Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dator -> TV problem!

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 januari 2009 - 11:35

jsoder
  • jsoder
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag har en bärbar dator, med grafikkortet "ATI Mobility Radeon HD 3470" som har 1st DVI-D ingång.

Den bärbara datorn tänkte jag koppla till min tv, 42" Plasma från LG, som har 2st HDMI ingångar:
HDMI 1: HDMI/DVI-D (Denna ingång är avsedd för HDMI-DVI-D kablar)
HDMI 2: HDMI

Jag vill kunna se min bärbara dators skärm på TV:n.

Jag köpte en kabel: HDMI-DVI-D (3m) som jag kopplade från datorns DVI-D uttag till TV:ns HDMI/DVI-D ingång.

När jag sen kollar på Ati´s "Catalyst Control Center" så flimrar det till där TV-skärmen ska komma upp som en liten ikon i programmet. (Där man kan göra diverse valbara alternativ)

Jag går igenom 2 guider, en från "Catalyst Control Center" och den andra från LG-tv:ns manual om hur man kopplar datorn till TV:n. Resultat blir att det flimrar till och inget händer.. TVn visar "No Signal"

För att felsöka själv:
Jag kopplar mellan de två HDMI utgångarna som TVn har, men felet är likadant på bägge.

Jag tar min bärbara dator och kopplar via DVI-D till DVI-D min stationära datorskärm, det fungerar.

Jag tar min köpta HDMI-DVI-D kabel och kopplar till en annan TV av märket SONY, i Ati's "Catalyst Control Center" kommer ikonen som föreställer TV:n upp direkt och jag kan göra dessa valbara alternativ, jag väljer att visa skrivbordet på TV:n och det fungerar.

Så det är inget fel på datorn eller på kabeln, då känns det som att felet ligger på LG-TVn, den är ganska ny så därför till mina funderingar. Är det något man kanske behöver uppdatera? Kan det vara något i LG-TVn som inte stödjer signalen från datorn? Med tanke på flimmret, kan något vara glappt? T.ex. HDMI kontakterna i TVn?


Bägge tv-apparaterna är HD-ready och grafikkortet har TV-out.

Tack på förhand
-Johan



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.