man inte spelat längre än 2 timmar, precis som på Steam och Xbox.

Speciellt nu, när dom höjt priset på sina exklusiva spel.



#69

Postad 20 april 2021 - 08:31

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Att dom blir mer optimerade för plattformen?

Jag vet att det brukar nämnas som unikt för exklusiva men de flesta stora exklusiva titlarna går väl redigt med vinst så en version till "sekundär konsolen" skulle väl mer än bära sig ekonomiskt? Eller går de exklusiva titlarna back idag?



#70

Postad 20 april 2021 - 09:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Jag vet att det brukar nämnas som unikt för exklusiva men de flesta stora exklusiva titlarna går väl redigt med vinst så en version till "sekundär konsolen" skulle väl mer än bära sig ekonomiskt? Eller går de exklusiva titlarna back idag?

Löna sig gör det men Sony vill ju låsa in folk till sin plattform. PC är ju en mer kraftfull plattform så släppa allt där direkt så kan det hända de förlorar pengar på lång sikt då de inte får behålla lika stor del av kakan. 

Såg det går att förboka Days Gone nu två årtionden efter release :)



#71

Postad 20 april 2021 - 10:04

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Löna sig gör det men Sony vill ju låsa in folk till sin plattform. PC är ju en mer kraftfull plattform så släppa allt där direkt så kan det hända de förlorar pengar på lång sikt då de inte får behålla lika stor del av kakan. 

Håller helt med ;)



#72

Postad 20 april 2021 - 12:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Löna sig gör det men Sony vill ju låsa in folk till sin plattform.

 

 

Ryktas om att de till och med betalade för att crossplay inte skulle funka till Monster Hunter World som de betalade för att få tidsexklusivt. Så de vill definitivt att folk spelar på PS ja.



#73

Postad 20 april 2021 - 12:51

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

 

 

Ryktas om att de till och med betalade för att crossplay inte skulle funka till Monster Hunter World som de betalade för att få tidsexklusivt. Så de vill definitivt att folk spelar på PS ja.

 

Det är lite som med Fifa att man skulle vilja spelare protesterade mot allt sådant som enbart är negativt för spelarna med noll uppsida men det kommer ju tyvärr aldrig hända. Så länge det bedöms vara en bra affär att betala för att andra inte ska kunna spela (tdisbegränsat eller ej) kommer det fortsätta...



#74

Postad 20 april 2021 - 14:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det är lite som med Fifa att man skulle vilja spelare protesterade mot allt sådant som enbart är negativt för spelarna med noll uppsida men det kommer ju tyvärr aldrig hända. Så länge det bedöms vara en bra affär att betala för att andra inte ska kunna spela (tdisbegränsat eller ej) kommer det fortsätta...

 

Japp. Men Sony tänkte t.ex. ta bort PS3 och PS Vita från Store, sen kom massa kritik från spelarna så de pudlade och tar nu bara bort PSP.

 

I spelbranschen funkar public outrage hyfsat bra som tur är.

 

Dvs, företagen kan inte bara utgå från ekonomisk vinst, de måste väga det mot hur mycket "heat" de tar. För mycket negativt är inte bra för affärerna även om de kanske gör kortsiktiga vinster.


Redigerat av Zoiler, 20 april 2021 - 14:03.


#75

Postad 21 april 2021 - 08:36

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Japp. Men Sony tänkte t.ex. ta bort PS3 och PS Vita från Store, sen kom massa kritik från spelarna så de pudlade och tar nu bara bort PSP.

 

I spelbranschen funkar public outrage hyfsat bra som tur är.

 

Dvs, företagen kan inte bara utgå från ekonomisk vinst, de måste väga det mot hur mycket "heat" de tar. För mycket negativt är inte bra för affärerna även om de kanske gör kortsiktiga vinster.

Problemet med exklusiva spel och fenomenet när man betalar för att "fel" konsolägare inte ska få spela dem är ju tyvärr att det aldrig kommer leda till public outrage. Den halvan som de facto kan spela spelet kommer gladeligen göra det oavsett. Men annars håller jag med om att public outrage fungerat ett antal gånger kanske framförallt när det gäller att bromsa mikrotransaktioner a la mobilspelen... (i många fall iaf ;) )



#76

Postad 21 april 2021 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Problemet med exklusiva spel och fenomenet när man betalar för att "fel" konsolägare inte ska få spela dem är ju tyvärr att det aldrig kommer leda till public outrage.

Det hände definitivt när MS betalade för tidsexklusivt Tomb Raider t.ex. Sen dess har de inte försökt sig på det igen. Det är ju den halva som inte kan spela spelen som blir förbannade :P

 

 

 



#77

Postad 21 april 2021 - 14:36

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
Japp. ROTTR sålde mycket bättre på PS4 och PC med, trots dealen med MS/Xbox. Många fick vänta i onödan med andra ord.

Ett av få spel som är native 1080p på XB1 iaf. Dålig AA dock.

#78

Postad 19 maj 2021 - 18:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

DF testar Days Gone. https://www.youtube....5fz9_w3bGo&t=3s

 



#79

Postad 03 juni 2021 - 20:00

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Spelbart med ett 11 år gammalt GTX 580. Inte illa. ;) 

 

https://www.youtube....h?v=aA2LRAfFupE



#80

Postad 03 juni 2021 - 21:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Imponerande!
Tänk om alla spel var så bra optimerade.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.